דו"חות סלקום: ההכנסות התכווצו ב-9.6%; הרווח הנקי צנח

לאחר שפרטנר הציגה הפסד ברבעון האחרון, מפרסמת סלקום את דו"חותיה: הרוויחה 40 מיליון שקל בלבד
 | 
telegram

רשת הסלולר סלקום -3.02% סלקום 1,860 -3.02% סלקום בסיס:1,918 פתיחה:1,874 גבוה:1,917 נמוך:1,800 תמורה:5,644,590 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים - כשבוע לאחר פרסום דו"חותיה של פרטנר, שהציגו הפסד תפעולי. סלקום אמנם לא הגיעה להפסד ברבעון האחרון, אך הרוויחה 40 מיליון שקל בלבד. בהסתכלות מפורטת על הדו"חות, ניתן להבין מדוע רצתה כ"כ החברה לרכוש את גולן טלקום, ולצמצם את התחרות.

נציין כי אמנם מדובר בדו"חות לא טובים - אך קשה לחזות את תגובת המניה: דו"חותיה הקודמים של פרטנר כנראה שכבר סימנו את הלך הרוח בשוק, כך שסביר שתוצאות סלקום אינן מפתיעות. בנוסף - על רקע עסקת הרכש בין סלקום לגולן טלקום - במידה וזו תצא לפועל אין ספק כי התחרות תצטמצם - כך שהסוחרים עשויים לראות בכך חולשה 'זמנית' בלבד, שתשתנה בקרוב.

על פי הדו"חות, סה"כ ההכנסות של סלקום ברבעון האחרון הסתכמו ב-1.032 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.142 מיליארד ששקל ברבעון המקביל - קיטון של 9.6%.  הרווח הנקי הסתכם ב-40 מיליון שקל בלבד. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה החברה 106 מיליון שקל - ירידה של 62.3%(!).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA הסתכם ב-235 מיליון ש"ח בהשוואה ל-346 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, קיטון של 32.1%. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות הינו 22.8%, ירידה מ-30.3% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם ב-96 מיליון ש"ח בהשוואה ל-190 מיליון ש"ח ברבעון המקביל,  כך שהסעיף צנח ב-49.5%.

השפעת התחרות:
שיעור נטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון השלישי של 2015 הסתכם ב-10.1%, בדומה ל-11.0% ברבעון השלישי של 2014. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר הושפע בעיקר מהמשך התחרות המוגברת בשוק הסלולר.

במקביל, גם הההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ירדה ל-66 שקל בהשוואה ל-70.6 ש"ח ברבעון השלישי של שנת 2014. הירידה בהכנסה נבעה כמובן מהשחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר.

ניר שטרן מנכ"ל סלקום: "תוצאות הרבעון השלישי 2015 משקפות את התחרות העזה שצפויה להימשך. מזה כשנה שסלקום מובילה את מהפכת המחירים בשוק הקווי למרות הקשיים שמערימה בזק ומסיימת את הרבעון השלישי עם כ - 70 אלף לקוחות בשוק הסיטונאי וכ- 50 אלף בתי אב בסלקום tv. החברה דיווחה על חתימת הסכם לרכישת גולן טלקום שדורש אישורים רגולטוריים ממשרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים." 

בשלושת החודשים האחרונים הכפילה החברה את שוויה, עם זינוק של מעל ל-100% במחיר המניה. בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים, המניה מציגה תשואה שלילית של כמעט 20%.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות