משה כחלון: "הכנסנו סעיף בנוגע להעלאת מס הרכישה, אבל 20% זה גבוה מידי"
משה כחלון שחתם השבוע על הסכם קואליציוני עם נתניהו וייכנס בקרוב לתפקיד שר האוצר, התראיין היום ל'פגוש את העיתונות' בערוץ 2. כבר בראשית הריאיון נשאל כחלון בעניין הכותרות לפיהן הוא מתכוון להעלות את מס הרכישה למשקיעים בשוק הדיור ל-20% ואפילו יותר מכך.
לדבריו של כחלון, "נכון שהכנסנו להסכם הקואליציוני סעיף שמדבר על העלאת מס הרכישה למשקיעים, וזה כי אנחנו רוצים להוציא את המשקיעים משוק הדיור - לטובת הזוגות הצעירים, אבל זה לא יהיה 20%. לדעתי 20% זה גבוה מידי, ואנחנו לא רוצים להפר את האיזון בשוק הזה".
עוד אמר כחלון כי "אנחנו הגענו בשביל לפתור את בעיית הנדל"ן על בניה, ולא ע"י מיסוי, ולא סתם ביקשנו את רשות התכנון ואת מנהל מקרקעי ישראל - בשביל לזרז את הבניה. צריך להגיד גם ששוק השוכרים חשוב לנו לא פחות משוק הקונים. מס רכישה גבוה יכול לפגוע בשוק השוכרים. הייתה פה יציאה מפרופורציה עם המספרים שפורסמו - לא דיברנו על מספרים"
בתשובה לשאלה ישירה, האם מס הרכישה יועלו ל-20%, אמר כחלון כך: "לא, המס הזה לא יועלו ל-20%, כי 20% זה גבוה מידי". בהמשך אמר כחלון כי סוגיית מחירי הדירות וסוגיית התחרות בבנקאות - אלה שני הנושאים שהם ראשונים לטיפול מבחינתו כאשר הישיבה הראשונה שלו במשרד האוצר - תהיה על נושא מחירי הדירות.
כיום מס הרכישה על דירות להשקעה נע מ-5% על המדרגה הראשונה של 1,123,910 שקל, שהם כ-56 אלף שקל ועד 10% במדרגה החמישית, שהם כ-1.5 מיליון שקל. המשמעות היא שהמס על דירה להשקעה במחיר של מיליון שקל יעמוד על 200 אלף שקל.
עד להשלמת החקיקה בנושא, אשר צריכה לעבור 3 קריאות, ייתכן ונראה גל של רכישות מצד משקיעים שיירצו לנצל את הימים האחרונים של המיסוי הנמוך יותר, ולחילופין ייתכן ורוכשי דירות למגורים ימתינו על הגדר כדי לראות האם הקטנת חלקם של המשקיעים, העומד כיום על 25% משוק הדירות, תוביל לירידת מחירים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
60.קריותELI 08/05/2015 11:45הגב לתגובה זו1 0הבעיה היא בשכר המינימום- כנסו !! יש להעלות את שכר המינימום לאלפיים דולר !! הקדמה בכלכלה ואיתו הפריחה בשוק הדירות מבורכת, כי המחירים של היום הביאו להתפתחות של אזורים נרחבים בכל הארץ לרבות תכניות של פינוי בינוי והתחדשות עירונית של אזורים נרחבים בארץ, ואילולא המחירים של היום לא היה קורה !! השכר הנמוך הביא למצוקה ולגידול פערים בחברה, ולמתעשרים בלא פרופורציה. יש להגדיל את היצע הבניה ולקצר משמעותית את משך זמן הבניה ע"י הבאת עובדים זרים לתחום הבניה, וכן להוריד מיסים לרוכשי דירות יחיד של עד מיליון ש"ח, כמו מע"מ ומס רכישה אפס .סגור
-
59.כחלון זה מבחן החיים שלך. (ל"ת)שרול 06/05/2015 14:33הגב לתגובה זו0 0סגור
-
58.נבהל מעצמו (ל"ת)אחד שלא בונה עליו 03/05/2015 13:51הגב לתגובה זו0 1סגור
-
57.****** אין צורך אפילו במשקיע נדלן אחד נוסף!!! *****האמת 03/05/2015 10:00הגב לתגובה זו2 0זה פשטני מאוד לחשוב שאם יפסיקו להגדיל את היצע הדירות להשכרה, אז מחיר שכר הדירה יעלה. בכלכלה מה שחשוב זה ביקוש מול היצע, ולא רק היצע. עכשיו תראו, אם היה בא קבלן ואומר לממשלה שהוא מוכן מחר בבוקר להרים פה 100,000 דירות חדשות, אבל רק בתנאי שנעמיד מולו שורה של 100,000 משקיעים שיתחייבו לקנות אותן, אז זה באמת היה מטופש להטיל מס רכישה ולגרום לכך שהמשקיעים לא ירצו לקנות ובסוף לא יבנו את הדירות. אבל זה לא המצב, כי הקבלנים בונים מקסימום שהם יכולים לפי קצב הפשרת הקרקעות. אז יש לנו מגבלה בהיצע ומבקר המדינה כתב דו"ח. שתבינו, מרגע שאין מספיק היצע לכל מי שרצה לקנות, כל משקיע שרכש דירה עשה זאת על חשבון צעיר, פחות מבוסס, שלא הצליח לקנות. אותו צעיר נזרק למעגל השוכרים, והגדיל את הביקושים לדירות להשכרה. בסך הכל המוני המשקיעים בשנים האחרונות הגדילו מאוד את היצע הדירות להשכרה אך במקביל לכך הגדילו את הביקוש. חכם כחלון שמטיל מס ונותן עדיפות לצעירים. כל צעיר שירכוש דירה ויגור בה בבעלות- מוריד את עצמו מהביקושים להשכרה. הוא גם מגדיל היצע להשכרה כי הוא יפנה את הדירה שהוא שוכר היום לצעירים אחריםסגור
-
56.בלי משקיעים-אין שוק שכירות. (ל"ת)לך תסמוך על הממשלה 03/05/2015 09:32הגב לתגובה זו0 3סגור
- טען עוד
-
55.כחלון כבר בדרכו למשבצת של קדימה ,כוונות טובות זה לא מספבא 03/05/2015 09:08הגב לתגובה זו0 0יק ,יאיר לפיד כבר עם רגל אחת במשבצת של קדימה . אני מקווה שהוא לא עוד אחד שרק רצה להיבחר עי פיטפוטים ותוכניות .סגור
-
54.שעיר לעזאזלמשה 03/05/2015 08:53הגב לתגובה זו1 0זה לא סלולרי, זה ״סולרי״ - וזה שורף כמו השמש!סגור
-
53.להודיע שכל מסוי יוחל מ.1.5.2015טוביה 03/05/2015 08:44הגב לתגובה זו2 0כך יעצרו המשקיעים ולמעשה זו לא חקיקה רטרואקטיביתסגור
-
52.אסור להוריד את מחירי הדירות!!!סתם אזרח 03/05/2015 08:41הגב לתגובה זו0 3שוק הנדלן מספק דלק לכלכלה, האטה בתחום תעצור את גלגלי המשק ותפגע ביציבות הבנקים למשכנתאות וזה יפגע בכולנו! נכון, צריך לעצור את עליית המחירים ולהגדיל את היצע הדירות, השוק יכול לסבול ירידה של עד 10% בלבד. לגבי המשקיעים - בזכותם קיים היצע דירות להשכרה, גם השוק הזה חשוב. כל מה שצריך לעשות הוא לפחית משמעותית בנייתן של דירות 4-5 חדרים, ולהגדיל משמעותית את הדרישה לבניית דירות קטנות 2-3 חדרים לא יקרה אסון אם זוג צעיר יסתפק בדירה קטנה 60-70 מ"ר במקום 120 מ"ר ובכף להוזיל עלות יחידת דיור בכ- 25% מי שחוסם את האפשרות הזת הם ראשי הערים שמעוניינים רק במשפחות מבוססותסגור
-
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)חחחחחחחח 03/05/2015 15:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
51.לא משנה גובה המס, בלאו-הכי הדירה נרשמת על שם הילדים.... (ל"ת)אלי 03/05/2015 08:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה משנה אלי ,זה לא כול כך פשוט מבחינה משפטית ,עד גיל 18בא 03/05/2015 09:09הגב לתגובה זו0 0ללכת לבית משפט בשביל לרשום על ילדים .דבר עם עוד של נדלן .סגור
-
50.זה יעודד רכישות בחול-לא טוב למדינה!!!! (ל"ת)דליה 03/05/2015 08:22הגב לתגובה זו4 1סגור
-
49.אסור להוריד את מחירי הדירות!!!סתם אזרח 03/05/2015 08:20הגב לתגובה זו3 4שוק הנדלן מספק דלק לכלכלה, האטה בתחום תעצור את גלגלי המשק ותפגע ביציבות הבנקים למשכנתאות וזה יפגע בכולנו! נכון, צריך לעצור את עליית המחירים ולהגדיל את היצע הדירות, השוק יכול לסבול ירידה של עד 10% בלבד. לגבי המשקיעים - בזכותם קיים היצע דירות להשכרה, גם השוק הזה חשוב. כל מה שצריך לעשות הוא לפחית משמעותית בנייתן של דירות 4-5 חדרים, ולהגדיל משמעותית את הדרישה לבניית דירות קטנות 2-3 חדרים לא יקרה אסון אם זוג צעיר יסתפק בדירה קטנה 60-70 מ"ר במקום 120 מ"ר ובכף להוזיל עלות יחידת דיור בכ- 25% מי שחוסם את האפשרות הזת הם ראשי הערים שמעוניינים רק במשפחות מבוססותסגור
-
סתם טוקבקיסט בתשלום כרגיל . (ל"ת)בא 03/05/2015 09:12הגב לתגובה זו0 2סגור
-
48.גובה המס לא חשוב,בלאו הכי הדירה נרשמת על שם הילדים.... (ל"ת)אלי 03/05/2015 07:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
47.האכזבה מתחילה כבר מעכשיו (ל"ת)אלי 03/05/2015 06:04הגב לתגובה זו4 0סגור
-
46.חשיבה מזרחית של אני ואפסי עודאני ואני וגם אני 03/05/2015 06:03הגב לתגובה זו4 1....ובא גואל לציון.אשרי המאמין.תטפל בשכר המנכלים החזירים שמפטרים רק למען הבונוס שלהם וקוראים לזה התייעלות..סגור
-
45.לשפוט את השרים הקודמים שלא בנו.זה רק מיסים 03/05/2015 04:39הגב לתגובה זו2 0ידעו כמה שנים על המצב ולא עשו כלום. עכשיו פוגעים במשקיעים כי הם קונים דירות. בלעדי המשקיעים. האנשים היו גרים בגטאות באוהלים. ראש ממשלת ישראל מנותק מהציבור . הציבור אשם שבחר במחדליסט מס 1 במקום להגיד לו נכשלת ולך הביתהסגור
-
44.הביקושים יקטנו וגם מחירי הדירות,יואל 03/05/2015 01:44הגב לתגובה זו1 1אנשים במקום לשכור יקנו את אותם דירות שמשקיעים לא יקנוסגור
-
43.אינשטיין צדקא.א.א. 03/05/2015 01:31הגב לתגובה זו5 0"הטמטום האנושי הוא אין סופי""הכוכב" התורן משחרר פצצות. איך יתפרסם אם לא יעשה נזקים פופוליסטיים.מרבית המגיבים כאן עולים על תבונתו אלף מונים. אולי תשחרר עכשיו את כל "הפצצות החכמות" שלך ותפנה את המקום למי שמבין בכלכלה ולא בקלקלהסגור
-
אנשים חיים ביקום תפוז מכני ,מה אתה מצפה מהם . (ל"ת)בא 03/05/2015 10:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
42.כחלון צריך להוריד מחירי הדירות בחדות ומהר לאחר 90% עליה (ל"ת)ולהביא קבלנים מחו״ל 03/05/2015 00:19הגב לתגובה זו3 1סגור
-
41.מס רכישהחיים 02/05/2015 23:56הגב לתגובה זו1 1אפשר לצמצם את מס הרכישה .לרוכשי דירה שניה בדרך די פשוטה והיא קניה דירה בשלב השלד .ככה הדירה מחירה פחות ממחירה המלא בערך פחות מ50 אחוז. לשלם לקבלן על השלמת המבנה או להשלים אותו בעצמנו. וחסכנו עשרות אלפי שקלים של מס רכישה.סגור
-
40.הפרסומות באתר בלתי נסבלות, אי אפשר ככה (ל"ת)' 02/05/2015 23:50הגב לתגובה זו2 0סגור
-
39.רשעות ומעשה נבלהארוין 02/05/2015 23:32הגב לתגובה זו4 0הממשלה כאויבת אזרחיה גוזלת מהם את את פרי עמלם כחלון פופוליסט טפיליסגור
-
38.טלטלות מיותרות נתחיל בהחזרת המסתננים = 5000 יח"ד תפוסותכחלון אתה מאכזב 02/05/2015 22:43הגב לתגובה זו3 0לא מיסוי אלא פעילות נחושה של הוצאת משרדים מדירות המשמשות משרדים והחזרת מסתננים לפינוי דירות המושכרות כיום למסתנניםסגור
-
37.כל מס נועד לתדלק ולשמר את הממסד הלא יעיל -פלורליסט 02/05/2015 22:38הגב לתגובה זו4 0ואיך יממנו 8 מיליארד שח כדי לשמן את המפלגות ולהחזיר את כל העיוותים מן העבר? - כרגיל מיסים עקיפים. ביבי יחגוג על רפורמה שתחלק 30 שח להמונים ויגבה את המס כרגיל מהאנשים היותר פרודוקטיביים ממעמד הביניים. רק שוכחים שהפרה הזאת מידלדלת משנה לשנה. העיקר שחגיגות הפנסיות התקציביות ופנסיות הגישור והשחיתויות בצמרת ימשכו.סגור
-
תגובה קולעת אל חוט השערה (ל"ת)אלינה 03/05/2015 08:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
36.בולשביק חסר בינה.כשלונך מובטח.משקיע 02/05/2015 22:25הגב לתגובה זו5 0קנית לך שונאים את כל המעמד הבינוני.המשקיעים מממנים מאות אלפי דירות לשוכרים בתשואה אפסית.את מושחת שרוצה לסבסד במקום זה לחבריך תשואה של 8% על חשבון הציבור.החקירה שלך מתחילה מהיום.סגור
-
35.פעם היה מס רכישה על כל דירה . זה לא מרתיע משקיעיםמס רכישה 02/05/2015 21:49הגב לתגובה זו1 0הדבר היחיד זה הגבלת המשכנתאות. הממשלה רוצה כסף לתת לחרדים ועוד רטרואקטיבי. יעלו גם מס על הבורסה. מס ריווחי הון . פשוט אין להם כבר ממה לחלוב .סגור
-
34.אם באמת היה רוצה לעצור את המשקיעים. לא היה מאפשרכחלון 02/05/2015 21:36הגב לתגובה זו0 0להם לקחת משכנתאות . כיום כל פרחה מצויה וכל ערס מצוי נהפכו למשקיעי נדלן. לוקחים משכנתא חצי ממחיר דירה ישנה וקונים פתאום הם בעלי דירות אבל חלילה שהם יגורו שם. הם לא גרים הם שוכרים במקום אחר. העיקר שיש להם דירה. העיקר שהם מגיעים עם חליפה לבניין להריסה בן 60 שנה ששילמו על דירה 850 אלף שח לא כולל מס רכישה . זה לא הרתיע את החזירים הם קונים. העיקר לספר שהם בעלי דירה. הממשלה צריכה להוריד להם את המשכנתאות אבל היא לא רוצה לוותר על הכנסה של משכנתא לבנקים. אפשר להגיד שהבנק שותף בדירה ומקבל שכר דירה. איך הבנקים פה יקרסו? הבנקים בעלי אלפי דירות והם שותפים. ביבי וכחלון לא יפגעו בבנקים . הם יפגעו בציבור. גם אם יקחו מהבנקים את האשראי מה זה יעזור לאיש הקטן? הוא ישלם יותר לתאגידים חדשים. ביבי סוחר ממולח שיילוק.סגור
-
33.צעד שיביא לקריסה כלכליתנביא 02/05/2015 21:33הגב לתגובה זו3 0סימולציה - הטילו מס רכישה גבוה הורידו ביקוש ב-25% מצד משקיעים, מחירי הדיור יורדים (צונחים). זוגות צעירים רואים שהמגמה ירידת מחירים - גם לא קונים, יהודי טוב יחכה עד שיירדו המחירים למינימום, שוק הנדל״ן משותק - להתראות כלכלה, היה נעים. יש שני פתרונות - הגדלת היצע מטורפת (תמ״א 38, פינוי בינוי) או לתת אלטרנטיבה למשקיעים. עדיף שני הצעדים יחד ... בהצלחה (-:סגור
-
אם יגדילו היצע המחירים יפלו בגלל אותה דינמיקה בדיוק....משה 03/05/2015 09:56הגב לתגובה זו0 0אתה מציע פה אולי שהמחירים לא ירדו אף פעם??? כי אתה צודק, ברגע שהם יתחילו לרדת כל הקונים הפוטנציאליים ישבו על הגדר ויהיה פה פיצוץ בועה. אגב- הגדלת היצע תפגע עוד יותר במשקיעים, היא תגרום לירידה בשכר הדירה שהם גובים כי יהיו שפע של דירותסגור
-
32.ממש יזוזו. פשוט יעשו עסקאות מתחת לשולחן וישלמו פחות מסיזיז את המשקיעים 02/05/2015 21:27הגב לתגובה זו2 0כחלון חושב שהוא והאוצר חכמים? הם לא !סגור
-
31.יש לגרום לבעלי דירות רבות למכור את הדירות -להטיל מס...דייר 02/05/2015 21:25הגב לתגובה זו1 2קבוע על בעלי דירות מעל ל-3 דירותסגור
-
רשע מנוול אכול קנאה ושנאה רחמנות על כל מי שחי לידך (ל"ת)אלינה 03/05/2015 08:38הגב לתגובה זו1 0סגור
-
30.התוצאה הוודאית-עלית שכר דירה וקריסת קבלניםא 02/05/2015 21:23הגב לתגובה זו2 1המשקיעים הם כ 25% מרוכשי הדירות, בלעדיהם ענף הבניה יתמוטט, מחירי הדירות החדשות הרי לא ירדו ב 20% והקבלנים יפשטו את הרגל ו/או יפסיקו לבנות.סגור
-
29.מס רכישהלוך 02/05/2015 21:23הגב לתגובה זו4 1מדינה חזיר ניקנה דירות בחול לא חייבים בארץסגור
-
28.צריך לאפשר למעמד ביניים דירה שניה 5% ולקחת מעשירים...דייר 02/05/2015 21:20הגב לתגובה זו1 0דירה ששלישית 10% ורביעית 20%. אסור לקבוע % גבוה לדירה שניה ולמנוע ממעמד ביניים להרים את הראשסגור
-
27.אין קשר בין מס רכישה לרווחיםיצחק 02/05/2015 21:19הגב לתגובה זו0 0יש להטיל מס שווה על רווחים מכל סוג שהוא. אבל שגיאה להעלות גם את מס הרכישה וגם את מס השבח.סגור
-
26.מרמים אותך הכסף דרוש לגרעון תקציבי ולא יוזיל בשקל (ל"ת)כחלון נערי האוצר 02/05/2015 21:19הגב לתגובה זו2 0סגור
-
25.בפחות מ-35% מס רכישה לדירות להשקעה, רק המשקיעים ירוויחויוסי בן-משה 02/05/2015 21:18הגב לתגובה זו0 0העלאת מס רכישה, שלא בצורה דרסטית, על דירות להשקעה, תגרום בדיוק ההיפך לרצון כחלון, אני בהחלט מאמין שהוא רוצה, שנופל בפח שטומנים לו. אם לא ניפתח את עיניו וראשו, זו בדיוק דרכו החוצה, כפי שלפיד עף, עם נאום העיוועים (לא אכנס למידת הצדק), שהשמיץ את החרדים בזמן שרהמ"ש שהה בסין, הותיר את הממשלה לידיו, נתן ללפיד לכרות לעצמו בור ולמנוע ממנן הקמת קואליציה עם החרדים וראשות הממשלה, לאור התמיכה הרבה , שהייתה לו. הבשורה הטובה, ביבי מתחיל להבין שהוא רע לעם, כלכלית ולכו פועל לסלק את מי שהוא רואה בו מוצלח יותר.סגור
-
24.במקום לבנות ולהגדיל את ההיציע מעלים מיסים ועוד מיסיםיוסי כ 02/05/2015 21:15הגב לתגובה זו5 0מדינה של. גזלנים. ועשקנים מחפשים. לחלוב את הציבור כמה שיותר בושה וחרפה במקום לבנות. ולהגדיל את ההיציע של הדירות. מחפשים פתרונות קלים. שיעשירו את קופת. המדינה וזה ממש לא יפתור את בעית מחירי. הדירות. ממש לא !!!!סגור
-
23.מאוד פשוט: דירה שניה 5% שלישית 10% וכל דירה נוספת 20%דייר 02/05/2015 21:15הגב לתגובה זו0 120% זה ממש לא הרבה לדירה רביעית ומעלה...סגור
-
אם תתבע הים יתמלא מהרוע שלך (ל"ת)אלינה 03/05/2015 08:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.בניית הון עצמי לרכישת דירה להשקעה - חפשו בגוגל (ל"ת)דירה להשקעה 02/05/2015 21:12הגב לתגובה זו1 0סגור
-
21.משבר המשכנתאות שעברו בארהב בדרך אלינו אפילו חזק יותרשלי 02/05/2015 21:11הגב לתגובה זו3 1רוצה לעזור אוקיי תוריד את הריבית על המשכתא לנזקקים ו מס מדורג על דירות נוספות וגם זה בזהירות ולא ב אחוזים גבוהיםסגור
-
20.מילים כמו חול ואין מה לאכולחסר דירה 02/05/2015 21:11הגב לתגובה זו0 0עוד לא התחיל כבר מתקפל.אין אמיץ אחד בכל הממשלה הזו שיפגע המשקיעים לטובת כלל הציבור.זה יעלה לו בכסא בכנסת הבאה..כן גם לא רובין כחלון יעשה שינוי לצערנוסגור
-
19.עוד חושם שר אוצראברהם 02/05/2015 21:10הגב לתגובה זו0 0באחת הבדיחות מסופר שחושם איבד מטבע בדרך. הבעיה היתה שכבר החשיך והיה קשה לראות את הדרך. אז חושם רץ והחל לחפש את המטבע מתחת לפנס הקרוב. עובר אורח שעבר שם שאל את חושם: " תגיד מה אתה עושה?" ענה לו חושם: "אני מחפש מטבע שאבד לי". שאל אותו האיש: "היכן איבדת אותו?" ענה לו חושם: " שם מעבר לרחוב". " אז מדוע אתה מחפש כאן?" שאל האיש. "כי כאן יש אור" ענה חושם. מכאן המשפט, אל תחפש מתחת לפנס, שאומר, שלא מחפשים במקום שיש אור רק משום שיש שם אור.סגור
-
18.ל-1 הדביל....ALFA 02/05/2015 21:09הגב לתגובה זו0 0מס בבורסא משלמים על רווח ... לא כשאתה קונה מנייה... נראה לך נורמאלי לשלם מס על זכות לקנות דירה ??? אם כבר מס אז על הרווחים מהדירה וגם זה אחרי הוצאות... תאר לך שכשאתה קונה מניות תידרש לשלם מס.... הבורסא פשוט תעלם... וכך גם יקרה עם הדירות... לא יבנו ... בטח לא לנזקקים...סגור
-
17.נפלה ממשלה והתחלפה ושום דבר לא ישתנה פהממשלת הברברת 02/05/2015 21:06הגב לתגובה זו1 0כי לא עושים מה שצריך אלא בוחרים בדרך שתכניס כסף לאוצר סוף כל סוף יש הזדמנות להטיל מיסים ולהגיד לעם המטומטם שזה מתבקש והעם ישתוק בהסכמה. הממשלה מבלבלת את המוח עם יוקר המחיה והקוטג' המסריח של אוהבי הקוטג' בגלל הטמטום הזה העלו מס על הבורסה . המסכנים שלא יכולים לקנות קוטג' התבלבלו בין קוטג' לגבינת קוטג'. ידם אינה משגת לקנות גבינת קוטג' אפשר לעזור להם ללמד אותם להכין בבית וזה לא קשה . אבל ממשלת הבלוף במקום לפתוח את השוק ליבוא ובמקום לבנות דירות דירות הולכת עקום .סגור
-
כחלון - תתעורר....ק.מ. 03/05/2015 08:30הגב לתגובה זו0 0כחלון הוא עוד טלאי בממשלת הטלאים שהקים לנו נתניהו...סגור
-
16.כדי להוריד מחירי דירות צריך להוריד מיסים בשוק ההון לא להעלות אותםיבגני 02/05/2015 21:03הגב לתגובה זו15 2ברגע שיורידו מיסים בשוק ההון ל 10% המשקיעים יעברו לבורסה כמו שהיה לפני עשור לפני המיסים המטורפים. והדירות יתפנו לקנייה של צעירים.סגור
-
15.כחלון ברגל שמאלשלום 02/05/2015 21:02הגב לתגובה זו11 4בי ביסגור
-
14.כחלוןיוסי 02/05/2015 21:01הגב לתגובה זו6 3אנשים שוכחים שלשר אוצר מותר לא לומר את כל האמת. אז זה לא יהיה20% .זה יהיה או%ו18 מה זה כבר משנה. עוד אחד שידפוק את מעמד הביניים למטהסגור
-
13.נפלה ממשלה והתחלפה ושום דבר לא ישתנה פהממשלת הברברת 02/05/2015 20:56הגב לתגובה זו10 0כי לא עושים מה שצריך אלא בוחרים בדרך שתכניס כסף לאוצר סוף כל סוף יש הזדמנות להטיל מיסים ולהגיד לעם המטומטם שזה מתבקש והעם ישתוק בהסכמה. הממשלה מבלבלת את המוח עם יוקר המחיה והקוטג' המסריח של אוהבי הקוטג' בגלל הטמטום הזה העלו מס על הבורסה . המסכנים שלא יכולים לקנות קוטג' התבלבלו בין קוטג' לגבינת קוטג'. ידם אינה משגת לקנות גבינת קוטג' אפשר לעזור להם ללמד אותם להכין בבית וזה לא קשה . אבל ממשלת הבלוף במקום לפתוח את השוק ליבוא ובמקום לבנות דירות דירות הולכת עקום .סגור
-
12.רוצה להוציא את המשקיעים אבל לא לפגוע בשוכריםאבי 02/05/2015 20:47הגב לתגובה זו11 1אי אפשר גם וגםסגור
-
11.עם 25% מס רכישה לא יהיו משקיעים!!!וגם לא דירות להשכרה!! (ל"ת)בן אהרון 02/05/2015 20:40הגב לתגובה זו16 4סגור
-
10.צעד ראשון של כחלון -טעות קשה !!!בן אהרון 02/05/2015 20:39הגב לתגובה זו19 4הולך לכווץ את השוק ולתת מכה לשוכרי הדירות. אין צדיק אחד מסביבו שיפקח לו את העיניים??? לא צריך דירות להשכרה? המשקיעים זו הבעיה של השוק? מי יספק דירות להשכרה לשוק? גם ככה השוק בקיפאון בגלל מס שבח. אדם רוצה למכור דירה במקום אחד ולקנות אותו דבר באותו מחיר במקום אחר, בגלל המיסוי הוא נשאר עם חור בתקציב ולא יכול לעבור דירה. עכשיו הקיפאון יגדל עוד יותר, הקבלנים יצמצמו את הבנייה כי המשקיעים יצאו מהשוק ויהיה פחות קונים! ככה מאיצים את ענף הבנייה? ככה מעודדים את השוק? זה תמריץ לצאת ולעבוד? זה אולי משרת רק אינטרס אחד של נתניהו להחליש את כחלון כבר בצעד הראשון.סגור
-
9.שימו לבאליהו 02/05/2015 20:19הגב לתגובה זו15 10אם יהיה פחות מ20% זה לא יהיה אפקטיבי. הוא כבר מתחיל להתקפל?!סגור
-
צודק , צריך 25% מס , כמו על רווחים ממניות (ל"ת)אני 02/05/2015 20:43הגב לתגובה זו9 10סגור
-
חשבת על זה שיש אנשים שמחזיקים מספר דירות עוד מלפני קוםeby 03/05/2015 00:16הגב לתגובה זו0 1המדינה ולא בתל אביב ואכלו כל השנים חרא ולא עשו קופה כמו אלה שרכשו מ 2007 עד היום והדירות האלה צריכים לעבור לילדים שגרים בשכירות כמו ילדיי.ומה על הדיירים שלי שכולם עולי ברית המועצות שחיים מקצבאות גמלה שלא יהיה מנוס מהחלפתם בדיירים שהפרוטה מצויה בכיסם?הבעיה במדינה זה שהכל מתנהל על פי מה שקורה במדינת תל-אביב הארורה ונקווה שכחלון כתושב חיפה יבין שלא כל מה שמציעים כמו חוק השכירות ההזוי שהציעה סתיו שפיר הוא מציאותי מלבד לתל-אביב.סגור
-
מדובר על מס רכישה מטומטם.לא על רווחים! (ל"ת)מישהו 02/05/2015 22:27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.בסוף הוא דופק את בעלי הדירות הישנות בלבדכחלון הבלון 02/05/2015 20:17הגב לתגובה זו18 4דירות של 2-3 חדרים. הם יתקעו עם הדירות .מי שירצה למכור יצטרך להוזיל את הדירות . ולא יוכל לשפר דיור . כחלון לא רוצה להוריד מחירי דירות הוא רק רוצה כסף לחרדים. כחלון גמר את הקריירה שלו. עוד שנתיים בחירות .סגור
-
7.הבטחתם לא לעלות מיסים .. (ל"ת)אייל 02/05/2015 20:13הגב לתגובה זו12 2סגור
-
6.נשקיע בברלין (ל"ת)עפר 02/05/2015 20:09הגב לתגובה זו7 7סגור
-
5.מחירי השכירות יעלועפר 02/05/2015 20:07הגב לתגובה זו14 8השכירות תעלה והיצא הדירות להשכרה ירד. רק נזק. מה שנדרש זה בניה מוגברת וזולה.סגור
-
אין כזה דבר , מישהו הרי יקנה את הדירות שהמשקיעים מוכריםיואל 02/05/2015 23:50הגב לתגובה זו5 0ויהיו אלו הזוגות הצעירים ולכן שוק השכירות יהיה יותר נוח גם כן.סגור
-
*** ניתן להגדיל את היצע הדירות להשכרה- בלי אף משקיע ***רציני לגמרי 03/05/2015 08:29הגב לתגובה זו2 0זה פשטני מאוד לחשוב שאם יפסיקו להגדיל את היצע הדירות להשכרה, אז מחיר שכר הדירה יעלה. בכלכלה מה שחשוב זה ביקוש מול היצע, ולא רק היצע. עכשיו תראו, אם היה בא קבלן ואומר לממשלה שהוא מוכן מחר בבוקר להרים פה 100,000 דירות חדשות, אבל רק בתנאי שנעמיד מולו שורה של 100,000 משקיעים שיתחייבו לקנות אותן, אז זה באמת היה מטופש להטיל מס רכישה ולגרום לכך שהמשקיעים לא ירצו לקנות ובסוף לא יבנו את הדירות. אבל זה לא המצב, כי הקבלנים בונים מקסימום שהם יכולים לפי קצב הפשרת הקרקעות. אז יש לנו מגבלה בהיצע ומבקר המדינה כתב דו"ח. שתבינו, מרגע שאין מספיק היצע לכל מי שרצה לקנות, כל משקיע שרכש דירה עשה זאת על חשבון צעיר, פחות מבוסס, שלא הצליח לקנות. אותו צעיר נזרק למעגל השוכרים, והגדיל את הביקושים לדירות להשכרה. בסך הכל המוני המשקיעים בשנים האחרונות הגדילו מאוד את היצע הדירות להשכרה אך במקביל לכך הגדילו את הביקוש. חכם כחלון שמטיל מס ונותן עדיפות לצעירים. כל צעיר שירכוש דירה ויגור בה בבעלות- מוריד את עצמו מהביקושים להשכרה. הוא גם מגדיל היצע להשכרה כי הוא יפנה את הדירה שהוא שוכר היום לצעירים אחריםסגור
-
4.רצון בלבד לא מספיק 65 אחוז ממחירהדירה מיסי מדינ ורשויות (ל"ת)משה היקר 02/05/2015 20:05הגב לתגובה זו7 1סגור
-
3.עד שיחליט עוד חצי שנה (ל"ת)אבי 02/05/2015 20:05הגב לתגובה זו4 1סגור
-
2.מצאו עונש חדש - ממש גועל. כנסו ותבינויובל 02/05/2015 20:04הגב לתגובה זו23 4ככה זה. מעמד הביניים ששילם כבר 70% מס ישיר ועקיף על הכנסותיו ורוצה קצת לדאוג לילדים ולפנסיה צריך לשלם עוד 20% מס רכישה על דירה שנייה. גועל נפש ! הרי העשירים שבינינו כבר יקימו חברת אחזקות וימשכו דיבידנדים ושכר מינימום. וכרגיל מי שישלם את החשבון יהיה מעמד הביניים. גועל, אמרתי כבר ?סגור
-
1.צריך 25% מס לפחות. אם לא הוא לא רציני. (ל"ת)20% מס זה קצת 02/05/2015 20:01הגב לתגובה זו13 12סגור
-
אתה אכול קנאה ורוע טפיל זוחל גחון (ל"ת)ארוין 02/05/2015 23:33הגב לתגובה זו1 1סגור
-
צודק , כמו מס רווחי הון במניות (ל"ת)אני 02/05/2015 20:42הגב לתגובה זו9 5סגור
-
אתם טועים.uri 02/05/2015 20:56הגב לתגובה זו5 4כבר יש מס שבח של 25% על נשלח ובאמת זה יותר כאשר לוקחים פחת רעיוני בחשבון. הראיון שלכם להעלות מס רכישה ל25% זה דומה לשלם לברור שלך 25% עמלת קניה. כחלון צודק שהעלית מס רכישה ביותר מדי יגרום לדברים בלתי צפויים שיהיה קשה לתקן לאחר מכן. עדיף שהוא יעלה את המס רכישה בשלבים, נגיד 1% בכל שנה עד שיגיע ליעדו. בנוסף יש לחרוג את הדירות יוקרה מהעלת מס רכישה כי זוגות צעירים בכל אופן לא יקנו אותם ואם מס רכישה תעלה עז יתכן שגם אלו עם כסף לא יקנו אותם וזה יקטין רווחי הקבלנים ובהתאם כמות מס הכנסה שיגיע תקופת המדינה.סגור
-
לך ללמוד לכתוב קודם. (ל"ת)eby 03/05/2015 00:18הגב לתגובה זו0 1סגור