
מדוע טיוטה החליטה להגדיל לא לאפל ותבצע שת"ף ענק עם פורד?
יצרנית הרכבים הגדולה בעולם סירבה לשיתוף פעולה עם אפל. מוקדם יותר היום פורסם כי טויוטה אשר מבקשת לשכלל את לוח המכוונים שלה על ידי חיבורו באופן ישיר לסמארטפון של הנהג, תשתמש בטכנולוגיה שנהגתה על ידי חברת הרכבים פורד.
הטכנולוגיה של פורד - היא תוכנת קוד פתוח (שמה המקצועי: SmartDeviceLink). מאפשרת גישה ישירה לסמארטפון אפילו דרך שליטה קולית על ידי פיתוח אפלקטיבי בלבד. פורד הודיעה כי חתמה עם טויוטה על ההסכם בתצוגת רכבים בלאס וגאס אתמול (ב').
הטכנולוגיה הקיימת של גוגל ואפל מאפשרת לנהגים להתחבר באופן ישיר בין הסמארטפון לבין הרכב של הנוסע. אך למרות הפיתוי, טויוטה סירבה לשיתוף הפעולה.
על פי פרשני עולם הרכב, מדובר בעמידה על רגליים אחוריות של יצרניות המכוניות. אלו מבקשות לפתח טכנולוגיה אוטונומית ולהקטין את האפשרות לתלות עתידית בענקיות טכנולוגיה דוגמת אפל וגוגל.
פז'ו, סיטרואן, הונדה, סובארו ומזדה משקיעות גם הן ברכבים החדשים בכדי לאמץ את הטכנולוגיה. המטרה הסופית של עולם הרכב הוא ליצור רשת אחידה שתקשר בכביש בין רכב אחד לאחר.
בהודעה נוספת שמוסיפה נדבך נוסף בסיפור הגיעה מחברת פורד עצמה. זו הודיעה כי הטכנולוגיה שלה תתמוך בטכנולוגיית הרכב של גוגל ואפל. בכך פורד נוקטת עמדה מרוככת יותר כנגד החדירה של ענקיות הטכנולוגיות לתחומה.