מנכ"ל שופרסל: "השוק תחרותי - אבל פיצחנו את הקוד"
ישראל ברמן היו"ר על הדיבידנד: "הוא בפרופורציה מאד הגיונית לרווח, מקווה שנמשיך לעשות זאת"
רשת שופרסל פרסמה הבוקר דו"חות טובים לרבעון ולשנת 2016 כולה, והתגובה בשוק לא מאחרת לבוא. מניית שופרסל מזנקת כעת כ-3% ובכך משלימה מהלך עליות של כ-14% מתחילת השנה. בתוך כך, שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה על חלוקת דיבידנד של 160 מיליון שקל, ו- Bizportal שוחח עם היו"ר ישראל ברמן, ועם המנכ"ל איציק אבכהן על התוצאות, על התחרות, והאם שופרסל בדרך למדיניות חלוקת דיבידנד קבועה.
ישראל ברמן, יו"ר שופרסל: "צריך לראות את התוצאות באסטרטגיה ארוכת טווח. מאז המהפך שופרסל בנתה תכנית עם משנה סדורה של מעבר ממצב לא כל כך פשוט לצמיחה, הדירקטוריון הסכים על תכנית אסטרטגית והיתרון הגדול שלה זה שהיא עמדה בביצוע בצורה מרשימה. אני לא חושב שהרבה אנשים חשבו ב-2014 שאלו יהיו התוצאות ב-2016 אבל זו תוצאה איכותית ולא רק כמותית. המשכנו להשקיע באון ליין כאשר יש לנו שיא עולמי במכירות אונליין מהמכירות הכלליות באופן יחסי. הנושאים הם אותם נושאים שאנו חוזרים עליהם, זה פשוט קורה. הייתה לנו שנה טובה עם הישגים מרשימים והדרך משיגה את יעדיה".
חילקתם דיבידנד של 160 מיליון שקל, זה הולך להיות מנהג קבוע?
"אפשר לראות שזה בפרופורציה מאד הגיונית לרווח. אנו ממשיכים בתכנית השקעות מרשימה כדי להבטיח את העתיד יחד עם חלוקה הגיונית של דיבידנד. אין לנו מדיניות קבועה, כל פעם נשקול זאת. אך מי שמסתכל על ההיסטוריה מראה שכאשר התוצאות לא טובות אז לא חילקנו ובשנתיים האחרונות כן חילקנו, אני מקווה שנמשיך לעשות זאת, אבל זה תמיד יהיה תלוי בתוצאות שאני משוכנע שיהיו טובות. זה תמיד יהיה בפרופורציה הגיונית בין יציבותה של החברה, השקעות ורצון לחלק לציבור ולבעלים דיבידנד".
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "הנהלת החברה מחויבת לייצר חברה טובה, צומחת ובריאה, ברגע שהיא עושה את זה כל סוף שנה כשהתוצאות טובות - אני מניח שזה יגיע לחלוקת דיביבנד. זה משהו שהוא לא רק נכון ומתבקש, ככה צריך להיות".
מכירות המותג הפרטי עלו ל-20% מההכנסות, לאן אתם רוצים להגיע בסך הכל?
איציק אברכהן: "תכנית העבודה לרבע האחרון של השנה זה נתח של 25% נתח מכירות של המותג הפרטי, באזור ה-3 מיליארד שקל".
אתם טוענים שהאסטרטגיה תרמה לתוצאות אבל יש מי שייחס זאת לירידה בתחרות, מה יש לכם לומר על זה?
"יש אסטרטגיה יש תכנית אנו הולכים בדרך שלנו והיא מביאה את התוצאות. יש תחרות, שלא תהיה אי הבנה, יש תחרות קשה מאד. כל החנויות של רשת מגה נפתחו מחדש. אנחנו נמצאים בשוק תחרותי פשוט פיצחנו את הקוד עם האסטרטגיה שמיצבנו, אני לא רואה שום סיבה שלא נעשה זאת גם בשנה זאת".
בהמשך להודעה לבחינת רכישת ניו פארם הודעתם היום על מו"מ, ועדיין דרוש אישור רשות ההגבלים העסקיים.
"כל מהלך שאנו עושים אנו צריכים אישורים, חוץ מחנות קטנה של 250 מ"ר. כשנגיע להחלטה ניגש לממונה על ההגבלים. כולם מבינים שאם רוצים להשיג שוק תחרותי שיביא בסופו של יום הוזלה ביוקר המחייה ולהוזלת הסל לצרכן, שופרסל היא היחידה שיכולה לעשות את זה. אני מניח שזה שהממונה על ההגבלים שמעה על התוכניות האלה - היא תבחן את זה ואני מקווה שהיא תאשר את זה גם".
לאומי שוקי הון: "זו קריסת מגה שאיפשרה העלאת מחירים"
גיל דטנר, אנליסט קמעונאות בלאומי שוקי הון כתב בתגובה לדו"חות כי המכירות של שופרסל כבר לא נהנות מהרוח הגבית של קריסת מגה, היות ותוצאות המחצית השנייה של 2015 כבר מגלמות את ההשפעה. עם זאת, בנוגע לשורת הרווחיות הגולמית, כותב דטנר כי זו עדיין נהנית מהשיפור בסביבה התחרותית עקב קריסתה של מגה: "שיעור הרווח הגולמי לרבעון עמד על 26.4% בהשוואה ל-25.5% ברבעון המקביל אשתקד. בהחלט מדובר בנתן מרשים, כזה שהחברה הציגה לאחרונה ב-2011. החברה מדווחת כי השיפור ברווחיות נבע מהגידול במותג הפרטי, שיפור בתנאי הסחר, צעדי התייעלות ותמהיל מוצרים ומבצעים. לדעתנו מדובר בעיקר בהשפעת נגזרת מקריסתה של מגה על הסביבה העסקית, בעיקר בתוך הערים, מה שאפשר עליית מחירים".
מניית שופרסל ב-12 החודשים האחרונים - עלייה של כ-40%:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.נעשו דברים נגד הקוניםמשה 22/02/2017 20:33הגב לתגובה זו1 2יש טעיות בהספקת מוצרים באון ליין.חסרים דברים במלאי.פעם הייתה הספקה חוזרת של החוסרים.באיזור שלי מרכז פתח תקוה אין יותר השלמות.מה שחסר במלאי חסר .לפעמים מתנצלים לאחרונה גם זה לא.שמעתי שעובדים על איסוף מוצרים אוטומטי אולי זה יעזור.יש התייקרות במחירי חלקי עוף כאשר אין יותר עוף מחולק.תחלקו לבד .פרי הדר יש בעייה של שנים מגיעים בתפוזים ברשת אם יש במלאי תפוזים רקובים ישר לפח.האתר אול לין עדיין דרוש שיפור קופונים לא עוברים .עידכון הזמנה לא תמיד מתבצע.סגור
-
פירות וירקות לא כדאי להזמין מהאתרדן 24/02/2017 13:01הגב לתגובה זו0 0את הפירות והירקות וכן הבשרהאני לא מזמין מהאתר. האיכות ירודה, מוצרים רקובים והרוב הולך לפח. את השאר בהחלט ארוז יפהסגור
-
2.רשת יקרה להחריד !! לא ברור ? איך יוצא דו"ח כזה.. (ל"ת)הציבור לא נוהר לשם 22/02/2017 16:12הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.מנהל מהשטח -- כל הכבודאיתי 22/02/2017 12:56הגב לתגובה זו6 0אולי יום אחד יבנו בארץ - לא לתת לכל מיני מנהלים מהצב לנהל עסקים כול מיני בלורית מתנפנפת ומראה "יצוגי " לחשוב שזה כשרון הנה מנהל חכם ומוכשר שלא נראה לפי המודל של מנהל עסקים - אבל יודע את העבודה !!! גם רמי לוי אותו דבר -- יודע את העבודה כל מנהלים המוצנחים לוקחים שכר ענק - אפסים גדולים -עם קבלות של כשלונות ועוברים לגוב הבא !!! זה או קשרים או תרבות מדינה מפגרת !!!!!!סגור