הסוס הדוהר כעת של התעשייה הרפואית בארה"ב שהיא 17% מהתוצר - אבל זהירות
מנסחי הכותרות סוף סוף הצליחו לפענח את הסיבה להתנהגות שוק המניות והנפט. אם יש הסבר מטומטם ממנו - נשמח להכירו. האוורד מרקס, מומחה רציני בתחום ההשקעות, מבוטיק ההשקעות Carl Marks&Co, אמר בראיון שנתן לאחרונה לאתר בלומברג כי "הניסיון לקשור בין נפט למניות הוא הוכחה להשתלטות הבורות". אבל זה מה יש. די בדומה להסברים האווילים שניתנים אודות הסכנה בריבית שלילית ועוד כהנה וכהנה - כותרות שמשגעות את הציבור.
"רק אל תפסיקו ללכלך", אמר דונלד טראמפ לפרשני ה-main stream media, שכל כך מתעבים אותו וזעמם עולה ככל שהפופולריות שלו עולה. לדעתנו שהפער בין דיווחי התקשורת לעובדות מעמיק. אין לנו מושג לאן זה יוביל, אבל בטוח שימשיך לשגע את המשקיעים - אז אנחנו חוזרים על מה שאמרנו בתחילת השנה, "2016 תהיה עוד שנה קשה למשקיעים".
הזדמנות של סקטור שלם: תעשיית המידע הרפואי
תעשיית ה-Healthcare IT היא דוגמא מצוינת לנישות התעשייתיות שמייצרת מהפכת הטכנולוגיה. מדובר בסקטור תעשייתי שצומח במהירות על גבי ובעזרת ההתקדמות הטכנולוגית בתחום העברת האינפורמציה מחד והגלובליזציה מאידך. אבל מה שחשוב לא פחות, שמדובר בתעשייה שהביקוש למוצריה גדל. מהרגע שהמוצרים הוכיחו את תרומתם למשתמשים, מתחיל תהליך שכל תעשיית הבריאות מאמצת לחיקה.
יותר מכך, כבר היום ברור שכל ספק מוצרים ונותן שירותים בתעשיית הבריאות בעולם יתחברו לרשת האינפורמציה מהרגע שיתאפשר בידיהם. מדובר בנישה תעשייתית שבתחילת המאה לא נספרה, ולמעשה הייתה מדווחת כחלק מתעשיית הבריאות כולה. אבל ההתפתחויות בתחום ה-IT, במיוחד מאז 2008, הפכו את הנישה לתעשיית ענק שצומחת במהירות.
מבחינת הוצאות, תחום ה-IT הרפואי הוא השישי (לצד תרופות מרשם גנריות) בגודלו של התעשייה הרפואית - כ-115 מיליארד דולרים ב-2015. אבל קצב הצמיחה שלו עולה על חמשת הסקטורים המובילים. "החמישייה המובילה" של התעשייה הרפואית בארה"ב ב-2015 הייתה ההוצאה על בתי החולים (1,031 טריליון דולרים), ובעקבותיה ההוצאות על רופאים ומרפאות (640.3 מיליארד), תרופות מרשם (328.4 מיליארד), טיפולים בקשישים (253.6 מיליארד) ורפואת שיניים (119.1 מיליארד). תעשיית המידע הרפואית מהווה כרגע כ-3.5% מתעשיית הבריאות האמריקנית. ב-2020 נישת המידע צפויה לגלגל 228.7 מיליארד דולרים וצומח בקצב שנתי של 13.4%.
כדי להמחיש על איזה סדרי גודל מדובר, תעשיית הבריאות האמריקנית גלגלה ב-2015 כ-3.24 טריליון דולרים וב-2020 צפויה לחצות את קו 4 הטריליון. התעשייה מהווה כ-17% מהתוצר האמריקני (האחוז מהתוצר הגבוה בעולם), כאשר אחרי ארה"ב באות הולנד, צרפת, שווייץ, גרמניה, אוסטריה, דנמרק וקנדה - כולן עם כ-11% מהתוצר. ב-2015 סך ההוצאות הגלובליות על תעשיית הבריאות הגיעו ל-6.7 טריליון דולרים, כאשר 2.7 טריליון בארצות ה-OECD, להוציא ארה"ב, והיתרה בשאר העולם. כך שארה"ב תופסת 48.4% מסך ההוצאות הרפואיות בעולם. זה אומר שעתיד הנישה גדול ביותר. השאלה בפניה ניצב המשקיע שמעוניין היא כיצד לעלות על הסוס הנכון.
השחקנים הגדולים בתחום הם McKesson ,Cerner ,Allscripts Healthcare Solutions ,athenahealth והחברות הפרטיות Epic Systems של ג'ודי פולקנר מויסקונסין, GE Healthcare הבריטית (חברה בת מלאה של ג'נרל אלקטריק), Siemens Healthcare (חברת הבת של SIE.DE), קרסטרים (חברת הבת של קרן ההון הקנדית, Onex, שבעבר הייתה חטיבת הרפואה של קודאק, ולבסוף חברת Watson Health חברה בת של IBM, שבשבוע שעבר רכשה את חברת Truven Health Analytics ממישיגן, על 8,500 לקוחותיה ב-2.6 מיליארד דולרים. Truven היא החברה המובילה בעולם בשירותי ענן ל-IT רפואי. הרכישה מעמידה את IBM במקום המוביל בעולם בתחום אינפורמציית הבריאות ועיבודה.
על מה בדיוק מדובר?
ההגדרה המדויקת של התחום היא "יישום עיבוד מידע, שמעורבים בו חומרה ותוכנת מחשבים, ועוסק באחסון, אחזור ושליפת מידע, פיזורו והשימוש במידע לצורך קומוניקציה וקבלת החלטות". מדובר בהחלפה ופיזור של אינפורמציה רפואית בין צרכני התחום (חולים ואנשים שמעוניינים במידע), ספקים (רופאים, רוקחים וכו'), מממנים (קופות חולים וחברות ביטוח) ופיקוח (הרגולטורים, קובעי האיכות וכו'). התחום כולו נמצא בתהליך מעבר לאלחוט.
בשנת 2008 נערך מחקר גלובלי מקיף על הצורך העסקי בהפצת מידע רפואי, במימון משרד הבריאות של ארה"ב. המחקר קבע כי השימוש וההפצה האלקטרוני של רשומות רפואיות הוא המכשיר המבטיח ביותר כדי לשפר ולהשביח את האיכות, הבטיחות, הפרודוקטיביות, האפקטיביות והיעילות של מערכת הבריאות בעתיד.
"מערכת הפצת מידע", נכתב בדו"ח שהנפיקה הסוכנות לאיכות ומחקר בריאותי של משרד הבריאות האמריקני, "לא רק שתשפר את מערך הבריאות כולו, אלא תוריד משמעותית את העלויות, תמנע טעויות טיפוליות, תשפר יכולת ניהול ותאפשר תקשורת בזמן אמת - כל זאת לצורך טיפול של אנשי המקצוע ותאפשר בחירה טובה יותר למטופלים". כיוון שמערכת הבריאות הולכת לרגולציה מקפידה והתייעלות, ממשלת ארה"ב (ובעקבותיה ממשלות OECD רבות) עוזרות במימון להקמת מערכות (בגלל העלויות הגבוהות שלהן) - מה שעוזר במשיכת חברות ענק.
אסטרטגיית ההשקעה בתחום
כמו בכל תחום טכנולוגי, לאוהבי המחקר יש תמיד אפשרות לנסות ולעלות על הסוס המנצח. אבל, שוב כמו תמיד סיכויי ההצלחה הולכים ומתמעטים הן בשל השינויים המהירים בטכנולוגיות, והן בשל התחרות המתפתחת בשילוב תרבות הכותרות שהשתלטה על וול סטריט.
אם בשנים 2009-14 אז ATHN, MCK ו-CERN הובילו בממירוץ, הרי שבשנה האחרונה בעיית הבחירה נעשתה קשה יותר בעקבות הכניסה לנישה של ענקיות כמו GE ,IBM או סימנס - ואצל אלו, למרות שמבחינת הפעילות בנישה הן מובילות, ההשפעה על המניה שולית.
עד כמה שידוע לנו, אין קרן או סל שמתמחה בחברות ה-Healthcare IT, ומשתי סיבות, אין מספיק חברות שחרטו על דגלן כמתמקדות בנישה, וחברות גדולות שהזכרנו מופיעות בסלים ובקרנות עם הגדרות שונות. אישית אנחנו מכירים היטב את MCK ו-CERN. הראשונה השקעה מעניינת ביותר לטווח הארוך, ובמיוחד לאור התיקון הנוכחי, אבל אינה Healthcare IT נטו. CERN, לעומתה, היא חברה שאומנם מתמקדת ב-Healthcare IT, רק שלטעמנו, ולמרות שירדה בכ-32% לערך מאז שברה שיא היסטורי בקיץ שעבר, המניה עדיין יקרה מדי. לכן החלטנו לנצל ההזדמנות ולדבר היום על IBM - היא נכנסת לנישה בגדול, בעיקר לאחר הרכישה האחרונה, שבשילוב מחיר המניה הנוכחי, מייצגת פוטנציאל מעניין יותר למשקיע.
זהירות! מניה מסוכנת
בגדול IBM עוסקת במוצרים ושירותים בתחום העברת אינפורמציה (IT), ורק בשנה האחרונה נכנסה לנישה הבריאותית. באפריל 2015 קיבלה החלטה, כחלק מרה אורגניזציה מקיפה, להיכנס לתחום ה-Healthcare IT, "רכובה" על חטיבת Watson Solutions software. רכישת Truven היא הרכישה המשמעותית הרביעית של IBM מאז ההחלטה.
תחילה נרכשה Phyte, חברה לשירותי רופאים וקופות בטקסס, לאחריה Explorys (טכנולוגיות ענן למודיעין רפואי) וחברת ההדמיה Merge Healthcare. במהלך 2015 חטיבת וואטסון "סגרה" הסכמי טיפול באינפורמציה עם אפל, מדטרוניקס, ג'ונסון אנד ג'ונסון, נובו-נורדיסק ו-CVS. חברות אלו יעבירו את הטיפול באינפורמציה הרפואית לחטיבת ה-Healthcare IT של IBM. בנוסף חתמה על חוזה מעניין מול ענקית הביטוח הרפואי Anthem, והמרכז הרפואי היוקרתי לטיפול במחלות הסרטן בניו יורק, Memorial Sloan Kettering. לפי אותו הסכם, כל האינפורמציה המחקרית של הטיפול במחלות והמידע של החולים יעובדו באמצעות וואטסון.
מבחינת הפעילות העסקית IBM סיימה ב-2015 שנה רביעית של ירידה בהכנסות וברווחיות, כך שמה שרואים במניה בשנה האחרונה היא "השתקפות מאוחרת" של המצב העסקי הריאלי. מניית IBM הגיעה לשיא כל הזמנים במארס 2015 כשנסחרה ב-215.9 דולרים, אך איבדה מאז כמעט 40% מערכה. קונצנזוס האנליסטים מצביע כרגע על המשך הירידות גם ב-2016-2017. רוב האנליסטים בהמלצת HOLD. הדבר הטוב היחיד שמשתקף מהפעילות כרגע, שהחברה מתייעלת בצורה מרשימה, ובעקבות כך האנליסטים צופים שהרווח למניה יתחיל לעלות בשנה הקרובה. אם וכאשר ההכנסות יתחילו לצמוח שוב - הדבר ישתקף בשורה התחתונה. אלא שהסיכוי לשינוי המגמה במכירות תלוי בכמה גורמים שקשה מאוד למשקיע להעריך - מהתחרות ועד למצב הכלכלי. כך שההשקעה ב-IBM כרגע, ולמרות ירידת המניה, עדיין מסוכנת.
כאמור, הכניסה של IBM לתחום ה-IT הבריאותי היא חלק מרה אורגניזציה הכללית שהחברה עוברת. התהליך כולו מזכיר את מה עברו בתחילת המאה ענקיות כמו GE ,PFE או AT&T. המטרה היא להפוך את ה"כחולה הגדולה" לחברת הפתרונות הגדולה בעולם בתחום העברת האינפורמציה, ספק חליפת ה-IT המוביל גלובלית. בשלב הנוכחי, החברה מתחלקת לחטיבות שונות כמו שירותי טכנולוגיה גלובליים, שמספקים תשתיות להעברת אינפורמציה ותהליכים עסקיים ורטיקאליים ממיקור חוץ ועד עיבוד דאטא, מיזוג בין טכנולוגיות ותמיכה.
המטרה: להפוך את הכחולה הגדולה, להכי גדולה
חטיבת שירותי העסקים הגלובלית עוסקת בייעוץ עסקי, התאמות טכנולוגיות, אפליקציות ועוד. חטיבת התוכנה מספקת מגוון תוכנות (middleware) ותוכניות הפעלה שונות, והיא כוללת את Watson Solutions software ו-Tivoli software, שמטפלת גם בטכנולוגיות ענן, ביג דאטא ועוד. בנוסף, החברה מפתחת ומייצרת מוליכים למחצה. נראה שהיא בכיוון הנכון, אלא שהציפיות לגודל הנישה מושך חברות ענק אחרות, ממיקרוסופט ועד אורקל ואפילו סיסקו.
לנו נראה ש-IBM צופה נכון את ההתפתחויות, לכן מנסה להתמקד יותר בחליפת IT חכמה עם התמקדות בתחומי הבריאות. הרעיון להיכנס לנישה הבריאותית הענקית באמצעות סופר המחשב Watson מעולה, שהרי הוואטסון נחשב (בטח בתעשייה הרפואית אבל לא רק), כבעל היכולות הגבוהות ביותר לטיפול בכמויות האינפורמציה האדירות שתעשיית הבריאות מייצרת. מהלך השדרוג מתבצע על ידי Ginni Rometty, שהתמנתה כיו"ר IBM בשנה שעברה (בנוסף לתפקידיה כמנכ"ל ונשיא מאז 2012). רומתי עובדת בחברה מאז 1981 והיא זו שיזמה והובילה את העברת וואטסון לתחום העסקי, וכן את כניסת החברה לתחום הענן.
אנחנו מהמרים ש-IBM תצליח במהלך, אבל הדרך עדיין ארוכה והתחרות רק הולכת ונעשית קשה. ב-132 דולר המניה נסחרת במכפיל קונצנזוס 2016 של פחות מ-10 - מחצית מהממוצע בתחום, אבל כפול ממה שמציגה מתחרה כמו היוליט פאקארד. הרגשת הבטן שלנו, שהתיקון הנוכחי מאותת שזמן האיסוף הכלכלי מתקרב, אבל הסיכונים עדיין כאן.
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
34.IT רפואי - השכלהרז 02/03/2016 23:39הגב לתגובה זו0 0שלמה, מהידע וההבנה שלך, מה נותן יותר כלים להשתלבות בתעשייה הזו - סטטיסטיקה או חקר ביצועים (בעיות אופטימיזציה)? אני מתלבט לגבי המשך לימודים תואר 2 תודה!סגור
-
33.GVTזאב 01/03/2016 18:38הגב לתגובה זו0 0שלמה שלום מה קרה לGVT אם יש סיכוי לקבל כסף בחזרה ? זאבסגור
-
כבר שאלת ועניתי לך (ל"ת)שלמה גרינברג 01/03/2016 20:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
32.VRXארי 29/02/2016 23:54הגב לתגובה זו0 0ממתינים העליון עיניים לכתבה שלך עליה. בינתיים היא מתקרבת למחירים שפויים יותר...סגור
-
עם כול הבומבות שמשקיעים חוטפים מהשוקהזוי 01/03/2016 09:07הגב לתגובה זו0 0הם עדיין רצים כמו מסוממים אחרי מניות בודדות במקום סלים (שמנטרלים את הסיכון של השקעה בחברה בודדת). שלא לדבר על כך שזה התחום שבו מניות יכולות להחתך בחצי בשניה.סגור
- טען עוד
-
צודק, אבל...ארי 01/03/2016 13:11הגב לתגובה זו0 0אתה צודק לגבי אנשים שאין להם סבלנות לחכות למציאות וחייבים שהכסף יהיה במניות כל הזמן ולכן הרבה פעמים מפסידים, אבל מי שיש לו סבלנות ומזומן ומחכה למציאות יכול לדוגמא גם השבוע לקנות את VRX (כדוגמא רק) אני מאמין באיזור שער 55-60 דולר, ולמכור כבר בחודש הקרוב עם עשרות אחוזי רווח, צריך פשוט לדעת להתאפק ולא לקנות כי יש מזומן, אלא לחכות למציאות, שבוע שעבר למשל מי שקנה את SUNE באיזור 1.2-1.3 דולר יכל למכור יומיים אח"כ ב-100 אחוז רווח. רווחים כאלו אין בסלים.סגור
-
נו באמת...הזוי בריבוע 01/03/2016 14:27הגב לתגובה זו1 0זו התשובה שלך - להביא לי דוגמה חברה שמפלרטטת עם פשיטת רגל וירדה 94 אחוז בתוך פחות משנה. המשקיע הממוצע יפסיד במניה כזו יותר מ 100 אחוז מההשקעה שלו - מנפלאות שיטת החיזוקים.סגור
-
31.למיטב זכרוני - גם טבע נכנסה לשת"פ עם IBMחיים 29/02/2016 14:24הגב לתגובה זו0 0האם נכון?סגור
-
אכן כן,שלמה גרינברג 29/02/2016 14:54הגב לתגובה זו0 0באוקטובר 2015 נחתם חוזה לפיו תשתמש טבע בשירותי ה IT של וואטסוןסגור
-
30.מחיקה ממסחרזאב 29/02/2016 12:41הגב לתגובה זו0 0לשלמה שלום מה קרה לCOLUMBIA CONCENTRATES LQCAP שנמחקה ממסחר אם יש סיכוי לקבל חלק בחזרהסגור
-
עניתי שלשום ומשום מה לא הודפסה התשובהשלמה גרינברג 01/03/2016 11:07הגב לתגובה זו0 0קבוצת הניהול COLUMBIA החליטה לסגור, בתאריך 28.1.2016 3 מהקרנות שלה ביניהן GVT לפי ההודעה (https://www.etfchannel.com/quotes/?a=news&ticker=a&w=&story=201602bwire01006273r2.xml) אתה אמור לקבל 38 $ על כול יחידה שזה היה מחיר הסגירה באותו יום. איני מבין זאב מדוע אינך פונה למי שממנו רכשת היחידות ושואל? מה זה כאן? גן ילדים?סגור
-
29.Gileadיוגב 29/02/2016 11:19הגב לתגובה זו0 0עוזרת בלחיות עם איידס. עוזרת בצהבת מסוג סי. מצילה חייםצ- ונראה שככל שיותר חיים ניצלים כך יש פחות מכירות של התרופות (חברוני סילוואדי) והמניה יורדת... מה דעתך? תודה שלמהסגור
-
מאיפה האינפורמציה?שלמה גרינברג 29/02/2016 14:51הגב לתגובה זו0 0המכירות יורדות? הרבעון האחרון רבעון שיא כול הזמנים וכך הרווחיות. המניה יורדת? מה הקשר? גפ AMGN, ROCH ו BIIB יורדות. בדקת אגב להיכן היגיעה המניה בקיץ שעבר?סגור
-
28.תודה, מר גרינברג (ל"ת)נחום 29/02/2016 10:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
27.שלמה נו באמתATTU 29/02/2016 05:02הגב לתגובה זו0 1שמעון מנהל מצויין והמניה ירדה 50 אחוז. כדי להיות מנהל מצויין צריך להשע=יג תשואה חיובית לבעלי המניות.סגור
-
רק לצורך השכלה כלליתשלמה גרינברג 29/02/2016 09:23הגב לתגובה זו6 0BRKA ירדה מספר פעמים ביותר מ % 30 מאז הונפקה ב 1969 ואיש לא טוען שבאפט (לחיי ההבדל "הקטן") מנהל גרוע. TEVA, בין 1987 ל 2010 עברה שנים של ירידות חדות ואיש לא התלונן על הורוביץ ז"ל. אין שום מנהל בוול סטריט ש/השיג רק תשואות חיוביות.סגור
-
אוטיוניטיישראל 29/02/2016 07:30הגב לתגובה זו0 0רק שכחת שעלת פי 10 מאז שלקח אותה , היה פספוס גדול , ההתנהלות לא היתה נכונה אבל 2016 תהיה שנה מצוינת , תמשיך לעלות בחודשים הקרוביםסגור
-
26.CYHארי 28/02/2016 23:21הגב לתגובה זו0 0בתגובה לאורי שנשמע מיואש המשקיע במניה זו. לפי הגרף הרב שנתי דווקא נראה שהמניה לפני מהלך עליות יפה חזרה לכיוון 40 דולר. אין בזה שום הוכחה שכך יהיה רק כיוון טכני. בכל אופן הרבה הצלחה בכל מעשי ידיךסגור
-
25.לשלמה התקדמות בלוספירמשקיע פונד' 28/02/2016 19:59הגב לתגובה זו0 0בהמשך להתכתבות למטה 1. רכישה סופית של 4 מפעלים באטליה 2. לקראת סיום שתי המפעלים בארה"ב 3 גייסו סכום גדול מקרנות בארה"ב [מראה על אמון מצד מוסדיים וגם נותן להם תזרים טוב] לענ"דסגור
-
בלוספיירשלמה גרינברג 29/02/2016 09:38הגב לתגובה זו0 1אני מאוד מקווה שהדברים מצביעים על התקדמות אמתית. הסכום שגויס אגב אינו "גדול", פחות מ 2 מיליון ומה שמוזר לי שחלקו מיועד לרכישת מניות, מדוע? החברה צריכה להראות הכנסותסגור
-
תודה רבה (ל"ת)משקיע פונד' 29/02/2016 20:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
24.KTOVמירי 28/02/2016 16:53הגב לתגובה זו0 0כיטוב פארמה למעשה קיבלה מרשות המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישור עקרוני על כך שאין צורך בעוד ניסוי לתרופת הקומבינציה שפיתחה ועכשיו להבנתי החברה מחכה לאישור הסופי לשיווק. האם יש תקדימים שהיא פתאום תבקש עוד ניסויים לתרופה או שזה רק עניין פרוצדורלי שלוקח זמן?סגור
-
שאלת ועניתי לך בזמנו, את טועהשלמה גרינברג 28/02/2016 19:25הגב לתגובה זו3 0אין חיה כזו, "קיבלה מרשות המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישור עקרוני על כך שאין צורך בעוד ניסוי לתרופת הקומבינציה שפיתחה ועכשיו להבנתי החברה מחכה לאישור הסופי לשיווק". החברה לא קבלה שום אישור לאף אחת משתי תרופות ה"קומבינציה", היא עדיין בשלב השלישי של הבדיקות הקליניות ורק שתעבור שלב זה תוכל להתחיל למכור. אין תקדימים פרוצדורליים אצל ה FDA ואיני מבין על מה את מדברתסגור
-
מירי זה לא נכון שמחכים לאישור - עדיין לא הגישו ל fdaדי למכבסת המילים 29/02/2016 08:53הגב לתגובה זו0 0כיטוב פארמה בדרך לשוק: רשמה הצלחה בניסוי הסופי בתרופת הדגל 15.12.15 תרופת הקומבינציה של החברה הביאה להפחתה גדולה יותר בלחץ הדם מאשר שימוש בתרופת להפחתת לחץ דם בלבד ובכוונת החברה להגיש את התרופה לאישור FDA במחצית השנייה של 2016. כמו כן, החברה תמשיך כמתוכנן בהליך הפיתוח הכימי של המוצר, בשיתוף דקסל פארמה.סגור
-
23.דעתך אני מחזיק בטאוור למכור ולקנות בנק אוף אמריקה תודה (ל"ת)בני 28/02/2016 16:41הגב לתגובה זו0 1סגור
-
שאלת ועניתי. אגבשלמה גרינברג 28/02/2016 19:00הגב לתגובה זו1 0אם היית שואל אם להחליף בין טאור ל TSM היית יכול לקבל תשובה אינטליגנטית אבל להחליף טאור עם BAC? מה הקשר?סגור
-
22.תשובה למכלוףGBSN 28/02/2016 16:14הגב לתגובה זו0 0שום יועץ השקעות אחראי כנראה לא יענה לך על שאלה כזו ובוודאי לא שלמה. מדובר בהשקעה מסוכנת וספקולטיבית. המניה יכולה השבוע להתרסק עוד 50-80 אחוז כמו כלום (והיא כבר הראתה ביצועים כאלה לרוב בשנה החולפת) ומצד שני גם יכולה לעוף מאות אחוזים. דעה שלי לא על סמך שום ידע: יש יותר סיכויים שבשנה הקרובה היא תיגע שוב במעל 2 דולר מאשר תפשוט רגל.סגור
-
תודה רבה על התשובהמכלוף 29/02/2016 08:22הגב לתגובה זו0 0תודה רבה! מקווה שאכן תיגע ב 2 דולרסגור
-
21.שאלה כללית....נחום 28/02/2016 16:06הגב לתגובה זו3 0ברט דוהמן, מייסד Dohmen Capital Research טוען שיש את יפן עם יחס חוב תוצר של 280%, יש את סין עם יחס חוב תוצר של 300% ומערכת בנקאית שמוצפת בהלאוות רעות. במקרה האופטימי ביותר מדובר בהלוואות רעות בהיקף של 11 טריליון דולר שזה התוצר השנתי של סין! א.זה נכון? ב.אם כן, האם כדאי לברוח כל עוד נפשנו בנו ממניות?.... תודה רבהסגור
-
דוהמןשלמה גרינברג 28/02/2016 19:20הגב לתגובה זו3 0ברט דוהמן, פיטר שיף ופרופסור פרד פולדוורי הם שלושת הקונטרריאנים (ברי פלוגתא) המובילים בוול סטריט אבל כמו כול פונדיט ידוע בוול סטריט מספר הטעויות שלהם אינו קטן ממספר החיזויים הנכונים. כול השלושה אגב תירו את תיקון 2011 כמשבר 2008 שחוזר. בכול מקרה לאבחן "הלוואות רעות" של סין זה בערך כמו לדייק בתחזיות בוול סטריט. בכול מקרה. ליפן החוב/תוצר גבוה משמעותית מזה עשרות שנים וזה לא הפריע לעולם לצמוח או להיכנס למיתונים. מדוע? לזה צריך הרצאה של שעתיים. החב תוצר של סין נמוך מאוד יחסית וכפי שכתבתי מצב החובות הרעים הוא ניחוש של כול אחד. אם לברוח מהמניות זו החלטה שלך אבל רק שתדע השלישייה שהזכרתי המליצה מספר פעמים מאז 2008 לברוח דווקא מאגרות החוב האמריקאיות וראה מה קרה שך בשמונה השנים האחרונות. אגב, שיפן נכנסה למיתון ושהתה בו כ 20 שנה ההשפעה על כלכלת ארה"ב הייתה אפסית וזאת למרות שיפן, בכול אותן שנים, הייתה הכלכלה השניה בעולם.סגור
-
20.אוטיוניטינחום 28/02/2016 16:04הגב לתגובה זו4 0שלום מר גרינברג,מה שלומך? קראתי פעמיים את שיחת הוועידה אחרי הדוחות האחרונים של אוטיוניטי. אשמח אם תחווה דעתך על כמה מסקנות ומחשבות שעלו לי:א. שימעון אלון בעצם אומר שהם שינו אסטרטגיה תוך כדי הרבעון גם בגלל שבעצם הלקוחות כביכול דחפו/משכו אותם לעסקאות גדולות יותר באופו משמעותי וזה גרם לצורך ביותר אנשי מקצוע להטמעת המערכות שלהם וממילא ליותר הוצאות.האם כך? ב.את הפירות של ההשקעות בכך לא בהכרח נראה השנה... ג.אני זוכר את האקזיט האדיר ששמעון אלון עשה עם פריסייס(אם אנני טועה....) מה שכנראה אומר עליו שהוא מנהל טוב-שכמו שאמרת בעבר,אחד הדברים הכי חשובים לחברה-אבל, מקריאת שיחות הוועידה האחרונות אני כבר לא כ"כ בטוח בכך,ואני אסביר למה כוונתי.הוא מדבר בצורה מאוד לא ברורה,בד"כ לא עונה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון-מסימני החכם-ובכלל,תחושה שאני מקבל מקריאת דבריו.יכול מאוד להיות שאני טועה.אבל מעניין אותי לשמוע מה דעתך על יכולות הניהול שלו?....סגור
-
אטיוניטיישראל 29/02/2016 03:24הגב לתגובה זו0 0היי, היה פספוס , חשב שיביא כמה חוזים גדולים והלקוחות ניסו להוריד בכח והחליט שמספיק,חלק גם רוצים פיתרון כולל ומתמשך ל Hadoop , מאוד מומלצת לדנה הקרובה , הרע מאחורינו לדעתי , מי שקנה ב 6 הרוויחסגור
-
דעתי על אלון ידועה עוד מימי פרסייזשלמה גרינברג 28/02/2016 19:27הגב לתגובה זו0 0הוא מנהל מצוין. כ"א יכול להבין את דבריו בצורה שונה. אני דווקא יצאתי אופטימי מהשיחה.סגור
-
19.שלמה gbsnמכלוף 28/02/2016 12:11הגב לתגובה זו0 0שלמה שלום, האם לדעתך כדאי להשקיע במניית gbsn? המנייה ירדה קרוב ל 100 אחוז....... אשמח אם תוכל לרשום דעתך על המנייה והאם החברה עוד יכולה להרוויח.... תודה רבה!סגור
-
תודה רבה על התייחסותכםמכלוף 29/02/2016 08:25הגב לתגובה זו0 0אבדוק מה רשמת.....סגור
-
אתה צוחק עלי?שלמה גרינברג 28/02/2016 13:13הגב לתגובה זו0 0תבדוק כמה פעמים עניתי, בחודש האחרון, על השאלה על מצבה של .Great Basin Scientific כולל סיכויי הרווחיות, החלום והכול. ולגבי אם כדאי להשקיע תתייעץ עם יועץ ההשקעות שלךסגור
-
צודק שלמהארי 28/02/2016 15:11הגב לתגובה זו0 0מכלוף היקר! תעבור על 10 הכתבות האחרונות ותמצא לפחות 5 פעמים התייחסות של שלמה למניה זו. יש אבל לאחרונה שינוי בחברה שיש לה כסף לפעילות ולכך נדמה לי עוד לא התייחס שלמהסגור
-
דווקא כן התייחסתי ובפרוטרוט, לאחת הקוראות (ל"ת)שלמה גרינברג 28/02/2016 15:22הגב לתגובה זו0 1סגור
-
בדקתי. צודק. טעות שלי (ל"ת)ארי 28/02/2016 16:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.מניית SUNEגדי 28/02/2016 09:57הגב לתגובה זו0 0שלמה. יש לך מושג על הזינוק בימים האחרונים במניה?סגור
-
גדי - אל תהיה יוסףאל תהיו יוסף 28/02/2016 11:46הגב לתגובה זו0 0מספיק לקרוא את הכותרת של הידיעות מתחת למחיר המניה להבין מדוע עלתה.סגור
-
דהיינו:גדי 28/02/2016 12:57הגב לתגובה זו0 0אם יכול אתה להבהיר את דבריךסגור
-
SUNEשלמה גרינברג 28/02/2016 11:36הגב לתגובה זו0 0די בדומה לסולר סיטי זו חברה בתחום אנרגיית השמש שהייתה אהובה על אנליסטים וקרנות הדג' שהביאו את מנייתה למחירי חלל בשנה שעברה. אז הסיבה לנפילות מתחילות שם, בהערכות המטורפות שתוקנו. הוסף את התיקון הכללי וזו הסיבה לנפילה האדירה. כפי שקורה תמיד אחרי נפילות כאלו המניות מתנהלות בזעזועים גדולים. העלייה לאחרונה קשורה במימוש רכישה אבל אינה אומרת עדיין מאומה כי זה עדיין משחק של ספקולנטים בלבד.סגור
-
17.מה עם sbio? נגזרה 40%אלון 28/02/2016 06:32הגב לתגובה זו0 1מאז שהמלצת עליה בחום רבסגור
-
"המלצת עליה בחום"שלמה גרינברג 28/02/2016 13:09הגב לתגובה זו1 0באמת? מתי בדיוק? אם תשלח את "ההמלצה" אגיבסגור
-
16.blsp ו-radaמשקיע 27/02/2016 23:38הגב לתגובה זו0 0שלומה אפשר דעתך על שתי חברות ישראליות אלו שירדו חזק מאוד לאחרונה בלוספיר מראה סימני חזרה לחיים גם יש התקדמויות משמעותיות אם אתה קצת עוקב אחריהם תוכל לומד את דעתך שבוע טובסגור
-
15.מה אומר על בלוספירמשקיע פונד' 27/02/2016 23:23הגב לתגובה זו0 0שלומה בבקשה דעתך על בלוספיר לאחרונה יש התקדמות משמעותית מה דעתך על הנעשה שם ואם אפשר על הדרך גם דעתך על ראדאסגור
-
עניתי באריכות על 2 ההחברותשלמה גרינברג 28/02/2016 11:29הגב לתגובה זו0 0את ראדא "זנחתי" ממזמן והסברתי, פעמים מספר, בפרוטרוט מדוע. מה אגב "ההתקדמות המשמעותית" בבלוספייר?סגור
-
התקדמות בלוספירמשקיע פונד' 28/02/2016 19:52הגב לתגובה זו0 01. רכישת מפעלים באטליה .2. לקראת סיום בנייה של שני המפעלים בארה"ב 3. גיוס כפים גדול מקרנות [מראה אימון בחברה וגם נותן להם תזרים טוב] תודה וסליחה על האיחורסגור
-
14.משקיע ותיק המחפש יציבותצביקה הרמן 27/02/2016 17:46הגב לתגובה זו3 0שלום שלמה שמי צביקה, מניח שאני בערך בגילך.שהיינו קצת טיפונת יותר צעירים בתחילת שנות ה90 הייתה מניה(חברת) diebold שהסימבול dbd שהייתה בזמנו מאוד מאוד יציבה . הדיבידנד שלה לא פסק אף פעם ואני מחזיק בנייר כבר שנים. כעת עברה ירידה רצינית (ידועה לך סיבה?) ותשואת הדיב' כמעט 5%. אז מעניין אותי האם ידועה לך בעיה שם? האם הדיבידנד יציב כמו בעבר ? תודה שלמה מצביקהסגור
-
מכיר אבל איני עוקבשלמה גרינברג 28/02/2016 11:26הגב לתגובה זו0 0אני עוקב אחרי המתחרה, NCR אבל אם תבדוק שתי המניות הניבו תשואה דומה לאורך זמן. גם הירידה בששת החודשים האחרונים אינה שונה מהירידה של NCRסגור
-
13.צק פוינטסיוון 27/02/2016 17:37הגב לתגובה זו0 0שלמה שבוע טוב.האם לדעתך צק פוינט היא מניה של החזק לכל נחיים (כמו באפט) או שעכשיו סביב 85$ עדיף למכור חלק ולחכות בסבלנות לירידות... ?סגור
-
מניה מצוינת, החסרון הוא המחסור בדיבידנד.כגן 28/02/2016 10:46הגב לתגובה זו3 0.סגור
-
דעתי על צ'קפוינט נכתבה לפחות 30 פעם מאז 2009שלמה גרינברג 27/02/2016 20:16הגב לתגובה זו6 0ההחלטה בידך ובידי יועציך אבל המדיניות שלי ברורהסגור
-
12.שלמה דעה כללית על כבליםמקסים 27/02/2016 17:34הגב לתגובה זו0 0החברות המעניינות בתחום מבחינתי : ליברטי גלובל של גף מאלון ובעיקר מניות עוקבות כמו lila lilak -- סיכויי צמיחה מעניינים בדרום אמריקה ובנוסף מילה על וודאפון - אם מכיר שלמה, אשמח לכמה מילים ממך. תודה ושבוע טובסגור
-
זה הכול? יגיע גם תורם (ל"ת)שלמה גרינברג 27/02/2016 20:17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
11.אשמח לחווד על אופקו (ל"ת)מופסד על אופקו 27/02/2016 13:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.(Cheniere energy(LNGיריב 27/02/2016 12:52הגב לתגובה זו0 0הי שלמה,מה דעתך על החברה,הנהלה מוצר....תודה.סגור
-
LNGשלמה גרינברג 27/02/2016 13:59הגב לתגובה זו0 0בימים ש CVX, BP, XOM או OXY נמצאות בתיקון חברות קטנות ומפסידות אינן מעניינות. בכול מקרה, איני מכיר את החברה וההנהלה והשאלה ככלל צריכה להיות מופנית ליועץ שלךסגור
-
תודה שלמה (ל"ת)יריב 28/02/2016 07:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.היי שלמה אני מחזיק במניות של טאוור חשבתי להחליף עם bacבני 27/02/2016 11:14הגב לתגובה זו0 0אשמח לשמוע את דעתך תודה. בניסגור
-
דעתי?שלמה גרינברג 27/02/2016 16:53הגב לתגובה זו0 0כול משקיע מחליט, בעזרת יועציו, מה לעשות.סגור
-
בחיאתק שחרר אותנו (ל"ת)אסור לייעץ 27/02/2016 12:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מישהו שאל אותך ישראלי מצויי (ל"ת)בני 27/02/2016 13:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
בני במקום BAC קח XLF או VFH (ל"ת)סל במקום חברה 28/02/2016 10:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מחזיק ב2הראשונותאורי 28/02/2016 21:21הגב לתגובה זו0 0אופ עלתה יפה וLFxלא משהוסגור
-
תודה (ל"ת)בני 28/02/2016 16:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.שלמה שאלה כללית לגבי נסיונך העשיר בארה"בדוד 26/02/2016 12:02הגב לתגובה זו0 0מאחר שראית ושמעת הכל,לאחרונה בגלל הירידות אתה שומע הרבה על תביעות יצוגיות נגד החברות,האם יש לזה סיכוי או סתם להציק לחברות.סגור
-
תביעות ייצוגיותשלמה גרינברג 26/02/2016 16:14הגב לתגובה זו11 0נתחיל מהסוף, בלמעלה מ % 90 מהמקרים התביעות קנטרניות ונעשות ע"י ובדחיפה של עורכי דין שהם היחידים שנהנים מהתביעות הללו. תביעות כאלו הן חלק מ"המסורת" האמריקאית בכול תחום וגם בוול סטריט שם לעיתים התביעות יזומות כאמור ע"י עורכי דין. ההשפעה בשוק עצמו = 0סגור
-
7.איך נראה לך שת"פ פלוריסטם והפנגון בנושא הקרינה ? (ל"ת)שאלה לשלמה 25/02/2016 23:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.טליטeinatcn 25/02/2016 22:09הגב לתגובה זו0 0שלמה שלום האם טליט- tcm.l היא מייצגת טובה של תחום ה - IoT?תודהסגור
-
Telit Communicationsשלמה גרינברג 26/02/2016 09:26הגב לתגובה זו7 0היא מייצגת (בעבר כתבתי עליה כחברה מעניינת, של יזמים ישראלים) אבל מייצגת קטנה יחסית בים של כרישים. המלחמה על ההובלה של מה שמכונה IOT גדולה וכול המי ומי בפנים, אבל מדובר בשוק ענק ואם החברה תמשיך כפי שעשתה עד כה השמיים הם הגבולסגור
-
5.שלמה שלום מהיהיה עם חב התרופות קורה שםאורי 25/02/2016 21:44הגב לתגובה זו0 0משהו מיוחד ?או שהם כמו כל השוק על הפנים כבר חודשים ארוכים האישמו את קליטון שבגללה המניות ירדות מה זה נכון?תודהסגור
-
שאלה גדולה ומורכבת ידידישלמה גרינברג 26/02/2016 09:37הגב לתגובה זו3 0אתה שואל "מה יהיה עם חברות התרופות"? אולי תרד טיפה למיקרו? יש אין ספור חברות תרופות, פרמקולוגיות, ביו טכנולוגיות, גנריות, לציוד הרפואי והקופות/ביטוחים ומצבן העסקי (אני חוזר, העסקי) טוב בהרבה ממצבן של החברות ברוב הסקטורים הכלכליים האחרים. הן אכן, כמו כול השוק, התדרדרו כי השוק מתקן (עדיין, עם כול הרעש בתקשורת תיקון קטן מהשניים שהיו ב ב 2010 וב 2011). האשימו את קלינטון? מי? קלינטון כביכול רוצה להמשיך את מעלליו של אובמה בתחום. אובמה פגע בחברות הבריאות? ההפך. השטויות שמאכילים את המשקיע מטורפות. אם תשווה את "הנציגויות" של מגזרי התרופות השונים: PPH, BBH, XLV וכו' תגלה שהם יורדים ועולים עם ה S&P אז אין צורך להתרגש..סגור
-
תודה אדם יקראורי 26/02/2016 11:54הגב לתגובה זו0 0רק מטריד אותי חב ששנים משקיע שם ולא מבין מה זה הניפלה הזאת שם החבcYHלצערי לא קורא אנגלית שאלתי מה קורה שם לצערי אף אחד לא יודע מה קורא שם אולי אתה יודע אגב התפפתי להשקיע שם המון כסף כי הבנתי שהיא חב סולדיתש שבת שלוםסגור
-
CYHשלמה גרינברג 26/02/2016 15:20הגב לתגובה זו0 0איני יודע איך הגעת למניה זו דווקא אבל הירידות בה ובמתחרות בתחום נובעות משילוב של כמה סיבות שאצל CYH בולטות במיוחד. הספור מתחיל מהעליות בין תחילת 2012 ועד לקיץ שעבר שבמרה של CYH הגיעה לכמעט % 335. נכון, גם המתחרות מהתחום עלו ואפילו יותר אבל המתחרה הגדולה HCA כהשוואה היא חברה חזקה, גדולה ויעילה בהרבה. מהרגע שהחל התיקון הנוכחי כול חברות בתי החולים והקופות החלו לפול בחזרה לערכים כלכליים והנפילה, מרמות השיא המטורפות, גדולה. בנוסף וללא כול קשר, צצו לפתע עוד בעיות, חלקן אמתיות וחלקן שטויות של תקשורת. המכה האחרונה של למעלה מ % 20 היא תוצאה של דוחות שאכזבו ובתיקונים דוחות כאלו, בד"כ, גורמים לירידות חדות מאוד. אבל לצד זה החלה התקשורת לברבר על בעיות שנוצרות לקבוצת החברות הזאת (זה השטויות שתמיד מתלוות למפולות או לעליות חדות) למשל, מזג האוויר גורם לירידה בחולי שפעת שהם הגורם הגדול להכנסות בסתיו ובחורף. למשל שהחברות יתקשו לשלם חובות ולמשל (וזו לא שטות) שחלק גדול מהמצטרפים לתוכניות הבטוח ב"עזרת" תוכנית אובמה, לא משלמים. כול הדברים הללו משפיעים קשה בתקופה של תיקון.סגור
-
תודה מקווה לימים טובים יותר (ל"ת)אורי 26/02/2016 19:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.CHKR מול CHKאריאל 25/02/2016 19:46הגב לתגובה זו0 0שלום שלמה. רציתי לדעת מה מרוויח מי שמשקיע בCHK. לא עדיף להשקיע בCHKR ולקחת דיבידנדים ענקיים?סגור
-
CHK מול CHKRשלמה גרינברג 25/02/2016 20:31הגב לתגובה זו2 0מדובר בשני סוגי השקעה שונים שנוצרו עבור סוגי משקיעים שונים בארה"ב ושיקולי ההשקעה שונים. CHK זו מניית אנרגיה רגילה. CHKR זה טראסט של CHK שמיועד לחלק את הכנסותיו כדיווידנד. גובה הדיווידנד הנוכחי הוא פונקציה של הירידה החדה במחיר היחידה (המחיר ירד בכ % 85 מאז הונפקה היחידה בסוף 2011) מחד והחששות שהטראסט עלול להפסיק לשלם.סגור
-
3.Fitדוד 25/02/2016 19:43הגב לתגובה זו0 1שלום שלמה. החברה הציגה דוח שיא. קצת זהירות לגבי הרבעון הראשון והניר נשחט אחרי ירידה גדולה. מה דעתך בבקשה?סגור
-
איני עוקב אחרי החברה אבלשלמה גרינברג 25/02/2016 21:11הגב לתגובה זו4 0ההנחיות כנראה אכזבו את האינדיאנים ודברים כאלו קורים כול הזמן לאחרונהסגור
-
2.Sctyירון 25/02/2016 16:58הגב לתגובה זו0 1אפשר לקבל את התייחסותך לאחר הדוח. לפני חודשיים אמרת שהמניה הזדמנות קניה והיום היא בחצי מחיר. משהו השתנה? בתודה מראשסגור
-
אתה רציני? שלמה כתב בדיוק ההפך...אחטיאנדר 26/02/2016 15:42הגב לתגובה זו1 0המניה מאוד יקרה!סגור
-
קרא שוב את הכתבה (מצורף)- הוא כתב בדיוק ההיפךאבי 25/02/2016 17:22הגב לתגובה זו1 0מסמנים הזדמנות: מניה בסקטור לוהט שחטפה חזק לאחרונה - מאפשרת כניסה 05/11/2015סגור
-
תודה לך. אבלירון 25/02/2016 18:54הגב לתגובה זו0 2אני חושב שאתה צריך לקרוא את הכתבה שובסגור
-
כנראה כול אחד יפרש את הפיסקה הנל כרצונואבי 25/02/2016 21:38הגב לתגובה זו0 0שלא תטעו, מבחינת ההערכה הכלכלית SCTY יקרה מאוד ("המודל" האישי שלנו, אפילו אם נמתח אותו עד הקצה, לא נותן לה שווי מעל 17 דולר). מבחינת הניתוח הכלכלי / עסקי SCTY אינה אפילו המניה העדיפה עלינו בתחום הסולארי. פירסט סולאר (FSLR) למשל כלכלית הרבה יותר. אז מה בכל זאת מביא אותנו להציג את SCTY? לנו נראה שבין יכולותיו המוכחות של מאסק בבניית אסטרטגיה עסקית מוצלחת ושילובה של סולארסיטי בתוך האסטרטגיה הכוללת שלו, יכולות הפיתוח של אחייניו, צוות הפיתוח המצוין של החברה והעובדה שבוול סטריט אוהבים את החברה מביאים לכך שאם המניה תמשיך לרדת עקב האכזבה מהתוצאות יתממשו חלומות ההנפקה וההצלחה תהיה גדולה באמת. קשה לנו להאמין (בגלל הסיבות הלא כלכליות דווקא) שהמניה תגיע לערך כלכלי ריאלי, אבל למשקיע שמנסה לשקלל בין המשתנים שקובעים "הצלחת השקעה בוול סטריט" אין ספק ש-SCTY מעניינת ביותר. מי שיחליט לבסוף לרכוש המניה בגלל מאמר זה לבדו, הוא פשוט "טמבל".סגור
-
תודה אבי אבל באמת אין צורךשלמה גרינברג 26/02/2016 09:14הגב לתגובה זו0 0ירון מסמל את הבעיה הגדולה של הבורסות, חוסר הבנת הנקרא והבורות כפי שהבאתי הציטוט מהאוורד מרקס בתחילת הכתבה. חבל על הזמן אבל זה מה יש.סגור
-
לא ירוןשלמה גרינברג 25/02/2016 20:34הגב לתגובה זו0 0כיוון שאני זה שכתבתי הכתבה אז אבי צודק ואפילו ציינתי בה ערך של 17 דולר כמחיר מעניין אז ומבלי שידעתי את היקף התיקון אפילו.סגור
-
1.האם הגיע הזמן לשנות פרדיגמה לגבי הבנקים ובתי ההשקעותארז 25/02/2016 12:44הגב לתגובה זו15 0שלמה שלום, השאלה שלי באופן כללי - חברות כמו gs jpm c wfc bac וכו. בעבר היה נהוג להגיד שהם יהנו מכול פריחה כלכלית (ועליית ריבית עובדת לטובתם). נראה שכחלק מהכלכלה החדשה הם יאבדו מזוהרם. כול משבר כלכלי עולמי שיצוץ - לא משנה מאיפה - הם יחטפו הפסדים, אנחנו שומעים את אחד מהנגידים האמריקאים מדבר על כך שצריך לפצל את הבנקים הגדולים, ועוד לא דיברנו על האיומים מעולם ה fintech ועל כך שהדור הצעיר סולד מהתעשיה הזו, מעדיף את חברות הטכנולוגיה (כמקום עבודה נחשק - על פני וול סטריט). נראה כהתלכדות של גורמים שכולם עובדים לרעתם. תודה.סגור
-
ארז - למרות הטרנדיות, בנקים הם ערובה ליציבות ממשלתיתרז 25/02/2016 16:05הגב לתגובה זו10 1ולכן לעולם לא יפלו או לפחות יופלו. יש ממסד שמעוניין להנשים אוויר לאותם גופים מתועבים, כאן ובעולם, להמשך יציבות שלטונו.סגור
-
התעשייה הפיננסיתשלמה גרינברג 25/02/2016 14:58הגב לתגובה זו17 0על נושא מצבה של התעשייה הזו וההתפתחויות הטכנולוגיות ש"מאיימות" עליה כמו הטכנולוגיה הפיננסית (fintech ) שהזכרת אני רוצה לכתוב מזה זמן אבל זה לא הסתדר עד כה, ה fintech הוא נושא מעניין שמתפתח לתעשייה גדולה, רצינית ומאיימת על התעשייה הפיננסית המסורתית במיוחד מאז החל לפעול באוניברסיטת וורטון ה - Wharton FinTech Club מה שנותן לנושא הכרה רצינית ביותר. כול הבעיות שציינת נכונות אבל יחד עם זאת התעשייה הפיננסית היא מהחזקות והמשפיעות ביותר על הכלכלה הגלובלית, לבטח בארה"ב. החברות שהזכרת מכסות לא רק את הבנקאות המסורתית אלא גם את בנקאות ההשקעות והן עדיין, למרות הבעיות שמתפתחות עדיין רווחיות, עוצמתיות ושולטות בתעשייה. לדעתי הכיוון הוא שחברות כמו אלו שציינת ייכנסו לתחום בגדול (אני יודע ש GS MS ו JPM כבר השקיעו בנושא. הבנקים מודעים לשינויים באווירה והיסטורית הם תמיד היו ראשונים "לשנות כיוון" כשהדבר נדרש. אני חושב שלהבדי נאמר מתעשיית הספרים או הצילום שבהם ההתקדמות הטכנולוגית שינתה את השחקנים המובילים התעשייה הפיננסית תתאם עצמה למצב החדש. הדור הצעיר אגב סלד מאז ומעולם מהתעשייה.סגור
-
מצטרף לשאלה (ל"ת)זיו 25/02/2016 14:44הגב לתגובה זו0 0סגור