גרף

רוסאריו על שוק המזון: "להיזהר מרמי לוי" - מי המניה המועדפת?

בסקירה שהוציאו לשוק המזון קבעו כי חוסר הוודאות כתוצאה ממכירת מגה צפויה להכתיב את הקצב. זו המניה הפחות מועדפת בסקטור
גיא בן סימון | (2)
נושאים בכתבה רמי לוי

רוסאריו ייעוץ ומחקר הוציאו אתמול סקירה ללקוחות בנוגע לשוק המזון בישראל, והזהירו מפני חוסר הוודאות נוכח קריסת מגה, ובין היתר, ציינו כי "צריך להיזהר מההשקעה ברמי לוי" (על כך בהמשך). אבל עוד קודם לזה, גולת הכותרת של הסקירה: "השנה הקרובה תהיה של שופרסל וויקטורי על חשבון מגה ורמי לוי".

האנליסטית מאיה גרינוולד מסבירה כי השוק נמצא בטלטלה נוכח קריסת מגה והוא לא צפוי לחזור לשיווי משקל בטווח הקצר. "כיום נמצא השוק בתנאי חוסר ודאות לגבי העתיד שיושפע באופן מהותי מאופי מכירתה של רשת מגה". לדבריה, המשך הדרך תלויה במספר שאלות, בהן: האם נאמני מגה יצליחו למכור את הרשת כמקשה אחת בהתאם ליעד. ואם כן, מה תהיה זהות הרוכשים. אם לא כמקשה אחת, אז מה יהיה מתווה המכירה וכו'.

שופרסל - אפסייד של 8.5% לגבי שופרסל 0.91% ברוסאריו מאמינים כי תכנית ההתייעלות של הרשת עוד לא הגיעה למיצוי הפוטנציאל שלה וצפויה להמשיך ולהטיב עם תוצאות החברה. "לשופרסל היתה שנה טובה והולכת להיות לה שנה עוד יותר טובה, תוך ניצול סחבת המשבר של מגה. יישום התכנית דווקא בזמן שהמתחרות ממשיכות בתהליכי התרחבות שעשויים לפגוע ברווחיותן, מהווה יתרון עבור שופרסל", כתבה גרינוולד, שקבעה מחיר יעד של 14.3 שקל למניה - אפסייד של 8.5% על מחיר השוק.

רמי לוי - אפסייד של 2.2% לגבי רמי לוי 1.52% כותבים ברוסאריו כי הרשת צפויה להמשיך להציג צמיחה בהתרחבות אך תסבול משחיקה ברווחיות. "הרשת ממשיכה לשמור על רווחיות גולמית יציבה ונמוכה יחסית לשוק. במקביל, הרווחיות התפעולית המשיכה להישחק גם בשנת 2015, עקב גידול משמעותי בהוצאות, בין היתר על רקע פתיחת סניפים חדשים ורכישת סניפי YOU. אנו מניחים כי הרשת תמשיך להציג צמיחה דו ספרתית בהכנסות בשנתיים הקרובות, כתוצאה מהמשך פתיחת סניפים בשנת 2016. עם זאת, תהליך הצמיחה צפוי להיות מלווה בהמשך שחיקת הרווחיות". מחיר היעד: 150.75 שקל למניה - אפסייד של 2.2% על מחיר השוק. נציין כי מדצמבר האחרון מניית רמי לוי איבדה יותר מ-20% בצל הפרשה שחשף עובד לשעבר בחברה ושנחקרת בימים אלו.

מניית רמי לוי מדצמבר האחרון: ויקטורי - אפסייד של 9.1%  בנוגע לרשת ויקטורי 0.43% העניקו למניה מחיר יעד של 36.6 שקל למניה - אפסייד של 9.1% על מחיר השוק.

הסניפים Vs האינטרנט - מי ינצח? ברוסאריו התייחסו בנוסף למכירות המקוונות, וכתבו: "בינתיים, לא קיימת רווחיות במכירה באינטרנט, וסביר להניח כי בממוצע, הרשתות מפסידות בפלטפורמת מכירה זו. כדאי לקחת בחשבון שעם התרחבות מגמת המכירה באינטרנט, קשה יהיה להימנע מקניבליזציה של מכירות בתוך הרשתות. כך למשל רשת רמי לוי, שבה המכירות המקוונות מהוות כאמור כ-3% מהפדיון, ככל הנראה לא סובלת בשלב זה מקניבליזציה בין המכירות בסניפים למכירות באינטרנט, משום שמחד, פריסת הסניפים של הרשת בגוש דן היא דלילה, ומאידך, היקף המכירות המקוונות קטן. ברגע שהרשת תרחיב את הנוכחות הפיזית שלה בגוש דן ובמקביל יגדל היקף המכירות המקוונות שלה, סביר כי תתעורר תופעת הקניבליזציה. לכן, להערכתנו התמריץ המרכזי להשקעה בפיתוח והרחבת השירות האינטרנטי הוא שימור מעמדן התחרותי של הרשתות בשוק". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוסריו הם החברים של אלשטיין מאידיבי ובהתאם עמדותיהם (ל"ת)
    חוו"ד מוזמנת 15/04/2016 01:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שופרסל לא רואה אף אחת (ל"ת)
    יוגי 14/04/2016 13:22
    הגב לתגובה זו