"יש לספח את גבעתיים לר"ג - ניתן להקים במהרה באזור חצי מיליון דירות"
"עיריית רמת גן כלואה, עד שלא תהיה רכבת קלה תמיד יהיו פקקים בעיר, אבל אנחנו מכינים תכנית בנושא התשתיות בפיתוח כבישים, באזור רחובות הירדן ואלוף שדה יקימו מחלף, מקדמים שבילי אופניים לכיוון תל אביב כדי שאנשים יעזבו את הרכבים, כיום גם מי שגר בעיר יש לו שני רכבים. אנחנו ממפים את רמת גן", כך אמרה אביבית מאור נמרודי, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה ברמת גן בכנס השנתי של לשכת שמאי המקרקעין באילת.
מאור נמרודי טענה כי לגבי החניות, התמ"א 38 מחייבת חניה, והעירייה מקדמת יחד עם החברה הכלכלית חניונים ציבוריים בדרך של BOT - "המטרה היא שתושבי רמת גן יוכלו לחנות בערבים ואף לקנות חניה. אנחנו מרחיבים בתי ספר ומוסיפים גני ילדים".
יחס של 1 ל-3.5 דירות בתמ"א 38 ברמת גן
מאור נמרודי התייחסה לתוכנית ג-53 הממפה את הכללים לביצוע תמ"א 38 בעיר – "התוכנית עוסקת בגובה, קווי בניין ויחס של צפיפות - ברוב העיר היחס הוא 1:3.5 יחידות דיור. בשכונות של צמודי קרקע לא נעמיס גובה, אך בהחלט נבנה לגובה במרכז העיר. התוכנית נותנת מענה ל-70% מהמקרים. אנחנו בהחלט יכולים להתמודד ביעילות עם נושא יוקר הדיור, אנחנו מבקשים מהמדינה לבוא ולעזור בנושא התשתיות. המדינה צריכה להקים פלטפורמה של הסכמי גג גם בערים, ולא רק היכן שיש שטחים פתוחים. המדינה צריכה להציב רף של מספר יחידות דיור לבנייה בעיר ובתמורה העירייה תקבל תקציבים וזירוז של הקמת תשתיות" .
חיים כהן, מהנדס עיריית רמת גן לשעבר, אמר כי ברמת גן כיום למעלה מ-90% ממייזמי התמ"א הם של הריסה ובנייה מחדש – "אני מציע לבינת שוורץ, ראש מנהל התכנון במשרד הפנים, לא להפשיר כלל קרקע חקלאית לבנייה ולאשר רק תמ"א 38. כדי להקים 500 אלף דירות צריך להרוס 15 אלף בניינים. ברמת גן יש 3,000, יחד עם גבעתיים ותל אביב מתקרבים למספר הזה. אי אפשר להתעסק עם סטטיסטיקה, אם תהיה רעידת אדמה הבניינים שייקרסו יהיו ברמת גן ובגבעתיים. התוכנית מגדילה את היצע הדירות. הגדלת ההיצע בקריית גת ובראש העין היא לא הפתרון, שם יגורו ויבואו לעבוד בתל אביב ורמת גן, לא זאת הכוונה".
"לא לפחד מהגדלת הצפיפות"
"לא צריך לפחד מהגדלת הצפיפות, אנחנו רחוקים מהסטנדרט של העולם המערבי, ולא צריך להפחיד אותנו עם תשתיות עירוניות לא מספיקות כי אנחנו מדברים על ערים לא עניות שיודעות לתת תשובות לכל צרכי הציבור, רק צריך לצופף. לא שוכחים את היבט התעסוקה, זהו מקור לכסף – למזלנו, לנו יש את אזור הבורסה, לגבעתיים אין מספיק אבל אולי נחבר אותה לרמת גן ויהיה פתרון לכולם. זה לא רעיון חדש. הצירוף של רמת אפעל לרמת גן היה מהלך נכון מאוד, איחוד רשויות זה דבר יעיל וטוב".
עו"ד רועי ברזילי, חבר מועצת עיריית רמת גן, אמר בתגובה: "לצערי רמת גן הולכת לקראת אחת השגיאות הגדולות שלה במאמץ לא ברור לאשר את רג/53 בשעה שבמרבית הערים בישראל מקדמים תכניות מתאר. מדובר עדיין בתכנית בעייתית מאוד, היא איננה תכנית מתאר, היא איננה קובעת דבר וחצי דבר ביחס לצרכים ציבוריים ותשתיות ובכל זאת, היא עתידה להכפיל בתוך שנים מועטות את הצפיפות באחת הערים הצפופות ביותר במזרח התיכון. הכדאיות הכלכלית בהריסה ובנייה ברמת גן מתקבלת גם במקדמי צפיפות נמוכים בהרבה ונדמה שהתכנית נכתבה מנקודת מבט יזמית ולא תכנונית".
ברזילי ממשיך: "למרבה הצער, ג/53 ככל תכנית אחרת המוגשת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38 מכילה עמה פטור מהיטלי השבחה וכך יוצא שלעיר לא יהיו די משאבים כדי לתת מענה לצרכים הנובעים מפיצוץ האוכלוסין שמציעה התכנית. אני המלצתי לראש העיר ולמהנדסת העיר החדשה לנטוש את ג/53 אשר ספק רב אם עומדת כלל בתנאי החוק וצפויה להתנגדויות רבות והליכים משפטיים ממושכים ולפעול לקידומה של תכנית מתאר קוהרנטית לרמת גן אשר תיתן מענה משולב הן לצורך בחיזוק מבנים והתחדשות עירונית והן לצרכים האלמנטריים הנובעים מהגידול."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
16.גב 431/77נוני חלימי, גיסר 19/11/2014 10:41הגב לתגובה זו1 1התחדשות עירונית. הפרויקט הכי גדול בארץ. מתחם ההסתדרות אדמית המאבק גבעתיים באתר של העירייה ולפני הפקדה. בהצלחה!!!סגור
-
15.אני אשמח לדעת היכן יש שבילי אופניים מרמת גן לתל אביב.אחד 18/11/2014 17:08הגב לתגובה זו0 0כי בינתיים אין כאלה, ואפילו בתוך רמת גן אין שבילי אופניים.סגור
-
יש שביל אופנים נפלא!שיראל 19/11/2014 08:22הגב לתגובה זו2 0בין alkmaar ל heilooסגור
-
14.לכו לווילות שלכםמ. קוזלובסקי 18/11/2014 16:18הגב לתגובה זו0 0קל לאדריכל לשעבר ולגברת מאור-נמרודי הנכבדה לדבר. הם גרים ברווחה בווילות שלהם או בפנטהאוז שמשקיף על כל האנשים הקטנים והשקופים. תצטופפו אתם בבתים עם קירות גבס, פארטאץ' אחד גדול. בכייה לדורות. ללא חנייה, ללא גינה, ללא ספייס. בקרוב ייחשף שקר התמ"א הגדול כשהבניינים יתמוטטו בזה אחר זה כמו ארמון קלפיםסגור
-
13.לכו לווילות שלכםמ. קוזלובסקי 18/11/2014 16:18הגב לתגובה זו0 0קל לאדריכל לשעבר ולגברת מאור-נמרודי הנכבדה לדבר. הם גרים ברווחה בווילות שלהם או בפנטהאוז שמשקיף על כל האנשים הקטנים והשקופים. תצטופפו אתם בבתים נקירות גבס, פארטאץ' אחד גדול. בכייה לגורות. ללא חנייה, ללא גינה, ללא ספייס. בקרוב ייחשף שקר התמ"א הגדול כשהבניינים יתמוטטו בזה אחר זה כמו ארמון קלפיםסגור
- טען עוד
-
12.מדינה מושחתת,סבא אליעזר 18/11/2014 15:34הגב לתגובה זו3 2כל זמן שראשי ערים הם יושבי ראש ועדות הבניה תישאר שחיתות...מי אמר שכולם צריכים להיות בעלי בתים?....לו היו נותנים אישורי בניה לקבלנים רק בתנאי שיבנו דירות להשכרה לעשרים שנה מינימום לא הייתי מחזיק דירה אלא הולך לגור בשכירות, כי הבעיה היום שכל שנה שנתיים צריך לעבור כתובת ולו זה היה מסודר הרבה זוגות צעירים היו גרים בשכירות וחוסכים כי מחירי השכירות היו שפויים, עוד דוגמאות?...כל מגדל מגורים חייב לבנות חנין תת קרקעי לפי שני מקומות לכל דירה ועוד 10% מקומות לאורחים...הרחובות היו מתרוקנים מצפיפות....עוד דוגמא?....כל נושא התמ"א ....מדוע לא מקודם מדוע לא מאשרים את ההחלטות? לבנות רק עם חניות ופתיחת צירים? שחררו מיידית רק תמא 38/2 עם חניות ותראו איך מיד כולם מורידים מחיריםסגור
-
11.אברבנאל 12 ראשון לציוןש.ניסים 18/11/2014 15:07הגב לתגובה זו0 0לירון סהר עוסק יותר מדי בנושא הנדלן יותר משר השיכון, אני לא מבין למה, אתה באמת חושב שצריך 2 מליון תושבים לתל אביב ולגבעתים , במקום לפזר את האוכלוסיה אתה מצופף אותהסגור
-
10.ר"ג היא הלהיט של המרכז, איחוד עם גבעתיים ימוטט את ת"אמתווך 18/11/2014 15:01הגב לתגובה זו2 0גם ככה יש הגירה חיובית לרמת גן מת"א עקב כך שת"א הפכה לעיר של עשירים, פושעים ואוליגרכים, רמת גן נותנת את כל המענה שת"א נותנת רק עם שיפורים כגון , עדיין קרובה לים, רמת חינוך גבוהה יותר, מקומות עבודה רבים, פארקים וגינות ירוקות, אוכלוסייה נהדרת, מקומות בילוי ומגורים מסביב למקומות הבילוי ולא בתוכם כפי שקורה בת"א ומקשה על גידול ילדים, בקיצור, זה עניין של זמן קצר עד שברמת גן מחירי הדירות יהיו שווים לאלו שבגבעתיים ובת"א , כמובן שבערים כגון פתח תקווה, קרית אונו , חולון ועוד דווקא נראה ירידת מחירים עקב המרחק מת"א ועקב העובדה שאין להן שום יתרון להציע.סגור
-
9.יש לספח את עזה לאשקלון! מחירי הדיור ירדו (ל"ת)חוני 18/11/2014 12:50הגב לתגובה זו0 2סגור
-
8.לאחד את תל אביב-רמת גן-גבעתייםגבעתי 18/11/2014 12:34הגב לתגובה זו8 0אין שום סיבה שבעולם ששלושת הערים הקטנות האלו יתפקדו כרשויות מופרדות. הטירוף המדינת ישראל שמונע משחיתות ומהיסטוריה חייב להיפסק. בכל העולם מטרופולינים הם בני מליוני אנשים כל אחד - פריס, לונדון, ניויורק, לוס אנג'לס ודומיה, הם בעלות מליוני תושבים כל אחת. לו היו מאחדים את שלושת הערים האלו היו יכולים לפתור בעיות של כל גוש דן. תחבורה רציפה שתעבור דרך כל הערים, חינוך, תשתיות ועוד. אין שם סיבה שבעולם שהערים האלו יהיו מופרדות, השכונות והרחובות גובלים אחד בשני. יש מקומות שבית ליד בית במרחק 10 מטר, זה רשויות שונות. פשוט בדיחה לא מצחיקה על חשבונינו.סגור
-
7.חצי מליון דירות? ואיך בדיוק יסעו לעבודה? מאבדים עשתונות (ל"ת)קודם רכבות תחתיות 18/11/2014 12:19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.פינוי בינוי מתחם ההסתדרות-אדמית-המאבקדידי 18/11/2014 12:06הגב לתגובה זו2 0שמופיע כבר באתר של עריית גבעתיים (גב 431/77) ולפני הפקדה במחוזית יוסיף 2900 יחד. חשוב מאד לדאוד לתחבורה וזאת ע"י קנסות לרכב והפיכת העיר ידידותית לאופנים והולכי רגל על חשבון רכב פרטי.סגור
-
5.אז למה לפי התב''ע החדשה של רמת גןלא מבין 18/11/2014 11:51הגב לתגובה זו0 0אין אישור לתמ''א 38 תיקון 3? דהיינו הריסת מבנים צמודי קרקע באיזורים ניתנת על פי התב''א בנייה גהוהה ומתן הטבות עפ''י התמ''א לבנייה רוויה גבוהה?סגור
-
4.שאין פתרון ויש עיניין אז הגדול תמיד ירצהיורם דירות"א 18/11/2014 11:48הגב לתגובה זו0 2לבלוע את הקטן תשאלו את פוטין הוא מבין בנדלןסגור
-
3.שביל אופניים באלוף שדה אינו מספיקדני 18/11/2014 11:42הגב לתגובה זו0 0חייבים לתעדף אופניים על פני רכב פרטי ברג לסלול שבילי אופניים על חשבון נתיבים לרכב ולא על מדרכות. זה יעלה את ערך הדירות גם כי זה יהפוך את רגע לעיר מודרנית.סגור
-
2.ברור שניתן, האלה היא האם רוצים? (ל"ת)אחד 18/11/2014 11:35הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1."צמודי קרקע" אוכלוסיות שכונות הווילות בעלי ההשפעה והשארא.מ 18/11/2014 11:24הגב לתגובה זו2 0סתם זבל שאפשר להכניס אותו בהחלט לשובכי יונים ואולי לאפשר לו לנשום.בולמוס של בניה מטורפת של בניין על בניין הושט יד מהחלון ותיגע בבנין השכן.סגור