המפולת במניית חלל תקשורת - מה אומרים האנליסטים?
מניית חלל תקשורת 5.32% התרסקה היום (א')35% במחזור הגבוה בשוק, זאת לאחר שהחברה דיווחה אמש כי אבד הקשר עם הלווין 'עמוס 5' שאחראי ליותר משליש מהכנסות החברה.
עומר כנפי מ'תבור': "עמוס 5 מהווה 40% מכלל הפעילות של החברה, וגם מבחינת צבר ההזמנות הוא שווה לחברה 136 מיליון דולר, שהם 20% מסך הצבר - כך שזהו אבדן תזרים משמעותי". לטענתו, האירוע יביא לאבדן לקוחות באופן מיידי, שפשוט יעברו לחברות אחרות. מדובר בפגיעה במוניטין החברה - ובעוד סוג ההסכמים בנושא זה הם ארוכי טווח - הדבר בהחלט משמעותי". אין ספק כי מדובר בפגיעה אנושה בחברת חלל תקשורת, כאשר אמנם שווי הלווין מבוטח - אך את הלקוחות, הצבר ההזמנות העתידי וגם המוניטין - החברה תאבד.
לשאלתנו האם נוכל למצוא הזדמנות במחיר המניה בקבעות הנפילה הצפויה לדעתו, טען כנפי כי "רק לאחר שהמניה תאבד 40% - נוכל לדבר על הזדמנות". נק' אור שמצא כנפי, היא ההערכה כי את הלווין הבא בה תשתמש 'חלל תקשורת' יהיה מתוצרת התעשייה האווירית.
ערן יעקובי מנכ"ל רוסאריו חושב אחרת: "החברה תעסוק בוודאי בתקופה הקרובה במיזעור נזק, שימור לקוחותיה ויישום אסטרטגיה ארוכת טווח על מנת לצאת מחוזקת מהמשבר. אנו מבינים את גודל המשבר הן בתוצאות הכספיות והן במוניטין של החברה, אך עם זאת, מציינים כי ייתכן פער משמעותי בשווי אליו הגיע החברה בדקות אלה, לבין שווי המשקלל כמעט את כל האובדן של עמוס 5 ולכן אולי מדובר כעת בתגובת יתר של מחזיקי המניות של החברה".
יעקובי מסביר כי "צבר ההזמנות של הלוויין, נכון לתחילת יולי עמד על כ- 136 מיליון דולר והוא מתוכנן היה לסיים את "חייו" בתחילת שנת 2027. נכון להיום צפי ההכנסות השנתי של הלוויין עמד על כ- 44 מיליון דולר עם EBITDA מוערך על ידינו של כ- 35 מיליון דולר. בהמשך, היה צפוי הלוויין לייצר הכנסות של כ- 50 מיליון דולר. היוון תזרימי ה- EBITDA של הלוויין מסוף 'חייו' ועד לתחילת שנת 2016, מייצרת שווי של כ- 250 מיליון דולר לפי שיעור היוון של 11% - 11.5%. משווי זה יש להוריד הוצאות נוספות, כך שבגדול ניתן להעריך את שווי הלוויין בכ- 200 עד 210 מיליון דולר. תקבולי הביטוח אמורים לכסות כאמור, כ-160 מיליון דולר, כך ששווי החברה אמור לצנוח הבוקר בכ-40 עד 50 מיליון דולר. כלומר שמשווי של כ-1.11 מיליארד שקל הבוקר, שווי החברה היבש אמור היה לרדת עד לשווי של כ-900 מיליון ש"ח, בעוד השווי הנוכחי עומד על כ-730 מיליון ש"ח בלבד".
עוד אומר יעקובי כי "החברה בוודאי תשתמש בקשריה האסטרטגיים בעולם הלווינות ותנסה לרכוש לוויין או משיבים בלוויינים אחרים עבור לקוחותיה באזור הכיסוי של עמוס 5 וכך להשיב בעוד כשנתיים שלוש, חלק מההכנסות והרווחים שהולכים כרגע לאיבוד. לכן אנו חושבים שאפשר לצמצמם את שווי הנזק בכ-10-20 מיליון דולר".
מאיר סלייטר, מנהל המחקר בירושלים ברוקראז' על חלל טוען כי מדובר ב"אובדן שווי משמעותי במנייה, אבל בעלי האג"ח צפויים לקבל את כספם, גם אם רק בשווי הפארי ולא בשוויים גבוהים יותר".
- כמה מרוויחים הבכירים בטבע?
- מיטרוניקס זינקה ב-13%, נייס קפצה ב-5%; ת"א 90 עלה ב-2.6%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
סלייטר מסביר ומתייחס גם למחירי האג"ח של החברה: "כאשר אנו לוקחים בחשבון את התפוסה של עמוס 5 (התפוסה עמדה על כ- 60%) ופוטנציאל הגידול בהכנסות שהיה גלום בו, את התפוסה של עמוס 4 (עומדת על כ- 40% בלבד) ואת ההחלפה הקרובה של עמוס 2 בעמוס 6, משמעות אובדן עמוס 5 היא אובדן של כ- 35%-40% משווי החברה. תרחיש זה הוא בהנחה שתשלומי הביטוח בגין אובדן הלוויין מתקבלים במלואם, ואשר על ידם ישולם החוב לסדרה י"ב ו- 15% מסדרות י"ג ו- י"ד המבוטחות בדרגה שניה". "עם זאת, צריך לקחת בחשבון גם תרחיש – שלהערכתנו הוא בסבירות נמוכה מאוד - של אי קבלת כל תשלומי הביטוח. זאת מכיוון שכאשר חלל החליפה חברת ביטוח, חברת הביטוח החדשה החריגה את מה שקשור למערכת ההנעה של הלוויין, לאחר שהיו בה תקלות קודמות. עם זאת, אנו מעריכים כי הסיכוי לקבלת כל הסכום במועד, קרי בתוך 60 יום, הוא גבוה. זאת מכיוון שמדובר במוות של הלוויין פשוטו כמשמעו, וזה עומד באירוע ביטוחי. בנוסף, מדובר על מערכת יחסים ארוכת שנים, וחברת הביטוח היא מהדרגה הראשונה בעולם (סוויס-רה), והיא צפויה לשלם, כפי ששילמה בעבר על תקלות פשוטות בהרבה".
"בסדרה י"ב הסיכון גדל, עקב סיכון לאי קבלת כל סכומי הביטוח. בכל מקרה, התשלום יבוצע בפארי (103.25 הבוקר), נמוך מהשווי בבסיס. התקבול יהיה כ- 158 מ' $, גבוה מהיקף הסדרה, העומד היום על 140 מ' $. בנוסף, החברה תבצע פירעון של כ- 18 מ' $ ב- 31.12.15, כך שיוותרו מתקבולי הביטוח כ- 36 מ' $, אשר ישולמו לסדרות י"ג ו-י"ד, בפארי. כלומר בסדרות י"ג ו- י"ד יפרעו כ- 15% בפארי".
''לסיכום'', אומר סלייטר, ''מדובר באובדן שווי משמעותי במנייה, אבל בעלי האג"ח צפויים לקבל את כספם, גם אם רק בשווי הפארי ולא בשוויים גבוהים יותר, כפי שנסחרו הבוקר. צריך לקחת בחשבון שהסיכון של כל פעילות החברה גדל".
- 7.מה המחיר שמוכנים לשלם לדבר שלא קיים? (ל"ת)אין לווין 22/11/2015 20:52הגב לתגובה זו
- 6.קניית האגח זה קניית המאה (ל"ת)חובב סיכון 22/11/2015 19:29הגב לתגובה זו
- 5.אילן את חבס את דנקנ 22/11/2015 12:05הגב לתגובה זורבית וקרן של אג"ח חלל לא ישולמו במועד. הסדר חוב בדרך. נשמח לארח אותך. הרבה חברים מחכים לך. אתה מכיר את כולם!
- 4.אג 22/11/2015 12:02הגב לתגובה זוניתוח העובדות מעבר לכותרות...
- 3.שושו 22/11/2015 10:43הגב לתגובה זולדעתי שווה קנייה אם יתקנו וזה ייתכן המנייה תקפוץ משמעותית אם לא לטווח הבינוני המנייה תתקן בעלייה של 20 % מה גם שבקרוב יכנס עמוס 6 של התעשיה האוירית וזה כבר משמעותי מאוד. אתם רואים שיש כבר מסחר של למעלה מעשרה מליון ש"ח לא צריך ביצים משייש מספיק קצת אומץ תשקיעו 5000 ש"ח ותצפו לבוננזה
- מסכנות. (ל"ת)שי 22/11/2015 12:01הגב לתגובה זו
- 2.תוך כמה ימים הרוסים יתקנו את התקלה (ל"ת)אחד 22/11/2015 10:28הגב לתגובה זו
- 1.אסף 22/11/2015 09:56הגב לתגובה זוהקשר יכול להתחדש , יכול להיות שמדובר על תקלה טכנית במכשור בכדור הארץ ולא בלווין , מי שרוצה להסתכן ולהרוויח זה הזמן!
- עמי 22/11/2015 11:58הגב לתגובה זונראה עם יתפוס
- יוסי 22/11/2015 13:02סבלנות
- שמטוב 22/11/2015 11:52הגב לתגובה זולכן המעקב אחריו אמור להיות מאוד אמין. יותר סביר שיש שם תקלה רצינית שמשביתה את כל אמצעי התקשורת שלו.