יו"ר מכון האנרגיה: "החלטת גילה עלולה לדחות ב-5-10 שנים את פיתוח לוויתן"

יוסי רוזן שיגר הערב מכתב חריף לראש הממשלה ושר האנרגיה - "לא יתכן שהרגולטור, חשוב ורם ככל שיהיה לא יתחשב ברגולטורים אחרים"
 | 

יו"ר המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה שיגר היום מכתב ללשכת ראש הממשלה נתניהו וללשכת שר התשתיות האנרגיה והמים, סילבן שלום, ובו הוא מתריע כי החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דויד גילה לסגת מההסדר עם חברות דלק ונובל אנרגיה להחזיק במאגר לוויתן עלולה לעכב את פיתוח המאגר בין 5-10 שנים.

"לא יתכן שהרגולטור, חשוב ורם ככל שיהיה לא יתחשב ברגולטורים אחרים, ובמנהלי משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים האמון על האסטרטגיה בתחום האנרגיה", כתב רוזן וטען כי ראוי היה שהממונה על ההגבלים יתחשב וישתף רגולטורים אחרים בהחלטתו לאור השלכותיה הרחבות על ישראל ויחסיה עם מצריים וירדן. עוד מתריע יו"ר המכון כי ההחלטה עלולה להבריח השקעות של מיליארדי דולרים בישראל וכי יש דרכים אחרות לפקח על מונופולים מבלי לפגוע מכה אנושה במשק ולעכב את פיתוח המאגר לשנים.

תגובות לכתבה(58):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    המדינה הזאת מתגלית כארץ אוכלת יושביה
    התנהלות המדינה 26/12/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פעם אחר פעם הם מפרים חוזים והסכמים . העם שתק עם הקמת ועדת בכר ופירוק קופות הגמל והעברתם לבורסה. אחר הקמת שישינסקי א , ועדת צמח, שישנסקי ב' בחסות הפופוליסט לפיד אף אחד לא צפצף כשלפיד הטיפש לא הסכים למכור את כיל מטעמים פופוליסטיים . הקים ועדה שהפרה הסכם עם כיל . העם שותק . זה ממשיך גם לפגיעה בבעלי דירות להשקעה הגבלת שכר דירה וכו. השלב הבא הוא הלאמת 20% מכספכם בבנק המסקנה היחידה שלי היא לברוח מהבורסה בארץ החמדנית הזאת.
    סגור
  • 36.
    קרנות איילון הם נוכלים (ל"ת)
    יוסי 26/12/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    לא לקנות קרנות של אילון הם גנבים (ל"ת)
    אבי 26/12/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    שיפתחו
    עד 26/12/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את לןיתן מחירי הנפט יצתללו ל- דולר וחצי.....ואז יגידו שאין כדאיות כלכלית לפתח אותו.....חההההה......
    סגור
  • שלי רוצה את כל הגז אצלה בבית. מה שהיא לא הצליחה בבגץ
    מדינת חלם 26/12/2014 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקרה בעזרת ביבי וגילה.
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    איפה הייתה עד עכשיו ומדוע המכתב לא מופנה לממונה היחיד!?
    אבי קול 26/12/2014 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם כל ביטחון האנרגיה במדינה תלוי באדם אחד זו שערורייה ציבורית...שגורם כל שהוא צריך לתת את הדין על מה שקרה בימים האחרונים...או הממונה הדיוט גמור...או שר האנרגיה גם כן, או אין ממשלה בישראל...התוצאה הדיוט מחליט בשביל כולם...טיפש זרק אבן...ו-1000 חכמים צריכים להרים...!!! בזיון ובושה לניהול הכושל הזה...ואני בכלל לא נכנס למחירי יחידת גז...זה נושא שולי שניתן לקבוע אותו ללא כל ההרס שבוצע על ידי היחיד ללא פיקוח וללא שליטה!
    סגור
  • יש פה ממשלה? ביבי רק רוצה לשרוד וכל הדרכים כשרות
    ממשלה 26/12/2014 17:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו? מסתבר שכן. ביבי הפך לקארל מרכס. כולם עושים מה שם רוצים והוא שותק . מה אכפת לו הוא קיבל עצה משרה לתת להמון לשלוט ככה אין להם סיבה לצאת נגד עצמם. הוא יוצא לאויר העולם רק כאשר משרד האוצר עלול להפסיד כסף כמו במע"מ 0. אבל כשהציבור יפסיד או טייקונים (אם בכלל נשארו) הוא שותק. הבעיה הגדולה היא שאין למי להצביע כולם אותו דבר. צריך להתרחק מכל דבר שהמדינה מעורבת בו.
    סגור
  • 32.
    הפעם זה היה גילה למען המוסדיים שעשו כסף טוב
    עורך דין פלילי 26/12/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גילה גרם להעברת כסף מהכיס של הפרטיים לכיס של המוסדיים. צריך בדיקה של היועץ המשפטי
    סגור
  • 31.
    כולם נגד תשוב למה ? כי מצא גז - אנשים רעים
    אבי 26/12/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי שפוגע בתשובה פוגע בעצמו כי המדינה תקבל פחות מיסים וגם פגיעה בקרנות הפנסיה ובתעסוקה בגז ובריחית משקעים ועוד... הרסתם את נוח דנקנר מה הרווחתם ?
    סגור
  • להרוס את דנקנר צריך גם את עידן עופר ואת תשובה ורק
    לא מספיק 26/12/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרי אריסון לא תיפגע .
    סגור
  • 30.
    10
    רק 26/12/2014 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שנים ? כסף קטן 10 ! והמפסיד הכי גדול זה עם ישראל שברובו טיפש ומשקיע את כל חסכונותיו למען הבטחות לא מקויימות של טייקוני על....
    סגור
  • 29.
    הנראה
    כפי 26/12/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין להם את הידע המתאים לפתח את לןיתן , עובדים על המדינה ועל המשקיעים הקטנים.....נתנו לילדים לשחק באש ואלה הם התוצאות ! BBB הבייתה , לא מתאים לנהל מדינה ולו הזעירה ביותר !
    סגור
  • 28.
    גילה השתמש בתרגיל מטעה? (ל"ת)
    ?? 26/12/2014 10:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 27.
    עוד אפס שהיה אמור לדאוג לציבור ומדבר בשם תשובה איפה היה
    תום 26/12/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עד עכשיו
    סגור
  • תום טמבל
    אלי 26/12/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תןם כנראה טמבל שלא מבין כלום בגלל טמבלים שחושבים כמוהו כרגיל הציבור ישלם
    סגור
  • המשך 4
    שרון ב 26/12/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אתה יודע מה צריך היה לעשות מההתחלה? גילית גז? נפלא. אני, המדינה, רוצה שהגז יופק ב-2015, ולא ב-2017.. לכן אני אסייע לך ככל שניתן. עם זאת אני מצפה כי המכרזים יינתנו לחברות ישראליות; כי מרבית העובדים יהיו ישראלים; וכי המחירים יהיו מקובלים בפיקוח שלי. זה מה שהיה צריך לעשות, ולא ששינסקים קומוניסטים, ולא רגולטורים מופרעים.
    סגור
  • לשרון- אתה צודק .ואני מסכימה שגילה פעל משיקולי בחירות
    תל אביבית 26/12/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה גם שהעיתוי שהוא בחר אומלל . גם ככה הטלטלה בנפט פגעה בגז. וכרגיל הכל על גב המשקיעים. האשם העיקרי הוא ביבי אצלו המדינה מתנהלת מעצמה ומנגד מנצלים את חולשתו בעלי אינטרס כמו שלי יחימוביץ וחבריה. מי שלא מכר את מניות הגז בזמן (לפני הטלטלה בנפט) צריך סבלנות . גם ארצות נוספות מעורבות בהחלטה. אז יש סיכוי שתמצא פשרה כלשהי . צריך סבלנות.
    סגור
  • המשך 3
    שרון ב 26/12/2014 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נקטעתי באמצע הכתיבה, לצערי. כדאי שתבין מה זה רגולציה; מדוע משקיעים שרוצים להרוויח ישקיעו במדינה שבה פקידים מחליטים החלטות הרות-גורל כאלה? האם אתה היית משקיע? האם אתה יכול להביא משקיעים שישקיעו בפרוייקטים שלך? מדוע לשנוא את "הטייקונים"? אני נולדתי למשפחה ענייה, והגעתי להיות מרצה באוניברסיטה, ואינני מקנא לבטח אינני שונא את העכשירים. בכל מקום בה המדינה היתה שם תמצא שחיתות, בזבוזים, וחוסר תוחלת. אין כמו יוזמה חופשית. צריך להקים ועדת חקירה כיצד פקיד אחד יכול להרוס הכל? בעוד שנתיים כשתשלם יותר על חשמל ומים, כי אין גז זול, לא תאשים את הפקיד, אלא את הממשלה. כשנצטרך לחזור ולהשתמש בדלקים מזהמים ויקרים, את מי תאשים? המשך
    סגור
  • המשך 2
    שרון ב 26/12/2014 13:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כעת הבה ונעזוב סיסמאות. מה אתה רוצה: מדינה דמוקרטית מפותחת שבה יוזמה חופשית היא הדבר החשוב ביותר, או מדינת פיקוח כמו צפון-קוריאה? מה למדת מקריסת ברה"מ? האם ראית את ההבדלים בין מזרח-גרמניה למערב גרמניה? כיצד זה קרה? עקב הקומוניזם. זה מה שאתה רוצה. המשך
    סגור
  • המשך
    שרון ב 26/12/2014 13:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתה משקיע שמחפש מקום להשקעה. המדינה פוצחת מכרזים לחיפוש נפק בים. אתה מצטרף, ועוד רבים כמוך. חתמת על תנאים עם המדינה. כל ההוצאות והסיכונים עליך. והנה יש לך מזל: מכל המשקיעים רק אתה מצאת גז. יש לך עוד הוצאות של מיליארדים, אך אין ספק שאתה תרוויח. הרבה. והנה המדינה שהחתימה אותך על הסכם, משנה את התנאים ותובעת ממך עוד. אתה מסכים. חתמת על חוזה חדש המגביל את רווחיך (זכור: יש לך עוד מיליארדים להשקיע!), והנה כעבור זמן פקיד חסר אחריות מחליט למרות הכל לשנות את התנאים. מה אתה עושה? כעת אתה הוא בעל הכספים. אתה השקעת. אתה סיכנת. מה אתה עושה? המשך יבוא
    סגור
  • תום, אין בך
    שרון ב 26/12/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שום תום או הבנה בסיסית. פעם אחת נצפה ממך לחשוב. לחשוב בהיגיון בריא. ללא ססמאות. הרי ברור לחלוטין שההחלטה שלו ההוא, גילה, נבעה משיקולים פוליטיים של בחירות. אך זה לא חשוב. תחשוב על עצמך. רכשת דירה חדשה. חתמת על חוזה מכירה. הכל מפורט וחתום, ולפתע בא הקבלן ומשנה את התנאים לרעתך. מה תעשה? בכנות, חשוב בעצמך - מה אתה עושה? באופן מפתיע הסכמת לתנאים החדשים שהטילו עליך הוצאות קשות, וחתמת על חוזה חדש ובו התנאים הדרקוניים. ולפתע כעבור זמן, הקבלן שוב משנה את התנאים. מה אתה עושה? המשך יבוא
    סגור
  • 26.
    כנסת מושחתת, לוביסטים רעים (ל"ת)
    יאיר 26/12/2014 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 25.
    מי אתה יוסי רוזן משרתם של טייקונים
    לוי 26/12/2014 08:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    גם התפקיד שלך עכשיו זה משרה קנויה כדי לעזור לטייקוןנים כמה כסף שדדת מהחברה לישראל ובתי זיקוק ואתה עוד מדבר הגיע הזמן להבין הגז שייך לכולם ככה זה היה בכול מדינה וגם באוסטליה ובארצות הברית היה מפרקים מונופלים ומורידם את החשמל לאזרח כל חשבון חשמל יש 7 אחוז תוספת על ייקור של תשובה ונוכל
    סגור
  • 24.
    יא פופוליסטית (ל"ת)
    הבנת שלי יחימוביץ 26/12/2014 07:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 23.
    קבלו
    אילן 26/12/2014 03:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכרו להם ימין ליכוד וביבי: ביבי משתמש בכל כוח שהוא מזהה ודואג להרוס את אותו כוח ואת ההשגים של אותו כוח כדי שאותו כוח לא יאיים עליו ואחרי זה זורק את אותו הכוח לפח האשפה והלאה נקסט לפתי המטומטם הבא.מכרו להם ימין ליכוד וביבי תותחים בביטחון: כל שנות כהונת הליכוד שידע שיש מנהרות לא טיפל בהן כי שמר אותן לקלף בחירות כי הרי ביטחון זה הקלף של הליכוד לכל הטמבלים הפחדנים שבוחרים בו ומכל זה 68 חיילים מתו סתם. עוד ביטחון: ים של אונס ורצח...חברה: ים שחיתות סיעוף של ג'ובים וקומבינות של הליכוד עם ראשי ערים והשד יודע עוד מה...בריאות: בתי חולים על סף קריסה מחוסר כסף ומאיימים לשבות ואנשים מתים ואנשים יקרים לאהובים שלהם מתים, שוב מתים...כלכלה:קודם כל גירעון של 40 מיליארד שאלוהים יודע לאן הלך מכל הימין והליכוד המושחתים...דבר שני זוגות צעירים שרק יכולים לחלום על בית משלהם +כל דבר ים מיסים ויקר, מלא ילדים וזקנים בלי אוכל ובגדים מחממים ומי יודע כמה זקנים מתו מתת תזונה... שוב מתים...ולאן הלך הכסף שלך ושלנו ושל המדינה? לכל המושחתים של הימין והליכוד עם הקומבינות שלהם ולמתנחלים והמתיישבים ויעני לממש צורכי ביטחון
    סגור
  • 22.
    תראו מי מדבר ! קראו על יוסי רוזן בכתבה ב "הארץ" מ 2007
    הצדיק מסדום 26/12/2014 01:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העבודה של יוסי רוזן בקבוצת החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר הפכה אותו למולטי מיליונר ולאחד השכירים העשירים במדינה. רוזן קיבל היום מענק פרישה בסך כולל של 7 מיליון שקל אבל מבדיקה לאורך שמונה השנים בהן כיהן כמנכ"ל החברה לישראל ויו"ר כי"ל, עולה כי עלות שכרו, הבונוסים, האופציות והמניות שמימש לאורך השנים וכמו כן האופציות והמניות שעדיין ברשותו - תרמו לו כ-180 מיליון שקל לחשבון הבנק. בממוצע מדובר בהטבות ושכר בשווי של 22 מיליון שקל בשנה. תחזיקו חזק, החשבון ארוך - עלות שכרו של רוזן בקבוצה הסתכמה לאורך השנים בכ-50-40 מיליון שקל(כולל עלות הפרישה). רוזן, ששכרו כולל גם את השכר על תפקידו בכי"ל, קיבל אופציות בכי"ל אותן מימש לאורך השנים ברווח של כמעט 64 מיליון שקל. 50 מיליון שקל מתוכם הוא שילשל לכיסו רק ב-2006 בגין תוכנית האופציות של החברה מ-2003. גם בחברה לישראל מכר רוזן מניות ב-2004 שנבעו ממימוש אופציות ללא תמורה בהיקף של 10 מיליון שקל.
    סגור
  • 21.
    השקעתי במניות הגז ובסה"כ מופסד הרבה מהקידוחים שנכשלו
    משקיע ותיק 26/12/2014 01:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מוכן לקבל חזרה את כל הכסף שהשקעתי והפסדתי ולותר על כל מה שהרווחתי . כלומר לצאת עם הקרן ללא רבית וללא הצמדה . עדיין זה יהיה הרבה יותר ממה שנשאר לי היום . מה החזירות הזאת . רוצים לחלוק רווחים אין בעיה תחלקו גם הפסדים. והעיקר כל אלו שמפחדים להשקיע ולסכן שקל רוצים להנות מהפירות בלי לסכן כלום . אז אם מחפשים שחיתות הרי היא לפניכם.
    סגור
  • 20.
    מה אכפת לגילה - נכנס להיסטוריה הפך יקיר השמאל מספיק
    המחיר לא חשוב בכלל 26/12/2014 00:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עדת זאבים נובחת "מי שלא רוצה שלא יבוא" וכשאף אחד לא יבוא מה יגידו ? צדקתם ביבי אשם !
    סגור
  • 19.
    יוסי רוזן אתה ההוכחה שנשארו עוד שפויים במדינה הזאת (ל"ת)
    שפיות זמנית 25/12/2014 23:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 18.
    התנהלות
    וועדת חקירה 25/12/2014 22:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לבדוק את החלטות דוד גילה הן בהסכם הראשוני והן בהפרת ההסכם, מעניין מי הרוויח כאן מכל המהלך, בדיקה דחוף ועכשיו!
    סגור
  • 17.
    יהיה עיכוב בכל מקרה, קשה להאמין שנובל יזרקו פה
    מקו 25/12/2014 22:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כ"כ הרבה כסף כאשר הקיצוצים בתעשיית האנרגיה הם כה נרחבים בעת הזו , בטח ובטח שחוסר ודאות מתגלה מול פניהם פעם אחר פעם בישראל. עיכוב יהיה בסבירות גבוהה מאד.
    סגור
  • 16.
    פיתוח לויתן ידחה מאותה סיבה שנדחה עד היום אין כסף ומחכי
    gg 25/12/2014 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ומחכים שהמדינה תשבר ראשונה ותזרים את הכסף לשותפים שלא ישימו גרוש מהכיס או שיחכו את ה-5 שנים עד שהכיסים יתמלאו מתמר אתם לא מבינים שמדובר בחבורת קוזאקים
    סגור
  • 15.
    תנו לו סולם שירד מהעץ. השתן עלה לו לראש לגילה (ל"ת)
    נורית 25/12/2014 21:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 14.
    מגיב 1,2
    אחד שהפסיד הכל 25/12/2014 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך נכון גם אני מקווה שהאבולה תפרוץ פה זה מה שמגיע למדינה המפגרת הזו
    סגור
  • 13.
    מי יוותר על מעל מיליארד חביות נפט?
    לוויתן 25/12/2014 21:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני דורש ממר תשובה להפסיק לאלתר את זרימת הגז מתמר עד שנדע לאן זה הולך.לא יתכן שאני שהשקעתי בקדוחים במשך שנים וקידוח שרית היה יבש הפסדתי 200 אלף בקידוח שרה ומירה הפסדתי מליון שח ובקידוח שמן הפסדתי 100 אלף אז עכשיו שמצאו גז רוצים לקחת אותו אין בעיה תחזירו לי את הכסף שהשקעתי בתוספת ריבית וקחו את הגז ומיצידי שישאר בים לנצח
    סגור
  • 12.
    הון שלטון מכון (אנרגיה) (ל"ת)
    דור 25/12/2014 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    פקיד יחסית זוטר [גילה]לוקח החלטה כזו לבד יש פה כשל משיל
    כשל משילות 25/12/2014 21:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    את ביבי מענינת רק אירן.
    סגור
  • 10.
    הסתדרנו לפני
    דנדי 25/12/2014 20:41
    הגב לתגובה זו
    7 2
    וזה קשור למה jQuery203012065146886743605_1419520351011 המדינה לוקחת 60 אחוז מס׳ ועוד יותר מהיצוא , אז הכסף הזה הוא של כולנו בכל מקרה .מה זה החוסר הבנה הזה אם יחידת חום עולה 6 דולר והפיתוח עולה 1-1.5 דולר מיתוך 4-4.5 דולר עוד חוזר לאזרחים עוד 60 אחוז ,לפני לא קיבלנו כלום , נכון ??לפני שילמנו פי 3 על מזוט , עכשיו משלמים פחות גם המדינה תהנה ממס על הגז ואולי יקרה נס יורידו לנו קצת תמס לשלם !!! יאלה שחררו יהודים , איזה עיניים גדולות
    סגור
  • אל תספרו לנו מה המדינה מרוויחה. מה הציבור מרוויח.
    איציק 25/12/2014 23:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנחנו מכירים את זה... מה המדינה מרוויחה ואנחנו לא רואים כלום. היה צריך להוזיל לציבור שנרגיש שגם לנו יש "תועלת" במאגרים. וגם אסור לפגוע במשקיעים ולמצוא את שביל הזהב( של כולנו).
    סגור
  • 9.
    יום הבוחר
    מקס הזועם 25/12/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
    8 1
    יש לבוא חשבון ביום הבחירות עם כל יפה הנפש שגרמו למשקיעים פרטיים נזק עצום בהבל פיהם איך יכול להיות שכל פוליטקאי בגרוש נהיה מומחה לטובת הציבור מי יחזיר הפסדי ענק לכל ציבור המשקיעים הן הפרטיים והן חברות ההשקעות למינהם אני תפילה שלא נראה אותם יותר בכנסת !!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • אתה חלק מהעד. הפסיקה באה להיטיב עם כלל האזרחים
    דורון 26/12/2014 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואדם כמוך תוקף את ההחלטה. תפקידו של הרגולטור להגן עליך מפני מונופולים, שלא יעשו בך כרצונם ואתה מגן על הטייקונים? המדינה נתנה וממשיכה לתת הטבות מס מפליגות לתשובה ודומיו, אין כל סיבה שאחרי זה יאפשרו להם לנצל את המונופול לגבות מחירים גבוהים מהציבור והמדינה.
    סגור
  • אתה מייצג את ציבור העדר המתלהם בחסות שלי יחימוביץ
    לדורון 26/12/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעתך, מחירי הגז בישראל יחסית לעולם הם זולים כשהיו 3 חברות סלולרי פרטנר, סלקום ופלפון היה לך תחרות? כולם תיאמו מחיר והכל היה דומה. עד שהגיע גורם חדש שמכר בזול אם הוא היה מונופול והיה מוכר באותם מחירים מה היית אומר? מחירי הגז זולים. נקודה
    סגור
  • דורון
    שרון ב 26/12/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה אוויל משריש תחת אצטלה פופוליסטית. חוסר ההבנה שלך מחריד. אך מה לעשות, זה יתרון הדמוקרטיה: לא כולם מבינים משהו, אך כולם יכולים לומר ולכתוב הכל.
    סגור
  • 8.
    יפה מאוד . בדיוק מה שאמרתי. החלטת גילה פשוט אוולית
    מבין 100 25/12/2014 20:33
    הגב לתגובה זו
    13 4
    מי נתן תפקיד כל כך חשוב לגילה . האיש לא מסוגל כנראה לחשוב באופן הגיוני.
    סגור
  • 7.
    מי זה אכפת? העיקר, נצחנו המונופול! (ל"ת)
    פול 25/12/2014 20:17
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • איך נצחת? מה שחשוב הוא המחיר ואם יש מונופול והוא
    לפול 26/12/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זול יותר יחסית למחירים בעולם? הנזק שנגרם הוא גדול ביותר
    סגור
  • 6.
    נראה כמו קמפיין מתוזמן ע"י סילבן שלום בעידוד ביבי לעזור
    משקיף 25/12/2014 19:59
    הגב לתגובה זו
    6 11
    לתשובה להמשיך לעשוק את כולנו כמונופול מפקיע מחירים ולהשמיץ את גילה שסוף סוף הגדיל ראש וגידל ביצים.
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    דורון 26/12/2014 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המשקיף
    אלי 25/12/2014 21:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מבין שאתה מדבר מתאם הציבור הפופוליסטי ששלי מובילה ולא חשוב הנזק למדינה תתביש
    סגור
  • 5.
    הסתדרנו קודם כשלא היה גז. ואיפה בדיוק הרווח של הציבור?!
    איציק 25/12/2014 19:58
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שיישבו כל הצדדים ויקדמו את הנושא. ושיחשבו על הציבור הרחב. על הציבור הרחב,על הציבור הרחב...........!!!
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד. כל מילה במקום.די עם הפופוליזם והחלטות יחיד. (ל"ת)
    יאיר 25/12/2014 19:57
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 3.
    יוסי רוזן
    אוי אוי אוי 25/12/2014 19:55
    הגב לתגובה זו
    6 4
    החברה לישראל ועוד ועוד וכו נשות אסותא ועוד ועוד וכו ממש דעה רצינית חשובה שאינה נוטה לשום כיוון חה חה חה חה חה כל הדרך לבנק.אהה ושכחתי קלאב מרקט ועוד ועוד
    סגור
  • 2.
    מדינה בושה מי יעשה עסקים פה?
    משקיע גז ישראל 25/12/2014 19:47
    הגב לתגובה זו
    13 5
    דויד גילה החזיר את המדינה 50 שנה אחורה מי ישלם על זה?מי יתן את הדין?צפון קוריאה זה ממש פה.מקווה שתפרוץ פה מגפת אבולה וכולם ימותו
    סגור
  • למה כולם צריכים למות מאבולה כי אתה מושקע
    הבלה 26/12/2014 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגז? מניות הגז עלו יפה בשנתיים האחרונות . אני מכרתי דווקא ברווח ואקנה שוב בעתיד.
    סגור
  • 1.
    לא רוצה את המאגר רוצה את כל הכסף
    משקיע בגז ישראלי 25/12/2014 19:46
    הגב לתגובה זו
    14 0
    שהשקעתי בחזרה תחזירו לי בערך מליון דולר שנמחקו וקחו את הגז את מיליאד וחצי חביות הנפט בלוויתן אני לא רוצה לקחת חלק ברמאות הזו...אז מייחזיר לינאת הכסף שצלל במעמקי הים?
    סגור
  • אם השקעת מיליול דולר בגז :
    נו באמת 26/12/2014 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    או שאתה מולטי מליונר שיכול להרשות לעצמו להפסיד מלליון דולר בהשקעה ספקולטיבית, ואם לא אתה סתם מהמר לא חכם
    סגור
  • לא הייתי צריך להשקיע
    אם הייתי מליונר 26/12/2014 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון יש לי כמה מליוני שקלים אבל חטפתי חזק ושלא בצדק וזה ממש גובל בגנבה וגזל של כספי ושתדע ששקלתי להתאבד ביום שלישי על ידי כדורי שינה אבל אין לי אומץ לעשות את זה למשפחה שלי אני כבר לעולם לא אקבל את כספי ואני מאחל מוות לכל מי שרימה וגזל אותי
    סגור
  • מה פתאום להתאבד? אתה כן תקבל את כספך .
    לאם הייתי מליונר 26/12/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה רק עניין של זמן.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות