ללא ברקסים - מאחורי הנפילות בימים האחרונים במניית אל על
מניית אל על -4.05% צוללת כעת 3.5% ומשלימה יום שישי רצוף של ירידות ובסה"כ נפילה של 13.5% מתחילת החודש, זאת לאחר נפילה של 16.3% בחודש שעבר. כלומר הסנטימנט הוא שלילי מאוד ולא עזר גם ההסכם אליו הגיעה הנהלת אל על מול הטייסים שלמעשה סיים את המשבר בחברה.
גיל מוסבי, מנהל יחידת המניות במחלקת המחקר באקסלנס, מתייחס למהלך הנפילות במניה: "הירידות במניית אל על החלו עוד לפני פרסום תוצאות הדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי וכעת נמשכות. הדו"חות של הרבעון השלישי היו מאכזבים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח". מוסבי מסביר כי קיימות מספר סיבות לחולשה:
"הסיבה הראשונה היא שמחירי הכרטיסים ירדו באופן חד יותר ממה שהשוק ציפה לו. הסיבה השנייה היא שאנו מצפים לשני דו"חות קרובים חלשים באופן יחסי מהסיבה העונתית. ברבעון הרביעי של 2016 יש הרבה חגים וימי חופשה שאל על לא טסה בהם. והרבעון הראשון של 2017 הוא חלש עונתית באופן היסטורי. בנוסף, העלויות העודפות שמוערכות במיליוני שקלים כתוצאה משביתת טייסי אל על שגרמו להנהלת החברה לחכור מטוסים של חברות זרות יכבידו על תוצאות החברה ברבעון הרביעי. הסיבה השלישית היא עליית מחירי הנפט בימים האחרונים, עלייה שהיא לא טובה לאל על משום שהוצאות הדלק הסילוני קשורות בקשר ישיר עם מחירי הנפט ולכן ההוצאות על הדלק הסילוני ברבעון הרביעי של 2016 וב-2017 (בהנחה שמחיר הנפט נותר ברמות הנוכחיות) יהיו גבוהות יותר. עם זאת, אל על נוקטת במדיניות של גידור של מחירי הדלק הסילוני ולכן עוצמת הפגיעה בגלל מחירי הנפט אמורה להתמתן."
עוד אומר מוסבי כי "לאל על יש מספר מנועי צמיחה לטווח הארוך אך כרגע המשקיעים מתמחרים את הווקטורים השליליים שפועלים בטווח הקצר. לסיכום, לאל על יש מומנטום שלילי וגם גופים שהחזיקו היסטורית בנייר מנצלים את רמות המחיר הנוכחיות של המניה כדי לממש רווחים כך שהמומנטום עשוי להימשך בטווח הקצר".
- הפלסטיק והתחבורה בראש: החברות שנהנות מהירידה במחירי נפט
- אל על חוזרת לחלק דיבידנד - כמה היא תחלק השנה?
מניית אל על מתחילת 2016:
- 10.יותר מדי תקלות באלעל. מה קורה שם? (ל"ת)יוזסי 22/12/2016 16:36הגב לתגובה זו
- 9.קפי 20/12/2016 13:16הגב לתגובה זוכרגיל . ואם נחלק את המילה אנליסטים לשני מה נקבל , אנאלי סיט, למה כי זה מה שהם עם העיצות שלהם עושים בנו
- 8.אחד שיודע 13/12/2016 11:45הגב לתגובה זוהמנייה תעלה וכדאי לקנות מכיוון: 1. יהיה מיזוג בזמן הקרוב. מחכים רק להחלטה של הממונה על ההגבלים. 2. פתיחת נתיב חדש למיאמי ביולי...
- 7.polak 13/12/2016 09:37הגב לתגובה זוקצת נימוס והיררכיה. הדיילות צריכות לשבות כעת, כי הנוסעים נודניקים.
- 6.דון קישוט 12/12/2016 20:23הגב לתגובה זוצוותי אויר מרווחים משכורות פחות משכר המינימום. מתי ישפרו את השכר ותנאי העבודה של הדיילים הזמניים?
- 5.עומר 12/12/2016 18:50הגב לתגובה זויכנסו חברות זולות ולא נשלם את ביטחון אל על על חשבון מדינת ישראל
- פירט 25/12/2016 11:31הגב לתגובה זולאןר הפרסומים של שכר מעל 200000 שח בחודש, תהרבה ישראלים לא יטסו חברת אל על, לכן המניה תרד חזק במשך השנה.
- 4.לחקור עושי השוק 12/12/2016 17:52הגב לתגובה זולדעתי יש לחקור את המוסדיים עושי השוק בישראל, לא יתכן מצב של ניתוק מהנעשה בשווקי העולם, שימוש במניות כמו אל על וטבע לטובת שליטה על מחירי מדדי המניות, חקירה חייבת להיות ולכלול פוליגרף לכל מנהלי המוסדיים בישראל, הציבור לא מטומטם ולכן אין טעם שישלם על תאום מדיניות. אני לא מאשים אך טוען שחובה לחקור וליידע את הציבור,,, מעניין אם רווחי הנוסטרו של המוסדיים תואם לרווחיות של הציבור ההדיוט,
- 3.אבי 12/12/2016 17:44הגב לתגובה זותוסיפו לזה מיסוך עשן בדמות מחירי דלקים זולים שהחל להתפזר.. קוראים לזה בועה..
- 2.הגולש 12/12/2016 16:41הגב לתגובה זוולכן תהיה בעיה ברווחים
- 1.היעד שלי 54 12/12/2016 16:05הגב לתגובה זוהיעד שלי 54