חשש להתפטרות קולקטיבית באל על: ההנהלה פנתה לבית הדין לעבודה
הסאגה באל על לא נגמרת. בהמשך להודעת ההנהלה מהבוקר לפיה נציגי הטייסים נטשו בהפגנתיות את שולחן המשא ומתן הלילה, ההנהלה פנתה אחר הצהריים לבית הדין האזורי לעבודה בבקשת צד בסכסוך קיבוצי לסעדים זמניים דחופים.
מניית אל על 1.3% שזינקה 3.5% מוקדם יותר היום במהלך המסחר, עולה כעת 1.3% "בלבד".
נזכיר כי ב-6 לפברואר בית הדין לעבודה הורה לטייסים לחזור לשולחן הדיונים, אך הדבר לא מנע מהם לא להתייצב לטיסות. לאחר מכן הטייסים הוציאו הודעה חד צדדית על סיום המשבר, אך ההנהלה הוציאה הכחשה גורפת. כעת נראה כי המשבר רחוק מלהסתיים.
בקשת החברה היום הוגשה לקראת כניסתן לתוקף של הודעות ההתפטרות שנמסרו לאל על באופן קולקטיבי על ידי מספר טייסים בתפקידי פיקוח באגף מבצעי אוויר שביקשו לסיים את תפקידיהם כמפקחים.
- הפלסטיק והתחבורה בראש: החברות שנהנות מהירידה במחירי נפט
- אל על חוזרת לחלק דיבידנד - כמה היא תחלק השנה?
מעל על נמסר: "הכניסה לתוקף של התפטרות המפקחים בימים הקרובים עלולה לגרום לכך כי לא תתאפשר הפעלת טיסות החברה, דבר שיגרום לחברה לנזקים שאין החברה יודעת להעריכם בשלב זה. לאור זאת, פנתה החברה לבית הדין בבקשה להצהיר כי ההתפטרות של המפקחים מהווה שביתה שלא כדין ולמנוע נקיטת פעולה אשר תגרום שיבוש הפעילות בחברה. יצוין כי במסגרת ההסכם בין החברה לבין מגזר הטייסים אלו התחייבו לשקט תעשייתי בתנאים אשר פורטו בהסכם. חרף האמור אירעו שיבושים נוספים ובעקבות זאת ניתן צו ארעי של בית הדין האזורי לעבודה בתחילת פברואר המחייב את נציגי מגזר הטייסים להפעיל מרותם ופיקוחם הארגוני על מנת לגרום לשקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה".
מוקדם יותר מסרה אל על כי אמש לאחר פגישת מו״מ קצרה בניסיון נוסף להגיע להסכמות בסוגיית הטייסים הוותיקים, נטשו נציגי הטייסים את שולחן המו״מ תוך שהם מותירים המומים את יו״ר ההסתדרות ואת הנהלת אל על, במשרדי ההסתדרות. "הרקע לפיצוץ הוא סירובם של הטייסים לנוסחה הבסיסית ביותר ביחסי עבודה - שכר תמורת עבודה. דרישת ההנהלה לבצע 9 ימי הדרכה בממוצע לחודש תמורת שכר של למעלה מ-50 אלף שקל נדחתה על הסף. נציגי הטייסים אינם מהססים להמר על מקום עבודתם של אלפי בתי אב המתפרנסים מאל על והופכים שוב את קהל לקוחותיה של החברה לבני ערובה, זאת רק לאחר שבוע מפרסום החלטת בית הדין לעבודה בו ניתן צו חד משמעי המורה להם לשוב לפעילות מלאה וסדירה ללא שיבושים", מסרו מהנהלת אל על.
על השפעת המשבר המתמשך בין הטייסים להנהלה אפשר לראות עוד בדו"חות לרבעון השלישי כאשר אל על הציגה ירידה של 25% בשורת הרווח בשל גידול חד בהוצאות ההפעלה. בשל שיבושי הטייסים, החברה נאלצה לחכור מטוסים בניסיון למנוע ביטולי טיסות והדבר יצר מעמסה כספית גדולה. עם פרסום הדו"חות המניה צללה ב12.8% במחזור עצום של 118 מיליון שקלים, המחזור הגבוה אי פעם במניה, ומשם המפולת נמשכה. (לניתוח על המניה - לחץ כאן)
- 9.ירושלמי 14/02/2017 21:07הגב לתגובה זואין זכות קיום לחברה כל כל גרועה, כל כך מנותקת מעילם התעופה היום... תיעלמו כמה שחותר מהר!! דארויניזם טבעי של התנהלות קלוקלת...
- 8.מרכז הליקוק 14/02/2017 17:23הגב לתגובה זואם לביבי ושרה מותרואם לחכ״ים מותר להעלות את הפנסיה שלהם 25% ולקבל המון על לא כלוםואם לעוד שמרון מותר וכו וכוגם לנו מותר לצחוק כל הדרך לבנק
- 7.המלש 14/02/2017 17:23הגב לתגובה זוהטייסים חצופים במידה רבה מאד. מרויחים טוב מאד. מפרנסים בכבוד. מעטים במשק מרויחים שכר כה רב. אז למה בשביתות .למה על גב הנוסעים. החברה פשוט תתפרק יפטרו אלפי עובדים. וגם עוד אלפים שנותנים שירות לאל על. הנזק עצום. לא טוב למדינה ולכל החברות בארץ. יש כאן רצון להרוס.
- 6.חדשות נפלאות: אל על לא תטוס !!!!! (ל"ת)יעקב 14/02/2017 17:03הגב לתגובה זו
- 5.סרגיי 14/02/2017 16:42הגב לתגובה זוהואקום.
- 4.באמת יש עוד אנשים שטסים אל-על ? (ל"ת)אנונימי 14/02/2017 16:15הגב לתגובה זו
- 3.יש ר א לי 14/02/2017 16:02הגב לתגובה זותחזית שלי לאור האווירה
- 2.בני יוסף 14/02/2017 12:22הגב לתגובה זו50,000 ש"ח ל-9 ימי הדרכה ? אז בואו ונראה על מה מדובר. בארץ אין סימולטורים לכן, מבצעים את ההדרכות בחו"ל. כל הדרכה היא מינימום 3 ימים בחו"ל (היגענו ל- 27 ימים מינימום). מעבר לכך, חוק בינלאומי אומר "טייס (קצין ראשון ו/או קברניט) שלא יבצע הדרכות, לא יורשה להטיס" אפילו עפיפון. אז עם למנהלי אל על, "מפריע" לשלם סכומים אלו, תמצאו מדריכים בדפי זהב ותפסיקו להציג את הטייסים כגורם הרע. אם אני לא טועה, בארקיע ובישראייר הטייסים מרוויחים יותר, האווירה שם נעימה יותר, המטוסים מאובזרים יותר -הכל יותר. אז במקום להטיל רפש על הטייסים שלכם, תעשו בדק בית. דרך אגב, כמה אתם משלמים לדיילים ולצוותי הקרקע ? למסכנים האלו אין אפשרות לממן עו"ד שילחמו בכם. והיכן ההסתדרות שתעזור להם ? סתם חומר למחשבה.
- לך תחפש יא טייס חזיר. בסך הכל נהג מונית משודרג (ל"ת)זנגיף 14/02/2017 16:04הגב לתגובה זו
- נראה לי שאתה טייס (ל"ת)אבי 14/02/2017 16:04הגב לתגובה זו
- 1.מושקע 14/02/2017 09:11הגב לתגובה זואני עובד כשכיר. ולא אני לא טייס. חבריי בני 50 מחפשים עבודה בלי הרף אך אנחנו כמו זבל נזרקים לרחובות והממשלה לא עושה כלום. טייס מרוויח יפה כל חייו בלשון המעטה (כן, אני יודע כמה) וכל זה לא מספיק... החזירות הזו משאירה ציבור עובדים שלם ברחובות בלי עבודה מהדיילים על לתחומים אחרים. בית המשפט פסק ואותם זה לא מעניין. חזירות ישראלית ללא הרף.
- א 14/02/2017 11:57הגב לתגובה זואלפא יכול לשבש הוצאת טיסה. אלפא בז לפסקי דין. למה, למי הוא חייב? את אלפא לא מעניינים "האומגות" במחלקות תיירים שנתנו בו את אמונם ושילמו מכספם שלא ממש גדל על עצים. מבחינתי כל "אלפא" כזה שמשבש טיסה יזומן לבירור ויעוף הביתה ללא פיצויים. יש בעולם המון טייסים מאומנים, מנוסים וחדורי רצון להתפרנס (בכבוד!) - ראו טייסים בריטיים צעירים שמועסקים במקומות מאוד מאתגרים אי שם באיי אינדונזיה כדי לצבור נסיון ושעות טיסה.