"הצהרות כחלון יקפיאו את שוק הדירות, ניתן לייצר בקלות 30 אלף יח"ד בזמן קצר"

יזמי הנדל"ן קוטלים את תכנית הנדל"ן של שר האוצר המיועד: "לבוא עם מצ'טה ולחתוך השוק אינו דבר נכון"
 | 

יזמי הנדל"ן חלוקים בדעתם האם התוכנית החדשה של שר האוצר המיועד, משה כחלון תפתור את המשבר בענף הדיור. על פי התוכנית, מס הרכישה על משקיעים יעלה, מס על שכר דירה מהשקל הראשון והחלת מס מיוחד על דירות רפאים. בנוסף, השר המיועד,  יבקש לבחון מחדש את מכרזי מחיר מטרה ותינתן עדיפות לזוגות צעירים במכרזי המינהל.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר, "נפח המשקיעים מסך כל הרכישות התייצב על הנורמה המקובלת של 25%. גם אם תוכניתו של השר המיועד כחלון תצליח היא תוריד את נתח המשקיעים לכ-20%, לא משם תבוא הישועה. לבוא עם מצ'טה ולחתוך את כל השוק אינו נכון. צריך לעשות הבחנה בין משקיע שיש לו דירה לבין משקיע שיש לו 6 דירות. רוב המשקיעים היום הם אנשים בגילאי 55-60 שדואגים לפנסיה שלהם לאחר שהבינו שהמדינה לא תדאג להם בעוד מספר שנים. הם רוכשים דירה ב-1.2-1.4 מיליון שקל כדי שתהיה להם השלמת הכנסה".

"מי שיפגע מהכבדת נטל המס על דירות להשקעה הם הזוגות הצעירים", אמר שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי והוסיף כי "כ-80% מהביקושים אינו מצד המשקיעים. במידה והיוזמה החדשה תגרום למשקיעים להפסיק ולרכוש דירות ולחפש אפיקי השקעה אלטרנטיביים, היצע הדירות להשכרה הפונה לפלח שוק שאין לו את ההון העצמי לרכוש דירה ירד ומחירי השכירות רק יעלו. מדובר בהתמקדות פופוליסטית בחלקו הקטן של הביקוש במקום בטיפול מקיף בבעיית ההיצע".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"שוכרי הדירות ייספגו את העלייה במיסוי"
אסף אנגל
, מנכ"ל משותף בחברת אנגל-שביט, ציין כי "העלאת מיסים גורפת היא תמיד הפתרון הקל, אולם היא לא מטפלת בבעיה בענף הנדל"ן אלא מטרתה להמשיך להזין את קופת המדינה. כל עוד לא תהיה אלטרנטיבה פיננסית סולידית  להשקעה עבור בעלי הון של חצי מיליון שקל למשל, הם ימשיכו לרכוש דירות להשקעה גם כשהמיסים יהיו גבוהים. חשוב להבין כי כל תכנית נקודתית טובה ככל שתהיה אינה מנותקת מתחומים אחרים כך שיש לבחון את השפעתה במאקרו ולא רק במיקרו. במקרה הנוכחי למשל  מי שיספוג את העלייה במיסוי יהיו צרכני הקצה הלא הם - שוכרי הדירות. בסופו של דבר יש להביא בחשבון, כי ככל שמחירי השכירות יתקרבו לגובה ההחזר החודשי של המשכנתא, שוכרי דירות יחליטו שרווחי יותר לקנות דירות מה שיביא לעליית מחירים בענף ובכך למעשה התכנית מחמיצה את מטרתה המרכזית – לטפל במחירי הנדל"ן הגואים".

 בענף הנדל"ן יש החוששים שההצהרות המופרחות לאוויר בטרם הושבעה ממשלה רק תביא לקיפאון בענף הנדל"ן שיוביל לעליות מחירים כפי שהיה לאחר שתוכנית מע"מ אפס נגנזה. לדברי עו"ד צבי שוב, מומחה לתכנון ובניה, "מדובר בחוסר אחריות אמיתי. עוד לא תיקנו את הנזקים של הממשלה הקודמת, ומר כחלון עוד לא נכנס אפילו לתפקיד, וכבר יוצאים בכותרות שכל תוצאתם תהיה חוסר ודאות והקפאה נוספת של השוק".

"קודם כל המערכת צריכה לדעת לקיים את המערכות הקיימות שלה, ולטפל ולייעל ולתגבר את ועדות התכנון הקיימות שידאגו להוציא יחידות דיור זמינות לשוק. במקומות הדרישה, וכן ייצרו דרישה למקומות אחרים, כגון חיפה המוזנחת לה הופקדה תכנית מתאר שלא מעודדת צמיחה, הגישה הזו שכל אחד צריך להציע אלף הצעות חדשות לא בהכרח פותרת בעיות, אלא אפילו יוצרת אותן. מכיוון שאין בארץ ראיה לטווח ארוך, והממשלה מתחלפת, צריך להשקיע בפתרונות זמינים לטווח המיידי, ולייעל את הגופים הקיימים, כל משק בית לא יכול לתכנן שנה קדימה והדבר יוצר הקפאה שבעתיד תוביל לעליית מחירים נוספת".

פתרון אחר
אריה בר
, מנכ"ל מגדל טופ נדל"ן, ומנכ"ל משרד הבינוי, הפנים והתחבורה לשעבר אמר כי  "ענף הנדל"ן במדינת ישראל יתקדם וייצור יותר פתרונות אם יטפלו בהנגשה של חסרי הדירה אל עבר דירות יד שנייה – שהוא השוק העיקרי. אלא שתכנית הדיור של משה כחלון מתעלמת לחלוטין משוק זה. למשל ישנם כיום 30 אלף עולים מבוגרים בישראל שמתגוררים בדירות שיכולות להתאים לזוגות צעירים. בניית דיור מוגן זולה משמעותית מדירות חדשות לזוגות צעירים, באמצעות יצירת האלטרנטיבה הזו בלבד, ניתן לייצר היצע של 30 אלף יח"ד בטווח הקצר וללא כל מאמץ מיוחד".

בר מסביר כי התכנית גם מתעלמת לחלוטין מהעובדה שבאמצעות שוק הדיור ניתן לקבוע את אופייה של המדינה ואת תפרוסת האוכלוסייה שלה. "התכנית מתעלמת מהעובדה שמחיר דירות 2-3 חדרים חדשות במרכז הארץ גבוה מאוד, לאור מחירי הקרקע הגבוהים, מיסוי, מימון ועלויות בנייה ולכן הקבלנים והיזמים נמנעים מלבנות דירות בגדלים אלו".

תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    מגיבים מטעם
    אהרון 02/05/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חלק מגיבים מתוך הפוזיציה כמו חלק מהכותבים . ברור שצריך ואף חובה למסות את משקיעי הנדלן שמונעים מזוגות צעירים לקנות דירה במחיר סביר . חוץ מזה כחלון צריך להטיל מס של 30 אחוז ולא 20 אחוז על דירות להשקעה . לבחור יש ביצים
    סגור
  • 31.
    כחלון חזק !!!
    שרול 30/04/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תירא מאף אחד. העיקר שמחירי הדירות בדירה ראשונה יהיה זמין לציבור הרחב. סומך עליך.
    סגור
  • 30.
    כחלון פשוט מסוכן למשק-יהרוס לנו את המשק
    להב 28/04/2015 23:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מנסה לטפל בבעיות באולפן אלים ויגרום נזקים בלתי הפיכים לשוק. צריך מאד להיזהר מעודף המוטיבציה שלו.
    סגור
  • 29.
    ביבי שונא עניים ,זה נשאר לו מגיל צעיר כשפחד להיות כמוהם
    בא 28/04/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דיור ציבורי , יש אנשים שהם עניים ולא הצליחו בחיים מכול מני סיבות , בכול מדינה יש דיור ציבורי אפילו במנהטן .לטיפולך כחלון הצדיק .
    סגור
  • 28.
    מס על קרקעות
    אודי 28/04/2015 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הדבר הראשון שצריך לעשות זה להגדיל בצורה משמעותית את המס על קרקעות זמינות שלא בונים עליהן תוך פרק זמן מוגדר. זה יכיץ מאוד את התחלות הבניה.
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    דירה להשקעה עם שותף - חפשו בגוגל
    דירה להשקעה עם שותף 28/04/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 10
    מתאים למי שיש לו הון עצמי קטן
    סגור
  • עדיף להתחיל עם שותף מאשר לקשקש ולא לעשות כלום (ל"ת)
    לכל הצינים 29/04/2015 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אוי ואבוי , זה מתכון לאסון. (ל"ת)
    ר 28/04/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • למה לא שלושה שותפים ,אם אחד יצטרך כסף ,תוכלו למכור
    בא 28/04/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שליש דירה , נגיד מרפסת שירותים וחדר .וככה הוא יצא עם כסף ביד .וכולם היו די מרוצים .
    סגור
  • 26.
    סוף סוף
    שגיא 28/04/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    5 2
    תכנית מעולה שתקטין דרמטית את הביקושים ותוביל לירידת שכר הדירה המיוחל
    סגור
  • זה טיפול בחלק של הביקוש ,עכשיו יש להגדיל גם את ההיצע
    בא 28/04/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עי הבאת קבלנים מסין , ובניה מסיבית על אדמות מדינה ,עליהם נילחמנו בצבא והם שלנו .
    סגור
  • 25.
    נועדו רק להרדים את הציבור לפני הנחתת המיסים
    הצהרות כחלון 28/04/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בסוף לממשלת הקבבונים לא יהיה מאיפה לקחת שקל וגם החרדים הנזקקים יצטרכו לעבוד. לא רק בתפילות
    סגור
  • 24.
    שאלה לקבלנים ,חגרתם חגורות בטיחות ,הנדלן שם ברקס
    בא 28/04/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שוב .
    סגור
  • 23.
    להתעלם מהאינטרסנטים וללכת בכל הכוח על התוכנית+לאשר
    יולי 28/04/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תוכניות שת"פ עם קבלנים סינים שנתנו הצעות לפני כשנה. אני צריך לסבסד פנסיונרים שרוכשים דירה? למה מה קרה? אל תאיימו ששוק השכירות יתכווץ כי אם הוא יתכווץ זה אומר שיותר זוגות קנו דירות שמשקיעים מכרו ולכן המחירים ירדו גם בקנייה וגם בשכירות.
    סגור
  • 22.
    תמשיכו להפחיד תמשיכו...הסינים רק מחכים לאור ירוק-
    א 28/04/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    6 2
    דירה במיליון שקל - רק נותר לחתום איתם וזהו , לא צריך את הטובות שלכם , כל הזמן רק מנסים להפחיד שהם לא מרוויחים אבל אני רואה אותם במרצדסים , בפורשים ובפרארים בנמל תל אביב והרצליה.....לכו חפשו. להעלות מס קנייה ל-15% מדירה שנייה ומעלה , מס שבח 25% גורף ולהפריד ריבית משכנתאות מהריבית הכללית , דחוף.
    סגור
  • מדיניות היא כול הסיפור .מדיניות . (ל"ת)
    בא 28/04/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 21.
    שימו לב,לא משרתי צבא
    זוגות צעירים 28/04/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ילך לחרדים
    סגור
  • 20.
    הקבלנים מפחדים שאכן המחירים ירדו
    פחח 28/04/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שיקבלו קנס על ויסות היצע, המחירים ירדו. שחברות מסין יקבלו קרקע לבצע עליה פרוייקטים, המחירים ירדו. שמחזיקי דירות להשקעה יקנסו, המחירים ירדו. שלא יהיה שווה להחזיק דירות להשקעה, המחירים ירדו.
    סגור
  • 19.
    דירה או 6?
    ללא 28/04/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק אלדר שיש להבחין בין מי שיש לו דירה אחת, וכן, כדי לדאוג לעתיד כהשלמה לפנסיה ובין מי שיש לו יותר מדירה אחת. וגם את גודל הדירה המושקעת אפשר לקחת בחשבון. ולא, אין לי דירה להשכרה. הלוואי והיה לי. אך עיני לא צרה באלה שיש להם ועבדו בשביל לרכוש אותה. כחלון חושב שהכל סלולר , זבנג וגמרנו. עדיף שפשוט ידאג להגדיל את ההיצע.
    סגור
  • אין בעיית הצע. יש בועה (ל"ת)
    מוטי 28/04/2015 20:39
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 18.
    המחאה איפשרה לביבי להעלות מס על הבורסה ואף אחד
    ביבי מעניש את העם 28/04/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא צייץ . עכשיו כחלון הבריון השכונתי מגיע לעשות סדר והחרדים לוחצים. ברור שהוא יטיל מיסים . כחלון זה הסוף שלו קדנציה אחרונה בת שנתיים לפני שהוא ולפיד נמחקים מהמפה
    סגור
  • 17.
    קבלני בניין מהגנבים במשק...כל בניין מרצדס חדשה (ל"ת)
    יעקב 28/04/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 16.
    אם באמת הוא היה רוצה להלחם במשקיעים ולא להעשיר
    מלחמה במשקיעים 28/04/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    2 3
    את האוצר הוא היה מגביל משכנתאות לדירה להשקעה. עד 200 אלף היה בולם מחצית מהמשקיעים . אלה שיש להם 400 אלף שח קונים חורבות ולוקחים משכנתא של 400 אלף ובכלל לא גרים בדירות אלא משכירים למסכנים. ויש כאלה הרבה . אבל כחלון רק רוצה כסף לאוצר החרדים מחכים עם יד מושטת.
    סגור
  • אז הם היו מסיגים עוד 200 אלף וקונים את הדירה . (ל"ת)
    בא 28/04/2015 15:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    מה תגידו למי שהדירה זו הפנסיה שלו?
    נוקאאוט 28/04/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    4 10
    יש להזכיר לו, שאדם זקן בישראל משלם היום מס הכנסה על קצבת הפנסיה שלו. כמו כן מיסים על השקעות נדל"ן הם בכלל לא חובה. זה לא מס הכנסה ומע"מ שכשמעלים אותם אין ברירה אלא לשלם, או מס על דלק שאוטומטית מעלה את מחיר הדלק. מס על נדלן הוא בחירה, כל אחד יכול למכור את הדירה להשקעה שלו, או פשוט להימנע מלקנות אותה (וזאת המטרה, להקטין ביקוש ובכך להקטין מחירים). • משקיעים עשויים להתחיל להשקיע בחו"ל ? מצוין, זה יחליש את השקל, פעולה שבנק ישראל מנסה לעשות במשך 7 שנים כדי לשפר פה את התעסוקה. • מיסוי שכר הדירה? זה יבדיל בין צעירים שרוכשים דירה כדי להשיג בית ויציבות למשפחתם ומתגוררים בנכס, לבין כאלו שרואים בזה נכס מניב, השקעה, ובכלל לא גרים בנכס אלא משכירים.
    סגור
  • המדינה והאוצר נלחמים בזקנים ששילמו כול חייהם מיסוי מספר
    מירב 29/04/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פעמים על אותו סכום כסף, וכעת מנסים לשרוד בזקנה והאוצר ובנק ישראל מעדיפים שימותו ברעב......
    סגור
  • אני אגיד לו שמעניין לי את התחת.
    ו 28/04/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מי שיש לו כסף לדירה נוספת הכל בסדר איתו , כרגע חשוב יותר לדאוג למי שאין דירה שנושאים את כל הנטל של המדינה הזו על כתפיהם. מי ילך להילחם מול חיזבאללה הפנסיונר?
    סגור
  • לפרזיט שמפחד לרשום את שמו (ובצדק), אני נלחמתי בכול מלחמ
    שאול 29/04/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מלחמות ישראל, לא יושד אם אתה בכלל שרתת בצבא.... אני עבדתי ב-3-4 עבודות כול חיי לשלם משכנתה וכעת משכיר את דירות הורי והורי אשתי וגם על זה משלם מס שלא מתחשב בהוצאות (זו לא השקעה בבורסה!!!) וכול זה בשביל לגמור אל החודש כי התחלתי מכלום ועוד תמכתי בהורי. מה בדיוק אתה עשית כול חייך עד עכשיו כשלא שרתת בצבא ולא התאמצת בשביל דירה?????
    סגור
  • חחחח לא קראת את תוכן התגובה המקורית (ל"ת)
    חןחן 28/04/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים איתך. כמה משקיעי נדלן עשו לך דיסלייק כי אתה צודק. (ל"ת)
    בני 28/04/2015 14:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 14.
    איזה חכם הוא תגידו את האמת הוא לא צדק? הוא בורח בזמן (ל"ת)
    חצרוני 28/04/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    עדיף לזרוק את השוכרים ולא להשכיר את הדירה חצי שנה
    גן נעול 28/04/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כי הכסף ילך לחרדים ולילדים שלהם .
    סגור
  • 12.
    המיסוי נועד סך הכל לתת כסף לחרדים. זה תירוץ של כחלון
    מיסוי נדלן 28/04/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    וביבי לחלוב את משקיעי הנדלן כי את הבורסה הם כבר חלבו את הגז הם חלבו ואת כיל הם חולבים. נשאר משקיעי הנדלן וכולם ישתקו כי כולם יגידו שזה יוריד את מחירי הנדלן . יוריד או לא הכסף יכנס לממשלת החרדים. מגיע לכם
    סגור
  • 11.
    שקרים שקרים שקרים!!! לא צריך משקיעים כדי להוזיל שכירות!
    *כנסו לקרוא* 28/04/2015 13:34
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ביטול המס על השכרה (מעל 5080) לא יגרום לאף משכיר להוזיל את שכר הדירה. אף משכיר שלוקח היום 6000 ומעביר 600 למדינה, לא יתקשר לדיירים שלו ויודיע להם שבגלל שהמס בוטל הוא מוריד להם את המחיר ל 5400. הם הוכיחו שהם מסוגלים לשלם יותר אז למה לגעת? באותו אופן הטלת מס לא תייקר את שכר הדירה, כי זה יקטין את מספר השוכרים שמסוגלים לשלם. מספר השוכרים כיום זהה בדיוק לכמות הדירות להשכרה, ולכן מייד תראו תופעה של דירות ריקות עם בעלי בתים בלחץ. בטווח הארוך המס יתחלק בין השוכרים למשכירים, אבל לא אם קצב הבניה בישראל מהיר מהריבוי הטבעי. תזכרו שאם קבלן מוכר דירה לצעיר במקום למשקיע, הצעיר כבר לא נספר בתור חלק מהביקוש להשכרה כי יש לו כבר בית משלו. בנוסף לכך הצעיר מגדיל את ההיצע להשכרה כי הוא מפנה את הדירה להשכרה שבה התגורר עד לאותו יום.
    סגור
  • 10.
    המס לא יגולגל על השוכרים, וכן יעצור "משקיעים בתחפושת"
    האמת היא ש 28/04/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
    37 1
    אני שוכר היום דירה ב 6,300 שקל בתל אביב. בעל הבית שלי משלם כל חודש 630 שקל מס ולכן מרוויח רק 5,670 שקל. נניח שמחר מבטלים את המס. תראו לי משכיר דירות אחד, אבל אחד, שמרים טלפון לדיירים שלו ואומר להם שהוא מוזיל להם את שכר הדירה מ 6,300 ל 5,670 כי המדינה כבר לא גובה ממנו מס. תראו לי אחד כזה!!! שכר הדירה היום הוא נקודת מפגש מדויקת בין רמת הביקוש לרמת ההיצע. אם בעל הבית אכן יפחית שכר דירה, מה שיקרה זה שעוד אנשים שעד היום לא יכלו להרשות לעצמם לשכור דירה ולצאת מבית ההורים (או לעבור ממגורים עם שותף לדירה לבד) פתאום יגלו שהם כן יכולים. בבת אחת הביקוש עלה. אבל מספר הדירות בתל אביב לא יכול להשתנות אלא רק על פני שנים של בניה! לכן מייד יהיה עודף ביקוש והמחיר יעלה שוב, ויעצר על אותם 6,300 שקל שאני משלם היום. ולכן אותו הדבר מסביר למה נסיון לייקר את שכר הדירה לא יצליח. חלק מהשוכרים (לא הרוב) יקרוס כלכלית ויחזור להורים (או יחזור להצטופף עם שותף). מייד יהיו דירות ריקות כי אין מספיק אנשים עם כסף שיכולים להרשות לעצמם לשכור אותן. בעלי הדירות יאלצו להוריד את המחיר בחזרה.
