בזק חטפה קנס של 3 מיליון שקל: "הציעה ללקוחות מחירים נמוכים בניגוד להוראות"

משרד התקשורת נגד בזק: "מכרה במחירי היצף ופגעה בתחרות, מונופול בתחום טלפוניה נייחת"
 | 
telegram
(3)

לאחר דיון עם הוועדה המייעצת לעניין נושא העיצומים הכספיים, קיבל מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, את המלצת הוועדה להטיל עיצום כספי על חברת בזק +0.19% בזק 521 +0.19% בזק בסיס:520 פתיחה:515.1 גבוה:521.7 נמוך:515.1 תמורה:2,118,991 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בסכום של 3,192,730 שקל, לאור הפרות חוזרות ונשנות של תקנות התשלומים.

לפי משרד התקשורת, החברה הציעה ללקוחות מחירים נמוכים, בניגוד להוראות, אשר מהווים מעין "מחירי היצף" המקשים על מתחרותיה להציע חלופה הולמת, ובכך בזק נמצאה ביתרון בזירת המחיר ופגעה בתחרות בענף התקשורת. 

"למען הסר ספק, הוראות משרד התקשורת בנושא נועדו למנוע דחיקת מתחרים מהשוק ע"י המונופול השולט בתחום תשתית הטלפוניה מתן אפשרות להענקת מתנות והנחות מצד המונופול היום, עלול להוביל בעתיד למצב של ספק יחיד עם מחירים מופקעים. בנוסף, בזק סיפקה התקנות בחינם לאחוז לא מבוטל מלקוחותיה – גם זאת בניגוד לתקנות  ובכך הקשתה על  מתחרותיה לפתח תחרות מולה החברה המשיכה להפר את התקנות החלות עליה, למרות פניות חוזרות ונשנות של משרד התקשורת בעניין זה", מסרו במשרד התקשורת. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר: "בתהליך של פתיחת השוק לתחרות, חשוב שהרגולטור יקפיד לאפשר למתחרים חדשים להיכנס לשוק בלי שיתיר הנחות בתעריפים מצד החברות הגדולות והוותיקות, המהווים מעין "מחירי היצף", וזאת כדי לאפשר את פיתוח התחרות". 

כבר בחודש יוני 2013 פנה משרד התקשורת לחברת בזק בנושא חריגה מתקנות התשלומים החלות על החברה, והחברה השיבה אז שמדובר ב"הפרה נקודתית" ו"שהנציגה שחרגה טופלה משמעתית". למרות זאת, בבדיקה שביצע המשרד התגלה שבזק הפרה את תקנות התשלומים באלפי מקרים.

לאחר דין ודברים בין החברה למשרד התקשורת שהתקיים בשנים 2013-2015 בנושא, נמצא שהחברה לא הפסיקה את ההפרה גם נכון לבדיקות שבוצעו בסוף חודש יולי 2015, ולכן הוטל עליה עיצום כספי.

משרד התקשורת מדגיש כי "חברת בזק היא עדיין מונופול בתחום טלפוניה הנייחת ועל כן יש צורך בפיקוח על המחירים שלה ובאכיפת הוראות האסדרה הנוגעות להרחבת התחרות בתקשורת הקווית".

מבזק טרם נמסרה תגובה.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הצרכנים כביכול נפגעו, מי מקבל את הקנס כפיצוי?
    הציבור 14/10/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה? למה לא חוזר ללקוחות? מה עשינו בזה? הרתעה? לא באמת...
    סגור
  • 2.
    מה קורא פה
    אברי 14/10/2015 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברכות למשרד התקשורת. במקום להלחם בעליית המחירים הוא קונס את מי שמוריד מחירים. האם זה נובע מקשרי הון-שילטון ?
    סגור
  • 1.
    מי בדיוק מתחרה בה? הוט? (ל"ת)
    מירב 14/10/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות