העתיד כבר כאן: אלו הן המניות האהובות על בני ה-20 באמריקה

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה טוויטר

מנהל הכספים האגדי, פיטר לינץ' נהג לומר כי בכל הנוגע להשקעות כדאי להשקיע במה שאתה מכיר ומבין ומתוך כך תוכל להשיג יתרון על מנהלי השקעות מקצוענים. שיא פריחתו של לינץ' היה אי שם בשנות ה-80. היום, 34 שנים אחרי, נראה כי קהל המשקיעים סוף כל סוף עובד על פי השקפתו של לינץ'. 

אתר מרקט וואטצ' פרסם היום (ג') סקר של חברת המחקר TD Ameritrade אילו מניות עדיפות על המשקיעים שנולדו לפני שני עשורים. על פי הסקר, המניה שזכתה בתואר ה"השקעה הראשונה של המשקיעים" היא אפל APPLEעם 3.7% מהנשאלים, אחריה ניתן למצוא את מניית ג'נרלי אלקטריק GENERAL ELEC עם 2.9% מהנשאלים. פייסבוק FACEBOOK סוגרת את שלוש הגדולות עם 2.6% מהנשאלים. 

"משקיעים צעירים הם בעלי הכרות עמוקה עם מותגים כמו אמזון, גוגל וטוויטר" כך אומר ניקול שרוד, מנהלת השקעות ב- TD Ameritrade. כמו משקיעים צרכניים, הם נוטים להשקיע בדברים שהם מכירים.

ההשקעה במניות בארה"ב ידועה ככזו המתחילה בגיל מוקדם. לאורך השנים, בנקי השקעות שונים השקיעו את מיטב כספם בפרסום בכדי לגרום לאזרח האמריקני להשקיע במניות, אם המעבר מבית ההורים ולאורך זמן. וולט דיסני היא אחת מהמניות האהובות על המשקיעים הצעירים בארה"ב, כאשר הם מזוהים איתה לאורך הילדות וכאשר להם עצמם יש ילדים. 

הנטייה להשקיע במה שהמשקיע מכיר באופן אישי בחייו אינה שמורה לצעירים בלבד. מחקרים הראו כיצד ככל שהמשקיע מתבגר, כך הוא נוטה להשקיע בחברות תרופות וסיעוד. השוני בהשקעה בגילאים שונים נובע גם מדמוגרפיה. משקיעים צעירים שגרים בקרבת תאגידים גדולים, נוטים להשקיע במניות אותו תאגיד.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה