אושרה להפקדה תכנית לרכבת הקלה מהרצליה לחולון וראשל"צ - צפו בתוואי
האם בקרוב נראה רכבת בין חולון להרצליה? הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) בראשות רו"ח אביגדור יצחקי, החליטה אמש (ב'), להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את תכנית הרכבת הקלה במטרופולין ת"א - "הקו הירוק - מקטע דרומי", לתקופה של 60 ימים
התכנית לקו הירוק של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, מייעדת רצועת למסילה, וכן כוללת תחנות, שטחי התארגנות לביצוע ומתקנים הנדסיים הנדרשים להפעלת הרכבת. תוואי המסילה המוצע בתכנית, משלים את ציר הקו הירוק, ומחבר את הקו המגיע מהרצליה למרכז תל אביב, אל חולון.
המקטע המרכזי של הקו הירוק אושר להעברה להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור לפני מספר חודשים, והמקטע הצפוני יובא לדיון בות"ל בעוד כחצי שנה. התכנית היא חלק מסדרת תכניות לתשתיות לאומיות, שישלימו את מארג קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, יחד עם תכניות המתאר המחוזיות לתוואי הקו האדום.
תיאור התוואי:
הקו הירוק כולו נועד לחבר בין הרצליה בצפון לראשון לציון וחולון בדרום. המקטע הדרומי, הכלול בתכנית, אורכו כ-17 ק"מ, עובר בתחום מחוזות תל אביב ומרכז ובתחום הערים חולון (10.3 ק"מ), ראשון לציון (4.2 ק"מ) ותל אביב (2.5 ק"מ). התוואי מתחיל בצפון, מדרום לתחנת לוינסקי ברח' הר ציון בתל אביב וממשיך דרומה לכיוון חולון. ברח' סוקולוב בחולון התוואי מתפצל לשתי זרועות: זרוע מערבית הממשיכה דרומה בתחום העיר חולון ומשם לראשון לציון עד שד' משה דיין וחיבור עם הקו החום, הקו האדום ועם תחנת רכבת משה דיין, וזרוע מזרחית, העוברת לאורך שד' ירושלים, חוצה את כביש 4 ומסתיימת בסמוך לכביש 412.
תוואי הקו הירוק באדיבות חברת נת"ע:
- 3.חיסול הפריפריה 01/12/2015 12:57הגב לתגובה זוצריך רכבת מערד לתל אביב, לא מחולון
- תודה על ההפניה למאמר המעניין (ל"ת)צודק 01/12/2015 13:08הגב לתגובה זו
- 2.יומי 01/12/2015 12:22הגב לתגובה זולא רואה בתמונה
- 1.רכבת 01/12/2015 12:15הגב לתגובה זורכבת לא יעילה מסורבלת ומטופשת