המילה האחרונה בתחום חקר הסרטן - והחלום בוול סטריט גדל במהירות

פרשן וול סטריט של Bizportal, על הנישה המתפתחת ועל מעמדה בוול סטריט
 | 

במשך 5 חודשים", נאמר בתוכנית המעניינת בנושא האימונותרפיה ששודרה בערוץ 2 בשבוע שעבר, "ליווה צוות חדשות 2 את אחד מהניסויים הגדולים בעולם בחקר מחלת הסרטן ומניעתה. המילה האחרונה בתחום היא "אימונותרפיה" - הניסיון לגרום למערכת החיסון של החולה להפוך לגורם שיתקוף את הגידול הסרטני וישמיד אותו בכוחות עצמו. נכון לעכשיו, לפחות עבור קבוצה מצומצמת, הגילוי הזה מפיח תקווה", אמירה מדויקת שעוררה עניין רב בציבור ויצרה חלום למשקיעים שרצו לדעת מיהן החברות שיזכו בנתח מאותם מיליארדים של הכנסות שאליבא התוכנית תייצר האימונותרפיה.

על הנישה המתפתחת הזו ועל מעמדה בוול סטריט נדבר היום ולא רק בגלל שהנושא כ"כ מעניין אלא בעיקר על מנת ללמד את המשקיע להבחין בין מוץ לתבן, בין מה שקורה בפועל במיין סטריט למה שקורה בוול סטריט, שם נראה שכבר בטוחים בהצלחת הטיפול ומתחילים להעריך בהתאם (ולכן המשקיע צריך להיזהר בבחירת ההשקעה).

אז מהי אימונותרפיה בכלל?
אימונותרפיה מוגדרת כטיפול שנועד לחזק ולשפר את יכולת ההתנגדות של המערכת החיסונית לתהליך ההתקדמות של מחלות, סרטן כדוגמה אחת. לתא הסרטני, בגדול, יש קולטן שמתחבר לחלבון בתאי החיסון ומנטרל את יכולת מערכת החיסון להילחם בתאים הסרטניים. הניסיון "לעודד/לעורר" את המערכת החיסונית הוא אתגר רפואי גדול שהרפואה עוסקת בו עוד מהמאה ה-19. תיאוריית המעקב על החיסון התפרסמה כבר ב-1909 אבל הרפואה צריכה הייתה להמתין עוד 100 שנים עד שבעזרת התקדמות מהפכת הטכנולוגיה אישר ה-FDA, בסוף 2009, תרופה בשם Keytruda שפותחה בחברת Organon Biosciences ההולנדית. התרופה אושרה לטיפול במלנומה (סרטן עור) בלבד ורק בתנאי ששום טיפול אחר לא עובד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בעלי המניות של Organon לא זכו ליהנות מהצלחת התרופה, כי ב-2007 רכשה ענקית התרופות האמריקאית Schering-Ploug את Organon ב-14.5 מיליארד דולר במזומן. גם בעלי המניות של Schering לא נהנו מהצלחת התרופה כי בתחילת 2009 רכשה ענקית התרופות האמריקאית מרק (סימול: MRK) את מתחרתה Schering-Plough ב-41 מיליארד דולר, והיא שמוכרת את התרופה.

האמת היא שה-Keytruda לא השפיעה כלל על החלטות הרכישה של Schering-Ploug או של מרק. Organon נרכשה ע"י Schering כי זו החליטה להיכנס לנישת החיסונים בה הצטיינה החברה ההולנדית, ואילו Schering נרכשה משום שמרק החליטה לעבות את מערך התרופות שלה בתחרות מול פייזר, GlaxoSmithKline ואחרות. תרופת ה-Keytruda, שהחלה להימכר בתחילת 2015, הכניסה למרק, שהכנסותיה ב-2015 היו 39.5 מיליארד, רק 83 מיליון דולר.

מאז אישור ה-Keytruda אושרו כמה תרופות נוספות בתחום כמו ה- Provenge (תרופה שמתמרצת חיסון עצמי נגד סרטן הערמונית) של Dendreon (סימול: DNDNQ, היום שלד בפשיטת רגל) שאושרה ב-2010, ה-Ipilimumab של בריסטול מאייר למלנומה שאושר ב-2011. באוקטובר 2015 אישר ה-FDA תרופה בשם talimogene laherparepvec של אמג'ן (סימול: AMGN), גם היא נגד המלנומה, ובנובמבר 2015 אישר גם את התרופה Nivolumab של בריסטול-מאייר (סימול: BMY), שאמורה לעורר את מערכת החיסון כנגד סרטן הכליות. שתי התרופות יגיעו לשוק במהלך 2016.

חלומות בוול סטריט
מהבחינה העסקית/מסחרית נישת האימונותרפיה עדיין מזערית, אבל החלום בוול סטריט גדל ובמהירות. החלום החל להיווצר במהלך השנתיים האחרונות. החלום מלובה באמצעות תכניות מהסוג שהגיש ערוץ 2, בהכרה שקיבלה הנישה לאחר שפרופסור ג'יימס אליסון (שביצע מספר פריצות בתחום והוא יועץ לבריסטול מאייאר) זכה ב-2015 בפרס Lasker שנחשב כפרס נובל האמריקאי, באישורי ה-FDA שהזכרנו ובמספר הולך וגדל של תרופות שמתקרבות לסיום הבדיקות הקליניות. כל זה על רקע הגידול הבלתי פוסק של מחלת הסרטן והעלויות הכרוכות בכך. גם העובדה שהאימונותרפיה "חוסכת" מהמטופלים את אי הנוחות והסבל של הטיפולים האחרים, כמו כימותרפיה, הביאה להעלאה דרמטית של התעניינות בנושא.

תשומת הלב הביאה אמנם לגידול מסיבי בהשקעות בתחום ולהתעניינות משקיעים, אבל האימונותרפיה, גם מבחינת מיקומה כפתרון למחלת הסרטן וגם מבחינתה של וול סטריט, היא עדיין נישה מזערית כאמור. נכון, יש תחזיות שמדברות על כך שהאימונותרפיה "תשתלט" על חלק משמעותי מכל מערכת הטיפולים בסרטן (האנליסטים של סיטיגרופ, למשל, הגיעו למסקנה שבתוך עשור תחליף האימונותרפיה 60% מטיפולי הסרטן ותגלגל 35 מיליארד דולר), אבל בסרט כזה כבר היינו והמשקיע צריך להתייחס לנתונים הלוהטים בזהירות כי הדרך לתחזיות הוורודות ארוכה מאוד, וידוע שאחוז האכזבות בתחזיות שקשורות בתחום הרפואי עולה תמיד ובהרבה על אחוז ההצלחות.

אבל בוול סטריט, כרגיל, זה ספור אחר. כאן, כגודל החלום כך גודל התשואה (לבטח בטווח הקצר), והחלום כאמור הולך ומתרחב. כל תרופת אימונותרפיה שמאושרת, כל תכנית טלוויזיה כמו זו ששודרה בערוץ השני וכל פעילות M&A ש"מריחה" מהתחום מביאה גל חדש של "משקיעים" וגל חדש של תחזיות ורודות, מה שמחייב את המשקיע לבדוק במשנה זהירות.

בפברואר 2014 כדוגמה יצא אתר Fool בכתבה תחת הכותרת "מי תזכה בגיזת הזהב של תחום האימונותרפיה?". המאמר מספר על התרופות, אז בתהליכי בדיקות, שהזכרנו קודם ואת חברות הענק שמריצות אותן, BMY, אמג'ן ו-MRK, אבל מתמקד בחמש חברות קטנות שגם הן פיתחו אז תרופות בתחום, DNDN ,GALE ,PPHM ,NLNK ו-INO. "הטיפול האימונותרפי אינו נחלתן של חברות הענק", נכתב, "החברות הללו מתקדמות ומתחרות עם הגדולות בתחום האימונותרפיה כנגד מחלות הסרטן".

ומה קרה בשנתיים שחלפו? רק לענקיות אושרו תרופות אימונותרפיה שנמכרות, ואילו הקטנות? DNDN לא קיימת והתרופה שהצליחה להעביר (Provenge) נמצאת בידי ואליאנט (שרכשה את נכסי דנדרון מביהמ"ש). אבל, למרות הרעש שעוררה והעליות שהביאה למניות DNDN, המכירות לא המריאו. שאר המניות ירדו ב-68, ב-78, ב-38 וב-38 אחוזים בהתאמה כאשר MRK ירדה ב-5% בלבד ואילו BMY עלתה ב-19%.

אז לחלום בגדול או בקטן?
השקעה בחלום האימונותרפיה צריכה לקחת בחשבון מה שקורה לחברות קטנות אם מימוש החלום מתעכב ואם השוק בתיקון. באפריל 2014 הצטרפה ענקית ההשקעות גולדמן סאקס (סימול: GS) לחגיגת האימונותרפיה כשפרסמה דו"ח שבו בחרה ב-8 הטכנולוגיות שישנו את העולם, ואת השיירה הובילו אימונותרפיה, הדפסת תלת מימד ונורות לד. הדו"ח יצר תהודה גדולה בוול סטריט והפנה עיניים רבות לנישה. בעקבות הדו"ח הורכב מדד ה-Loncar Cancer Immunotherapy שמטרתו לאתר ולעקוב אחרי חברות בתחום הרפואי שעיסוקן באימונותרפיה. המדד אכן כולל כל חברה, גדולה וקטנה, שהאימונותרפיה נמצאת באסטרטגיה שלה ושיש לה כבר תרופה מאושרת בתחום או תרופה בשלב מתקדם של הבדיקות הקליניות. נכון ל-28 במארס השנה, המדד כולל 31 חברות ששבע מהן, MRK ,AMGN ,PFE ,BMY ,NVS ,CELG ו-AZN הן חברות ענק וכולן בעשיריה המובילה מבחינת המשקל במדד.

על המדד הזה נבנה והונפק באוקטובר 2015 הסל CNCR, שכולל את 31 מרכיבות המדד, כולן במשקל זהה בסל כך שאין משמעות לגודל החברה או עיסוקיה השונים, כך שמשקלן של פייזר, נוברטיס או אמג'ן בסל שווה למשקלן של חברות קטנטנות כמו KITE PHARMA או Xencor, מה שמייצר "בעיה" למשקיעי החלום, כי "הצלחה" של חברה כמו Xencor כדוגמה שתתבטא, מחוץ לסל, בעליית המניה לחלל, לא תשפיע באותה המידה על מחיר הסל.

משקיע חלום, שרוצה לנסות ו"ללכת על כל הקופה", יעדיף לנסות להמר דווקא על חברות כמו Xencor (סימול: XNCR), שמוגדרת כ-clinical-stage biopharmaceutical, חברה בהפסדים כבדים שמנסה לפתח תרופות אימונותרפיות "מעודדות התפתחות הגנתית בגוף" שהמתקדמת ביניהן בשלב הניסויים הקליניים השני ורחוקה עדיין מאישור FDA. חברה כזו, אם תצליח לעבור FDA, להגיע לשוק עם תרופה ייחודית חדשה ולהצליח במכירות, תניב למשקיע תשואת ענק כאמור.

השפעת "הצלחה" אימונותרפית על מניות חברה מהסוג של PFE תהיה קטנה בהרבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שאם חברה כמו Xencor לא תממש החלום, ההשקעה כולה עלולה להיעלם (ועל המשקיע להבין שאחוז ההצלחות של חברות clinical-stage נמוך ביותר). הסל לפיכך, בגלל מבנהו, מיועד למשקיע הסולידי, וגם זה לא כ"כ מדויק. מה שקרה בשנה האחרונה מוכיח. חברות ה-clinical-stage נפגעו בתיקון קשה בהרבה מהענקיות ובגלל מדיניות המשקל השווה משכו הסל מטה, כך שמי שהשקיע בסל הזה הפסיד הרבה יותר ממי שהשקיע בסלי הבריאות הגדולים XLV ,PPH או BBH, שהמשקלות בהם מבוססים על ערך השוק של החברה (שגם לשיטה זו בעיות משלה).

שורה תחתונה
כל נישה חדשה שנוצרה בעקבות מהפכת הטכנולוגיה התפתחה בצורה שקשה מאוד היה לחזות את החברות "המנצחות" אלא בדיעבד. מה שרואה המשקיע בתחילת התפתחות הנישה משתנה ללא הפסקה עד לבשלותה. השאלה הראשונה היא האם הנישה הזו אכן תצמח לממדים שחוזים לה, וההיגיון אומר שכן. למי שמאמין בכך אז הסוף ידוע, קבוצת חברות ענק (שחלקן עדיין לא פעילות בנישה) תשלוט ב-75-80 אחוז מההכנסות, כאשר כמה עשרות חברות בינוניות וקטנות תתחרינה על היתרה והרוב המוחלט של חברות ה-clinical-stage תעלמנה. זה אומר שהסיכוי להצליח היום בבחירת "המניה המנצחת", שואף לאפס.

נישה זו, האימונותרפיה, מציגה תהליך שונה של התפתחות ממה שהכרנו בעבר. חברות הענק מתארגנות להשתלטות על הנישה כבר מתחילת הדרך, הן נכנסו (ונכנסות) גם לפתוח תרופות משלהן וגם רוכשות כל חברה שמפתחת משהו שנראה להן כדאי. זה אומר שסיכויי "ההצלחה" נוטים לחברות הענק שהשפעת ההצלחה על מניותיהן לא תהיה דומה להשפעת ההצלחה על מניות ה-clinical-stage. לנו זה אומר שהסל CNCR הוא כרגע ההשקעה העדיפה למשקיע הסולידי.

למי שיבדוק ויגיע למסקנה שזה כך, כדאי להקדיש פינה בתיק המניות לסל הזה (לנצל הירידות בו), וזאת למרות העובדה שעדיין אינו כולל ענקיות כמו רוש (סימול: RHBBY) וג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ) שתשתפנה פעולה בתחום, או טאקאדה (סימול: TKPYY) היפנית שנכנסת לנישה מכיוון תאי הגזע וגייסה לשם את זוכה פרס הנובל בתאי גזע, הפרופסור שינייה ימאנאקה שינהל את חטיבת האימונותרפיה שהקימה.

ההנחה שלנו היא שהסל יורחב ובמהלך 2016-17 תהיינה כמה פריצות גדולות בתחום שישפיעו חיובית על הסל. וכתמיד, מי שיכנס ל-CNCR בגלל הכתבה הזו בלבד, מגיעה לו סטירה.

תגובות לכתבה(78):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    שאלה
    מאיר 21/04/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על עוד מאמר מעולה. תוכל לתמצת לגבי מניות מהתחום שנסחרות גם במדד NBI? תודה
    סגור
  • 30.
    האם לדעתך אופקו היא הזדמנות עכשיו? (ל"ת)
    יוסי 04/04/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שאלה ליועץ שלך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 04/04/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    שאלה
    כלי 03/04/2016 23:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יודעת וראיתי שינית מס' פעמים כולל בכתבה האחרונה על מניית סאן-אדיסון (sune). אם אפשר אני רק שאלה במקרים כאלו האם לוקח זמן עד לפשיטת רגל או שזה עניין מיידי. או שבכלל בשווי הנמוך של החברה (לפי המסחר באפטר בשישי באיזור 60 מיליון דולר) סביר יותר שתירכש ע"י אחת הגדולות כמו סולאר-סיטי למשל שעליה כתבת רק לאחרונה כתבה נהדרת? אודה לך מאוד אם תאיר את עיניי בכמה מילים וגם אם לא אבין אותך בהחלט! תודה רבה
    סגור
  • בפעם האחרונה
    שלמה גרינברג 04/04/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איני יודע מי הכניס כ"כ הרבה קוראים למניה ומן הראוי שתפנו איליו שיסביר, הוא אמור לדעת. בכול מקרה, סאן אדיסון עדיין לא בפשיטת רגל ולא הכריזה על כך. כניסה להגנה אינה תהליך ארוך והשוק, כרגע, מתייחס אליה כאילו כבר הכריזה (במיוחד לאחר שהוול סטריט ג'ורנל העריך כך). מי שחושש שהחברה אכן תחליט לבקש הגנה שינצל המצב וייצא כי לאחר כניסה רוב הסיכויים שיאבד הכול (כך ההיסטוריה האמריקאית). כרגע החברה מנסה לגייס כסף בצורות שונות ביניהן מכירת נכסים וכו. ובנוסף היא במו"מ עם בעלי החוב, חלקם בנקים וחלקם קרנות הדג'. המצב העובדתי כרגע הוא שלחברה חוב ארוך טווח של 9.8 מיליארד דולרים (לפי דוחות סוף ספטמבר 2015). החובות הקצרים לא משמעותיים ויש בקופתה כ 5.6 מיליארד דולרים כך שמבחינה עסקית היא יכולה עדיין להמשיך אבל הסכנה גדלה מידי יום. איני מאמין שמישהו ינסה לקנות, קונים פוטנציאליים מעדיפים להמתין גם כי אינם יודעים מה המצב המדויק וגם שהם מעדיפים לרכוש מביהמ"ש.
    סגור
  • טען עוד
  • תודה שלמה. הארת את עיניי (ל"ת)
    כלי 04/04/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12 מיליארד דולר חובות
    לא לגעת 04/04/2016 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    SunEdison, whose aggressive acquisition strategy has saddled it with almost $12 billion of debt, is at “substantial risk” of bankruptcy, one of its two publicly listed units warned on Tuesday.
    סגור
  • 28.
    ביוליין
    יובל 03/04/2016 20:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה היקר לא זוכר שכתבת משהו לגביה אשמח לקבל חוות דעתך על תוצאות הניסוי האחרון של לוקמיה מילואידית והאם היא חברה בעלת פוטנציאל לעתיד עם פורטפוליו המוצרים שיש לה בצנרת
    סגור
  • ביוליין
    שלמה גרינברג 04/04/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ראשית אתה יכול לקרוא על הניסוי ותוצאותיו (למעשה 2 ניסויים לאחרונה) באתר החברה אז קצת מאמץ עצמי לא יזיק. תוצאות הניסוי האחרון של ה BL-8040’s לטיפול בתופעה חוזרת של לוקמיה שמקורה בחוט השדרה ( relapsed or refractory acute myeloid leukemia ) יתפרסמו כנראה בכנס ה AACR (כנס שנתי למחקר בתחום הסרטן) שיערך ב 19.4 בניו אורלינס. מה שידוע כרגע הוא לפי הודעת החברה שהניסוי במגרת השלב השני של הבדיקות הקליניות הראה תוצאות חיוביות. ברור שמדובר בתרופה שאם תגיע לשוק הביקוש הפוטנציאלי ענק וזאת מלבד העובדה שיש כאן שילוב של שימוש בתאי גזע מה שידליק את וול סטריט. ברור שמדובר בחברה עם פוטנציאל חלומי עצום אבל עד אז הדרך ארוכה מאוד, יקרה מאוד והתחרות הולכת וגדלה גם מצד חברות ענק כמו סיגנה (CI ) ואחרות ומחקרים רצים במקומות כמו Memorial Sloan Kettering .
    סגור
  • 27.
    ביוליין
    יובל 03/04/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם ביוליין קשורה לתחום ומה אתה אומר על התוצאות האחרונות של הניסוי שלה
    סגור
  • אמרתי מספיק על החברה
    שלמה גרינברג 03/04/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא, היא לא בתחום
    סגור
  • 26.
    "המילה האחרונה?" "חלום גדל?"
    מבין 03/04/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נו שוייאן. זולזאיין אהזויי.
    סגור
  • 25.
    === ווקסיל ===
    לשלמה 03/04/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתך על החברה האם היא שייכת לתחום מהכתבה תודה
    סגור
  • אין לי דעה, לא עוקב אבל
    שלמה גרינברג 03/04/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בחברה שמנסה לפתח חיסונים נגד מחלות סרטן וכרגע יש לה תרופה בפתוח בשם Immucin שנמצאת בשלב השני של בדיקות קליניות וקבלה "תרופת יתום" מה FDA ומהאיחוד האירופי. מכיר את האנשים המעורבים. הפוטנציאל והחלום גדולים אבל הדרך ארוכה, התחרות גדולה והמחיר יקר.
    סגור
  • 24.
    לכן אני משקיע בטבע
    ירון מזרחי 02/04/2016 23:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פחות סיכון ואותה תוצאה
    סגור
  • תשווה ת סל VHT ל טבע (בדולרים)
    סמי וסוסו 03/04/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    10 שנים (ת הסל פלוס 140 אחוז מול פלוס 48 אחוז לטבע). 5 שנים (106 מול 7 אחוז) 2 שנים (16 מול אפב אחוז). שנה אחת (מינוס 7 אחוז מול מינוס 15 אחוז לטבע). מתחילת השנה (מינוס 6 אחוז מול מינוס 17 אחוז לטבע). אתה יכול לבצע את ההשוואה לבד ב yahoo
    סגור
  • 23.
    שימו לב לאפוסנס... (ל"ת)
    לא ממליץ 02/04/2016 22:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    בבקשה תוכל לעשי סדר
    משקיע 02/04/2016 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה יש משהו שאני לא מבין השוק עולה אני קורא אותך ואתה נשמע אופטימי אבל הנגידה ילין אומרת שהסכנה לכלכה הגלובלית גדולה אז תסביר לי איך זה לא מתומחר בשוק המניות? ואיך אפשר להשקיע בשוק שאני קורא דברים כאלו מנגידת הבק בארה"ב? אני שואל באמת ללא טיפת ציניות תודה
    סגור
  • ראשית זה לא בדיוק מה שאמרה יילן
    שלמה גרינברג 03/04/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    היא אמרה זאת כחלק מהרצאה ארוכה ומנומקת על המצב הכלכלי והסבירה מדוע. היא אומרת זאת מאז התמנתה וגם ברנאנקי לפניה אמר זאת. מאידך היא מסבירה מפורשות שכלכלת ארה"ב מתאוששת (והסכנה לה מהכיוון הגלובלי). אני תמיד אופטימי. למה השוק עולה מאז 2009? הסברתי פעמים רבות. בגדול תבדוק את רווחיות החברות מאז, את התוצר מאז ואת הצריכה מאז וזה, בתור התחלה, יסביר.
    סגור
  • תודה שלמה (ל"ת)
    משקיע 03/04/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    מה שם הקרן העוסקת באימונותרפיה (ל"ת)
    ישראל 02/04/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מדוע שלא תקרא המאמר? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/04/2016 06:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    אנו בני האדם,מזהמים את המזון שלנו,את המים את האויר
    איזו כתבה בדיחה 02/04/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סיגריות סמים אלכוהול ואחר כך מחפשים תרופה לסרטן????אנו בני האדם בדיחה!!!
    סגור
  • שטויות!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/04/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 19.
    שלמה מחוק!!!! KAPUT (ל"ת)
    לדו 02/04/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    SUNE מתכוננת לפשיטת רגל הודעה אתמול באפטר
    גיא-קום GuyCom 02/04/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הנייר צלל עד 0.20 ... את הסוף ראו כבר ממזמן "גיא-קום" קבוצת המסחר שלך לשוק ההון האמריקאי, סקירות, ניתוח טכני, רעיונות מסחר "און ליין" ואיתותים לטריידים, מענה ושיתוף לבקשות החברים הצטרפות חינם https://www.facebook.com/groups/642220112596282/
    סגור
  • זה לא נגמר
    tali 02/04/2016 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פשיטת רגל זה לא דבר שקורה כ"כ מהר. כל הודעה חיובית תקפיץ אותה במאות אחוזים כמו כלום. אני מעריכה שעוד נכונו למניה ימי ראלי יפים. אולי זו אפילו הזדמנות חזקהנכעת במחיר המצחיק
    סגור
  • למה?
    דוד 03/04/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שאתה מושקע אם אתה עוד מדמיין את זה
    סגור
  • מתכוונת להשקיע
    tali 03/04/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנפילות כאלו אני מנסה לדוג רווחים מהירים, אנסה מחר לפתוח פוזיציה בשערים מצחיקים (50-70 אחוז למטה) ואם ייתפס אמכור מיד בעשרות אחוזים רווח.
    סגור
  • חלומות מתוקים
    שאול 03/04/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי הנראה, העסק גמור.
    סגור
  • 17.
    מר שלמה שלום.
    הקוד: א. 02/04/2016 17:53
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אני משוכנע שתתמצא עניין רב בלובסטרים נאפרופידיים HOMARDAE וכן סרטנים כחולים וכן סידן אמורפי. כל הנ"ל יתן לך פיתחון לידע עצום שצובר תנופה. שבוע טוב.
    סגור
  • מכובדי שלמה
    פרופ' א100 03/04/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הוסף לרשימה שקיבלת רק טעימה ואני מקווה שהבנת את הכיוון והכוונה:TURRITOPSIS NUTRICULA. תהליכים מחשבתיים ומעבדתיים רצים קדימה בקצב מטורף. וכן..כאן בארץ..וכן..כאן אצלנו..ידבירו כל מיני מריעין בישין למיניהם. שבוע טוב.
    סגור
  • 16.
    IBB=וזהו,ולא להמר על חברה זו או אחרת (ל"ת)
    הקיצר שלמה יקר: 02/04/2016 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    בלי קשר לדוח התעסוקה
    צבי 01/04/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגרף של הרווחים של החברות מול התל"ג האמריקאי נמצא בשיא כל הזמנים יותר מבועת הדוט קום והסאב פריים. זהירות נדרשת
    סגור
  • זהירות תמיד נדרשת אבל
    שלמה גרינברג 01/04/2016 19:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גרף הרווחים של 500 חברות ה S&P מול התוצר אינו האינדיקטור לזהירות וההשוואה לתקופות הדוטקום והסאב פריים אינה במקומה
    סגור
  • שיא זה שיא והסיבה למפולת או הפאניקה הבאה
    צבי 04/04/2016 07:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש round the cornerיש לחקות לתיקון חריף או למפולת ואז להצטייד בסליםומניות
    סגור
  • 14.
    אימונותרפיה- provenge שלמה אינפורמציה $300 מליון ב-2015
    משה 01/04/2016 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברבעון השני 2015 מכירות $73מליון,ברבעון השלישי $69.3מליון,ברבעון הרביעי $77 מליון,עם מכירות של $300 מליון בשנה 10% מהשוק העולמי של אימונותרפיה,לפני המכירה DNDN היתה על סף איזון.תבדוק את תהליך המכירה מרשיתו ותבין שהיה פה פשע.
    סגור
  • DNDN ועוד איך נתונים נכונים,תעזוב יש לך סטיגמה וחבל. (ל"ת)
    משה 02/04/2016 08:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • שוב טועה
    שלמה גרינברג 01/04/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הדו"ח האחרון של החברה הוא מהרבעון השלישי של 2014 וגם לא סופי כי ברבעון הרביעי, בנובמבר 2014, החברה פשטה רגל. אין דוחות של 2015 כלל. הדו"ח האחרון הוגש ב 2013 (השנתי). תבדוק אתה את הדיווחים של DNDN לרשות נ"ע האמריקאית (ה SEC ). בנוסף, DNDN לא נמכרה,החברה פשטה רגל וואליאנט רכשה הנכסים מביהמ"ש בפברואר 2015 והחברה מעולם לא התקרבה לאיזון. גם הנתון על מכירות התרופה אינו נכון וגם הנתון על מכירות האימונותרפיה שגוי, תבדוק.
    סגור
  • 13.
    לשלמה - בקשר לתגובה (1) - "לא קשור ל SUNE"
    חיים 01/04/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כאן אי הבנה מצידך - אני צרפתי בשתי התגובות כותרת של כתבות שלך והפנתי לתגובה 13 (בכתבה האחת) ותגובה 18 (בכתבה השניה). בשני המקרים התייחסת בפירוט ל SUNE
    סגור
  • או קי אז כן הגבתי ומספיק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/04/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    מפנה אותכם להרצאה המאלפת ב youtube מלפני שנה
    של אורי הרשקוביץ 01/04/2016 10:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אורי הרשקוביץ': "רובנו נגיע לגיל 150" - והביומד הישראלי לאן?
    סגור
  • 11.
    פישר ויילן
    סתם אחד 01/04/2016 08:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משהו קטן שיצא לי לחשוב עליו מה דעתך?אני חושב שכל המהלכים של הצמד בשנה האחרונה היה כדאי לרסק את הדולר במטרה לעזור ליצוא.כל נושא עליית הריבית שלא היה תנאים תומכים לפי דעתי היה כדאי לבוא ולהגיד הנה אנחנו נסוגים לאחור בינתיים ומסתפקים רק בעליית ריבית פעם אחת...אנשים תמחרו עוד 2 עליות ריבית השנה ואז מבחינה פסיכולוגית הדבר הזה גרם לאכזבה וריסוק הדולר.זה גם הסיבה שהבורסות במזרח ונייקי בראשם ובאירופה והדאקס לא משלימים פערים למרות העליות היפות בוול.כמובן שהמדדים עלו בשבועיים האחרונים 6 אחוז אבל בעצם עלה רק 2 אחוז למי שמושקע בארץ כי הדולר התרסק מ3.9 ל3.75
    סגור
  • אז יש קונספירציה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/04/2016 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    המשך - שלמה שוב תודה על הכתבה
    igal igor 31/03/2016 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות עם טכנולוגיות ששוק יודעה שהן באמת עובדות בניסויים המוקדמים כבר מאוד עיקרים ואפילו מנופחים למרות שהם רחוקים מאישור ולא עברו ניסויים על אוכלוסייה רחבה ומול פלצבו. עוד נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון רוב החברות קטנות לא יכולות לייצר בעצמם ואמורות לחתום על שיתופי פעולה או כבר חתמו שבסוף יכולות להשאר ללא רווחים, השוק התחיל להבין את זה ושהזמן הגעה של תרופה לשוק יכול לקחת שנים רבות, לכן הירידות הקשות בסקטור. חס וחלילה הניסוי של חברה עם צפייה של ריפוי סרטן לא יצליח להראות ואפילו לחזור על ההצלחה בניסוי מקדים פשוט השחטו אותה והמשקיע הרגיל יפסיד את כספו, קשה מאוד להחזיר אמון של השוק לאחר כשלון בניסוי עוד יותר קשה אם ציפו מהחברה לניסים! אנשים ללא יכולות נפשיים ופיננסיים לעמוד בלחצים של רכבת הרים שנקראת ביומד עדיף ורצוי להקשיב לשלמה! כי אפשר להחזיק קלף מנצח בעוד 10 שנים ולזרוק אותו ברגע של פאניקה ואף יועץ או מומחה לא יכול ללמד לעמוד בלחץ מכירות בסקטור וללא סיבה (מימוש רווחים), שוק דובי ואיבוד כסף שאנחנו עבדנו כל כך קשה בשבילו, הדרך היחידה זה פיזור ובניה נכונה של תיק השקעות שזה לא פשוט בכלל.
    סגור
  • לסיום
    igal igor 01/04/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך אני ממשיך לאמין שיש שם כמה חברות שיש להם כנראה באמת טכנולוגיה שיכולה לעזור לחולים ואני מחזיק כמה מהחברות הללו באחוז נורמלי מהתיק. הייתי רוצה לראות כתבה על שניים שלוש תחומים לא פחות מעניינים, RNAi, DNA, ותחום הקוסמטיקה אני בטוח שאתה יודע על איזה חברות אני כותב ומה יכולת שלהם לרפאה מחלות וכמובן לעשות כסף :-), בכוונה אני לא הזכרתי אף חברה בכל מה שכתבתי עד עכשיו אחרי שראיתי והבנתי מה אנשים עושים. שלמה שוב תודה על הכתבה ושבת שלום!
    סגור
  • עוד כתבות מעמיקות שהייתי רוצה לראות
    igal igor 01/04/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנוסף לקוסמטיקה ואסטתיקה ותחומים הנוספים שכתבתי, הייתי רוצה לראות כתבה על תחום הדיאגנוסטיקה וזיהוי מוקדם של מחלות לי אישית חסר שם הרבה ידע (חוץ משמות של חברות), רובוטים רפאויים שעוזרים בניתוחים, שזה תחום חם לא פחות וכמובן Regenerative Medicine שבסופו של דבר ככל שאנחנו חיים יותר הגוף נשחט ורצוי שיהיה יכולת להחזיר לפחות חלק מהחלקים השחוטים בחזרה לחיים, יש הרבה פיתוחים שם היום.
    סגור
  • נגיע גם לאלו (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/04/2016 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כתבה מעניינת ומאוד מדוייקת - קשה שם מאוד
    igal igor 31/03/2016 23:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שמושקע וחוקר חזק את התחום אני מסכים עם כל מילה של שלמה ויכול להגיד שקשה מאוד לבחור חברה שם ללא ידע, מחקר והשווה בין הטכנולוגיות של הפיתוחים ותוצאות של ניסויים הקליניים. רופאים אונקולוגים רבים בחו''ל שהם בעצמם משקיעים מודעים בעצמם שקשה להם מאוד לעקוב ולזהות מה באמת עובד ומה לא מבחינה טכנולגית לאורך זמן ובניסוי גדול, ראה כשלונות אחרונות של רוב החברות בפזה-3. ה-FDA לא מוכן יותר לאשר תרופות ללא שיפור משמעותי לא רק באריכת חיים אלה גם שרמת חיים תהיה הרבה יותר טובה. למעשה יש כמה פרמטרים עיקריים ש-FDA דורש וחברה צריכה לעמוד כדי שהתרופה תאושר. אני כבר כתבתי כאן כמה פעמים שיש בעיה השוק רבוי בחברות שככל הנראה יודעים לטפל בסרטן דם ופלזמה שזה 5% מכל הסוגים של הסרטן, הבעיה מתחילה בגידולים מוצקיים ששם כולם נכשלים, חברה שתצליח שם תגרום לפריצה של ממש. ישנן בעיות ידועות של תופאות לוואי קשות של רוב הפיתוחים הMAINSTREAM של אימונוטרפיה אם יצליחו להתגבר אליהם אז זה כנראה תסלול את הדרך לרופאים לתת את התרופות הללו יותר וכמובן הורדת מחירים שהם ממש מוגזמים שם.
    סגור
  • 8.
    כתבה מעניינת ומאוד מדוייקת - קשה שם מאוד
    igal igor 31/03/2016 21:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שמושקע וחוקר חזק את התחום אני מסכים עם כל מילה של שלמה ויכול להגיד שקשה מאוד לבחור חברה שם ללא ידע, מחקר והשווה בין הטכנולוגיות של הפיתוחים ותוצאות של ניסויים הקליניים. רופאים אונקולוגים רבים בחול שהם בעצמם משקיעים מודעים בעצמם שקשה להם מאוד לעקוב ולזהות מה באמת עובד ומה לא מבחינה טכנולגית לאורך זמן ובניסוי גדול ראה כשלונות אחרונות של כל החברות בפזה-3. ה-FDA לא מוכן יותר לאשר תרופות ללא שיפור משמעותי לא רק באריכת חיים אלה גם שרמת חיים תהיה הרבה יותר טובה. למעשה יש 3 פרמטרים עיקריים ש-FDA דורש וחברה צריכה לעמוד כדי שהתרופה תאושר. אני כבר כתבתי כאן כמה פעמים שיש בעיה השוק רבוי בחברות שככל הנראה יודעים לטפל בסרטן דם ופלזמה שזה 5% מכל הסוגים של הסרטן, הבעיה מתחילה בגידולים מוצקיים ששם כולם נכשלים, חברה שתצליח שם תגרום לפריצה של ממש. ישנן בעיות ידועות של תופאות לוואי קשות של רוב הפיתוחים הMAINSTREAM של אימונוטרפיה אם יצליחו להתגבר אליהם אז זה כנראה הסלול את הדרך לרופאים לתת את התרופות הללו יותר וכמובן הורדת מחירים.
    סגור
  • 7.
    שלמה שלום כרגיל כתבה מענינת השאלה
    אורי 31/03/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאם חב התרפות מגגמות ואתה מבין על מה מדבר אז זה לא ישפיע על המישקעים אני רק באמגן נכון לא משהו ומה עם שאר החברות שאני נמצא מודה עישתי טעות עכשיו נשאר להיתפלל שלא יהיה יותר גרוע למה אם תבוא גב קליטון אז שלום ולא להתראות היא תישחט את כל החב חמרות הכוח שלהם מקווה שאני טועה שבת שלום אדם יקר
    סגור
  • מה בדיוק השאלה?
    שלמה גרינברג 31/03/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגבי הגב קלינטון, למה שתפגע בחברות התרופות?
    סגור
  • שלמה2שאלות
    אורי 31/03/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1שאלתי לגבי חב התרופות אם הם גם ישקעו בתרופה החדשה2 הגבקליטון יצאה בקורת על מחירי התרופות ומאז המניות רק ירדות תודה
    סגור
  • קראת את המאמר?
    שלמה גרינברג 01/04/2016 06:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם החברות הגדולות ישקיעו? הרי על זה המאמר. "הגבקליטון יצאה בקורת על מחירי התרופות ומאז המניות רק ירדות " וה"ה קלינטון, אובמה בוש ורוזוולט לא יצאו בבקורת על מחירי התרופות? בגלל זה הן יורדות? מאיפה השטויות האלו?
    סגור
  • שלמה תודה
    אורי 01/04/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אקרא שוב אולי בעתיד הכנס לחב שכתבת יישר כוח
    סגור
  • 6.
    שאלה על פלוריסטם
    צחי 31/03/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום מזמן לא סקרת את חברת פלוריסטם.. מעניין לשמוע דעה שלך.
    סגור
  • והסברתי מדוע הפסקתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/03/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • סליחה, לא שמתי לב. (ל"ת)
    צחי 31/03/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    טאואר
    נחום 31/03/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום מר גרינברג, מה שלומך? מה דעתך על הסאגה המשפטית נגד טאואר-עכשיו, כמה חודשים אחרי שהתחילה.האם יש משהו נכון בטענות נגד טאואר?ומתי בכלל יגמר הסיפור הזה?כלומר, אם ראסל באמת צודק ואין שום בעיה בחשבונאות של החברה,מתי השוק יחזור להאמין לו?....
    סגור
  • נתתי דעתי
    שלמה גרינברג 31/03/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "ספור כזה" נמשך זמן ויתר השאלות תפנה בבקשה לראסל
    סגור
  • תודה ו....
    נחום 31/03/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסיונך, על בערך כמה זמן מדובר,חודשים/שנים?כמובן, כל מקרה לגופו, אבל בכל זאת....
    סגור
  • 4.
    שלמה שלום מה לגבי - ziop היא גם מהתחום ? (ל"ת)
    Rsi 31/03/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כן אבל בצורה שונה, יותר בתחום החיסוני
    שלמה גרינברג 31/03/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה פתחה פלטפורמה שבאמצעותה ניתן יהיה לעודד חלבונים להילחם בסרטן. ה Ad-RTS-IL-12 שזה החומר המתקדם נמצא בתחילת שלב 3 של בדיקות קליניות ומטרתו לעורר "מלחמה" בסרטן המוח.
    סגור
  • אולי תמשיכו את השיחה בטלםון (ל"ת)
    שמעון 03/04/2016 07:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    provenge-אימונותרפיה
    משה 31/03/2016 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    provenge-כמי שעקב המכירות לא המריאו כי נישת האימונותרפיה היתה בתחילתה ובאותו הזמן נכנסו לשוק jnj ו-mdvn עם תרופות קונבנציונליות שפגעו ב-provenge,ולמרות זאת עד היום מכירות provenge עומדות על $300 מליון בשנה.לרוע המזל קרנות הגידור הפעילו בדרכים לא דרכים את מכבש השורטים והפילו את מחיר המניה והגישו לוליאנט את החברה במחיר מציאה.כיום כל הנושא נמצא בחקירת ה-sec ומקווה שהצדק יפעל.
    סגור
  • מהיכן האינפורמציה הזו? 300 מיליון $ ???
    שלמה גרינברג 31/03/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    DNDN לא נפלה בגלל קרנות אלא בגלל כשלונות
    סגור
  • 2.
    תודה -ואוסיף שהנשיא קרטר בן ה 90 החלים בעזרת קיטרודה
    ארז 31/03/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזה כמובן גם יצר פירסום ענק. ג'ימי קרטר ריגש את ארה"ב: "לא נמצא זכר לסרטן בגופי" הנשיא לשעבר, שהחל לקבל טיפולים נגד הסרטן שהתפשט למוחו באוגוסט האחרון, הודיע בפני מאות אנשים כי בסריקות שעבר לאחרונה לא נמצא אף תא סרטני. זאת, הודות לטיפול תרופתי חדשני, שאותו ימשיך קרטר ליטול באופן קבוע 07 בדצמבר 2015 קרטר החל את הטיפולים נגד מלנומה באוגוסט, לאחר שהסרטן שהיה לו בכבד והוסר התפשט למוחו. בהודעה קצרה שנשלחה לעיתונות לאחר ההודעה ההדרמטית, אישר קרטר כי הסריקות האחרונות "לא חשפו כל סימן למוקדים שבהם התפתח הסרטן, או למוקדים חדשים", אמר.
    סגור
  • 1.
    סאן-אדיסון
    טיטי 31/03/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ראיתי כמה תגובות שלך לאחרונה על המניה. אך מה שהתרחש שם השבוע זה דרמה של ממש. האם זה לא פאניקה מוגזמת? האמנם החברה שווה רק 150 מיליון? תודה
    סגור
  • SUNE
    שלמה גרינברג 31/03/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש איזו סיבה שאני צריך לעקוב אחרי החברה הזו עד כדי כך? נתתי דעתי וזה מספיק. בתחום הזה אני עוקב מקרוב אחרי FSLR ו SCTY
    סגור
  • בכל זאת
    טיטי 31/03/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחתכה 60 אחוז לפני יומיים
    סגור
  • נכון
    שלמה גרינברג 31/03/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סאן אדיסון זה ספור קלאסי של תיאבון-יתר, מגובה אנליסטים צעירים ומתלהבים שהבנתם בניהול נמוכה. SUNE הייתה חביבת האנליסטים שהחליטו בזמנו שזו החברה המובילה בעולם באנרגיה נקייה (רוח וסולארי בעיקר). המניה "נדחפה" מעלה והמנכ"ל ניצל את אהבתה של וול סטריט לגייס סכומי עתק בחצי חינם ובכסף לקנות כול דבר שזז בתחומי האנרגיה הנקיה. הבעיה, כמו תמיד, שצריך למכור ולהרוויח תפעולית. ספור ארוך אבל לא נדיר. יש ראיון מצוין בבלומברג, http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-03-30/the-2-6-billion-buying-binge-that-felled-solar-giant-sunedison?cmpid=yhoo.headline תקרא, תאזין ותבין.
    סגור
  • בעיה
    בני 31/03/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמי שלא קורא אנגלית מה ניתן לומר בתכלית ובקצרצרה על השקעתו במניה זו?
    סגור
  • שלום.
    שמעון 31/03/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטיטי! אתה יכול לעזור ולכתוב כאן את מיקומם של התגובות. אני מחפש את תגובותיו של מר גרינברג כבר כמה ימים על SUNE ולא מוצא תודה
    סגור
  • וכאן תגובה 18
    חיים 31/03/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסוס הדוהר כעת של התעשייה הרפואית בארה"ב שהיא 17% מהתוצר - אבל זהירות פרשן וול סטריט של אתר Bizportal, מציג את תהליך הצמיחה של אחד מהסקטורים המובילים בעולם שלמה גרינברג | 27/02/2016
    סגור
  • כיצד זה קשור ל SUNE ? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/03/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כאן תגובה 13
    חיים 31/03/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשים מומנטום? הנה 2-3 מניות בתחום שצומח כיום בקצב ממש מסחרר שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של אתר Bizportal, על תעשייה שמציגה קצב צמיחה אדיר שלמה גרינברג | 19/11/2015
    סגור
  • האמנם
    שמעון 31/03/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת ראיתי סתירה בין שתי תגובות הנ"ל. יש מקום למשחקים או לספוקולנטים? או שהעסק גמור?
    סגור
  • אין לתגובות שום קשר ל SUNE (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/03/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות