מניית אל על עוברת לנפילות - שוב חשש לשיבושים בלוח הטיסות

יוסי פינק | (8)
נושאים בכתבה בורסה

מניית אל על 1.68% צוללת כעת לשפל חדש. ועד טייסי אל על שיגר הבוקר הודעה חריפה נגד ההנהלה עם התרעה מפני שיבושים כבר בשבוע הבא.

וכך נכתב בהודעת ועדת הטייסים: "בצעד חריג, במקביל לדיונים המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, החליטה הנהלת אל-על להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת. מדובר במדריכי טיסה וותיקים בני 65 ומעלה, שהם הטייסים המנוסים והבכירים ביותר בחברה. הנהלת החברה החליטה כי שכרם של טייסים אלה יקטן בעשרות אחוזים כבר מהמשכורת הקרובה. תוצאת מהלכה של הנהלת אל על יהיה פגיעה מתגברת במספר הטייסים, בעלי רישיון בר תוקף, שיעמוד לרשותה לביצוע לוח הטיסות המלא".

נסביר כי במקביל להסכם שנסגר בין הנהלת על אל לטייסים, מתנהל כעת גם מו"מ מול "בני ה-65 ומעלה". מדובר בטייסים מנוסים שמשמשים כעת כמדריכי טייס בסימולטורים ומתקיים כיום מו"מ נפרד על העסקתם ותנאי פרישתם. כל טייס אל על חייב לעבור הדרכה ומבחן בסימולטור כל חצי שנה, כאשר בלי מבחן זה אין לו רישיון להפעיל טיסות. טענת ועדת הטייסים היא שחוסר במדריכים מיומנים ומנוסים יפגע בתכניות הרישוי וההדרכה בחברה, טייסים עלולים לאבד את רישיון הטיסה שלהם ואל על לא תוכל לעמוד בתכנית הטיסות המתוכננת"

מאז השיא שנרשם ב-25 באוקטובר האחרון, מניית אל על איבדה לא פחות מ-35%, זאת ברקע למשבר מול ועד הטייסים שגרם לפגישה משמעותית בדו"חות החברה.    

להלן תגובת אל על:

מדינת ישראל אימצה את התקנות הבינ"ל והחל מנובמבר 2014 טייסים יכולים לטוס טיסה מסחרית עד גיל 65 בלבד. ביה"ד הארצי דחה את תביעת הטייסים באשר לתנאי העסקתם לאחר גיל 65, ומתנהל מו"מ בראשות יו"ר ההסתדרות במטרה להגיע להבנות בנושא. במהלך המו"מ, שטרם הסתיים, נדונים גם תנאי העסקתם של מאמנים/בוחנים מקרב בני קבוצת גיל זו.

למרות שהמו"מ טרם מוצה, ועל מנת להפעיל לחץ על ההנהלה ויו"ר ההסתדרות, החליטו המאמנים/בוחנים בני 65 כי הינם "חולים" ולא התייצבו להדרכות אליהם תוכננו. חברת אל על מצרה על פעולות כוחניות אלו של המאמנים/בוחנים בני 65 ומצפה כי ימלאו את משימותיהם כמתוכנן ויאפשרו למצות את המו"מ בראשות יו"ר ההסתדרות. ראוי להדגיש כי נושא זה לא היה חלק מההסכם שנחתם. לא צפויים שיבושים בלו"ז הטיסות.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אין 16/01/2017 05:19
    הגב לתגובה זו
    אלפי שעות לא עושים אף אחד מורה טוב.
  • 5.
    פיילוט 15/01/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    כנוסע אני לא מוכן לטוס עם הטייסים החולים האלו. לא מתאים לי אני חושש שהמחלה תחמיר באמצע האוקיינוס עדיף להביא מחול טייסים בריאים
  • 4.
    מישהו 15/01/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    מערכות ההפעלה של היום לא דומות בשום צורה לאלה שהיו לפני שלושים שנה. לא מבין איך 30 שנות ניסיון עדיפות על 15 או 20. הגיע הזמן שהטייסים הותיקים יצאו לפניסה ויפסיקו כבר לחלוב...
  • 3.
    יעקב 15/01/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    העולם התפתח. החברות טסות בלילה, ביום, וגם בשבתות וחגים. המטוסים חדישים, הטייסים צעירים ומיומנים במיוחד לתעופה אזרחית . אין אפליה של הנוסעים (לשל: אם אתה יהודי חרדי אתה מקבל תנאים מועדפים). אין ועדים כוחנים..... אל על לא שם.....
  • מישהו 15/01/2017 11:38
    הגב לתגובה זו
    הנהלת אל על מנסה בשנתיים האחרונות להפוך את החברה למודרנית אבל הטייסים לא מפסיקים לתקוע מקלות בגלגלים ולקרקע טיסות.
  • א 15/01/2017 12:49
    האמת תמיד איפה שהו באמצע. עובדה - כשטייסי / דיילי / פקחי לופטהנזה שובתים - כולם מרגישים זאת. לעומת זאת, כשאין שביתה, אז הכל מתקתק. באל על עושים שביתה איטלקית (חולים, טסים לאט, מאחרים...) וזה ממש על בשרם של הנוסעים.
  • 2.
    א 15/01/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    אם אתם רוצים להתעמת עם ההנהלה שלכם, זו זכותכם. אבל למה אתם משבשים טיסות ובכך דופקים את הנוסעים שממש לא קשורים למדריכי הטיסה הוותיקים? תנקבו צמיגים להנהלה, תשביתו מבנים - למה לשבש טיסות?
  • 1.
    חוזרים לשער 60 (ל"ת)
    אל על 15/01/2017 10:58
    הגב לתגובה זו