ברקע לשערוריית הנוסע - מניית יונייטד איירליינס ירדה 1.1%

זו לא הפעם הראשונה שבה יונייטד איירליינס הופכת למושא לביקורת באינטרנט, בפעם האחרונה זה נגמר רע
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה יונייטד אירליינס

מניית יונייטד איירליינס (סימול: UAL) סגרה היום בירידות של 1.1%, זאת ברקע לקטע הווידאו שפורסם אמש והציג פינוי בכוח של נוסע, ממטוס נוסעים של החברה, בכדי לפנות מקום לאנשי הצוות. בתוך כך, החברה מאבדת כמעט מיליארד דולר בשווי שוק הערב לאור חשש לחרמות על חברת התעופה.  

לטענת החברה, השיבוש בהזמנות המושבים במטוס שיצא משיקגו למיסיספי נבע מרישום יתר (over booking). הנוסע ממוצא אסייתי, סירב לרדת מהמטוס ולקבל כרטיס בשווי של 800 דולר לטוס יום למחרת באותם התנאים ובאותו המושב. לאחר שסירב לרדת מהמטוס, אנשי הבטחון החלו להוריד אותו בכוח מהמטוס כאשר ברקע נשמעים זעקות התנגדות הנוסע (ראו סרטון).

אחד מהנוסעים בחר להסריט את כל ההתרחשות ולעלות אותו לרשת האינטרנט ומשם ועד הסערה הציבורית שעורר הסרטון - הדרך היייתה קצרה. אל החברה הופנו האשמות על גזענות כאשר הטענה כי הנוסע שנבחר, נבחר רק בשל מראו האסייתי.

ההתפתחות האחרונה בפרשה היא התבטאותו והתנצלותו של מנכ"ל החברה. המנכ"ל שבתחילת הפרשה טען במזכר פנימי כי למרות התמונות הקשות, "העובדים פעלו לפי הכללים והנהלים" ואף טען כי הוא עומד מאחורי העובדים. אך עם התפתחות הפרשהף פרסם התנצלות מפורטת יותר ופרסם כי "זהו אירוע מאכזב לכולנו" והתנצל בריש גלי בשמו ובשם צוות העובדים באיירליינס. 

סרטון הפינוי:   

זו לא הפעם הראשונה שבה חברת יונייטד איירליינס זוכה לקיטונות של ביקורת מצד צרכניה דרך האינטרנט. בסוף העשור הקודם, לזמן ממושך של מספר שבועות, אחד מהסרטונים הנצפים באתר שיתופי קבצי הוידאו "יוטיוב", היה השיר שנוגן על ידי הזמר דייב קרול ולהקתו "יונייטד שוברת גיטרות". הפופולאריות של השיר מסביב לעולם הפכה את הלהקה שעד לפני כן הייתה אלמונית מחוץ לגבולות קנדה לכדי להקה פופולארית באינטרנט ואת יונייטד איירליינס מיצבה כמושא ללעג. 

השיר אותו שר קרול עסק בחוויותיו בטיסה של חברת התעופה יונייטד. לטענת קרול, עובדי החברה נהגו ברשלנות בציודו, שברו את הגיטרה החשמלית שלו ונהגו בהתקרנפות כאשר סירבו בכל תוקף לפצות אותו באופן כספי או בכל דרך אחרת. לאחר שהקליפ זכה לפופולאריות עצמה והחברה סבלה מירידה חדה במוניטין (שהתבטא בירידה בשווי השוק של החברה בשוק המניות כאשר מניותיה ירדו תוך כמה חודשים בעשרה אחוזים) היא נאותה לפצותו, אך האחרון סרב ובקש מהחברה לתרום את הפיצוי.   

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ron 12/04/2017 01:02
    הגב לתגובה זו
    לפני שבועיים טסתי איתם מאמסטרדם ליוסטון. שרות במטוס גרוע ביותר. התנהגות של צוות המטוס מזלזלת אוכל הכי מינימלי שיכול להיות. ללא חיוך. ללא בקשה. ועושים פרצופים אם מבקשים עוד שתיה. גם בטיסת חזור. טסתי איתם 10 שעות. שרות קצת יותר טוב. אבל עדיין גרוע. מה שכן המטוסים שלהם עם מקום נוח לרגליים ונקי. אבל שוב השרות שלהם מתחת לכל ביקורת