צעדי התייעלות בכיל - צפויה לחסוך 150 מיליון דולר בשנה
כיל פרסמה במצגת למשקיעים לקראת גיוס חוב במארס הקרוב בהיקף של עד 1.25 מיליארד שקל, כי בכוונתה לחסוך 150 מיליון דולר בשנה הקרובה (2016) בהמשך לצעדי ההתייעלות שכבר נקטה.
איי.סי.אל +2.8% איי.סי.אל 1,689 +2.8% בסיס:1,643 פתיחה:1,621 גבוה:1,689 נמוך:1,616 תמורה:62,917,511 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה כי בכוונתה להוסיף 50 מיליון דולר לתזרים על ידי שיפור ההון חוזר ואמצעים נוספים. כיל תפעל לצמצום עלויות נוסף בהיקף 50 מיליון דולר בשנת 2016, וזאת מעבר ליעד לסוף השנה - 350 מיליון. כיל תצמצם את ההשקעות ברכוש קבוע כך שלא יעלו על 650 מיליון דולר לשנה למשך "מספר שנים". התחזית הקודמת היתה כי ההשקעות לא יעלו הטווח של 800-700 מיליון דולר.
בנוסף, כיל כתבה כי בכוונתה לבחון מחדש את מדיניות הדיבידנד שלה, מוגדרת כמדיניות אגרסיבית עם חלוקה אגרסיבית של 70% מהרווחים. לפי אמיר אדר ממיטב דש, "יתכן והחברה מעוניינת לראות כיצד נסגר החוזה הסיני וכיצד מתקדם (או שלא) שוק האשלג לפני שהיא מבצעת מהלך במישור זה". נזכיר כי ברבעון הרביעי כיל חלקה 687 מיליון דולר כדיבידנד.
בנוסף, כיל מצפה כי הפחתת כח העבודה במפעלי ים המלח יתרום 30 מיליון דולר ב-2016.
כיל מסרה כי צעדים אלו יאפשרו לה לפעול כך שרמות החוב הנוכחיות שלה במונחים מוחלטים לא יעלו על הרמות הנוכחיות כאשר בתנאי השוק הנוכחיים החברה צופה כי החל משנת 2016 יחול צמצום מתון בחוב.
לדברי אדר, "כיל סיפקה בהודעה זו מענה לחשש כי בניית יכולותיה לטווח הארוך עשויה להכניס אותה למצוקה תזרימית בטווח הקצר ועל כן מדובר בסך הכל בחדשות טובות".
ב-12 החודשים האחרונים מניית כיל איבדה 38% ברקע לקשיים בענף הכרייה העולמי.
מניית כיל ב-12 החודשים האחרונים:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.צריך דיבידנד כדי לשלם את אגחי ח"לdw 20/03/2016 11:50הגב לתגובה זו0 0לחברה לישראל, החברה האם של כיל, יש 2 סידרות אגח בהיקף 3.5 מיליארד שקל. מה שאמור לשלם אותם זה הדיבידנד מכיל. אין מצב לצמצם את היקף משיכת הדיבידנד מכיל, אחרת נושי האגחים יתחילו להיות עצבניים. התשואה של אגחי ח"ל נמוכה כך שכל גיהוק יביא לירידות.סגור
-
4.יום אחד אני יוצא לעמיס שוק מקומי אני נשאה כ3 שעות עד שיוסי 20/03/2016 11:42הגב לתגובה זו1 0עד שאני מגיעה למפעל השמר שעל אותי לאן אני אומר לו שוק מקומי הוא אומר לי תשע לבאר שבע להוצי אישרים אני בא מחדרה אני צריך לחזור לבאר שבע ואחר מכן לשעה לים המלח כמה עלות הנסיעה מי משלם את הדלק את הזמן בשביל 10 דקות העמשה של המשאית זה בזיון למפעל שעובדים איתוסגור
-
לא הבנתי, אין איש לוגיסטיקה ב-כיל?dw 20/03/2016 12:28הגב לתגובה זו1 0מה שאתה מתאר אלה בעיות לוגיסטיקה פשוטות מאד. לא צריכה להיות בעיה למשאית להוציא סחורה ללקוח, ושכל הניירת תחכה לך מוכנה בשער, אם לא במחשב הנייד או הסמארטפון שלך. אתה בסה"כ משאית עם הזמנה ידועה ללקוח. אתה לא מגיע למפעל בהפתעה.סגור
-
3.אני יוצא מחדרה בשביל שוק מקומי ואני לו ידעה אם יתנו ליאבי 20/03/2016 11:36הגב לתגובה זו1 0להצי סחורה מהמפעל כי בשער הם עושים קשיים לכנס להוצי שוק מקומי לצאת נסיעה של 3 שעות ובשאר הם אומרים לך לשעה לבאר שבע לרענון שהמפעל נמצה בים המלח זה רק לעמיס סחורה שוק מקומי יכול להצמד קצין בטחון למשאית ל10 דקות עד שמשאית יוצאת משאר המפעל אבל הם לו מכנים הם רוצים שהנהג ישע לבאר שבע לרענון זה לו יתכן מה שקורה במפעל זה לצמת לב של ההנהלהת המפעל חבל שזה קורה אצלכם אני יש בידי תעודת יושר כי אני הובלתי פצצות בשלום הגליל ופו אני לו יכול לכנס למפעלסגור
-
2.אחד צודק בשער הם שמקשים להוציא סחורה שוק מהמפעלאבי 20/03/2016 11:29הגב לתגובה זו1 0בכול המפעלים בודקים את הנהג והוא מצי סחורה סך הכול לעמיס משאית לקח לו יותר מי 10 דקות ופו צריך אישורים מבאר שבע זה לו יאומן מה שקורה במפעל צריך בדק ביתסגור
- טען עוד
-
1.אני נהג משאית בשביל להוציא שוק מקומי אני צריך להוציא אידוד 20/03/2016 10:42הגב לתגובה זו0 0אני צריך להוציא השורים כניסה בבאר שבע שאמפעל נמצא בים המלח לא קיים דבר כזה בכול הארץ כמו בים המלח הביקרטיה כניסה שכבר אני מוותר על הוצאת סחורה מהמפעלסגור