נטפליקס ואמזון בכוננות - אפל נכנסת לתחום הבידור
הוליווד תתכונני. הדיווחים היום בוול סטריט נוגעים לכך שאפל APPLE מתכננת מהלך שבו תציע לצופים תוכן וידאו מקורי בצפייה ישירה. בכך היא למעשה חודרת לתחום שנשלט מכבר על ידי חברות אחרות בתחום - נטפליקס ואמזון. על פי הדו"ח של הוול סטריט ג'ורנל, כבר בשנה הנוכחית ענקית הטכנולוגיה תציע חומר צפייה מקורי לצופים.
ככל הנראה החברה מדברת כבר עכשיו עם מפיקים בעלי נסיון בהוליווד על הפקת שתי סדרות מקוריות. אפל כבר ביצעה את הצעד הראשון של בתחום כאשר רכשה את התוכנית של ג'יימס קורדן, "טרמפ קריוקי" שבמסגרתה כוכבים הוליוודים שרים עם קורדן תוך כדי נסיעה.
התוכנית של קורדן שנרכשה על ידי אפל:
נזכיר כי נטפליקס NETFLIX ואמזון AMAZON היו מבין השחקנים הראשונים שעברו לכדי הפקת וידאו על פי דרישה, ולשתיהן יש כבר אוסף נרחב של תוכן מקורי. לעת עתה אפל אינה מתכוונת להתחרות בתכנים של השתיים ולהציג אוסף צר יותר של תכנים שיתמוך בשירותי המוסיקה של החברה.
- דיווח: אפל מפסידה 1 מיליארד דולר בשנה בסטרימינג
- אפל יורדת ב-3% לקראת הדוחות - מה היא צפויה לדווח הלילה?
ניתן להניח שהמהלך יתמוך גם במכירת האייפונים שבשנת 2016 הציגו ירידה לראשונה מזה חמש שנים. בחברת KGI מעריכים כי אפל תעמוד בפני טווח מכירות של 40 מיליון עד 50 מיליון מכשירי אייפון במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017, זאת לעומת 51.2 מליון בתקופה המקבילה אשתקד. ללא מכשיר מדגם SE שיושק באביב, הרבעון השני של 2017 צפוי לראות טווח מכירות של בין 35 מיליון ל-40 מיליון יחידות בלבד, זאת אל מול 40.4 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.