פרופ' מואב על התכנית של כחלון: "זה בלוף, והסרטון שהציג פשוט מחריד"
שר האוצר כחלון הכריז אתמול במסיבת העיתונאים על שורה של צעדים שאמורה להטיב עם המשפחות העובדות בישראל. כחלון לא תיאם עם נתניהו את מסיבת העיתונאים וההכרזה על שורת ההטבות וזכה למחמאות בעיקר מהאופוזיציה אבל באופן כללי נראה שהתכנית משקמת במידת מה את הפופולריות של כחלון שנפגעה קשות בשל הכישלון לפי שעה בהורדת מחירי הדירות. הפרופ' עומר מואב, מרצה באוניברסיטת וורוויק ויו"ר הכנס השנתי של מכון אהרון, מבהיר בדיוק מי הולך לשלם את החשבון על הצעדים עליהם הכריז כחלון.
"יש פה מהלכים שלכאורה מטיבים עם הציבור. כפי שאמר שר הכלכלה, אלי כהן, ממפלגתו של כחלון 'הנה, הממשלה מכניסה את היד לכיס ומחלקת לציבור'. אבל מה האמת? האמת היא שאת היד הם אכן יכניסו לכיס, לכיס של משלם המסים. זו הנקודה המרכזית. כל הגדלה של הוצאה ממשלתית או הורדה של מס - הכל מגיע על חשבון הציבור. אם קיצצו מס במקום מסוים ומנגד לא קיצצו את הוצאות הממשלה - מישהו צריך לממן את זה. עכשיו, אם נבחן מה כחלון עשה מבחינת הורדת מיסוי אז נראה שהוא עשה דברים קלים: הוריד מיסוי על מוצרים שאין להם תחרות במשק הישראלי. אז בנטו, מחיר הסלולר יירד אך בהתאם יקטנו הכנסות המדינה ולכן צריך לקחת את זה ממקום אחר. לגבי צהרונים לילדים, למשל, ההנחה הזו עולה כסף והחשבון יוגש למשלם המסים".
"בגדול, כל מה שיש בתכנית זה העברה של כסף מעמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. האנשים העובדים מהעשירונים 8-9-10, הם אלו שייפגעו. וגם אלו מאותם עשירונים שיש לו ילדים וייהנה כעת מהנחה מסוימת, זו הרי הטבה לתקופה קצרה ואחריה הוא ישלם את החוב בהמשך חייו. יותר מזה, הסרטון המחריד שמשרד האוצר עשה, (שזה סתם סרטון תעמולה שעשו לכחלון), שאומר 'הנה עכשיו לא נצטרך להגיד לא לילדים כי יש לנו כסף לתת להם - גם וגם וגם'. אז על חשבון מי זה מגיע? על חשבון אותם ילדים בעתיד. במסר של הסרטון נאמר 'בוא ניכנע לרצונות הילדים שלנו ולא נורא אם ניצור חוב שהילדים שלנו יצטרכו לעבוד קשה להחזירו בעתיד'. זו המשמעות".
"למה אני אומר שזה בלוף שכחלון אומר שהוא עובד בשבילנו? כי כל מה שהוא עשה זה מהלכים מאד קלים. הוא לא פוגע באף קבוצת אינטרס. רוצה לעבוד ולהוריד את יוקר המחיה? יש דרך לעשות את זה אבל זה דורש באמת עבודה קשה. את יוקר המחיה מורידים על ידי הגדלת התחרותיות ושיפור היעילות של הכלכלה. למשל להוריד מכסים על מוצרים שדווקא כן מייצרים במשק. לייבא מוצרי חלב, דגים, פירות, ירקות... לפתוח את הגבולות לייבוא, לחסל את מועצות השיווק של החקלאים שעובדים כמונופול ופוגעים בציבור הישראלי, לחסל את מכסות הייצור שנועדו להעשיר אוכלוסיה מסוימת על חשבון הציבור הישראלי, לאפשר תחרות בתחבורה הציבורית... יש רשימה מאד ארוכה של מהלכים שאפשר לעשות אבל על מה שכחלון עושה זה להעביר כסף מכיס לכיס".
"אני מבין היטב שהוא חושב שחלק מהציבור, או לפחות חלק גדול ממנו, לא מבין בכלכלה. אבל זה אפילו לא כלכלה, זה מתמטיקה בסיסית. אין פה תיאוריה כלכלית אלא יש פה הבנה של עובדה אחת: לממשלה אין מקור כספי שהוא לא משלם המסים. הבנת את זה? הבנת שאין פה כלום במהלך שהוא עשה מלבד הפגיעה בעמוד השדרה הכלכלי של המשק הישראלי. אתה ואני נממן את בעלי המשפחות הגדולות ומיעוטי ההכנסה".
הסרטון שהציג כחלון ומשרד האוצר:
כתבות קשורות:
- כמה כסף יישאר לכם בכיס כתוצאה מהתכנית של כחלון? הנה ההסבר המלא
- שר האוצר כחלון מציג את שורת ההטבות למעמד הביניים - "נטו משפחה"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
49.פרופ' מואב בוגד בקפיטליזם הליברלימומחה לקנוניות 21/04/2017 19:33הגב לתגובה זו0 1אותו הוא מתימר לייצג(כלכלה חופשית). הוא נמצא בכנס עם גלעד אלפר ופייגלין ומתנגד לשינוי השיטה הכלכלית של כסף כחוב.סגור
-
48.אין ספק שממשיכים לפגוע בעשירונים האחרוניםמשה 20/04/2017 15:45הגב לתגובה זו0 0יש פה הטבה עם זוגות צעירים עם ילדים עד גיל 6 בצהרונים.אבל זה חלק קטן מהאוכלוסייה.צודק פרופ.מואב על יוקר המחייה.כבר כמה ימים אני מסתכל על מחירי השסק למשל פרי שנמצא בהרבה חצרות של בתים בארץ.המחיר ברשת מגה הוא 36 שקל לקילו.ממש זהב.שני קילו עופות שוות קילו שסק.איפה הפיקוח על המחירים איפה מועצת השיוווק של הפירות והירקות .אבטיח למשל שיש הרבה בארץ עולה למעלה מ6 שקל לקילו.אבטיח קטן 30 שקל ויותר .מי יכות לשלם מחירים כאלה.הייתה הודעה בעבר שמחיר הקוטג ירד שום דבר קטג קטן כמעט 6 שקל.אבל האוצר דואג למחירים של הסלולרי .סגור
-
47.פיספוס ביזבוזאמנון 20/04/2017 10:36הגב לתגובה זו0 3פופוליסטי.ללא הבנה בכלכלה ובכוחות הפועלות במשק.רוב הכסף לא יגיע לאן שצריך.חבל!סגור
-
46.הגיבוב הזה לא תוכנית, זה "נטו לחרדים"במקום לסיעוד - לחרדי 20/04/2017 02:43הגב לתגובה זו1 6עוד צעדים למפלגות המגזריות החסטניות שאוחזות את כולנו (תרתי משמע) באשכים.סגור
-
45.חצי הכוס המלאהחצי הכוס המלאה 19/04/2017 23:37הגב לתגובה זו4 1צעד מבורך. ככל שיורידו יותר מיסים ככה אנשים יקנו יותר והמדינה תכניס יותר. מה שכן מסריח זה שבוטל המס על היבוא וזה לא מתגלגל ישירות ללקוח. קיצוצ במע"מ על מוצרי יסוד ותרופות יעזור לאזרחים המתקשים לסגור את החודש. ולעשירים רק לבזבז יותר. מה שינפח את קופת המדינה.סגור
- טען עוד
-
44.אני מציע שתעזוב את הארץ יחד עם פרופ חצרוניאחד שמבין 19/04/2017 18:59הגב לתגובה זו7 8איך אין לך בושה לכתוב כזה מאמר רדוד חסר כל קשר למציאות. הרי אתה יודע שהחוב לתוצר במקום מצוין, אז ממה נפשך? שלתושבים יהיה טוב? יותר טוב שלוקחים פה משכנתאות של 40-50% מהשכר ומשלמים צהרונים וכמה משפחה חייבת 2 רכבים בשביל להסתדר? אין לך מושג על מה אתה מדבר ואין לך מושג מה זה לא לסגור את החודש. פוליטקה קטנה לא מעניינת. חשוב שלאזרחים יהיה טוב לחיות במדינת היהודים, כי אין לנו ארץ אחרת אם לא הבנת את זה.סגור
-
ואני מציע שתקשיב למישהו שמבין במקום להתעקש להישאר בור (ל"ת)אלי 20/04/2017 01:38הגב לתגובה זו2 4סגור
-
43.מר מואבאיתן 19/04/2017 18:36הגב לתגובה זו6 6תפסיק להתנשא. אתה בעצמך כלכלן בגרוש. הגיע זמן שתכיר בזאת וזאת מפי סוחר שלא רק מקשקש דיבורי מאקרו, אלא מפיק מהם רווחים אמיתיים בבורסות.סגור
-
42.הליצן הפטתי הזה הופיע אתמול בגלובס היום ביזפורליובל 19/04/2017 18:10הגב לתגובה זו6 8נותן לו לבלבל לנו הקופסאסגור
