אסם: המכירות ירדו ב-4.8%: "נערכים לתסריט של האטה - תמיד הצלחנו להתייעל"
חברת {אסם} פרסמה הבוקר (א') את דו"חותיה לרבעון השלישי של 2015. השפעת חוק המזון ועיתוי חגי תשרי הובילו לירידה של 4.8% במכירות הקבוצה - והן הסתכמו ב-1.07 מיליארד שקל. עם פתיחת המסחר המניה נסחרת בעליות קלות של כ-0.8%.
למרות הירידה בסעיף המכירות, לטענת החברה מדובר בירידה כספית בלבד, היות והמכירות הכמותיות דווקא עלו בתקופת הרבעון ב-1.2%: העליה הכמותית מוסברת בעיקר כתוצאה מחדשנות מוצרית, עליה גבוהה יותר במכירות של מוצרי עתירי משקל כמו נסטי ומזון לחיות מחמד וכן הרחבת מבצעים והנחות המתבטאת בהוזלת מחיר מוצרי אסם לציבור.
בשורה התחתונה, ישום חוק המזון הוביל לירידה משמעותית של 7.7% ברווח הגולמי של אסם, וזה הסתכם ברבעון האחרון ב-437.9 מיליון שקל. הירידה ברווח הגולמי מוסברת בעליה בהנחות לצרכן. הרווחיות הגולמית נשחקה ועמדה ברבעון השלישי על 40.8% מהמכירות לעומת 42% ברבעון השלישי אשתקד.
אסם יכולה להתגאות בהתנהלותה, כשלמרות הירידות המשמעותיות במכירות - הצליחה דווקא לרשום עליה קלה של 0.2% ברווח התפעולי - בזכות ירידה של 11.2% בהוצאות מכירה שיווק והפצה ברבעון.
הרווח הנקי הסתכם ב-101.9 מיליון שקל, בדומה לרבעון השלישי אשתקד.
המשנה למנכ"ל הקבוצה בנושא כספים, פנחס קימלמן, מסר ל-Bizportal כי "אנו סוגרים עוד רבעון - ובזכות חדשנות מוצרית, בשילוב עם פעילות עמוקה של מבצעים והנחות - רושמים גידול בהיקף המכירות הכמותי". לדבריו, "הירידה בהכנסות נרשמה כתוצאה מהוזלה אפקטיבית במחירים, ובכל זאת שמרנו על הרווח התפעולי, שהושג עקב צמצום בהוצאות הנהלה".
לשאלתנו כיצד תתמודד החברה בעתיד - בעוד צמצום הוצאות הנהלה הן דבר יעיל - אך לא כזה שיכול להימשך זמן רב, ענה קימלמן כי "מאז ומתמיד החברה נקטה במגמה של תהליכי התייעלות מתמידים, גם בתהליכי הייצור וגם בהוצאות ההנהלה. התייעלות זה לחם חוקנו - בפרספקטיבה של שנים תמיד הצלחנו להתייעל לאור השנים".
קימלמן טוען כי ייעוד החברה הוא לשרת 3 קהלים: הצרכנים, העובדים, ובעלי המניות: "אנחנו צריכים למצוא את האיזון בין שלושת הקהלים. אם הצלחנו למען הצרכן להוריד את המחיר, תוך התייעלות ושמירה על הרווח - מה טוב". הוא הדגיש כי חלק המירידה במכירות היא טכנית - הוצאות שבעבר נרשמו כהוצאות מכירה. "הצרכן בסופו של דבר הוא הלקוח הסופי שלנו - חשוב לנו לשרת אותו ברמת האיכות והמחירים".
נראה כי באסם מודעים לאיומים על החברה, וטוענים כי היא מוכנה לכך: "אנו נערכים לתסריט של האטה במשק: אסם היא החברה התעשייתית הראשונה והיחידה שמדורגת טריפל A, מה שמעיד על איתנות פיננסית גבוהה מאוד". הוא נתן כדוגמא את פעולות אסם לבטח את לקוחותיה ביתרות אשראי.
לסיכום, קימלמן שידר ביטחון במידה והספינה הענקית, אסם, ששוייה מעל ל-8 מיליארד שקל, תיכנס לסביבת משק בהאטה, יחד עם ירידות המחירים שכבר נכנסו לתוקף: "אין ספק שאנעחנו בסביבה מאוד מאתגרת, אבל יש לנו כלים להיערכויות לכך".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.שיתחילו לייצר דברים בריאים ולכל הפחות לא מזיקים... (ל"ת)שומן טרנס זה רעל!!! 22/11/2015 10:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.הורדת מחיריםעצה פשוטה 22/11/2015 10:14הגב לתגובה זו1 0אוסם!!!! אתם יורים לעצמכם ברגלים, לדוגמא: פתיתים של מתחרים נמכרים ב- 50 % פחות. הצרכנים מתרגלים ולא קונים יותר תוצרת שלכם על אף הרגלי קניה .תורידו מחירים ותחזרו לרווח.סגור