על התחום שלא מפסיק לצמוח, תימחור החברות - והמניה שהיא הנהנית העיקרית

פרשן וול סטריט על מהפכת המסחר, סוגיית המפולת האפשרית - והחברות הבולטות
 | 

בכול פעם שמדדי המניות בניו יורק מתקרבים לשיאי כול הזמנים, ובמיוחד כאשר הם שוברים אותם, מתלווה לתהליך שטפון של אזהרות מפני מפולת מתקרבת. התהליך הזה תופס בשנים האחרונות עוצמה תקשורתית שהולכת וגדלה. אם בעבר השתמשו הפרשנים במונח "תיקון", הרי שהיום, בגלל תחרות הרייטינג מחד גיסא והמחויבות של התקשורת לסנסציות שליליות מאידך גיסא, מעדיפה התקשורת את המונח "מפולת".

השבוע שלפה התקשורת שוב את "נביא הזעם" פאבר, שמדבר על נפילה של 50% ב-S&P בשנה הקרובה. כשמדובר בהחלטות השקעה יש הבדל עצום בין ציפיות לתיקון או למפולת. כלומר, אם אני יושב היום על מניה כמו TSLA ,FB או AMZN ומאמין שמתקרב תיקון - אנהג בשונה מכפי שאנהג אם אני מאמין לפאבר וצופה מפולת. אם אני צופה תיקון אמכור אולי חלק מהחזקותיי בתקווה לחזור אליהן בעת התיקון (מה שב-99% מהמקרים לא עובד) או שאחליט שאין טעם למכור כי הסיכויים הם שלאחר התיקון המניה תחזור ושוב תשבור שיא. אם אני מאמין שמפולת מתקרבת ברור שאנסה למכור את כול המניות ואו אז או שאשב על מזומן או שאחפש השקעות אלטרנטיביות.

איך אני מחליט אם מדובר בתיקון או במפולת?
לתיקון אני מצפה אם הערכת החברה שאת מניותיה אני מחזיק הגיעה לרמה, שלדעתי ובהתאם לסביבת הפעילות של החברה ולמתחרות, אינה סבירה (למעלה או למטה) ואני מניח שמתחייב תיקון הערכה. כיצד אני מגיע למסקנה כזו? מתבונן בנתוני המקרו והמיקרו שקשורים לפעילות החברה, מתבונן במתחרות ובהתאם לנתונים הללו אפשר לקבוע אם ההערכה מעוותת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במקרה כזה או שאני מוכר חלק מההחזקות ויושב על מזומן עד שאגיע למסקנה שהתיקון בסיומו או שלא עושה מאומה ומצפה שלאחר התיקון המניה "תחזור". הציפייה למפולת לעומת זאת מחייבת מכירת כול ההחזקה. ציפייה למפולת מתבססת גם היא על בדיקה של נתוני המיקרו והמקרו של החברה, המתחרות, סביבת הפעילות שלה והמצב הכלכלי כולו. אם אני מאמין שהסביבה הכלכלית בה פועלת החברה מתדרדרת למשבר עסקי/כלכלי, למיתון אז, כמשקיע הגיוני, הציפייה היא למפולת במחירי המניה וצריך למכור (או לקנות במקרה ההפוך).

אבל - הגישה הזו לא באמת עובדת
זו הגישה בגדול אם לא מביאים בחשבון דברים כמו ברבורים שחורים, סוחרי סוסים וכו'. יש בעיה עם הגישה ההגיונית הזו, ברוב המקרים היא לא עובדת בפועל ודווקא מסיבות שאינן הגיוניות. נניח שאני מחזיק במניה כמו AMZN ומורווח מעל ומעבר לציפיות שלי. מה אני עושה בימים אלו כשהמומחים מזהירים מפני תיקון חזק או מפולת? ההיגיון אומר שכדאי למהר ולמכור את המניה לפני ש"תתרסק" שהרי הערכתה מטורפת לחלוטין (נסחרת במכפיל קונצנזוס ל-2016 של 135 פעם ומכפיל היסטורי של כ-620) והמומחים טוענים שההאטה הכלכלית מבשרת מיתון.


אמאזון - לשמור או לשלוח אותה לשלום? (קרדיט - גטי אימג'ס ישראל)

לפני שאני מבצע המכירה ונפרד ממניה שכ"כ הטיבה עמי אני בודק את המצב לעומק ומה מסתבר לי? ראשית שברמת המקרו המצב בתחום קמעונות הרשת, ה-E-commerce, רק הולך ומשתפר, צומח במהירות ועוצמה ואמאזון היא המובילה הגלובלית בתחום עם קצב צמיחה מדהים שאליבא. אני גם מגלה לפתע שדווקא מתחילת החודש אל מול מחיר מניה שפרץ לחלל 26 מתוך 27 אנליסטים שרעננו את מחקריהם על החברה ממליצים ב"קניה" עם מחיר יעד ממוצע של 853 דולר. עוד אני מגלה שדווקא השבוע נבחרה המניה כמייצגת את "אחת מחמש חברות הצמיחה המהירה ביותר בארה"ב" ומאוד מומלצת לקניה לטווח הארוך.

לפני שלוחצים על "מכירה" כדאי שתשאלו שתי שאלות - האם באמת כדאי למכור נכס כזה אפילו אם נסחר בהערכת חלל ואיך ליישב את הפער בין הכותרות שמזהירות ממפולת בבורסה לבין ההמלצות החמות על מניה כ-AMZN ואחרות שיקרות לא פחות.

לנו נראה שהכותרות על מפולת מתקרבת בבורסה הן תוצאה של "פחד גבהים" נטו שמתבסס על החשש הרגיל מהגובה ולא על בדיקת הנתונים. דעתנו היא שתיקון מתחייב אבל מפולת בשום פנים לא!! מיד נגיע למקרו ותראו את האבסורד.

כשגולדמן מדברת - אנא התכבדו והקשיבו
בגולדמן זאקס (סימול: GS) כנראה מסכימים עם ההערכה הזו. הם מזהירים אמנם שכרגע צריך להתרחק מהמניות כי הן יקרות מידי, אבל גולדמן כמובן לא מדברת על משבר נוסח 2000 או 2008 שהרי שם מכירים היטב את המקרו והמיקרו. כשגולדמן מדברת רבותיי צריך המשקיע להקשיב ומשתי סיבות. הראשונה כי ההיסטוריה מוכיחה שגולדמן יודעת על מה היא מדברת. נכון, ההיסטוריה גם מוכיחה שלענקית בנקאות ההשקעות הזו יש גם אג'נדות אבל למי אין? הסיבה השנייה היא שכאשר גולדמן קובעת שצריך להתרחק ממניות אז אין שום ספק שהתקשורת הפיננסית תשתמש ב"המלצה" זו לחגוג ולפאר התקרבות של מפולת.

מה שכשלעצמו עלול לייצר מפולת בין מוצדקת או לא. ג'וליאן קלוז, ברוקר במקצועו ופרשן באתר marketintelligecenter.com, כתב בתחילת השבוע ולאחר הצהרותיה של גולדמן זאקס מאמר שבו הוא מנסה לתאר למה לדעתו יכולה להגיע מפולת של 15-20 אחוזים. כדוגמה לסיבה הוא מביא את דמותם של זאב הערבות Wile E. Coyote והציפור שאותה הוא מנסה לטרוף, הרוד-ראנר, הדמויות המצוירות מסדרת הלוני טונס של האחים וורנר.

"מפולת בבורסה", כותב קלוז, "מזכירה את התנהגותן של שתי הדמויות. הן רצות במהירות עד למצוק, ממשיכות קדימה ורק לאחר מכן, כאשר הן 10-20 מטרים משפת המצוק, באוויר, הן מביטות מטה ומבינות שאין תחתן כלום ונופלות לתהום".

קלוז, שחושש מרמות ההערכה, אינו רואה כיצד מסוגלות החברות, בסביבת העסקים הנוכחית, להמשיך ולהגדיל הכנסות ורווחים ולדעתו הרווח למניה עולה יותר בגלל רכישה עצמית של המניות ע"י החברות ופחות בגלל הצמיחה. קלוז מבטא את הדעה הרווחת שלפיה אין שום סיבה, כרגע, שהמניות ימשיכו לעלות והתקשורת הפיננסית, כפי שכתבנו, מנצלת מחשבות כאלו על מנת להבהיל משקיעים כי זה טוב לרייטינג והופכת את הצורך בתיקון התאמה שנוצר בעקבות העליות (ושאנחנו מסכימים עם צורך זה) לטענה שמפולת מתקרבת.

אנחנו חוזרים וטוענים, כפי שטענו בתיקונים של 2010, 2011, 2012 ולאחרונה ביום הברקזיט, שהאיתותים שבהם משתמשים רואי השחור ושבדיעבד שימשו כהסבר למשברים קשים כמו 1987, 2000 וב-2008 אינם מתאימים למצב היום. המניות אכן יקרות, צריך ויהיה תיקון אבל סכנת המפולת לא ריאלית והמגמה הכללית תמשיך כלפי מעלה.

בכול מקרה הכי חשוב שכול משקיע יבחן כול מצב לעומק, הכילים לעשות זאת זמינים ומי שרוצה להמשיך ולפעול בהתאם לכותרות שיבושם לו רק שיבדוק את מהימנותן גם בתחום הכללי (טראמפ לדוגמא) וגם התחום ההשקעות ("הצלחות" החיזוי מאז 2000).

עושים קניות
כדי שתבינו מה הסיבות לאופטימיות שלנו לגבי הכלכלה הגלובלית והחברות המובילות ולהתעקשות שלנו לגבי ההשפעה החיובית של מהפכת הטכנולוגיה על ההתאוששות הכלכלית לטווח הארוך אז בואו ונסתכל כדוגמה אחת על תחום המכירות הקמעוניות. למה וולמארט (סימול: WMT) משלמת 3.3 מיליארד על JET.COM? למה שילמה פייסבוק (סימול: FB) 2 מיליארד עבור אינסטגרם ו-2 מיליארד עבור אוקולוס? למה שילמה מייקרוסופט 8.5 מיליארד על סקייפ או 6 מיליארד על חברת הפרסום ברשת aQuantive ? מה? הן לא מודעות לעובדה שהמפולת תוריד ערכים? מה יש למהר? האם שלוש חברות ענק מובילות אלו סתם "זורקות" סכומים כאלו על חברות תינוקות שעתידן העסקי, בעת הרכישה, בספק?

נכון, השקעות ענק כאלו אינן אומרות הרבה. חברות הענק המובילות ידועות גם בכשלונות השקעה גדולים ורמות המחירים הן לעיתים תוצאה של תחרות על הנכס. מייקרוסופט למשל רכשה את סקייפ במאי 2011 ב- 8.5 מיליארד. היא רכשה את החברה מקרן ההון הפרטית המופלאה מקליפורניה, Silver Lake, Andreessen Horowitz, מקרן הפנסיה של קנדה ומחברת איביי. מדוע שילמה מייקרוספט מחיר שכזה שנתיים לאחר שקרנות ההון קנו מאיביי 65% של סקייפ לפי הערכה של 2.92 מיליארד? עסקיה של סקייפ לבטח לא הצדיקו המחיר בדיוק כשם שהמכירות ומספר הלקוחות של אינסטגרם, אוקולוס או Jet.com לא הצדיקו המחיר ששילמו פייסבוק או וולמארט.

מה שכן "מצדיק" את המחיר שהענקיות שילמו היו שתי עובדות. הראשונה שמתחרות ענק רבות התעניינו בכול החברות הנ"ל והשנייה, החשובה הרבה יותר, שמבחינת ההנהלות של הקונות החברות הצעירות פתחו אפשרויות צמיחה בתחום הענק של ה-E-commerce (המסחר האלקטרוני).

הסכום התגלגל ב-2015 בתחום המסחר האלקטרוני הוא 1.671 טריליון דולר (סכום שלמרות גודלו מהווה רק 7.4% מתוך סך המסחר הקמעוני שהגיע ב- 2015 ל-22.58 טריליון). החברה שהובילה המכירות הקמעוניות בעולם ב-2015 היא וולמארט עם 523.93 מיליארד או 2.32% מסה"כ ואחריה בלטו Costco, CARREFOUR וקרוגר.

במקום החמישי, עם מכירות של 113.69 מיליארד הייתה אמאזון. אצל אמאזון, להבדיל מהרביעייה שלפניה, כול ההכנסות הן ממסחר אלקטרוני ועל פי התחזיות ב -2019 היא תעלה למקום השני עם מכירות של 211.2 מיליארד כאשר באותה שנה, 2019, תעלנה ההכנסות מהמסחר האלקטרוני ל-3.578 טריליון דולרים, אז 12.8% מכלל המסחר הקמעוני שיהיה אז בעולם.

על זה אנחנו מדברים כול הזמן, המיליארדים שאמאזון מוכרת והעלייה המטאורית שלה לא באו על חשבון משהו או מישהו, גם המכירות של ארבע החברות שהזכרנו בעלייה ותחום המכירות הקמעוניות כולו בעלייה מתמדת כתוצאה מהמהפכה הטכנולוגית שמרחיבה את הבקושים ומורידה המחירים. 3.578 הטריליון זה "כסף חדש", זה סקטור כלכלי חדש לחלוטין, שב-2015 יצר 1.671 טריליון דולר "חדשים" וב-2019 יגדל ל-3.578 טריליון דולר וזו הסיבה האמתית מדוע החברות המובילות עושות הכול כדי לנגוס בתחום הזה.

אם הרכישות הנ"ל יוסיפו עוד אחוז או שניים להכנסותיהן של הענקיות ההוצאה מוצדקת, ועד כה במקרה של פייסבוק ומייקרוסופט הרכישות מוצדקות הרבה מעל המשוער. זו גם הסיבה שלמרות רמת המחירים של AMZN או FB ואפילו MSFT - הן מומלצות.

השם Skype מקורו בביטוי "Sky peer-to-peer", דרך לקשר בין אנשים ברשת שבסופו של יום תשמש להרחבת הקמעונות וההכנסות מפרסום. מה זה 8.5 מיליארד כששוכבים לך בקופה קרוב ל-50 מיליארד, כשמתחרים כמו גוגל ופייסבוק מתעניינים והפוטנציאל העסקי בחלל? הציפייה להמשך הצמיחה במגזר הקמעוני, גם הכללי ובמיוחד על הרשת, זו הסיבה היחידה מדוע שילמה וול מארט סכום משוגע עבור Jet.com ואלו אותן סיבות בגללן מוערכת TSLA כפי שהיא מוערכת.

תגובות לכתבה(82):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    STEM מה שקרה היום פשוט מדהים
    עינב 17/08/2016 01:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה ששוויה באיזור 4 מיליון דולר בלבד (לפני הטיסה היום) טסה מאות אחוזים במחזור של 100 מיליון דולר! מנפלאות המריצים בנאסדאק
    סגור
  • אבל במקרה הזה דווקא יש הסבר
    שלמה גרינברג 17/08/2016 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה מתמזגת עם החברה הישראלית הפרטית מיוקנעם Microbot Medical שמתמחת בפתוח רובוטיקה זעירה לשימוש בטכנולוגיות רפואיות. זה לצד הצלחה בגיוס גדול שהצליח בגלל המיזוג. אתה צריך להבין ש STEM עמדה בפני התפרקות וכעת היא קבלה "סם חיים" שבהחלט מצדיק הערכה גבוהה מ 4 מיליון דולרים. כמה גבוהה? נראה בימים הקרובים.
    סגור
  • והחברה מיוקנעם
    עינב 17/08/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם היא עדיין בתחום החלום או שפיתוחיה קיימים כבר גם במציאות?
    סגור
  • מדוע שלא תבדוק בעצמך? מה זה גן ילדים כאן? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/08/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    twtr פשוט מדהים
    ארז 15/08/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי אתר finviz במהלך חודש יולי (רק לפני חודש-חודשיים) - 10 (עשרה !) בתי השקעות במקהלה נתנו הורדת דירוג לטוויטר. המניה הייתה על 17.5-18.5 דולר וקרסה ל 15.5 - היום היא כבר מעל 20 וכול העולם רצים לקנות אותה כמו מטורפים. הכול במספר שבועות ספורים.
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    שלום שלמה
    אסף 15/08/2016 07:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש לך היכרות עם GLNG?עם כן אשמח לשמוע דעה.(פתחתי פוזיציה לא קטנה בשער ממוצע של 18 $ )תודה מראש אסף
    סגור
  • GLNG
    אסף 15/08/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה שלמה על המענה המקצועי. אני פועל ב GLNG כמו שפעלתי ב CLF מחפש חברה שסך הכל טובה עם אופק מסויים...שנמצאת לאחר ירידה חדה במחיר המניה. מקווה שיצליח לי ב GLNG כמו שהצליח לי ב CLF תודה מקרב לב בריאות והצלחה בכל שלמה
    סגור
  • יש היום כתבה על התחום באתר דה מרקר
    של דורון צור 15/08/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם חברות המכליות מפליגות לעתיד טוב יותר?
    סגור
  • תודה דורון על ההפנייה לכתבה (ל"ת)
    אסף 15/08/2016 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • Golar LNG
    שלמה גרינברג 15/08/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר היטב את החברה שבעבר נקראה Osprey Maritime ושאז היה לי קשר עסקי מסויים אתם. הם מומחים במה שנקרא Floating Storage and Regasification Unit (FSRU) projects. בהחלט חברה מעניינת בתחום האחסון וההובלה הימית. הבעיה, עדיין לא מצליחה להציג רווחים ובגלל מצב ההובלה שקשור במשבר מחירי הנפט, גם המכירות מדשדשות. אם תבדוק תגלה שבין 2009 לסוף 2014 המניה שברה שיאים והגיעה לכמעט 70 דולר אבל משבר הנפט פגע בה ובמתחרות (שגם כאן יש בעיה כי התחרות, במיוחד נגד חברות במזרח, קשה מאוד). יחסית לעובדות הפיננסיות מחיר המניה גבוה אבל זה כמובן לא אומר כלום. בתחילת החודש העלו ג'פריס והבנק אוף אמריקה את המלצותיהם ל"קניה", בעיקר בשל הבנתם את העיסוק המיוחד של החברה שאינו חייב להיות כ"כ תלוי במחירי הנפט. על החלטת ההשקעה שלך תצטרך להתייעץ במקום אחר.
    סגור
  • 27.
    שלמה יש לך הערכה...
    שגיא 14/08/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכיוון הנפט?....תודה רבה.
    סגור
  • כמה פעמים אפשר לענות על אותה שאלה
    שלמה גרינברג 15/08/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי היא שיש בעולם הצע גדול בהרבה מביקוש והעתיד מבטיח שזה יימשך כול השאר זה משחקי בורסה.
    סגור
  • 26.
    מניית פיאט fcau
    גרג 14/08/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזכירו אותה פה. נסחרת ממש בזול.כל הסקטור כולל הגדולות (בעיקר פורד)בירידה אבל פיאט ממש "נשחטה" יש לך דעה בעניין פיאט שלמה? תודה
    סגור
  • פיאט /קרייזלר
    שלמה גרינברג 14/08/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איני עוקב מקרוב אחרי החברה אבל הרווח התפעולי והנקי בירידה מזה 3 שנים, ירידה שהתחזקה מאוד בשנה האחרונה ובנוסף יש נגדם משפטים רבים אז כדאי שתבדוק לעומק או שתמצא מישהו שמבין
    סגור
  • תודה שלמה (ל"ת)
    גרג 15/08/2016 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    SUNEQ
    נעמה 14/08/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה על ההורדה בנושא החברה פושטת הרגל הזו. אך האם אחרי ההתרסקות ביום שישי וההודעות הקשורות ניתן כבר להניח שרבו הסיכויים שהיא תפשוט רגל וזהו
    סגור
  • אכן, כך ניתן להניח
    שלמה גרינברג 14/08/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר שהשופט החליט שלא לשתף בדיונים נציגים של בעלי המניות.
    סגור
  • 24.
    היסג לביזפורטל - הצליחו לכופף את חוקי הפיזיקה
    עליבות 14/08/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטוקבקים נכתבו בתאריך יותר מוקדם מהכתבה.... שלמה גרינברג | 13/08/2016 11:23 56
    סגור
  • 23.
    Nvda
    עדי 13/08/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה אומר על nvda תמשיך לעלות?
    סגור
  • כתבתי מספיק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/08/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    שהמדד נופל כל המניות נופלות אז אין מנייה בטוחה (ל"ת)
    ניצן 13/08/2016 21:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • סלח לי אם אתאר מה שכתבת כשטות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/08/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    מה דעתך על קסם שורט על המעוף? (ל"ת)
    ציון 13/08/2016 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא מכיר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/08/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    לשלמה
    סיגל 13/08/2016 20:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על טאוארjQuery20304214128996245563_1471108652659
    סגור
  • 19.
    זו לא חוכמה להמליץ על מניות שכבר עשו אלפי אחוזים..
    רועי לוי 13/08/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תנו המלצות על דברים שנמצאים בחיתולים.. כמו מדפסות תלת מימד , כמו fcau שנמצאת בדיסקאונט רציני ביותר. אבל אתם פחדנים .. הכי קל לא לטעות שלא לוקחים סיכונים !
    סגור
  • דעתי על טאור ברורה ולא השתנתה מאז 2001;
    שלמה גרינברג 14/08/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה שהפנית אליה אינה עולה
    סגור
  • תתלונן לממליצים;
    שלמה גרינברג 14/08/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואגב, כתבתי על המדפסות מספר פעמים בעבר עוד כשהיו בחיתוליהן המסחרית
    סגור
  • 18.
    איך הכלכלה הסינית משפיעה על המדדים? (ל"ת)
    אא 13/08/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איך? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/08/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    ריבית אפסית
    אא 13/08/2016 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית היא אחת הסיבות המרכזיות לעליה הרצופה של המדדים,הבנקים מחזיקים את השווקים אך מתחילים להבין שאסור לרדת לריבית שלילית כי הנזק יעלה על התועלת,
    סגור
  • פשוט לא מדויק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/08/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    לשלמה בקשר לתעודה IBUY
    יוסף פותר החלמות 13/08/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא טוען שחברות קטנות הם באותו משקל כמו חברות גדולות כאמזון אני טוען שיש מקום בהחלט לתעודת סל (אומנם עם סיכון קצת גדול יותר ) שתהיה בתיק במשקל הנכון שיש בהם חברות צמיחה בעלות פוטנציאל בענף המתפתח של הזה. המציאות היא בעני המתבונן ואני נוהג להשקיע גם בתעודות סל שמכילות בעיקר חברות צמיחה ולא רק ערך בתיק שלי ועד עכשיו ברוך השם כבר 12 שנה זה מוכיח את עצמו .
    סגור
  • בסדר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/08/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    שלמה שלום,מדוע להערכתך TSLA רק מדשדשת זמן רב? (ל"ת)
    רם 13/08/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בעיקר בשל חששות
    שלמה גרינברג 13/08/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם מעסקת סולאר סיטי, גם מהחשש שהחברה תתקשה לספק מכוניות, גם בגלל רבוי כתבות נגד מאסק ובעיקר בגלל ההערכה המוגזמת.
    סגור
  • תודה על תשובתך. (ל"ת)
    רם 13/08/2016 18:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    שלום שלמה, מה דעתך על מנית YELP?
    אמיר 13/08/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחרונה היא עלתה משמעותית.
    סגור
  • לדעתי יקרה בטירוף (ל"ת)
    שלמה גרינברג 13/08/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    נטפליקס
    גורן 13/08/2016 01:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שליימה מה עם נטפליקס?דוחות חלשיםאנליסטים בעבר סיקרו אותה עם אפסיד דו ספרתי והיום לא כך תן מספר מילים על החברה תודה מלך
    סגור
  • נטפליקס
    שלמה גרינברג 13/08/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנליסטים האמינו שמספר המינויים ימשיך באותו קצב מטורף של העבר ועל זה בנו ההמלצות והמניה הגיעה להערכת חלל מטורפת. "האכזבה" היא פשוט תוצאה של הציפיות שיצרו אנליסטים שכבר השוו את קצב הצמיחה העתידי של נטפליקס לזה של אמזון או פייסבוק. אלא שנטפליקס פועלת בשוק תחרותי קשה ביותר וכדי לעמוד בציפיות האנליסטים היא צריכה עוד תוכניות מהסוג של בית הקלפים שכרגע אין לה. בנוסף, דווקא האיש שעשה עבור נטפליקס את בית הקלפים, דנה ברונטי מכר שורט את המניה וכיוון שלפני שהפך ליצרן תכניות היה ברוקר אז זה משפיע. לדעתי המניה עדיין יקרה מאוד אבל זה לא אומר כלום בתחומים אלה.
    סגור
  • 12.
    כתבה נהדרת. שאלה קטנה-
    רז 12/08/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם ידוע לך על תעודת סל העוסקת בתחום השילוח ? אווירי\ימי וכו'. תודה ושבת שלום.
    סגור
  • רז תעודות שעוסקות בשילוח ......
    יוסף פותר החלמות 13/08/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    SEA - גוגנהיים שיפינג התעודה משקיעה ועוקבת אחרי חברות במגזר ההובלה הימית במדד הדלתא . IYT איי-שיירס דאו ג'ונס תחבורה התעודה עוקבת אחרי חברות תחבורה בשוק האמריקאי וכולל חברות בתחום ההובלות התעופה, חברות רכבות, חברות שילוח אווירי וכו'. XTN - ספיידר S&P תחבורה : התעודה מכוונת להשיג תשואה דומה לפני העמלות למדד התחבור של Transportation S&P הכולל את החברות העוסקות בתחבורה כגון חברות תעופה ,חברות השכרת רכבים ועוד
    סגור
  • משלוחים
    שלמה גרינברג 13/08/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסל המעניין ביותר הוא IYT שכולל את המניות של החברות המובילות במקומות מובילים. FDX, UPS, JBHT ו CHRW
    סגור
  • רב תודות
    רז 14/08/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 11.
    שלמה דעתך?
    עופק 12/08/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה דעתך על בואינג?האם יש ממש בעסקה עם איראן ומה זה עבור המניה?וחברת דלתא שמומלצת עי הרבה אנלבטים אבל המניה לא מגיבה בהתאםדעתך?
    סגור
  • בואינג ודלתא
    שלמה גרינברג 12/08/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על כ"א מהחברות אפשר למלא דפים. בואינג, לדעתי, חייבת להיות ישירות או באמצעות סל (עדיף) בכול תיק, בדיוק כמו אלביט מערכות בכול תיק ישראלי. מה יכול להיות רע למניה בדיל עם אירן? לגבי דלתא, נכון, האנליסטים אוהבים, בעיקר בגלל שמחיר המניה ירד. אבל DLA עלתה לרמות גבוהות מידי על הירידות במחירי הנפט והיא סובלת גם מבעיית יחסי עבודה וגם מבעיה של צורך בהשקעות עתק לחידוש הציוד והמטוסים ואת זה צריך לקחת בחשבון.
    סגור
  • 10.
    שלמה שלום שלחתי לך מספר מילים
    אורי 11/08/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואין גובה האם ביזור פורטל חוסמים אותי?תודה
    סגור
  • אין לי מושג, תפנה למערכת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/08/2016 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה שלום בסהכ כתבתי שהפעם לא כתבת על חב תרופות
    אורי 12/08/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כBiib וטבע. הקצור על כל הענף ששנה האחרונה לא מאיר פנים שבת שלום
    סגור
  • ואז? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/08/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה שלום האם בגלל הרבית בארהב
    אורי 13/08/2016 19:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין טעם להחזיק שם בנקים ?תודה
    סגור
  • 9.
    קפצה בעקבות הודעת פאפא,אבל וולס פארגו מטילים ספק בתחזית
    VRX 11/08/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השאלה: האם אתה מעריך שהרה ארגון (=מכירת נכסים וכו'), אכן יצליחו להביא את VRX לעמוד בתחזית הרווח שפאפא אימת אותה פעם שניה?...
    סגור
  • כפי שכתבתי, צריך להמתין ולראות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 12/08/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אפשר לחשוב מי זה פאפא
    פאפא 11/08/2016 23:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ראית איך הוא חירב את פריגו ? לא ראית איך רבעון אחרי רבעון המניה קרסה והם נאלצו לזרוק לזבל את התחזית הקודמת. הוא טען ש 220 דולר לפריגו זה זול מידי - היום המניה ב 80. איזה קסמים פאפא יבצע בוליאנט אם יתברר שבגלל הרמאויות שלהם עם פילידור הם יחטפו קנסות במיליארדי דולרים.
    סגור
  • 8.
    ירידה חדה ברווחים מאז אמצע 2015
    והשווקים ממשיכים 11/08/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה חייבים להתייחס לירידה החדה ברווח למניה גם לאחר ביבאק למניות לדעתי המשל של הקיוטי תופס עכשיו
    סגור
  • לא להיתפס לכותרות.
    שלמה גרינברג 12/08/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכון, הבייבק תורם לעליית הרווח למניה אבל רווחיות החברות בעליה מאז סוף 2008. איני מסכים עם מה שכותב קלוז בקשר לכך. הדוגמה נפלאה אבל אנחנו רחוקים משם. נכון, תיקון מתחייב אבל לא בסגנון של הרוד ראנר.
    סגור
  • 7.
    NYMOX
    נעמה 11/08/2016 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת הפארמה הזאת הסתבכה בחקירות, האם זה רציני?
    סגור
  • NYMX
    שלמה גרינברג 11/08/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Nymox Pharmaceutical היא חברה שפועלת בתחום "יוצר חלומות" של תרופות לשיפור איכות החיים של קשישים. היא מוכרת אומנם, 2.7 מיליארד ב 2015 אבל מפסידה בגדול עדיין והמכירות בירידה ולכן המניה ירדה עד לפני כחודשיים. אז הציגה תוצאות טובות לתרופה שהיא מפתחת בתחום סרטן הפרוסטטה אצל מבוגרים, ה -NX-1207 וזאת בשלב הניסויים הקליניים השלישי והמניה התעופפה מעלה, כרגיל הרבה מעל ומעבר ההיגיון. התביעות (לא מעט) הוגשו בשל הטענה שהודעות החברה על ההצלחה היו מוגזמות ונעשו על מנת שבעלי מניות גדולים יוכלו למכור. אם זה רציני או לא נדע בעתיד אבל כרגע זה, לצד המחיר המוגזם איליו טפסה המניה וההפסדים לוחצים המניה מטה. צריך להיזהר
    סגור
  • תודה איש יקר (ל"ת)
    נעמה 11/08/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    נייר חדרה להשקיע?
    עמי - מתענין 11/08/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נייר חדרה פרץ דשדוש ארוך וגם עבר לרווחיות. פימי מחזיקה בה והשקיע בה שתעבור לרווחיות. נראה לי שכדאיית להשקעה לטווח ארוך (שנה-30%-50% רווח). מה דעתך?
    סגור
  • לא עוקב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/08/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    למי שמעונין לבזר את השקעתו בקמעונאת מקוונת .....
    יוסף פותר החלמות 11/08/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענף שלפי דעתי לפחות תופס תעוצה מכוון שהאוכלוסית העולם משנה את הרגלי הצריכה שלהם ופונים לקניות אינטרנטיות - ETF שהונפקה לא מזמן סימבול IBUY שמרכיבה רק חברות שעוסקות בתחות
    סגור
  • מסכים עם המגיב סמי
    שלמה גרינברג 11/08/2016 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומלבד דבריו הנכונים יש לסל בעיות גודל, סחירות ועוד. יש אגב לפחות 44 סלים שמייצגים את תחום ה - CONSUMET DISCRETIONARY וכדאי לבדוק היטב. העובדה ש IBUY עלתה חזק היא ספקולטיבית כתוצאה מתקוות שתולים משקיעים רבים ברכישות של החברות המובילות בסל.
    סגור
  • אני לא טוען שחברות ערך הם באותו משקל ....
    יוסף פותר החלמות 11/08/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של חברות צמיחה אני טוען שיש בסל זה חברות שיש להם פוטנציאל לגדול בעקבות הצמיחה של קמעונאות המקוונת ותעודה כזו היא חיונית בתיק ההשקעות במשקל הנכון לסטיית תקן גבוה שלה. אני באופן אישי נוטה לבזר את ההשקעות במשקל קטן בתעודות או מניות שאני מאמין בהם והם כמובן מסוכנות יותר לכן הם נמצאות אצלי בתיק במשקל קטן יותר כדאי שפחות ישפיעו על הערך המצרפי של התיק במקרה של ירידות חדות .חברות ערך היו כולם בהתחלת דרכם חברות צמחיה. זה דעתי בכל אופן .
    סגור
  • לדעתי תעודת סל מסוכנת - אין מספיק עוגנים חזקים
    סמי 11/08/2016 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויותר מידי חברות זבל. אמזון מהווה 3 אחוז מהתעודה, עליבאבא 1.3 אחוז, פייפל 2.7 אחוז, פרייסליין 3 אחוז - אלו חברות שהיו אמורות להיות עוגנים חזקים בתעודת הסל. במקום זה מילאו בחברות קיקיוניות.
    סגור
  • בדיוק כך אלה חברות פוטנציאלית להתפתחות הענף ...
    יוסף פותר החלמות 11/08/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמזון אי.בי וכל החברות הגדולות הם כבר אוניות כבדות התעודה משקיע בחברות צמחיה עם פוטציאל צמיחה אין שום סיכון בתעודה זו עם היא מהווה משקל נכון בתיק ההשקעות יותר מכול תעודה אחרת דומה כל חברה היתה בעבר חברה קקיונית כולל אמזון עליבאבא וכו'.תעודה זו היא להשקעה לטווחים ארוכים ולמשקעים סבלניים ולא בשביל לעשות סיבוב שברוב המקרים מסתיים בהפסד
    סגור
  • אתה טועה
    שלמה גרינברג 11/08/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינך יכול להצדיק אותו משקל ל GRUB, EBY ו ETSY שהן המובילות בסל עם AMZN זה מעוות המציאות.
    סגור
  • 4.
    טוויטר
    מתענינת 11/08/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה, מה דעתך על טוויטר? היא אינה שייכת למשפחת הקניות המקוונות ונראה שהיא איך לומר "מאבדת את זה". אולי מועמדת טובה לרכישה? תודה מראש על תשובתך.
    סגור
  • טוויטר
    שלמה גרינברג 11/08/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דעתי היא שטיטר יצרה נישה ייחודית ופטנציאל אם תלמד מפייסבוק על "קהל שבוי".. אין לי ספק שיש המתעניינים. יכול מאוד להיות שה"מתעניינים" ממתינים להמשך הירידה בהערכה
    סגור
  • טוויטר - הבעיה היא שדורסי לא רוצה למכור, לא חסרים
    מתעניינים 11/08/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    A rumor that Steve Ballmer wants to buy Twitter drove the stock up 9%, but an analyst says it won't happen • Aug. 3, 2016
    סגור
  • 3.
    מניית OA צנחה ב-20%, קראתי שמדובר בבעיה עם הדוחו"ת...?
    מה קורה עם ORBITAL ? 11/08/2016 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הבעיות בדוחו"ת ORBITAK ATK עלולות לגרור המניה לצרות צרורות?
    סגור
  • אכן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/08/2016 13:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    האם האיחוד בין JCI לטיקו טוב ליהודים? (ל"ת)
    ג'ונסון בקרה 11/08/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טוב ליהודים?
    שלמה גרינברג 11/08/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקורא טור זה יודע שג'ונסון מככבת בנבחרת שלנו עוד מהמאה שעברה. הרכישה של TYCO היא נכונה וטובה לבעלי המניות של 2 החברות (זו עסקת החלפת מניות). 2 החברות פעילות גם בישראל ובכול מקום אחר שיש יהודים אז תחליט לבד
    סגור
  • 1.
    אם כך , למה לא מלאנוקס ?
    משה 11/08/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אמאזון הרי משתמשת בדטה סנטר שלה בנתבים של מלאנוקס שהתבררו כאמינים ומהירים ביותר . מכפיל מכירות 2 ל 2016 , חברת צמיחה. וכן, היא לא מפחדת מאינטל...
    סגור
  • מה בכלל הקשר? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/08/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • משה צודק מלאנוקס מניעה את כל החברה האלה עם
    א 11/08/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המוצרים שלה. הינה מה שאומרים עליה Baron Funds Comments on Mellanox Technologies ,זה מתורגם לעברית מלאנוקס טכנולוגיות בע"מ ( MLNX ) היא ספקית של מתגי רשת במהירות גבוהה וציוד נלווה. מוצריה משמשים שני שווקים כלליים עם מוצרי אינפיניבנד, משמשים בדרך כלל את יישומי מחשוב "ביצועים גבוהים", ומוצרי Ethernet סטנדרטיים, המשמשים עבור יישומי רשתות בכלל. אנו מאמינים כי, בשילוב עם הרכישה האחרונה של איזיצ'יפ (מייצרת שבבי פרוטוקול רשת מקצועיים המסייעים תעבורת נתונים ישירה), מלאנוקס יש עמדת שוק הטכנולוגיה חזקה מאוד. המניות היו חלשות ברבעון בשל חששות כי אינטל מטמיעה את פונקציונאליות רשתות Infiniband בשבב משלה. למרות שאנו מהווים חלק אובדן מניות בשווקי הביצועים הגבוהים של החברה, מלאנוקס הוא רק מתחיל חדירת Ethernet שלה, ואנו מאמינים כי צמיחה מוגברת Ethernet תהיה יותר לפצות על איום תחרותי זה. אנו מאמינים מניות זולות, במיוחד לאחר הצטברות הצפויה על עסקת איזיצ'יפ, ואנחנו מאמינים שיש הרבה צמיחה קדימה עבור החברה.
    סגור
  • מלנוקס
    שלמה גרינברג 11/08/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קוראי טור זה יודעים שאנחנו מלווים את מלנוקס עוד לפני שהונפקה. הזהרנו כשהמניה עברה 100 דולר ועודדנו כשהמניה נפלה לאחר מכן. זו חברה מצויינת עם הנהלה מצויינת ומובילת נישות אבל לכתוב, "מלאנוקס מניעה את כל החברה האלה .." זה מוגזם. AMZN וחברותיה יכולות להמשיך ללא מלנוקס, עם כול הכבוד, אבל ההפך אינו נכון. אין ספק שהפוטנציאל במלנוקס עדיין לא מוצה אבל להשוות עם AMZN זו בעיה גדולה. נכון, חברה ישראלית וגאווה ישראלית ונכון שאנחנו מתלהבים מהגבר בג'ודו יותר משהאמריקאים מתלהבים מפלפס אבל...
    סגור
  • אין קשר, ועדיין מלנוקס אחת משלנו...
    איחטאינדר 11/08/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואנחנו מודאגים ממצבה :)
    סגור
  • אין שום סיבה הגיונית לדאוג לחברה מבריקה כמו מלאנוקס
    רז 12/08/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • מצבה של החברה? או המניה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 11/08/2016 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות