תשנה מומנטום? עליבאבא תשיק שירותי וידאו בתשלום בסין

ענקית המסחר האלקטרוני עומדת להשיק שירות הזרמת וידאו בסין בדומה לנטפליקס בארה"ב, ההשקה צפויה בתוך כחודשיים
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה וול סטריט

שנה לא טובה עוברת עד עכשיו על עליבאבא (סימול: BABA). החברה שהגיעה לוול סטריט בקול תרועה וזכתה לטייטל הנחשק - "ההנפקה הגדולה בהיסטוריה" מציגה עד כה ביצועים חלשים, לפחות בוול סטריט. מתחילת השנה מניית החברה הספיקה לרדת כבר ב-16.7% כאשר גם דוח מצוין של החברה לרבעון הראשון של השנה יחד עם הסנטימנט הפושר משהו בבורסה בארה"ב לא הצליח ליצור מומנטום אמיתי במניה.

אתמול (א') הודיעה החברה כי היא רוצה להתרחב לשוק חדש, ואולי זה מה שיגרום למשקיעים ולמניה לחשב מסלול מחדש. ענקית המסחר הסינית תשיק בחודשיים הקרובים בסין שירות תוכן בוידאו תחת השם "TMall Box Office" ובכך תנסה להכנס לשוק הבידור הדיגיטלי. נכון לעכשיו בעליבאבא לא מסרו פרטים נוספים על השירות, לרבות עלויות ותכנים שיסופקו.

"המשימה שלנו, המשימה של עליבאבא, היא להגדיר מחדש את תחום הבידור הביתי" אמר פטריק ליו, ראש עסקי הבידור הדיגיטלי בחברה. "המטרה שלנו היא להיות כמו HBO בארה"ב, או כמו נטפליקס בארה"ב" ציין ליו. במהלך התקופה האחרונה החברה ביצעה מספר מהלכים שנועדו לתמוך בכניסה לשוק הבידור הדיגיטלי תוך כדי שהיא משקיעה כספים רבים בחברות הזרמת וידאו וחברות תוכן סיניות מובילות.

נציין כי נכון לעכשיו עליבאבא לא תתחרה ישירות בנפטליקס וב-HBO אך לא מן הנמנע כי בעתיד היא תכנס גם לשוק האמריקני. בנטפליקס אגב בחנו אפשרות להיכנס עם השירות שלהם לסין, במה שידוע כמשימה לא פשוטה עבור חברות זרות לפעול בשוק הסיני.

יש לציין כי בכל מה שקשור בסין, שוק שירותי הוידאו בתשלום הוא רווי במתחרים אך בעליבאבא כנראה מבינים שהפוטנציאל עדיין אדיר. על פי פירמת הייעוץ Pricewaterhouse Coopers, המדינה היא השוק השלישי בגודלו לבידור ומדיה ושווי השוק בתחומים הללו עשוי לנסוק עד ל-214 מיליארד דולר עד לשנת 2018.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה