נדל"ן

הקומבינות שאלו המחזיקים ב-3 דירות ויותר כבר בוחנים - כדי למזער את הפגיעה

עוד לפני שהמס המיוחד של כחלון על המחזיקים ב-3 דירות ויותר נכנס לתוקף, המשקיעים כבר בוחנים אפשרויות

ענת דניאלי | (165)

משקיעי הנדל"ן הכבדים בלחץ. מבירור שערך Bizportal עולה כי למשרדי עורכי הדין ורואי החשבון זרמו בשבוע האחרון שיחות טלפון רבות מצד כאלו המחזיקים במספר דירות ורוצים להבין האם ניתן לבטל או למזער את רוע הגזירה שצפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר הקרוב.

המיסוי החדש שהוצע תחת חוק ההסדרים בתקציב המדינה לשנים 2017- 2018 שהופץ לפני כשבוע וחצי הציג כי בעלי דירה שלישית צפויים לשלם 1% משווי הנכס ועד לסכום מקסימלי של 1,500 שקל בחודש לכל דירה החל מהדירה השלישית, כך שהמס המקסימלי יהיה 18,000 שקל בשנה לכל לדירה - סכום לא קטן לדירה שלישית אחת אבל למי שמרובה דירות להשקעה המספרים יכולים להגיע לעשרות רבות ועד מאות אלפי שקלים. אז הישראלי מהר מאוד מתחיל לחשוב על קומבינות להתחמקות מתשלום המס.

העברת הנכסים על שם הילדים האפשרות הראשונה היא העברת בעלות הדירות על שמם של הילדים או הנכדים של המשקיע, זאת משום שחוקי המס מאפשרים להעביר דירה במתנה לבן משפחה קרוב עם פטור ממס שבח ותשלום של עד שליש בלבד ממס הרכישה.

בנקיטת צעד מסוג זה עולה החשש שפקיד השומה יבין את מטרת הצעד ויטען כי מדובר ב'עסקה מלאכותית', במיוחד אם הילדים שהדירה תועבר על שמם הם קטינים. "ישנו סעיף מפורש בחוק במקרים אלה לפיו פקיד השומה יכול להתעלם מהעברת הדירה ולמסות את הדירות הנוספות", כך רו"ח עו"ד שמוליק הירשפלד, שותף במשרד שטיינמץ עמינח.

במידה והנכס הועבר לילד או נכד שהוא בוגר ומעל גיל 18, נוצרת בעיה אפשרית לפיה אלו לא יהיו זכאים בעתיד להטבות המס לרוכשי דירה ראשונה. כלומר, אותו ילד בוגר לא יוכל לגשת ל'מחיר למשתכן'. כמו כן, ההטבות הקיימות במס לרוכשי דירה ראשונה לא יחולו עליו (כלומר במידה וירצה לרכוש דירה, יוגדר כמשקיע). כמו כן, בקבלת דירה במתנה ישנה תקופת צינון של 3-4 שנים ואם הדירה נמכרת בשנים אלו הפטור ממס שבח מבוטל.

הקמת חברה  המשקיעים יכולים לבחור לצקת את הנכסים שבבעלותם לתוך חברה חדשה בבעלותם והיא זו שתנהל את הנכסים ואף יהיה ניתן לנכות את הוצאות המימון מהכנסות השכירות.

אך גם כאן צפים החסרונות והראשון הוא תשלום מלא של מס רכישה (מצד החברה הקונה) ומס שבח (של המשקיע שלכאורה מוכר). עו"ד ליאת קיסרי, שותפה במשרד ברנע ושות', אומרת כי יש אפשרות לבקש מרשות המסים בקשה ייחודית להנחה על מס הרכישה והשבח כאשר "לא בטוח שבקשה כזו תוביל להטבות אך במקרים מסוימים אפשר להגיע להבנות".

קיראו עוד ב"נדל"ן"

כמו כן, יש להבין שמדובר בהקמת עסק לכל דבר ולכך גם עלויות והוצאות נוספות; העברת הנכסים לחברה, לעבוד עם רו"ח שינהל את ספרי החברה, אגרות רשם החברות ועוד שמסתכמים באלפי שקלים. "מדובר בהוצאות רבות ולכן הייתי אומרת שרק בהכנסות של למעלה מ-30 אלף שקל בחודש על שכירות יש לשקול פתיחת חברה ובכפוף לשווי הנכסים", ציינה קיסרי. 

גישור באמצעות העלאת שכר הדירה מכלל החסרונות והעלויות אי אפשר שלא לחשוב שהפתרון המצוי בידו של המשקיע הוא העלאת שכר הדירה ובכך לגשר על הפגיעה בהכנסה מן הנכסים. הרי עדיין לא ידוע אם החוק יעבור ומה תהיו תחולתו הסופית ולכן עולה השאלה אם המשקיעים לא פשוט יעדיפו להמתין, כך שגם אם החוק יעבור, יתכן ויבוטל לאחר מספר שנים מועטות ואז ההפסד הכי מזערי הוא בהמתנה ללא נקיטת צעדים - פרט לגישור האפשרי על ידי העלאת שכר הדירה.

עו"ד קיסרי התייחסה לכך ואמרה: "יכול להיות באמת שלא ישתלם להתעסק עם זה ולהתחיל להעביר את הדירות. אבל אם החוק יעמוד 10 שנים - מדובר בכסף רב. ויש גם את עניין המס על השכרת הדירות (כ-10%) ומהבחינה הזו מדובר בכפל מס לבעלי הנכסים, ומי יודע אולי תהיה הטבה על המיסוי הכפול הזה. סביר שבעלי הדירות בתל אביב ובמעגל הראשון (רעננה הרצליה וכדומה) יוכל לעלות את שכ"ד בכמה מאות שקלים ולכסות את ההכבדה, אך בפריפריה זה עשוי להיות הרבה יותר בעייתי".

עו"ד רמי יולוס ממשרד יולוס-גזית ושות' מוסר כי "חד משמעי אני צופה שמשקיעי הנדל"ן ינסו למזער את הפגיעה בכל דרך אפשרית, כאשר הדבר הראשון הוא כמובן העלאת דמי השכירות. אם אתה מחזיק ב-3 דירות, אז העלאה של כמה מאות שקלים על כל דירה בשכירות החודשית זה דבר שיכול לעבור. מעבר לכך, כמות הפתרונות היצירתיים היא גדולה מאוד, מהקמת חברה ועד איחוד של דירות בתוך בניין והשכרתן בצורה של חדרים. צריך להבין שכל זמן שלאנשים אין אלטרנטיבה לכסף כי הריביות אפסיות - הם ינסו להמשיך להחזיק בדירות ולהשתמש באותם פתרונות יצירתיים." 

תגובות לכתבה(165):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 83.
    עומר 07/01/2018 05:09
    הגב לתגובה זו
    אם אבי גבאי יהיה רוה״מ אז נאכל הרבה מיסים בגללו.נוכל מושחת רמאי ושקרן.
  • 82.
    המום 20/01/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    בושה שאדם שעבד מ 4:00 לפנות בוקר עד 12:00 בלילה ומאחר והוא היה עצמאי הוא היה צריך לדאוג לפנסיה שלו תוך כדי שהוא היה קצין בצה"ל שאהב ללכת למילואים והיו לו 45 ימי מילואים בשנה וכאשר שלחו לו תעודת שחרור ממילואים הוא כתב מכתב ובו הוא פגוע שמשחררים אותו אז נתנו לו עוד 5 שנים ולאחר מכן כבר לא עזר לו והוא השתחרר לעת זקנתו החליט לבנות לו פנסיה למכור את העסק ולקנות דירות ואז עודדו אנשים לעשות כך בגלל שוק השכירות (עד היום קיים חוק בניין להשכרה שאפילו מבטל את חוק דירה שלישית אך זה רק לטייקונים כי צריך הרבה דירות) והיום האיש הזה שעבד כל כך קשה וחטף כדור מטווח קרוב מאוד בשדה הקרב והוא נכה צה"ל 5% וכיום לצערנו הוא חולה במחלת הדימנציה ואין לכחלון מושג כמה כסף צריך כדי לתמוך בו והוא לא מקבל שום סיוע מביטוח לאומי כי הוא לא זכאי ועכשיו אנחנו לא יודעים מה לעשות עם החוק החדש הזה שפשוט כפל מס קנס שוד והכי בזיון שהפכו את האנשים האלו לגנבים שדופקים את הצעירים בו בזמן שאבא של שר האוצר שתה עראק במקום לעבוד. האיש הזה הוא בזיון שמפלג את העם אך רוב העם לא קונה את ההתחסדות שלו שהוא דואג לצעירים ולא מעשן
  • 81.
    אבי 24/12/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    הרי אם כוונת החוק להגדיל את היצע הדירות בואו נמסה את כל המשקיעים..גם אלה עם 2 דירות..הרי לא הגיוני למסות משקיע עם 3 דירות שערך 3 הדירות שלו 3 מיליון ולא למסות משקיע של 2 דירות שערכם 20 מיליון שח..אם רוצים למסות הון שיהיה מס הוגן על שווי ההון
  • 80.
    כחלון לא רק אידיוט הבעיה שהוא גם שהוא גם מושחת (ל"ת)
    הלן 29/09/2016 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 79.
    יוסי יוסי 23/08/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    אל תחפשו איפה שהאור- חפשו גם איפה שחשוך - בחור הענק של הפנסיה התקציבית , קומץ של אנשים עושק 80% מאזרחי המדינה, כולל זקנים, נכים, חולים, סטודנטים, גני ילדים, נוער בסיכון, כל זה מוזנח בגלל קומץ אנשים
  • 78.
    משה 22/08/2016 19:42
    הגב לתגובה זו
    אתם לא חיים פה לבד במדינה הזאת? רוצים להרוויח? לא חשבון מחוסרי דיור זה כבר חזירות !!!! כחלון עזוב אותך ממוצצי הדם יש הרבה מאחוריך!! ישר כח!!!
  • אביב 06/02/2017 22:12
    הגב לתגובה זו
    יש לך מזל
  • 77.
    לוגיקה פשוטה 20/08/2016 18:43
    הגב לתגובה זו
    משקיעים גדולים פשוט יגדילו את כמות הנכסים שלהם בחול אולי בתווך הקצר יתפנו כמה מאוד דירות אבל כסף גדול יזרום לחול והמדינה תפסיד בגדול ולכן גם כל התושבים היה צריך לחשוב על מס שלא יבריח את המשקיעים
  • 76.
    לב 16/08/2016 00:40
    הגב לתגובה זו
    לא משקעים בדירות יותר. כי לא כדאי. לא משקיעים בבורסה משלמים על רווח 25 אחוז ומי מרוויח בכלל אז לא כדאי להשקיע בארץ שלנו. ומי מנהל את אוצר המדינה כחלון. משלמים מיסים על עבודה, משלמים מיסים על קניות מע"מ. משלמים על רכישת רכב עשרות אחוזים. משלמים על קנית דירה מס רכוש. משלמים על מכירת דירה עשרות אחוזים. כך מנהלים מדינה ?.
  • 75.
    משה 16/08/2016 00:16
    הגב לתגובה זו
    לאדם שיש לו 5 דירות יש יכולת לעמוד במס. לאנשים מבוגרים שחסכו והגיעו ל3-4 דירות שבאחת מהן הם גרים והשאר דירות קטנות או חצויות לילדים בהם לא צריך לפגוע.
  • 74.
    משכיר 12/08/2016 11:48
    הגב לתגובה זו
    1. אני גר 1. קניתי להשקעה ו 1. יש לי בה שותף חצי שייך לי ?
  • אייל 13/08/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    ע"פ החוק, אם אתה שותף ברבע ומטה תהיה פשוט. שליש או חצי נחשב כאילו אתה בעל הנכס. בקיצר - תשלם מס כמו גדול.
  • 73.
    מיואש 11/08/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    הוא צריך למלא את התציב לאחר שוד הקופה הציבורית על ידי החבר ניסן קורן יור ההסתדרות
  • 72.
    שוכר מסכן 11/08/2016 10:22
    הגב לתגובה זו
    בכל האזור והערים בסביבה המחירים טסים!!!!! הצבעתי כחלון קיבלתי פטיש בראש
  • 71.
    מחפשים פתרונות קלים למחדל של שנים ועוד גוזרים קופון. (ל"ת)
    . 11/08/2016 09:59
    הגב לתגובה זו
  • 70.
    צורי 10/08/2016 23:01
    הגב לתגובה זו
    כחלון קורא לנו קבוצות אינטרסים מה האינטרס שלו ? 1. לדפוק את אלה שיש להם - לא חשוב שהם עבדו בשכל ובעמל רב וחסו וחשבו לטווח הארוך 2. לקחת מהם ולתת לכל מי שחסר לו ולחסוך מכספי המדינה 3. ולאברכים , ולמיתנחלים וכו וכו פשוט עוד כספים לחלוקה למתבטלים ועוד מאלה שעמלו לעצמם לא ייאמן איזה גאון
  • 69.
    חי 10/08/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    כחלון גורם לציבור גדול להיות עצלנים ורק לקבל וכל זה על מנת שהוא יקבל יותר מנדטים בבחירות הבאות ממשלה של אחנטרסים בושה ועצוב לחיות בא
  • נתי 10/08/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    החברות ועל הדרך מנסה גם לעשות קולות שכאילו עושה משהו לצעירים.
  • 68.
    חי 10/08/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
    כחלון דואג רק לכיסה שלו בכנסת לא יכול להיות שהוא עוזר לצד אחד ולצד השני מזיק אנחנו רכשנו את הדירות בהלוואות מהבנק אף אחד לא אמר לנו כי בעתיד נשלם מסים בנוסף למס שאנו משלמים כיום היגרם לנו נזק עצום מאחר ועים המיסים החדשים אנו נצתרך למכור את הדירות ולהפסיד כסף רב מכווה שכחלון יעוף מתפקיד שר האוצר
  • הורים 11/08/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    האחראי על מצוקת הדיור הסביר שגם אנשי מחיר למשתכן, דקה אחרי שרכשו את דירתם הופכים לבעלי אינטרסים של בעלי דירות כולל הרצון שמחיר הדירות לא ירד. הצעירים ששוכרים דירות לעומת זאת יהיו אלה הנפגעים מהחוק. כחלון לא מתחשב בשאלה האם יש לך 10 דירות על שמך וגרים בהם 10 ילדים שלך. הרבה אנשים מצאו את עצמם רושמים דירות לילדים ומגלים שבמקרה גירושין נשארו בלי דירה לא להם ולא לילדים. לכן יש שמעדיפים שהילדים יגורו חינם בדירות שלהם. כחלון, מעדיף לתת לילדים להתמודד על דירה במחיר למשתכן במקום לאפשר להורים לתת להם לגור בדירה של ההורים.
  • יוסי 09/03/2017 23:50
    אה... שר האוצר לשעבר שרצה למסות ירושה....
  • 67.
    לא עדיף לתת למשקיעים אלטרנטיבה כמו קרנות ריט? (ל"ת)
    שאפיק 10/08/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 66.
    דוד 10/08/2016 09:32
    הגב לתגובה זו
    קומבינות ,שר האוצר מחופש לכבשה משחק אותה שר כלכלי חברתי רוצה להפוך את המדינה לכלכלת צפון קוריאה. הדירות נרכשו בכסף ששולם מס, שולם מס רכישה משולם מס 10% על השכרה.
  • 65.
    סתם אוויר חם.בחיים לא יעבור בכנסת.לכולם שם יותר מ3 דירו (ל"ת)
    שולמן 10/08/2016 09:21
    הגב לתגובה זו
  • 64.
    העשירים יתחמקו 10/08/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
    העשירים יעבירו את הדירות לחברות בע"מ
  • 63.
    רו"ח מבין 10/08/2016 08:27
    הגב לתגובה זו
    לפני שנת 2014 היה נהוג לפטור ממסי שבח מכירת דירות למגורים להשקעה. ב 2014 ביטלו את הפטור כך שיש מס שבח לינארי החל משנת 2014, לכן בניגוד לעבר אין תקופת צינון של 4 שנים בין מכירת דירה זו או אחרת היות כי כבר אין פטור, קפיש?
  • 62.
    משקיע כבד 10/08/2016 07:52
    הגב לתגובה זו
    נניח מאה ש"ח תוספת לחודש ואז האוצר יחנק הרי המס שפתיים הזה הוא פופוליסטי למימון החרדו_יו"שניקים.מחירי הדירות ממילא ימשיכו לזנק אחרי תקופת עיכול קצרה.
  • 61.
    מיואשת 10/08/2016 07:49
    הגב לתגובה זו
    כבר היום מתקשים אנשים לשלם את שכ"ד בתל אביב שלא לדבר על "הדירות" המזעזעות. יש גבול כמה אפשר לחלוב את השוכרים
  • 60.
    א.מ 10/08/2016 07:20
    הגב לתגובה זו
    הם רודפי בצע כהוריהם.חוץ מזה כמה הורים היו רוצים שילדיהם ידעו איזה וכמה נכסים יש להם?
  • עדיף לילדים מאשר לתת לכחלון שיתן למי שלא עובד. (ל"ת)
    . 11/08/2016 10:03
    הגב לתגובה זו
  • יש מספיק משפחות שהילדים יודעים מה יש להורים ויסתדרו (ל"ת)
    נתי 10/08/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
  • משה 10/08/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    יש למעלה מ מאתיי
  • 59.
    חכם מיימון 10/08/2016 06:58
    הגב לתגובה זו
    מאחר והרוב המוחלט של משכירי הדירות הם בעלי דירה נוספת אחת כלומר בבעלותם 2 בלבד הם לא יפגעו מהמס החדש ויוכלו להשכיר את הנכס שבבעלותם באותו המחיר. לעומת זאת בעלי דירות הסובלים מריבוי נכסים (3 דירות ויותר) הבעיה תהיה כולה רק שלהם משום שיעמדו בפני 2 ברירות : ליישר קו עם הרוב המוחלט של משכירי הדירות ולא לנסות לגלגל את המס לשוכרים או למכור את הדירה השלישית ומעלה דבר שייטיב עם חסרי הדיור שיקנו את הדירות הללו.
  • 58.
    רונן 10/08/2016 01:20
    הגב לתגובה זו
    מי שחושב שהברחת משקעים משוק הנדל״ן יוריד את מחיר הדיור בתל אביב , גבעתיים ר״ג , פשוט לא מבין בנדל״ן , שכולם רוצים לגור במנהטן , ומנהטן שלנו קטנה בכל מצב המחיר ישאר גבוה , לסוגיית המס על כמות דירות : מגוחך : ממתי המס על כמות ולא על הכנסה משכירות , שני פנטהוזים במתחם u יכניסו יחד 50 אלף ש״ח ושלוש דירות בשוכנה ד בב״ש יכניסו 7.500 ש״ח , חכם !!!!
  • אביתר 10/08/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    אותי לא מעניין הפנטאוז בU כי מי שיקנה אותו הוא לא מחוסר דיור.אבל בבאר שבע ישתחררו 2 דירות לחסרי דיור וזה מה שחשוב.
  • דב 13/08/2016 11:55
    ישתחררו הדירות ואתה חושב שחסרי הדיור יקלו את הדירות חינם ? הבעיה שלהם חוסר כסף !
  • 57.
    רונן 10/08/2016 01:20
    הגב לתגובה זו
    מי שחושב שהברחת משקעים משוק הנדל״ן יוריד את מחיר הדיור בתל אביב , גבעתיים ר״ג , פשוט לא מבין בנדל״ן , שכולם רוצים לגור במנהטן , ומנהטן שלנו קטנה בכל מצב המחיר ישאר גבוה , לסוגיית המס על כמות דירות : מגוחך : ממתי המס על כמות ולא על הכנסה משכירות , שני פנטהוזים במתחם u יכניסו יחד 50 אלף ש״ח ושלוש דירות בשוכנה ד בב״ש יכניסו 7.500 ש״ח , חכם !!!!
  • 56.
    מומחה מס 09/08/2016 23:44
    הגב לתגובה זו
    ממש עלוב לא ציפיתי לרמה כזו נמוכה של תכנונים. רמה של כיתה א
  • 55.
    יש הרבה משקיעים שקונים במחיר למשתכן על שם (ל"ת)
    הילדים!!! 09/08/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 54.
    שוכר שמשאיר נקי 09/08/2016 21:32
    הגב לתגובה זו
    אני משלם 2800 ויש לו דירה נוספת שהוא משכיר ולכן אני בטוח שהוא הרוויח מעל 5,080 בחודש. עכשיו הוא ישלם 10 מס מחזור רטרואקטיבית על שתי הדירות ובקרוב ישלם גם את המס החדש של כחלון. אגב בסוף הסכמתי לתוספת של 50 שקל שירגיש טוב עם עצמו
  • הראל 14/08/2016 17:09
    הגב לתגובה זו
    יש פתגם בתנך שאומר למלשינים לא תהיה תקווה
  • נתי 10/08/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    וממש התרשמנו שנידבת לו 50, וממש מאמינים לכול שטות שלך. שילמת כמו טטאלה עוד 300-500 ש"ח ואמרת יפה תודה!
  • 53.
    רן 09/08/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    אם היו רוצים להעביר על שם הילדים היו עושים. אם יעבירו הילדים יפסידו הטבה של מחיר למשתכן ולמה שהילדים יסכימו. לגבי חברה, יש הוצאות נלוות ועובדה שלא עושים עד עכשיו. לגבי העלאת שכר דירה, אם היו יכולים אז היו מעלים כבר עכשיו
  • נתי 10/08/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    והאמת מצחיקים לגביהשיקולים והתכנונים הכלכליים של משכיר.
  • שמטוב 09/08/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
    רק אחד מעשרים איש יקבל את ההטבה הזו, לכן זו הנחה חסרת משמעות.
  • תגובה 09/08/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    אינך יודע בודאות כי כל חוזה וחוזה שכירות במדינה נחתם תוך כדי מיקסום רווחים למשקיע, ישנם משקיעים שהם מוצלחים יותר מאחרים, ישנם משקיעים שחשוב להם לתת שירות טוב ולא רק ההכנסה. נניח יש שתי דירות באותה שכונה ואותה קומה וכיווני אויר, אבל האחת מושכרת ב- 3000 ש"ח והשניה ב- 2800 ש"ח. האם המשקיע שמשכיר ב- 2800 לא יוכל לעלות את שכר הדירה ל3000? אני חושב שכן.
  • שנייהם יעלו ל3500 (ל"ת)
    נתי 10/08/2016 16:48
  • 52.
    משקיע בורסה 09/08/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    אני השקעתי בבורסה והרווח הרבה יותר מהשעה בנדלן מי שהשקיע בנדלן אולי עשה 100 אחוז על המחיר כן בבורסה עשיתי על מדדים הרבה יותר מ 200 אחוז
  • קשקשן!! בדיוק לפני שנה כשעלה המס רכישה נכנסתי למדד 25 (ל"ת)
    ואני רק מופסד!! 09/08/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
  • 51.
    משקיע בורסה 09/08/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    אני השקעתי בבורסה והרווח הרבה יותר מהשעה בנדלן מי שהשקיע בנדלן אולי עשה 100 אחוז על המחיר כן בבורסה עשיתי על מדדים הרבה יותר מ 200 אחוז
  • משקיע 09/08/2016 23:58
    הגב לתגובה זו
    ספר לסבתא. 200% במדדים אגחים הפסידו בתקופה מסויימת תכין שעורי בית
  • 50.
    רחמים 09/08/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
    למי שמחזיק 3 דירות ומעלה למי שלא ימכור תוך 3 חודשים את הדירה קדימה כחלון תכה בהם חחה
  • צורי 10/08/2016 23:05
    הגב לתגובה זו
    לא יעזור לשוק הדיור אבל בעל דירה לא ימכור זה רק עוד דרך כחלונית לקחת כסף לחלוקה למי שהמימשל חייב לו בהסכמים ולא יותר כותרות לחוד מציאות כאן
  • 49.
    איל 09/08/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    בגללם המחירים קפצו
  • ככככ 11/08/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    והמדינה התחננה שיקנו בארץ. עד 2008 מחירי הדירות רק ירדו.
  • מיואש 11/08/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    ששדודדים את הקןפה הציבורית
  • תיש 09/08/2016 22:53
    הגב לתגובה זו
    דרך העלאת שכ"ד. אני הקפצתי 7% ובחוזים הבאים בעוד 8%. לשוכרים אמרתי שיבכו לכחלוש
  • בגד 09/08/2016 20:36
    הגב לתגובה זו
    לא כולם רוצים לגור אצל ההורים. לפחות שיבנו כמו ברוסיה, דירות שיכון על חשבון המדינה.
  • די לכולנו ולליכוד 11/08/2016 15:10
    הם הלוא בחרו בו אז שיתן להם לישון אצלו
  • בלגולה 10/08/2016 07:03
    מאחר והרוב המוחלט של משכירי הדירות הם בעלי דירה נוספת אחת כלומר בבעלותם 2 בלבד הם לא יפגעו מהמס החדש ויוכלו להשכיר את הנכס שבבעלותם באותו המחיר. לעומת זאת בעלי דירות הסובלים מריבוי נכסים (3 דירות ויותר) הבעיה תהיה כולה רק שלהם משום שיעמדו בפני 2 ברירות : ליישר קו עם הרוב המוחלט של משכירי הדירות ולא לנסות לגלגל את המס לשוכרים או למכור את הדירה השלישית ומעלה כמובן שהרבה דירות יזרקו לשוק והמחירים ירדו פלאים, דבר שייטיב עם חסרי הדיור שיקנו את הדירות הללו.
  • ישראלי 10/08/2016 00:10
    אספן הדירות ימכור דירתו או למשקיע חדש, שימשיך להשכיר אותו הדבר או שימכור לזוג צעיר, שיפנה דירה אחרת.
  • כמות הדירות הכוללת לא תשתנה.... (ל"ת)
    IM 09/08/2016 22:01
  • 48.
    אריה 09/08/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    כחלון מכניס את ידו לכיסנו.עבדנו שנים רבות,רכשנו נדלן וקיבלנו ירושה,שילמנו מסים כחוק וכנדרש ועכשו שוב מכניסים את היד לאזרח הפשוט כשלמדינה עודפים בתקציב,אבל צריך לממן את ההסכמים הקואליציוני.כחלון-אתה כשלון גמור ובובה של ביבי!!!!!!!
  • ישראלי 10/08/2016 00:13
    הגב לתגובה זו
    תמכרו את הדירה השלישית! וואו. מדהים. הדירה הזו שתמכרו תהיה דירה אחת מתוספת היצע הדירות בשנה הקרובה. בהצלחה. אתם יכולים לשים אותה ביד2 כבר עכשיו. כדאי שתמהרו כי בקרוב מאד עוד אלפי מוכרים להוטים ינסו למכור.
  • חלאס 09/08/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
    לשלם שוב מס כמו כל רווח כמו רווח בתוכנית חיסכון או בבורסה נגמר אוכלי חינם שהרסו את המשק מקובינות בגלל הריבית האפסית
  • חחח, את אוכל את הלב על כול עליה נוספת כול חודש, אז תלעס (ל"ת)
    נתי 10/08/2016 16:51
  • אורי 09/08/2016 22:23
    הגב לתגובה זו
    אדם קם בבקר ,הולך לעבודה,וחייב לשלם מס הכנסה+ביטוח לאומי+מס בריאות,אז על רווח מהשכרה לא צריך לשלם מס. איזה עוות זה.מטומטם מי שהתחיל עם זה. ככה אנחנו מייצרים עוותים במשק הישראלי,ואי אפשר אחר כך לשנות את זה.(עובדי קבלן,דור א,דור ב,דור ג, פרילנסרים,פנסיה תקציבית,קביעות,ועוד ועוד ועוד.)
  • דביל 16/08/2016 16:26
    גם אם לא תשכיר דירה שלישית שבבעלותך,ולא תרוויח שכירות עדיין משלמים מס של 1%
  • 47.
    כדאי למכור וזהו...עשו סיבוב מספיק שישקיעו בבורסה (ל"ת)
    יאיר 09/08/2016 19:05
    הגב לתגובה זו
  • 46.
    פרסמו נא את התגובה המוחרמת של אילן (ל"ת)
    חסוי 09/08/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    בן הארון 09/08/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
    בדירות שהשכר דירה לא עלה מספר שנים, יש דירות בתל אביב ששכר הדירה נמוך מהשוק ב- 1000-1500, כנראה ששם תהיה עלייה כך שנטל המס יתחלק עם השוכרים. טוב לא יצא מזה אבל אלא המנהיגים שלנו.
  • השוכרים ידפקו 09/08/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    כל המשכירים יישרו קו ולשוכרים לא תהיה ברירה
  • בלגולה 10/08/2016 07:06
    מאחר והרוב המוחלט של משכירי הדירות הם בעלי דירה נוספת אחת כלומר בבעלותם 2 בלבד הם לא יפגעו מהמס החדש ויוכלו להשכיר את הנכס שבבעלותם באותו המחיר. לעומת זאת בעלי דירות הסובלים מריבוי נכסים (3 דירות ויותר) הבעיה תהיה כולה רק שלהם משום שיעמדו בפני 2 ברירות : ליישר קו עם הרוב המוחלט של משכירי הדירות ולא לנסות לגלגל את המס לשוכרים או למכור את הדירה השלישית ומעלה דבר שייטיב עם חסרי הדיור שיקנו את הדירות הללו.
  • 44.
    אילן 09/08/2016 18:25
    הגב לתגובה זו
    האתר מחרים תגובות על אף שאין בתגובות שפה נלוזה!! תגובות עם בקורת על סגנון הכתיבה מוחרמות ומנודות!! אחלה דיקטטורה ביזפורטל!!
  • 43.
    יצחק 09/08/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    עלה והצלח אל תירא ואל תפחד
  • 43-יצחק 09/08/2016 19:32
    הגב לתגובה זו
    זה ישיג בדיוק תואה הפוכה: שנאה לאחר ואפס לנזקק.
  • שמטוב 09/08/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    ימכרו את דירתם כי לא משתלם למכור לא עכשיו ולא עוד 10 שנים. מחיר הדירות לא ירד. השר משה כשלון שלא טרח לבנות עשרות אלפי דירות היום ועסוק רק בגימיקים יסיים את הקריירה הפוליטית שלו עוד שנתיים בבחירות הקרובות. מפלגתו, אם בכלל תרוץ לכנסת, לא תעבור את אחוז החסימה. הממשלה הבאה תבטל את כל החוקים של משה כשלון. אם חוקי הגזל של משה כשלון לא יבוטלו אחרת זה יהיה אסון כלכלי למדינה: כל המשקיעים הקטנים לא ישקיעו אגורה בארץ בשום צורה (מתוך ידיעה שיחמסו את רכושו בארץ בבוא היום). הכסף של משקיעים קטנים מכל הסוגים יברח להשקעות בחו"ל בארצות שמכבדים השקעות. מאחר ומשקיעים קטנים לא ישקיעו יותר בדירות להשכרה. משקיעים גדולים ישקיעו בדיור להשכרה והם יגבו דמי שכירות כפולים. לפני מספר שנים ביטלו מיסוי של בעלי דירות על השכרה כי התחננו לפניה בעלי הדירות שישכירו אותן. היום אף אחד לא יאמין להבטחות הממשלה. ההשכרה, אם בכלל תהיה, תעבור ליידי הטייקונים שידפקו אותנו כמו בכל קטע שעליו הם משתלטים. דמי שכירות כפולים יהיו העונש על הטיפשות של אילו שבחרו במפלגת משה כשלון (אני ידעתי שמשה כשלון הוא מפלגת לווין של ביבי).
  • ישראלי 10/08/2016 00:16
    אידיוט מי שלא ממהר למכור. עשית רווח מדהים מעליית ערך בשנים האחרונות. אין משקיע אחד שלא מורווח, ובגדול. באמת לא יקרה כלום אם תמכור דירה אחת מאוסף הדירות שלך. כדאי שתמהר כי בקרוב מאד אלפי משקיעים הולכים לשים את הדירה ה 3 שלהם ביד2, והמחירים הולכים לרדת.
  • 42.
    חבר של כחלון 09/08/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    את דירותיהם וירוצו לבורסה. המניות ריט 1 וסלע קפיטל עושות הרבה יותר מדירה להשקעה !.
  • 41.
    לכל ההומלסים תרגיעו 09/08/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
    בג"ץ יצחק על פחלון
  • ברור 09/08/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    ולהטיל מס על אדם ששווי 3 דירותיו 1 מיליון יחד, וגם הכל עם משכנתא
  • ישראלי 10/08/2016 00:24
    זה לא משנה כמה הדירה שווה, אלא שאספן הדירות תופס הרבה דירות לעצמו. הגיע הזמן שאספני הדירות יפרקו סחורה.
  • 40.
    בסוף כנראה שבתל אביב נטל המס יפול על השוכרים (ל"ת)
    בן אהרון 09/08/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
  • ישראלי 10/08/2016 00:18
    הגב לתגובה זו
    לכן אספן דירות חמדן מדי יתקע עם דירה ריקה. לכל דירה יש המון מתחרות, של משקיעי גב' כהן עם דירה יחידה להשכרה, ואצלם אין מס. אז בחירה שלך: או לשלם יותר מס או למכור את הדירה ה 3.
  • 39.
    לא לוותר 09/08/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    לחודש. אנחנו 3 בחורים בדירה. משלמים 4,800 על דירה בגבעתיים. אמרנו לו שאנחנו לא מסכימים. הוא ויתר והתקפל
  • איזה פטישים, רק עשיתם שריר והוא התקפל, עכשיו להתעורר (ל"ת)
    אביב 10/08/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
  • גילי 09/08/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    ואז כשתחפש דירה כל המחירםי כבר יהיו לאחר עליות - אתה ממש גיבור!! תשלם כמו גבר ותהיה קורבן של כחלון עם כבוד!!!
  • אתם נשמעים מאוד אמינים...חחח.... (ל"ת)
    חחח 09/08/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    מדינה של חחמלוגים נתנו רבית 0 ובוכים למה קונים בתים (ל"ת)
    דוד 09/08/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    איזי 09/08/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
    בתחילה שלמנו מס הכנסה על הכסף שהרווחנוכשקנינו דירה שולם מס רכישה ומעמ ומיסי קנייהעל הפריטים החייבים במס קנייהוכעת שכר הדירה חייב במס מעל התקרה 5100וכעת עוד מס ...ניראה לי שכדאי להשקיע בחולרחוק מעיניהם של חמדני המיסוישם לא סופרים לך דירותביי ביי
  • ישראלי 10/08/2016 00:26
    הגב לתגובה זו
    אל תאיים. תמכור! אתה לא באמת חייב להחזיק סטוק של דירות. מצא לך השקעה אלטרנטיבית לדירה ה3. זה לגמרי בסדר.
  • די לכולנו ולליכוד 11/08/2016 15:14
    מה אתה מקנא באנשים שעבדו קשה וחסכו? הם לא לקחו ממך חתיכת בטלן אכלו לי שתו לי אתה בטח כמו מירי רקב וארז ביטון הניצול שואה לכאורה חחחח
  • בגד 09/08/2016 20:39
    הגב לתגובה זו
    קניה דירה בחו"ל , שלם מס כחוק בישראל ולא ירדפו אותך הכחלונים. שהוא ידאג לאלה שאין להם דירות. אם כולם ישקיעו בחו"ל, ממי ישכרו דירות הגיבורים?
  • ישראלי 10/08/2016 00:25
    אספני הדירות הם מיעוט והם מוזמנים למכור דירתם ה 3.
  • הם יקנו במחיר נורמלי זו המטרה חמוד (ל"ת)
    אין אין 09/08/2016 23:47
  • כמה שיותר ! כדי ששכרי הגבוה ימשיך ויעלה בבטחה :-) (ל"ת)
    גו'גו מהנגזר הציבורי 09/08/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    צריך דחוף לעלות רבית לפחות ב5 אחוז מי שלו צריך ימכור מה (ל"ת)
    דוד 09/08/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
  • צודק. ואפילו ב- 7% (ל"ת)
    בגד 09/08/2016 20:39
    הגב לתגובה זו
  • ןאז הדולר יתמוטט ואיתו היצואנים (ל"ת)
    יצחק 09/08/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    שוכר ותיק 09/08/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    גם ויתר עם התוספת, גם נתן חוזה חדש לשנתיים במחיר קבוע, וגם ישים מקלחון חדש
  • שמטוב 09/08/2016 19:18
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה הוא זקוק לשוכר חוכמולוג.
  • כולנו מאמינים לסיפור הפיות שלך...חחח... (ל"ת)
    ליצן 09/08/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    צפו לעליה של 2-3% במחיר לשוכרים (ל"ת)
    אלון 09/08/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    א 09/08/2016 17:09
    הגב לתגובה זו
    אם המשכירים היו יכולים להעלות שכ"ד הם כבר היו עושים את זה מזמן. הם לא יכולים . עם המס החדש או בלעדיו.
  • שמטוב 09/08/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    אם לא תשלם. הבעיה שלך היא שלך אין איפא לגור בעוד בעלי בתים יכולים לא להשכיר דירה מספר שנים.
  • ישראלי 10/08/2016 00:30
    על גב' כהן, עם דירה אחת להשכרה, אין מס. לכן אם אספן הדירות החמדן ינסה להקפיץ מחיר א יעזוב אותו לדירה אחרת, והמשכיר החמדן יתקע עם דירה ריקה. א משלם כסף טוב. לא חכם לוותר עליו. ואני לא מכיר את א.
  • 32.
    רמי 09/08/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    השוכרים שימשיכו לשלם שכירות גבוהה ולא יוכלו להתקדם. ככה זה העשירים הופכים יותר עשירים מהכסף שלך אלו שאין להם.
  • 31.
    אחד 09/08/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    תמיד מועלת האפשרות האוילית הזו כאילו שמדובר בבעלי אחוזה ומשרתים... מחר יעלו את הדלק איך נשלם את הדלק של היאכטה ? נעלה השכ"ד... זהו שככה לא עובדת כלכלה. בשנים האחרונות קנו ספסרי הדירות על ימין ועל שמאל והציפו שוק השכירות בהרבה מעבר לביקוש הטבעי ולכן תשואת השכירות בארץ היא הנמוכה בעולם אחרי טיוואן. על מנת שהשכ"ד יעלה צריך להגדיל הביקוש או להקטין ההיצע. אבל עבור כל דירה שתשתחרר מספסר היא תרכש ע"י שוכר לשעבר... כלומר דבר לא ישתנה וגם שכ"ד לא יכול לעלות! משכיר שינסה להעלות ישאר עם דירה ריקה.
  • 30.
    למה בריבית 0 אין אלטרנטיבה? מה עם הבורסה? (ל"ת)
    שלומי 09/08/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    שמוליק 09/08/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    עם כל האי וודאות שקיימת פה, אין מה להשאר בשוק..לכו בעקבות הכסף החכם.
  • יאללה שמוליק בא נעבור לאג"ח ממשלתית..... (ל"ת)
    רונית,חחחחח 09/08/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
  • ישראלי 10/08/2016 00:31
    גם בדירה יש סיכונים, לכן אין להשוותה לאגח ממשלתי אלא לקונצרני סולידי.
  • לא צריך להשקיע בארץ. אם אין תמורה ההשעה תלך לארץ אחרת. (ל"ת)
    שמטוב 09/08/2016 19:21
  • 28.
    אורן 09/08/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    במידה ומעבירים את הנכסים לחברה חדשה ומחזיקים במניות של החברה למשך שנתיים אזי בהתאם לסעיף 104 לפקודת מס הכנסה ניתן לקבל פטור ממס על השבח
  • 27.
    אליעזר 09/08/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    לא פשוט כל כך אם הילדים נשואים תמיד תמיד יהיו וויכוחים מי קיבל יותר ואיך זה לא פשוט הכלות והחתנים לא יוותרו וישאירו את הדירות על שמם בלבד דבר שמוביל בהכרח לקנאה וויכוח וצרות עין מי קיבל יותר או פחות שנית אם הילדים קטינים לא יכולים לרשום טאבו בכלום ואז צריך לשלם טוב טוב מס כחוק אז שום קומבינה לא תעזור תמיד תהיה קנאה ותככים משפחתיים לא יעזור כלום המס הולך לפי מס תז ואם יש 3 דירות בטאבו אז תז מראה מה יש וגובים מס בהתאמה לא יעזור זה מה יש וזהו
  • 26.
    יונה 09/08/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    את מחיר השכירות בעלי הדירות רוצים להעלות תמיד
  • כבר קנה ועכשיו תהיה לו עוד אחת, וגם שכ"ד עולה:) (ל"ת)
    אביב 10/08/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
  • מצחיק. כמה כסף זה כבר שווה? (ל"ת)
    בגד 09/08/2016 20:41
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    אפשר גם להתגרש פיקטיבית. ואז הדירות נספרות בנפרד (ל"ת)
    ויש עוד הרבה הטבות!! 09/08/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
  • במדינה יש הטבות לבטלנים, לעצלנים, לחד הוריות ולעבריינים (ל"ת)
    הנורמאלים נדפקים... 15/08/2016 02:08
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    כותבי תרחישים 09/08/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    להלן הנימוק: דאגה לעמיד הבנקים להלן ההוראה/ההונאה של דור שלם של חסרי דיור-בש 2011 התח הבניה היו 46800 דירות לאור ההוראה/הזיה הבניה ירדה=בשנית ירדה=: בשנים 2012-2015 כמות הבניה ירדה ל 43500 דירות בממוצע לשנה שימו לב מזה כ 5 שנים ושלושה שרי אוצר-שיכון כמות הבניה פחות מ 44000 דירות בממוצע לתיזכורת -בשנות התשעים היו 6 מליון תושבים אריק שרון זל בנה 161000 ד בשנתיים- 1997-8 אריק בנה כשמחירי הסחורות הברזל היו נמוכים- בנה כאשר מנופי הזרקת בטון היו רק לגובה 5-6- לעומת הזרקה 12-14קומות בהווה- בעולם ציוד הבניה השתכלל מאוד משנות ה 90 בארהב בונים 12 קומות בשנה אריק בנה כי הוא היה ממלכתי= המחסור המכוון זה פגיע בתלכיד הלאומי זה מחייב וועדת חקירה- למי שיקר וגרם למחסור
  • אחי אתה לא כותב ברור חבל על הזמן שלך (ל"ת)
    גילי 09/08/2016 19:57
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    מחיר למשתכן 09/08/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    הילד פשוט יקנה דירה בארץ נורמלית ויגור שם ולא בישרא הל
  • כבר ניגש והרוויח ועכשיו תהיה לו עוד דירה עם עליית שכ"ד (ל"ת)
    אביב 10/08/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    התעמרות באזרח 09/08/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    כחלון מתעמר בבעלי 3 דירות . לא ברור למה אנשים טורחים להגיע לקלפי ולבחור מי ירע להם יותר צריך לתבוע את כל השקרנים שמבטיחים ועושים אחרת
  • 21.
    כל הכתבה פרסומת סמויה לרו"ח ועורכי הדין (ל"ת)
    אבנר 09/08/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    דוד 09/08/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שכחלון אבד היצירתיות אדם שיש לו 3 דירות בשווי של חצי דירה של כחלון ביבי או ברק ישלם היטל אבל הם לא ואם אחת הדירות מיועדת למגורי אחותו שהיא עולה חדשה מה עליו לעשות להכריח אותו להעבירה על שם אחותו.?
  • 19.
    קליפ 09/08/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    ברור שהעשירים,בעלי מאות הדירות לא ישלמו אגורה. לשם מה הם בזזו את קופת המדינה???
  • א 09/08/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    אם היו יכולים היו מעלים כבר היום
  • חכה ותראה בחידוש החוז\ה (ל"ת)
    אביב 10/08/2016 16:59
  • 18.
    כמה שהוא צדק (ל"ת)
    חצרוני 09/08/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    בעלי 3 דירות 09/08/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    בדרך כלל זה דירות זולות שאף זוג צעיר לא רוצה לגור שם אם הם לא יצליחו למכור את הדירה הם לא יעמדו במשכנתא והבנק ימכור זבל בזול. זה החוק של קחלון אף צעיר עם שכל לא יקנה בית בן 60 שנה להריסה.
  • ישראלי 10/08/2016 00:36
    הגב לתגובה זו
    אם יהרסו את הבית ויבנו מחדש אז הצעיר יהנה מדירה חדשה. אם הדירה מספיק טובה כדי לשכור אותה אז היא גם מספיק טובה כדי לקנות אותה. קדימה. שים את דירתך ה 3 ביד2 ותפטר כבר מהדירה.
  • פראיירים לא מתים lol 09/08/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    אוי יו יויי איך זה יכול להיות?הרי בקורס לימדו אותך שבנדל"ן אף פעם לא מפסידים ושערך הדירה תמיד עולה... Lol
  • 16.
    אזרח 09/08/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    שבבעלותו. כי כולם יודעים ובנק ישראל צועק את זה שנדלן זה מסוכן בישראל לכן מי שלא חזיר עד הסוף כבר מממש את נכסיו ומי שיהיר יותר וחזיר ורוצה לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלימה יחטוף באבי אביו כי הנפילות כבר פה (הבעיה שרוב המשקיעים הם אנשים פשוטים שבגלל עיוותים קיבלו משכנתא על דירה נוספת ללא צורך להביא כסף מהבית על חשבון הדירה שבבעלותם הם הכלל יושנים ומלטפים את בטנם כאילו הם מלכי העולם וכשתגיע המכה שתעיר אותם יהיה להם מאוחר וגם את דירתם הראשונה יפסידו בהצלחה למי שקורא שורות אלו כי עיני אינה צרה עליו אלא להפך כי כמו שאמרתי העשירים האמיתיים כל הזמן עם היד על הדופק והם כבר יוצאים בשקט בשקט)
  • 15.
    לקפוץ מהגג 09/08/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    לא סתם אמר לקפוץ מהגג הוא מפרק משפחות.גורם לבעיות משפטיות ויוצר עוד דור של מסכנים שיתקעו בדירות זבל של הוריהם כי לא יוכלו לקת משכנתא בעתיד. מנשל הורים מרכושם עוד בחייהם ובסוף זה יפול על המדינה . כחלון אדם רע ולא חכם למען האדרת שמו הוא פוגע באנשים. גם אם ימכרו את הדירות קחלון יפסיד . אף אחד לא יקנה פה יותר דירה להשקעה
  • 14.
    מס על דירות (ל"ת)
    יהודה 09/08/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    כחלון אשרייך (ל"ת)
    זיו 09/08/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    זיו 09/08/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    מה קרהjQuery20309827517731257605_1470746854454 התרגלתם לדפוק את העם החלש ולהרוויח הרבה כסף מהשכירויות אז הגיע הזמן שגם אתם תשלמו כסףתפסיקו לבכות זה מגעיל הקמצנות והחמדנות הזו
  • 11.
    משה 09/08/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    מספיק להפחיד שכל צעד יביא לעליית מחירי השכירות. האם כשהפחיתו את המס דמי השכירות ירדו ? כמובן שלא. בעל הבית תמיד ינסה למקסם את המחיר המיירבי שניתן לגבות.
  • 10.
    כלכלן 09/08/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    כחלון כשלון מוחלט
  • 9.
    אני ממש לא בלחץ,אני מעלה את ההפרש פשוט... (ל"ת)
    משקיע נדלן 09/08/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מה אכפת לי,אני מעלה לכל דירה ב-1500 ש"ח והם ישלמו!! (ל"ת)
    ידפקו את השוכרים 09/08/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
  • יאיר 09/08/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    ולא מחכה לכחלון ולמס החדש.אז תאיים על מישהו אחר.סתם דיבורים.
  • 7.
    פרוס 09/08/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    לדיירים שלי אין כסף לקנות דירה.בצער רב אצטרך למכור את הדירות שברשותי וכחלון ימצא להם מקום לישון...חא מתכונן לעמוד בתנאים החדשים .
  • מאיר 09/08/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
    נראה אם תוכל למצוא קונים, מי יקנה ממך עכשיו דירות אולי אם תוריד מאוד את המחיר חבל תפסיד
  • 6.
    משה 09/08/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    נדרש ביטול אפליית המס ולא תעלולים . 1. לבטל מסלול הפטור ומסלול 10 אחוז. 2. לקבוע מסלול מס 25 אחוז ללא הכרה בהוצאות או מסלול מס שולי עם הכרה בהוצאות. מספיק לספסד את בעלי הנכסים ע"ח קופת המדינה.
  • 6, אתה צודק 100%. (ל"ת)
    אורי 09/08/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בבג"צ לא ניראה לי שיעבירו את החוק הטיפשי והלא צודק הזה. (ל"ת)
    איש צדק 09/08/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
  • ברור! לשופטים הגנבים יש מאות דירות!!! (ל"ת)
    קליפ 09/08/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
  • לא, זה פשוט חוק מס רכוש מפלה! (ל"ת)
    אביב 10/08/2016 17:02
  • גילי 09/08/2016 20:01
    כי הם יותר מוצלחים ממך? כי עבדו כל דקה פנויה שהיתה להם בחיים? ואתה בקושי טלפן בחברת תקשורת ומקנא? תתבייש!!
  • 4.
    שואל 09/08/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    האם לאוצר יש תחשיב מדויק בכמה כסף מדובר וכיצד הוא יועבר לטובת ההנחה במחירי דירות לזוגות הצעירים ? הרי בקרוב יועבר חוק המונע מהציבור לדעת את פרטי חלוקת התקציב כיאה לדיקטטורה. מי מכם משלה את עצמו שהכספים הללו ישמשו להפחתה אמיתית במחירי הדירות? מספיק עם המשחקים התחפושות למיניהן הגיע הזמן שהאוצר יפחית את תקבוליו המופקעים ממכירות קרקע ואז דירה תהיה חלום שיתכן ויהיה בר השגה ולא בר הצגה כפי שהוא היום.
  • 3.
    עדו 09/08/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    הכותב טוען ל"קומבינות" מצד "משקיעי הנדלן" שכבר התארגנו והוא מתאר פעולות לגיטמיות של אנשים שמותר להם לעשות פעולות חוקיות לניהול רכושם לדעתי השרלטן הוא כותב הכתבה שלא ברור מה מטרתה גילוי נאות בראשותי רק דירה אחת
  • ענת 10/08/2016 06:08
    הגב לתגובה זו
    למה לא נוגע בכל המגזר הציבורי שמקבל פנסיה תקציבית? למה לא נוגע בכל בעלי הדירות שמפוצלות שמרוויחים על כל דירה פי 2-3 במקרה הטוב? כי המערכת לא יעילה? רק עושק את אלו ששכ"ד מהווה להם את הפנסיה אחרי שעבדו כל החיים, שילמו מיסים כחוק. שילמו מס רכישה של 8%, לא התפתו לחלק את הדירה. לא הקימו חברה על מנת לנכות הוצאות. כחלון פשוט הופך את הישרים לקומבינטורים בלית ברירה ונותן פרנסה לעו"ד ורו"ח. במקום להעניש 200,000 איש שיש להם כביכול 2 דירות אבל בפועל יש להם 5 דירות כי פיצלו אותם וכבר שנים מרמים את המערכת. תתבייש לך כחלון! כביכול שר חברתי...בולשיט. איפה המיסוי של כל אלו מרוויחים מעל 100,000 שח בחודש? ויש המונים כאלו. למה לא לקחת מהם? כי אלו חברים שלך כחלון?
  • 2.
    דב 09/08/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    יש לנו כאן מקרה מובהק של אדם שהשתן עלה לו לראש, והכישורים שלו מתאימים לחנות לאבזרי מכוניות. הרצף הזה של הנחתות נוראיות במשמעותן, כעת מיסוי מפעל הפיס, ואיסור פתיחת קזינו, ועוד, יש להן משמעות אחת: חיסול היוזמה החופשית; התערבות המדינה עמוק בכיסי האזרחים, והתוצאה ההפוכה מהמבוקשת: בריחת כספים לחו"ל, ויותר כסף שחור. ראש הממשלה צריך לעצור מיד את ההשתוללות הזאת. אך חוששני כי יש לנו מקרה שמעון פרס נוסף: כל עוד התקשורת אוהדת ומגבה, אנו לא נבין לאן הכישלון הזה מוביל אותנו.
  • 1.
    לורנסינו 09/08/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    כחלון צודק 100 אחוז !!! ולדגנרטים שאינם מבינים וצועקים ללא הכרה כנגדו, אסביר במילים פשוטות: תארו לעצמכם שישנו אחוז מסוים באוכלוסייה שיש בידו די כסף לרכוש ישירות ממפעלי המזון, את כל התוצרת שהם מייצרים, מבלי שתישאר שום תוצרת בשוק, במגמה למכור אותו במחיר גבוה יותר ולעשוק את ההמונים העניים. מחד כל אידיוט יאמר - שוק חופשי! שילמתי עליו מס! ובלה בלה בלה של חמדנים. בפועל אין אנשים מעוותים נוכלים גנבים גזלנים מהזבל האנושי הזה. דירות למגורים הם כמו אוכל. מדינה יכולה לומר לאזרחיה, הדירות נועדו בעיקר למגורים ופחות להשקעה. אתם יכולים להרוויח על עוד דירה אחת, אבל שלוש דירות, זו כבר גזילה וכניסה ודריסה ברגל גסה של זכויות הפרט לחיים בסיסיים. וכשהזבל הזה זועק בכל מרום חמס על שמגבילים אותו לדרוס את הציבור המתקשה, למרות שיש לו למעלה משלוש דירות, בעוד השאר נאנקים בשכירות כעבדים מודרניים - אין לי אלא לומר לשר כחלון - אל תשים עליהם. תמעך אותם דק עד עפר ! אני ומשפחתי בכל מקרה הולכים להצביע לך בבחירות הבאות בעניים עצומות !!! עלה והצלח.
  • דניאל 09/08/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    המלחמה של כחלון היא במעמד הביניים והעשירונים ה - 9 ו - 10 אשר מנסים לצמוח על ידי עבודה קשה להגדיל את ההון שלהם. כחלון וראש רשות המסים שיש לו שאיפות לייעץ בעתיד לתאגידי המס הגדולים כיועץ מסחרי, הולכים לטובתם ומנסים להתנכל לבעלי חברות יחידים, אשר מוכנים לצרוך פחות היום כדי להגדיל את הונם ובמקביל מנסים למסות את מי שרכשו בעבר דירות בכסף שכבר מוסה וממוסה ב - 10% או במס שולי. למה? למה להטיל עוד מס? אה, כי יש חרדים שלא עובדים, ויש חובשי כיפה משיחיים שעושים הרבה מאוד ילדים וצריך לארגן להם ביטחון וכבישים ותשתיות בדיזנעבה. אז כן הם מהווים היום חצי מהעם ובעתיד יהוו יותר. וכל מי שחושב שתל אביב זה ישראל שיתסכל טוב טוב בפריפריה ומסביב, ישראל הופכת לדאע"ש יהודית. לא פחות. נשלטת על ידי טייקונים ובמקביל עם בור, שלא שולט בגורלו מצד אחד וקל מאוד לשלהב אותו מצד שני. זה מתכון להרס מעמד הביניים.
  • צופה 09/08/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    פה שאתה גם טיפש ..וזה מאדם שאינו מחזיק דירה..רק השכירות תעלה לנו !!בגללך לא עונה לטלפונים של הבעל בית של הדירה
  • לא יאמן כמה כואב לך מאנשים מצליחים בעלי 3 דירות (ל"ת)
    מני 09/08/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
  • מנותק 09/08/2016 15:55
    להבין לאיזה מצב של יאוש הגיעו אנשים שלא יכולים לרכוש דירה אחת. כאשר יש כאן מעמד של פיאודלים שמוצצים ככל יכולתם את הצעירים ומעוטי היכולת