-
41.כחלון הוא האסון הפופוליסטי האחרון של ביבידניאל 19/04/2017 16:33הגב לתגובה זו4 6ביבי הוא נוראי, הוא עושה תרגיל לפוליטיקאים כמו כחלון ולפיד ונותן להם את תפקיד שר האוצר, במקום לקחת את התפקיד היחיד שהיה יכול למלא בעצמו. התוצאה אצל כחלון, מס חברות ארנק שאלוהים יודע מאיפה הביאו את המס הקומוניסטי הזה, מס ריבוי דירות - בולשביזם מוחלט, מענק לזוגות צעירים עצלים יותר מהממוצע - לא חסכת? קבל דירה! ועוד ועוד שטויות פופוליסטיות, רק איפה שקל, רק איפה שאפשר לעשות כותרות. אבל ביבי נותן לו! ביבי נותן לו!סגור
-
40.רוצים כמו בברליןרוני 19/04/2017 16:20הגב לתגובה זו3 4כך זה שם זה נקרא סוציאליות,סגור
-
39.קצבת זקנה עומדת על 1531 ש"ח בלבד האם זה צדק חברתי? (ל"ת)אביב 19/04/2017 16:17הגב לתגובה זו8 0סגור
-
כןמשה 19/04/2017 18:18הגב לתגובה זו3 4צודק. צריך לבטל בכלל את הקצבה. אנשים בגיל צעיר צריכים לחשוב מה יהיה כשיהיו זקנים, ולדאוג לעצמם ע"י חסכונות\פנסיה. למה המדינה צריכה לשלם לזקנים בכלל? צדק חברתי זה לעשות מבחן הכנסה ולמי שאין פנסיה או הכנסה אחרת שיקבל קצבת זקנה (יותר גדולה כמובן). למה שפישמן או ורטיימהר וכו' יקבל קצבת זקנה? למה? האם צעירים שמשלמים מס צריכים לעבוד כדי לממן אותם?סגור
-
38.שוק חופשי -לייבא פרופסורים לכלכלהדנה 19/04/2017 16:14הגב לתגובה זו4 2קדימה .שיתחילו להזיעסגור
-
37.טיפש עיוור וחרש. חבל שלא הקשיבו לדברי משה אשרהעם 19/04/2017 16:01הגב לתגובה זו3 3שישב לצד כחלון ואמר בפירוש שכעת יש כסף לחלק סוכריות לציבור שהמלך חפץ ביקרו בתקווה שיצביעו פחלון. אבל עוד כמה שנים אלוהים גדול... נדפיס כסף או נדפוק את הצבור למשל העלאת מס הבורסה ל 30%סגור
-
36.גם כדי לממן ילד בן 3 בגן וגם זה לשנה אחת אז כל עם ישראלהכל ידוע 19/04/2017 15:58הגב לתגובה זו3 1משלם כל חייו. הממשלה יצאה מורווחת עם מס על הבורסה עובדה שיש להם עודף מיסים. לא צריך את פרופסור מואב שיגיד לנו את זה. יש כאלה שהבינו מהתחלה את התרגיל של טרכטנברג. הצרה היא שהעם טיפש והוא ישלם. אבל ממני לא תזכו לקבל שקלסגור
-
35.האם התכנית עוסקת במה שחשוב ? או במה שכדאי לכחלון ?ranr 19/04/2017 15:51הגב לתגובה זו0 3אני מצפה מהממשלה, להוציא כספים על פי סדר עדיפות ואני גם רוצה לדעת מה סדר העדיפות הזה. מספר התקציב קשה מאד להסיק מסקנות היות ורובו עוסק בנתחי תקציב שאינם גמישים לשינויים וגם בגלל שסעיפים שכן גמישים, משמשים פעמים רבות להזרמת כספים לכיוונים לא גלויים שעונים בדרך פלא על דרישות של סיעות שותפות לקואליציה. יש בתכנית הקלה של כ 4000 ש"ח לשנה למשפחה צעירה לא לפי מפתח של הכנסה. לעומת זאת, יש במדינה הזו צרכים חיוניים ממש כמו הדיור הציבורי שלא מתפקד, מוסדות איכותיים לילדים ונוער בסיכון, קצבאות לנכים ולקשישים חסרי הכנסה נוספת, אין פתרון הולם לאנשים סעודיים מעוטי הכנסה, אין פתרון למוסדות ייחודיים כמו הספריה לעיוורים שסכנת סגירה מרחפת מעליה כל שנה, יש עוד הרבה מאד דוגמאות שנוגעות ישירות לשכבת בני אדם, אזרחים במדינה הזו, שחיים בתנאים לא סבירים, רעבים, חסרי יכולת לרכוש תרופות, או כאלו שחיים בסיכון לגופם ונפשם ואין עבורם פתרון, כי המדינה מצפה כנראה שאנשים טובים יוציאו כסף מכיסם ויתרמו מזמנם לעשות ככל יכולתם למען אותם אנשים, במקום שהמדינה תמצה את מחוייבותה אליהם. ההחלטות, נראה, נחתכות על פי מדד הפופוליזםסגור
-
34.המשכורות המנופחת שלך היא לא על חשבון הציבור (ל"ת)אריה 19/04/2017 15:46הגב לתגובה זו7 3סגור
-
33.הזקנים ממעמד הביניים קורסים תחת נטל ההוצאות-כחלון אדיש (ל"ת)זקן 19/04/2017 15:22הגב לתגובה זו7 4סגור
-
32.הוא ניאו-ליברל בהשקפה שלושמעון 19/04/2017 15:15הגב לתגובה זו14 5מבחינתו להפריט הכל. החזק מתחזק והחלש נחלש. והחזקים יעשו טובה לחלשים וייתנו להם מדי פעם סוכריה . עזבו..הבן אדם ליצן. פעם אחת בחיים שלו לא יצא לעבוד מחוץ לפקולטה. תקנו אותי אם אני טועהסגור
-
אי אפשר לתקן אותך. אתה אויל בקנה מידה אבוד.ש 20/04/2017 01:40הגב לתגובה זו1 5הפרטה לטובת כולם.סגור
-
אני מתקן אותך. אתה טועה. (ל"ת)דוד 20/04/2017 01:35הגב לתגובה זו0 0סגור
-
31.צריך לבטל את המע''מאייל 19/04/2017 15:08הגב לתגובה זו10 0המע''מ הוא הרעה החולה של המשק. הורדת מסים מעודדת צריכה.. צריכה מביאה לביקוש עובדים. ואז פחות מובטלים שלא גורמות את החודש על חשבון המדינה .יותר כסף שייכנס למס הכנסה..יככה משק מתעורר באמת ולא במניפולציות של בנק ישראל. כלכך קשה להבין שהורדת מסים טובה למשק...?? אה שכחתי..אם דואגים לייצואנים שהכלכלה לא באמת תהיה חזקה ושהשקל לא יהיה חזק...והייצואנםי ירוויחו יותר ...ואנחנו נהיה העבדים שלהם..ואז הם יפיחדו אתכם שאם השקל יהיה חזק הם ייפטרו אנשים. הבנתי הבנתי....צוחקים עליכם ומגחכים מאחוריי הקלעים כל הייצואנים האלה . מה לא עושים בשביל הייצוא..עוד ועוד עבדים. משק חזק שלא מצליח להתקיים מעצמו זה משק חולה והוא ייגסוס בקרוב. ייצוא לא מהות הכל אלא רק דובדבן למשק שצומח מתוך עצמו. הורדת מסים והקשחת עמדות מול חברות ענק ששולטות במשק...דאגה לעסקים קטנים ובינוננים( פיזור הכוח ) זה משק בריא ...זה משק שעם ישראל מצפה ורוצה מכם .. ומואב..די מספיק ....תן לנו לחיות בשקט 7080 שנה....בגישה שלך כולנו נהיה עבדים בלי שום בטחון כלכלי...עזוב אותנוסגור
-
30.הכי זול לייבא פרופסוריםא.ש 19/04/2017 14:46הגב לתגובה זו16 5יבוא מוצרי חקלאות יהרוס את הקיום של החקלאים. יבוא טלפונים בלי מכס רק יגדיל את הבעיות שלנו מול הילדים שלנו. אבל יבוא חופשי של פרופסורים רק יעשה טוב לכולנו. תחשבו על זה.סגור
-
30דב 19/04/2017 15:44הגב לתגובה זו3 9נכון מאד. אך דע לך, זול עוד יותר להביא פוליטיקאים עלובים וחסרי כל יכולת. כחלון=כישלון ירד לרמות כה נמוכות... לא שלפני כן הוא היה ברמות כה גבוהות...סגור
-
דב- רק חבל ש...שמעון 19/04/2017 16:07הגב לתגובה זו2 0רק חבל שלא ענית לא.ש ונכנסת לפאניקה. אני יכול לנחש שאתה פורפסור מואב שענה לו... מה קרה...התחלת לדאוג לפרנסה שלך??? כשזה מגיע אלייך אתה מתחיל לחשוש.....אז אולי תתחיל לחשוב על הפרנסה גם של אחרים במקום לזרוק תיאוריות ומודלים שפוגעים באנשים שרוצים רק לחיות ולהתפרנס בכבוד.סגור
-
שמעוןדב 19/04/2017 17:23הגב לתגובה זו0 31) פניקה? על שום מה? 2) ממש אינני מואב ולא מכיר אותו. 3) באיזה ללה לנד אתה נמצא - "מתחיל לחשוש..."? 4) שום תיאוריות ומודלים. 5) מהיכן הבאת "פגיעה באנשים שרוצים לחיות ולהתפרנס." 6) בחייך קח אחריות. הביקורת היא על כחלון, וכל היתר הוא דימיון מופרע שלך. אם אתה מרוצה ממנו - שיבושם לך ולו.סגור
-
29.כחלון פיזר מסך עשן להסתיר את כשלונו בתחום הדיוריש ר א לי 19/04/2017 14:42הגב לתגובה זו11 9פופוליסט שמתכונן לבחירות, ממשיך בתכנית הדפוקה של דיור למשתכן ובכך מיטיב עם העשירים ומבזבז כספי מדינה. וביבי מחכך ידיים בהנאה כששר האוצר שלו נכשל. אוי לנו עם מנהיגים כאלה. להחליף אותם.סגור
-
28.טעון שיפור בהבנת הנשמעפרופסור 19/04/2017 14:16הגב לתגובה זו14 6אדון פרופסור תחזור לנאום של שר האוצר ותנסה להבין שמדובר בעודפי גביה. זה לא משחק סכום אפס.הבנת את זה?סגור
-
זה כן סכום אפסמבין 20/04/2017 21:51הגב לתגובה זו0 0זה לא עודף זה גביה מעל התחזית עדיין ההוצאות גדולות מהגביה. עם או בלי עודפים מדובר מכסף שנגבה מהאזרחים ומוחזר לאזרחים - מעגל סגורסגור
-
27.חז"ל אמרו- הקנאה,התאווה ,והכבוד מוציאים את האדם מהעולם.אורן כהן 19/04/2017 14:07הגב לתגובה זו21 6זה לא יאומן! גם כאשר מחזירים לאזרחים כסף מעודפי גבייה שהצטברו והכסף מגיע לאוכלוסייה הנכונה,זו שעובדת, מגדלת ילדים, ועליה למעשה המדינה נשענת. תמיד יהיו צרי עין שימצאו סיבות להכפיש ולא לפרגן. ואני שואל למה? למה אנחנו כל כך מגעילים?! כחלון לא הצבעתי לך ואני בעשירון גבוהה תודה לאל ואינני נזקק להטבות הללו. ואני אומר לך כל הכבוד. המשך להיות רגיש ובעל חמלה,התעלם מלהקת הצבועים/מתחסדים ובורא עולם יהיה עימך.סגור
-
נהדר, צריכים אנשים כמוך שמוכנים לעבודרונית 19/04/2017 17:15הגב לתגובה זו2 6ולממן ערבים, דתיים וכל מי שיש לו הרבה ילדים אך לא רוצה לעבוד.סגור
-
כל הכבודהרואה 19/04/2017 15:14הגב לתגובה זו11 1אורן, כן ירבו אנשים כמוך.סגור
-
26.הרויח כתבות חיוביות לשבוע ומכר עוד חיוכים מזוייפים (ל"ת)איציק מנדל 19/04/2017 14:05הגב לתגובה זו4 4סגור
-
25.תורידו מס הכנסה גורף ב30 אחוז אז נדברשגי 19/04/2017 13:52הגב לתגובה זו12 0כל השאר בולשיט עבודה בעיינייםסגור
-
24.למה שוב מעודדים ילודה בקרב עניים?יעקב 19/04/2017 13:50הגב לתגובה זו13 7למה שוב מעודדים ילודה בקרב עניים? דווקא שם צריך לצמצם ולתכנן את הילודה. תכנית בלי הגיון על חשבון מעמד ביניים!!!סגור
-
מעודדים ילודה אצל אנשים עובדים (ל"ת)שי 19/04/2017 19:12הגב לתגובה זו6 0סגור
-
23.הבן אדם רוצה לפגוע ב 30,000 נהגי מוניותאייל 19/04/2017 13:47הגב לתגובה זו4 11שום פתרון יצירתי אין לו. רוצה להכניס את אובר..כאילו אובר זה בחינם. העלויות של הנהגים הפרטיים ימוטטו אותם ויבינו חיש מהר שלא כדאי לקחת באובר..ובמקביל הוא ייגרום נזק בלתי הפיך...העלמת ענף המוניות. מה יעשו 30,000 נהגי מוניות..מאיפה יביאו אוכל הבייתה ??? חוכמולוג בשקל.סגור
-
חברות האוטובוסים מחפשות נהגים (ל"ת)נהגוס 19/04/2017 16:41הגב לתגובה זו3 0סגור
-
אכן. יש מחסור אדיר בנהגי אוטובוס. והמוניות הן מונופול (ל"ת)אלי 20/04/2017 01:37הגב לתגובה זו5 0סגור
-
22.מואב דוגמא טובה למי שלא מבין כלום בתחום בו יש לוהגולש 19/04/2017 13:45הגב לתגובה זו13 14לו תואר אקדמאיהדבר החשוב ביותר שעלינו ללמוד מיקרה מואב היא תיקון צורת בחירת האנשים לתפקוד מקצועי באוצר ובכלל. בחירה במי שסיים תואר ואין לו הבנה מינימאלית בחיים האמיתית פשוט מסוכנתסגור
-
22דב 19/04/2017 15:47הגב לתגובה זו5 4תמשיך לגלוש - בחלל הבוהק אתה אולי מוצלח ומשמעותי יותר מאשר על הקרקע (תרתי משמע).סגור
-
21.לשיטתו של מואב יש רק השלכה אחתשרון 19/04/2017 13:28הגב לתגובה זו12 8שנעבוד כמו חמורים כל חיינו. מי שלא פיכח מספיק אף אחד לא יעזור לו..ימות בייסורים קשים. אחלה חברה אנושית אהסגור
-
20.כלכלן ואפילו לא יודע שעשירון 8 9 10 זה לא מעמד ביניים..ספרטקוס 19/04/2017 13:25הגב לתגובה זו15 10זה בדיוק מה שצריך לקחת ממי שיש לו ולעזור בקטנה, ממש בקטנה לאלו שנאנקים תחת עוול הפרנסה והכלכלה. מעמדות 3-8 שזה מעמד הביניים יהיו המרוויחות העיקריות ועם הרפורמה בפנסיה של כחלון גם העשירונים העליונים לא יפגעו בצורה ממשית.סגור
-
הוא פשוט טמבל (ל"ת)הגולש 19/04/2017 13:46הגב לתגובה זו11 1סגור
-
19.כחלוןחיימיקו 19/04/2017 13:21הגב לתגובה זו9 6נא לא לשכוח שאותם הגופים שאותם אפשר לייעל ולחסוך לאיש הקטן,מאוכלסים במקורבי הליכוד ואנשי הליכוד שאחראים על יצירת קבוצות בוחרים לכחלון ולליכוד. חלק מגופים אלו כדוגמת תאגידי המים הוקמו לצורך כך והם עושקים את העם.לולא הם והגובים המרובים שם ניתן להוריד את מחיר המים באופן משמעותי.סגור
-
18.כחלון דואג כרגע לכסא שלו -היכנסו !חני 19/04/2017 13:14הגב לתגובה זו27 8התכנית של כחלון היא בעצם כלום. אין כאן דאגה לזקנים, לזוגות צעירים, לנכים. הוא מריח בחירות וחיפש לתת "סוכריה " כדי להשתיק. כשסגר את מכונות המזל בטענה לדאגה לקשישים הוא לא שכח על הדרך להעלות את המס על ההגרלות ל-35%. חלילה שיפסיד כסף מהמיסים הללו. מישהו שם לב בכלל ? הוא דואג אך ורק לקופה שלו. תמיד מציג את עצמו כדואג לאזרח. הוא וגדעון סער מריחים בחירות.סגור
-
17.אתה ואני והעשירונים העליוניםארי 19/04/2017 13:13הגב לתגובה זו5 2גם אם יש כאן רק משחק מכיס לכיס מה רע בכך ש"אתה ואני" מה"עשירונים 8-9-10 " נתרום מכיסנו ל"משפחות מרובות ילדים ומעוטי הכנסה " ? , והכל כאן מתוך דברי החכמה במאמר !סגור
-
16.קרע את הפנסיונרים במס דירה שלישית וכאילו משחרר.כחלו!!! (ל"ת)צ 19/04/2017 12:59הגב לתגובה זו11 3סגור
-
אתה יודע שמותר לך למכור דירה 3, נכון?משקיע 19/04/2017 16:45הגב לתגובה זו3 6לא מתאים לך לשלם מס אספנים? אז תמכור. אף אחד לא אוהס אותך להחזיק באסוף דירות. אפילו מציעים לך פטור ממס שבח. רק תמכור. איזה משקיע בבורסה קיבל פטור מתשלום מס 25%, ועוד מהשקל הראשון?סגור
-
טעות גדולה!אין קונים .רוצה למכור בהפסד של 200000שח.איןע 19/04/2017 19:01הגב לתגובה זו1 3קונים נשמע גם השכן לא מצליח למכור בהפסד ענק אתה לא מבין מדובר במפולת כל המחירים יתרסקו אין משקיעים קבלנים יפשטו רגל בנקים יפלו ואתה תשלם עוד מיסים . קצת הבנה בכלכלהסגור
-
15.תוכנית טובה ברובהלא מסכים 19/04/2017 12:55הגב לתגובה זו8 9התוכנית ובעיקר הקלות המס שבה, מיטיבים עם אנשים עובדים עם ילדים קטנים (הטבות מס) ועם אנשים עובדים בעלי משכורות נמוכות (מענק עבודה). אני חושב, וכך בדרך כלל גם עולם הכלכלה חושב, שעידוד עבודה בצורת הטבות מס של אוכלוסיות מסוימות (למשל אמהות, חרדים, ערבים) הוא כלי מצויין וזול יחסית לקדם אוכלוסיות אלה במקום לגרום להם להיות נתמכים על ידי המדינה. מה עוד שבאוכלוסיות אלו רוב ההכנסה הפנויה תלך לצריכה ולדחיפת המשק. לכן התוכנית ברובה היא תוכנית נכונה מזווית כלכלית ותואמת גם את הגישה של נתניהו כשהיה שר אוצר ועודד אנשים לעבוד בצורות שונות. צריך לזכור - עבודה של אחוז גבוה במשק = הרבה פחות נטל למדינה ועידוד משמעותי לצמיחה של המשק.סגור
-
14.צודק 10000% הדיקטטור כחלון מטיל מיסים חדשים וכאילו נותןצ 19/04/2017 12:55הגב לתגובה זו25 11שקרן גדול הנוכלים כסף והרבה יש בקופה של המדינה כבר שנים ולא משחררים אגורה לנזקקים ויש הרבה אנשים רעבים המיסים חונקים אותנו חזק כבר שנים ועכשיו זה כלכלת בחירות פתאום נזכר לשחרר משהו וגם זה על חשבון מס דירה שלישית כחלון הנבל שהליט לגנוב את הפנסיות / מס דירה שלישיתסגור
-
13.מואב מואבמני 19/04/2017 12:52הגב לתגובה זו17 11כשאתה מדבר על פתיחת ייבוא ,,,ולגמור את החקלאים...למי זה טוב בדיוק ?? לאזרחים שיקבלו הנחה של שקל או שניים? בפירות וירקות צריך לדאוג לחקלאים בארץ שמפרנסים אלפיי ידיים ישראליות אם בגידול או בשינוע ... הצעד של כחלון לא כלכך נורא...הכסף הפנוי שמתפנה לאזרחים יחזור למשק..הם לא ייקנו מגדלי יוקרה בחו''ל עם הכסף שמתפנה להם. מסכים איתך שזה לא צעדים מהותיים אבל משב רוח מרענן במגמה הגזלנית של המדינה....שינוי לטובה שנותן לאנשים קצת בטחון שיש מי שאכפת לו- ושיש בטחון שאכפת אז מוציאים יותר במשק.סגור
-
12.הפרופ לכלכלה דבר כלכלהכלכלן 19/04/2017 12:45הגב לתגובה זו9 6מעולם לא כתבתה על כלכלה אדם שטוח ןמתנשא.בורח מדיון ענייני לפרשנות פחסגור
-
11.לך תשתה מים ותירגעשייקה 19/04/2017 12:43הגב לתגובה זו8 10כל הטבה היא טובה ועדיין יש פוצים שמרימים את הראש וחייבים להגיד ההיפך , מי משלם לך להגיד את זה ,ביבי?!סגור
-
10.מואב=ביביאפיקורס 19/04/2017 12:42הגב לתגובה זו3 17לא מתרגש מהקשקושים של מואב.זה מדבר מגרונו של ביבי לא באמת חושב כלכלה שוויונית תיקון עיוותים וטיפוח החלשים. ברור תמיד שאחד על חשבון השני אלא מה.סגור
-
ביבי במוח שלך. הוא איש לפיד והוא נגד ביבי.??? 19/04/2017 13:02הגב לתגובה זו12 2תטפל באובססיה שלך.סגור
-
מוחך ריק או מלא בשתןאפיקורס 19/04/2017 15:38הגב לתגובה זו3 1האדם הזה תמך רשמית לפני הבחירות בעלה ירוק !!!מדהים אהה.סגור
-
9.תעבור ללמד בדימונה 5 שנים אז תתחבר לכחלוןרפי 19/04/2017 12:37הגב לתגובה זו8 5שאתה יושב בת"א ומלמד בבינתחומי בהרצליה קשה להתחבר למעמד הנמוך. אין ספק שעד שטיל שנופל בשדרות יסוקר בתקשרות כמו שנופל בתל אביב לא נוכל להיות עם אחד. ולכן לא נוכל להבין אחד את השני. מציע לך ללכת ללמד כלכלה בדימונה כך אולי תוכל לעזור להם להבין כלכלה.סגור
-
8.דמגוגיה זולהצ'ופי 19/04/2017 12:36הגב לתגובה זו17 3האמת כל כך כואבת... כחלון מנסה לרצות את הציבור בדרך הקלה . במקום לפתור את בעיה הוא מסבסד אותה.. במקום להגדיל את ההצע של הדירות הוא נותן מתנה של מאות אלפי שקלים על חשבון כולם לקבוצה של עשרות אלפי זוגות. במקום להוריד את יוקר המחיה ע"י הגברת התחרות בכל התחומים הו מעדיף לתת סובסידיה לצרכן..על חשבון מרבית העובדים .. מדוע הוא למשפר את מערכת הבריאות הקורסת או החינוך שמשוועת למקורות... תמיד קל לתת... זה גם כיף... ובמיוחד אם זה לא על חשבונך...סגור
-
7.כחלון הוא בכייה לדורות!!!שי 19/04/2017 12:31הגב לתגובה זו30 6בכל מה שהוא נוגע נגרם נזק שייקח שנים לתקן!!סגור
-
רק כחלון יכול מול ביבידב 19/04/2017 13:39הגב לתגובה זו3 12תיראה את ביטן כמו חתול מתפיתאום הוא בעד הנכים רק ליפני חודש הוא היצביע נגד קיצבאות הנכיםסגור
-
6.השבע לא מבין את הרעב. לא באמת ציפינו שעם השכר שלך תביןאחד שמבין 19/04/2017 12:30הגב לתגובה זו8 8הממשלה הגיע ליעד חוב לתוצר שהיה מיועד לשנת 2020. מספיק עם דמגוגיה זולה חסרת כל בסיס. מגיע לעם להינות מהפירות. חוב תוצר במקום מצוין ולא צריך ליצור מאזני אימה חסרי כל בסיססגור
-
5.מה עם הורדת המס על הבורסה????? (ל"ת)פחלון האפס!!!! 19/04/2017 12:30הגב לתגובה זו21 4סגור
-
4.זה רק חלוקה של עודפי גביית מיסים , כך שאין צורך לגבותא.ב.ג.ד.יהושוע 19/04/2017 12:24הגב לתגובה זו4 10יש עודף של 5 מליארד גביה , חילקו 2-3 מליארד , המדינה עדיין ברווח חשבון פשוט לפרופסור מואבסגור
-
השנה. ומה לגבי השנים הבאות? (ל"ת)רונית 19/04/2017 17:19הגב לתגובה זו2 3סגור
-
3.לעזור למעוטי הכנסה שעובדים משרה מלאה זה בסדראלי 19/04/2017 12:23הגב לתגובה זו13 1משפחות שלא לקחו אחריות לכלכל ולחנך ריבוי ילדים ומצפות שהקופה הציבורית תעשה זאת - זו בעיה.סגור
-
2.מסכים לגמרי עם מואב!התכנית של כחלון-הצגה 19/04/2017 12:15הגב לתגובה זו19 13המשכורת שלי לא עלתה שמונה שנים בשקל וכל שנה אני משלם יותר מס הכנסה!!! יש לכחלון הסבר לזה? אני לא מדבר על משכורת עתק. סדרי גודל של 15,000 ברוטו. הכל בלוף אחד גדול וניפוח אגו של הפוליטיקאים!סגור
-
כמה שילמת על סלולר לפני 8 שנים?ישראלי 19/04/2017 16:43הגב לתגובה זו5 3כמה עלתה לך טיסה לחו"ל?סגור
-
1.אפשר לקצץ בביזבוזים והנהנים מהביזבוזים יפסידו לא נורא (ל"ת)רוני 19/04/2017 12:12הגב לתגובה זו11 1סגור