החברה האמריקנית הגדולה בעולם הולכת על מהפכה - כי אחרת היא עלולה להיעלם
ב-2014 החליף דאג מקמילון את מייק דיוק כמנכ"ל וול מארט, חברת הקמעונות הגדולה בעולם וגם החברה הגדולה בעולם מבחינת ההכנסות בכלל. בשבוע שעבר הודיע מקמילון שהמודל העסקי של וול מארט ישתנה במהלך השנים הקרובות ל"מודל של חברת ecommerce (קמעונות על הרשת)".
וול מארט היא חברה בת 54 שנה, שבמהלכן הפכה לחברת שיווק מוצרים הגדולה בעולם עם 11,562 מרכזי מכירה ומועדוני מכירות ב-28 מדינות, עם מכירות שיעברו השנה 500 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-14 מיליארד דולר. בחברה מועסקים 2.3 מיליוני עובדים, 1.4 מתוכם בארה"ב. לשנות את המודל העסקי שלה זה מהלך שרק מי שניסה לשנות בפועל "מודל עסקי" של כול עסק יכול להעריך. רוב האנליסטים והפרשנים שברובם המכריע לא ניהלו מאומה בימיהם לעולם לא יוכלו להבין באמת את עצמת המהלך והשפעותיו.
מקמילון ניצב, ללא כול ספק, בפני אחד האתגרים הקשים ביותר של עולם העסקים. הוא אינו עושה זאת "מאהבת מרדכי" אלא מההבנה שאם לא יעשה זאת ומהר אפילו חברת ענק כזו יכולה להעלם. לצידו של מקמילון נמצאות באותו המצב ההנהלות של כול החברות המובילות בעולם, מ-GE ופייזר ועד לסימנס, ויאוליה ולוקהיד מרטין. כולם, מי במוקדם יותר כמו GE ופייזר ומי שהבין קצת מאוחר יותר, כמו בוול מארט או HP, מנסים לתאם עצמם לשינויים שמובילה מהפכת הטכנולוגיה, שינויים שהתחילו בפועל בסוף המאה שעברה והופכים במהירות לסופה שמי שאינו יודע כיצד להתנהג פשוט ייסחף ויבלע ולא נודע כי בא אל קרבה.
בדרכה קדימה מייצרת מהפכת הטכנולוגיה מאיצים/זרזים שמעירים הנהלות רדומות של חברות ענק, הנהלות מדושנות עונג וסכומי שכר ענקיים ומזכירים להם שאם לא יתעוררו בזמן "הלך עליכם". ההתאמה המפורסמת ביותר לשינויי המהפכה בוצעה ב-GE. כשנתיים לאחר שהתמנה ג'פרי אימלט למנכ"ל, בספטמבר 2001, הודיע שהעביר במועצת המנהלים החלטה, "להתאים את GE לשינויים שייכפו ע"י מהפכת הטכנולוגיה והאינפורמציה". התהליך עדיין בעיצומו אבל GE 2016 שונה לחלוטין מ-GE 2000. כעת, ערב סיום כהונתו, אומר אימלט כי "GE נמצאת בסיום המהלך שיציב אותה בהובלה של תעשיות הרשת".
וול מארט נגד אמזון
כל החברות המובילות נמצאות כאמור בתהליך מואץ של התאמה וה"זרזים" דוחפים במרץ. הזרז של תעשיית הרכב הייתה טסלה והאיש שייצר אותו, אלון מאסק, שידע איך להביא לצרכן מכונית אקולוגית אמיתית במחיר נכון. סטיב ג'ובס היה הזרז של התקשורת והעברת האינפורמציה כשם שהיה הזרז של תעשיית האנימציה עם פיקסאר שלו ואת וולמארט העיר לפעולה ג'ף בזוס עם יצירתו המופלאה אמאזון.קום.
חברת אמזון, שברור שהיא מתחילה להוות איום על עסקי וול מארט, סיימה את 2015 עם מכירות של 107 מיליארד דולר ורווח של 596 מיליון דולר, ואינה מחלקת דיבידנד. אמזון מציגה שווי שוק של כ-400 מיליארד ומנייתה נסחרת במכפיל דמיוני של קרוב ל-150 ל-2016 ועדיין מומלצת ע"י עשרות אנליסטים מכובדים. וול מארט, לעומת זאת, סיימה את 2015 עם מכירות של 482 מיליארד דולר ורווח נקי של 14.7 מיליארד דולר ומחלקת דיווידנד נאה של 2 דולר למניה לשנה, מציגה שווי שוק של כמחצית מערכה של אמזון, 210 מיליארד ומנייתה נסחרת במכפיל 15.5 ל-2016.
בני משפחת וולטון, שמחזיקים ב-50.9% מחברת וול מארט, תוהים מדוע זה כך ומה אפשר לעשות בנידון. הם רואים בדיוק את מה שרואים בעלי המניות של כול החברות שהובילו את הכלכלה לפני שמהפכת הטכנולוגיה התחילה להתמזג לתוכה, שהמהפכה הטכנולוגית מייצרת סיכונים למעמדן. משפחת וולטון נתנה אור ירוק וכבר בתחילת השנה החל מקמילון לבצע את התכנית. וולמארט עוצרת את הגדלת מספר המרכזים החדשים ותשומת הלב עוברת להרחבת המסחר המקוון. החברה הקימה 10 מחסני אחסון לסחורות ועד 2018 תקים עוד 8.
וולמארט, שב-2015 מכרה 13.7 מיליארד דולר במסחר מקוון (12.8% ממה שמכרה אמאזון), מתכוונת, כפי שאמר מקמילון, "להיכנס למאבק על השוק הזה". הזמן אינו פועל לטובת וולמארט. הוול סטריט ג'ורנאל הודיע השבוע שאמאזון "סוגרת חור" במערכת הקמעונות שלה. היא מקימה רשת של חנויות מכולת שכונתיות שיספקו לצרכנים (ישירות או שהזמינו באמצעות האתר). מוצרים מתכלים טריים, מירקות ומוצרי חלב ועד אורז, דגנים וכו'. חלק מהחנויות יאפשרו drive-in למזמינים מהרשת. החנות הראשונה כבר פועלת בסיאטל. במילים אחרות, אמאזון מצדיקה את החששות של וולמארט. היא מתכוונת להילחם על התחום כולו. וול סטריט מאמינה יותר לאמאזון ובמיוחד למנהלה בזוס וכרגיל "מזכה" את החברה בהערכה מטורפת. המשקיע, כרגיל, מתקשה להחליט.
וול מארט מנסה לעשות בתחום שלה בדיוק את מה שמנסות טויוטה, GM, פורד ושאר ענקיות הרכב לעשות מול ההצלחה של המכונית האקולוגית של טסלה או מה שעשתה חברת סופטבנק היפנית שרכשה את ARMH. הענקיות מבינות היטב את הסכנות, שיצרה וממשיכה לייצר מהפכת הטכנולוגיה, להמשך ההגמוניה שלהן ומתארגנות בהתאם והמגמה הזו, של שינויים כתוצאה מהתקדמות המהפכה, אינה פוסחת גם על חברות הענק החדשות יחסית שיצרה המהפכה בשלבי התקדמותה הראשונים, כמו מייקרוסופט, גוגל או פייסבוק שרוכשות כל חברה שלדעתן מאותתת על יכולות לייצר שינויים בתחומי העיסוק שלהן. וול סטריט כמובן עוקבת מקרוב אחרי ההתפתחויות שמייצרות משחק אדיר של ניחושים (שכרגע בולט בהתנהגות מניית TWTR).
"האם וולמארט רוצה להפוך לאמאזון?", שאל הבארונס בשבוע שעבר, אלא שבאותו היום בו פורסם המאמר הזה פורסם גם המאמר בוול סטריט ג'ורנל שאומר שאמאזון פותחת רשת חנויות/מרכזי מכולת למוצרים מתכלים. כלומר, וולמארט חוששת אמנם מהעלייה החדה של המכירות הקמעוניות ברשת ולכן היא מתארגנת להילחם על נתח משמעותי יותר בתחום. אבל אמאזון שמובילה את התחום הגיעה כנראה למסקנה שהעלייה החדה במכירות הקמעוניות על הרשת אינה מצביעה על מותה של הקמעונות המסורתית אלא רק על העובדה שהנוף הקמעונאי השתנה, שהקמעונות המסורתית חיה וקיימת ועדיין לא ברור היכן או מתי השינוי הזה ייעצר או כיצד תראה התמונה בסיום התהליך.
המצב אינו שונה בתחומים האחרים. GM, פורד וטיוטה רואות את הביקוש לטסלה 3, מבינות שעבורן נוצרת בעיה אבל מוקדם עדיין להחליט כיצד בדיוק מגיבים. "בינתיים", אומרים יצרני המכוניות המסורתיות, "חשוב להציע את מה שטסלה מציעה כי היא הוכיחה שיש שינוי ושאפשר לנצלו מסחרית". זו מהפכת הטכנולוגיה. היא מניעה ומייצרת תהליך שמשנה סדרי עולם (לא את החוקים).
בשנת 1994, לפני 22 שנים בסה"כ, כשהמהפכה הטכנולוגית ומהפכת האינפורמציה כבר מאותתות בברור על השינוי שהן מבצעות, קם בבוקר אדם, ג'פרי בזוס קוראים אותו (אבל אתם יכולים לקרוא לו ביל גייטיס, סטיב ג'ובס, הנרי פורד או אלון מאסק) שמבין שהולכת ונוצרת הזדמנות עסקית בלתי רגילה ושהגיע הזמן לנצל זאת. מה שחשוב הוא שאותו האדם גם יודע איך לעשות זאת. הגאונות הטכנולוגית חשובה אבל לא התנאי להצלחה, יכולת הבצוע היא התנאי.
