הדיון בכנסת על 'המשבר בבורסה' - טרכטנברג משנה כיוון

ועדת הכספים התכנסה לדיון על המשבר בבורסה במקומית ושיגרה המלצות לשר האוצר משה כחלון לטיפול במצב
 | 

המשבר בבורסה המקומית הגיע היום לדיון חירום בוועדת הכספים של הכנסת, על רקע היובש בהנפקות, מחיקת חברות ציבוריות מהמסחר ונזילות אפסית. הדיון שנערך ביוזמת חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), נגמר בשורה של הצעות לשר האוצר משה כחלון, על מנת לפעול לתיקון המצב, בתקווה להסטת השקעות משוק הדיור לשוק ההון.

למרבה ההפתעה חבר הכנסת מנואל טרכטנברג, הזכור כמי שהעלה בזמנו את המס על הבורסה, שינה את דעתו. טרכטנברג: ״התפקיד הראשוני של הבורסה הוא לאפשר את המפגש בין הציבור לחברות, וזה לא קורה. הדבר השני הוא מה שקורה עם ענף ההייטק, שעסוק באקזיטים בחו״ל ולא מגיע לבורסה הישראלית. אנחנו מייצאים את היצירתיות של מדינת ישראל. כל הקלה במיסוי תעזור לשוק ההון״.

חבר הכנסת זוהר שהציג נתונים לפיהם 207 חברות נמחקו מאז שנת 2007, כאשר במקביל אין הנפקות ראשוניות, אמר בדיון: ״הבורסה היא תמונת ראי לכלכלה הישראלית, והגיע הזמן שנבחין בעובדה שהמשקיעים עוזבים את הבורסה, בעיקר לתחום הנדל״ן ותורמים לעליית מחירי הדיור״. זוהר קרא לרגולטורים להוריד את המס על רווחי הון, וטען כי הכנסות המדינה דווקא ירדו בפועל בשל העלאת המס הקודמת, זאת לאור הירידה בכמות ההשקעות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך אמר: "מספר המחיקות יחסית למספר החברות, נמוך יותר מזה שבארה"ב ובריטניה. הבעיה שלנו היא לא המחיקות אלא היעדר הנפקות. מתוך חברות שנמחקו - 25% מהן בחרו להימחק. החוק להקלה על הנפקות ראשונות כבר אושר, אנחנו מדברים על דברים מאד משמעותיים, אחד הדברים שצריך לשים אליהם לב הוא שאין פיתרון קסם. בין השאר אנו מדברים איך מביאים מכשירים למימון קרנות לעסקים קטנים ובינוניים".

לדברי מנכ״ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: ״לצערי מפת הדרכים של רשות ני״ע, שגם בה הוצגו רק הקלות מינוריות ברגולציה, נשארה ברובה על שולחן השרטוטים. בלי התעוררות וטיפול מקיף של רשות ני״ע, משרד המשפטים ומשרד האוצר בהכבדה הרגולטורית הלא-פרופציונאלית בישראל, נמשיך לראות את הבורסה הישראלית מתכווצת עד שהיא תהיה לא רלוונטית. חייבים לטפל בנושאי הליבה של הרגולציה, ולפעול להחזרת המשקיעים והחברות לבורסה הישראלית״.

חברת הכנסת איילת ורבין אמרה: ״בכיתי עם העזיבה של אסם, ואח״כ גם העזיבה של תדיראן. לא נעשתה שום רפורמה כדי להחזיר את המשקיעים לבורסה הישראלית. מישהו כאן חייב להתעורר, ומהר״.

לדברי יו״ר הבורסה אמנון נויבך: ״האלמנט של המיסוי הוא רק אלמנט אחד מכלל הגורמים שמשפיעים על המצב בבורסה. אחת הבעיות המרכזיות שלנו היא התמשכות התהליכים ליצירת פתרונות בשוק ההון. אני מבקש מוועדת הכספים שתקדם את הפתרונות שמגיעים לכנסת במהירות״.

הכלכלן והמשקיע הפרטי, אלי שני: "בסיס המס ירד פלאים והכסף הוסט למקומות אחרים - העלו את המס אך הגבייה ירדה. ההערכות של ועדת טרכטנברג היו מוטעות. כלומר הגבייה אפילו לא מגיעה לאפס וגם לא ניתן לקזז הפסדים אז המס יותר מ- 25%. המשק צמח לפני ועדת טרכטנברג. כשאנשים מרוויחים יותר בבורסה, אנשים מרגישים עשירים וצורכים יותר ויש יותר צמיחה ומגייסים יותר עובדים ואז יותר מס והכסף חוזר למדינה. כשהבורסה עולה גופים רבים שיש להם תיקי נוסטרו משלמים יותר למדינה. המס מקסימלי צריך לעמוד בין 0% ל- 15%". 

בסיכום הדברים, הוועדה המליצה לשר האוצר כחלון: להפחית את המס על הבורסה, להפחית רגולציה בורסאית, לעודד חברות לרישום/הנפקה הן באמצעות הפחתות מיסוי ורגולציה, והסתת המשקיעים משוק הנדל"ן אל הבורסה - מה שלתקוות יושבי הוועדה יביא להגדלת ההכנסות לקופת המדינה.

תגובות לכתבה(59):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 53.
    הרגולציה רק שומרת על המשקיע הקטן
    גסי 3 01/03/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה משקיע קטן יכול לנהל תביעה כנגד חברה או מנהל בתוכה שמעל בכספים? רק הרגולציה שומרת עלנו
    סגור
  • 52.
    אף ברוקר בחו"ל לא מציע מסחר בבורסת ת"א
    גסי 2 01/03/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם נתוני זמן אמת, למסחר און ליין, הכי יקרים בעולם (אצל ספקיות מידע)
    סגור
  • 51.
    זה לא רק ההיטק- אסם , תנובה והפניקס נמכרו לחו"ל (ל"ת)
    גסי 01/03/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    בדיוק כמו הבדיחה
    דני 01/03/2016 07:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בדיוק כמו הבדיחה על הילדה ששואלת את אבא שלה מה ההבדל בין תאורטי למעשי... לצערנו אנחנו הם אלו שהתגלחו עלינו.
    סגור
  • 49.
    פרופסור פח
    פרוספר 01/03/2016 05:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופסור עלאק כולה פרוספר
    סגור
  • טען עוד
  • 48.
    רק הגבלה של מכונות המסחר תחזיר משקיעים (ל"ת)
    משקיע 29/02/2016 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    וּמה בנוּגע לֹנוּשׁא הכספי?
    ביוּטריד הרוּוּיח 29/02/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איזוּ גישׁה יוּצאת מן הכלֹלֹ
    סגור
  • 46.
    דיוויד גילה
    מבין 29/02/2016 21:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את הנזק שעשה גילה לענף גיוס ההשקעות לבורסה בנושא הגז הטבעי - אי אפשר לתקן. הוודאי לא בחו"ל. לי באופן אישי יש שלושה גופים שונים שטוענים שאנחנו שרלטנים ובק סטברס. כלומר דוקרים בגב. האמת, חוץ מלשתוק ולהסכים איתם אין לי מה לומר להם.
    סגור
  • 45.
    ל 42 אתה טועה
    אזרח 29/02/2016 19:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יותר כסף יוזרם לשוק המקומי על חשבון חו״ל ונדל״ן.וזה יעזור לשקם את שוק .זה טוב יות מלא לעשות כלום.יש הרבה מניות מקומיות בתשואות חסר.וגם יהיה יותר קל לגייס.
    סגור
  • 44.
    חבורת אפסים שלא מבינים כלום ועושים נסיונות על הגב שלנו (ל"ת)
    תום 29/02/2016 19:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 43.
    טעות בכתבה, איתורן הודיעה על עיזבה לא תדיראן!!! (ל"ת)
    א.ב 29/02/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 42.
    לכל המגיבים - אתם טועים בגדול!!!
    משה 29/02/2016 19:11
    הגב לתגובה זו
    1 9
    גם אם יורידו את המס על הבורסה ל-15% זה לא ישנה כלום. מן הסתם , אחרי שנים של עליות כמעט רצופות בבורסה, משקיעים פרטיים לא מוכנים לסכן כספם, בפרט שהעליות תודלקו בעיקר ע"י ריבית אפס והזרמה מסיבית של כספים באמצעות הבנקים המרכזיים. בקיצור , משקיעים מדירים רגליהם מהבורסה ללא כל קשר למס. יש ירידה דרסטית של האמון בבנקים המרכזיים וזה קיים בכל העולם.אגב, גם המחזורים בוול סטריט דלילים ביותר. לתשומת לבכם!!
    סגור
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    אתה דפוק במוח אה 04/05/2021 01:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמע נדפק לך המוח מהסמים הבורסה רק בעלייה, מי שלא משקיע נופל בפח לאינפלציה
    סגור
  • 41.
    המס על הבורסה הבריח משקעים לנדלן חד משמעית
    דני 29/02/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    14 0
    למה להשקיע בבורסה ולשלם מס 25% אם תרויח אז משקעים בנדלן מה זה לו ברור בקזינו מהמרים אבל בקזינו של הבורסה משלמים מס אם מרווחים אם מפסדים
    סגור
  • 40.
    מדינה עושקת עבדיה
    צדקיהו 29/02/2016 18:13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ביביהו טכטנברג ושטיניץ העלו מיסים וחשבו שיגבו יותר מס מה קרה כמו שכל משקיע אמר הבורסה מתה ואין לוויתן אז בסוף אין ולביביהו שטיניץ וטכטנברג מס רק מפולת במחירי הדיור וקריסה של הבנקים תציל את העבדים
    סגור
  • 39.
    אם כחלון יוריד מס בורסה אמכור שתי בתים ויכנס לבורסה (ל"ת)
    באר שבעי 29/02/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • אם היו לך 2 בתים, בטח היית יודע לכתוב " * שני בתים" (ל"ת)
    ארבונשרמוט 01/03/2016 03:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם היו לך 2 בתים, בטח היית יודע לכתוב "אכנס" (ל"ת)
    איל 29/02/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 38.
    הממשלה רצתה לעשות קופה על גב המשקיעים וקבלה אצבע משולשת
    אריאל שרון 29/02/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    12 0
    ביב ושטייניץ וגם טרכטנברג כולכם רציתם לעשות רווח קל על גב השמקיעים ובסוף קיבלתם אצבע משולשת.מה חשבתם שהמשקיעים פריירים.לא חסרות בורסות בעולם שבהם אפשר להשקיע.המשקעים ברחוהחברות ברחוולא קיבלתם נאדה.תתעוררו לפני שיום הקבורה של הבורסה בוא יבוא.פתחיתו את הרגולציה.תפחיתו את המס ל 5 %על מה ולמה אתם גובים כל כך יקר
    סגור
  • אתה טועה הממשלה הרוויחה יפה ועכשו הם בסיבוב נוסף ר' 31 (ל"ת)
    ישראל ישראלי 29/02/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 37.
    להוריד דחוף
    דודו 29/02/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    13 1
    חייבים להוריד המס למקסימום 15 % וזה בטוח יעורר את הבורסה כך טוענים גם כל המשקיעים הותיקים נסו ותראו שינוי אני מבטיח בשיחה יומיומית עם כל הצבור זה הפתרון שכולם מחכים
    סגור
  • 36.
    צריך גם להוריד מס על דיוידינדים של חברות למשהו שפוי אם
    דני 29/02/2016 17:09
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מורידים מס בורסה. ולאפשר להתקזז על הפסדים.
    סגור
  • 35.
    הוא לאומת שטיניץ ושישנסקי מבין את הטעות מודה ועוזב ירו
    ירוחם 29/02/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רק שטיניץ "החכם" לא יודע שהוא לא יודע מהחיים שלו בתכום הכלכלה.
    סגור
  • 34.
    חבל על הזמן של הועדה. הבורסה מתה וכל החברות רוצות לברוח (ל"ת)
    יעקב 29/02/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 33.
    לא מרויחים מספיק, צריך להוריד את המס על הבורסה
    סוחר 29/02/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    וכמה שיותר מהר
    סגור
  • 32.
    מס רווחי ההון על הבורסה והמס על הדיבידנד.
    אשאבד 29/02/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כבר בזמנו כתבתי כי כדי לעודד את הבורסה כאפיק חסכון יש להוריד את המס על הדיבידנד ל-10% לציבור וו-15% לתאגידים -22% לבעלי הענין.ואילו את המס על רווחי הון ל25%. דבר שיגביר ההשקעה של הציבור.
    סגור
  • 31.
    עכשו יורידו את מס רווחי הון וכשיהיו רווחים יעלו את המס
    ישראל ישראלי 29/02/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    9 2
    תרגיל יפה יכניסו את כל העדר לבורסה על ידי הורדת מס רווחי הון וזאת כיוון שאין היום רווחים בבורסה ואז כמובן יהיו עליות מחירים ויווצרו רווחים בגלל הביקוש של העדר. הו אז שוב יעלו את שיעורי מס רווחי הון כי יהיה את מה למסות וממי לחתוך רווחים. נו זאת לא הטעיה כי הם לא מתחייבים לא להעלות את שיעור המס רווחי הון לאחר הורדתו. תרגיל מסריח
    סגור
  • 30.
    האיש החליט על המס 25% - בגלל ראוותנות
    אריה 29/02/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    18 1
    זה היה צעד מטופש שלו ונקווה שיוריד את המס ל-10 אחוז
    סגור
  • 29.
    למה שיבוא משקיעים לבורסה בישראל כשדופקים אותם
    ישראל ישראלי 29/02/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    15 0
    כן כל הזמן דופקים אותם. לדוגמא בזמנו ביקשו שנשקיע בנפט וגאז כי הממשלה לא מסתכנת יותר. ונתנו הטבות מסויימות אבל אחרי שסוף סוף נמצא הגאז בתמר ולוויתן אמרו לא ואז הקימו את ועדת שינסקי שחתכה 70% מהרווח. אז באמת למי עוד להאמין ולמה להשקיע מישהו אחר ייקח את הרווחים לפי חוק או בעורמה או בגנבה.
    סגור
  • 28.
    תהיה חכם ואמיץ ולא פופוליסט - הורד המס על מניות ל15% (ל"ת)
    לשר האוצר כחלון 29/02/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 27.
    שלב 1להוריד מס ל0 לקצר שעות מסחר הבורסה תתפוצץ (ל"ת)
    מיקי 29/02/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 26.
    מחזור של 800 אלף הגשת דוח למס הכנסה הבורסה נהרסה (ל"ת)
    לא קונים ולא מוכרים 29/02/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 25.
    היא שחבל שלא מכרו את כיל לפוטאש כמה נזקים של טיפשות
    והמסקנה השניה 29/02/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רשעות ופופוליזים. וגם לבטל את שישנסקי המיותר . גם ככה המדינה מקבלת מיסים גם מהרווחים וגם מהדיבידנדים . שישנסקי זה עוד מס וזה מבריח את כולם. ותודה ליחימוביץ רוזנטל ולפיד החברים מהטמבלויזיה שהביאונו עד הלום.
    סגור
  • 24.
    חכמי חלם זה פה. לומדים כל כך הרבה שנים
    ועל כך נאמר 29/02/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    9 0
    עובדים על מחקרים למגירה שולפים ברגע שצריך ואחכ משנים דיעה. לא חבל על הכסף והזמן שנתנו לו מסתבר שסוחרים מצליחים יותר. תראו למי המדינה נתנה להדליק משואה לתפארת העוף בשקל. לא לפרופסורים אלא סתם לסוחרי שוק. יעשו פה הכל כדי להישרד בכסא במקום להתפטר. וכך טרכטנברג במקום להעיף אותו הוא התקדם למחנה הציוני.ועכשיו ביבי צריך לצמצם את האימפריה שלו 120 חברי כנסת זה יותר מידי בשבילנו עלוקות על צווארינו ואוסף של טיפשות. כל רגע משנים דעתם לאן שהרוח נושבת. המסקנה היחידה שכל החלטה פה היא זמנית. פלא שכולם בורחים מפה . ממשלה לא יציבה ולא אמינה. תרתי משמע
    סגור
  • 23.
    זה שגרם לעלייה במס בא עכשיו ואומר שזה לא טוב..
    '' 29/02/2016 15:05
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אתם מבינים?! מה שלי יכימוביץ אומרת על זה!?!!? אין לי מילים כבר! אנשים פה משנים צבע כמו זיקית! חכו תראו מה יאמרו שהנדלן יפול....
    סגור
  • 22.
    בנדל"ן אין סיכון אף משקיע בנדל"ן לא הפסיד עד היום
    מיקי 29/02/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בבורסה רק הפסדים פעם בגלל סין פעם בגלל יוון פעם בגלל האטה עולמית , הרבה משקיעים התאבדו בגלל הבורסה תראו לי כמה התאבדו בגלל הנדל"ן ? עם ישראל לא טמבל נמאס לו מהקזינו שקוראים לו שוק ההון וגם מכל הגנבים שפועלים בו.
    סגור
  • 21.
    הבן אלף הזה גרם לנזק כשהמליץ אחרי
    יאיר 29/02/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    15 0
    המחאה החברתית על העלאת המס על המשקיעים,כאשר זה הדבר היחידי אולי מההמלצות שלו שנעשה בפועל,ועכשיו יש לו החוצפה לייצר כותרות?שב בשקט טרכטנברג,ותיעלם לחלוטין עם התכנסות הכנסת הבאה.
    סגור
  • 20.
    לשר האוצר
    ראובן עטון 29/02/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    12 1
    את מה שאומרים כל הנציגים מהכנסת המכובדת בנושא מה על הבורסה שהוא גבוה על זה אני כתבתי לשר האוצר דאז שטיניץ כתבתי בקשר לעלית הדיור הסיבה החידה שעלו מירי הדיור זה שהעלו את המס מעשרים לעשרים וחמש קיבלו תאבון ולבסוף הסוס מת כמה אפשר לחלוף היה גם חמש. עשרי ולמטה מיזה חבל שאתם נזכרים עכשו
    סגור
  • 19.
    הפרופסור הנכבד לא ראה את זה קורה מראש?
    ירוחם 29/02/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    18 1
    טמבל. עדיף לא לקבל עצות מפרופסורים שמנותקים מהמציאות. החיים שלנו יקרים כדי שנשמש מעבדה לרעיונות הזויים. בכל מקרה, הורדת המס כבר לא תשנה הרבה, אנחנו המשקיעים כבר מזמן עברנו לחול ולא נחזור.
    סגור
  • 18.
    הריבית ה0 הרסה מדינה
    אףאחד לא אומר 29/02/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כולם בניפוחי נדלן
    סגור
  • 17.
    מס מס
    HMJE 29/02/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    16 0
    להוריד את המס במיידי פשוט זה גבוה עדיף לקבל מס מאשר לא לקבל כלל
    סגור
  • 16.
    לטרכטנברג היקר.מותר לומר טעיתי. (ל"ת)
    משקיע 29/02/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    25 0
    סגור
  • 15.
    היתה מחאה על יוקר הדיור, אז מה עשו? העלו מס על הבורסה! (ל"ת)
    ממש גאונים 29/02/2016 14:33
    הגב לתגובה זו
    31 0
    סגור
  • 14.
    טרכטנברג את הנזק כבר עשית.לא פשוט לתקן.לא אמרת טעיתי. (ל"ת)
    משקיע 29/02/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 13.
    מס גבוה+רגולציה. מבריח משקיעים.ממילא גם חברות (ל"ת)
    ל 5 29/02/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 12.
    מודיעין
    Ofer 29/02/2016 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מישהו יודע מה עם הדוחות של מודיעין?
    סגור
  • 11.
    הורדת מס הבורסה= ירידה בביקוש לדירות =ירידת מחירי הדיו (ל"ת)
    הכתום 29/02/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 10.
    סוףסוף התגברו על הפופוליזם
    מוטי 29/02/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    18 0
    תמיד אמרתי שבהחלטה אחת ישיגו את הפתרון לקשיים של הציבור. אבל הפופוליזם כל כך שלט שאף אחד לא העיז לומר את הפתרון הכל כך ברור ועל כן כל הכבוד לחבר הכנסת זוהר( כנראה שהמצב חמור ביותר). הפחתת המס על הבורסה תעודד צמיחה ותפחית את עלות המחיה. הדיור ירד וההכנסה הפנויה תגדל, הן בגלל הצמיחה והן בגלל ירידת הדיור.
    סגור
  • 9.
    כגודל הנזק שנעשה כך צריכה להיות הפחתה.לפחות ל 10% (ל"ת)
    משקיע 29/02/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 8.
    אף אחד לא תוקף את האוזר על הרצת המניות והסוחרים שעושקים
    אבי 29/02/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל משקיע?
    סגור
  • 7.
    הח"כ ורבין התבלבלה?
    דויד 29/02/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    האם יתכן שהח"כ המכובדה התבלבלה בין תדיראן לאיתוראן?
    סגור
  • 6.
    הפופוליזם הרג את שוק ההון והאדום הכי מסוכן (ל"ת)
    אלי 29/02/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    חברה לא עוזבת בגלל מס בבורסה
    אבי 29/02/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 8
    המשקיע משלם את המסיש הגבלות כבדות על החברות של דוחות ורגולציה והחברות בורחותשיכינו שעורי בית בכלכלה
    סגור
  • המחזורים יורדים מאוד בגלל המס הגבוה (ל"ת)
    קיימות שתי הבעיות 29/02/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 4.
    העיקר שהאריכו להורס שוק ההון האוזר את הקדנציה... (ל"ת)
    בני 29/02/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 3.
    קדימה להוריד מס. אתם לוקחים יותר מידי. (ל"ת)
    אמנון 29/02/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 2.
    כחלון לא מסוגל לקבל החלטות שמישהו אחר יזם. (ל"ת)
    אזרח 29/02/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 1.
    10% מס על הסיכון העצום בישראל
    רק המעז מנצח 29/02/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    30 0
    המשקיעים הקטנים מסכנים את הונם הפרטי למען דחיפת המשק ובסוף המדינה לוקחת רבע מהמניות המורווחות ולא נותנת כלום על המפסידות.
    סגור
  • הודעת אזהרת "רווח- עסק חי " (ל"ת)
    חיים 29/02/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות