מכרז ענק: שיכון ובינוי תקים כביש אגרה בטקסס במיליארד דולר
פרויקט ראשון ל שיכון ובינוי +0.28% שיכון ובינוי 1,080 +0.28% בסיס:1,077 פתיחה:1,077 גבוה:1,082 נמוך:1,077 תמורה:32,717 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בארה"ב - הקבוצה דיווחה היום (א') על זכייה בפרויקט BOT לסלילת כביש אגרה במחוז האריס (Harris) שבמדינת טקסס, של משרד התחבורה של טקסס (Texas Department of Transportation).
בפרויקט זכה קונסורציום חברות בשם בלורידג' (Blueridge) בו שותפה שיכון ובינוי יחד עם תאגידים פיננסיים וחברות תשתית. היקף הפרויקט מוערך במיליארד דולר, כאשר עלויות ההקמה לבדן יעמדו על יותר מ-800 מיליון דולר. חלקה של קבוצת שיכון ובינוי בהכנסות מההקמה צפוי לעמוד על כ-400 מיליון דולר. פרט לקונסורציום החברות בו חברה שיכון ובינוי, התמודדו על הפרויקט שתי ענקיות תשתיות ספרדיות, להן סניפים מקומיים בארה"ב.
הזכייה במכרז נותנת אור ירוק לקונסורציום החברות לגבש סגירה פיננסית, ולאחר מכן להקים ולהפעיל את הכביש לתקופה של 52 שנים. הקונסורציום יפעיל את הכביש במתכונת של כביש אגרה. מדובר בקטע כביש הידוע בשם SH-288, כאשר קטע הכביש שתקים החברה יהיה באורך של 10 מייל ויחבר בין מחוז האריס ליוסטון.
העבודות ההנדסיות לביצוע הפרויקט לכביש הדו מסלולי יכללו מיסעות מבטון של 800 אלף מ"ק, הקמה של 47 גשרי בטון ומחלפים בשטח של יותר מ-150 אלף מ"ר. כמו כן יכלול הפרויקט הקמה מחדש של מחלף והקמת מערכת גביית אגרה בכביש. משך ההקמה יעמוד על כשלוש שנים.
מנכ"ל שיכון ובינוי, עפר קוטלר: "לפני מספר רבעונים סימנו את ארה"ב כיעד להתרחבות הקבוצה, ואני שמח שהצלחנו להגשים את החזון הזה היום. אני בטוח כי פרויקט זה יהווה סנונית ראשונה, וכי אנשינו יידעו להוביל את החדירה לארה"ב עם פרויקטים נוספים".
יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני: "ההתרחבות של עסקי שיכון ובינוי בארה"ב היא חלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה לגוון את המדינות בהן אנו פועלים ולחדור לשווקים חדשים, תוך שאנו מביאים הצעת ערך שכוללת מצוינות בלתי מתפשרת בביצוע, ידע מקצועי וניסיון רב שנים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כל ההשקעות הישראליות בחו"ל נכשלו. (ל"ת)שחקו במגרש הבית 01/03/2015 10:06הגב לתגובה זו0 0סגור