ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".
שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.
השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".
אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון.
אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו.
עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
13.אני אישית לא הייתי מזמין מסיעה דרך אוברא 25/01/2016 15:53הגב לתגובה זו1 0כי אני לא סומך על הנהגים הישראליים. אבל האופציה צריכה להיות קיימת ואין פה שום קשר לפגיעה בנהגי המוניות. יש אולי פגיעה בתחנות המוניות... אם כל נהג אובר יקבל רשיון מונית (הסעה בתשלום) ותוגדר מידת האחריות שלו במקרה של תאונה, נזק גופני וכד', נראה.סגור
-
12.ביבי פוזל ל "יום שאחרי"ציונה 25/01/2016 15:07הגב לתגובה זו1 0או בעיברית מדוברת בכל טקסי מה יוצא לי מזה...תבדקו מי מאחרי האפליקציה...סגור
-
11.חייבים להוריד מחיר המוניותציונה 25/01/2016 15:04הגב לתגובה זו1 2לא ייתכן שכאשר מחיר הבנזין לנסיעה של 200 ק"מ ירד ב40-50 שח לא נקבל את ההחזר הזה. לקחתי דוגמא נסיעה מחיפה או בש לנתבג אם כץ ייטפל בכך - ולא יחשוש מנהגי המוניות ( מצביעי ליכוד ) דיינוסגור
-
10.שיבדקו בבנקים בשוויץ כמה כסף יש לשרים חכ׳ים וראש ממשלה (ל"ת)תוםתום 25/01/2016 14:57הגב לתגובה זו2 0סגור
-
9.עוד שר קומבינטור נתן אישור לחברי מרכז לאוטובוסים מסין (ל"ת)תום 25/01/2016 14:55הגב לתגובה זו2 2סגור
- טען עוד
-
8.השר כץ איש עם הגיון רב שקול ואחראי לא כמו ביביטורסדני 25/01/2016 14:08הגב לתגובה זו2 1כל הכבוד לשר כץ על הראיה הרחבהסגור
-
7.לאפשר לבעלי המוניות לקחת מספר לקוחותt 25/01/2016 12:30הגב לתגובה זו1 3היום ספיישל צריך להיות של הזמנה אחת. צריך לאפשר נסיעות של כמה לקוחות כאשר הנהג במסלול אחד אוסף את הלקוחות בזה אחר זה ומוריד כל אחד ביעדו. כך יוכלו להתחרות בפרטיים. יש יותר מדיי רגולציה בתחום הזה, כמו בתחומים רבים במדינה.סגור
-
6.אתם נהגי המוניות בוחרים ביבי והליכוד כל השניםשלום 25/01/2016 12:11הגב לתגובה זו3 3הרי ידוע שביבי דופק את כל מי שבוחר בו ותמיד אלו שבוחרים בו מאיימים שבבחירות לא יבחרו בו אבל מה ?? מגיע יום הבחירות ואתם נדבקים אליו ובוחרים בו .... הרי אתם לא מסוגלים לבחור משהו ומישהו אחר שדואג לכם יותר אתם פשוט פאנטים... אין מה לעשות.. אז תלמדו ותדעו לכם שביבי דופק את כל החלשים במדינה שבוחרים בו ובליכוד. תחשבו ואל תאיימו סתם ...סגור
-
5.כץ , מה עם יעילות השוקjQuery203010114735458046198_1453713938741בן 25/01/2016 11:35הגב לתגובה זו1 1אולי לא צריך הרבה נהגים, כך נהגים יוכלו לעסוק בנושאים אחרים\ נהיגה שלא במונית, הצרכנים יהנו מתעריף נמוך יותר ויתכן שזה אפילו יקל קצת על העומס בכבישים... בתקופת הרכבת הקלה במרכז הדבר חיוני ביותר..סגור
-
4.כץ אתה צודקגברי 25/01/2016 11:12הגב לתגובה זו3 0סבתא שלי תקח מכונית ותתחיל להסיע נוסעים בשכרסגור
-
3.הון שלטוןמאיר 25/01/2016 11:11הגב לתגובה זו3 1אני מוריד בפנייך את הכובע שר התחבורה על עמידתך לצד נהגי המוניות מול המניפולטור ביבי. אני יודע בדיוק כמוך את העובדה שהמדינה תצטרך להכין 9 מיליארד ₪ כפיצוי לנהגי המוניות וזאת עובדה משפטית שאין עליה עוררין, הנהנתן מקיסריה לא מוטרד מהאפשרות לפגוע בביטחון הקיומי של כ-50000 נהגי מוניות בעלי משפחות, האם מר ביטחון שאל את עצמו על הסכנות שאורבות לציבור הנוסעים מצד נהגים שאינם תחת פיקוח משרד התחבורה, האם לא תש כוחו של מר גלידת פיסטוק בנסיונו להחליש מגזרים שלמים המדינה ולדרדר אותם לפת רעב, האם לקח בחשבון את המשמעות של "החלשת" 500000 בתי אב, חשבתי שישנם אנשים חכמים בשילטון, התבדיתי, אתה אחד הבודדים כבוד השר. ציבור נהגי המוניות אינו קרטל או מונופול היכול להשיב מלחמה כלכלית כמו הנ"ל, ציבור נהגי המוניות טרוד בפרנסתו והענקת ביטחון לבני משפחתם, לדאוג להענקת השכלה ראוייה לילדיו, ביבי המהלך שאתה יוצא אליו יגרום לך לתבוסה שלא חלמת עליה ביום הבוחר, ואילו אתה כבוד השר, אם תזעק את זעקת נהגי המוניות גם לא תשכח ביום הבוחר,סגור
-
2.הפעם כץ צודקדוד 25/01/2016 10:44הגב לתגובה זו7 1חייב להיות שויון - מש שמשלמים נהגי המוניות - היטלים ומידים - גם נהגי אובר חייבים לשלם.סגור
-
1.עוד קומבינה של ביביאורן 25/01/2016 10:36הגב לתגובה זו7 4מעניין מי עומד מאחורי "אובר" עוד חבר /טייקון שביבי עושה שמיניות כדי לעזור לו על גב נהגי המוניותסגור