יחימוביץ': "משפחת עופר מרוויחה הון עתק מכיל ולא מייצרת כלום - היא יכולה להמשיך לאיים שתעזוב את ישראל"

היום ב-13:00 יפורסמו מסקנות "ועדת ששינסקי 2" בנוגע לתמלוגי משאבי הטבע בישראל. וזה מה שאומרת כיל לקראת פרסום הדו"ח
 | 

היום (ב') צפוי פרופ' איתן ששינסקי להגיש את הדו"ח הסופי של "ועדת ששינסקי 2" לשר האוצר, דו"ח הצפוי לעשות סדר במדיניות התמלוגים בתחום משאבי הטבע בישראל. טיוטת מסקנות הוועדה שהוצגו לציבור בחודש מאי 2014 והציגו לקבוע תמלוגים בשיעור של 5% על כל כמות אשלג שנכרית בים המלח.

נכון להיום, החוק קובע כי שיעור התמלוגים עומד על 10% על כל כמות כרייה הגבוהה מ-1.5 מיליון טון בשנה. בנוסף, המליצה הוועדה להטיל מס משאבי טבע ייעודי ופרוגרסיבי. שיעור המס יהיה מבוסס על הדוחות הכספיים החשבונאיים באופן שייאפשר לחברה להשיג של 11% על נכסיה המשמשים לפעילות היצרנית. על בסיס המס יוטל מס בשיעור של 42%.
ברקע לששינסקי 2, מאיימת איי.סי.אל +2.8% איי.סי.אל 1,689 +2.8% איי.סי.אל בסיס:1,643 פתיחה:1,621 גבוה:1,689 נמוך:1,616 תמורה:62,917,511 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , החברה הגדולה ביותר המושפעת ממסקנות הוועדה, כי תפטר עובדים ותעתיק את פעילותה לחו"ל. ברקע לאיומים אלו הביע הבוקר בני ביטון, ראש עיריית דימונה, דאגה רבה מהחשש שיפוטרו עובדים רבים בני עירו.

"40% מעובדי כיל הם מדימונה"
"40% מעובדי כיל הם מדימונה, סוף סוף המדינה עושה דברים יפים בנגב, מקימה את עיר הבה"דים ומשקיעה בתשתיות, אז למה לפגוע במפעל מרוויח? אין לי שום בעיה שמדינת ישראל תרוויח, אך לא ייתכן שהיא תקבל 50%. מחר בבוקר כיל תלך, ואני קונה את האיומים שלה, היא כורה היום באתיופיה, את המטה שלה היא העבירה להולנד. לא ראיתי מפעלים איכותיים מגיעים לנגב בשנים האחרונות, למה אנחנו צריכים להיכנס למצב הזה?"

ח"כ שלי יחימוביץ (מפלגת העבודה), אמרה בתגובה: "כיל הרוויחה 819 מיליון דולר ב-2013, חילקה של 2 מיליארד דולר והיא משלמת למנכ"ל סטפן בורגס 23 מיליון דולר בשנה, 1.7 מיליון דולר בחודש, היא צריכה לאיים? השכר שכיל משלמת לעובדיה הגון, בורגס מרוויח פי 60 מהשכר הממוצע בחברה. משפחת עופר לא ייצרה כלום, לא פיתחה כלום, הם אפילו לא עוסקים בכיריה, הם שולים אשלג מים המלח. מאיפה הם ייכרו את האשלג אם יעזבו?".

לגבי פרופ' ששינסקי, אומרת יחימוביץ: "אני חושבת שהוא אדם אמיץ ואיש מקצוע נהדר עם כוונות טובות שלא מתעסק רק בסוגיות המיסוי אלא גם בחברה הישראלית. מנכ"ל משרד האוצר, עמית לנג, אמר שיילחם בהמלצות ששינסקי, אז אנחנו רואים שהוא לא עובד עבור הציבור. ידיו של ששינסקי היו כבולות מלכתחילה, לא נדע לעולם את הנתונים האמיתיים לגביי תשלומי המס כי הם סודיים, הכול מעורבב, אבל בוודאות באתיופיה כיל משלמת יותר".

כיל: "לדו"ח יהיו השלכות שליליות מרחיקות לכת על עתיד הנגב"
התייחסות כיל לקראת מסקנות וועדת ששינסקי: "שר האוצר מקבל היום דוח בעל משמעות רבה ובעל השלכות שליליות מרחיקות לכת על עתיד הנגב, האבטלה, התעשייה והכלכלה בישראל. זהו דוח שנוי במחלוקת גם בקרב החברים בוועדה, שלא דנה ולא עסקה בהשלכות מסקנותיה על האבטלה והיכולת לקיים התיישבות חזקה בנגב".

לפי כיל, "על שר האוצר לקחת את כל אלה בחשבון ולהבין שאימוץ מסקנות הדוח יהפכו אותו לאחראי על תוצאותיו הקשות לאבטלה, למשבר חברתי ואנושי בנגב, לתעשייה ולפגיעה קשה בנגב ובכלכלה. נדרש כאן אומץ לב ואחריות ציבורית בכדי לעמוד אל מול הגל הפופוליסטי ואל מול עיני העובדים ולהבטיח להם שהמסקנות ייבחנו בראי האבטלה וההשקעות בדרום. אנו מקווים שהרגישות החברתית וההיגיון הבריא יהיו המשקפיים בהם ייבחנו מסקנות אלה לפני שהן מאומצות 'על עיוור' לקול תשואות אלה שרואים במיטוט כיל פתרון לכל תחלואי המשק".

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    יהב + נישליס = שווה בדיקת מבקר
    עמוס דור 26/10/2014 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכובדי, להלן נושא חשוב לבדיקה ציבורית: דני נישליס ממשיך להחזיק בתפקידו כיו"ר התאגיד העירוני אתו"ס (ארגון תרבות וספורט חיפה) בניגוד להוראות החוק, המחייבות אותו לעזוב לאלתר את התפקיד מרגע שהתפטר ממועצת עיריית חיפה. דני נישליס נבחר בבחירות המוניציפליות האחרונות כחבר מועצה מטעם סיעתו של יונה יהב, אולם אולץ להתפטר בעקבות דרישה של הרשות השנייה, שאיימה למכור את מניותיו ברדיו אם לא יעשה כן. על-פי תקנות משרד הפנים, דני נישליס צריך לעבור הליך מינוי מחודש לתפקיד דירקטור מן הציבור, בוועדה למינויים של המשרד אם ברצונו להמשיך לכהן בדירקטוריון אתו"ס. דני נישליס ממשיך באופן בלתי חוקי בתפקידו ועושה באתו"ס כבשלו, הגם שטרם אושר. יחסיו של דני נישליס עם ראש עיריית חיפה יונה יהב, כללו שורה של מינויים לתפקידים עירוניים בכירים לאורך השנים, תוכנית רדיו אישית של יונה יהב בתחנת רדיו חיפה וחסויות רבות של הרדיו לאירועים שבהם מעורבת העירייה. יש גם לשים לב לנסיונותיו של ראש עיריית חיפה יונה יהב, לחדש את ההתקשרות העסקית עם ״רדיו חיפה״, חרף העובדה שהוראות החוק אוסרות התקשרות שכזו. עם התפטרותו המאולצת של דני נ
    סגור
  • 43.
    לה לדבר בסגנון כזה מכוער
    איך מאפשרים 21/10/2014 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ומשפיל! איך היא לא מתביישת להתעלם מכל האוכלוסייה שמעסיקה כיל בנגב! בושה וחרפה לה ולכל תומכיה. אין לה עתיד לא כמנהיגה ולא כעקרת בית. יבעטו בה בכל מקום. בושה וחרפה ליו"ר המפלגה שלה ("עבודה בעיניים") שלא משתיק אותה ומנחה אותה לשתוק ולהתנצל. הצהרה מהסוג כמו שלה לא רק מעליבה ומשפילה, אלא מביעה זלזול בכל אלו המתפרנסים מכיל.
    סגור
  • 42.
    אני מקווה שהרצוג ישתיק אותה לפעמים היא חורגת ומחליקה
    אפריים 20/10/2014 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה לתת לה במה היא בכיל לא מבינה הרבה הרצוג מביו הרבה יותר אז שתשתוק למה לעורר מתים מהקבר היא לא מכירה את מש עופר כמה הם נקמנים לפעמים אז חבל חבל שהיא לא אפקטיבית ומחפשת נקמות מי שיסבול זה לא היא אלא אני ואישתי שעובדים בכיל ביחד 18 שנה חבל ממש חבל היא כרגע מחוקה אצלי זהו זה
    סגור
  • 41.
    מה את מייצרת גברת הכל בירבורים ?
    משה - חיפה 20/10/2014 17:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פופליסטית בגרוש.
    סגור
  • 40.
    אין שכל,אין דאגות!!!
    ועל יחימוביץ נאמר 20/10/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם הייתה יודעת כמה הם עוזרים לנזקקים הייתה לפחות שותקת
    סגור
  • טען עוד
  • 39.
    משועממת הזו,נמאסה עליי (ל"ת)
    שמישהו יעסיק את ה 20/10/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה המעסיק שלה ומשלם את משכורתה (ל"ת)
    ג 21/10/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    בעצם יפה את לא יכולה להיות,אז תשתקי קופה (ל"ת)
    תהיה יפה ותשתקי 20/10/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    עכשיו מחפשת עוד משהו להרוס?!?! (ל"ת)
    הרסת את מפלגת העבוד 20/10/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 36.
    אבל אי אפשר להתפרנס מזה... (ל"ת)
    את מייצרת טיפשות 20/10/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    תזכירו לי כמה משרות ח"כ שלי יחימוביץ' יצרה !!! (ל"ת)
    פטריוט 20/10/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 34.
    מה קורה כאן? כמה טוקבקיסטים בשכר יש כאן?
    יהודה 20/10/2014 13:03
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לכל הטוקבקיסטים בשכר שיש כאן, לא יעזור לכם כלום, משפחת עופר היא חמדנית וגזלנית, וזה לא אני כתבתי (שיטת השקשוקה). המשפחה הזו צריכה לעוף מכאן ואם אפשר לנשל אותה מנכסיה מה טוב. אם לא בטוב אז
    סגור
  • ב2 מילירד דולר
    י 20/10/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר לקנות לא רק טוקבקיסטים אלא גם את דוד ברודט ובייגה שחתמו על המפית
    סגור
  • 33.
    יפה שתיקה לחכמים קל וחומר לטיפשים. (ל"ת)
    משה ב 20/10/2014 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 32.
    הכל רקוב כאן..למה המיים
    ש.מ 20/10/2014 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככ יקרים??
    סגור
  • 31.
    ומה שלי יחימוביץ' מייצרת? (ל"ת)
    אני רק שאלה 20/10/2014 12:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 30.
    הבולשביקית
    אזרח 20/10/2014 12:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אינה מפספסת אף הזדמנות לנגח ולהתסיס רוצה להחזיר אותנו 50שנה לאחור גם כך ההשקעות כאן צנחו והפכנו למדינה מבודדת כלכלית ומדינית דיי לך גב יחימוביץ שבי בשקט ואל תפריעי וכי מה את עשית בשביל המדינה למעט הפופוליזם הזול שאת זורה בעינינו
    סגור
  • 29.
    טיפשה יש מפעל מגנזיום (ל"ת)
    עיל 20/10/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 28.
    חוגגים על אוצרות הטבע של המדינה, יש להפסיק את המונופול
    משה פרץ 20/10/2014 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אל דאגה, גם עם יכפילו את המיסוי ל 20%, כי"ל לא תוותר על מכרה הזהב. אם היו נותנים לכל מפעל בארץ מיסוי כל כך נמוך, התעשיה בארץ היתה פחי עשר מהמצב הנוכחי. שלי יחימוביץ צודקת במאה אחוז. למה לא שומעים את בוז'י הרצוג, הוא כנראה אוכל מאותה הצלחת של האחים עופר.
    סגור
  • 27.
    מדינה צריכה כסף למימון חובות של חברת חשמל (70 מלרד ש"ח) (ל"ת)
    בוריס 20/10/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    חיים יבריח משקיעים פוטנציאליים מהארץ
    huro 20/10/2014 12:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להזהר מהרושם הרע שחלק מהתגובות עושה על משקיעים זרים. ואל תניח שהם לא קוראים עברית. יש מספיק מתרגמים ברשתות האלקטרוניות
    סגור
  • 25.
    למה יחימוביץ' שותקת על חובות של חברת חשמל (70 מלרד ש"ח? (ל"ת)
    בוריס 20/10/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 24.
    ח"כ גב' יחמוביץ' קורת ענף שעליו הרבה משפחות
    jsofer 20/10/2014 12:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הפרטת חברות הולידה הרבה בעיות ופער המשכורות אחת מהם. ממשלות ישראל תרמו הרבה ליצירת מצב זה. אבל לשפוך את המים עם התינוק. הרבה משפחות בנגב ולא רק בנגב מתפרנסות מהמפעלים שבבעלות כי"ל. איזה אלטרנטיבה יכולה להציע להם גב' יחימוביץ' - לחלק את משכורתה של ח"כ?
    סגור
  • 23.
    מי ינהל את מפעלי ים המלח
    מושיקו 20/10/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שהמדינה תלאים את מפעלי ים המלח ויפסידו כל שנה מיליונים רבים במקום להרוויח, ממש תכנית מעולה.
    סגור
  • 22.
    עוד אחת,פחחחח,שתגיד תודה שהם בארץ!!! (ל"ת)
    פחחחחחחחחחחחח 20/10/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 21.
    יחימוביץ רוצה ליצור כאן סגנון התנהלות של ברית המועצות
    רמץ 20/10/2014 11:46
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מי שדפוק בשכלו יישאר תמיד דפוק. מעניין שיחימוביץ מדברת על כך שמשפחת עופר לא מיצרת כלום. וכי למה שעושה יחימוביץ וחבריה בכנסת כן אפשר לקרוא ייצור?? יחימוביץ היא טיפוס שיורק לתוך הבור ממנו היא שותה ולמזלנו היא בשלטון.
    סגור
  • 20.
    מה את עשית בשביל מדינה .....יחימו
    אבי קרית טבעון 20/10/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
    8 5
    חלק עוזבים את הארץ לברלין, בגלל המילקי. יחימוביץ החכמה שולח עוד אנשים שיעזבו את הארץ. לא אני לא מסכים להשאר איתה (יחימוביץ) כאן לבד. היא לא סימפטית. וככה מדברת חברת כנסת. היא צריכה לעודד ולא לזרוק משפחות שלמות מהארץ. משפחת עופר עשתה הרבה יותר מיחימוביץ. אפילו מפלגה היא לא ידע לנהל. משפחת עופר תרמה לבית החולים רמבם. לאיצטדיון החדש. יותר טוב שתסתום....
    סגור
  • מנסה להרוס אותה. (ל"ת)
    שלי 20/10/2014 12:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 19.
    אנחנו טמבלים,שלי כל הזמן צודקת ואנחנו בוחרים בביבי ויאי
    בנצי 84 20/10/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    7 5
    אנו מתנהגים בעקרון "האישה המוכה",חוטפת וחוזרת לבעל....עצוב,עם סגולה אבל טמבל...גם אני כחלק מהעם.
    סגור
  • 18.
    אלפי משפחות לא נחשב
    gil 20/10/2014 11:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מפלגה של הכל אנטי לעולם לא תצליח
    סגור
  • 17.
    משוגע אני אחרי חוכמתך שאין לה גבולות....
    אליהב 20/10/2014 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עליך. את גדולה וחכמה מכולם...משוגע אני אחרי חוכמתך שאין לה גבולות....
    סגור
  • 16.
    שילכו לעזאזל לאיפה שהבוס שלהם יושב בלונדון יקפצו על המצ
    gg 20/10/2014 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 4
    יקפצו על המציאה חברות ענק מחו"ל בלי טובות ועוד יגידו 200 פעם ביום תודה רבה על רווח שלוי של יותר מ 30% בלי להתאמץ להמציא או לפתח מוצר שלוקח לך את כל החיים
    סגור
  • 15.
    לסלק את משפחת עופר מהארץ, יבואו אחרים במקום כיל
    יהודה 20/10/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 6
    שישלמו למדינה יותר
    סגור
  • כמו בכל המהפך - לשדוד את העשיר ולחלק
    jsofer 20/10/2014 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך מתנהגת מפיה
    סגור
  • 14.
    תמצית פופוליזם בתבנית לא ממש יפה - יחימוביץ (ל"ת)
    דור 20/10/2014 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 13.
    עוד אחתץ שיודעת רק להרוס (ל"ת)
    פחחחח 20/10/2014 11:11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 12.
    פרט לרוע, לאוירת עליהום מה את ומיקי רוזנטל מייצרים??
    יחימ מה את מייצרת? 20/10/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
    5 3
    שלי את באמת אישה בלתי ברורה, העניין הוא שאת משדרת הרבה רוע בהרבה זמן מסך/תקשורת. תגידי לי שלי היקרה (עולה לנו יקר כי את חלק מהרס הכלכלה הישראלית) איזה מפעל יזמת מאז הפכת לפוליטיקאית? כמה הקלות ביצעת לסקטור העסקי הסובל ממיסים נוראיים ומבירוקרטיה מוטרפת? כל הזמן להכות את הסקטור העסקי ולצפות שכולם לא יברחו מפה? ותגידי יחימוביץ מה זה עוזר לכלכלת ישראל שעידן עופר יושב בלונדון כי את והחבר המפחיד שלך מר שקשוקה, שבנה את כל הקריירה שלו על משפחת עופר גרמו לו לעזוב. מה הוא יתרום יותר לישראל? חבריו בעלי העסקים ירצו לעשות פה עוד עסקים ולהקים פה עוד מפעלים? האם מאיומים על בעלי עסקים ורדיפתם תיוושע כלכלת ישראל? שלי חימוביץ ומיקי רוזנטל הם הסימפטום של ישראל הרעה, המתנכרת, הקודפת, המסיתה. כך אני רואה אותכם, אתם אנשים רעים שבונים קריירה על רדיפה וטיפוח שינאה.
    סגור
  • 11.
    שהמדינה יקים מיפעל צמוד לכיל (ל"ת)
    אבי 20/10/2014 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    שכיל יזרים למדינה עד שיפתח ליויתן (ל"ת)
    אבי 20/10/2014 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    את צודקת כול מה שעולה לא יורד במדינה (ל"ת)
    אבי 20/10/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 8.
    פופיליסטית איפה היית לפניי שנים? (ל"ת)
    אא 20/10/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 7.
    דוקא עכשיו היא הרבה יותר מקובלת ואמינה (ל"ת)
    שפו ליחימוביץ' 20/10/2014 10:44
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 6.
    צודקת, כיל מימנה כל הכשלונות של החברה לישראל (ל"ת)
    טוני 20/10/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 5.
    כליקודניק אני אומר שהיא צודקת בעניין זה! (ל"ת)
    בני 20/10/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
    18 7
    סגור
  • 4.
    כל עלובי החיים..
    הנה הנה הם באים.. 20/10/2014 10:34
    הגב לתגובה זו
    61 5
    ותוקפים בחמת זעם את האישה הענקית שמגנה בגופה מפני גנבי אוצרות המדינה... תתפלאו..הכותב הוא ראש תא הסטודנטים של הליכוד באוניברסיטה גדולה בארץ...אז קדימה..להתחיל לנבל את הפה...
    סגור
  • 3.
    אם לא מתאים לחזירים - להלאים את המפעל כבר אתמול !! (ל"ת)
    אופיר מ. 20/10/2014 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • זכור מה אמר בגין ז"ל: זורקים דולרים לים המוות
    jsofer 20/10/2014 12:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברה הייתה ממשלתית.
    סגור
  • 2.
    הם מעסיקים מאות משפחות,גם את זה את רוצה להרוס?!
    הכי טוב שתסתמי 20/10/2014 10:30
    הגב לתגובה זו
    7 24
    חייבת לסתום!!!
    סגור
  • הם לא מעסיקים אף אחד. החברה מנצלת את משאבי הטבע שלנו.
    שלמה 20/10/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כל מי שיהיה הבעלים של החברה, יצטרך להעסיק את העובדים האלו.
    סגור
  • את מי שהם מפרנסים יפרנסו אחרים שיבואו במקומם על מתנות ח
    gg 20/10/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    על מתנות חינם יש הרבה קופצים רק תחשוב על זה שהם לוקחים הביתה 30% בלי להתאמץ להמציא משהו חדש
    סגור
  • 1.
    צריך מס של 90 אחוז על דיבידנד
    חיים 20/10/2014 10:29
    הגב לתגובה זו
    9 6
    ולהוריד מס על הבורסה ל- 10אחוז
    סגור
  • למה רק 90% - לקחת ולחלק - בסרט הזה כבר היינו (ל"ת)
    jsofer 20/10/2014 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • כיל
    אביגדור זיו 20/10/2014 11:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לייחימוביץ כרגיל אין מושג אמיתי על מה שהיא מדברת. אם מישהוא כל חייו לא יצר כלום זו ייחימובי ץ אפילו הסיסמאות שהיא חוזרת עליהן מעותקות ממניפסטים קומוניסטיים אביגדור זיו
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות