אל על עברה להפסד של 2.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016

למרות הירידה במחירי הדלק הסילוני ולמרות העלייה במספר התיירים, אל על הוציאה יותר מ-20 מיליון דולר ברבעון כתוצאה מהמשבר מול הטייסים
 | 
telegram
(4)

חברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה היום את תוצאות הרבעון הרביעי ושל 2016 כולה, וזאת לאחר סיום המשבר המתוקשר בין ההנהלה לטייסים. בשורה התחתונה, העלייה בכניסות התיירים ב-2016 והירידה במחיר הדלק הסילוני, לא הצליחו לטשטש את תוצאות המשבר ואל על עברה ברבעון הרביעי להפסד של 2.4 מיליון דולר. עם זאת, השוק ציפה להפסד, והנתון החיובי בדו"ח מגיע מכיוון מחירי הכרטיסים, והמניה מגיבה.

מניית אל על מזנקת כ-6% בת"א במחזור של 9.5 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 6.3 מיליון שקל בחודש האחרון.

ברבעון הרביעי ההכנסות מהפעלה קטנו בכ-5.15 מיליון דולר (3.3%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר בהכנסות מנוסעים ירדו ב-9.9 מיליוני דולר למרות העלייה במספר הנוסעים, וההכנסות ממטענים, קטנו בכ-16.9%. הקיטון בהכנסות מנוסעים נבע גם כתוצאה מהשיבושים באיוש הטיסות. מנגד, אל על רשמה עלייה בהוצאות ההפעלה בגובה של 17.2 מיליון דולר לאחר חיסכון של 9.6 מיליון דולר כתוצאה מהירידה במחיר הדלק הסילוני. כלומר, בנטרול הדלק הסילוני - הוצאותיה של אל על היו עולים על יותר מ-25 מיליון דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשנת 2016 כולה הוצאות הדס"ל (דלק סילוני) של החברה  קטנו בכ-7 .9 מיליון דולר - כלומר ירידה של 20% ביחס להוצאות בשנת 2015. ההכנסות מהפעלה בשנת 2016 ירדו ל- 2.038 מיליארד דולר לעומת 2.054 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות ההפעלה עלו ל-1.64 מיליארד דולר לעומת 1.59 מיליארד דולר בשנת 2015. בשנת 2016 ה-EBITDA ירד ל-287 מיליון דולר לעומת 331 מיליון דולר ב-2015. בשורה התחתונה, אל על סיימה את השנה עם  עם רווח נקי בסך של 80.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-106.5 מיליון דולר אשתקד.

נעם פינקו, פסגות, אמר בשיחה עם Bizportal: "הדו"ח חלש אבל פחות חלש מהצפוי. אל על בפעם הראשונה בהיסטוריה כותבת מה היתה ירידת מחירי הכרטיסים ברבעון מול ברבעון פר ק"מ. ברבעון הרביעי נרשמה עלייה קטנה וברמה שנתית נרשמה ירידה קלה של 5%, וזה לא נורא. נסייג כי העלייה ברבעון קצת מעוותת נוכח העונתיות והמחירים הגבוהים של הטיסות בחגים. השוק מבין שההפסד נבע מהמשבר מול הטייסים. ההפסד נמוך מהציפיות ומחירי הטיסות ברבעון עלו, אך אני מסייג שקשה לחזות מה יקרה בהמשך. בסך הכל אל על נמצאת בתקופה טובה בזכות מחירי הנפט הנמוכים והגידול בתנועה בנתב"ג. השלמת הסכסוך עם הטייסים תחזיר את האמון למשקיעים וכמובן תקטין את ההוצאות העודפות שפגעו מאד ברווח השנה". 

דוד מימון מנכ"ל אל על: "התוצאות השנה הושפעו ממשבר הטייסים, ששיאו היה ברבעון הרביעי של השנה. עיקר ההשפעה הייתה על סעיף הוצאות ההפעלה של החברה. אנו ממשיכים בהיערכות להגעת המטוסים החדשים רחבי גוף מדגם 787 (דרימליינר), שהראשון שבהם אמור להגיע בסוף אוגוסט.כמו כן, המשכנו ב- 2016 את מגמת הצערת צי המטוסים צרי הגוף עם השלמת הגעתם של 8 המטוסים מדגם בואינג 737-900. כיום עומד הגיל הממוצע של המטוסים צרי הגוף באל על על כ-7 שנים. במקביל, כפי שהתחייבנו, אנו ממשיכים בפיילוט של שימוש במערכת WIFI במהלך הטיסה, שתותקן בהדרגה בכל המטוסים מדגם בואינג 737-900. מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם ובמיוחד כרטיס האשראי FLYCARD מהווים מנוע צמיחה משמעותי ונמצאים בתהליך גידול מרשים. מספר מחזיקי כרטיס האשראי עלה על התחזיות. כ- 200 אלף לקוחות הצטרפו מאז השקתו. גם מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על המשיך לצמוח והגיע למעל 1.76 מיליון חברים. נעשה הכל על מנת להעניק ללקוחותינו שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים ולהמשיך להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק ועם התחרות".

תגובת ארגון טייסי אל על לדו"חות: "דו"ח שנתי עצוב. בשנה כל כך מבטיחה שעברה על ענף התעופה בארץ, הדוח היה חייב להיראות אחרת. מצער, שהנהלת החברה החליטה להוציא סכום בלתי נתפס שמתקרב ל-100 מיליון דולר על התכתשות ארגונית מיותרת, אשר סופה היה ידוע מראש. הסכמות שהיו על השולחן טרם פרוץ המשבר. חבל לא רק על הסכום האדיר שירד לטמיון, אלא בעיקר על הפגיעה ביחסי העבודה בחברה, על הפגיעה במותג ועל הפגיעה בציבור הנוסעים".

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חברה מזעזעת. כל השנים נמנע מלטוס איתם. פעם אחת טעיתי
    ממי 23/03/2017 06:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומספיק. החברה דוחפת יותר כיסאות במטוס מכל חברה אחרת במטוס מאותו דגם. הכל נראה ישן ומוזנח. הדיילות מכוערות ופרימדונות. המחיר יקר יותר מרוב החברות. רק למזוכיסטים
    סגור
  • 3.
    כישלון של הנהלה
    יאללה הביתה 22/03/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תתפטר, הנהלהההה כושלת. הרגתם אותנו
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי כלום.. חברה לא יעילה.. יקרה ..גרועה ..ו ???
    יעקב 22/03/2017 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברת התעופה הכי גרועה בעולם . המשקיעים מביעים אמון. האם גם הנוסעים מביעים אמון בחברה הכי גרועה? לא! אני לא טס איתם..!!!!
    סגור
  • 1.
    אלעל עולה מסיבה אחת בלבד. כי כל השאר יורדות (ל"ת)
    סתם אחד 22/03/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות