מאבדים אמון: בנקים נוספים מורידים את מחיר היעד למניית אפל
האם בתי ההשקעות החלו לזנוח את מניית אפל? בתחילת חודש יוני בנק ההשקעות גולדמן זאקס יצא בהודעה דרמטית על כך שהוא מוריד את מחיר היעד של חברת אפל בכמעט 9% ומציב אותו על 125 דולר. דאז, בגודלמן זאקס הסתייגו מגודלו של המהלך שביצעו וטענו שהם ממשיכים להגדיר את אפל כהמלצת קנייה וצופים אפסייד ברור בשווקים - אם כי לא כפי שחזו בתחילה.
ביממה האחרונה שני מוסדות אמריקניים נוספים הצטרפו להשקפה של גולדמן זאקס. אם כי קביעתם כבר נחרצת יותר. בנק ההשקעות ג'י פי מורגן הוריד אתמול את מחיר היעד של מניית אפל לכדי 105 דולר בלבד, מדובר על הורדה בשיעור של 16% ממחיר היעד הקודם של הבנק שעמד על 125 דולר. לדעת האנליסט רוד האל של גולדמן זאקס, המניה זולה, אך מותאמת לרווחים העתידיים של האייפון והשעון החכם של החברה (ה-Apple Watch). במילים אחרות טוענים בגולדמן שהמנייה זולה יחסית, אך יש לכך סיבה.
מבחינת ההכנסות של אפל בגודלמן זאקס הורידו את התחזית 210 מיליארד דולר, ירידה בשיעור של 1.6% לעומת התחזית הקודמת (213 מיליארד). מבחינת רווח תפעולי, הבנק הוריד את התחזית בשיעור של 8% לכדי 21 מיליארד דולר. לסיכום טענו בגולדמן ש"למרות הורדת התחזית, אנחנו ממשיכים להאמין ביכולת של אפל להציג רווחים יציבים, כאשר המניה נחשבת זולה".
גם בית ההשקעות RBC הוריד את מחיר יעד המניה של אפל היום. מחיר היעד החדש של המניה הינו 115 דולר לעומת היעד הקודם שעמד על 120 דולר. מחיר היעד הקודם ניתן בסוף שנת 2014.
- אירופה נגד ענקיות הטכנולוגיה: קנסות כבדים על אפל ומטא
- השוק מחכה לתשובות: 3 נקודות לעונת הדוחות בוול סטריט
מניית APPLE נסחרת כמעט מתחילת השנה במחיר שנמוך מ-100 דולר למניה. נציין כי פרט למומנטום השלילי של מניות הטכנולגיה, אפל עצמה הציגה דו"ח מאכזב מאוד ברבעון הראשון של השנה שהציג ירידה ברווחים לראשונה מזה 6 שנים וצניחה במכירות האייפון לראשונה מאז השקתו. בתוך כך אחד מהמשקיעים הבולטים והקולניים בחברה, קארל אייקן, דיווח כי הוא חיסל את הפוזיציה שלו בה לחלוטין, בעיקר לאור חששות מכירות החברה במזרח הרחוק.
כמו כן, בשבוע שעבר אפל הודיעה כי היא מתגמשת בפני מפתחי האפליקציה שעושים שימוש באפסטור. אפל תוריד את ההשתתפות שלה במכירות לכדי 15% (מ-30%) בתנאי שמוריד האפליקציה חבר בה מעל לשנה. אנליסטים שונים הרימו גבה לנוכח המהלך, כאשר הוא מציג קושי של אפל לעמוד בתחרות ופוגע בשלמות המותג.