מנכ"ל אשדר: "ההאטה כעת בשוק הדיור זה חדשות רעות מאוד - כי בסוף זה יתפרץ"

בשיחה עם Bizportal התייחס ארנון פרידמן לסיטואציה במשרדי המכירות, ולנתון הלמ"ס האחרון
 | 

שוק הדיור פתח את 2017 בנקודה מאוד מעניינת. אמנם יש מחלוקת לגבי נתון מחירי הדירות האחרון ששחרר הלמ"ס, אבל על דבר אחד אין מחלוקת - השוק נכנס להאטה משמעותית ביותר (והנה הנתונים). המשקיעים יוצאים, והרוכשים נעלמים. מצב דומה ראינו בימיו של לפיד כשר האוצר ברקע לכותרות על הצפי להשיק מע"מ 0% על דירות, ואנחנו יודעים איך זה נגמר. האם הפעם המצב שונה או שמי שמחכה עם רכישה הדירה שוב יצטער? ברקע לסיטואציה, שוחחנו עם מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן.

אז מה אתה אומר על כיוון מחירי הדירות כעת? 
"אני חי את השוק ולא רואה ירידות מחירים בכלל. אני רואה שקצב המכירה של הדירות היקרות יותר בירידה (לא המחיר). הקצב הוא איטי יותר כי הן יקרות מידי כעת לחלקים גדולים בציבור, כלומר כוח הקנייה של הציבור נשחק. לעומת זאת, קצב מכירה של הדירות הזולות יותר, נשאר פחות או יותר אותו הדבר. מעבר לזה, ישנה גם תופעה מדאיגה ששוב חוזרת כבר בפעם הרביעית. חלק מהציבור יושב על הגדר ומחכה. מספרים לו 'הנה היפוך מגמה, המחירים הולכים לרדת'. אז הציבור מחכה, ואותי זה מדאיג".

"יש לנו פרויקטים בפריפריה, למשל בחריש וטירת הכרמל. שם יש קצב מכירות שהוא טוב. הציבור מחפש את הדירות היותר זולות. השינוי שרואים הוא בפרויקטים יקרים יותר באזור המרכז. בדירות שהמחיר הוא מעל 2 מיליון שקל, כמו שיש לנו בנווה מונסון או בת ים, שם רואים קצב מכירות איטי יותר. מדובר במחיר ולא באזור. בכל מקום שמחירי הדירות יקרים, קצב המכירה איטי. אני מאמין שגם דירות יד 2 במחירים האלה קצב המכירה איטי יותר מדירות ב1-1.5 מיליון שקל". 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מעבר לאינטרס שלך כמוכר דירות, למה זה מדאיג שאנשים לא קונים? 
"כשאנשים לא קונים דירות בגלל ציפייה לירידת מחירים, הביקוש האמיתי לא יורד כתוצאה מכך, אלא נותר כבוש ויתפרץ בהמשך. ראינו את זה אחרי המחאה החברתית ואח"כ עם תכנית מע"מ 0. כל פעם שהציבור מבחינה פסיכולוגית האמין שהולך להיות שינוי ועצר רכישת דירות, לאחר כמה חודשים הביקוש התפרץ מחדש, ועוד נוספו אליו הביקושים הטבעיים (גידול טבעי, נישואי זוגות). יש להבין, הביקוש הקשיח לא מחכה. האוכלוסייה כל הזמן גדלה, ישנו גידול של כ-180 אלף נפש בשנה. בחלוקה של ממוצע 3.5-4 נפשות לבית, יוצא ביקוש קשיח של בערך כ-40-50 אלף דירות בשנה". 

לדברי פרידמן, "אם במהלך השנה, ישנה ירידה בקצב רכישת הדירות, ונניח שבמקום 40 אלף דירות שקונים בשנה, רכשו בממוצע 30 אלף דירות. בסופו של דבר, 10 אלף איש שלא קנו יצטרפו ל-40 אלף של השנה הבאה. ככה נוצר מצב, שבשנה הבאה יהיה ביקוש של 50 אלף דירות. לכן, כשיש ירידה בהיקף המכירות, ואין ירידה אמתית בביקוש, מדובר פה בחדשות רעות ובביקושים כבושים".

איך אתה מסביר שבלמ"ס מדברים על מלאי דירות לא מכורות מהגבוהים שהיו?
"בלמ"ס אומרים שמלאי הדירות הלא מכורות הגיע ל-30 אלף דירות. אני לא יודע איפה המלאי הזה. אצלנו בשנה שעברה (2016) הייתה תופעה הפוכה, התחלנו עם מלאי יותר גדול ממה שתכננו וקצב המכירה היה גבוה יותר מהוצאת היתרים והגדלת המלאי. כך שאצלנו, הייתה ירידה במלאי ואינני יודע אם המצב אצלנו משקף את המצב אצל שאר הקבלנים. אני גם לא שומע, על פרויקטים שסיימו את הבנייה שלהם ונותרו בהם עשרות דירות לא מכורות. אני לא מכיר כאלה פרויקטים. לא שלנו וגם לא של אחרים. אני לא שומע על כאלה דברים". 

פרידמן מתייחס בדיוק לעניין הבעייתי בנתוני שוק הדיור. רק לפני כשבוע, בנק ישראל קבע כי ישנה הטיה של 10% בנתוני התחלות וגמר הבנייה של הלמ"ס. עוד קודם לכן, דו"ח לעניין הביקוש לדירות חדשות ולדירות שאינן חדשות הוקפא עקב בעיה מהותית בנתונים שעברו ממשרד הבינוי והשיכון. בלמ"ס סבורים שככל הנראה, קצב המכירות של דירות מקבלן לא ירד בצורה כה דרמטית ול-Bizportal נודע כי הדו"ח לעניין הביקוש לדירות צפוי להתפרסם ב-14 למארס". 

נתעלם רגע מהנתונים, מה התחושה שלך לכיוון השוק?
"אני חושב שיש בעיה של פער גדול בין ההיצע לביקוש באזורי הביקוש והמרכז. הקרקע המתכוננת כיום לבנייה ושיווק באזור המרכז הולכת וקטנה, ועיקר הביקושים הם במרכז". 

"במקביל, המדינה מצליחה בתקופה האחרונה לשחרר קרקעות זמינות לבנייה בעיקר באזורי הפריפריה. היא מייעדת אותם לתכנית 'מחיר למשתכן' ושולחת לשם בעצם את הזכאים לקנות דירות, כשברוב המקרים זה מקומות שלא מעוניינים לגור בהם. כתוצאה מכך רואים אחוז גבוה של ביטולים. מעבר לזה שישנן בעיות אחרות בתכנית הזו. ברוב המקרים, הדירות גדולות מידי שאינן תואמות לזכאים או שאינם מסוגלים לרכוש דירות כה יקרות כתוצאה משטח גדול אפילו שהמחיר למ"ר אטרקטיבי".

"לכן אני מניח שבטווח של מספר שנים, יהיה לנו הרבה דירות להשכרה במחיר למשתכן בפריפריה. אלו דירות שרכשו זכאים שבפועל ימשיכו לחפש דירות באזור המרכז. הם לא יוכלו לקנות במרכז כי הם לא יוכלו למכור את הדירה שלהם בפריפריה. אותה הדירה שבה זכו במחיר למשתכן, לא ניתן יהיה למכור אותה ב-8 שנים הקרובות. זאת משום שלוקח כ-2-3 שנים עד שהדירה מוכנה. תוך שבמסגרת התכנית, אסור למכור את הדירות 5 שנים לאחר המסירה. כל עוד לא ימכרו שם את הדירות - לא יוכלו לקנות דירה נוספות למגורים באזור המרכז. כך הם ידחקו לשוק השכירות ושם צפויה בעיה קשה כי המשקיעים מוכרים דירות כיום בשל צעדי הממשלה".

"בפריפריה בהחלט יכולה להיות ירידה מחירים"
"המדינה מסוגלת להגדיל את ההיצע בפריפריה ושם יתכן שההיצע יהיה גדול יותר ביחס לביקושים. אם הולכים ומאשרים 10,000 דירות באשקלון, ב"ש, הקריות ונהריה בזמן שהביקוש האמיתי לאותם אזורים כנראה יהיה קטן יותר, בהחלט יכולה להיות ירידת מחירים בטווח של כמה שנים".

ומה לגבי אזור המכרז? "כדי שב-5 שנים הקרובות יקרה משהו באזור המרכז, צריך כבר היום תכניות מאושרות לבנייה. אנו יודעים את המשמעות ואת הזמן שלוקח מרגע של תכנית מאושרת עד שניתן לבנות ולמכור ולאכלס את הדירות. הסיבה לכך שהמדינה לא משווקת במרכז, היא שאין  באזור הזה למדינה שטחים פנויים בהיקפים ניכרים. במקומות מסוימים שכן מנסים לקדם נבלמים ע"י רשויות מקומיות שנלחמות בתוספות יח"ד בתחומן".

אתה יכול לתת דוגמא לתקיעות כזו של פרויקט בשטח בגלל רשויות?  
"בוודאי. יש לנו פרויקט מחיר למשתכן שזכינו להקים בטירת הכרמל. התנאי לקבלת היתר הבנייה היה הרחבת מכון טיהור השפכים בעיר שמבוצע על ידי הרשויות. מבטיחים לנו שבתחילת שנה הבאה יתחילו את הרחבת מכון הטיהור ואפשר יהיה להוציא היתר, בינתיים אנחנו מחכים. אחרי זה עוד אומרים לנו שייקח 3 שנים להשלמת הביצוע בפועל של ההרחבה מכון טיהור השפכים בעיר, תוך שזה תנאי לאכלוס (טופס 4) הבניינים ולנו לא ייקח 3 שנים לבנות את הבניינים".

"קורה פה מצב שאם אוציא את ההיתר בסוף שנה זו (2017) תחילת שנה הבאה, אני עדיין לא באמת אתחיל לבנות. כי לי לוקח שנתיים לבנות ולמסור את הבניין, אז אני אחכה שנה עד שיגמרו את מכון השפכים ורק אז אאכלס את הדיירים? ככה יוצא שלמרות שיש תכנית מאושרת בשטח, יהיה אפשר להתחיל לבנות רק בעוד שנתיים. התכנית הזו שווקה ברשות מקרקעי ישראל כבר לפני שנה. בשורה התחתונה, במקרה הזה, ממועד אישור התכנית ועד מועד תחילת הבנייה יעברו כ-3 שנים. עד האכלוס של הדירות יעברו עוד שנתיים או אפילו שנתיים וחצי. סך הכל למעלה מ-5 שנים בגלל הרחבת מכון השפכים והעיכובים של הרשויות". 

נחזור לתחזית -  מה יקרה פה בשנה-שנתיים הקרובות? 
"במושגים של הענף שלנו, לדעת מה יקרה בשנה-שנתיים הקרובות זה מאוד קל. מסתכלים אילו תכניות מאושרות היום, כאשר מה שלא מאושר היום - לא יבנה בשנתיים הקרובות. אין פה קוסמות. הדבר היחיד שיש זו פסיכולוגיה. לספר סיפורים ולהטעות בנתונים. אני אומר לך הפרסום האחרון של ירידה של 1.2% בסוף שנת 2016 זו הטיה במספרים. המחירים לא ירדו. המחיר הממוצע שניתן משקלול המכירות מראה ירידה. אבל אם יסתכלו בכל אזור ואזור ובכל סוג של דירה יראו שהמחיר לא ירד. אבל גורמים לאנשים לשבת על הגדר".

וזה שהם יושבים על הגדר, לא יגרום לך להוריד מחירים במשרדי המכירות? 
"לא. זה לא מה שגורם לשנות מחירים. עקרונית, אני מסתכל מה מכרתי בחודש האחרון בכל אתר ואתר, ובאתרים שבהם המכירות שלי מתאימות ליעדים אז אני משאיר את המחיר זהה. במקומות בהם מכרתי מעבר ליעדים שהצבתי לעצמי, אז אני מעלה מחיר. במקומות שבהם מכרתי פחות, אז אני מגדיל את שיעור ההנחה או מרשה הנחה חריגה בעסקאות".

עוד אומר פרידמן: "כשאני עושה את הדיון בעניין ההגעה ליעדי המכירות, ואומרים לי אנשי המכירות בשטח, 'תשמע החודש היו פחות כניסות לאתר' (מתעניינים) או 'לא הגיעו בכלל לפגישות מכירות מתעניינים', אז אני  מבין שיש פה שוק שנכנס להמתנה. כי כשלא נכנסים אנשים למשרדי המכירות, ובמקביל לא באמת קרה משהו בשוק, זה אומר שאנשים פשוט לא יוצאים מהבית כי הם שמעו או קראו שהשוק בבלימה ושהמחירים צפויים לרדת. לכן הם לא מזדרזים ללכת ולבדוק מה קורה במשרדי המכירות ולהתעניין ברכישת דירות. הם אומרים 'מה יש לי למהר, בוא נחכה כמה חודשים ואז נלך לחפש דירה'".

אז מבחינת אשדר אתה לא מודאג מההאטה הנוכחית בשוק הדיור?
"ההאטה הזו מדאיגה אותי כי היא אומרת שיש ביקושים כבושים שעתידים להתפרץ בהמשך. והתופעה הזו שבמקום שאנשים יקנו כשהם צריכים הם מחכים ואז הקונים באים בגלים. זה לא טוב לנו. אנו מעדיפים קצב מכירות שיהיה זהה לאורך כל השנים ולכל תקופת הבנייה. אנחנו לא מעוניינים שיהיו לנו חודשים 'מתים' מה שנקרא עם קצב מכירות נמוך ואחרי זה חודשים אחרים עם קצב מכירות גבוה. זה לא משהו שמתאים לנו. אנו מעדיפים קצב אחיד ושהמחירים לא ימשיכו לעלות".

המחירים ירדו בשלב מסוים? 
"אני אומר שאם תהיה ירידה במחירים היא תהיה בפריפריה או באזורים בהם יש כמות עצומה של דירות שנמצאות בבנייה ולא נמכרו. עלולים להיות שם יזמים קבלנים שעושים את אותו שיקול שאני אמרתי קודם לכן ומסתכלים ואומרים 'רגע, יש בניין שמסתיים עוד חצי שנה, נשארו הרבה דירות. אז אנחנו מגדילים את שיעור ההנחה באותו האתר'. אבל אני חייב לומר שאני לא רואה לפחות באתרים שלנו את המצב הזה קורה".

ומה אתה אומר על הפרסום האחרון של הלמ"ס?
"מנסים לבלבל אותנו עם הפרסומים. בפרסום הלמ"ס, מדובר בבחינה של מחיר דירה ממוצע אל מול מחירים בחודשים קודמים. הם לוקחים את סך העסקאות ומחלקים במספר יח"ד שנמכרו. את התוצאה משווים למה שהיה בחודשים קודמים. מה זה אומר? שאם נמכרו יותר דירות בפריפריה או נמכרו יותר דירות 3 חדרים, אז המחיר הכללי נראה נמוך יותר". 

פרידמן מספק חישוב שיחזק את הטיעון שלו לכך שהמדד של הלמ"ס בעייתי בראייתו: "נניח בחודש מסוים נמכרו 10 דירות באזור המרכז במחיר של 1.5 מיליון שקל ו-10 דירות נוספות בפריפריה במיליון שקל. סך הכל מדובר במכירות של 25 מיליון שקל. אם נחלק זאת ל-20 דירות (סך הדירות שנמכר באותו החודש), הממוצע של המכירות שהתקבל הוא 1.25 מיליון שקל. נניח חודש לאחר מכן, נמכרו באזור המרכז 5 דירות בלבד, והמחיר עלה ב-5% לכדי 1.575 מיליון שקל. במקביל, בפריפריה נמכרו 15 דירות שהתייקרו אף הן ב-5%, כך שנמכרו דירות באותו החודש במחיר ממוצע כ-1.05 מיליון שקל. כלומר סך המכירות הכולל בנו בסך של כ-23 מיליון שקל בחודש השני, ובחלוקה ל-20 דירות שנמכרו, מדובר במחיר ממוצע של 1.18 מיליון שקל. כלומר, המחיר הממוצע ירד, אפילו שבפועל הוא עלה". 

לדבריו, "ברגע שלוקחים יותר מכירות של המוצר הזול, ובמקביל יורד היקף המכירות של המוצר היקר באזור המרכז, נוצר מצב שהמחיר הממוצע של הדירות שנמכרו ירד וזאת על אף שהמחירים עלו. זוהי דוגמא אחת של פריפריה מול מרכז. באותה נוסחה ניתן לראות כי אם נמכרו דירות יותר גדולות בחודש אחד ובחודש אחר דירות קטנות, וגם נראה ירידת מחירים שהיא רק לכאורה".

אתה למעשה אומר שמדד לא ממשלתי (השמאים) עדיף על הממשלתי (הלמ"ס)? 
"לשכת השמאים לא מסתכלת על הממוצע הכלל ארצי, אלא בודקים בישובים הגדולים ובודקים רק דירות 4 חדרים חדשות או יד 2. אם נתמקד בבדיקה של דירות דומות באותו מקום וגודל, מאותו הסוג, נראה שאין ירידת מחירים. השמאים אומרים 'אל תערבבו אותנו עם הממוצע' (כפי שמוצג בלמ"ס), והם צודקים הוא לא מעניין. זה לא מספק תשובה לשוק הדיור. מדד מחירי הדיור בלמ"ס בעיקר מאפשר מבט על כוח הקנייה של השוק". 

פרידמן מסביר מדוע מדובר במדד שמספק הסבר לכוח הקנייה בלבד: "להבנתי כשרוכשים באים לקנות דירה, הם סוחטים עד המקסימום שהם יכולים לגייס מבחינה פיננסית, ומה שיוצא מכך – הם קונים דירה. נניח ומחר מחירי הדירות ירדו, הם לא יקנו דירות יותר זולות. אלא הם יקנו בהתאם ליכולת שלהם. אני זוכר את עצמי ברכישת הדירה שלי. אני לא הלכתי לחפש דירה ובדקתי אח"כ כמה כסף יש לי. אלא עשיתי חשבון כמה כסף והון עצמי מול המשכנתא שיכולתי לקחת, ולפיכך הבנתי שזה הסכום שאיתו אמצא דירה. ככה היה עליי לבחור לגור במרחק מהמרכז, בדירה גדולה או בדירה באותו סכום כסף שהיא קטנה יותר וישנה יותר".

תגובות לכתבה(151):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 74.
    אתר מאטה את קצב הבנייה ואשמה לא פחות
    מישהו ידוע 30/03/2017 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זוכי מחיר למשתכן בקרית מוצקין כבר יותר מ- 3 חודשים ללא מענה ברור, מחירים ומפרטים בסיסית של הדירות. אשדר מאטה את קצב הבניה בתקווה שמדד תשומות הבניה יעלה וכך ירוויחו יותר מהזוגות הצעירים, שלרוב אין להם הרבה מה להציע. החברה מחכה שמדד תשומות הבניה יעלה ואז יעשו עוד קופה על הצעירים הללו.
    סגור
  • 73.
    כחלון התותח לראשות הממשלה (ל"ת)
    סמי 28/02/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 72.
    חזירי הקרטל - אין קונים? תורידו מחירים. 2 מליון על מה?!
    רק מחיר למשתכן 26/02/2017 18:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    דירה שעלתה לפני 5 שנים 1.6 מליון לפתע הפכו ל-2.5 מליון מישהו השתגע שם וחושב שימצא עוד פראיירים מצרפת שיקנו אצלו אז תמתינו.. שיבושם לכם. כולם קונים במחיר למשתכן.
    סגור
  • אין לך 2 מליון? תקנה בק.גת/ק.מלאכי במליון. ויש דירות גם
    המוכיח 27/02/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ב- 800 אלף אמנם לא חדשות אבל סבירות, אחלה לזוג צעיר. ותישאר עם הרבה עודף בכיס.
    סגור
  • 71.
    מנסיוני
    זאב 26/02/2017 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצער רובכם פה, תפילות, קינאה ואמונות טפלות ברוב המקרים לא מספקים את הסחורה אחרת בני ברק היתה כבר מזמן יותר יקרה מכפר שמריהו
    סגור
  • טען עוד
  • 70.
    הוא בלחץ אטומי . הסיפור בדרך למטה. (ל"ת)
    מתווך 24/02/2017 22:22
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 69.
    וואו, לאיזה היסטריה של תגובות הכנסת את ההומלסים ויחצני
    שם טוב 23/02/2017 22:21
    הגב לתגובה זו
    2 5
    האוצר, שלשול של תגובות מוטרפות כאלו לא קראתי מזמן, האמת כואבה, אבל תכאב עוד יותר בהתייקרויות הבאות, אז מי שממשיך לשחק אותה בת יענה, שיגור בחולות ויאכל חצץ....
    סגור
  • חבל על המאמץ להסביר. אנשים פה מקבלים כסף בשביל תגובות
    המוכיח 26/02/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כנס לקבוצה שלהם בפייסבוק ותבין. תראה איך מחלקים להם הנחיות איפה להגיב ומה לכתוב ורק מלראות את מי הם מהללים, אפשר להבין איזה גורם עומד מאחורי התגובות.
    סגור
  • 68.
    לא יעזור לכם לעשות אוהב/לא אוהב לתגובות. כדי לקנות דירה
    שאפיק 23/02/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
    5 16
    צריך לצאת ולעבוד, ולא לנבור בפייסבוק ולקבל הנחיות מראש הקבוצה באיזו כתבה להגיב ואיפה לעשות לייק, שלא אגיד את שמו אבל תבינו לבד. שוב פוליטיקאים או כאלו שרצים לפוליטיקה מנצלים אתכם.
    סגור
  • שרון עידן?
    שי 24/02/2017 04:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הדביל הזה עוד חי?
    סגור
  • שיכנעת, אני הולך לקנות 4 דירות
    חישובי 23/02/2017 18:37
    הגב לתגובה זו
    12 5
    אז זהו שלא....
    סגור
  • תמשיך לשלם 7000 לחודש לבעל הבית אולי תקבל עציץ מתנה (ל"ת)
    המוכיח 26/02/2017 09:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אתה בבעיה חבוב (ל"ת)
    שם טוב 23/02/2017 22:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    חובה להיכנס
    איציק 23/02/2017 08:57
    הגב לתגובה זו
    3 3
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1029525453858654&id=541616855982852 וכל מילה נוספת מיותרת...
    סגור
  • לא נכנסים לקישורי וירוסים (ל"ת)
    אבי 24/02/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 66.
    כתבה אמיתית מסכים עם כל מילה שלה (ל"ת)
    מסכים 23/02/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • אז תקנה מותק
    חישובי 23/02/2017 18:36
    הגב לתגובה זו
    5 3
    יש לו במלאי לפחות 1000 דירות , לך ותקנה איזה 2 אחת לגור ואחת לממן את שתי המשכנתאות עם השכירות ועזובתנו בשקט
    סגור
  • כבר קניתי במרכז ונרגעתי:) עכשיו שיעלה, ירד, לא אכפת. וש
    שם טוב 23/02/2017 22:06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ושכול העדר יחזור להסתער ביחד כשיבינו שהממשלה עובדת עליהם בלהטוטי סטטיסטיקה עלובים.
    סגור
  • 65.
    רגע, אז יש האטה או אין? למה זה מוביל (ל"ת)
    דוד 23/02/2017 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 64.
    רק בוכים בפייסבוק כל היום. לכו תגורו בקרית גת ותעבדו
    דור של עצלנים 23/02/2017 08:29
    הגב לתגובה זו
    4 12
    במרכז. יש אחלה רכבת. מפונקים.
    סגור
  • לך תחפש את החברים שלך יא דבע
    חישובי 23/02/2017 18:35
    הגב לתגובה זו
    11 1
    לא קונים ולא נעליים, ממתינים בסבלנות, חיכינו שנתיים נחכה עוד שנתיים נחכה גם עוד 10 , לא לוקח משכנתא יותר מ 500 אלף
    סגור
  • 63.
    ירידת מחירים בעוד 10.. 9.. 8 .. 7...
    אזרח צייתן 23/02/2017 08:27
    הגב לתגובה זו
    12 6
    אי אפשר לעצור את זה כבר
    סגור
  • 62.
    הצחיק אותי שקשה לו להגיד את המילה הורדה במחיר.
    עמוס 23/02/2017 07:41
    הגב לתגובה זו
    9 4
    הוא אומר "מקומות שבהם מכרתי פחות, אז אני מגדיל את שיעור ההנחה או מרשה הנחה חריגה בעסקאות". כאילו המילה להוריד במחיר היא אסון. הכל קשקושים. הריבית על המשכנתאות עולה וזה הדבר העיקרי שמשפיע על שוק הקונים ומצנן את הביקוש. מצב השוק היום לא מצביע על מחסור בהיצע. בסוף שנת 2016 היו יותר מ 112 אלף דירות בבניה פעילה וכ 31 אלף דירות חדשות מוצאות למכירה (ממתינות על המדף). היצע גדול וביקוש קטן... אין ספק שאנחנו צפויים לראות ירידה במחירים אולי אפילו חדה.
    סגור
  • 61.
    ובסוף זה יתפוצץ ועוד איך, בירידה של 50% הלוואי שפחות (ל"ת)
    ישראל ישראלי 23/02/2017 07:12
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 60.
    משך מכירה של דירה בממוצע ארצי כ15.3 חודשים!! השוק מת!
    אדם 23/02/2017 05:35
    הגב לתגובה זו
    15 4
    כל הסיפורים של האינטרסנטים לא יעזרו, ההתרסקות בדרך. כך קרה ביפן,אירלנד ,ספרד ארצות הברית ועוד! חוקי הכלכלה פועלים גם בארץ הקודש!
    סגור
  • סבתא שלך מתה ולא השאירה לך דירה, רק בקבוקי ערק (ל"ת)
    אוצר 25/02/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 59.
    הבחור מודאג ובצדק -)) (ל"ת)
    ירון 23/02/2017 00:41
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 58.
    שום דבר לא יתפרץ כי אין כסף זה מה שאתם לא מבינים.
    ר 23/02/2017 00:36
    הגב לתגובה זו
    13 3
    יחס משכורות של 160 לדירה שום דבר לא יכול להתפרץ...הפסיכולוגיה שלכם כבר לא עובדת כי אין כסף...אתה מבין או לא ? אולי אתם מבינים אבל מנסים למכור את המלאים שלכם לאלה שעוד מצוייה פרוטה בכיסם...אבל המאסה כבר לא יכולה לקנות - שכח מזה.
    סגור
  • עד לפני 4 חודשים היה כסף ופתאום אין? מה פספסתי? (ל"ת)
    1 06/03/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 57.
    בגרמניה דירה 3 חדרים במחיר של 110000 E.תחבורה 365ימים,
    kkk 22/02/2017 23:53
    הגב לתגובה זו
    6 3
    פנאי בלי שבתות ו חגים,צעירים זו הזדמנות..
    סגור
  • וניאו נאצים + ריבוי מוסלמים וטרור.... (ל"ת)
    אבי 24/02/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • והילד שלך ישב בגן כמו חייל ולא יעיז לזוז ולנשום (ל"ת)
    אושר 25/02/2017 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 56.
    הגיע הזמן (ל"ת)
    המומחה 22/02/2017 23:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 55.
    היזמים וחברות הבניה מנפחי הבועה
    עומר 22/02/2017 22:18
    הגב לתגובה זו
    15 4
    הרווח הבלתי נתפס של חברות הנדלן מנפח את הבועה למימדים מפחידים. מר פרידמן , לאחר ההאטה תבוא הנפילה במחירי הדיור. כשחברות הבניה הזרות ייכנסו לתמונה ויבנו עשרות אלפי דירות בשנה ההיצע יהיה גדול ומחירי הדירות ירדו. אל תהלך אימים על הציבור. תורידו מהרווח שלכם ומהשכר המפוצץ ותוכלו להוזיל את הדירות.
    סגור
  • אם יש בועה, למה יש לכם בקבוצת פייסבוק איזה 70000 חברים?
    המוכיח 23/02/2017 08:35
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סימן שיש ביקוש, וחוץ מאלה שנמצאים שם, ויש את אלו שאין להם פייסבוק, יש עוד הרבה אנשים שאין להם בית ועובדים כדי להשיג אותו. לכו לעבוד, תפסיקו לעשן סמים ולמכור סיפורים לאנשים.
    סגור
  • 54.
    עוד קצת סבלנות- זה יגיע- פווווווווף יתפוצץ, רק סבלנות
    איציק 22/02/2017 21:52
    הגב לתגובה זו
    18 4
    לא יעזרו הבלה בלה בלה ועוד בלה בלה בלה יש סייקל, תמיד היה, תמיד יהיה, גם הפעם
    סגור
  • נכון, עוד 10, 20 מקסימום 30 שנים תהיה התייצבות במחירים. (ל"ת)
    שם טוב 23/02/2017 22:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 53.
    לא מוריד מחירים אבל...
    נשמע מנהל חכם 22/02/2017 21:30
    הגב לתגובה זו
    17 3
    במקומות שבהם הוא מוכר פחות הוא מאשר להגדיל את ההנחה...גאון!
    סגור
  • מצחיק אתה. אז בפריפריה הוא תוקע מחיר. ואם תשים לב
    המוכיח 23/02/2017 08:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    דווקא בפריפריה המחירים עלו ממש.
    סגור
  • 52.
    מה אתה מזכיר לנו את האפס שרצה להוריד את המעמ לאפס
    משה ראשל"צ 22/02/2017 20:30
    הגב לתגובה זו
    6 4
    זה לא רלוונטי לנושא שם אנשים חיכו למשהו כאן יש עצירה מסיבות שונות המחירים בשמיים
    סגור
  • שיחזור,יהיה טוב לכולם ולא רק לזוכים בקזינו טריפולי.... (ל"ת)
    שם טוב 23/02/2017 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 51.
    מחיר דירה בישראל
    huck 22/02/2017 20:14
    הגב לתגובה זו
    23 3
    הוא מהגבוהים בעולם ביחס למשכורות, נראה לי שאנחנו שניים רק לטיוואן. אני לא יודע מי הפסיכופטים שקונים דירה בעלות של 160 משכורות עם הלוואות להשלמת ההון העצמי. בכל אופן, אין שום חידוש במה שהוא אומר... יש לו מלאי של דירות שהוא מעוניין למכור ברווח מסויים ולכן הוא מתראיין ואומר שהמחירים לא ירדו הוא רק כן ציין שבמידה ואין קונים הוא ייתן ״הנחה״ יותר גדולה. בפעם האחרונה שאני בדקתי הנחה של 5%-10% במשרדי מכירות זו לא ״הנחה״ אלא ירידת מחיר מוסווית. שיהיה לנו בהצלחה
    סגור
  • 50.
    אני רואה כמה רבים אלה שמחכים שהבועה תתפוצץ
    אלי 22/02/2017 18:46
    הגב לתגובה זו
    7 13
    ומבין שהביקשים עצומים ואנשים מחכים והמחיר כנראה לא ירד. גלגלו קצת עם העכבר ותבינו
    סגור
  • רצון יש - יכולת אין
    דודו 23/02/2017 08:54
    הגב לתגובה זו
    3 3
    רצון זה דבר יפה, אבל רוב האנשים לא מסוגלים לקנות ברמות המחיר האלו.
    סגור
  • מה הקשר
    איציק 23/02/2017 07:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רוצים לקנות אבל לא יכולים במחיר הזה. אז מה זה משנה שרוצים?
    סגור
  • הספסרים לא יקנו והם המסה הרצינית שהובילה את העליות
    גודי 22/02/2017 23:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ולכן הירידות בדרך
    סגור
  • 49.
    אוקיי אז הבנו יש כמה חסרי דיור שחושבים שאם העבודה
    אני 22/02/2017 17:50
    הגב לתגובה זו
    6 13
    החדשה שלהם היא לשבת כל היום לרשום טוקבוקים ולאחר מכן להכנס שוב ולסמן לעצמם לייקים שזה מה שיוריד את מחירי הדיור אם זה עושה להם טוב שימשיכו אם זה.לבריאות! אבל בסוף כשיצטרכו לשלם עוד הרבה עשרות אלפי שקלים ישבו וכנראה יבכו.כחו את גורלכם בידכם ותשפיעו על עתידכם.חבל על כל זריקת הכסף לשכירות ועל עלית המחירים המטורפת שבו תבוא לאחר ירידת אלה שיושבים על הגדר!!
    סגור
  • מי אתה - תאכל אותה עם פיצוץ הבועה - הגיע זמן פיצוץ (ל"ת)
    ישראל ישראלי 23/02/2017 07:33
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • תמשיך לשחק אותה בת יענה ותאכל חול וחצץ (ל"ת)
    שם טוב 23/02/2017 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=שקרנים 22/02/2017 17:43
    הגב לתגובה זו
    11 3
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 47.
    לא לקנות .. המחירים בירידה (ל"ת)
    אנונימי 22/02/2017 17:38
    הגב לתגובה זו
    23 5
    סגור
  • חה חה חה .ועוד פעם חה חה חה. (ל"ת)
    אילה 22/02/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    8 10
    סגור
  • 46.
    לא לקנות! כתבה ממומנת! (ל"ת)
    אנונימי 22/02/2017 17:38
    הגב לתגובה זו
    20 4
    סגור
  • 45.
    מפסיק לקרוא ביזפורטל
    אנונימי 22/02/2017 17:38
    הגב לתגובה זו
    19 4
    אתר שכולו כתבות אינטרסנטיות וממומנות .
    סגור
  • הלוואי!!! (ל"ת)
    אושר 25/02/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    אלטרנטיבה לטרוף
    משה 22/02/2017 17:37
    הגב לתגובה זו
    12 3
    למה להשתגע ולהישתעבד , הגירה מסודרת עם ויזת עבודה לכל החיים וכרטיסי טיסה עולים 30000 שקל למדינות המערב וקניית בית פרטי על דונם אדמה באיזור טוב ולא יוקרתי עולה 1300000 שקל עם משכנתא בריבית קבועה ונמוכה בחצי מאשר בארץ ותוך שנה מבלי לחגוג בהוצאות ניתן להגיע לזה , זה בדוק ובוצע ע"י בני מישפחתי ותודה לאל מסודרים ומאושרים ומבלי איום יומיומי על חייהם רק צריך אומץ ונחישות לביצוע
    סגור
  • אתה צודק החיים באירופה או ארצות הברית יותר נוחים בלי כח
    kkk 23/02/2017 00:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כחלונים,ביבים,כשרויות שמעלים היוקר המחיה........
    סגור
  • איזה טמבל באירופה ממש לא אוהבים חזיריות (ל"ת)
    לך אפריקה 28/02/2017 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ויש במקום זה מוסלמים, טרוריסטים, ניאו נאצים,לבנים בחלון
    אושר 25/02/2017 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עם ציור צלב קרס בדם או בחרא, איומים על יהודים ועוד.....
    סגור
  • ועם אנטישמיות שמעלה ראש בכול העולם (ל"ת)
    שם טוב 23/02/2017 22:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    לכל המלגלגים, אנחנו בדרך למשבר רציני.
    בן אהרון 22/02/2017 17:29
    הגב לתגובה זו
    16 0
    כל כך הרבה דיעות מוטעות שנובעות מחוסר הבנה מוחלט בכלכלה ובתהליכים כלכליים. העיקר שמזלזלים ומלגלגים ...
    סגור
  • 42.
    ברגע שיתחילו ירידות לאורך זמן זה יביא לקירסה בשוק
    יורם 22/02/2017 17:27
    הגב לתגובה זו
    17 4
    מכוון שהציבור יבין סוף סוף שנדלן גם יכול לרדת או במקרה שלנו לקרוס!!
    סגור
  • מצחיק אחד. קומיקאי נכון? (ל"ת)
    אולגה 22/02/2017 18:13
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 41.
    אחינו נפגש עוד כמה חודשים
    אלון 22/02/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
    22 5
    אעלק לא תוריד מחירים... אם לא תוריד כבר לא תמכור ואז הבנק ידפוק לך בדלת וירצה שתחזיר לו הלוואות כמו מלך אתה יוצא ב 15% הנחה מטורפת בכל פרוייקט, כמה חודשים הבנתם? זה כל מה שצריך
    סגור
  • ניפגש אתה תהיה במצב יותר גרוע ושוב תכתוב את אותו דבר. (ל"ת)
    אולגה 22/02/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • הוא כותב אותן שטויות מ2008 וזה כול מה שהוא מסוגל לעשות (ל"ת)
    שם טוב 23/02/2017 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 40.
    למה להסתבך, התשובה מאוד פשוטה.
    אני תל אביב 22/02/2017 17:00
    הגב לתגובה זו
    26 2
    יש ירידה במכירות כי אין לאנשים 2 מליון שקל, נגמרו האנשים האלה, והמשכנתא התייקרה אז גם אין אפשרות להחזר חודשי כזה גבוה, נגמרים המשדרגים, נגמרים בעלי הירושות, ואנשים לא קונים כי הם מבינים שיסתבכו... מאוד פשוט.
    סגור
  • יותר פשוט ללכת לכול אתר בניה בת"א, דירות נחטפות עוד
    אושר 25/02/2017 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בפריסייל, ולא רק בת"א, גם ברמת גן, ראשל"צ ובאר יעקב.....
    סגור
  • 39.
    לארנון פרידמן
    איציק 22/02/2017 16:49
    הגב לתגובה זו
    17 5
    מנכ"ל יקר, כשאתה אומר חדשות רעות, למי אתה מתכוון? אילו בהחלט חדשות רעות לך ולאשדר אך לעשרות אלפי זוגות צעירים אלו חדשות טובות מאוד. אין להם כבר תחרות לא הוגנת של משקיעים מולם. בסוף זה יתפרץ, זה נכון אבל לא לכיוון שאתה מתכוון. המחירים ייאלצו להתיישר עם היכולת של השוק לשלם. וכיום השוק הוא רק רוכשי דירה ראשונה וגם להם יש את מחיר למשתכן. אז אם אתה רוצה להמשיך למכור דירות ולא נעליים לדוגמא, אתה יודע טוב מאוד מה אתה צריך לעשות. תהיה אמיץ, תהיה כנה, ותהיה הראשון. בהצלחה
    סגור
  • 38.
    כעת הכח אך ורק בידינו
    יאיר 22/02/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
    17 3
    אם נמשיך בעיקשות לא לקנות ולא להתפתות לעצמות שזורקים לנו הקבלנים("100,000₪ הנחה")- נראה אותם לבסוף על הברכיים -והמחירים המטורפים יצנחו.
    סגור
  • 37.
    בוא אני אגלה לך למה אתה לא מוכר במונסון
    גיא 22/02/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    27 2
    יש פרוייקט של מחיר למשתכן מעבר לכביש באור-יהודה, 1200 דירות במחירים שיהיו בערך 30%-40% פחות מהמחיר שאתה מבקש. אז או שתוריד מחיר או שתמשיך לספר לעצמך סיפורים
    סגור
  • הבעיה היחידה הקטנה לזכות במחיר למשתכן.מי ששפוי כדאי לו
    אפרי 22/02/2017 17:51
    הגב לתגובה זו
    4 11
    לקנות עוד היום.
    סגור
  • למה שמישהו יקנה באזור הזה גם ב50% הנחה??? (ל"ת)
    משקיע 23/02/2017 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    להרוס קל
    ג'ק 22/02/2017 16:05
    הגב לתגובה זו
    8 15
    כחלון הכריז מלחמה על ענף הבניה . הוא החליט להרוס את הענף בכל דרך ומחיר ,העיקר שיגיע לסיפוקו . שר אוצר ראוי דואג לצמיחה שתגדל ושתחלחל לכל העשירונים . בדרכו הוא עלול לעשות נזק לכל המשק להרבה שנים .
    סגור
  • הגם אתה ביבי מה יחלחל איזו שטות אתה מכריז רק פיצוץ בועה (ל"ת)
    'שראל ישראלי 23/02/2017 07:23
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • זו אכן מלחמה
    איציק 22/02/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אבל לא על ענף הבניה. רק על המחירים
    סגור
  • כחלון/אוצר הכריזו מלחמת כליה על אזרחי ישראל למי שעדיין
    אושר 25/02/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא קלט את הבעיה, בעלי דירות וחסרי דירות....
    סגור
  • הפד האמריקאי הכריז עליכם מלחמה, בהצלחה... (ל"ת)
    משקיע 23/02/2017 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    שאלה לקבלן ,איך עושה יגואר . מה עם 300 אלף זוגות צעירי
    בא 22/02/2017 15:59
    הגב לתגובה זו
    12 4
    ם שמחכים כרגע לדירה .
    סגור
  • 34.
    שאלה לקבלנים ,קניבל אוהב ילדים? (ל"ת)
    בא 22/02/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • שאלה אישית, למה אתה לא נוטל את התרופות סדיר??? למה? (ל"ת)
    שם טוב 23/02/2017 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    שהמחירים ירדו זה טוב לקונים ורע לקבלים - שיתפוצץ מטה. (ל"ת)
    רוני 22/02/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
    17 5
    סגור
  • 32.
    בכמה ירדו מכירות אשדר? האם האיש נשלח לשקר בתקשורת?
    דביר 22/02/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    28 4
    הקבלנים אחוזי אימה, אין להם מכירות, מה נותר? לספר לנו סיפורי סבתא, אולי ימצאו עוד איזה פרייר.
    סגור
  • נדע בקרוב בדוחות השנתיים
    יוסי גריי 22/02/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
    9 2
    לי זה נשמע שהוא מכין תירוצים מעכשיו
    סגור
  • 31.
    קבלן בפאניקה, רץ להתראיין ומשקר. הבועה מתפוצצת תוך כדי
    סמי 22/02/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    28 4
    קשה להאמין כיצד הונאה ושקר שלטו כאן עד לא מזמן וגרמו לאנשים להתשעבד לכל חייהם לטובת רווח לבנקים והקבלנים. הם ממשיכים לדבר כאילו לא קורה כלום, אבל החגיגה שלהם נגמרה, והם בפאניקה מוחלטת. למה הם ממשיכים? כי אין חוק שקובע שזו הונאה. אם היה איש מהם לא היה מעיז להמשיך לשקר.
    סגור
  • סמי מי שבפניקה הוא אתה ולא קבלן מולטימיליונר! (ל"ת)
    אפרי 22/02/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 30.
    המסקנה המידית מקריאת הכתבה
    יוסי פרפל 22/02/2017 15:42
    הגב לתגובה זו
    27 5
    שורט חזק על אשדר. מנכ"ל שלא מבין איך מודדים שינוי במחיר ומדבר כמו טוקבקיסט מצוי
    סגור
  • 29.
    מחכים לעליית ריבית? לא אצלנו ולא בשנים הקרובות (ל"ת)
    וגם לא בארה"ב 22/02/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • כבר עלתה פעמיים בארה"ב ותעלה עוד, אתה מסומם (ל"ת)
    משקיע 23/02/2017 21:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    מה שמיקר את מחיר הדיור לא ילך לשום מקום
    אלי 22/02/2017 15:34
    הגב לתגובה זו
    4 18
    אפשר לשבת על הגדר מתחת לגדר או בתוך הגדר מחיר הקרקע עדיין לא ירד, המיסוי (מחצית ממחיר הדירה) לא ירד המחסור לא יעלם והמוכרים לא קונים לפני שמכרו, מצד שני מעל 200 משכורות ממוצעות לדירה ממוצעת זה מטורף אין דבר כזה בעולם, זה מה שקורה כשנותנים לכוחות השוק לנהל את הכלכלה במקום הממשלה.
    סגור
  • כל מילה בסלע. (ל"ת)
    אלמו 22/02/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • זוג מטומטמים
    מתי חתונה 24/02/2017 04:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הממשלה היא מונופול בדיור גי היא שולטת בכול מרכבי ההציע, הממשלה קובעת מחירים אין שוק חפשי בדיור כמו גם בתחומים אחרים, יש מונופול ממשלתי
    סגור
  • 27.
    מה שיקבע הוא מחירי השכירות
    אורי... . 22/02/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 5
    אם מחירי השכירות ימשיכו לרדת הם יציינו מגמה, הפרוש של המגמה היא שהביקוש נענה על ידי היצע הולם. באשר לחששות? אין ממה ישנן מספיק דרכים להכניס קונים נוספים. הראשון בניהם הפסקת ההגבלות על ריבית משתנה מה שיחזיר אותנו לריבית של בין 0.7 ל 1.6%. זה לבד יכניס גידול בביקוש של עשרות אלפי יחידות.
    סגור
  • חבוב מחירי השכירות לפני קפיצה ענקית.על תאמין ללמס. (ל"ת)
    אלמו 22/02/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 26.
    דירה בישראל מעל 160 משכורות
    דן 22/02/2017 15:14
    הגב לתגובה זו
    19 4
    בארהב ובאירופה דירה עולה עד 60 משכורות - עכשיו תחשבו לבד מה גודלה של הבועה .
    סגור
  • כמו מחיר גבינת קוטג'
    מתי חתונה 24/02/2017 04:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה גודל הבועה?
    סגור
  • מי היה מנהל בתקופת הבועה? (ל"ת)
    בא 22/02/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    האמת הפשוטה המצב של הנדלן דקה לפני
    בדיוק כמו אופנה.. 22/02/2017 15:06
    הגב לתגובה זו
    22 4
    שהגלגל מסיים את הסיבוב,לא משנה מה נגיב ,ניכתוב ,נזעק ולא משנה מי האיש ומה הוא מייצג,לכולם ברור הפעם מאינספור סיבות אך בעיקר בגלל שהשוק הריווחי יצא מהאופנה ,ניתן ללבוש את הבגד אך רק עוד מספר פעמים,יש כאלו שיאמרו לא איכפת מה יגידו רק שלא ילכו בסופו של יום עם תחתונים ..זה הזמן למכור ולא משנה 10 אחוז פחות ,הנתון שיפורסם בפעם הבאה כבר יגרום לטלטלה עמוקה..
    סגור
  • טעות גדולה מאוד.עד סוף השנה עליית מחירים חדה
    אלי 22/02/2017 17:56
    הגב לתגובה זו
    5 7
    וזה יקרא דווקא בשנה הזאת.
    סגור
  • 24.
    תזהרו על האוזניים - הבועה הולכת להתפוצץ ברעש
    קבלן גדול 22/02/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    15 8
    את הכסף שלי עשיתי כבר.... :)
    סגור
  • לך תמשיך לשלם שכירות 5000 בחודש. (ל"ת)
    אלי 22/02/2017 17:56
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • אני משלם 2750 שכירות במקום 5500 משכנתא (התחלתי) (ל"ת)
    חישובי 23/02/2017 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • וגר עם עוד 2 שותפים, חחחחחח (ל"ת)
    אמי 23/02/2017 22:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 23.
    מדבר מפוזיציה - לא קונים דירה במחירי בועה !!! (ל"ת)
    סאקו 22/02/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • אין ולא היתה שום בועה.יש עוד המון לאן לעלות. (ל"ת)
    אריאלה 22/02/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • סבבה, לא קונים דירות ב2-3 אחוז תשואה שהתשואה עולה ל6 :)
    משקיע 23/02/2017 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעלה את המחיר גם למאדים לקונה/שוכר הישראלי עם משכורת 6 הדבר לא ממש משנה
    סגור
  • 22.
    לא יתפרץ
    איציק 22/02/2017 14:42
    הגב לתגובה זו
    35 5
    הקונים הפוטנציאליים שלכם הם רק הזוגות הצעירים. משקיעים כבר לא קונים מכם והפכו למעין מתחרים שלכם כי הם מוכרים. לזוגות הצעירים נגמר הכסף ובכל מקרה הולכים על מחיר למשתכן. בקיצור, נשארתם עם עצמכם חבר....
    סגור
  • בלי לבנות דירות להשכרה, המשבר בדרך. (ל"ת)
    בן אהרון 22/02/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ספר את זה למי שחיכה למע"מ 0% וחטף 10% במחיר הדירה (ל"ת)
    המוכיח 22/02/2017 15:50
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • מדוייק
    גם איציק 22/02/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    10 4
    חלק גדול מהביקושים "הכבושים" האלה רחוקים ממחירי השוק. הקבלנים בטוחים (או שמתאים להם לחשוב) שהכסף קיים ורק מחכה להזדמנות השקעה
    סגור
  • 21.
    גיבוב של שטויות חסרות פשר וקשר
    פלפל כבוש 22/02/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    22 3
    אשטרום חברה ציבורית,מנכ"ל אשדר מתוגמל במיליונים. טוב יעשו המשקיעים אם יבחנו גיבוי הצהרותיו במספרים של דוחות הרבעונים הקרובים.
    סגור
  • הוא בסך הכול רוצה לקנות במבה לילד . (ל"ת)
    בא 22/02/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 20.
    לא תשכנעו אותי, אני לא קונה...
    לא קונה 22/02/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    46 8
    המחירים יורדים ומי שיש לו ספק שיקנה, נדבר אחרי עליית הריבית וחניקת הלוקחי משכנתא.
    סגור
  • יותר טוב, תשאר לי הדירה בלי מתחרים (ל"ת)
    זוג לא צעיר 23/02/2017 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני דווקא קונה ,יש לי איזה 200 שקל בארנק ואני מוכן ,איפ
    בא 22/02/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ה החוזה ?
    סגור
  • 19.
    הקבלן מנסה לשכנע אותנו שהלמ"ס עושה ממוצע פשוט
    גיא 22/02/2017 14:18
    הגב לתגובה זו
    34 3
    קבלנוס - יש אנשים שסיימו עממי
    סגור
  • 18.
    מה אתם מביאים בעלי אינטרסים?
    ישראלי 22/02/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    38 5
    מה חשבתם? שיגיד שהמחירים יורדים? הכסף שלו נצא שם - זה כמו לירות לעצמו ברגל. פרידמן יקר, לא יעזור לך ניתוחי ההבל ואיומי הסרק - הייתם צריכים לחשוב כמה פעמים לפני שנכנסתם למכרזים במחירים גבוהים - עכשיו תשלמו. דירות ימשיכו להיבנות - יש כבר 6 קבלנים זרים בארץ ועוד 20 אלף פולים בדרך - לא תמשיך לעבוד תפסיד ובגדול, ובוא נהיה כנים, חו"ל זאת לא ממש אופציה....
    סגור
  • 17.
    לא מומחה אבל שאלה פשוטה שממחישה את המצב
    ש.מ 22/02/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    5 12
    כמה זוגות פלוס ילד אתם מכירים שחיים אצל ההורים? אני מכיר שלושה. נו,אז המצב הקטסטרופלי לא יתפוצץ????
    סגור
  • לא חייבים הורים אפשר שכירות...
    ג'קי 22/02/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כולם מדברים על ביקוש כבוש. מה עם היצע כבוש?! אנשים רוצים למכור בשביל להכנס לבית אבות למי יחכו למשיח? ואז חותכים אחוז שניים וזה מתגלגל...
    סגור
  • אני לא מכיר זוגות שחיים עם ההורים (ל"ת)
    דודו 22/02/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 16.
    ארנון פרידמן ו מרצדס
    מאיר פ 22/02/2017 14:08
    הגב לתגובה זו
    17 5
    נו מה אתם אומרים על אמנון פרידמן ? גהון.. יש ביקוש מעלים מחיר אין ביקוש ( מייצרים פניקה/ביקוש ) ואז מעלים מחיר.. ובכן ד״ר פרידמן אם אתם הקבלנים לא הייתם חזירים ורוצים להרויח 50-70% במקום 20-30% שומרים על מחיר יציב לא היה צריך כול התרגילים של כחלון על מנת לעזור לצעירים... אבל לצערי אנחנו חיים במדינה של יהודים ( אף גדול ) חזירים הרוצים להרוויח עוד ועוד ועוד
    סגור
  • אל תהיה אנטישמי,זה אנשים עשירים ומנהיגים עשירים ,ביבי .
    בא 22/02/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שהביאו את המדינה למחירי דירות כאלה ,ורוששו את העם .
    סגור
  • 15.
    איזה קשקושים
    עידן 22/02/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    28 3
    המדד של הלמ"ס מודד את השווי של הדירות ולא את המחיר הממוצע של העסקאות. הם גם מודדים את זה אבל בנפרד. הנתון של ירידה של 1.2 אחוז מתייחס לשווי לכן כל מה שהוא אומר בקשר לזה לא רלוונטי. בנוסף זה נכון שיש ביקושים תמידיים מצד רוכשי דירה ראשונה ומצד משפרי דיור. אבל זה כבר ידוע ששיעור המשקיעים רק הולך ויורד וגם ככל שהמחיר גבוה וריבית המשכנתא עולה אז שיעור רוכשי דירה ראשונה הולך ויורד. אז נשארנו רק עם משפרי דיור עם ביקוש כביכול קבוע. וכל השאר רק הולך ויורד.
    סגור
  • 14.
    איזה ביזיון
    אחד 22/02/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    18 2
    מדינה שהיא אלופת העולם בטכנולוגיה לא מסוגלת לשלוט על קצב יצור הדירות? צריך להוציא את כל הקבלנים משוק היזום הממשלתי ולהשאיר להם רק את הביצוע. יזום רק על קרקע פרטית
    סגור
  • 13.
    לאור העליה בתוחלת החיים יש לאשר
    צודק 22/02/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    21 2
    משכנתאות לחמישים שנה על מנת שאפשר יהיה להמשיך לנפח את הבועה
    סגור
  • 12.
    בחודש אחד של המתנה אני ואשתי חסכנו יותר ממשכורת שלמה
    המחירים בירידה 22/02/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    36 6
    שווה לשבת על הגדר. אז הוצאנו עוד 4,000 שכר דירה, אבל מחיר הדירה שרצינו לקנות צנח ב 18,000 שקל. הרווחנו מעל 14,000 בלי לעשות כלום. רגל על רגל. תענוג. ההסברים שלו על מדד הלמ"ס הם הטעיית הציבור. הלמ"ס משתמש במתודולוגיה לקיזוז פערי איכות בין דירות שונות. הוא נתן דוגמא לחישוב "גובה עסקת נדלן ממוצעת בישראל" וזה ממש ממש לא אותו דבר כמו "מדד מחירי הדירות".
    סגור
  • לא יודע איפה ירד ב 18K אבל מה תעשה עוד חודשיים
    איש 06/03/2017 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכל העדר יחזור לשוק והמחיר יקפוץ חזרה + עוד 30K כמה משכורות תפסיד אז? ואתה יודע טוב מאוד שזה מה שיקרה. בעיקר כי אתה לא אמיתי וזו תגובה מונפצת. המחיר לא באמת ירד בשום מקום.
    סגור
  • הצחקת אותי. "תמשיך לחסוך..."
    יש ר א לי 22/02/2017 21:56
    הגב לתגובה זו
    3 4
    פרידמן צודק, הדוגמא שנתן על חישוב הלמ"ס נכונה ומדויקת, זה נתון שגוי, רק השמאי הממשלתי נותן נתון נכון אבל זה לא מתאים לכחלון אז הוא אסר עליו לפרסם את הדו"ח שלו, טמטום כחלוני.
    סגור
  • תבדוק כמה עשרות אלפים אתה מפסיד על כל פרומיל משכנתא על
    המאמין 22/02/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בהצלחה??
    סגור
  • מעניין כמה תחסוך כשריבית המשכנתאות ממשיכה לעלות (ל"ת)
    תבדוק את הנתונים 22/02/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • היא תעלנ עם ה פריים והוא באמת יחסוך.... (ל"ת)
    ג'קי 22/02/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • העניים והלווים יפסידו עם עליית המשכנתא, מי שעם כסף...
    משקיע 23/02/2017 21:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יקבל סוף סוף תשואות יותר הגיוניות להשקעותו (ולא, רווח הון מדומה וזמני הוא לא תשואה, רק תזרים חודשי הוא תשואה) של כ6 אחוז, ולא של כ2-3 אחוז עלובים...
    סגור
  • 11.
    ומה רציתם שהאינטרסנט הזה יגיד? שאנחנו לפני נפילה קשה? (ל"ת)
    תפסיקו לראיין קבלנים 22/02/2017 13:39
    הגב לתגובה זו
    40 3
    סגור
  • 10.
    אני לא מוריד מחירים ... אני נותן הנחות
    יוסי בראון 22/02/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    42 4
    אתה מאמין לעצמך?
    סגור
  • 9.
    אני מציע שהמנכל לא יוריד מחירי הדירות שלו
    הצדיק מסדום 22/02/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    24 4
    זה רק יגדיל את ההצע בסוף...ואז ה נפילת מחירים
    סגור
  • 8.
    אין ספק שירידות יגיעו. המעורבות של פקידי הממשלה
    רפאלי 22/02/2017 13:27
    הגב לתגובה זו
    13 5
    עם הדירות למשתכן כרגיל יחמירו את הירידות. אף אחד לא ירצה לגור בסאלמס שהממשלה בונה, הדירות יהפכו לדירות רפאים כמו שאומרים החברה, דירות למסכן. אלא אם הממשלה תאסור בחוק למכור דירות, נתקעת, נתקעת, וזה הולך לכיוון הזה, אחרת כל התכנית של דירות למסכן תיפול.
    סגור
  • דווקא נבחרו יעדים מעולים לפרויקטים של מחיר למשתכן
    זוג צעיר 23/02/2017 07:05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ולא כל הפרוייקט נמכר לפי מחיר למשתכן, יותר מזה, סלאמס הופך לסלאמס בגלל האוכלוסיה שגרה בו ולפנינו זוגות צעירים ומשפחות שדואגות לעתידן עם חשיבה נכונה ותכנון כלכלי מעולה
    סגור
  • נשמע כמו קבלן שלא זכה (ל"ת)
    גיא 22/02/2017 15:14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    סיפורי פוגי
    שימי 22/02/2017 13:21
    הגב לתגובה זו
    36 5
    מה אתם רוצים שיגיד הרי הקבלנים בלחץ לא יעזור להם איןכסף לאנשים הבועה תתפוצץ יותר מהר ממה שחושבים
    סגור
  • 6.
    אם הוא מודאג
    איציק 22/02/2017 13:13
    הגב לתגובה זו
    43 5
    אני רגוע
    סגור
  • 5.
    יש עודף דירות, והמשקיעים המקצועיים ברחו!!!
    חיים 22/02/2017 13:12
    הגב לתגובה זו
    47 5
    שיגיד מה שהוא רוצה, ברור לכולם כבר שבלוף ה"חסר דירות" כבר לא עובדת על אנשים
    סגור
  • באמת? סגרו איתי היום חוזה שכירות לעוד 4 חודשים עם מקדמה
    אמי 23/02/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמחיר כמובן עלה....
    סגור
  • 4.
    מדהים לראות את המלחמה העיקשת של הקבלנים להשארת
    כיא 22/02/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    45 6
    המחירים הגבוהים במקום להערך לירידות שבדרך
    סגור
  • בדיוק כמו חברות הסלולר הוותיקות לפני כניסת התחרות
    אבא 23/02/2017 07:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כחלון סידרתי, ישר כח! לכחלון
    סגור
  • החיים דרך בקבוק ערק נראים לפעמים וורודים (ל"ת)
    אמי 23/02/2017 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אבל בבר אמר שרק יעלה?! (ל"ת)
    נהג מונית 22/02/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    20 1
    סגור
  • 2.
    שיתפרץ - זה סופו של כל בלון (ל"ת)
    כלכלן 22/02/2017 13:07
    הגב לתגובה זו
    30 6
    סגור
  • 1.
    המחירים לא יורדים כי
    אלדו 22/02/2017 13:04
    הגב לתגובה זו
    7 18
    לא משנה אם יש קונים אין קונים, אם דירה כבר 3 שנים לא נמכרת אתם מעלים כל חודש מחיר באחוז
    סגור
  • יש לך עד סוף השנה להטבות האוצר לאחר מכן תתאפשר לך
    אסזוכה קינגבוכה 23/02/2017 06:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק המנעות מעוד ירידת ערך
    סגור
  • המחירים יורדים (ל"ת)
    ג'קי 22/02/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • אז לך תקנה, מה הבעיה?:) (ל"ת)
    זוג לא צעיר 23/02/2017 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות