ועדת השרים אישרה את חוק ההסדרים: כולל 8 החלטות מהפכניות
החוק כולל התייחסות למיסוי רווחי המס, איסור שימוש חורג בדירות מגורים ותיקונים לחוק ביטוח לאומי
לירן סהר span > a > | 
ועדת השרים לתיקוני חקיקה אישרה היום (ד') את טיוטת חוק התכנית הכלכלית לשנים 2015-2016 והצעת חוק התייעלות כלכלית, כפי שהגיש שר האוצר, משה כחלון.
להלן ההחלטות שאושרו בוועדה:
- מיסוי רווחים ממשאבי טבע-
- ועדת השרים מאשרת את טיוטת החוק לרבות התיקונים שהוסכמו על ידי משרד האוצר ומשרד הכלכלה.
- להנחות את ראש הממשלה, שר האוצר, שר הכלכלה, ושרת המשפטים (להלן – השרים) למנות צוות אשר יבחן את הסוגיות הבאות:
- ההשקעות העתידיות בתחום משאבי הטבע בנגב בדגש על התעסוקה והצמיחה במרחב זה. לעניין זה, יבחן הצוות, בין היתר, את סוגיית עתודות הפוספטים, בשים לב לעתודות שנשארו באזור רותם, ואת סוגיית ההשקעות העתידיות באזור ים-המלח. בפני הצוות תובא עבודת החשבת הכללית במשרד האוצר בדבר ערך הנכסים בתום תקופת הזיכיון.
- בחינת הפעולות שבאפשרות הממשלה לעשות על מנת לקדם פעילות כלכלית במיזם הנחושת בתמנע (לרבות תיקוני חקיקה ככל שיידרשו).
- הצוות ייבחן כי תיקוני החקיקה שנקבעו בטיוטת החוק לא פוגעים בפעילות מפעל המגנזיום ופעילות ההמשך בפוספטים.
- הצוות יגיש את המלצותיו לשרים לא יאוחר מיום 31.10.2015. השרים יקבלו פה אחד את החלטות בעניין הסוגיות בסעיף 2 לעיל. במידה והושגה הסכמה כאמור, ההצעה תובא לקריאה שניה ושלישית. אם לא התקבלה הסכמה פה אחד כאמור, ההצעה תובא למליאת הממשלה אחרי קריאה ראשונה ולפני קריאה שניה ושלישית.
- טיוטת החוק לא תקודם לקריאה שניה ושלישית אלא בנוסח שאושר פה אחד בצוות או במליאת הממשלה.
- איסור שימוש חורג בדירות מגורים- לאור עליית מחירי הדירות בכל הארץ ומחסור בהיצע דירות למגורים, ובפרט במחוזות תל אביב חיפה ומרכז אשר ההצעה תחול רק בהן, ונוכח תקופה של שימוש רחב היקף בדירות מגורים במרכזי הערים במחוזות אלה כמשרדים ובמטרה למנוע את הרחבת השימוש החורג בדירות מגורים כאמור, מוצע לאסור את השימוש החורג בדירות מגורים למטרת עסקים או לכל מטרה אחרת שאיננה מגורים, למעט גני ילדים וקומות קרקע. מוצע לקבוע כהוראת השעה לתקופה שעד יום 31.12.2020 איסור על מתן היתרים חדשים לשימושים חורגים. איסור כאמור עשוי להביא להגדלת היצע הדירות למגורים באזורי הביקוש בטווח הקצר, בכך לתרום לבלימת העלייה במחירי הדיור. על פי נתוני משרד האוצר מדובר באלפי יחידות דיור באזורי הביקוש.
- הסדר החזר, בחירת רופא מתוך מאגר רופאים-- מוצע כי שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים וחברות הביטוח המשווקות ביטוחי בריאות הכוללים כיסוי בחירת רופא מנתח לביצוע ניתוח והתייעצות עם רופא מומחה בארץ, לא יוכלו להציע כיסוי המציע החזר הוצאות רפואיות במקרה של בחירת רופא מנתח לביצוע ניתוח, אלא כיסוי של הסדר בו המבוטח יכול לבחור לקבל את השירות מרשימת רופאים אשר איתם התקשרה קופת החולים או חברת הביטוח ולשלם את עלות ההשתתפות העצמית בלבד, ככל שתיקבע. כמו כן, במקרים בהם הקופה או חברת הביטוח התקשרה עם הרופא בהסדר למתן שירותי בחירת רופא מנתח לביצוע ניתוח, האמור יחול גם בנוגע לכיסוי של התייעצות עם אותו הרופא.
- תקופת צינון בין רפואה ציבורית לפרטית- במסגרת התיקון לחוק ביטוח בריאות ממלכתי משנת 1994 והתיקון לפקודת בריאות העם, מוצע לאסור מתן טיפול רפואי פרטי על ידי רופא שטיפל במטופל במרפאה של קופת חולים או במרפאת חוץ בבית חולים, אלא בחלוף שישה חודשים מיום מתן הטיפול האחרון במערכת הציבורית. כן, מוצע לקבוע כי כל תשלום לרופא או לבעל מקצוע אחר, בעד שרות רפואי שביצע בתחומי מוסד רפואי, בין כשכר עבודה ובין בכל דרך אחרת, בין אם הרופא או בכל המקצוע הם עובדי המוסד הרפואי ובין אם אינם עובדי המוסדי הרפואי, ישולם לרופא או לבעל המקצוע על ידי המוסד הרפואי בלבד. כמו כן, מוצע לקבוע כי רופא או בעל מקצוע אחר, לא יקבל במישרין או בעקיפין, כל תשלום נוסף על התשלום ששולם לו על ידי המוסד הרפואי, בעד השירות, והמוסד הרפואי לא יאפשר כל תשלום כאמור.
- הקמת רשות החשמל- חוסר תיאום מספק בין הרגולטורים במשק החשמל, מגביר את אי הוודאות ומוביל לפגיעה ברמת התחרות במשק. על מנת לפתור בעיה זו, הוחלט להקים את רשות החשמל אשר תאחד תחתיה את הרשות לשירותים ציבוריים חשמל ואת מנהל החשמל. הרשות המוקמת תפעל לפי מדיניות שר האנרגיה ומדיניות הממשלה, תהווה גורם מייעץ לשר, ותעסוק ברגולציה, תעריפים, הסדרות ורישיונות. הרשות תיוותר עצמאית בכל הקשור לקביעת התעריפים. החלטות הרשות יתקבלו במועצת הרשות שאינה כפופה לשר האנרגיה, לרשות יהיה חשב נפרד, תקציב נפרד ויועץ משפטי נפרד.
- ביטוח לאומי- מוצע לערוך מספר תיקונים בחוק הביטוח הלאומי משנת 1995 וחוק ביטוח בריאות ממלכתי. במסגרת תיקון חוק הביטוח הלאומי מוצע בין היתר להעלות את סכום הבסיס של קצבת הילדים המשתלמת עבור כל ילד כך שיקבע על 150 ש"ח לילד הראשון והחמישי ואילך במניין ילדיו של ההורה, ועל סך 188 ש"ח לילד השני השלישי והרביעי במניין ילדיו של ההורה. לפתוח חיסכון לטווח ארוך עבור כל ילד שמשתלמת בעדו קצבת ילדים, אליו יעביר המוסד לביטוח לאומי סכום של 50 ש"ח עבור כל חודש עד אשר ימלאו לילד 18. בנוסף הוצע לפשט את כללי התקצוב כך שכלל התקצוב שמועבר למוסד כהשתתפות אוצר המדינה על הגבייה, יועבר כסכום אחד, וכן לקבוע כי אוצר המדינה ישפה את המוסד על המגמה הדמוגרפית של הזדקנות האוכלוסייה ועל מלוא הוצאות המוסד למתן מענק אשפוז. להעביר את האחריות למתן הטיפול הרפואי לנפגעי עבודה לקופות החולים.
- תכנית תלת שנתית- מוצע לבצע תיקוני חקיקה שעיקרם הכנת תכנית תקציב תלת שנתית לשלוש שנים שאחרי שנת תקציב פלונית, אשר אינה חורגת מהמגבלות הפיסיקליות הקבועות בחוק, וקביעת הוראות לעניין יכולת הממשלה לקחת החלטות שביצוען כרוך בחריגה מהאמור בתכנית.
- טיוטת חוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית- מוצע למתן את תוואי הפחתת הגירעון בשנים הקרובות, כמפורט בטיוטת החוק כך שמצד אחד תשמר מחויבותה של הממשלה להמשך הפחתת יחס החוב תוצר ומצד שני ימותן הצורך בביצוע צעדי התכנסות בנשים הקרובות. בנוסף, בהמשך למועד הצפוי לאישור התקציב לשנת 2015 והעלות התקציבית בשנות הכספים 2015 ו- 2016 של ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כינון הממשלה ה-34, מוצע לקבוע לעניין ההוצאה הממשלתית הקבועה בחוק, לחוק כי ביחס לשנות הכספים 2015 ו-2016 יתאפשרו גידולים נוספים על המותר על פי החוק בהוצאה הממשלתית כמפורט בהצעה.
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מה עם קצבאות זקנה? (ל"ת)אני 20/08/2015 07:15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.לרופא בהסדר אין תחרות. נקבל שירות נמוךאאא 19/08/2015 22:17הגב לתגובה זו1 0הסדר כזה כבר קיים במכבי. לא מזמן הלכתי לרופא מרשימה. ברשימה היו רק 2 רופאים המתאימים. שילמתי יותר מ 1100 ש. בזבוז כסף. מאוד מאוכזבת. לא עזר בכלום. לרופא בהסדר אין שום תחרות. החולה יקבל שירות נמוך. מבטלת ביטוחסגור
-
1.אוייי זה נהיה גרוע מיום ליום (ל"ת)מור 19/08/2015 18:15הגב לתגובה זו2 0סגור