    סגור
  • 9.
    המיסוי יורד ביקוש וגם מחירים, ואז התשואה תחזור להיות 8%
    אבי 28/04/2015 13:08
    הגב לתגובה זו
    6 2
    במוצר כמו דלק, שמורכב מעלות הנפט + מיסוי , ברור שהגדלת המיסוי תגדיל את המחיר. במוצר כמו דירה, שעלות יצורה כ 6,000 שקל למטר רבוע (עלות הבניה + מימון + שיווק) , המחיר נקבע לפי תחרות בין הקונים על הדירות הטובות (מול הים למשל) או על מה שהם חושבים שמחירו יעלה בעתיד, או לפי התשואה שהנכס צפוי לתת להם כשישכירו אותו. המחירים בתל אביב היום נעים מסביב ל 40,000 שקל למטר רבוע, כלומר לפחות פי 7 מעלות הייצור של הדירה. במקרה זה הטלת מס לא תשנה את עלות הייצור אבל כן תוריד את המחיר שמוכנים לשלם עבור הנכס, כי עכשיו הוא מניב פחות (חלק משכר הדירה לא מגיע לבעלי הדירה אלא למשרד האוצר)... אם המחירים ירדו לחצי, אז התשואה מהשכרה תוכפל, ותגיע ל 6% ובאזורים מסוימים בארץ גם 8%. בענף המשרדים התשואה היא כזו, כי מחיר למ"ר בלב תל אביב של משרד איכותי, הוא 18,000 כלומר חצי מאשר דירה. מה שאומר שהקרקע למשרדים נמכרת בזיל הזול, בלב אזור הביקוש, ולכן כל ההסברים על זה שאין קרקעות במרכז הארץ הן קשקוש מוחלט. כשהתשואה מהשכרת דירות תגיע ל 6%-8% , חברות גדולות יכנסו לענף השכרת דירות לטווח ארוך, למרות שהן מחויבות במס חברות+דיבידנד
    סגור
  • 8.
    החרדים תאבי בצע, כחלון זקוק לכסף. (ל"ת)
    אחד 28/04/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 7.
    מיסוי הכנסות משכר דירה נכון וצודק!!!!
    כחלון אל תירתע. 28/04/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    20 3
    לא תהיה עליה בשכר הדירה כי השוק משלם כבר היום את המחיר המקסימלי.לגבי הכרה בהוצאות התחזוקה של הדירות המושכרות,התכבדו בעלי הדירות ויגישו דוח שנתי למס הכנסה.נראה אותם עושים את זה......
    סגור
  • צודק,מחיר השכירות לא יעלה
    כלכלן 28/04/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עשרות אלפי משקיעים שעד היום היו פטורים ישלמו מס שיגדיל את הכנסות המדינה.
    סגור
  • 6.
    כשחגגתם הקבלנים את עליית המחירים לא דיברתםjQuery20306477220328524709_1430213745315
    לירן 28/04/2015 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עכשיו תשתקו שקט מוחלט
    סגור
  • 5.
    היו נשארים עם המעמ 0 של לפיד כבר יותר טוב
    על זה החליפו ממשלה? 28/04/2015 12:38
    הגב לתגובה זו
    10 5
    הממשלה סך הכל רוצה מיסים כדי לשחד את בוחריה הדתיים כמה קל ונוח לנצל את המצב ולהעלות מיסים. כשהטמבלים לא מבינים. הרבה יפלו כנטל על הממשלה במיוחד אלה שאין להם פנסיה. זה יהיה כמו התמלוגים מהגז ומכיל כולם יברחו וגם פה כחלון כשמו כן הוא רק לוקח. אבל מה יש לצפות במדינה שרמי לוי הדליק משואה לתפארת העוף בשקל והרמאויות שלו במפעליו
    סגור
  • לפיד רצה להפחית מס,כחלון רוצה להעלות,לטובת החרדים. (ל"ת)
    אחד 28/04/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • החרדים הם אזרחי המדינה וגם להם מגיע חתיכת מסית מטונף (ל"ת)
    יעקב 28/04/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • מגיע להם זכויות אחרי שימלאו את החובות. שירות בצבא,תשלום
    משה 29/04/2015 09:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיסים כדין ולא עבודה בשחור.....
    סגור
  • אם הם אזרחי המדינה וגם להם מגיע אז שיעשו מה
    ליעקב בעל החלומות 28/04/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכולם עושים שיעשו צבא שישלחו גם את הבנות שלהם לצבא שגם אותם יטרידו שם ולא רק בנות חילוניות. שילכו לעבוד כמו כולם שישלמו מיסים ולא יעשו את עצמם לומדים בישיבה ויקבלו הבטחת הכנסה. איזה מזל שיש הרבה אנשים כמוך מוגבלים בשכל. הטינופת נמצאת בשכל שלך לכן זה לא עובד טוב אצלך סתום.
    סגור
  • 4.
    ניתן לייצר 50 קבלנים מסין שיבנו דירות בקצב כמו בסין,ככה
    בא 28/04/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    6 3
    תהיה התייעלות של הקבלנים בישראל ומחיר הדירות ירד .
    סגור
  • 3.
    הנה כל הגנבים מתעוררים להגן על השלל
    pshay 28/04/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    10 2
    פתאום תראו יקומו עוד מלעיזים ויציעו כל מיני תוכניות תחת עד מתי ?????
    סגור
  • הם טפילים שחיים על צוואר האדם העובד! (ל"ת)
    בא 28/04/2015 13:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    אם הם מתנגדים ומזיעים ,כנראה כחלון בכוון הנכון . (ל"ת)
    בא 28/04/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • הנפגעים
    מדינת מיסים 28/04/2015 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בס"ד כמה בורות יש בעם הזה ??? אין תרבות של מחשבה מעמיקה ורחבת אופקים הרי ברור לכל שסכום הפגיעה בגין המס יתגלגל על הזוגות צעירים ששוכרים דירה אף אחד לא יסכים לשלם את המס מכיסו וכפי שאנו יודעים החלשים ייפגעו
    סגור
  • זה אומר שזאת הדרך הנכונה. דווקא הדרך הנכונה אם הם רוצים
    לא כל מה שמתנגדים לו 28/04/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להוציא מהשוק את המשקיעים היא לא לתת משכנתאות לכל זב חוטם שיש לו קצת כסף בחשבון והוא קונה דירה להשקעה. ומשעבד מישהו אחר לשלם לו את המשכנתא. להגביל למי שקונה דירה להשקעה את המשכנתא. לא לתת מעל 200 אלף שח. זה יוריד משקיעים וימנע מהם צרות בעתיד. כי כבר ראיתי מישהו שלקח משכנתא של 400 אלף וקנה דירה ב 850 אלף שח ובבניין שיש על צו מבנה מסוכן. כי הוא חשב שזה יסתדר לו גם ראיתי זוג (בנות) שקנו דירה ולקחו משכנתא ומוסיפים על שכר הדירה להחזר והם עצמן גרות בשכר דירה. זה נראה לך נורמלי?
    סגור
  • 1.
    לא חסרות דירות, חסרות דירות שמשקיעים לא לוטשים עליהן
    זוג צעיר 28/04/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    10 4
    עיניים. אם יהיה מס על רווחי השכירות, דירות רבות יופנו לרכישה ע"י זוגות צעירים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות