מלחמת העולם בין הנהלת אל על לטייסי החברה עולה מדרגה: לנוסעים חיכה מכתב מפחיד בשער העלייה למטוס - הנה הסיפור
בזמן שבבורסה בת"א מניית אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מרכזת עניין עצום בשבועות האחרונים, מאחורי הקלעים של החברה מתנהל מאבק איתנים בין הטייסים להנהלה, מאבק שבימים האחרונים הגיע גם אל הנוסעים - בצורת מכתב אזהרה בשער העלייה למטוס.
מזה תקופה ארוכה התנהל משא ומתן בין עובדי אל על להנהלת החברה, כשבחודש יוני האחרון נחתם הסכם עבודה כללי עם כל עובדי החברה, בו סוכם שלאחריו ייחתמו סעיפים ספיציפיים נוספים לכל מגזר (טייסים, דיילים וכו'). החברה הצהירה קבל עם ועדה כי הסכסוך עם הטייסים הגיע לקיצו אבל הטייסים טוענים שהסכסוך רחוק מלהסתיים - ובימים האחרונים המאבק הייצרי הזה עלה מדרגה. הטייסים פנו באופן ישיר לנוסעים ושיגרו אליהם סוג של אזהרה.
כמה חודשים אחורה, הנהלת אל על החלה ביוני האחרון להשתמש במטוסים חכורים של חברת הלואו-קוסט הספרדית 'פריוויליג סטייל'. מדובר ב'חכירה רטובה' - והמטוסים בעצם מונים צוות טיסה מלא של החברה הספרדית, כולל טייסים ודיילים, כאשר איש צוות אחד בלבד (ולפעמים שניים) הינם ישראלים. כל זאת - תחת מכירת כרטיסי 'אל על'. הדבר בוצע תחילה בהסכמה עם טייסי אל על, ומתוך צורך לענות על הביקוש הגובר לטיסות בחודשי הקיץ - והופסק בחודש ספטמבר. זמן קצר לאחר מכן החליטה החברה, במקביל לסכסוך עם העובדים, להחכיר שוב מטוסים ספרדיים, ולטענת הטייסים שלא מתוך צורך ביצועי - אלא כחלק מהמאבק מול ועד הטייסים. בשבוע האחרון, כאמור, חלה עליית מדרגה במלחמת העולם הזו שבין הנהלת אל על לטייסים, כשהאחרונים נקטו בצעד אגרסיבי - ובחרו ליידע את הנוסעים על המתרחש באמצעות מכתב שהמתין להם בשער העלייה למטוס. תוכנו הגיע ל-Bizportal. תגובת הנהלת אל על בתחתית הכתבה.
"
נוסעים יקרים, בטיסה זו לא נזכה לברך אתכם.
בטיסה זו יטיסו אתכם טייסים זרים. טייסים שאנחנו לא מכירים. טייסים שאין לנו מושג על עברם ויכולותיהם. גם את השירות בטיסה תקבלו מצוות זר. צוות שאינו דובר עברית. לאור זאת, לא נותר לנו אלא לפנות אליכם בכתב לפני עלייתכם למטוס, ולהתנצל על הפגיעה המיותרת שאתם חווים.
אנו מאמינים שבחרתם לטוס ב"אל על" לא מעט בזכות הטייסים והדיילים הישראלים. בחרתם לטוס "אל על" בגלל הצוות הישראלי, בגלל התחזוקה הישראלית, בגלל המטוסים הבטוחים והמוגנים ביותר בעולם עליהם מתנוסס דגל ישראל. אנחנו יודעים שיכולתם לבחור לטוס עם חברות אחרות, אך בחרתם לטוס איתנו. על כך תודתנו.
אנחנו מצרים על החלטתה של הנהלת חברת "אל על" למנוע מכם את החוויה עליה שילמתם במיטב כספכם. אנו מבקשים להבהיר שיכולתם לטוס איתנו במטוסי "אל על" ועם צוותים ישראלים, ולקבל את רמת השירות והבטיחות להם התרגלתם.
אין שחר להשמצות המתפרסמות בתקשורת כנגד טייסי "אל על" . ברגעים אלה ממש טייסי ומטוסי אל על זמינים והיו שמחים לשרת אתכם בטיסה זו ובכל הטיסות האחרות. אתם טסים בחברה זרה אך ורק בשל החלטה מיותרת של ההנהלה לחסוך כסף על חשבונכם ולהטיס אתכם במטוסים זרים.
מאחלים לכם טיסה בטוחה,
טייסי אל על
"
את המכתב הפסיקו הטייסים לחלק, היות ונאמר להם שהם מסתכנים בהליכים משמעתיים.
תגובת חברת אל על לדברים: "חילוקי דעות עם הטייסים בוועד העובדים של אל על חייבו את החברה, על מנת שלא לפגוע בתדירות הטיסות ובנוסעים להפעיל לטיסות מסוימות מטוס חכור. הטייסים בטיסות אלה נבדקו ואושרו והם טייסים מקצועיים בעלי ניסיון רב שנים ומעל אלפי שעות טיסה בחברות תעופה אירופאיות מובילות. לצוות הדיילים מצטרף איש צוות של אל על, שירותי הקרקע ותהליך הבידוק הביטחוני בארץ ובעולם מתקיימים כנהוג בכל טיסות אל על. אנו עושים מאמץ כביר על מנת לעמוד בלוח הטיסות אליו התחייבנו כלפי לקוחותינו, מתוך תקווה להשיב את הטיסות לפעילות במטוסי אל על בהקדם".
יש לציין כי פעולת ההחכרה אינה דבר רצוי לחברת תעופה: זה עולה לחברה יותר, פוגע בגאוותה, אבל זה הפתרון האפשרי היחיד מבחינתה - כשלא רוצים לבטל טיסות. כוונת אל על הייתה להוציא את זה לפועל כמוצא אחרון, כדי לא לפגוע בלקוחותיה. הדבר בא לתת פתרון למצוקה שנוצרה בגלל מחלוקות בתחום יחסי העבודה.
למרות השקט התעשייתי שעליו סוכם לאחר חתימה ההסכם, הטייסים דרשו לפצל טיסות – ודבר זה עולה כפול עבור חברת אל על. החברה ראתה שזה לא עניין מקרי, וזה פגע בפעילות השוטפת (כמו ביטול טיסות). נוצר מצב בו לא היו מספיק טייסים זמינים לטיסות, אז התחילו לחכור מטוסים, יחד עם הצוות שלהם - כדי למלא את החסר. מבחינת החברה, ברגע שהתחילו שיבושים בפעילות, החברה ראתה שזה לא עניין מקרי, ומדובר בפגיעה בפעילות השוטפת - כך שפעולת החכירה הייתה נחוצה.
בשיחות שקיים Bizportal עם גורמים המעורבים הנושא, עולה כי המצב במטוסים החכורים הוא שטייס אחד בלבד בטיסות הללו הינו בעל ניסיון רב - ותוך כדי הטיסה הוא 'מתדרך' את שאר הטייסים, המנוסים פחות. אחד הטייסים סיפר כך: "ביררנו והצלחנו להבין, שהטייסים האלה הם טייסים עם רשיון אבל אפס נסיון על המטוס הזה (בואינג 777). הם רחוקים מרחק מאוד גדול מהסטנדרטים המקובלים בחברות תעופה ישראליות: בביטחון, בהכשרה, בהדרכה, בכל פרמטר אפשרי. יש טייס אחד עם ניסיון רב, והוא תוך כדי תנועה מסמיך ומדריך את שאר הטייסים באוויר". הטיסות הרלוונטיות הן בואינג 777 לניו-יורק, בואינג 767 לבוסטון, וכן מטוס נוסף, המשמש לתובלה. בהקשר זה, יש הטוענים כי במטוסי 'בואינג 777' נמצאים קברניטים בלבד, כך שבהכרח יש להם שעות טיסה רבות; ג"א).
נדגיש כי נושא הבטחון במטוסים מתבצע כולו על ידי אל על, אך לפי מקורות שונים, מערכות בטחוניות שנמצאות על המטוסים המקוריים של אל על - לא תמיד נמצאות על המטוסים החכורים: יו"ר ועד הטייסים של אל על אמר כך בעניין זה: "המטוסים שלנו (של אל על) הם הכי מוגנים בעולם – המטוסים החכורים אינם כאלה".
צוק ניר, יו"ר ועד הטייסים באל על, מספר בשיחה עם Bizportal על תחושותיו והשתלשלות האירועים: "מורת הרוח היא דווקא של הלקוחות שלנו ולא של הטייסים. אנחנו חוששים לעתיד החברה. נוסע לא צריך לבוא לאל על בשביל טייסים ספרדים, זו לא סוכנות נסיעות. הוא רוצה את המטוסים של אל על, יחד עם הצוותים, הטייסים והבטיחות של אל על. זו פעם ראשונה אי פעם שנחכרים מטוסים זרים, כשהמטרה המוצהרת היא להרגיז את הטייסים (הכוונה לחכירות שהחלו בנובמבר). זה דבר שנאמר לא פעם אחת. החברה טועה פעמיים: ראשית, זה לא מרגיז אותנו, אנחנו פשוט דואגים לעתיד החברה. שנית, מי שנפגע הם הנוסעים שלנו".
<ניר מספר כי הטייסים עובדים בהסכם שבסיסו נחתם ב-1982: "ההסכם מותאם לפחות שעות טיסה ופחות טיסות. הבעיה שיש בו היא המינימום מנוחה שמוגדר בין טיסות ארוכות: הטייסים נאצלים להישאר בחו"ל לאחר טיסות ארוכות, מה שגם באופן אישי לא נוח (רצון להיות בבית עם המשפחה), וגם לחברה זה פחות טוב מבחינת זמינות הטייסים. החברה צריכה את הזמינות שלנו – והמנוחה הזו מפריעה לכולם".
"החל מ-2008 הוסיפו להסכם העבודה סעיף 'קיצור השהייה בצפון אמריקה', אבל הפרק הזה נמחק בהסכם החדש, כך שזה פשוט לא אותו הסכם. טיסות לצפון אמריקה חזרו להיות מתוכננות עם שהייה ארוכה, ללא פיצוי לטייסים – וללא זמינות לחברה. חשוב לי להדגיש: העובדים לא שובתים, זה הסכם העבודה שהשתנה. נוח להאשים את הטייסים, אך זה לא המצב".
לגבי חכירת המטוסים הספרדים, חוזר ניר וטוען כי במטוס בואינג 777 לקחו טייסים ספרדים חדשים עם נסיון מועט: "טסו לארץ ממדריד, תוך כדי שהם לומדים את המטוס. המטוס מוטס לפי החוק הספרדי ולא הישראלי - רשות התעופה שלנו לא בודקת את הטייסים, והם לא אחראים על ההכשרה שלהם. מי שקונה כרטיס באל על כנראה רוצה את הצוותים הישראלים – והוא לא מקבל אותם. כרגע, הנקודה החשובה והבעייתית היא שיש טייסים ומטוסים שממתינים על הקרקע - כך שזו לא חכירה נחוצה מבחינה מבצעית".
ניר מספר כי היה סיכום עם החברה לפני כשבועיים על הדרך לבטל את הטיסות החכורות האלו – אך "לצערי אנחנו עמדנו בהתחייבויות, וההנהלה לא ביטלה אותן, ללא סיבה".
טייסים מסרו ל-Bizportal בעילום שם שוב ושוב כי הם מרגישים שההנהלה מנסה לכופף אותם ולפגוע בהם: "אל על ממשיכה לאיים כי תביא מטוסים חכורים נוספים כדי לקחת לנו את העבודה". אחד מהם סיפר כי "זה סוג של מלכוד 22. אילו ההנהלה הייתה מגיעה להסכמים, הלחץ היה יורד. אפשר היה לתכנן את הצוותים בצורה יעילה יותר. ההנהלה מוכנה להוציא הרבה יותר כסף בפועל במאבק בנו – רק כדי לא לתת לנו את ההסכם: הסכם הגישור היה עולה לה רבע ממה שהיא שילמה. הם מוכנים לשלם מיליונים כדי לא להיתפס כאלה שנכנעו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
36.טסתי במטוס החכור לבוסטוןאורן 25/01/2016 21:22הגב לתגובה זו0 0מטוס מזוויע. היה שייך לחברת LOT הפולנית שלא עדכנה את פנים המטוס במשך שנים. כיסאות מרופטת ולא נוחות, אין טלוויזיות אישיות אלא מקרן ישן בקצה המטוס, וצוות ספרדי שלא אכפת לו. חוויה לא נעימה, בטח לא הכי בבית בעולםסגור
-
35.אולי זה הזמן לטוס אל על. נרווח את המושבים! (ל"ת)ליאונרדו דה סנטיאגו 25/01/2016 16:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
34.אני לא טס אלעל בגלל הצוות הישראלי הגרועגדי 25/01/2016 14:53הגב לתגובה זו3 1אולי עכשיו אני אתחיל לטוס איתםסגור
-
33.כשהיה נוח להם וחכרו מטוסים זרים אז היה בסדר. (ל"ת)hguy 25/01/2016 12:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
32.מעניין כמה רשיונות טייס מזויפים בתוקף יש טייסים הזרים?YL 25/01/2016 10:17הגב לתגובה זו1 0מי רוצה לטוס עם טייס פולני בשרות ספרד***בעל דרכון ארופאי** השמים מלאים ב שכאלה אבל מה שחשוב ל בעלי אל על זה לא בטחון הנוסעים אלא כיס מלא$$סגור
- טען עוד
-
31.הטובים לטייח והטובות לטייחים (ל"ת)טייח 25/01/2016 10:06הגב לתגובה זו1 1סגור
-
30.אני דיילת באלעלאלונה 25/01/2016 08:07הגב לתגובה זו6 5לכל המשמיצים למיניהם!! הטייסים שלנו בוגרי חיל האוויר מאומנים לבטיחות ולרמת טיסה הגבוהה בעולם. הם אומנו לקרבות ולתוצאות ולתת מקסימיום ונאלצים מדי יום ביומו להתעסק עם חוזים הסכמים ועם מטומטמים שמגיבים לכתבות בלי שקמו מהכורסא. תתביישו לכם!תנסו אתם פעם אחת לטוס בלילה 12 שעות רצופות ולשמור על 450 נוסעים. תנסו אתם לעזוב את הילדים 5 ימים בכל שבוע. כמה קל להשמיץ. כמה קשה לבדוק את העובדותסגור
-
שטויות...יוד 25/01/2016 16:56הגב לתגובה זו1 1חלק גדול מהטייסים שהוסמכו באל על ב 20 השנה האחרונות, לא היו בחיל האויר, ובדרך כלל, ביחוד בקורסים האחרונים, הם ברמה גבוהה יותר מבוגרי ח"א שבאים לאל על.סגור
-
צר לי אלונה , קשה לי להסכים איתךדיאגו 25/01/2016 09:54הגב לתגובה זו4 2את צריכה להבין , טייסים בארצות הברית ( במיוחד בטיסות הפנים ) הם לא יותר מנהגי אוטובוס , והם חפים מכל פוזה מתנשאת , אני מאמין שהם מרוויחים היטב , אבל הם לא מחזיקים מעצמם הסגן של אלוהים , למה באל על זה לא יכול להיות ככה ??סגור
-
29.כלכלה ימנית-עובדי קבלן- גם באויר (ל"ת)אחד 25/01/2016 07:57הגב לתגובה זו0 0סגור
-
28.איזה גיבוב של שטויות. טייסי אל על קפיטליסטים חזירייםעדי 25/01/2016 06:59הגב לתגובה זו6 4מרוויחים משכורות מוטרפות וכרגיל דואגים רק לעצמם לעוד ועוד. בואו נשמעת קצת טייסים של חברות אחרות. אולי זה יתן לנו משהו. והמשפט האלמותי ״בטיסה זו לא נזכה לברך אתכם״. ממתי אכפת להם ממישהו מלבד עצמם? חבורה מגעילה!סגור
-
27.התנהגות הטייסיםקליין יורם 25/01/2016 05:04הגב לתגובה זו4 4מבלי לדעת בדיוק את גובה שכרכם ,אני משוכנע שאתם מרוויחים מעל המשכורת הממוצעת במשק.ההתנהגות שלכם מחפירה ואתם רוצים לנצל את האיום של טייסים זרים וצוותים זרים.הדבר היחיד שאתם מונעים מאיתנו הנוסעים את מערכות הבטחון שמותקנים במטוסי אלעל שזה בטח לא בזכותכם והרבה נוסעים ישראלים ואחרים טסים באל על בגלל הסיבה הזאת ולא בגללכם .האם אתם יודעים איזה אחוז אתם מהווים מ טייסי העולם,כלום .תחשבו עוד פעם על מעשיכם השערורייתיים היות ואתם נלחמים כבר אפילו לא על השמנת .סגור
-
26.שני צדדים מפגריםישראל ישראלי 25/01/2016 03:11הגב לתגובה זו1 0במקום לשתוק ולהרוויח כשהנפט זול כל כך שני הצדדים מפסידים תזכרו תמיד כששניים רבים יבוא שלישי ויקח לכם את הנוסעיםסגור
-
25.אני שוקל ברצינות להפסיק לטוס באל על . פשוט מסוכןנוסע מתמיד -פלטינום 25/01/2016 01:12הגב לתגובה זו4 0גם מטוסים ישנים בני 30 שנה וגם טייסים לא שלנו ???? כנראה שהמנכ"ל אידיוט מושלם.סגור
-
24.טייסי אל-על הכי סנובים בעולםע. ויצמן 24/01/2016 22:32הגב לתגובה זו2 5חזירות לשמהסגור
-
23.פחד מוות מה שקורה פה במדינהרמי בובלינסקי 24/01/2016 22:25הגב לתגובה זו1 0דוקרים ברחובות, ועכשיו גם לא בטוח לטוס מדינת משטרה משטרת המחשבות נחנקנוסגור
-
22.הפסיקו להפחיד אותנו . בגלל המשכורות המאוד גבוהות שלאלקין 24/01/2016 21:15הגב לתגובה זו1 4הטייסים באל על , מחירי הכרטיסים גבוהים ביותר , למה מה , הטייסים האירופאים פחות טובים מכם ?? הפסיקו להיות חזירים תסתפקות במשכורת צנועה יותר שהיא יפה ביותר גם ככה , והאמינו לי , כל הישראלים יטוסו רק אלעלסגור
-
21.היוהרה הישראלית המוכרת והדוחה.מדוע טייסנו ודיילנו המופלאיםתפרן 24/01/2016 21:05הגב לתגובה זו0 4סבורים שהם טובים יותר מצוותים אחרים ? בזכות השחצנות שלהם? בזלזול שלהם לעתים מזומנות בנוסעים ? בחברמניות הסלקטיבית שלהם כלפי נוסעים כאלו ואחרים ?סגור
-
20.רעיון מצוין! (ל"ת)שמואל 24/01/2016 20:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.הלאמנות דל מנהל חברה מפוקפקת כמו הגינותו.צביצ 24/01/2016 20:30הגב לתגובה זו0 0לאומנות פשיסטית. ביבי מוכן ליבא רפאים. יהודים נושאים ברכב גרצני. תדחפן את הלאומנות לחור ממנו יוצרים המנהלים.סגור
-
18.הפקרותאבי 24/01/2016 19:56הגב לתגובה זו0 1איך יתכן בחברה נורמאלית שהעובדים (טיסים)מסיתים נגד החברה(הנהלה),איפוא ההנהלה,ההיסתדרות,ובעלי המניות,פשוט לא יאומן.סגור
-
17.טיסה במטוס חכורsrshen 24/01/2016 19:28הגב לתגובה זו0 0חזרנו מניו-יורק ים מטוס ספרדי חכור במחלקת עסקים. טסנו במחלקות עסקים טובות יותר. הגישו אוכל זוועה. פיתה קרה וקשה כמו אבן. השירות לא תאם מחלקת עסקים. מציע לכל מי שמועבר למטוס חכור לבקש לעבור חברה. ש.חןסגור
-
16.התנהגות טייסי אל-על - חרפהירון 24/01/2016 18:52הגב לתגובה זו1 3נא לפרסם את תנאי העבודה של טייסי אל-על כך שכולם יידעו כמה משתכרים ועל כמה שעות עבודה בפועל. מאבקם המילטנטי מחפיר ומבייש אותם בראש ובראשונה. הנהלת אל על חזק ואמץ ואל תיכנעו להתנהגות מבישה זו. אין חשש,אף אחד מהטייסים לא יתפטר גם אם תקצצו קצת בתנאים שלהם.סגור
-
15.לפני שנה וחצי הטייס המהולל הישראלי התעלף בטיסה!לא טס אל על 24/01/2016 18:34הגב לתגובה זו4 1לפני שנה וחצי טייס ישראלי שהגיע לעבודה , בלי שגילה שהוא חולה, התעלף תוך כדי טיסה. כמובן, נחיתת חירום עם טייס אחד בלבד והיתקעות של 10 שעות בשדה זר. (עד שהביאו טייסים מחליפים ועוד..). הטייסים והחברה אפילו לא התנצלו.. מאז אני לא טס אל על!!!!!!סגור
-
14.לסגור את אל על. עוד חברה מיותרת לסידור עבודה ל"חברים" (ל"ת)על חשבוננו 24/01/2016 18:08הגב לתגובה זו2 0סגור
-
13.ניגוד בדברי הטייסיםטייסוס 24/01/2016 17:02הגב לתגובה זו0 0כתוב במכתב: " טייסים שאנחנו לא מכירים. טייסים שאין לנו מושג על עברם ויכולותיהם " ואז נאמר שצורה אנונימית ש: " אחד הטייסים סיפר כך: "ביררנו והצלחנו להבין, שהטייסים האלה הם טייסים עם רשיון אבל אפס נסיון " אם כן משהו פה לא מסתדר... האם הם מכירים או לא מכירים את הטייסים הזרים? האם הם משקרים לכתב או לציבור הנוסעים? הם לדעתם איכות הרגולטור האירופאי נחות ממקבילו הישראלי?? משהו פה לא מסתדרסגור
-
12.פתרון פשוט !!ישראלי מתוסכל 24/01/2016 16:38הגב לתגובה זו8 1אני לא יודע מי צודק, אך אם שני הצדדים לא מסוגלים לפתור את הבעיות ביניהם, הפתרון : שמים פתוחים : לא חסר חברות שטסות מישראל ולישראלסגור
-
11.חבלדדי 24/01/2016 15:51הגב לתגובה זו5 1שאין אפשרות לעשות את אותו הדבר עם עובדי הנמלים וחברת החשמלסגור
-
10.אם אני משלם על טיסת אל עלאזרח מודאג 24/01/2016 15:40הגב לתגובה זו22 7ומקבל צוות ומטוס חכור,אני בחיים לא קונה יותר כרטיס לאל על !!סגור
-
בלח טובות (ל"ת)גידי 24/01/2016 17:55הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.יש סקנדל בעירדונטלו 24/01/2016 15:39הגב לתגובה זו6 3שנים אני כבר לא טס עם החברה הזאת, לאוכל שלהם יש טעם של תחמיץ.סגור
-
8.כתבה מרתקתהרשל׳ה 24/01/2016 15:35הגב לתגובה זו6 3עוד סיפור על חזירות ישראלית, לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא הפעם האחרונה שנשמע סיפור כזה.סגור
-
7.משמע - אל על מתייעלת וזה חיובי (ל"ת)דודי 24/01/2016 15:12הגב לתגובה זו8 0סגור
-
6.חזירות בשמיים .חזירות בשמיים 24/01/2016 14:58הגב לתגובה זו13 4חברת אל על הייתה צריכה להוריד מחירי הטיסה ב 20 % !!!!! אך היא מעדיפה לנהוג בחזירות והטייסים רוצים לקחת חלק בחגיגה. ירידת מחירי הדלק חייבת להתבטא בירידת מחירי הטיסה . אפוא הרגולטור ???? כאשר עלה מחיר הדלק נדרשנו לשלם תוספת , עכשיו כשהם ירדו , קל להם לשכח את הנוסעים . איפוא הרגולטור ?????????????סגור
-
5.זה בטוח לא יעשה טוב למנייה אווץנוסטרו מן 24/01/2016 14:56הגב לתגובה זו12 4מחר הנפט יעלה לכיוון 33 וגם זה לא יתרום אווץ נוסיף שמחיר המנייה מנופח אווץ פעם שלישית גלידה אבל בקור הזה מי ירצה גלידה (:סגור
-
4.עושה רושם שהמניה תרד בתקופה הקרובה.ישראלי 24/01/2016 14:51הגב לתגובה זו10 5מאבק בין ההנהלה לטייסים בטח לא עושה טוב לחברה, בפרט שמוציאים כסף רב על החכרת מטוסים שלא לצורך. לא יודע מי צודק במאבק אבל זה אמור להרע לחברה. האם ימשיכו בשיבושי טיסות (הטייסים נהיים חולים במצבים כאלה...)סגור
-
3.הטייסיםיוסף 24/01/2016 14:49הגב לתגובה זו13 7בחול טייס הוא מקצוע ככל מקצוע אחר והיחס אליהם איננו מיוחד כמו בארץ. האם בימינו אלה עדיין טבועה האמרה "הטובים לטייס"? מדוע ינתנו פריבילגיות מיוחדות לטייסים ולא לנהגי אוטובוסים?סגור
-
2.ללא ספק אל על אחת החברות הגרועות בעולםירושלמי 24/01/2016 14:43הגב לתגובה זו20 13צי מטוסים ישן ומתפרק, שירות חרפה, אוכל שהוא סכנה לקיבה, דיילות חמוצות מזג ומחיר .. אסטרונומי! לכל הפראיירים - מחלקת תיירים בלופטהנזה היא כמו עסקים באל על.. מי שמנסה חברה נורמאלית אחרת לא חוזר לעולם לאל על..סגור
-
טעותתל אביבי 24/01/2016 18:04הגב לתגובה זו3 3אני דווקא שמעתי שהעסקים בלופטנזה זה כמו התיירים באלעל. בלי קשר גם הטייסים וגם ההנהלה חזירים והרגולטור חייב להרגיע את כולם ולייצר תחרות. את האוכל והשירות באל על אני דווקא די אוהב.סגור
-
1.טייסי אלעל צודקים (ל"ת)דייל במטוס ריסוס 24/01/2016 14:31הגב לתגובה זו11 16סגור
-
הדרכהיוסי 24/01/2016 15:01הגב לתגובה זו8 2ההדרכה של הטייסים האירופיים וביניהם הספרדים היא ברמת דרישות של EASA. מחמירה.סגור