אסם מדווחת: ההכנסות צמחו אשתקד ל-4.3 מיליארד שקל - כמה הרוויחה?
חברת אסם, הנמצאת בשליטת נסטלה, פרסמה הבוקר את התוצאות לסיכום שנת 2014. ההכנסות צמחו בשנת 2014 ב-2% לרמה של 4.3 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 396.3 מיליון שקל - שיפור של 5.4% לעומת שנת 2013. על רקע התוצאות הטובות מחלקת דיבידנד שלוש שנים ברציפות 150 מיליון שקל מדי שנה.
ענקית המזון הישראלית מייצרת יותר מ-2,000 מוצרי מזון שונים ב-11 מתקני ייצור שונים. בין המותגים של החברה מלבד אסם: בית השיטה, מגדנות, נגה גלידות, מטרנה, טבעול ועוד. השנה חברת אסם מתכננת להיכנס לשוק מכונות הקפה עם המותג Dolce Gusto.
למרות התחרות הההולכת וגוברת אזרחי ישראל אולי מפגינים נגד יוקר המחיה, אך רצים לקנות ממותגי אסם. כך שולטת חברת המזון בשוק המקומי (נתח שוק משוקלל):
מזון מן הצומח - 56%
פסטה - 54%
מרקים ותבשילים - 40%
חמוצים - 37%
סלטים - 37%
רטבים ותיבול - 34%
נקודות חוזק נוספות: לאוסם תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת - 329 מיליון שקל. כך חברת המזון כמעט ושאינה זקוקה לאשראי מבנקים (אין לה אג"ח) והוצאות המימון 15 מיליון שקל בלבד. בתחילת החודש זכתה אסם בדירוג גבוה של Aaa מחברת מידרוג עם אופק יציב.
פנחס קימלמן, סמנכ"ל הכספים של אסם משנת 1998, מבהיר היום ל-Bizportal: "הצלחנו להגדיל את המכירות בישראל למרות ההאטה והירידה שנרשמה בשוק. הרווח התפעולי גדל בזכות התייעלות שבאה לידי ביטוי בהפחתת הוצאות הנהלה וכלליות".
במהלך 2014 המשיכה קבוצת אסם לתרום לקהילה בכסף ובשווה כסף בסכום של 11 מליון שקל.
ערן יונגר אנליסט בכיר במיטב דש ברוקראז': "כצפוי, וללא שינוי מזה 17 שנים, החברה מציגה עלייה ברווח התפעולי. החברה מציגה עלייה של כ-1.6% במכירות לשנת 2014 וברמה הרבעונית ירידה של כ-0.3% במכירות. מכירות החברה בישראל ירדו ברבעון זה בכ -3.2%, זאת לעומת מכירות חברת שטראוס בישראל שירדו בשיעור של כ-8.4% ברבעון הרביעי לשנה זו. מכירות החטיבה הבינלאומית של אסם עלו ברבעון בשיעור של כ-16.6%, זאת לעומת מכירות המטבלים של שטראוס שעלו ברבעון בשיעור של כ-30%. יחד עם זאת, ההשוואה אינה תואמת במאת האחוזים שכן מכירות אסם בחו"ל כוללות גם את מכירות טבעול ומוצרים נוספים אך בשיעור נמוך. הרווח התפעולי עלה בכ-13 מיליון שקל בשנת 2014 לכ-542 מיליון שקל והסתכם בשיעור של כ-12.7%".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה