דו"חות אל על: הרווח נחתך ב-25% בשל גידול בהוצאות - ותראו את תגובת המניה

חברת התעופה שנמצאת כעת במוקד הסערה פרסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2016
יוסי פינק | (16)
נושאים בכתבה אל על

חברת אל על שנמצאת כעת במוקד הסערה סביב סכסוך עם ועד הטייסים שגורר ביטולי טיסות דיווחה על הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי שאף הוא אופיין בעיצומי הטייסים. הסיפור מהעניין הוא כנראה הגידול בתנועת הנוסעים ומנגד העובדה שההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי. משמעות הדברים היא שחיקה במחירי הכרטיסים כתוצאה מתחרות הולכות וגוברת. לפי הערכות, מדובר בשחיקה של סביב 7%. מעבר לנקודה זו, הדו"ח שהינו פחות טוב מהדו"ח המקביל בשנה שעברה, חושף גם את הפגיעה כתוצאה מעיצומי הטייסים (למרות שהחברה לא מספקת התייחסות נקודתית לעניין). 

להתייחסות אנליסטים לדו"חות אל על - לחץ כאן

מניית אל על 1.68% הגיבה לדו"חות בנפילה של 13% במחזור של 118 מיליון שקל - השני בגודלו בבורסה - לעומת מחזור יומי ממוצע של 14.4 מיליון שקל בחודש האחרון. ונציין כי טרם פרסום הדו"חות המניה נסחרה בעליות של 2.3% בהמשך לעלייה דומה אתמול ברקע להודעת החברה בעניין ההשלכות על הדו"חות לרבעון הרביעי - לכתבה בעניין

הכנסות אל על ברבעון השלישי הסתכמו בכ-644 מיליון דולר, זאת  לעומת כ-647 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי ההכנסות הושפעו משתי מגמות הפוכות - המשך מגמת הירידה במחירי כרטיסי הטיסה עקב התגברות התחרות והשפעת הירידה במחירי הנפט, ומאידך, גידול משמעותי במספר הנוסעים שהטיסה החברה ובכמות הנוסע-ק"מ (RPK), בשל גידול בפעילות.

נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג ברבעון השלישי  עלה לכ-31.5%, גידול של כ-5% לעומת ברבעון המקביל אשתקד. שיעור תפוסה במטוסים ברבעון השלישי עמד על 87.3% לעומת 87% ברבעון מקביל אשתקד. 

הרווח הנקי עמד על 70 מיליון דולר ברבעון השלישי, זאת לעומת 93 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד כאשר הקיטון ברווח מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות ההפעלה. בעניין זה נכתב בהודעת החברה כי "הרבעון השלישי הושפע מעיצומי הטייסים הנמשכים כבר חודשים רבים וגורמים לשיבושים בפעילותה של אל על. השיבושים מתבטאים בין היתר בעיכובים וביטולים בהוצאתן של הטיסות. גם בתקופת הדוח, נאלצה החברה לחכור מטוסים, מהלך שהשפיע על הוצאות החברה, זאת  כדי למנוע ביטול של טיסות. לאור התמשכות העיצומים."

דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים הדגישה כי הוצאות ההפעלה גדלו למרות החיסכון בהוצאות הדלק בכ-23 מיליון דולר, (כ-17%) כאשר הגידול בהוצאות הושפע בעיקר מגידול בפעילות ומהשיבושים באיוש הטיסות והצורך במציאת פתרונות חלופיים לכך.    

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    רק לא לטוס אלעל 25/11/2016 00:49
    הגב לתגובה זו
    לא לטוס איתם . להעניש את הפושעים. כל החברה ג'ובים רק למשפחה. שייהנו עם עצמם.
  • 12.
    יובל 22/11/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    שלום לכל המשקיעים במניית אל על . כל הכסף שלכם ז"ל ! !
  • 11.
    העיקר שהטייסים ממשיכים לקבל 70 אלף בחודש, מה כ'פת להם (ל"ת)
    נו אז 22/11/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חברה שמתאימה לאנשים שכותבים שם בפייס בעברית (ל"ת)
    תת רמה 22/11/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דו"ח לא הכי טוב . המניה תרד לשערים 266 עד 255 ..למכור ! (ל"ת)
    אל על גמרה את הסוס 22/11/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
  • אודי 22/11/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    היא מהר מאוד תיהיה 290 מנותק ! !
  • 8.
    נראה שעד סוף היום יסגר הגאפ עד -350 (ל"ת)
    טייס אל על 22/11/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
  • אודי 22/11/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
    מנותק ! תגידו תודה אם היא תרד ל 290 . אני אומר פחות מ 290 !
  • 7.
    יובל 22/11/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    חמורים זה עוד לא מאוחר לברוח מאל על וכמה שיותר מהר ככה יותר טוב ! !
  • 6.
    דגנית פלטי? גל בק? (ל"ת)
    עמוס 22/11/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לסגור את חבורת האפסים (ל"ת)
    רק לא אלעל 22/11/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
  • רק לא לטוס אלעל 25/11/2016 00:50
    הגב לתגובה זו
    כל החברה אולי 50 משפחות אין כניסה לאף אחד אחר שיישארו עם עצמם
  • 4.
    יוכל 22/11/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    אמרתי או לא אמרתי לכם ? לא לקנות את אל על ? נו ? מה אתם אומרים ? וגם עכשיו אני אומר חמור כל מי שקונה את אל על ! חמור גדול ! כל מי שיוכל לברוח מהמנייה הזו אל על לברוח ומהר !
  • 3.
    drors30 22/11/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    בסביבות 4%
  • 2.
    בקרוב (ל"ת)
    שער 400 22/11/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    את נזקי השביתה נקרא בדו"ח הבא של q4 (ל"ת)
    הנוסע הלא המתמיד 22/11/2016 12:01
    הגב לתגובה זו