סירובו של הג'ודוקא המצרי ללחוץ את היד - פספוס שלנו

 | 

הרוחות סוערות סביב סירובו של הג'ודוקא המצרי אסלאם אל-שיהאבי ללחוץ את ידו של אורי ששון בסיום הקרב בו ניצח ששון ועלה לשלב הבא. אלפי ישראלים שיתפו את הוידאו הזה בו המצרי מסרב ללחוץ את ידו של הישראלי כדוגמא לשנאה המצרית בניסיון לצבור כמה נקודות בזירת יחסי הציבור הבינלאומית. ואחרי זה אומרים שאובמה לא מבין איך הדברים עובדים פה...

אין לי שום עניין להגן את הספורטאי המצרי שהוא כנראה שונא ישראל, אבל כנגד כל הביקורת והלחצים שהופעלו עליו - הוא בחר להופיע לקרב. עצם הופעתו בקרב יכולה הייתה לסלול את הדרך למתחרה הבא מירדן או כל מדינה אחרת בסביבה המורכבת שלנו לעלות אף הוא להתחרות נגד ישראלי, ואולי עד כדי כך שבפעם הבאה משלחת ישראלית תעלה באין מפריע לאוטובוס של המשלחת הלבנונית וביחד ייסעו לטקס הפתיחה. כי הנה, הג'ודוקא המצרי הגדול ידע לשים הכל בצד - ופתח פתח לבאים אחריו.

לצערי, מי שפספס את ההזדמנות הזו זה דווקא אנחנו הצד הישראלי. כמובן וכמובן שאין לי שום דבר וחצי דבר רע להגיד על התנהלותו של אורי ששון שפעל כמו שמצופה מכל ספורטאי (ובאופן כללי היה ענק ונתן אולימפיאדה חלומית). אבל מישהו שם במשלחת הישראלית היה צריך להיות חכם וללחוש טרם הקרב על אוזנו של ששון שלא יילך באופן אוטומטי ללחיצת יד, שכן בניגוד אליו המצרי עולה לקרב תוך לחצים פוליטיים וחברתיים גדולים מאוד - ומוטב שלא ללחוץ אותו אל הפינה, טוב לא ייצא מזה.

אפשר היה להסתפק בקידה קטנה, אולי טפיחה על הגב. אבל קרה מה שקרה, ובמקום שהופעתו של המצרי תהיה אירוע חיובי או לפחות כזה שיעבור בשלום, היא הפכה לקטסטרופה ולאירוע שמייצג שנאה. כל שנותר להגיד על זה, זה חבל. ואולי גם לעשות את ההקשר להתנהלות במזרח התיכון באופן כללי.

תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    לא הבנתי.
    איציק 20/08/2016 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי האם הכותב מצדיק את המצרי או מצדיק את הישראלי. עוד לא הבנתי, מדוע הכותב מנסה למצוא פגמים בהתנהגותו של אורי ששון (וחבל שתמיד יש איזה אחד הזוי שמנסה למצוא פגם גם כאשר אין לך כל מקום או הצדקה).
    סגור
  • 43.
    מי כתב את השטויות האלו ???
    משה 16/08/2016 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוך ! עכשיו כולם יודעים שהמצרים הם שונאי ישראל כמו כולם.... איזה מטומטם אתה! השנאה כבר קיימת במצרים, וזה רק יצא החוצה
    סגור
  • 42.
    פינק החולם - חוזה לך ברח.... .
    lole 14/08/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כועס על עצמי שאני מגיב אבל לא מתאפק . פינק אתה ממש כמו הספורטאי המצרי מכניס פוליטיקה לספורט . ספורט זה ספורט עליתה למיגרש תתנהג כמו בן אדם . ופינק תזריק לעצמך מעט פטריוטיות הסם הזה חסר לך .
    סגור
  • 41.
    סירובו של הספורטאי המצרי ללחוץ את היד של ששון
    adi 14/08/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמיד יהיה "גאון" שימצא מה לא היה בסדר אצלינו.במצרים גינו אותו כמעט מקיר לקיר. ששון התנהג בצורה מרשימה וטוב שלחץ את "המצרי השיעי" לפינה.שיידעו אם מי יש לנו עסק. המצרי יצא טמבל מכל הכיוונים.
    סגור
  • 40.
    נניח שהוא היה נוהג כמו שרצית שהוא ינהג...
    שי 14/08/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה היתה התוצאה? לפי התיאוריה שלך זה היה מביא שלום ואחווה והתקרבות בין העמים. בפועל הכותרות היו על הישראלים והמצרים ששונאים אחד את השני ולא מוכנים אפילו ללחוץ ידיים. מה שלא יהיה, לא היינו יוצאים טוב. אורי ששון היה מספר שהוא רצה ללחוץ ידיים אבל לא רצה להביך את המצרי וכל העולם היה בטוח שזה תירוץ עלוב והמצרים היו תופסים על זה טרמפ - איך הספורטאי שניצח לא גילה רוח ספורטיבית ואפילו לא לחץ את היד של המפסיד. ככה לפחות יצאנו לשם שינוי בצד החיובי.
    סגור
  • טען עוד
  • 39.
    האמת - ששון סידר אליבי למצרי
    יוסקה 14/08/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד יצא ספורטאי שעלה להתמודד ובכך פעל כפי ששלטונות מצריים רצו, ומצד שני יוכל לפייס את האספסוף המצרי בהצגת העוינות וכך יוכל חזור בשלום למולדתו.
    סגור
  • 38.
    באולימפיאדה אין פוליטיקה
    דביר 14/08/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני ממש לא מסכים איתך יוסי פינק, לא צריך לתת שום פרס לספורטאי המצרי. עם כל הכבוד לעובדה שהוא עלה לקרב, הוא לא הספורטאי הערבי הראשון שהסכים לעמוד מול יריב ישראלי. אין כאן שום התקדמות, בטח כשמדובר במדינה שיש לנו איתה הסכם שלום. אם הוא כבר בחר לעלות אז הוא צריך לכבד את כלל חוקי הענף, ולכן במקרה הזה הוא יצא קטן. כבר לרגע יצא לי לחשוב שהוא באמת ספורטאי גדול שיודע לשים עובדות לא רלוונטיות בצד... ומעבר לכל, כל הכבוד לאורי ששון שייצג את המדינה בכבוד. אלוף אמיתי!
    סגור
  • 37.
    מה זה הזקנים האלה ?? (ל"ת)
    השואלת בקצרה 14/08/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    זה סאטירי נכון? (ל"ת)
    יוסי 14/08/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    לפי הכתבה היה צריך גם להפסיד בכוונה?
    השואל בקצרה 14/08/2016 08:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בשביל לרצות את המצרי אולי גם היה הישראלי צריך להעלות על המזרן להשתחוות לכרוע ברך לנשק את כפות רגליו של המצרי על שהסכים לעלות לתחרות נגד הישראלי להפסיד באייפון ולבסוף לשאול את המצרי איך הוא היה רוצה שהישראלי שהישראלי ינהג ....וכך לנהוג.......... ככה היה כותב הכתבה מרוצה ?
    סגור
  • 34.
    תפסיקו לבלבל את המוח ששון פעל כמו שצריך ספורטאי למופת (ל"ת)
    עוזי 14/08/2016 07:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 33.
    צודק , אנחנו גם אשמים בפיגועים ובדקירות. (ל"ת)
    כמה התרפסות וחולשה. 13/08/2016 23:34
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 32.
    אף אחד לא פיספס חוץ מנסראללה (ל"ת)
    חייק 13/08/2016 23:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 31.
    שוב התשקורת מנסה להצדיק את הרשע
    אמנון 13/08/2016 22:51
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למה שפשוט לא נחליף את התקשורת האנטישמית בתקשורת יהודית טובה ליהודים ורעה לרשעים המוסלמים ימח שמם
    סגור
  • 30.
    פינק בתותח
    NTHR 13/08/2016 22:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פינק תתרכז במה שאתה מבין וזה לא ממש הרבה
    סגור
  • 29.
    נתנייהו אשם
    דן 13/08/2016 22:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עד היכן יכולה השנאה העצמית להוביל?? אנשים כאלו יכולים להסביר לנו איך הובלו אלפי יהודים למישרפות ללא התנגדות ובהסכמה מלאה לגורל
    סגור
  • 28.
    שוב פעם יהודים מאשימים את עצמם בשנאת הגויים. די!! תחזור לגטו לודז'!! (ל"ת)
    מאיר 13/08/2016 22:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 27.
    אם אתה כזה צדקן אז תזמין כתב מצרי לארץ
    ג׳ודו 13/08/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מה רק לספר סיפורים כאילו הוא שלח לו יד ממש סוף העולם. אני מבין שבעיניך הוא היה צריך להפסיד לו כדי לרצות אותו ולבקש סליחה שאנחנו קיימים,להגיד שעוד מעט נעזוב את המדינה כי אנחנו מפריעים למצריים. ואולי הישראלים לא היו צריכים לשתף את הסרטון כי הרי לפי דעתך אנחנו אשמים בשנאה של הערבים. לפי דעתך אנחנו לא מוכנים להתחרות מולם בספורט?מה תרצה שעוד נעשה כדי לרצות את המחשבה של השנאה העצמית?
    סגור
  • 26.
    יש משהוא בדבריך (ל"ת)
    יש משהוא 13/08/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 25.
    יוסי פינק צודק. ישר כוח על הדעה הלא פופולרית
    משה 13/08/2016 21:23
    הגב לתגובה זו
    1 10
    אורי ששון הוא מלח הארץ. אנו שמחים וגאים בהצלחתו. עם זאת היה ברור לו ולמאמנו שלחיצת יד לאחר הקרב תענה בשלילה לאור האוירה במצריים. זה היה מיותר ושם את הספורטאי המצרי בפינה.
    סגור
  • 24.
    חיפשו לעורר פרובוקציה בערב 9 באב
    חמדה 13/08/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אז הקריצו דיעה פרובוקטיבית שגם הכותב לא באמת מאמין בה. ראי של העתונות היום
    סגור
  • 23.
    אכן חומר למחשבה - תודה (ל"ת)
    אורי 13/08/2016 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 22.
    לחיצת ידים
    ראובן 13/08/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל זמן שפלסטיני יסרב לקבל את ישראל ולא ישמש דוגמה לערבים ממדינות אחרות , החשדנות וההשנאה תהיה נוכחת
    סגור
  • 21.
    מסכים מאוד...
    גיל 13/08/2016 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אין שום יתרון בתחושת נקמה זמנית וחסרת טעם.. פינק נגע נכון בנקודה הכי חשובה.. הלגיטימיות שלנו בפורמט בינלאומי חשובה מאין כמוה.. המאבק הוא יום יומי.. הייתם מבינים את זה הרבה יותר טוב לו ארה"ב לא הייתה לצידנו בכל מאבק, ובכל הצבעה.. אין לנו כמדינה עניין לנפח את העימות הזה - גם אם אין לנו יד ורגל בגרימתו.. טוב לנו להיעלם.. כמו במלחמה מסביבנו.. אנחנו לא שייכים ולא משייכים את עצמנו לשום צד.. צריך להגיד תודה שהאפס המצרי הזה הוגרל מול ששון שקרע אותו.. וזהו.. אין לכם מה לדאוג, לא יאהבו אותנו בשום מקרה.. עדיף פיכח מצודק..
    סגור
  • 20.
    חיפשו לעורר פרובוקציה בערב 9 באב
    חמדה 13/08/2016 20:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז הקריצו דיעה פרובוקטיבית שגם הכותב לא באמת מאמין בה. ראי של העתונות היום
    סגור
  • 19.
    בואו נמשיך באותו קו- אורי
    שון 13/08/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ששון, היית צריך להפסיד בתחרות. הייתה פה הזדמנות להראות שהמצרי עשה החלטה נכונה שהחליט לעלות להלחם ולהראות שאנחנו חלשים והם חזקים. פינקי תעשה כתבה כזו.
    סגור
  • 18.
    חברים אתם לא מבינים
    פינק 13/08/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה שנקרא הלקאה עצמית. לא חשוב מה קרה ולמה- תמיד אנחנו אשמים תמיד אנחנו הרע בסיפור
    סגור
  • 17.
    פול מצרי
    לזרוס 13/08/2016 19:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מר פינק היקר, עד מתי נעסוק בהלקאה עצמית שלנו? המצרי יצא קטן תרתי משמע ותו לא.
    סגור
  • 16.
    לחיצת היד שלא היתה
    עמי 13/08/2016 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק יוסי פינק, מזדהה עם כל מילה שכתב, הלוואי ויופק לקח בעתיד
    סגור
  • 15.
    ולא רק. ששון היה צריך לזחול לרגלי המצרי ולנשק את כפות רגליו על עצם העובדה שהוא עלה לתחרות. (ל"ת)
    רני 13/08/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    כתב הזוי. אורי עשה את הדבר המתבקש והטבעי. הלך ליריבו ללחוץ כמקובל את ידו. המצרי סרב, אז אורי אשם??
    עבדואללה 13/08/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אדוני העתונאי. התכרפנת לגמרי? לא התבלבלת במקרה? מה זה ענינו של אורי אם יש לחצים על המצרי. אתה דורש ממנו להיות מדינאי על? לא מספיק שהוא אתלט על? באמת. איפה מוצאים עיתונאים כאלה .
    סגור
  • 13.
    גם תגובה לכתבה המיותרת הזאת תהיה פספוס שלנו.... (ל"ת)
    מי זה יוסי פינק הזה? 13/08/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    תגובה
    דורון 13/08/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מר פינק הנכבד המסקנה שהגעת אליה מוכיחה עד כמה אתה תמים. אני לא ימני בדעותי אבל מספיק רפאלי להבין שלעולם העולם הערבי ישנא אותנו כפי שהוא שונא את אחיו המוסלמים שאינם בעלי אותה דעה כמו שלו. טוב עשה ששון שהושיט יד אולי עוד אבן תיפול בהבנת העולם עם מי יש לנו עסק. מדובר על מדינה ערבית שאיתה יש לנו שלום (????) כבר כמה עשורים.
    סגור
  • 11.
    היו צריכים להכניס כתבה אז הביאו כתב הזוי (ל"ת)
    גיל 13/08/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    26 3
    סגור
  • 10.
    מוח מעוות של יוסי פינק
    סאם 13/08/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    30 4
    כמו כל העיתוניים הנך רואה רק את הזבל שסביבך. תפתח את העיינים ותסתקל בצורה פחות פרימיטיבית, תנסה להבין אך הבחור שלנו אור ששון שהושית את היד למרצי המסריח. ותסתקל איך המיצרי הזה ברח כמו פחדן, כי הוא הפסיד פעמיים, פעם בקרב ופעם כאשר ברח מלחיצת יד. וכל העולם ראה איך שהמיצרי הפחדן ברח ורק יוסי פינק, בן אדם קטן, ראה את הדברים הפוך.
    סגור
  • 9.
    מתוך שעמום
    יוסי 13/08/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    14 2
    גם שאנחנו בסדר יש לכם מה לומר , עיתונאים קטנים כנראה שמשעמם לך
    סגור
  • 8.
    לחיצת יד
    sharpasaknife 13/08/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    15 1
    האם לא מספיק לראות את אורי ששון רץ אל המצרי ללחוץ את ידו ו/או לתת לו "כיף " . האם בזה לא גדולתו של אורי ? מה קרה לך אדון כתב אין לך מה לסקר ?
    סגור
  • 7.
    לחיצת היד שלא היתה
    קישקשתא 13/08/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    16 1
    פינק, ניסית להגיע לאיזה הסקת מסקנה מתוחכמת, ומה יצא לך? שום כלום, גורנישט מיט גורנישט. מסקנה שלי: לא תמיד צריך לברבר על כל אירוע שקורה .. האירוע עצמו מדבר עבור עצמו, וכל המוסיף גורע.
    סגור
  • 6.
    אכן כותב הזוי
    א.י. 13/08/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    28 2
    אולי גם אורי ששון היה צריך גם להפסיד כדי לרצות את המצרי.
    סגור
  • 5.
    מאמר הזוי כותב הזוי
    יוסי 13/08/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    43 4
    בסוף תמיד אנחנו לא בסדר...הזוי
    סגור
  • 4.
    כשאין מה לכתוב לא כותבים
    יוסי, לא חייבים 13/08/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    35 3
    לא חייבים לכתוב שטויות כדי להשאר בתודעה הציבורית
    סגור
  • 3.
    פינק,השיטה שבוא ונרצה את הרעים ובכל מחיר אינה עובדת
    ייאי 13/08/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    36 2
    כי די שהטובים לא יעשו דבר וכבר הרשע מנצח.צא מזה! מול רשע צריך לעמוד בנחישות ומאוחדים.אורי ששון בסה"כ עשה המחווה הבסיסית ביותר:הושיט את ידו לשלום.הסירוב של המצרי ללחוץ את ידו מבטא גם הוא את סירוב הערבים להכיר בקיום ישראל - וזה כל העיניין!
    סגור
  • 2.
    לא מסכים בכלל
    סמי 13/08/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    39 2
    ששון עשה את המוטל עליו והתנהג כמודל לחיקוי. הוא משאיר את הפוליטי מחוץ למזרן הג'ודו ומכבד כל יריב וכל ספורטאי, בנצחונות ובהפסדים. אין טבעי ולגיטימי מלחיצת יד בתום התמודדות.
    סגור
  • 1.
    מיותר ולא רלונטי (ל"ת)
    העיקר לכתוב 13/08/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    20 4
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות