המניה הישראלית שצללה 6% השבוע, וחייבת להיות במקום מרכזי בתיק שלכם

פרשן וול סטריט של Bizportal, על סוגיית המלצות האנליסטים, מחירי היעד ומניה אחת כדוגמה
 | 

בתחילת המאה הותקפנו קשות בגלל שכתבנו שאם החברות ימשיכו להנפיק הנחיות וקונצנזוס האנליסטים על מרכיביו יימשך, יהפכו אלו לעיקר והתוצאות לתפל, משקיעים יפסיקו לבדוק חברות ברצינות וירוצו אחרי הכותרות שמונעות ע"י הקונצנזוס וההנחיות. הנוסח המדויק של הדברים אינו זכור לנו, אבל כתבנו (בדף שהוצאנו ללקוחות שלנו בארה"ב) שהקונצנזוס, מחירי המטרה וההנחיות הולכים ותופסים מקום מוביל בהחלטות המשקיעים בעוד שבפועל הם מטעים וברוב המקרים גם טועים. כתבנו אז על "תרבות הכותרות" שמתפשטת במהירות, מסכנת ומתחרה בהיגיון. הטענה שלנו הייתה שהדברים האלו מגבירים את הבורות שכבר החלה להשתלט על המשקיעים והתרומה היחידה שלהם, עם התקדמות מהפכת ה-IT, תהיה הגדלת הזעזועים בשוק ומעבר מבחירת השקעות באמצעות לימוד החברה וסביבת הפעילות שלה לבחירה בשיטת הקזינו.

כתבנו אז שלא ייתכן שחברה כמו סיסקו (סימול:CSCO ) תוערך בכפול כמעט מ-GE בגלל ההתלהבות מהקונצנזוס ומההנחיות והוספנו אז, כדוגמה, שזה לא ייתכן שחברות טכנולוגיות ישבו על הררי מזומן מבלי שיתחילו לחלק דיווידנד כי גם נושא זה, של "חברות טכנולוגיות אסור שיחלקו דיווידנד כי הכסף דרוש להשקעות מו"פ", הוא המצאה של הכותרות שאין לו שום אחיזה בהיגיון העסקי/כלכלי. חטפנו, אבל זה בדיוק מה שקרה!

"השוק" של 2016 מגיב הרבה יותר להנחיות, לקונצנזוס, להמלצות ולמחירי המטרה מאשר לעובדות. לפחות בנושא הדיווידנד צדקנו כיוון שהיום אין חברה טכנולוגית רצינית שאינה משלמת דיווידנד. חברה יכולה להוציא דוחות מצוינים אבל אם היא שמרנית בהנחיותיה המניה נשחטת וההפך, ומניה "טסה" ו"מתרסקת" בהתאם להשוואה עם הקונצנזוס וזאת למרות שהקונצנזוס אינו אלא ממוצע או מספר אמצעי של אנליסטים רבים, וההנחיות מתבססות על הערכת ההנהלה לגבי העתיד (הערכה שלעיתים קרובות מידי מוטית בגלל החשש מתגובת האנליסטים והמשקיעים).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הקונצנזוס על פייסבוק
48 אנליסטים מכסים את החברה והערכת האמצע שלהם היא שהחברה תציג רווח של 81 סנט למניה ברבעון שהסתיים ביוני, אבל ההערכות מתפרשות בין 88 ל-68 סנט. אם החברה תציג רווח שמעל ל-81 סנט המניה תתעופף מעלה, ואם פחות - תתרסק. אבל זה רק חלק מהתמונה. לאחר הפרסום יבוא מנהל הכספים של החברה, מר דיוויד וונר, ויסביר את הנתונים ויספק ההנחיות ואו אז, למרות שהכתה את הקונצנזוס, אם ההנחיות "פושרות" או חו"ח "נגטיביות" המניה עלולה לקרוס וההפך.

כמובן שיש עוד כמה גורמים שמשפיעים על המניות אבל לא בטווח הקצר שבו הקונצנזוס וההנחיות חשובים בהרבה מהעובדות. מי שבכול זאת בקי בעובדות (מי שקורא מעבר לכותרות) יכול לנצל מצבים אלו שהולכים ומקצינים, אבל בסך הכול הדבר גורם לתנודתיות שהולכת וגדלה ותורמת עוד יותר להפיכת הבורסות, בינתיים רק בטווח הקצר למזלנו, לבתי קזינו כיוון שמשקיעים מהמרים על סטיות מהקונצנזוס ועל ההנחיות. ובנוסף, החשש (או התקווה) מעמידה בקונצנזוס ו/או מהנחיות שמנוגדות לציפיות שבנו האנליסטים הם הגורמים העיקריים בתנועת המניות בתקופה שלפני פרסום הדוחות.

למה כ"כ כדאי להשקיע בצ'קפוינט?
זה מזכיר לנו את צ'קפוינט (סימול:CHKP ) שנמצאת אצלנו מאז סוף 2008 ברשימת החברות היותר מומלצות להשקעה לטווח הארוך, כי מהבחינה הפונדמנטלית אין הרבה חברות שמציגות תמונה איכותית שדומה לזו שמציגה החברה הישראלית. נכון, החברה אינה מחלקת דיווידנד עדיין וגם אינה אגרסיבית בתחום ה-M&A אבל שום חברה אינה מושלמת ומהבחינה העסקית היא מהטובות שיש.

המעניין הוא שאחת הסיבות בגללן אנחנו ממשיכים לחשוב ש-CHKP חייבת להיות במקום מוביל בתיק היא דווקא בגלל העובדות שהזכרנו כי גיל שווייד, בעקשנותו שלא לחלק דיווידנד ובקמצנותו בתחום ה-M&A יצר חברה שמזילה ריר מפיו של כול בנקאי השקעות גדול שמסתכל על החברה (לא דרך הכותרות) ואומר לעצמו, "וואו, איזו ענקית תשתיות טכנולוגיה לא תהיה מעוניינת להשתלט על חברה כזו?".

אז צ'קפוינט פרסמה את דוחות הרבעון השני של 2016 והתגובה המידית, למרות שהכתה הקונצנזוס, הייתה ירידה של כ-5% וזאת בעקבות "הנחיות פושרות". לפני שנגיע לזה בואו ונציץ בתוצאות. ראשית, זו השנה ה-19 ברציפות שהחברה מובילה, גם מטעם גרטנר, גם מטעם IDC וגם מטעם פורסטר, אבל הכבוד זה דבר אחד והמספרים מכובדים לא פחות.

החברה, שוב, הציגה מספרים שוברי שיא, מכירות של 422.7 מיליון לרבעון או 827.0 לחציון השנתי, עליות של 6.9 ו-7.7 אחוזים בהתאמה. הרווח הנקי 165.8 ו-333.2 מיליון עלה ב-2 וב-3 אחוזים בהתאמה והרווח למניה, 0.95 ו-1.89 עלה ב-7.95 וב-8.6 אחוזים בהתאמה. בסוף יוני היו בקופה 3.708 מיליארד דולרים וזאת לאחר שהשקיעה, עד כה, 4.513 מיליארד דולרים ברכישת מניותיה בבורסה.

מחיר היעד של קונצנזוס האנליסטים נכון לערב פרסום הדוחות היה 89.04 דולר, 11 אנליסטים היו בהמלצת קניה, 11 בהחזק ושניים המליצו למכור. נצטרך להמתין ולראות כיצד יעדכנו האנליסטים את הערכותיהם בעקבות הדוחות האחרונים, אבל תגובת השוק הראשונית הייתה שלילית, לא רק בשל ההנחיות הפושרות אלא גם בגלל שהתוצאות שהכו את הקונצנזוס לא הכו אותו בגדול. ""הציפיות הנלחשות" (עוד מונח מוזר שבעצם אומר שהיה קונצנזוס אבל היה גם קונצנזוס נוסף, של תקווה שהתוצאות יכו בהרבה יותר וזה לא קרה) איכזבו.

גיל שוויד - מנמיך ציפיות סדרתי
קראנו את דבריו של שווייד בשיחת הוועידה. אנחנו קוראים את דבריו בכול שיחת ועידה מאז תחילת המאה והאיש הזה הוא מנמיך ציפיות סדרתי, אלא שהאינדיאנים שרוכבים על הכותרות אינם מודעים לכך כיוון שבכותרות לא מציינים דברים כאלו. אז מה הוא אמר שהבהיל את "השוק"? לאחר שתיאר את ההישגים ברבעון, שללא ספק מרשימים ביותר, פנה להנחיות:

"אנחנו מרוצים מהצלחת אימוץ המוצרים החדשים שלנו במחצית הראשונה של השנה וממשיכים עם אותן ההנחות (מתחילת השנה). אבל, המודל העסקי שלנו השתנה מעט וזו כתוצאה משינויים במבנה הכרת ההכנסות שלנו כתוצאה ממכירת המוצרים החדשים שמכילים אופציות לכלול את תוספות הלהבים שלנו. ההכנסות מהלהבים מוכרות כהכנסות מינויים שאותן מכירים לאורך השנה כולה בגלל שהכנסות אלו יוצרות זרם הכנסות ארוך טווח ולכן אינן נכנסות במלואן לדו"ח הרבעוני. זה לעומת ההכנסות ממכירת המוצרים שנכנסות כולן לדוחות בעת המכירה ברבעון. זה יוצר מצב שבו ההכנסות ברבעון הבא תהיינה נמוכות ב-8 עד 10 מיליון דולרים וכפול מזה ברבעון האחרון, מה שיגרום לירידה ברווח למניה ב-0.03 $ ברבעון השלישי ושל 0.06 דולר ברבעון האחרון. כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר קיימים גורמים רבים שיכולים להוביל לתוצאות שונות וקשה מאוד (לפיכך) לחזות את העתיד. בכול מקרה, צבר ההזמנות שלנו לרבעונים השלישי והרביעי בריא".

אני מאמין שהמשפט "אבל, המודל העסקי שלנו השתנה מעט וזו כתוצאה משינויים במבנה הכרת ההכנסות" הוא שגרם לתגובה השלילית למרות שהתוצאות הכו הקונצנזוס, שהרי הכותרות הראשונות שהופיעו לאחר פרסום שיחת הוועידה הבליטו את "התוכן הפושר של הנחיותיו של שווייד". כאשר מניה יורדת בגלל "תוכן פושר של הנחיות" או עולה כפי שעלתה אפל (סימול:AAPL ) לאחר שהכנסותיה ירדו "פחות מהקונצנזוס" זו תופעה לא הגיונית בהתנהגות משקיעים. נכון, התגובות לקונצנזוס ולהנחיות יכולות להיטיב עם המשקיע הנבון כאמור, אבל מספר המשקיעים הבלתי נבונים שהכותרות הן פלטפורמת ההערכה המועדפת עבורם הולך וגדל, ומה שקורה בטווח הקצר עלול לעבור לטווח הארוך ולכן צריכות הרשויות להתחיל ולטפל בכול עבודת אלילים זו של הנחיות, מחירי מטרה וקונצנזוס.

אז מה הקשר בין הנחיות לתפקוד?
אנחנו לא ממציאים דברים מהראש. ב-2006 עשתה חברת הייעוץ הגדולה McKinsey & Co מחקר על הקשר שבין ההנחיות לתפקוד כול 500 המניות של חברות ה-S&P והכותרת הייתה "יש מספר סיבות שבגללן חברות מספקות הנחיות לגבי התוצאות העתידיות שלהן, כולן אינן מצדיקות עצמן". כדאי לכם להקדיש כמה דקות לקריאת המחקר שמוכיח שלהנחיות ו/או עמידה בקונצנזוס אין שום השפעה על מחירי והערכת המניות מלבד אחת, הם גורמים לגידול חד בזעזועים (ולמסקנה הזו הגענו בתחילת המאה כאמור).

זה היה ב-2006, היום המצב גרוע בהרבה. לא רק שהזעזועים נעשו חדים ורבים יותר, אלא שההנחיות והקונצנזוס מובילים את החלטות ההשקעה לטווח הקצר, משמשים חומר גלם לתרבות הכותרות ומעמיקים את הבורות. בשבוע שעבר רואיין ווארן באפט בתוכנית הפופולארית Squawk Box ב-CNBC ודרש להפסיק עם ההנחיות כי "הן, בנוסף לכול הבעיות, מביאות לרשלנות ולתוצאות רעות (מנהלי כספים מתאמים הנחיות לקונצנזוס)".

באפט, ביחד עם קבוצת מנהלי-על כמו ג'יימי דימון מג'י פי מורגן ואחרים, הקימו לובי שילחץ על הרשות לני"ע למסד מה שהם מכנים, "reforming corporate governance". הם דורשים שלצד הפסקת ההנחיות יופסק גם השימוש במה שקרוי "קונצנזוס האנליסטים" על כול גרורותיו. אנליסטים צריכים לסקר חברות, לא להתרכז במניות. מאז ומעולם אנחנו טוענים שהמשקיע של המאה ה-21, בגלל הגישה הזמינה לאינפורמציה, צריך להחליט על השקעותיו בעצמו ורק להיעזר באנליסטים.

הנחיות, קונצנזוס ומחירי יעד הם תחזיות של התאמה בין מצב עובדתי וחזוי במקרו ובמיקרו. עם הידע שניתן היום בחינם ברשת אין שום סיבה שהמשקיע לא יעשה תחזיות משלו ומי שלא מסוגל לכך שיתרכז בסלים ובקרנות בלבד.

אז טראמפ הפתיע?
כעת, כאשר הסיבות ל"חזרה למשבר 2008" הפסיקו לעורר עניין, תתחיל התקשורת האמריקנית לחפש כותרות אימים בנושא של וול סטריט שקשורות להתקדמותו "הבלתי נתפשת" של דונלד טראמפ בסקרים. אם אתם זוכרים, לפני למעלה משנה כתבנו שהתקשורת האמריקנית טועה בקשר לאיש והוא יפתיע. לא חשבנו שעד כדי כך יצליח אבל גם לא נפלנו מהכיסא כשהוכתר כמועמד הרפובליקני. מי שעוקב אחרי התנהגות התקשורת הפיננסית בארה"ב מבין טוב יותר מדוע סיכויו של טראמפ טובים בהרבה ממה שחושבים פרשני המיינסטרים ובראשם אלו מהניו יורק טיימס, ה-CNN ואחרים.

טראמפ (די בדומה לידידו נתניהו) רואה את המצב האמתי, יודע להבדיל בין עיקר לתפל ומבין מה לוחץ על האמריקני הממוצע, על הרוב השקט שם. הפרשנים הכלכליים, שמאז 2009 מבטיחים "חזרה ל-2008" ו"ירידה ברווחיות החברות", אינם תופסים את השינויים הטוטאליים שמובילה מהפכת הטכנולוגיה ובדיוק באותה מידה הפרשנים הפוליטיים מסרבים להבין השינויים החברתיים שהתרחשו ומתרחשים כתוצאה מהמהפכה. אז הלטינים ומהגרי המזרח הרחוק יצביעו קלינטון? נחיה ונראה. כול זה כמובן לא מבטיח שהשוק ימשיך לעלות, תיקונים והזדמנויות קניה יהיו עוד בשפע.

תגובות לכתבה(116):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    מדהים
    ארי 02/08/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין כל החלומות שעולים ויורדים לפי מצבי הרוח וההודעות שהחברות מוציאות, אי אפשר שלא לשים לב למניה אחת שפעם הייתה פופולארית בתגובות פה והיא GBSN שפשוט מדהימה. אני עוקב אחריה לערך שנה ואם אני לא טועה ביצעה 4 ספליטים הפוכים (!) וכל פעם התרסקה אחרי ב-99 אחוז!!! לא פחות. וכמעט בכל פעם הצליחה גם לגייס המון כסף במחירים גבוהים. תודה שלמה שזה פשוט מדהים. לפני מס' חודשים הגבת כאן למישהו שיש עדיין רבים שמאמינים בחלום החברה. זה מדהים לכשעצמו.
    סגור
  • Great Basin Scientific
    שלמה גרינברג 03/08/2016 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קלסיקה של כותרות, יש עוד עשרות כאלו . הם לא מגייסים "במחירים גבוהים" ו"החלום" כשלעצמו עדיין מעניין ביותר. אגב, לגבי הגיוסים אז לא תמיד הם נעשים בשל העניין בחלום אבל זה נושא סבוך מאוד במיוחד במדינת נבדה
    סגור
  • מה שתגיד
    ארי 03/08/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני לא טועה הגיוס האחרון היה באיזור 3 דולר למניה (זה היה אחרי שני ימי ראלי מטורפים שהמניה עלתה 150 אחוז אחרי הודעה) לפי שער הגיוס הזה הם כבר צריכים 1000 אחוז (!!!) מהשער של אתמול כדי שיגיע לשער ההשקעה.
    סגור
  • GBSN
    שלמה גרינברג 03/08/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיוס האחרון (סוף יוני) והקודם (לפני כ 7 חודשים) היה באמצעות אגרות חוב להמרה, האחרון למחיר מניה של 2 דולר אבל לעתיד הרחוק. זה "מנהג עתיק יומין" בוול סטריט שחברות מודיעות הודעה חיובית "מדהימה", המניה עולה ואז מצליחים איכשהו להביא משקיעים שהם, בד"כ במקרים אלו, קרנות הדג' או קרנות שמתמחות בדברים כאלו. כמעט כול החברות הישראליות הקטנות/חלומיות עשו דברים דומים. זה הגדולה של השוק האמריקאי, יש הכול מכול ולכול דבר.
    סגור
  • 41.
    בקשה קטנה למי שיודע
    שמואל 02/08/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פעם קורה שחברה מפרסמת תוצאות של ניסוי שנעשה בתרופה מסווימת. האם ניתן לדעת את תאריך הפירסום מראש ? והיכן. תודה מראש.
    סגור
  • טען עוד
  • לא, אבל
    שלמה גרינברג 02/08/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לעיתים החברות מודיעות מתי בכוונתן להגיע לסיום השלב. אם תכנס לאתר החברה תגיע לתרופה הספציפית ולעיתים יש הערכות או שתשלח שאילתה לחברה (יש באתר אפשרות לכך)
    סגור
  • תודה לך. (ל"ת)
    שמואל 02/08/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    האם יש התפתחויות?
    ג'ני 01/08/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני תקופה היה פה המון תגובות על סאן אדיסון שבתהליך פשיטת רגל. האם יש התפתחויות נוספות? ואיך ניתן לדעת מה לוח הזמנים של הדיונים אודותיה בבית המשפט? אין לאחרונה דיווחים של החברה בנושא
    סגור
  • צודק ארי, תגוגולי בבקשה ותבדקי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 02/08/2016 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כמה אפשר לשגע אותו על אותו מניה?
    ארי 01/08/2016 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתה כתבה בגוגל פייננס או יאהו ואם הבנתי נכון כך פני הדברים: בעלי המניות נאבקים לקבל מקום לנציג מטעמם ליד שולחן הדיונים. אם בית המשפט יקבל זאת יש סיכוי סביר לטוב ואן לא יש סיכוי סביר להפסד הכסף לגמרי. אולי שלמה יוכל לומר אם אני טועה או שהבנתי נכון. לגבי תאריכים של דיונים אין לי מושג לא בקי בפרטים.
    סגור
  • 39.
    אתמול הכותרת הנל ב ynet (כול 84 שעות פיגוע באירופה)
    אורן 01/08/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שחברות הקרוזים התעופה התיירות הולכות לחטוף בדוחות הבאים (איזה אמריקאי יבוא לחופשה באירופה - כאשר המקומיים עצמם חוששים) - למרות שהנטייה היא לחשוב שאף אחד לא יוותר על החופשה השנתית וכו. [כול 84 שעות פיגוע: בהלה באירופה, צניחה בתיירות בחודשיים האחרונים מדי 3.5 ימים בממוצע מכה דאעש מחוץ לאזורי הלחימה. הבוקר פונו נוסעים ממעבורת בצרפת עקב פיצוץ, על נופשים בקאן נאסר להביא תיקים גדולים. ירידה דרמטית בהזמנות למלונות בכל הערים הגדולות באירופה ynetפורסם: 31.07.16 , 13:46 ]
    סגור
  • וזה אומר מה בדיוק? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/08/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    וילי פוד ווילי פוד אינטרנשיונל ג'י ויליק
    ערן 01/08/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה המנייה נסחרת בארהב בפחות מהncav. שלה. האם מכיר מעט את חברת ויליפוד? מדוע כל כך זולה תודה
    סגור
  • מכיר
    שלמה גרינברג 01/08/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לא עוקב מקרוב
    סגור
  • יש שם פרשיה בחקירה על שימוש בכספי
    מירי 01/08/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה על ידי הבעלים לשימוש פרטי
    סגור
  • 37.
    טובירה טרפטיוטיק TBRA
    ארי 31/07/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני מספר ימים התרסקה מהאיזור 12 דולר ועכשיו מדשדשת באיזור 4 דולר. עדיין שווי השוק לא קטן ויש מזומן בקופה. האם יש לה עוד לרדת?
    סגור
  • הרי אינך מצפה לתשובה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/08/2016 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היא באותו תחופ כמו glmd הישראלית (ל"ת)
    NAFLD NASH 01/08/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואז מה?
    שלמה גרינברג 01/08/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי אינך מצפה לתשובה אינטליגנטית על שאלה "כמו האם יש לה עוד לרדת?" ברור שהיא יכולה לרדת והמון והיא גם יכולה לעלות והמון.
    סגור
  • מנקודת המבט שעוד מתחרה של גלמד יצאה מהתחום (ל"ת)
    glmd 01/08/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היא לא "יצאה מהתחום "
    שלמה גרינברג 01/08/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התוצאות לא עמדו בציפיות אבל עדיין היו מבטיחות והחברה תמשיך בניסיונותיה והשבוע תפגש עם ה FDA לתכנון ההמשך. אגב, לא מדובר בתרופה תחרותית לגלמד.
    סגור
  • 36.
    Ocwen finencial
    נעמה 31/07/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    OCN עד לפני שנתיים הייתה להיט גדול והגיעה לאיזור 60 דולר ומאז יורדת ויורדת. בימים האחרונים התעוררה קצת חיובית. האם מכיר ויש לך דעה עליה?
    סגור
  • איני עוקב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/08/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    מניות לכל החיים
    מאיר 31/07/2016 08:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באפט דוגל בכך - אשמח לדעתך שלמה האם גם אתה דוגל בכך או שכיום בתרבות הכותרות האסטרטגיה מעט שונה ועדיף לדלל בעליות ולחזק בתיקונים.לתזמן איש לא יודע...האם מניות כמו ge . aapl. Gooogl. Chkp at@t. שווה להחזיק לתמיד?תודה
    סגור
  • לכול החיים
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מסכים אבל עם מכירת חלקים מהאחזקה כשבמניה שוברת שיאים וחזרה כשהיא מתקנת. המטרה היא לנצל את הזעזועים לבנות תיק שעלותו 0 ויש כבר כמה מניות מובילות כמו FB, AAPL, CHKP, ISRG, EW , GE ואחרות שאפשר היה לבצע זאת בשנים האחרונות ואני מכיר כמה משקיעים שעשו כך.
    סגור
  • השאלה היא איך אפשר לדעת מתי מניה שוברת שיא? (ל"ת)
    יוסי 01/08/2016 03:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מביטים בגרף (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/08/2016 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • תודה שלמה.. (ל"ת)
    מאיר 31/07/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    חברת wix בניית אתרים ישראלית
    מוטי 31/07/2016 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום ותודה על המאמר.האם יצא לך לעקוב אחרי ויקס?האם לדעתך הפוטנציאל העתידי גבוהה ובתיקון מחיר המניה עשויה להיות מעניינת החברה? או שהיא "מעבר לשיא"תודה
    סגור
  • עוקב
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה, מאז תחילת השנה, הכפילה עצמה ולדעתי בעיקר בשל כול מיני אפליקציות חדשות שהוסיפה לאתר, "אהבתו" של קריימר והמחשבה שמישהי מהגדולות תציע הצעת רכש. ברור שההערכה גבוהה מאוד (ראה דוחות) אבל היא מתבססת על ציפיות שנקווה שיתממשו.
    סגור
  • אחלה תגובה. תודה רבה. נקווה שדווקא תרד
    מוטי 31/07/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כדי שאוכל לקנות
    סגור
  • 33.
    שלמה מה דעתך על הזהב (ל"ת)
    יואל 30/07/2016 18:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נתתי דעתי פעמים רבות
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבעיה של הזהב היא שקשה מאוד להעריך מה התרומה הספקולטיבית/חרדתית לעומת התרומה השימושית בתעשייה. העלייה לאחרונה היא בעיקר חוסר הוודאות והחששות. אישית, איני מאמין בזהב כהשקעה מעבר למחיר מסויים כי הגורם הספקולטיבי שלו הולך ונחלש.
    סגור
  • 32.
    על פי תרבות הכותרות המפולת קרובה, (ל"ת)
    תרבות הכותרות 30/07/2016 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואז? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    VXX
    ויקס 30/07/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם לאור הימצאות השוק בשיא כל הזמנים נכון יהיה להשקיע במדד הפחד vxx כביטוח לירידות ותיקונים?תודה על כל הכתבות ווההייחסות.
    סגור
  • 30.
    Vxx
    ויקס 30/07/2016 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם השוק בשיא כל הזמנים...האם חושב שקניה של מדד הפחד vxx היא השקעה נבונה כרגע וביטוח לתיקונים ומפולות בהמשךjQuery20305336677576415241_1469888938660תודה על כל הכתבות המצויינות והענייניות!!
    סגור
  • תפעיל ההיגיון, תבין מהו בדיוק ה VXX ותחליט (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    מלאנוקס
    גב 30/07/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מר גרינברג או מישהו אחר יכול להסביר מדוע יש ירידה של כ-20% במניה מלאנוקס לאחר פרסום הדוחות שהיו הטובים ביותר עד היום ומעבר לתחזיות ?? תודה
    סגור
  • מלנוקס
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגדול מסכים עם אורן ובנוסף, MLNX עדיין סובלת ממה שקרה לחברה בקיץ 2012.. אותם אנליסטים שדחפו המניה ל 120 דולר אז עדיין מכסים אותה גם היום
    סגור
  • כול אחד רואה מה שהוא רוצה לראות
    אורן 30/07/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כול הנפילה מאז הדוח בגלל שהם דיווחו על ירידה של 3 אחוז במכירת האינפיניבנד בגלל מה שמוסבר כ (לך תדע אם זה נכון) לחץ מחירים מצד אינטל. ברגע שמתחילה נפילה ה"אינדיאנים" לא רוצים לקנות וכולם מחכים שתגיע לטווח של 40 42 דולר. The chip designer reported a 16% rise in earnings, above views, but also a 3% dip in Infiniband sales amid pricing pressure from Intel (INTC).
    סגור
  • 28.
    חבל על ניר חדרה שהפעלים מנצלים אותה כמו סעיד בבלות כניס
    tch 30/07/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כמו רכבת אים הפעל עושה מה שהוא רוצה במפעל ואין מי שיעצור אותו הם יודעים רק לאכול ולישתות הם משמנים כמו סוסים והם קשה להם לעבוד כול היום קפה ואוכל בשעה 5 משאיר פעל עד שעה 7 והוא ישן בחר ואתה בא לפריקה אומר לך לך הביתה טבו מחר כי הם צריכים לישון בחדר המתנה תשלך נציג החברה לבדוק אך הם ישנים לאחר 5.30 עד 7 בערב במימם שבם הם עשים חפלות במפעל
    סגור
  • 27.
    CERS
    שמואל 30/07/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ניתן לשמוע כמה מילים על החברה הזו , שלפי תחום עיסוקה מעניינת ביותר. תודה מראש.
    סגור
  • אכן חברה מעניינת אבל
    שלמה גרינברג 31/07/2016 13:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Cerus עוסקת למעשה ב"שימור דם נקי". יש לחברה מערכות ששומרות על דם באחסון כנגד כול מיני חיידקים, זיהומים וכו. המניה עלתה מאז תחילת השנה כי ה FDA אישר המערכת ולאחר מכן היו כתבות שממליצות על המערכת. הבעיות הן בתחרות ובדוחות וכיוון שהמניה עלתה למחיר לא סביר כלכלית כדאי למתעניינים להיזהר ולהמתין לתיקון במחיר
    סגור
  • תודה .לך על התיחסותך (ל"ת)
    שמואל 01/08/2016 22:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • CERS SERES MCRB סלט ירקות שלם עשית (ל"ת)
    סמי וסוסו 30/07/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עלתה כבר כמעט ל 40 אחוז
    חיים 30/07/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהתחתית שנגעה בו ביום שישי (נגעה ב 8 דולר וסגרהקרוב ל 11).
    סגור
  • 26.
    RADA
    ארז 30/07/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלמה דעתך בבקשה ל-RADR,תודה!
    סגור
  • כפי שעניתי 100 פעם ויותר, נשיאים ורוח וגשם אין (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דבר עברית
    משה 31/07/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אמנם זהבי עבר לסין אך לא כולם מתוחכמים כמוך .
    סגור
  • מתוחכמים?
    שלמה גרינברג 01/08/2016 08:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחבר את כול ההודעות על החוזים ש"נחתמו" בשלוש השנים האחרונות, תשווה עם המכירות שהולכות ויורדות ותבין למה זהבי הלך לסין
    סגור
  • 25.
    sedg ברמות הקטסטרופה אחר תוצאות רבעון הקודם
    ארז 29/07/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברבעון הקודם פרסמה תוצאות ב 9 למאי. ביומיים שלושה לפני הפרסום נפלה 15 אחוז ואחרי הדוחות (שהיו מצויינים) נפלה עוד 20 אחוז למחיר 17.5. היום היא ב 18 כאשר המדדים האמקאים קרובים לשיא. חברה מצויינת. תוצאות מעולות אבל המניה שחוטה. דוחות רבעוניים ב 9 לאוגוסט.
    סגור
  • איני עוקב אחרי החברה הזו (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/07/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • כתבת עליה לא מזמן
    ארז 30/07/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מסמנים הזדמנות: מניה בסקטור לוהט שחטפה חזק לאחרונה - מאפשרת כניסה פרשן וול סטריט של Bizportal על אלון מאסק, שני בן הדודים הגאונים שלו - וסקטור שאסור להתעלם ממנו שלמה גרינברג | 05/11/2015
    סגור
  • הכתבה הייתה על SCTY (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/07/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    התורנית היומית
    מוישי 29/07/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום תורה של MCRB להתרסקות. עוד סיפור של הערכת יתר לחברה וחסרה לפסים מציאותיים כמו שאתה תמיד אומר וצודק. מדהים
    סגור
  • SERES
    שלמה גרינברג 29/07/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכיר היטב את החברה והספור שלה. היא אחת החברות שנכנסו לתחום רפואי חדש שנקרא microbiome therapeutics, תחום מעניין ביותר, בעל פוטנציאל אדיר אבל, כרגע, חלומי לחלוטין. אלא מה שקרה הוא שכמה אנליסטים התלהבו מהחלום וכנראה לא הבינו את הפער בין חלום למימושו והמליצו בחום. המניה הזו הגיעה, אם איני טועה, ל 125 דולר בתחילת השנה. מה שהוביל את האנליסטים לחלום היה, לדעתי, רוג'ר פומרנץ, המנכ"ל-יו"ר שהגיע ממרק וקודם היה ב J&J, תותח רציני וגם העובדה שה FDA האמינו בתרופה הזו, ה SER 109, וכינו אותה "תרופה פורצת דרך". התרופה כשלה בשלב השני של הבדיקות הקליניות. יש להם עוד 5 תרופות חלומיות מאוד בשלבי פתוח. הנפילה, בדיוק כמו העלייה, מטורפת. זו חברה שלאחר הנפילה מעניינת. צריך כמובן לבדוק את מצב המזומן שלה. התרופה שכשלה לא מתה עדיין הם יבדקו ויראו היכן הבעיה אז יש זמן לבדוק אולי אעשה סיפור קטן אודותיה בשבוע הבא בעיקר בשל התחום שכ"כ מעניין.
    סגור
  • "מיקרוביום" - למי שלא הפנים זה כול האוצרות שבקקי שלנו (ל"ת)
    אמיתי אמיתי 30/07/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש לבדוק אם האחים baker בעלי עניין,אחרת אין מה לחפש. (ל"ת)
    משה 30/07/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מקרוביום - לעשות כסף מקקי (אמיתי) (ל"ת)
    סמי 29/07/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בינתיים התחום הוא רק אוויר חם, כנראה (ל"ת)
    יוסי 01/08/2016 03:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    טבע
    ג'ספר 29/07/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה שלום, השבוע התבשרנו סופסוף שטבע תרכוש רשמית את החטיבה הגנרית של אלרג'ן. אם זאת את הדובדבן שבקצפת- שת"פ של אלרג'ן עם אמג'ן בהפקת תרופות גנריות לביוסימליאר, טבע לא תרכוש. האם לאור העובדה שלטבע בניגוד לסנדוז, מיילן ואלרג'ן אין אסטרגיה מוצקה בתחום, מדובר למעשה בפספוס היסטורי?
    סגור
  • ביוסימילארים
    שלמה גרינברג 29/07/2016 18:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לטבע אין אסטרטגיה מוצקה בתחום? טבע היא מהראשונות שנכנסה לתחום תתחיל עם החומר ב http://www.emtex.be/public/uploads/files/TEVA_BIO_brochure_external_120419%20final%20version%20(2).pdf . מתוך האתר שלהם: Biosimilars Teva understands the potential biosimilars have as a growth driver to our long term strategy. We currently have 3 marketed biosimilar products Eporatio (epoetin theta), Ovaleap® (follitropin alfa) and Tevagrastim (filgrastim) and will be an active player in biosimilars. Successful biosimilar opportunities would have the following attributes: דעתי היא שאלרג'ן פשוט אינה מעוניינת למכור את התחום או שדרשה מחיר חללי אבל ישראל מקוב בזמנו הכניס את טבע לביו סימילארים מאסטרטגיית ל החברה.
    סגור
  • 22.
    תודה על הכתבה
    אבי 29/07/2016 10:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למדתי מנסיוני ש: א. אם "קונסנזוס האנליסטים" היה מתחרה באולימפיאדה בהתעמלות אמנותית, היה זוכה במדליית זהב על ביצוע מושלם בתרגיל הגמישות ב. ועדות ההשקעות, לפחות בחלק מבתי ההשקעות, "מכניסים" (תרתי משמע) מניות ש"חשוב שיהיו בתיק". כן אמרתי, אבל למה? הרי המגמה הגלובלית של הסחורות ברורה, הלקוח (במקרה שלפנינו סין והודו) הוא המלך.שאלתי אחד מהם. "ככה חושבים האנליסטים בועדה". גם אחרי ירידה של 30% הם לא שינו את דעתם. למה? "יתכן והרע מאחורינו". ג. צ'ק פוינט - אכן חברה והנהלה מדהימה, אבל כפי שכתבת ברישא, כל עוד לא מחלקת דיוידנד ו"קמצנית" ב M&A, לדעתי הפוטנציאל בה קיים, אבל מוגבל. שוב, תודה על הכתבה. למדתי
    סגור
  • 21.
    ג'ילד
    gild 29/07/2016 00:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם אתה מסכים איתי שהיא המניה הכי זולה בביו? אם תוכל לומר לי את דעתך לגביה? והאם אתה חושש מתוצאות הבחירות שהרי אם קלינטון תיבחר יש סיכוי שיהיה אפשר לקנות מניות ביו במחיר יותר זול? תודה
    סגור
  • כבר רבעון שלישי ברציפות שהמניה קורסת אחרי דוחות (ל"ת)
    "התקף לב" בדוחות 29/07/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני מניח שאתה שואל על GILD
    שלמה גרינברג 29/07/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכי זולה? מה זה בדיוק. על GILD עניתי עשרות פעמים וגם סקרתי. זו חברה מאוד מעניינת ומובילה בתחומים שלה. אם לדעתך היא "הכי זולה" אז כדאי שתצלול לנתונים, לצנרת התרופות, תלמד על החברה ותתיעץ עם אנשים שמבינים בתחום. אישית אני מאמין שגיליאד מנוהלת היטב, יש לה צנרת מעולה וכדאי לבדוק.
    סגור
  • חברה מעולה יש ירידה עקבית במכירות וריווחיות
    שימי 29/07/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראה מגמת ירידה במכירות ב5 רבעונים האחרונים כמדומני. זה מטריד את המשקיעים
    סגור
  • אכזבה רבתי יושב שם המון זמן
    אורי 29/07/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה כותב שניהול שם טוב אני לא יודע בשנה האחורנה היא על הפנים
    סגור
  • 20.
    EPRS
    taly 29/07/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד חברה שפעם היתה על הגל וקרסה לתהום. האם לדעתך יש לה עדיין סיכוי?
    סגור
  • EPIRUS
    שלמה גרינברג 29/07/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבקש מביזפורטל להכין לי קטע שיודפס אוטומטית לכול השאלות מהסוג הזה. ברור שיש סיכוי אבל יש, הרבה יותר סיכון. זו חברה שמנסה לפתח תרופות גנריות לתרופות ביו טכנולוגיות (ביו סימילארים). אם תצליח זה הסיכוי. המניה עלתה כי קרנות מיגננה התאהבו בה בזמנו
    סגור
  • 19.
    שאלת תם
    אריה 28/07/2016 23:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנושא של מס' המניות העוברות לסוחר ביום מסחר אחד מעניין אותי לכן אני לוקח מניה שהיום הייתה בכותרות לדוגמא: מניית EVOK ריכזה היום מחזור של כמעט 30 מיליון מניות כשכלל מניות החברה הם רק כ-10 מיליון. המחזור היה פי 4 משווי החברה כולה. האם זה אומר שמדובר בהרצה ואותם סוחרים מכרו קנו ומכרו בתוך יומי? או מה?
    סגור
  • זה אומר ש 15 מיליון מניות החליפו ידיים, זה הכול (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/07/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שמעת שלמה מה אמר בלומברג על כישוריו העסקיים של טראמפ?
    יוסי 28/07/2016 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא נדבר מה אמר על אישיותו, אבל בלומברג שהוא מועמד עצמאי לנשיאות ואיש עסקים בקנה מידה עולמי, ובודאי בקיא יותר מרבים במתרחש בתחום הכלכלי פשוט פסל את הישגיו העסקיים.
    סגור
  • נו?
    שלמה גרינברג 29/07/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלומברג הודיע מפורשות שאינו מועמד לנשיאות, כול היתר נכון
    סגור
  • טראמפ הוא הצלחה תקשורתית ותו לא, כל השאר מעורער
    יוסי 29/07/2016 22:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משבר 2008 היה בתקופת ג'ורג' בוש ובאחריותו, ואובמה בא להחזיר הכלכלה והמדינה (=הוצאת ארה"ב מאפגניסטאן ועיראק) למסלול "הרגוע". טראמפ הוא לא האיש שמסוגל לפתור בעיות, רק להצית אש, והויכוח בכלל לא אידאולוגי.
    סגור
  • 17.
    פורד ו gm
    ירדן 28/07/2016 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה האם לדעתך הדוח של פורד כזה גרוע? או שכמו שכתבת בכתבה האנליסטים ומשקיעי זמן קצר הורידו את הנייר כמעט 10% ? ומה דעתך בין פורד למתירה בשם gm שדוחותיה דווקא טובים?תודה
    סגור
  • פורד
    שלמה גרינברג 29/07/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הירידה בפורד, לדעתי, הייתה בעיקר בשל הצהרת המנכ"ל שהגאות בשוק המכוניות האמריקאי, גאות אדירה שהתחילה ב 2009, לקראת סיומה ולכן לא רק פורד ירדה אלא גם המתחרות. אם זה נכון או לא נדע בקרוב אלא שהאיש כבר אמר כך ב 2011 אז נמתין ונראה. GM היא החברה האמריקאית הגדולה ביותר ואולי, בהזדמנות, נעשה סקירה גם על המגזר הזה.
    סגור
  • Thanks shlomo
    ירדן 29/07/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה אתה לא פעיל בחשבון בטוויטר? פייסבוק? משהו נוסף שנוכל לעקוב ולהציק לך?
    סגור
  • 16.
    אסטטיקה רפואית
    אדם 28/07/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אשמח התייחסותך לתחום האסטטיקה הרפואית הלא פולשנית שנמצא בצמיחה , עם חברות כמו CYNO, ZLTQ ו ELOS
    סגור
  • נגיע גם לשם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    טראמפ המשך
    קורא ותיק 28/07/2016 20:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא חושב שאתה צודק שלמה עם כל הכבוד...הויכוח עתיק היומין בין סוציאל דמוקרטיה/מדינת רווחה לבין קפיטלזם ברמת קיצוניות(יש שיאמרו חזירות..)כזו או אחרת לא נראה לי שהיה מייצר כזו אלימות ובעיקר כזו התנערות מכללי המשחק עד לכדי מועמדותו ההזויה של טראמפ שעד לפני כמה חודשים היתה נתפסת כבדיחה ובטח לא משהו שיכול להתממש ...אני חושב שמדובר שמשהו הרבה יותר עמוק....אכזבה תהומית ואפילו יאוש....זעם ושנאה.... ערב טוב
    סגור
  • 14.
    מזור
    לוי 28/07/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פוטנציאל אדיר...בעיקר אחרי ההסכם עם מדטרוניק..הלא ככה??
    סגור
  • אכן, זה מה שהסברתי לשואלים קודמים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    למתעניינים EVOK
    משה 28/07/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לאלו שהתעניינו עליה. אתמול טסה 30 אחוז במחזור גדול והיום כבר 40 פלוס במחזור מטורף
    סגור
  • הרצה פרועה ודוחה!!! דפקו הנפקה נוספת שעה לפני סיום המסח
    דנינו 30/07/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רודמן נוכלים גדולים
    סגור
  • 12.
    SPLK
    שרביט 28/07/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מכיר?עוקב?מה דעתך....? מצד אחד מתומחרת גבוה במכפיל דימיוני מצד שני מתוארת ע"י אנליסטים כחברה הכי מתוחכמת ומיוחדת בתחום של ה BIG DATA מה שמן הסתם מצדיק את התמחור...כמו"כ רצות כל הזמן שמועות שתרכש בסופו של יום ע"י IBM...נראה לך הגיוני?
    סגור
  • Splunk
    שלמה גרינברג 28/07/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    על זה בדיוק אני כותב במאמר. Splunk מפסידה בתפעולי למעלה מ 41 סנט על הדולר ונסחרת בערך של למעלה מ 8 מיליארד. כיוון שהיא בתחום "לוהט", תוכנות לאיסוף, מיון, אחסון ואנליזה של דאטא היא נכנסה לקבותה של חברות תוכנה "מועמדות לרכישה" והאנליסטים לוקחים כדוגמה את NETSUITE שרכשה אורקל ב 9.3 מיליארד. איני יודע לגבי IBM, זו בהחלט אפשרות (כי הלחץ על IBM הולך וגובר בגלל הירידה בהכנסות) אבל מדברים בעיקר על קרנות הון פרטיות גדולות. בעולם של כותרות הכול נראה הגיוני. דבר אחד בטוח, הלחץ של בנקאי השקעות על קליינטים לבצע עסקאות גובר ככול שהשוק עולה. התמחור מוצדק לפי מצב הדברים בשוק בטח לא לפי הכלכלה.
    סגור
  • למיקרסופט מנוע טוב יותר המפותח בארץ. חפשו ברשת
    Kusto msft 30/07/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רואים את splunk וsumo ogic ממטר
    סגור
  • 11.
    טראמפ המשך
    קורא ותיק 28/07/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה על התשובה המלומדת שלמה...יתכן שטראמפ הוא אכן תוצר של מהפכת האינפורמציה אבל בעיני מדובר בעקר על מלחמת עולם עצומה שמתנהלת מאז 2008 בין הגלובליזציה הליברליזם הדמורטיה וכל הערכים הטובים והישנים של המהפכה הצרפתית לבין כל ה"מקופחים" למינהם(כן גם מה שקראת הרוב הדומם)שפיתחו אנטגוניזם וזעם כלפי האליטות הישנות והולכים ומתנערים ממחויבותם גם לפרות הקדושות האחרונות שנותרו להלן הדמורטיה...במובן זה הברקזיט הימין הקיצוני באירופה(יתכן אפילו שדעאש..)והאדון טראמפ הם תוצר של אותו תהליך...השאלה מי ינצח ולאן כל זה הולך... ולכן שאלתי מה בעצם מצפה לנו אם הוא ינצח...האם הוא בכלל מחויב למשהו או שהכל ציניות.....
    סגור
  • טראמפ
    שלמה גרינברג 28/07/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איני חושב שהייתי ברור מספיק. איני מדבר על המלחמה בין הגלובליזציה הליברליזם הדמוקרטיה וכל הערכים הטובים והישנים של המהפכה הצרפתית לבין כל ה"מקופחים" למיניהם ולבטח איני כולל את הרוב הדומם בין המקופחים. הרוב הדומם בארה"ב, די בדומה לרוב הדומם בישראל ובאירופה אלו אנשים שלמעשה חיים טוב ושאינם רוצים את המשך הסוציו-ליברליזם שכופה אובמה או מציעה יחימוביץ והמפלגות הסוציאליסטיות באירופה. גם אלו אינם אוהבים את האליטות ואת כול אותן פרות קדושות שלא הדמוקרטיה כפתה אלא המעצמה השביעית, התקשורת, כפתה באמצעות השימוש בדמוקרטיה. גם באירופה מתנהל אותו תהליך שבו האולטרא ליברליזם שלמעשה נכפה על הציבור באירופי מתנפץ מול גלי ההגירה והכול בגלל ההרגשה שאורח ואיכות החיים נפגעים. סנדרס, לדעתי, עשה שירות גדול לטראמפ כי כול מה שהטיף וכול מה שהשיג במצע הדמוקרטי מנוגדים למאוואים של "הרוב הדומם". טראמפ יידע לנצל זאת אבל זו דעתי האישית
    סגור
  • 10.
    אני חושב שאתה לא לוקח בחשבון נתון מרכזי ....
    יוסף פותר החלמות 28/07/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכל מנייה (או כל מוצר אחר) ערכו נקבע קודם כל כמה אנשים מוכנים לשלם עליו וזה לא משנה עם האנליסטים מהמיינסטרים (או פרסומות בטלוויזיה ) מציגות את המוצר בצורה חיובית ,והציבור קונה את זה וגורמים לו לחשוב שזה מוצר בעל ערך גבוה ולכן כך הוא חושב . זה הנתון המרכזי בשווייה של מנייה או כל מוצר אחר . חישובים כלכליים כגון מכפיל רווח או מכפיל הון הם ערכיים מספריים קרים ולא מדויקים מכוון שבתוך הנוסחה יש קורלציה בין שני משתנים למשל מכפיל רווח שמוגדר כיחס בין שווי השוק של החברה לבין הרווח הנקי השנתי שלה אנו רואים רק קורלציה בין שתי משתנים אבל לא רואים סיבה שיכולה להכיל משתנים חבויים שלא ידועים לנו ורב הנסתר מהגלוי (לטוב ולרע) לכן נתון זה מכיל ריקנות אינפורמטיבית . אני חושב שהמשתנה העיקרי בשוק ההון הוא מה רוב האנשים חושבים על המנייה ולא מה שאתה חושב עליה כפי שטען ג'ון מיינרד קיינס או או הוגה סופיסט עתיק יותר פרוטגורס שטען שהאדם הוא מידת כל הדברים (לדעתי לא כולם אבל לפחות הרבה בייחוד במה שקשור למערכות כלכליות שמכילות משתנים רבים ) .
    סגור
  • אם היית קורא המאמר בעיון
    שלמה גרינברג 28/07/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היית רואה שזה בדיוק מה שאני כותב,שהערך נקבע לפי כמה אנשים מוכנים לשלם עליו אלא שקביעת המחיר טווח הקצר מושפעת מהכותרות נטו
    סגור
  • גם לטווח הארוך מושפע ממנו ההשפעה היא ....
    יוסף פותר החלמות 28/07/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארוכת טווח ואל דווקא קצרת טווח שיכולה לקחת גם שנים קשה מאוד להוציא את האדם מהקיבעון שלו לגבי מוצר שהוא תפס אותו כזה וכל עוד הוא חושב אותו כזה הערך שלו היה בהתאם גם לחיוב וגם לשלילה
    סגור
  • 9.
    CLF
    אסף 28/07/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שלמה מיזה מספר חודשים דיברתי ושעלתי כאן על CLFהיום היא משלימה עליה של כמעט 270%תוך מספר חודשים קצר.בחיים שלי לא עשיתי כל כך הרבה כסף.:) בשוק ההוןהקרן היתה 600 א שחהיום הכל יימכר.מה דעתך על GLNG
    סגור
  • אני מאושר בשבילך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    גילאד - נימבוס
    אפי 28/07/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהמשך לכן שגילאד הסכימה לשלם עד 1.2 מיליארד על חברה ב phase1. ברצוני לציין שבינואר 2015 הם גם הסכימו לשלם עד 470 מיליון עבור חברה גרמנית שהיא בכלל לפני phase1. לגילאד יש 26 מיליארד דולר בקופה (נכון לאפריל) - ומספר החברות בתחום הנל מוגבל - כך שלדעתי צריך רק סבלנות לשבת על חברה כמו גלמד שנתיים שלוש. Ludwigshafen, Germany, February 23, 2016. Phenex Pharmaceuticals AG (Phenex) today announced that the company will receive a milestone payment from Gilead Sciences, Inc. of Foster City, CA, U.S.A. for the initiation of a Phase 1 study for GS-9674, a novel, synthetic and non-steroidal FXR agonist, in non-alcoholic Steatohepatitis (NASH). In January 2015, Gilead acquired the Farnesoid X Receptor (FXR) program from Phenex, in a deal valued at 470 million US$. The FXR program is comprised of new small molecule therapeutics for the treatment of liver diseases, including NASH.
    סגור
  • בסדר, אם בדקת ואתה מאמין אז למה לא?
    שלמה גרינברג 28/07/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם פייזר השקיעה לפי ערך גבוה בפרוטליקס, מבחינתי זה בסדר
    סגור
  • 7.
    זהו צו השעה להכניס את צ'קפוינט למדד ת"א 25
    שי 28/07/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    .
    סגור
  • 6.
    SPU
    נינט 28/07/2016 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מעניינת. מניה תנודתית עד כדי טירוף. מה דעתך עליה?
    סגור
  • כידוע לקוראים, איני עוקב אחרי חברות סיניות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    טאואר
    נחום 28/07/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שלום מר גרינברג, מה שלומך? האם משמעות ההודעה שאביא את הקישור אליה בהמשך, היא שהתביעה של ה'שורטיסטים' מינואר, הוסרה?.... אם כן, זה אמור להיות "יום חג" למשקיעי טאואר,לא? http://finance.yahoo.com/news/towerjazz-announces-dismissal-securities-class-083000550.html
    סגור
  • איני יודע (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2016 13:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ידידי, חפרת.
    רז 28/07/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • 4.
    מלאנוקס
    זאביק 28/07/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מצוינת אבל כנראה לא שווה השקעה, כי האנליסטים שוחטים אותה. לאחר כל דו"ח טוב מקודמו, נופלת ב15 אחוזים למחיר ההתחלתי.
    סגור
  • או קי, אם כך אתה חושב אז יש אין ספור הזדמנויות אחרות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    שלמה שלום
    אורי 28/07/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על סמסנג היא פריסמה דוח טוב זה הזמן לקנות? תודה על הכתבה לא אובה את צק פוינט כח היא לא מחלקת גוידנד למה?
    סגור
  • סיסקו עדיפה על שתי החברות שציינת, ולא רק בגלל הדיבידנד.
    רז 28/07/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • מכיר מכיר יום טוב (ל"ת)
    אורי 28/07/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תבדוק ותחליט לבד (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2016 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה התשובה שלך הייתה צפויה יום טוב (ל"ת)
    אורי 28/07/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    היי שלמה
    אבי3 28/07/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מדהימה, הכתבה שהכי אהבתי שרשמת מיזה הרבה מאוד זמן(לא שכרגיל הכתבות לא טובות אבל הפעם בול פגעת לי בעניין).שאלה לי אליך אם כבר, לגבי פייסבוק האם לדעתך השווי שוק שלה לא גבוה מידי?ההכנסות והרווחים שלה שווים חברה בשווי 300 מיליארד?תודה מראש, אבי בלום
    סגור
  • פייסבוק
    שלמה גרינברג 28/07/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מהבחינה הכלכלית/עסקית אין ספק שההערכה מנופחת מאוד אבל כפי שכתבתי כשפייסבוק ההנפקה מדובר בחברה שהשתלטה על אחת הנישות הרווחיות ביותר בהיסטוריה ואז יש שיטענו שבהשוואה לפוטנציאל היא עדיין זולה.
    סגור
  • תודה רבה שלמה! (ל"ת)
    אבי3 28/07/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טראמפ
    קורא ותיק 28/07/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הי שלמה תודה על עוד טור מצוין(נכתב לפני פרסום הדוחו"ת של פייסבוק?שאם כן אז זה די מדהים...מסכים לגמרי לגבי צקפוינט כ-CORE HOLDING) כיצד אתה מעריך את סיכוייו של טראמפ מול הילרי? האם נראה לך שהשקעתית,לאור כל ההצהרות שלו(תספורת באג"ח,סין וכיוצ"ב..)יש להערך במיוחד לאפשרות שינצח או שמא כשיעלה לשלטון אז דברים שרואים משם...ולכן לא יממש את כל ההבטחות שלו (הדי מפחידות שלו...יש לציין)ומה שהיה בגדול הוא שיהיה(יש האומרים שהקונגרס לא יאפשר לו גם אם הוא באמת מתכוון).. אשמח לשמוע איך אתה רואה את הדברים... יום טוב
    סגור
  • טראמפ
    שלמה גרינברג 28/07/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתחיל בכך שטראמפ הוא אדם חכם מאוד ואחד שמבין (טוב בהרבה מרוב הפוליטיקאים) כיצד "לנהל" את התקשורת, הוא מצליח לייצר קשר עם "הרוב הדומם" בארה"ב שאם יימשך יביא אותם לקלפיות והוא ינצח. אין שום ספק שמבחינת ההצהרות הן תתמתנה עד לבחירות. נכון, הצהרותיו והדרך הבוטה בה הוא משתמש מרגיזות חוגים מסוימים וגדולים אבל זו הדרך הבדוקה לגרום לקהל שמאמין בחלום האמריקאי להאזין ולחשוב והקהל הזה (מה שהמיינסטרים מדיה מסרבת להכיר) כולל נשים, היספנים ושחורים שברובם, בגלל סיבות אחרות, סולדים מהגברת קלינטון . טראמפ זה מוצר של מהפכת האינפורמציה (בנקודה זו הוא די דומה לאובמה).. גם הבחירה של סגן הנשיא הייתה חכמה ביותר. בין כול זה לבין זכיה בבחירות הדרך ארוכה וקשה ומאחורי קלינטון ניצבים כוחות רציניים ביותר. בכול מקרה, לנו חשוב היחס האמריקאי לישראל שנשחק ולכן נושא בתי הנבחרים חשוב גם הוא מאוד.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות