האוצר ממשיך בצעד מיסויי - שיעודד שימוש ברכבים חשמליים
מנסים לעודד מעבר לרכב חשמלי עם קביעה של מס קנייה מופחת של 10% לרכבים חשמליים עד לסוף שנת 2017. שר האוצר, משה כחלון, חתם לאחרונה על צו שנועד להמשיך ולעודד את השימוש בכלי רכב מסוג זה.
רשות המסים מצאה כי למרות שניתנת הטבת מס לרכב חשמלי, כבר משנת 2009 שמוארכת מעת לעת, עדיין היקפי השימוש בכלי רכב אלו מצומצמים ביותר, הן בשל העובדה שהטכנולוגיה טרם הגיעה להבשלה מלאה בכל הנוגע למגבלות טווח הנסיעה וזמן טעינת הסוללה, והן בשל פריסה מצומצמת של נקודות הטעינה ומחיר הרכב, שיקר יחסית בגלל עלות הסוללה החשמלית. לפיכך, הצו מאריך עד לסוף שנת 2017 את מס הקנייה המופחת על רכב חשמלי, כפי שנקבע בחקיקה לגבי רכב היברידי ורכב פלאג-אין וכן מעמיד את שיעור מס הקנייה על רכב חשמלי בשנים 2018 – 2020 על 30%.
לדעת רשות המסים, הפחתת מס הקניה לרכב חשמלי מוצדקת ממספר טעמים, בין השאר, משום שרכב חשמלי מזהם פחות מרכב רגיל, יעיל מבחינה אנרגטית והשימוש בו מצמצם את תלות המדינה במקורות דלק. כמו-כן, קיימים חסמי כניסה לרכב חשמלי, כמו חסמים טכנולוגיים שצוינו וחסמים הקשורים למודעות הצרכנים. יתרה מזאת, מחירם הגבוה גורם לכך ששיעור מס הקניה הרגיל (83% מערך היבוא בניכוי ההפחתה בהתאם לדרגת זיהום), אינו מספיק דיו להשוות בין תשלום המס ביבוא רכב חשמלי לבין המסים המשולמים ביבוא רכב בעל הנעה רגילה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.ומה עם פיתוח שרותים והנחות לרכב מונע בגפ"מ ?ranr 25/12/2015 20:07הגב לתגובה זו0 0שימוש בגפ"מ אף הוא מפחית זיהום אוויר ואינו תלוי ביבוא מוצרי אנרגיה. הטכנולוגיה בשלה, יש בעיה עם הפיקוח על הסבת רכבים להינע בגז וכן מגבלות שונות כמו חניה בחניונים תת קרקעיים לא מאווררים, טיפול במוסכים וכן אחריות היבואנים גם על רכב מוסב. מי שנוסע מעט, לא כלכלי עבורו להשקיע במערכת גז סכום של כ 7000 ש"ח, אבל למדינה כדאי שהרכב יוסב, לכן כדאי שהאוצר יסיר מיסים על המערכת ועל התקנתה.סגור
-
2.כשרבים יקנו רכב חשמלי,יתחיל האוצר "לסחוט" וחזק...וכמו שצפוי,בבוא היום 24/12/2015 11:27הגב לתגובה זו8 0כמו הסיפור עם הסולר... רבים עברו לסולר כשהיה זול ואז הופעלה "מסחטת הכספים" מציבור הקונים...סגור
-
1.מה עם קרינה?DHSH 24/12/2015 10:46הגב לתגובה זו2 4האם המכונית החשמלית עומדת בתקן בכל מה שקשור לקרינה אלקטרומגנטית ?סגור