מספרים למעצמה
בזוס, מהנדס אלקטרוניקה ומדעי המחשב, בוגר פרינסטון שהפך לבוחן כדאיות השקעה בחברות חדשניות בטכנולוגיה בחברת השקעות וניהול כספים ייחודית בשם D. E. Shaw & Co., L.P שם הבין, ב-1994, שהאפשרות המתפתחת להפיץ מוצרים באמצעות הרשת הגיעה לבשלות מסחרית/עסקית והחליט לעשות מעשה. בזוס עזב את חברת ההשקעות ויסד את Amazon.com כחנות למכירת ספרים ברשת. אמאזון לא המציאה שום דבר, היא פשוט ניצלה הזדמנות שרק אדם כמו בזוס יכול היה להגשים. שימו לב שלמרות שאמאזון, אפילו לאחר הנפקתה לציבור ב-1997, נחשבה לחנות ספרים מקוונת בלבד, לבזוס לא היה ספק לגבי העתיד (הכול בתשקיף), הלוגו שיצר לחברה, חץ בצורת קשת בין האותיות A ל-Z אמר כבר בתחילת הדרך שאמאזון רואה עצמה כוולמארט של הקמעונות המקוונת ולא רק כחנות ספרים מקוונת.
בזוס הבין שעל מנת להצליח בתחרות העזה שתתפתח הוא חייב להיות בקדמת הטכנולוגיה המתפתחת מחד ולייצר מעמד שיווקי מוביל מאידך. בזוס הבין שההתקדמות הטכנולוגית פותחת חלון הזדמנויות לקמעונות על הרשת אבל לא נותנת לו יתרון מסחרי כלשהוא ואת היתרון היחסי יצטרך לייצר בעצמו. לדבריו, עוד ב-1994 כשהבין את המהירות בה מתפתחת קמעונות הרשת, עשה את הצעד אבל לא לפני שהחליט על המוצר שימכור תחילה ולא לפני שהקים מערכת שיווקית שתפעל ללא בעיות. הוא בחר בספרים גם בגלל הביקוש הגלובלי הגואה גם בגלל המחיר הנוח של המוצר והיכולת לשלוט במערכת השיווקית. "הספרים", אמר, "יאפשרו ליישם את הרעיון בצורה קלה יותר ואפשר יהיה ליצר את העצמה השיווקית ברשת והמיתוג שחשוב להובלה".
הוא האמין שאת "אפקט השיווק הפסיכולוגי" שהצליחה ליישם קוקה קולה בעזרת שם המותג שלה אפשר יהיה ליישם גם במקרה של אמאזון ונראה שהצליח. עד כדי כך הצליח שכאשר AMZN הונפקה הייתה זאת מההנפקות המוצלחות בהיסטוריה של הנאסד"ק. המניה, שהונפקה לפי 18 דולר (1.5 דולר בהתאמה להיום) הגיעה, בשיא הבועה, 3 שנים מאוחר יותר, ל-700 ומשם נחתה, כשנתיים לאחר מכן, על 7 דולר (כ-60 סנט של היום).
שימו לב רבותיי, לא בזוס, לא גייטס או ג'ובס, גם לא ד"ר פרדריק מול שהקים את פורצת הדרך ברובוטיקה,Intuitive Surgical (סימול: ISRG) אפילו לא הנרי פורד עם המודל-T שלו ולבטח לא אלון מאסק עם פאייפל, טסלה, החלליות, האנרגיה והטיוב שלו, הקימו אימפריות בגלל גאוניותם הטכנולוגית למרות שכולם, ללא ספק, היו כאלו. האימפריות העסקיות הוקמו כתוצאה משינויים של המצב/הנוף העסקי שנוצרו מהמהפכות הטכנולוגיות והיכולת של האנשים הללו לאבחן העיתוי הנכון ואז ליצר את המערכת העסקית שתתאים לשינויים
הדבר החשוב ביותר למנהלים, ליזמים ולבטח למשקיעים הוא להבין שמהפכה טכנולוגית אינה טורנדו שמגיע בפראות, משנה את כול סביבתו ונעלם. מהפכה טכנולוגית היא תהליך של שנים, תהליך של לימוד ותהייה, תהליך של רה אורגניזציה ושמשפיע על הכול ולכן הוא דורש מהמשקיע ריכוז ולמידת העובדות והיא נותנת בידיו הכילים לכך. הבעיה היא שהתהליך הנוכחי מלווה בפרשנות רועשת וצווחנית שמפריעה לריכוז וללמידת העובדות (שגם היא חלק מהתהליך). מבחינת המשקיע שמאמין שחברה כמו וולמארט תצליח לבצע את ההתאמה חשוב שיזכור שזה לוקח זמן והרבה זעזועים במניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
27.NFLX אתמול - נראה שאנחנו חותמים עוד שנת FANG מוצלחתארז 19/10/2016 10:43הגב לתגובה זו1 0FANG (קונים רק את 4 המניות - פייסבוק, אמזון, נטפליקס, גוגל) - תשואה ממוצעת מתחילת השנה כ 13 אחוז. תשואות מתחילת השנה 23 אחוז, 21, 4, 5). תשואה ממוצעת שנה אחורה (אוקטובר 15 לאוקטובר 16) 27 אחוז. ה"אינדאנים" רצים למניות הנל ושום דבר לא יעצור אותם.סגור
-
26.ממליץ לכם להיות מודעים לאתר stocktwitsארז 19/10/2016 10:02הגב לתגובה זו1 0הרבה פעמים מניות זזות וכמה שחופרים לא ניתן למצוא שום סיבה - שם סביר שתמצאו את זה. מלא מלא קישקושים - אבל יש גם מידע מועיל. יש גם אפליקציה למובייל (למעשה הרוב דרך האפליקציה). אין צורך להרשם אבל הרשמה (עם כול שם שתבחרו) תאפשר לבנות רשימות של מניות. האתר לא קשור לטוויטר.סגור
-
25.SEDGפונדמנטלי 18/10/2016 00:02הגב לתגובה זו0 0שלמה רצית לשאול אותך על המניה סולרדאג' יורדת חזק מאוד לאחרונה האם זה בעקבות החששות שטסלה תייצר ממיר? .. ומה דעתך עליה? תודה וחג שמייחסגור
-
היא לא היחידה בתחוםשלמה גרינברג 18/10/2016 16:08הגב לתגובה זו0 0איני חושב שהעניין של הממיר משפיע כרגע. ההנחיות שהחברה נתנה אכזבו והספור (שלדעתי אינו מעוגן במציאות) ש 2017 תהיה שנה קשה לתעשייה הסולרית עדיין לוחץ. גם הירידה החדה בסולאר סיטי לא עזרה. קשה מאוד להעריך מתי האווירה הזו תשתנהסגור
-
הקטע ש sedg גם משווקת סוללות של tsla בבריטניהארז 19/10/2016 09:54הגב לתגובה זו0 0כמו שניתן לקרוא בפירסום הנל (וגם באתר של sedg- ההודעה מלפני שנה) Tesla Motors Inc: Solaredge Technologies Inc To Unveil Powerwall At UK Show October 8, 2015סגור
- טען עוד
-
24.בהצלחה לוול מארט -מניה סולידית לגבי אמזון הרבה אומץ !! (ל"ת)הנצ 17/10/2016 12:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
23.שלמה חג שמח יש לך מושג למה אמזון לא משלמתאורי 16/10/2016 16:03הגב לתגובה זו0 0דוידנד?תודה מראשסגור
-
כנראה זו המדיניות שלהם גם באפט לא משלם (ל"ת)שלמה גרינברג 16/10/2016 18:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תודהאורי 17/10/2016 10:47הגב לתגובה זו0 0האם יש ת סל רק שמשלמת דוידנים בלבד ואם אתה יודע הסימבול שלה תודה מררשסגור
-
מספיק עם גן הילדים, יש עשרות, תגולל (ל"ת)שלמה גרינברג 17/10/2016 13:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.רק פוטיםavi abs 16/10/2016 12:49הגב לתגובה זו0 1מביאים את הגאולה בארנקסגור
-
21.שאלה לגבי פייסבוקדניאל 15/10/2016 23:41הגב לתגובה זו0 0שלמה היקר שאלה ראשונה שלי פה וסליחה על הבורות..(אגב .. מקווה שלא שואל שאלה שכבר שאלו בעבר) עקב העובדה שמציינים שפייסבוק הגיעה למיצוי בהכנסת פרסומות ובהתחשב בעובדה שרוב ההכנסות שלה הן מפרסומות האם אתה לא חושב שהמנייה אמורה להתרסק?סגור
-
שמציינים שפייסבוק הגיעה למיצוי בהכנסת פרסומות "?שלמה גרינברג 16/10/2016 13:17הגב לתגובה זו3 0מי מציין? למה? לגבי "התרסקות" המניה זו שאלה כמו "האם לקנות טוויטר בגלל הירידה"? זו החלטה שלך ושל מי שמייעץ לךסגור
-
20.12לשלמה 15/10/2016 21:38הגב לתגובה זו0 0למה אתה לא עונה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11סגור
-
לא עונה למה? אגבשלמה גרינברג 16/10/2016 13:15הגב לתגובה זו0 1איני חייב לענות בכללסגור
-
19.גיליאד 72$ מזומן לחודש 4 ביליוןמירי 15/10/2016 21:09הגב לתגובה זו0 0שלום שלמה ותודה על הכתבה.משהו בגיליאד לא מסתדר לי בתמחור של המניה שחזרה למחיר של לפני הוצאת הסולבאדי... מרוויחה מזומן של 4 ביליון דולר ברבעון... כיצד נסחרת ב72$? מה החששות הגדולים לגביה שמדכאים את המחיר? קלינטון ? לא מבין את הירידה הכ"כ ארוכה במחיר.. תודה רבהסגור
-
בוא ונעשה קצת סדרשלמה גרינברג 16/10/2016 13:52הגב לתגובה זו2 0נתחיל בכך שבין קיץ 2010 לקיץ 2015 המניה עלתה פי 7.5 והגיעה להערכה מטורפת, הרבה מעבר לכול מניות התחום. השאלה לפיכך היא, עד כמה המניה יכולה לרדת על מנת שהערכים הכלכליים האמתיים "יעצרו" את הירידות ויעודדו משקיעים לרכוש. כיוון שאני עוקב מקרוב אחרי החברה אין לי שום ספק שהמחיר הנוכחי של המניה מייצג ערכים כלכליים של קניה ויחד עם זאת המניה יכולה להמשיך ולהתדרדר בעיקר כיוון שהכוחות שפועלים כיום הם ההפוכים לכוחות שהביאו המניה למחירי השיא. כלומר, האווירה שנוצרה סביב תחום הבריאות כולו נגטיבית, לא מעט בשל מערכת הבחירות אבל לא רק, האנליסטים חוששים ועוד. אני מאמין שהתחום הרפואי כולו סובל מחולשה זמנית שתעלם כי היא מתבססת על "אווירה" ולא על עובדות ואגב, הירידה אינה ארוכה ואם תבדוק טיפה לעומק תגלה שמאז תחילת החודש 5 אנליסטים בכירים עברו להמלצת "קניה" מה שמראה שגם הם מבינים שהירידות מוגזמות אבל שוב, זה עלול להמשך.סגור
-
שלמה תודה רבה חיזקת מאד את מה שחשבתימירי 16/10/2016 17:56הגב לתגובה זו0 0חג שמחסגור
-
אגב, בכתבה הבאה גיליעד מככבת (ל"ת)שלמה גרינברג 17/10/2016 13:33הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.טוויטר סכין נופלת או הזדמנות לדעתך? תודה (ל"ת)ניר 15/10/2016 18:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
ניר-הזדמנות קניה לטוויטר.רז 17/10/2016 10:40הגב לתגובה זו1 0לדעתי חברה יפנית/סינית תרכוש בקרוב.סגור
-
טוויטר סכין נופלת או הזדמנות ?שלמה גרינברג 15/10/2016 20:47הגב לתגובה זו1 0שאלה נפלאה ליועץ ההשקעות שלךסגור
-
17.השוואה טבע לתרוZiv 15/10/2016 17:56הגב לתגובה זו1 0שלמה הפרמטרים להשוואה רבים, אבל בקצרה .. מי לדעתך השקעה טובה יותר כיום ? אפשר גם ללא קשר למחיר הנוכחיסגור
-
שאלה מצוינת ליועץ ההשקעות שלך (ל"ת)שלמה גרינברג 15/10/2016 20:47הגב לתגובה זו1 0סגור
-
16.יוניברסל דיספלייגבי 15/10/2016 16:13הגב לתגובה זו0 0או בסימבול oled. שלמה שלום. האם מכיר את החברה ואת הטכנולוגיה שלה ?בלי להתייחס למחיר (יקרה) האם לדעתך הטכנולוגיה של החברה תמשיך להוביל ולהיות חלק מהמכשירים המובילים (למשל lg) תודה רבהסגור
-
מכיר, אבלשלמה גרינברג 15/10/2016 18:18הגב לתגובה זו0 0לא עוקב בדקדקנות. הבעיה עם כול חברות ה FLAT PANNEL והOLED היא בעיקרה בתחרות ובירידה בביקושים עקב מכירות של חברות הקצה מהמלאיים והקטנת ההזמנות מחברות כמו OLED לדעתי גם הבעיות עם המכשיר של סמסונג ימשיכו להשפיע. תקרא הכתבה: http://seekingalpha.com/article/3996380-thoughts-universal-displays-guidance-miss בסיקינג אלפא, מעניינת.סגור
-
תודה רבה על התגובה והלינק. שבוע טוב (ל"ת)גבי 15/10/2016 21:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.שלמה גרינברגדוד 15/10/2016 15:30הגב לתגובה זו0 0שלמה האדיב ,שאלו אותך על טבע לא יזיק אם תכתוב עוד פעם ,אני גם הייתי מעוניין לשמוע ,זה הזמן הכי מתאים במיוחד שהיא בדרך לשפל, תודה ,סגור
-
אם היה לי מה לכתוב הייתי כותבשלמה גרינברג 15/10/2016 18:03הגב לתגובה זו1 3כפי שכתבתי, נמתין לפרסום הדוחות בנובמבר ואז נוכל להביע חוות דעת ברצינות. איני חושב שהחברה בדרך לשפל.סגור
-
14.ועוד בעיניין טוויטראורן 15/10/2016 14:54הגב לתגובה זו1 0המושג תרבות הכותרות בא יפה לידי ביטוי. תודה על הכתבות שלך וחג שמחסגור
-
13.Twtrאורן 15/10/2016 14:53הגב לתגובה זו0 0האם תמצא את דרכה לרווחיות לדעתך?סגור
-
למה לא? ראה הכתבה של זינגר (ל"ת)שלמה גרינברג 15/10/2016 18:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.לשלמה המפכה הטכנולוגית וישראליעקב 15/10/2016 14:32הגב לתגובה זו0 0כל הזמן אתה טוען שהמפככה הטכנולגית עוצררת את האינפלצייה ועליות המחירים איך בישראל מדינת ההיטק יוקר המחיה ב40% מאוסידי ויותר מארהב ומחירי הדירות בשמיים מתי מהפכת הטכנולגיה תגיעה לישראל !סגור
-
יש אינפלציה בישראל?שלמה גרינברג 15/10/2016 18:01הגב לתגובה זו10 1מה הקשר בין "מדינת הי טק" ליוקר המחייה? מהפכת הטכנולוגיה כבר בישראל וממזמן ומשפיעה בדיוק כמו בארה"ב. לעליית מחירי הדירות אין שום קשר, לביקוש יש.סגור
-
לשלמהיעקב 15/10/2016 23:18הגב לתגובה זו0 0תסלח לי אתה מתעלם מיוקר המיחיה שגבוהה ב40 % ומעלה מאירופה וארה"ב ושהמהפכה הטכנולוגית בארץ לא קימת לגביה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!סגור
-
איני מתעלם אבל איך זה קשור להמפכת הטכנולוגיהשלמה גרינברג 16/10/2016 13:12הגב לתגובה זו0 0זה קשור לניהול כושל של הכלכלה. אגב, יוקר המחייה אינו גבוה ב % 40סגור
-
11.כתבה מיושנת אמזון הקפיצה במנייה בגללהמתחזה 15/10/2016 14:30הגב לתגובה זו1 0הקלאוד , לא רק מסחר מכוון, מי שבכלל המתחרה זה גוגל ומייקרוסופטסגור
-
תסלח לי אבל אלו שטויותשלמה גרינברג 15/10/2016 17:58הגב לתגובה זו2 2המניה "קופצת" מאז 2008 וגם קודם. וזה לא אמאזון ש"הקפיצה" אלא המשקיעים והתוצאות העיסקיות. נכון, גם גוגל ומייקרוסופט מתחרות ועוד כ 150 חברות כולל WMT שהיא המתחרה החשובה יותר.סגור
-
אמזון לא תעלם, חלק מזה בגלל הפעילותהמתחזה 15/10/2016 20:55הגב לתגובה זו0 0שהולכת ומתרחבת שבכלל לא כתבת עליה, במידה ואתה מכיר את התחום.סגור
-
היכן ראית שאמאזון תעלם?שלמה גרינברג 16/10/2016 13:14הגב לתגובה זו1 1הכתבה, אם קראת, אינה מתארת את תחומי הפעילות של אמאזון וכן, אני מכיר כול עיסוק של החברהסגור
-
10.תרואילן 15/10/2016 10:51הגב לתגובה זו1 1יש למשהו מושג למה יורדת כמעט חודש בעקביות?סגור
-
תרודני 15/10/2016 16:52הגב לתגובה זו0 1שלמה היקר, בזמנו פרסמת כתבה על תרו שהיתה אוהדת ביותר. האם דעתך השתנתה. האם עתידה לפניה או מאחוריה. שיהיה לך חג שמחסגור
-
לא, ראהה תשובתי ל 10 (ל"ת)שלמה גרינברג 15/10/2016 18:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בגלל הילרי כל מגזר התרופות יורד גם טבע (ל"ת)טראמפ 15/10/2016 16:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קשה לדעת אבלשלמה גרינברג 15/10/2016 15:36הגב לתגובה זו1 2יכולות להיות כמה סיבות: הראשונה שמניות הגנריקה, טבע ופריגו במיוחד בירידה. השנייה "הקשר הישראלי" לטבע שיורדת. יש רבים שמשווים את תרו ל TherapeuticsMD (TXMD ) לבסוף כול תחום הביראות יורד בגלל השטויות על קלינטון, ראה XLV.. הדבר היחיד האפשרי כתוצאה מהירידה הוא שסאן פרמצוטיקה תנצל את הירידות לרכישת המעט מניות שבידי הציבור וסוף-סוף תהפוך את תרו לחברת בת מלאהסגור
-
9.תודה על כתבה מרתקת. שנה טובה (ל"ת)אבי 14/10/2016 12:17הגב לתגובה זו2 1סגור
-
8.מאמר יפהירון 13/10/2016 23:35הגב לתגובה זו3 1מאמר מעניין שכתוב בצורה מרתקת. אחד הטובים שלך. מעורר השראה.סגור
-
7.נהדר. מרתק. חולק עליך בנוגע למאסק, אוליYossi 13/10/2016 21:55הגב לתגובה זו3 0מכיוון שאני מגיע מתחום הסוללות ולא "רואה" את פריצת הדרך שאתה רואה. לדעתי שאינה מלומדת כלל וכלל טסלה רחוקה מאוד, מאוד, מריווחיות ואני בספק אם תגיע אליה. בכל מקרה תודה על טור נפלא ושנה טובהסגור
-
לא שאכפת לי אבלשלמה גרינברג 14/10/2016 09:44הגב לתגובה זו3 2טסלה מודל S היא, מאז תחילת השנה ונכון לבדיקה של סוף ספטמבר, המכונית המובילה בארה"ב בקטגוריית "מכוניות היוקרה" וזה עוד לפני ההזמנות למודל 3 החדש. אני מבין שאתה בספק לגבי הרווחיות, רבים שותפים לדעתך אבל לי כלל אין ספק שיגיעו ובזמנו גם היה לי וויכוח מר עם "מומחים" שטענו שפייסבוק אינה יכולה להגיע לרווחיות או "שאין סום סיכוי בעולם שאינטואיטיב תגיע לרווחיות"סגור
-
לא יודע כמה אפשר להשוות לפייסבוק אבל הנריYossi 15/10/2016 18:56הגב לתגובה זו0 0פורד ייצר מכוניות להמונים והפך תוך שנים ספורות לחברה המובילה בשוק הרכב. טסלה פונה לשוק נישה, שבע ועשיר שמוכן להשקיע את האקסטרה דולר כדי לקבל מותג על, זה לא מתקרב למודל של פורד. לגבי הביקוש של חצי מליון (אני מכיר 250,000) רכבים לשנים הבאות, זאת באמת טיפה בים ולא ממש מאיים על הענקיות gm, טויוטה, פורד שמספקות כמות כזאת ברבעון ממוצע למיטב הבנתי הטכנולוגיה עוד לא במקום של לאיים על הרכבים הקונבנציונלים, ולכן אינני צופה עתיד מבטיח לטסלה. דיסקליימר: אני לא איש שוק הון, לא יועץ ולא מבין גדול. סתם בעל דיעה בנושאסגור
-
''לא שאיכפת לי'' כרגיל מתנשא יהיר וטועה (ל"ת)המתחזה 15/10/2016 14:28הגב לתגובה זו0 1סגור
-
אני מתחיל לחשוש שחזרת (ל"ת)שלמה גרינברג 15/10/2016 18:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
סליחה לא התכוונתי לפגוע (ל"ת)המתחזה 15/10/2016 20:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
עדיין - לכמה חברות יש ביקוש אינסופי למוצר שלהם ?ארז 13/10/2016 23:57הגב לתגובה זו0 0לדעתי כבר חצי מיליון שמו מקדמה (ללא התחייבות) לטסלה 3. מדובר על ביקוש אינסופי (מטאפורית) ביחס ליכולת היצור. לא מכיר הרבה חברות במצב כזה. לקוחות חולמים על טסלה בין אם מחזיקים היום מרצדס או טויוטה קאמרי. ביצועים (תאוצה מ 0 ל 100) כמו פרארי. מצליחים להרעיד את כול חברות הרכב.סגור
-
6.אמזון זה לא רק מסחר מקוון (ל"ת)חולם 13/10/2016 19:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
5.איזו כתבהיוסף בעל החלומות 13/10/2016 19:35הגב לתגובה זו6 2תענוג של כתבה שלמה. סתם כך. בלי שאלה או טענה. נטו לפרגן.סגור
-
4.אל תדאגו, אני אחזיר אתכם לתקופת האבן...פוטינסקי 13/10/2016 17:48הגב לתגובה זו1 0סתםסגור
-
3.שלמה כמה מילים על טבע... תודה רבה (ל"ת)בנצי 13/10/2016 13:32הגב לתגובה זו7 1סגור
-
אמרתי המון מילים על טבע, חג שמח (ל"ת)שלמה גרינברג 13/10/2016 14:19הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.אינפורמטיבי, כתמיד. תודה ושבת שלום.כגן 13/10/2016 10:25הגב לתגובה זו3 2.סגור
-
1.אמאזון נסחרת במחיר בועה. כמות המתחרים תגדל כי אין חסמיםהמממ 13/10/2016 09:29הגב לתגובה זו2 1למסחר מקוון ויחסית קל להקים אתר אינטרנט.סגור
-
אין חסמים באמאזון? בור.במקרה כאן 15/10/2016 19:58הגב לתגובה זו1 0תבחן היטב אתהאסטרטגיה של אמאזון ותגלה את גודל ההשקעה הנדרש להקמת ההאנגרין סביב מרכזי ערים. אתה לא באמת חושב שכל מי שמקים אתר עם כמה מוצרים מתחרה באמאזון.. חחחח מצחיק. ועוד לא הגענו לפריים ועוד לא הגענו לקלאוד. בקיצור אמאזון שלטת עליונה חסרת מעצורים ועוד לא התחילה להרוויח כסף מהפוטנציאל. שים לב לזה מעל 50% מהרוכשים בארהב פונים לחפש מוצר קודם כל ב - א מ א ז ו ן. לא אין חסמים מה פתאום חחחחסגור
-
שלמהאבי3 14/10/2016 07:16הגב לתגובה זו2 1נכון שהקשר לכתבה לא ממש קיים אך עם זאת, אין להוריד מהעניין שאמזון(וגם פייסבוק לצורך העניין),נסחרות במחירי עתק שיותר מזכירות את סיסקו של 2000 מאשר את מייקרוסופט של היום(ביחד לשווי שוק מאוד קרובות כבר).האם ברייקשר שווה פחות מבחינת הכנסות רווחים מאמזון?לא על הנייר כמובן, זו שאלה.לכן אני רואה וזה רק אני וזו רק דעתי.שהתיקון הגדול הקרוב(10%) יגיע מהכיוון שלהן.לא שזה משנה כי זה רק יהיה זמן להגדיל את האחזקות שלי בחברות שאני מאמין בהןסגור
-
השוואות שאינן במקומןשלמה גרינברג 14/10/2016 09:52הגב לתגובה זו1 2מה שאתה רואה במחירי המניות אינו משקף ערכים נכונים אלא ציפיות (במקרה של AMZN ו FB וחשוב להקפיד, אלו ציפיות, לא חלומות). ההשוואה בין CSCO 2000 ל AMZN 2016 היא כמו להשוות AMZN 2000 ל AMZN 2016, 2 סיפורים שונים לחלוטין. התיקונים לעולם אינם מגיעים בגלל "מחירי חלל" אלא בשל מאיצים שמגלים לציבור המשקיעים שהוא נמצא בחלל. והמאיצים, בד"כ מגיעים בכלל ממקומות אחרים, IBM ב 1987 זו דוגמה מצויינת (כאשר הציבור מגלה לפתע שהמלך עירום). המצב היום שונה, תיקון בהחלט כן, "התרסקות", לדעתי רק במקרה של מלחמת עולם. אני מסכים אתך על המשפט האחרוןסגור
-
שלמהאבי3 14/10/2016 10:28הגב לתגובה זו0 1אני מסכים שההשוואה הייתה מוגזמת, אבל אני שוב אומר שהצפיות שאמזון ו פייסבוק גדולות אוד מאוד מאוד.שוב אני חוזר ואומר אמזון באמת שווה יותר מוולמארט?על פי הכנסות ורווחים?אולי אבל לא בכזה הבדלפייסבוק שווה כמו מייקרוסופט כל פי הכנסות ורווחים?בטוח שלא.צפיות בשמים.ושאיזה אנליסט מטופש יגיד שזה מטורף ואז משקיעי כותרות יכנסו לפאניקה השווי שלהן יכול להיחתך.רק לדוגמא פייסבוק מכניסה ומרוויחה לא הרבה יותר מקולה אבל שווה פי 6(!)!)אני לא רוצה לבדוק מכפילים כי אני לא משקיע בגללם אלא בגלל מה שחברה מציעה לי אבל אני בטוח שגם פייס וגם אמאזון במכפילי ענק שמשקפים אולי עוד 10 שנים.לכן אני אומר שזה היה כואב והזדמנות השקעה מצונינת לחברות בלו ציפ שיפגעו כחלק מהירדותסגור
-
אם תקרא הכתבה שובשלמה גרינברג 14/10/2016 14:50הגב לתגובה זו1 0תגלה שאני מציין את האבסורד בשוויה של אמזון אך כפי שכתבתי, ערכים אינם נקבעים בבורסה לפי חוקי הכלכלה ומשברים גם הם לא.סגור
-
מזל טוב. קיבלת את פרס התגובה הפוריטנית ביותר.רז 13/10/2016 14:17הגב לתגובה זו3 0.סגור
-
ווואו !!!שלמה גרינברג 13/10/2016 11:09הגב לתגובה זו4 1אכן, זה מה שכתבתי על המחיר וכבר כעת יש אין ספור מתחרים וקל מאוד להקים אתר אינטרנט אבל מכאן ועד להתחרות באמאזון הדרך ארוכה. אם זה כ"כ קל ופשוט מדוע שלא תקים אתר ותתחיל בתחרות?סגור
-
אלה שבחוץ ימשיכו ליללללאורי 13/10/2016 17:21הגב לתגובה זו1 3חג שמח שלמה אדם יקרסגור
-
אלה יללל (ל"ת)אורי 13/10/2016 16:36הגב לתגובה זו0 0סגור