גם בג"צ לא מתלהב מאשלי מדיסון: אתר הבגידות יאלץ לשנות את הפרסומת

האתר הקנדי עתר לעליון לאחר שהרשות השנייה התנגדה לפרסומות "שמשמעותן הרס משפחות". לאחרונה טען האתר כי הסנקציה גורמת לו נזק של מיליון ד' בשנה
 | 
telegram

בג"צ קיבל הבוקר (יום ב') את עמדת הרשות השנייה לפסול את תשדיר הפרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון. הרכב של 3 שופטי העליון בראשותו של השופט יורם דנציגר דחה את עתירת האתר וקבע כי על העותרים להודיע תוך 14 יום האם האתר מושך את העתירה או מגיש פרסומת אחרת לבדיקת הרשות, כפי שכבר הורתה לו ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה בחודש יוני.

אשלי מדיסון הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני יותר משנה לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-כמעט 40 מיליון משתמשים ברחבי העולם אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. נכון לחודש ינואר 2015, רשם אשלי מדיסון בישראל נתונים מרשימים של כ-125 אלף מנויים ולמעלה מ-50 אלף כניסות ביום. לאחרונה התגלתה בו פרצת אבטחה שאפשרה להאקרים להשיג את פרטי הגולשים, והם איימו לעשות במידע זה שימוש. לפני כשבועיים הודיעהAvid Life Media , החברה המפעילה את האתר, כי תאפשר למנוייה למחוק את כל המידע האישי השמור על שרתיה.
 
ולענייננו, Avid Life Media, באמצעות עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין ממשרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר ושות', ביקשה מבית המשפט צו על תנאי שיורה לרשות, למועצה, למנכ"ל בפועל ניר שויקי וראש אגף פרסומות איילת כפרי-ברכה, לנמק מדוע לא יאשרו לשידור ללא דיחוי את הפרסומת המתוקנת שהגישה החברה לרשות, לשידור בערוצים 2 ו-10 ובכל ערוץ טלוויזיה אחר הנמצא בתחום אחריותה של הרשות. שויקי עמד בתוקף נגד האפשרות לשדר את הפרסומות, וטען כי התשדיר מעודד לדבריו בגידה "שמשמעותה במקרים רבים הינה הרס משפחות תוך פגיעה קשה בילדיהן".
  

בעתירה מצוינים שמותיהם של עשרות ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם, בהם למשל דיסקברי צ'אנל האמריקאי, וערוצים באוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, ברזיל, צרפת, ספרד ומקסיקו, שאפשרו לאשלי מדיסון לפרסם בהם. בחברה טענו כי מניעת הפרסום גורם לה "חיסרון כיס" בסך 80 אלף דולר בחודש, ולמעשה הפסד הכנסה בסכום של כמיליון דולר בשנה.
 
בדיון מחודש יוני בוועדת הערר של מועצת הרשות נקבע כי הפרסומת ששודרה פוגעת בעוצמה רבה ברגשות הציבור וכי יש בה כדי להניע לפעולה בנושא שהוא במחלוקת ציבורית שכן מדובר בתשדיר פרסומת המעודד בגידה בין בני הזוג. ועדת הערר הותירה על כנה את החלטת הפסילה של שויקי. בתגובה, פנו נציגי Avid Life Media לבית המשפט העליון וטענו כי הפרסומת חוסה תחת כנפי הגנת חופש הביטוי וכי קביעת הפרה והטלת עיצומים פסילתה פוגעת בו. העליון לא קיבל עמדה זו.
 
באמצעות היועצת המשפטית של הרשות השנייה עו"ד הילה שמיר, ועורכי הדין יאיר עשהאל ונגה גל ממשרד אברמזון ושות', טענה הרשות כי מדובר בתשדיר פרסומת המעודד בני זוג לשקר ולרמות את בני זוגם, תוך פגיעה בעוצמה רבה ברגשות הציבור, באופן שחייב את פסילתו לשידור.
 
את תגובתם של נציגי אשלי מדיסון בארץ ובחו"ל לא ניתן היה להשיג. ניר שויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, מסר כי "בית המשפט העליון נתן היום גיבוי מלא לפעולת הרשות שקבעה באופן עקבי כי יש לפסול את הפרסומת הפוגענית של אשלי מדיסון. ישנה משמעות רבה לדעת הציבור במקרים כאלו ולא בכדי הפרסומת, ששודרה פעמים בודדות בלבד, גם הן בשעות הלילה המאוחרות הביאה לעשרות תלונות מקהל הצופים. נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי האינטרס הציבורי לטלוויזיה נקייה ממסרים פוגעניים ומזיקים יישמר".
 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות