רשת נתיבים ציבוריים חדשה תוקם בת"א - צפו במפה

הרשת תחבר בין נת"צים בינעירוניים לאלו העירוניים ויוצרת העדפה לתחבורה הציבורית
מערכת Bizportal | (8)

בשורה לנוסעים בתחבורה הציבורית בגוש דן. משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו חתמו היום (ד') על הסכם ראשון להכשרת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) חדשים בתל אביב שיתנו יתרון משמעותי בכבישים לאוטובוסים וכלי רכב ציבוריים.

ההסכם שנחתם בין משרד התחבורה לעיריית תל אביב הוא חלק משורה של הסכמים שנחתמו בחודשים האחרונים עם ערים נוספות בגוש דן, במסגרת תכנית כוללת של משרד התחבורה, להקמת רשת נתיבים של תחבורה ציבורית, במטרופולין תל אביב, באורך כולל של 500 קילומטרים.

הרשת מחברת בין נת"צים בינעירוניים לנת"צים עירוניים ויוצרת העדפה ברורה ורציפה לתחבורה הציבורית. מדובר על הכשרה של כ-350 קילומטרים של נתצ"ים חדשים ושדרוג של כ-135 קילומטרים של נתצ"ים קיימים. הפרויקט מקודם על ידי משרד התחבורה, בסיוע חברת נתיבי איילון וחברת "נתיבי ישראל". משרד התחבורה הקצה לשלב הראשון של הפרויקט, המכונה "מהיר לעיר" יותר ממיליארד שקל.

ההסכם בין משרד התחבורה לעיריית תל אביב-יפו כולל בשלב הראשון הקמה של כ-15 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית בצירים הבאים: בציר משה סנה - בני אפרים - רוקח יוקם נת"צ ימני לשני הכיוונים, באורך של 5.3 קילומטרים. בציר שאול המלך, בקטע שבין נמיר לאבן גבירול יוקם נת"צ ימני באורך של 1.2 קילומטרים, בשני הכיוונים.

בציר תל גיבורים – פרייגרנזון, בקטע  שבין צבי ללוחמים יוקם נת"צ ימני באורך של קילומטר, בשני הכיוונים. בציר קק"ל, בקטע שבין לבנון לאיילון (כיוון מערב), יוקם נת"צ ימני, באורך של 700 מטרים, בשני הכיוונים ובין לבנון לנמיר, נת"צ של 800 מטר, בשני הכיוונים. בציר וולנברג בקטע שבין רוזן – משמר הירדן יוקם נת"צ ימני באורך של 1.4 קילומטרים, בשני הכיוונים.

בציר הר ציון – שומרון, בקטע שבין בגין להר ציון יוקם נת"צ ימני (למזרח ונגדי למערב) באורך של 200 מטרים ובקטע שבין שומרון לקיבוץ גלויות יוקם נת"צ ימני, בשני הכיוונים, באורך של 1.3 קילומטרים.

בציר לבון, בקטע שבין קיבוץ גלויות לבין צבי יוקם נת"צ ימני, בשני הכיוונים, באורך של 800 מטרים. בציר בין צבי, בקטע שבין לבון לאיילון יוקם נת"צ ימני, בשני הכיוונים, באורך של 900 מטרים. בנוסף לכך יוכשרו נתצ"ים קצרים, בצירים שוקן והר ציון – שומרון, באורך של 200 מטרים כל אחד.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

עלות השלב הראשון של פרויקט הנתצ"ים בתל אביב-יפו נאמדת בכ-340 מיליון שקלים. בשלב השני של הפרויקט שייחתם בקרוב, מתוכננים עוד כ-16 קילומטרים של צירי העדפה לתחבורה הציבורית (נת"צים) בתל אביב.

יצוין, כי בחודש אפריל השנה חתם משרד התחבורה על הסכמים עם שש ערים בגוש דן, להקמת כ-50 קילומטרים של נת"צים חדשים בתחומן. מדובר בערים: בת ים, חולון, לוד, רמלה, קרית אונו והוד השרון. בקרוב צפוי משרד התחבורה לחתום על הסכמים דומים עם ערים נוספות, במטרופולין תל אביב. 

פרויקט "מהיר לעיר" כולל העדפה לאוטובוסים בתשתית וברמזורים, תגבור מערכת קווי האוטובוסים ושיפור מסלולי הקווים, כרטוס אוטומטי ועליית נוסעים מכל דלתות האוטובוס, מידע דינמי וסטטי משופר בתחנות, שיפור התשתיות להולכי הרגל בסביבת התחנות והנגשתן והקמת שבילי אופניים לאורך מרבית צירי העדפה המתוכננים.   בכל הנתצ"ים שיוקמו יוצבו מצלמות אכיפה שיופעלו על ידי פקחים עירוניים שהוסמכו לרשום דוחות לנהגים, שיתועדו כשהם חונים או נוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית. הפעלת פקחים עירוניים בנתצ"ים התאפשרה בזכות חוק שיזם השר כץ בכנסת, המסמיך פקחים עירוניים לבצע אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית.   הפרויקט ממומן במלואו על ידי משרד התחבורה. לטובת קידום הפרויקט מעמיד המשרד שורה של תמריצים והטבות לרשויות המקומיות שיינתנו בהתאם לרמת שיתוף הפעולה של הרשות. משרד התחבורה קבע יעד לחתימת ההסכמים עם הרשויות, ככל שהרשות תקדים לחתום על ההסכם כך יגדל סל ההטבות והתמריצים שיוענק לה. עיריית תל אביב תקבל הטבות ותמריצים בשווי של 13% מעלות הפרויקט. תקציב זה יכול לשמש לקידום פרוייקטים תחבורתיים בעיר ושדרוג מרכיבים בפרויקט.   רשת הנתצ"ים החדשה תשתלב עם שתי תכניות נוספות שמקדם השר כץ בימים אלה בעלות של מיליארדי שקלים. פרויקט "הנתיבים המהירים" הכולל רשת של נתיבים מהירים, בכניסות לתל אביב, בדומה לנתיב המהיר משפירים לתל אביב. כלי רכב ציבוריים ומכוניות עם 3-4 נוסעים יוכלו לנסוע  בנתיבים אלה ללא תשלום.   תכנית נוספת שמקודמת היא הקמת רשת מטרופולינית של אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן (אופני- דן) שתציע לראשונה לציבור הרחב רשת מהירה, רציפה ובטוחה של שבילי אופניים בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה, במטרופולין תל אביב. בשלב הראשון יוקמו 10 אוטוסטרדות אופניים בסטנדרט גבוה באורך של כ-150 קילומטרים

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אתי 01/09/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    מתנגדים כנראה......
  • 5.
    גרשון 31/08/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    טוב שאני לא גר בתל אביב . מעניין מה היה אומר מאיר דיזינגוף על כל התוכנית הזאת ועל מצב התחבורה בכלל בת"א .
  • 4.
    פשוט טיפשים זורקים כסף לחינם רק רכבת תחתית מתחת לגוש דן (ל"ת)
    תום 31/08/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תחבורה נורמלית 31/08/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    שיבחו את ההיא שעשתה תוכנית חדשה לאוטובוסים ושום דבר לאהשתנה רק נהיה יותר גרוע. מדוע לעזאזל אי אפשר לנסוע מפ"ת לצפון ת"א ישירות? שום קו לא מגיע לאזור נמל תל אביב רוב אלה שמבלים רוצים להגיע לים, לנמל, לאזור בילוי אז אין להם שום אוטובוס ישיר . קו 66 מגיע לארלוזורוב ומשם חצי שעה ברגל. כל הקוים וגם הרכבת יעשו אותו מסלול כלום לא השתנה במשרד התחבורה הדפוק. הרכבת סתם מיותרת עדיף היה רשת אוטובוסים מהירה ויעילה שמגיעה לכל מקום. מחכים לאוטובוס רבע שעה מינימום והוא מגיע עמוס בימי הקיץ אף מונית לא מגיעה ריקה לאזור ארלוזורוב בתל אביבי . לפטר את כץ הכושל .
  • 2.
    רמת אביב ג' 31/08/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    כמות האוטובוסים הנוסעים בקק"ל איננה מצדיקה הפקעה של נתיב רגיל. משמעות המהלך היא יצירה מיותרת של פקקי תנועה סתם. פשוט סתם. 99% מהנוסעים בקק"ל אלו רכבים פרטיים. למען השם. בשביל מה נת"צ בקק"ל מלבנון עד לדרך נמיר? אוטובוס עובר שם אולי פעם ברבע שעה, וכיום גם אין פקקים מיוחדים. הפקעת הנתיב מיותרת וסתם פוגעת בתושבים.
  • 1.
    עודד 31/08/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    דרוש קו אוטובוס שמחבר בין תלאביב - רמת החייל וקרית אריה ומבצע רק 3-4 תחנות ויהיו פחות אלפי כלי רכב על הכביש, אבל אין כזה וזו רק דוגמא אחת לחוסר היעילות של התחבורה הציבורית. אז לא משנה כמה נתיבים יהיו כל עוד אין אוטובוסים למקומות עבודה מרכזיים בבוקר ואחהצ, אתה מחכה הרבה לאוטובוס, הוא עוצר לך ממש רחוק והוא מטייל שעה ב 100 תחנות עד שאתה מגיע לעבודה זה לא ממש יגרום לאנשים לוותר על רכב לעבודה.
  • תל אביבי 31/08/2016 12:14
    הגב לתגובה זו
    נסה לברר אם ביכולתך להגיע ברכבת מת"א לתחנת בני ברק. אם כן אז ישנו שאטל יעודי, וחינמי, בין תחנת הרכבת ואזור התעסוקה, בבוקר הלוך ואחה"צ בחזור. אוטובוסים רגילים דווקא אין.
  • עודד 31/08/2016 14:09
    המטרה היא לא להשתמש ברכב.