מחירי הדירות לאן? מנכ"ל אשדר מתייחס להאטה החריפה, ומסביר מדוע הוא מוטרד

מחירי הדירות עומדים כבר 4 חודשים, וההאטה מחריפה. מנכ"ל אשדר מסמן את הפרמטר שעשוי להיות קריטי
 | 

משרד האוצר פרסם אתמול נתונים עדכניים לפיהם ההאטה בשוק הדיור הולכת ומחריפה. לפי הנתונים שהוצגו, בחודש פברואר נרשמה ירידה של 9% במכירת דירות כאשר אינדיקציות ראשוניות לגבי חודש מארס מעידות על המשך ההאטה. יותר מזה, בתחום הדירות החדשות נרשמה ירידה חודשית של 16% ובהסתכלות אל מול חודש מקביל אשתקד מדובר בירידה של 33% במספר הדירות החדשות שנמכרו. כלומר נראה שההאטה במכירות הופכת לקיפאון, ובשטח עליית המחירים לפי שעה נעצרה. לפי נתוני הלמ"ס, כבר 4 חודשים ברציפות שמחירי הדירות דורכים במקום.

בשיחה עם Bizportal התייחס ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת הבניה אשדר, לסיטואציה בשטח כיום ולצפוי במחירי הדירות. "לא מפתיעים אותי הנתונים. אנחנו יודעים כבר כמה חודשים שיש האטה בקצב המכירות שנובעת מכל מיני סיבות שהעיקרית היא עליית הריבית על המשכנתאות שהייתה מאוד דרמטית, ויכול להיות שכל גל של פרסומים על האטה בשוק אולי מביא עוד רוכשים פוטנציאלים לחשוב שכדאי להם להמתין. מה שמטריד אותי זה שההאטה הזו לא באה בגלל ירידה בביקושים, הרי אף אחד לא מדבר על זה שצריך פחות דירות, וגם רוכשי הדירות להשקעה שמשקלם ירד בסוף קונים דירות שחוזרות לשוק בצורה של השכרה, והמשמעות היא שמחירי השכירות יעלו וגם זה בסוף יביא לאטרקטיביות גדולה יותר של קניית דירות".

ההאטה גורמת ללחץ בקרב הקבלנים? "הנתון המשמעותי לצורך העניין הזה הוא כמות יחידות הדיור שנמצאות בבניה וטרם נמכרו, ואת הנתונים האלה הפסיקו לפרסם בטענה שיש בהם שגיאות. לחץ לירידת מחירים לא יהיה על קרקע שבה קבלן לא התחיל לבנות, אז בהיבט הזה הלחץ יהיה על קבלנים ויזמים שלא להתחיל לבנות בניינים על קרקעות שבבעלותם לפני שהם רואים שהם מכרו מספיק דירות בבניינים קודמים. אם קצב המכירות איטי, אז אין להם טעם לפתוח את השלב הבא. אפשר להגיד שאם כבר יהיה לחץ, זה יהיה לחץ למכור את הקרקעות במידה ולא הולכים לבניה. אבל זה עוד רחוק. התגובה המיידית תהיה לחץ שלא להתחיל לבנות, וזה יפגוש ביקוש גבוה יותר".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"הביקוש יהיה גבוה יותר כי כל אלו שישבו על הגדר השנה יצטרפו לביקוש שיגיע בשנה הבא. תעשה את החישוב, אם השנה במקום ביקוש של 40-50 אלף דירות יגיע ביקוש של 35 אלף דירות, אז לביקוש של 40-50 אלף דירות בשנה הבאה יצטרף עוד ביקוש של סביב 10 אלף  וכך הביקוש יעמוד על סביב 60 אלף דירות, וזה יפגוש היצע קטן יותר בגלל שקצב התחלות הבניה דווקא יואט. במשוואה הזו, כל פעם שהציבור יושב על הגדר, אז הביקוש מצטבר בזמן שההיצע הולך וקטן. אנחנו חווינו את זה ב-2008-2009, חווינו את זה אחרי המחאה החברתית ב-2011 וגם ב-2014 עם מע"מ 0%. כל פעם כשהציבור הקפיא כוונות רכישה מבלי שהיה שינוי אמיתי בביקושים, זה נגמר בעליית מחירים, כי הציבור חזר לקנות ונתקל בהיצע נמוך. ואגב, כל שנה הביקושים יהיו גדולים יותר ויותר, לפי ההערכות שלנו בעוד 20 שנה הביקושים יגיעו ל-60 אלף דירות בשנה, רק בשל גידול שנתי של 2% באוכלוסיה."

אז מחירי הדירות ימשיכו לעלות? "המצב הוא שיהיה ביקוש גדול והיצע נמוך אבל כוח הקניה נשחק בגלל התייקרות המשכנתאות. העסקאות יצטרכו להתבצע בהתאם לכוח הקניה, ומי שמניע את השוק זה מחוסרי הדירות (הזוגות הצעירים) והם יצטרכו להתפשר על המוצר שהם קונים. זה אומר ללכת לפריפריה או לקנות דירות יד שנייה. ומי שייקנה את הדירות החדשות באזור המרכז אלו יהיו משפרי הדיור. אני חושב שקצב מכירת הדירות החדשות במכרז יהיה איטי, אבל אני גם חושב שמחיר הדירות האלה יהיה גבוה ואפילו יעלה".    

"אני רואה כותרות על זה שיש ירידה משמעותית במכירת דירות חדשות למשל ברחובות, אבל זה בגלל שיש היום פחות בניה ברחובות. זה כמו להגיד שבגבעתיים יש ירידה משמעותית במכירת דירות חדשות כי לפני שנה בנו שם בניין אחד והשנה לא בנו בכלל. ההסתכלות צריכה להיות כמה מה היצע הדירות, מול מה קצב המכירות ובשורה התחתונה כמה חודשי מכירה המלאי הקיים יספק. מחקרים הראו שמלאי של מעל 10 חודשים מכירות עשוי להביא ללחץ לירידת מחירים וההפך. כרגע באזור המרכז אין אלפי יחידות דיור שנבנות, לא נבנות שוב שכונו חדשות. עד שלא ישחררו באזור המרכז קרקעות לבניה בהיקפים גדולים, זה לא ישתנה. ומה שלמדינה יש להציע זה בעיקר את פינוי הבסיסים, וגם זה יתרום 5,000-10,000 דירות בשנה, מול ביקושים של 20,000 עד 25,000 בשנה".   

יש קבלנים שנלחצים ונותנים הנחות כיום בשל ההאטה? "אני לא חושב שזה המצב. ברור שאם הציבור יישב שנתיים על הגדר אז זה יכול להפעיל לחץ. אבל ישיבה של מספר חודשים לא תעשה שום שינוי. יכול להיות שבאזורים מסוימים קבלנים מסוימים שהמצב יביא אותם להורדת מחירים, אבל באופן כללי אני לא רואה את השינוי הדרמטי בשוק, כי אני לא רואה שמצליחים לייצר מלאי מספק של דירות באזורי הביקוש. אני רואה את המלחמות של הרשויות העירוניות בכל תכנית שאנחנו מציגים. אותי מעניין לראות את היקף ההיתרים שיצאו באזור המרכז בשנה האחרונה, אני משוכנע שזה בירידה, וזה מבשר שההיצע יילך ויקטן."

תגובות לכתבה(132):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 79.
    יש מספיק דירות במרכז! אבל במחיר בועה לא קונים! (ל"ת)
    ד 07/05/2017 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 78.
    חבוב, אנחנו נשב לא רק שנתיים, אלא גם 5
    איל 07/05/2017 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד שתפשטו רגל
    סגור
  • 77.
    מי שיכול שיקנה
    משקיע קטן 06/05/2017 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם אם המחירים ירדו תוך שנתיים 10% מי שלא קונה יפסיד מפני ששכר הדירה שהוא משלם הובלות... ועוד זה יותר נזק ולכולם ברור שאין היצע במרכז
    סגור
  • 76.
    ציבור הקונים לא מצליח לעמוד בהחזר המשקנתאות הבנקים (ל"ת)
    תך 06/05/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 75.
    כוח הקניה של הישראלים מוגבל ביחס לשכר שמרווחים (ל"ת)
    תך 06/05/2017 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 74.
    לא קונים יש הצע ענק
    כתבה ממומנת 02/05/2017 22:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אין ביקוש לדירות במחירים של היום. הקבלנים רוצים להמשיך להתעשר על חשבון מעמד הבניים. המחירים לקראת ירידה! לא לקנות עד לנפילה! קבלנים קטנים לא יחזיקו מעמד הם יהיו חייבים למכור כדי לשרוד ואז יתחילו לפשוט רגל! אל תקנו!!!
    סגור
  • 73.
    בוא נראה...
    קולט אינטרסנטים 02/05/2017 01:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בואו נראה כמה זמן ייקח לביזפורטל לפרסם תגובה... עכשיו 01:04....
    סגור
  • אתם בפאניקה כי אתם יודעים שכל מילה שהוא אומר אמת
    אני 03/05/2017 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עובדה שאתם מפמפמים פה תגובות בלי הבחנה בכמויות אדירות. זה רק מראה על רמת הפאניקה של הקבוצה שלכם שמתחילים להבין שגם קיפאון לא מביא לירידת מחירים והזמן משחק לרעכם מכיוון שריבית המשכנתאות כבר מתחילה בזחילה כלפי מטה והביקוש מצתבר ויש גבול לכמה הציבור ימתין. הפיצוץ קרוב, וזה לא הפיצוץ שאתם רוצים אלה פיצוץ של ביקוש שהצתבר והתנפח. אז תמשיכו לפמפם תגובות אבל בסוף המציאות תנצח.
    סגור
  • 72.
    הכל מתקתק כמו שצריך
    קולט אינטרסנטים 02/05/2017 00:51
    הגב לתגובה זו
    10 0
    וואי איזה קיץ חגיגי מחכה לכל האינטרסנטים.... אם עכשיו הם בפחד... חכו לזיקוקים בקיץ... הקרנבל מתחיל... והבלוף נחשף.... בקיץ הקרוב... מדד הפאניקה הולך לזנק פלאים...
    סגור
  • 71.
    עוד אינטרסנט שמפחד מירידת המחירים (ל"ת)
    רענן 02/05/2017 00:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 70.
    כלכלה חדשה.
    תום 01/05/2017 08:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפי הגאון הזה ירידה בביקוש גורמת לעליית מחירים שנה לאחר מכן. הבנתם? לא תיתכן ירידה. זו כלכלה חדשה.כלכלה של קבלנים. כשתתפוצץ הבועה, וזה יקרה , אז יהיה נחמד לשמוע את התכשיט הזה.
    סגור
  • 69.
    על סוף עונה שמעתה ? ההמשך למטה
    אופניק 30/04/2017 20:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אז אדוני כנראה שלא לקחתה בחשבון את החובות ענק שהקבלנים לקחו וחייבים להחזיר לבנקים בשביל למכור סחורה ולהתמתן הבנק יחיב אותם למכור וכשמגיע סוף עונהמוריגים מחירים אל תדאג הרוחים של הקבלנים גם אם יוזלו ב 30% עדין ירויחו יפה מאוד
    סגור
  • 68.
    דירה
    א.ש 26/04/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    להמתין עוד קצת. לא יתכן שהדירות יעלו ויעלו בלי סוף. בסופו של דבר הבלון יתפוצץ.יש קיפאון ולאחר מכן המחירים של הדירות ירדו דרסטית.זה קרה ויקרה גם הפעם.
    סגור
  • 67.
    דירה
    א.ש 26/04/2017 20:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    להמתין עוד קצת. לא יתכן שהדירות יעלו ויעלו בלי סוף. בסופו של דבר הבלון יתפוצץ.יש קיפאון ולאחר מכן המחירים של הדירות ירדו דרסטית.זה קרה ויקרה גם הפעם.
    סגור
  • 66.
    ישראל
    אזרח הגון 26/04/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אתם נותנים במה לבעל אינטרס .
    סגור
  • 65.
    אסור לתת להם לדגור על קרקעות
    אנניטו 26/04/2017 09:59
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אם יש להם קרקע ולא בונים, להטיל קנסות כבדים או להלאים. לא יתכן שקרטל הקבלנים יווסת את הבניה בארץ בהתאם למחירים הקיימים בשוק ולא בהתאם לצרכים של האוכלוסיה. אחרי הכל הקרקע הוא משאב בחסר.
    סגור
  • 64.
    אשדר בפוזיציה
    גיל 25/04/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    32 3
    לא להאמין לאף מילה שלו. הוא מדבר מתוך פוזיציה שבה הוא יכול לאבד את הכיסא שלו ולא להרוויח שכר של מאות אלפי שקלים אם לא מיליונים בכל שנה. הקבלנים נכנסים ללחץ כי הם מושקעים וממונפים ולכן יכולים לאבד הכל. מי שקונה עכשיו עושה טעות והוא ישלם עליה כל יחייו. אם אנשים לא יקנו מתוך פחד, השוק יגיע לאיזון בשווי משקל והמחירים יתייצבו על סכומים הגיוניים ולא מחירי בועה - בשביל לרכוש דירה, זוג צעיר צריך לקחת מההורים שלו, מאחים שלו, וגם עוד קצת מהבנק או מגופי אשראי אחרים בשביל להגיע רק להון העצמי הנדרש. ככה זה לא יכול להימשך עוד. גם הכסף של ההורים הולך ואוזל.
    סגור
  • 63.
    השוק גועש הקבלנים ממונפים
    הירידות במשרד האוצר 25/04/2017 12:42
    הגב לתגובה זו
    6 6
    הקבלנים לא פראיירים הם יודעים שהשוק גועש והם קונים קרקעות וממונפים - כי אפשר להרוויח רק במשרד האוצר בקומות הגבהות בכניסה למשרד של כחלון יש ירידות ..
    סגור
  • 62.
    להביא חברות חיצוניות
    רוני 25/04/2017 12:05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הפתרון כ"כ פשוט
    סגור
  • אולי נביא גם קרקעות "חיצוניות"? (ל"ת)
    מאיר 27/04/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • אולי גם נביא קונים חיצוניים :) (ל"ת)
    הייטקיסט 01/07/2017 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    מחירי דירות
    עמנואל טל 25/04/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 10
    צודק - ברגע שיש ירידה בביקוש בשל ציפיות להורדת מחיר, מנגד הקבלנים בונים פחות . נוצר מצב שברגע שהשוק מתעורר מחדש ואין מספיק מלאי דירות כי אז המחירים עולים. המסקנה לבנות ולקצר משמעותית את משך מתן ההיתרים ואת משך הבניה.
    סגור
  • 60.
    מתי אשדר תעביר מסמכים עבור מכיר למשתכן בקרית מוצקין ?
    גיל 25/04/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חברה איטית מאוד, קיבלה היתר לבנות במחיר למשתכן בקרית מוצקין עם מחיר הצמוד למדד הבניה מתאריך 9/2015 ועד היום מחזיקה את הזוכים שהינם זוגות צעירים ללא דירה המחכים לראות מה המחיר ופרטי הדירה. בינתיים חברה זאת כבר הרוויחה כ- 25,000 ש"ח על כל זוג צעיר מעלית מדד הבניה מבלי לעשות כלום וכ- 4 מיליון ש"ח על פרויקט זה. שאר הקבלנים כבר פרסמו פרטי דירות ורובם התחילו כבר לבנות. בחברת אשדר עונים שבקרוב יהיו תשובות וזהו. לפי דברי הקבלן, הוא יעדיף לא לבנות יותר מידי בשביל להחזיק זוגות צעירים ללא דירה ולנצל עוד יותר את כספם על ידי מדד הבניה.
    סגור
  • 59.
    אשדר אגח ד
    גיא 25/04/2017 09:39
    הגב לתגובה זו
    23 0
    הונפק בריבית של 4.2%, כל שנה שתשב על קרקע ולא תבנה תעלה לך 4.2%. ולא רק זה, הריביות במגמת עליה, זה אומר שכשתרצה לחדש את ההלוואה הריבית תהיה גבוהה יותר. עכשיו אתה מאיים לא לבנות? אל תבנה.
    סגור
  • 58.
    דירה
    דירה 25/04/2017 09:36
    הגב לתגובה זו
    15 1
    בקשתי מלפני כמהימים מפיזפורטל לא לאביא כתבות של אנשי אינטרסי עליית מחירים ובכל זאת הגיעהכתבה כזאת אנחנו לא מפחדים יותר מאנשים כאלה מנכלים קבלנים אנשי משרדי מכירות כבר אמרתי הילד מהולנד הילד הבוכה הילד המשתין מבלגיה נקישות הלב של בטאובן עכשו אני אקריא לו את "5 בלונים סופו של כל בלון להתפוצץ וגם אשמיע לו את השיר של לוזון"מחירים עולים"וזה היה לפני 20 שנה למנכל אשדר תקשיב לשיר ותגיד שאתה לא מסכים לזה.. ואני אוסיף"זאת מדינתנו לדורי דורות"..אזלמנכל אשדר נקישות הלב של בטואבן מאוד חזקים מקוה שהפעם תגובתי תפורסם
    סגור
  • 57.
    הסברים למאמר
    הפרשן 25/04/2017 09:18
    הגב לתגובה זו
    26 1
    בואו ננתח לרגע את מה שאמר המנכ"ל החכם 1. "כח הקנייה נשחק בגלל התייקרות המשכנתאות"- חכה,זה עוד לפני עליית הריבית במשק. אם כח קנייה נשחק, מי יקנה? 2. "הזוגות הצעירים יצטרכו להתפשר וללכת לפריפריה" - גאון, ומה יעשו אלה שגרים בפריפריה ? לאן הם יוכלו לעבור כדי לרכוש דירה במליון שקל ? 3. "מחקרים הראו שמלאי של מעל 10 חודשי מכירות עשוי להביא ללחץ לירידת מחירים" - אם ככה, בקצב ירידת המכירות הנוכחי אנחנו בהחלט בדרך לשם (לתשומת לב המנכ"ל) 4. אם הציבור ישב שנתיים על הגדר אז זה יכול להפעיל לחץ..." - חצי שנה כבר יושבים, עוד שנה וחצי למנאייק :)
    סגור
  • 56.
    תורידו מחיר חזירים
    מאיר פ 25/04/2017 09:00
    הגב לתגובה זו
    19 2
    עשו מבצעים הורידו מחיר על מנצ למכור יותר אבל לא אתם החזירים מעדיפים להחזיר מחיר ולחכות להתנפלות .. אולי שנה הבאה... התרגלתם למיליונים רווח בנשל עשור אז קשה לכם לוותר על היאכטה והנסיכות חברמודה
    סגור
  • ההתנפלות העתידית היא בלתי נמנעת
    איש 25/04/2017 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 11
    אנשים צריכים מקום לגור והביקושים לנדלן קשיחים.
    סגור
  • 55.
    פשוט מביך
    נבוך בשבילו 25/04/2017 08:29
    הגב לתגובה זו
    27 1
    אם הוא אכן מאמין לשטויות ולסיפורים שהוא מספר לעצמו,אשדר בצרות צרורות
    סגור
  • 54.
    *** לא לקנות בלי התחייבות קבלן שערך הנכס לעולם לא יירד!
    המועצה לצרכנות 25/04/2017 07:59
    הגב לתגובה זו
    26 2
    בפעם הבאה שפונים אליכם כדי שתרכשו דירה, תשאלו את הקבלן שמוכר אם הוא בטוח שערך הנכס שלכם לא יירד בעתיד. במידה והוא עונה שהוא בטוח, תשאלו אותו אם הוא מתחייב, בכתב, שאם המחירים יירדו הוא יחזיר לכם את ההפרש בין המחיר החדש למחיר בו קניתם. לא מתחייב? כנראה שהוא לא באמת בטוח שנדלן רק עולה, ואמר את זה רק כדי לשכנע אותכם לקנות. ומה אכפת לו? הרי לספר סיפורים ולהלחיץ את הקונים לא עולה לו כסף, וכל הסיכון ממילא על הכתפיים של הרוכש
    סגור
  • אפילו במכולת לא יתחייבו למחיר במבה
    טום 25/04/2017 13:18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה חי בסרט...מי יתחייב לך ? תנסה לעשות את זה בסופר ויזרוק אותך השומר מהכניסה..
    סגור
  • תפסיק לעשות קופי פייסט לתגובה המפגרת הזו בכל כתבה
    אני 25/04/2017 09:45
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כי זו תגובה באמת מפגרת. מוכן לעשות איתך דיל. אני מוצא קבלן שמתיחייב לכל הקונים שלו שאם המחיר בפרויקט יורד עד האיכלוס הוא מחזיר להם את ההפרש (זה רעיון שיווקי לא רע בכלל אני בטוח שקבלנים יסכימו) אבל בתמורה אתם מתחייבים שאם המחיר עולה אתם מפרסמים בקבוצת הפייסבוק התנצלות בפני החברים על שהטעתם אותם והכנסתם להם תקוות שוא ומחזירים לכולם את הכסף שלקחתם להם בגיוסי הכספים המיותרים שלכם. אם אתם לא מסכימים להחייב להחזיר את הכספים כנראה שאתם לא בטוחים שהמחירים באמת הולכים לרדת ושעליות המחירים באמת נגמרו.
    סגור
  • תגובה גאונית ועלולה להציל הרבה זוגות שעתידים לקנות בית (ל"ת)
    אמפסיז 26/04/2017 05:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 53.
    שינוי שיטת רכישת הקרקעות מהגרלות למיכרזים הקפיצה את
    א. 25/04/2017 07:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחירי הקרקע שגרם לתגובת שרשרת שיקרה משמעותית את מימון הקבלנים. יחד עם תאבון הקבלנים שגדל גם הוא מחירי הדירות יצאו לגמרי מפרופורציות. למעשה מי התחיל את הידרדרות השליטה בנדלן זו המדינה. ובאותה מידה היא יכולה די בקלות לעצור את ההשתוללות
    סגור
  • 52.
    דירה
    דירה 25/04/2017 07:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בקשתי מלפני כמהימים מפיזפורטל לא לאביא כתבות של אנשי אינטרסי עליית מחירים ובכל זאת הגיעהכתבה כזאת אנחנו לא מפחדים יותר מאנשים כאלה מנכלים קבלנים אנשי משרדי מכירות כבר אמרתי הילד מהולנד הילד הבוכה הילד המשתין מבלגיה נקישות הלב של בטאובן עכשו אני אקריא לו את "5 בלונים סופו של כל בלון להתפוצץ וגם אשמיע לו את השיר של לוזון"מחירים עולים"וזה היה לפני 20 שנה למנכל אשדר תקשיב לשיר ותגיד שאתה לא מסכים לזה.. ואני אוסיף"זאת מדינתנו לדורי דורות"..אזלמנכל אשדר נקישות הלב של בטואבן מאוד חזקים מקוה שהפעם תגובתי תפורסם
    סגור
  • 51.
    מייד 50 חברות בנייה זרות שייבנו הכל בחצי מחיר בחצי זמן (ל"ת)
    הם לא בונים 25/04/2017 07:44
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 50.
    רודפי בצע וממון
    אנונימי 25/04/2017 07:31
    הגב לתגובה זו
    20 1
    אם זו לא בועה זו אם כול הבועות מה אתה שח אתה מנכ"ל חברת בנייה שמקבל מיליונים ,זוג שמרוויח בממוצע כ-12,000 ש"ח עם ילדים לא יכול לקנות דירה וגם בטוח לא להביא הון עצמי לקבל משכנתה ,אתה רק מדבר על קירות ולא על החיים הקשים ויוקר המחיה במדינה, כ-75% מאזרחי המדינה חיים במינוס ובאשראי זו עוד בועה יום אחד יצטרכו להחזיר את הכסף , כול אדם חמישי במדינה מוגבל בבנק או פושט רגל , אתה חיי בחלל תרד לקרקע , אתם והבנקים והשחיתות ברשויות המקומיות וראשי ערים וחברי מועצה ומתווכים ומעכרים הרשימה עוד ארוכה אתם אלו שהבתם את האסון הזה לכול אזרחי המדינה , צריך לחקור אתכם ולהעמיד אתכם למשפט על ספסרות בקרקע מדינה על שוחד ועל השעבוד שלא נגמר לבנקים , ראש עיריית שיקגו לפני 5 שנם עשה ספסרות בקרע נכנס לכלא ל-25 שנה , יום אחד ייפול כאן בנק שתהיה לו בעיית נזילות ואז נראה אותך יורד למחתרת ,אתה לא מבין לאנשים אין כסף,ולאלו שיש זה מטורף המחירים האלו,את האמת אתה יודע אבל מעדיף לשקר זה יגמר אל תדאג בשנת 2020 תתחיל ההתרסקות ומקווה שאתה תשרוד ,אתה ומשפחתך כבר מסודרים על חשבוננו,בועה זו תתרסק תרשום זאת לפניך ,אלו חוקי הכלכלה .
    סגור
  • 49.
    קבלנים לעולם לא ימקרו קרקע בהפסד.
    אני 25/04/2017 07:30
    הגב לתגובה זו
    1 14
    קרקעות מופשרות לבניה בישראל שוות יותר מזהב וערכם לעולם לא ירד. אם הציבור ישב על הגדר כל מה שיקרה זה שגם הקבלנים יתחילו לשבת על הגדר ואז הזינוק יתחיל לעבור גם למחירי השכירות שגם ככה בדרך למעלה.
    סגור
  • אם זה באשראי
    אנונימי 25/04/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אם שה באשראי הם בבעיה גדולה אם הם לא בונים איך יחזירו את האשראי שלקחו מהבנק הצטרכו להביא הון עצמי גדול ,ועד שיבנו מחירי הדירות בשמיים גם אין קונים , המגדל זה של סקטור הבניה עומד להתרסק פשוט לאנשים אין כסף אפילו למחייה קיומית כולם חיים על אשראי ואת הכסף הזה יצטרכו להחזיר , מכאן ועד קניית דירה מול קיום בסיסי של האדם הקיום הוא קשה אבל עדיף מאשר להשתעבד לעוד חובות לקניית דירה , נגמר הכסף לאזרחים והם משתוללים על אשראי בנקאי , זה פשוט פשיטת רגל ,והבנקים יום אחד יהיו בבעיה באם תתחיל מפולת הם עלולים להיכנס לנזילות כמו שקרה בארה"ב ובאירופה , לכן הבנקים מוכרים את תיקי המשכנתאות שלהם לגופים מוסדיים ומייקריים את ריבית המשכנתה , בשביל כך הנגידה כול כך חוששת שהתסריט של ארה"ב יגיע לכאן , זה כבר התחיל איך הסתיים , נראה שתהיה לבסוף קריסה בסקטור הנדל"ן , זו בועה , כולם יודעים זאת , דירה לא יכולה לעלות מדיה שנה ב-150 אלף ש"ח מי מרוויח סכום כזה בשנה , זו הבעיה לכן יש עצירה מוחלטת בקניית דירות .השאר זה הכול סיפורים רוב אזרחי המדינה חיים גם בבועה ובחלומות אבל המציאות עגומה מאוד .
    סגור
  • 48.
    המצב הרבה יותר נורא ליבי ליבי עם כל מי שרכש דירה לאחרונ
    ח 25/04/2017 05:10
    הגב לתגובה זו
    19 2
    כחלון ריסק את שוק הנדלן המדהים שהיה לנו מס דירה 3שיתק את השוק הבריח משקיעים לחול אם צריך למכור דירה היום לצערי זה יהיה בהפסד גדול ומי שיקנה דירה היום יפסיד הרבה יותר
    סגור
  • 47.
    הביקושים בעבר עלו בגלל שהריבית ירדה
    איש 25/04/2017 00:08
    הגב לתגובה זו
    20 1
    עכשיו המגמה היא של ריבית עולה לכן הביקושים ירדו ולמה אתם מראינים אינטרסנט גדול תראיינו אנשי אקדמיה
    סגור
  • 46.
    הסינים באים וכבר השנה 6 א' זה יגדיל את הבניה
    אורי... . 24/04/2017 23:47
    הגב לתגובה זו
    14 2
    בשנתיים הקרובות יגיעו לפחות 12 א' סינים שצריכים להשלים את הבניינים בבאר שבע והסביבה לקליטת מחנות צה"ל המתפנים. הם גם צריכים להתחיל לבנות את הרכבת לאילת כך שב 2019 כפי הנראה ישלימו את מכסת העובדים הסינים. בשנים 2018 2019 יבנו יותר ובעיקר (אם הסינים אכן יגיעו) יסימו יותר. באשר למחירי השכירות הם החלו להתנדנד וימים יגידו עד מתי.
    סגור
  • 45.
    לכחלון
    כחלון תעשה משהו טוב! 24/04/2017 23:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מס על קרקעות מופשרות שלא בבניה, אי אפשר להחזיק קרקעות מופשרות לנצח!!!!!!!
    סגור
  • 44.
    אדון מנכ"ל אם עד עכשיו חשבתי שאולי אין בועה כרגע הבנתי
    אדי 24/04/2017 22:50
    הגב לתגובה זו
    38 3
    יש פה את הסבתא של הבועות!!!! בגלל אגו לא תוריד מחירים.. תבכה בהסדר חוב שלך
    סגור
  • סבבה בהצלחה עם הישיבה על הגדר.
    רוני 25/04/2017 07:42
    הגב לתגובה זו
    1 16
    נדבר עוד שנתיים דיי בטוח שגם אז תמשיך לדבר על בועות
    סגור
  • תגיד מה שתרצה כל מה שהוא אמר נכון
    איש 25/04/2017 07:16
    הגב לתגובה זו
    2 15
    אפילו שיש לו אינטרס לשמור על המחיר הדברים שהוא אומר נכונים. הרעיון שלכם שיש בועה והיא מתפוצצת מבוסס רק על תקוות ורצונות ואין לו אחיזה אמיתית במציאות וחרם צרכנים (אם באמת מישה יצליח לארגן אחד) יגרום לנזק אדיר בשוק הדיור ירידת מחירים קטנות לטווח קצר ומחסור אדיר שיגרום לקפיצה לרמות שלא הכרנו בהמשך. הישיבה על הגדר לא תאריך ימים ומה שיקבע בסוף את המחירים יהיה כמו תמיד ביקוש והיציע .
    סגור
  • ההפך חביבי
    אדם 25/04/2017 08:34
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הנפילה בביקוש היא עובדה.העליה המתמדת בדירות למכירה ודירות בבניה הן עובדות.העליה בריבית משכנתאות היא עובדה.הסיפורים שהוא מספר לעצמו על איך המצב יתהפך בעתיד הן הזויות ואין מאחריהן שום כלום.
    סגור
  • 43.
    צא וחשב כמה משכורות ישנן על גב פועל הבניין. (ל"ת)
    חברות יזמות הן עול 24/04/2017 22:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    חברות בניה וקבלנים תאבי בצע
    עבד הממהר 24/04/2017 22:47
    הגב לתגובה זו
    27 0
    הצלחתם להרוס דור שלם שהפך לעבדים לארבע קירות. שכחת פרט קטן ידידי המנכ"ל : המדינה תפעיל בקרוב את חברות הבניה הזרות שיבנו בצורה מסיבית על קרקעות מדינה שיפסיקו להינתן לכם במחירי סוף עונה כמו שניתנו לכם עד לפני מס' שנים. האיומים שלך שקבלנים לא יבנו עד לסיום שיווק הדירות שבבנייה לא רלוונטיים. אתם כבר לא תהיו הבלעדיים בבניית הדירות.
    סגור
  • 41.
    אליבא דאינטרסנטא המחיר תמיד יעלה....
    ג'קי 24/04/2017 22:15
    הגב לתגובה זו
    18 0
    כל תופעה כלכלית ספרותית מטרולוגית תוצאתה עליית מחירי הנדל"ן... הרחקת משקיעים לא תגרום לעליית שכ"ד מכיוון שעל כל דירה שתגרע יגרע שוכר לשעבר.... פחות משקיעים=מחיר בירידה - בשם פנים ואופן לא יגרום לעליית מחירים.... מסקנה הכי בסיסית בכלכלה....
    סגור
  • ההיסטוריה מראה שלאורך זמן המחירים תמיד עולים
    ליאור 25/04/2017 07:43
    הגב לתגובה זו
    0 12
    כמו בכל גרף אם בודקים נקודתית תמיד יש קטעים של ירידות ועליות אבל אם תראה את כל הגרף מקום המדינה ועד היום המחירים רק עולים.
    סגור
  • ההיסטוריה של ישראל קצרה
    הזקן 25/04/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם מעולם ב'היסטוריה' של ישראל לא התנפחה בועה חסרת פרופורציות כמו בשנים האחרונות. ניתן ללמוד מההיסטוריה של מדינות אחרות שבועה,תמיד דינה להתרסק. מעבר לכך,היסטורית, הנדל"ן בקושי מדביק את האינפלציה ולכאורה פשוט שומר על ערכו מול פיחות המטבע. אני מציין לכאורה כי מכך יש להפחית מיסים,תחזוקה וכו'
    סגור
  • 40.
    גילוי נאות. חובת הציבור לדעת
    אנטי טרול 24/04/2017 21:50
    הגב לתגובה זו
    4 20
    לכל קוראי האתר היקרים; אל תיפלו בפח. יש כאן אדם אחד או שניים שמקשקשים לכולם וכותב/ים עשרות תגובות-כל אחד על ירידת מחירים. ושכירות בראש העין.. הכל שקר מוחלט! אני אדם פרטי שזקוק לדירה כמו כולם, ומכיר את השוק טוב. והמצב לצערי נורא. הכל כל הזמן ממשיך לעלות. מי שיכול שיקנה ומי שלא אז שלא יקנה. שכל אחד יעשה את השיקול שלו אבל אל תאמינו לתגובות המרובות באתרים הכלכליים של אותו אחד אלון/גיתית/שירן/תומי בקיצור טרול שמפיץ שקרים.
    סגור
  • כל מילה שאמרת היא אבן בסלע אין שום בועה יש ביקוש חזק (ל"ת)
    משה ראשל"צ 25/04/2017 07:08
    הגב לתגובה זו
    3 13
    סגור
  • 39.
    פעם ראשונה אחרי המון שנים קיבלתי
    בוריס 24/04/2017 21:48
    הגב לתגובה זו
    25 2
    פלאירים הביתה על הנחות של קבלנים באזור מגורים שלי. לא הפסקתי לחייך .
    סגור
  • שטויות קבלנים תמיד עשו מבצעי מכירות זה לא פטנט חדש
    אנוכי 25/04/2017 07:47
    הגב לתגובה זו
    0 10
    זה ממש לא מראה על ירידות מחירים. אני יכול להראות לך פלאיירים כאלו גם מלפני שנתיים שלוש ועוד. אם תבדוק לעומק תראה שזה עוד מבצע שקר שמשווק את אותו מחיר בעטיפה אחרת, כמו בסופר פארם מעלים מחיר ועושים מבצע למחיר הישן או שנותנים שידרוגים בחינם שאתה למעשה משלם עליהם מחיר מלא.
    סגור
  • 38.
    קשקשן. רשות מקרקעי ישראל הרי תמשיך לשווק קרקעות
    יניב 24/04/2017 21:13
    הגב לתגובה זו
    20 1
    ל 50 אלף יחידות דיור גם ב 2017 וגם ב 2018 וגם ב 2019. לכן היצע הקרקעות הכולל ( ומה שחשוב בנדלן זה היצע הקרקעות כי עלות הבניה זהה בכל נקודה בארץ ) יגדל משנה לשנה ומחיר מ"ר קרקע יילך ויפחת. לכן אין שום קשר לקבלנים. רמי משווק קרקעות. לא יגישו הצעות קבלנים שיש להם מלאי קרקע אז יגישו הצעות נמוכות קבלנים מהשורה השניה והשלישית שאין להם מלאי קרקע ורוצים להרוויח את העשרה אחוז על הבניה ואותם קבלנים ייזכו בהצעות נמוכות בעשרות אחוזים. ואז הקבלנים שברשותם מלאי קרקעות ייראו שהשווי שלהן נחתך והבנק שנתן הלוואה לוחץ ויממשו במחיר הפסד על הקרקע. בכלכלה אף פעם אין ואקום. קבלן עשיר לא ירצה להרוויח עשרה אחוז אלא 30 אחוז יבוא קבלן צעיר ורעב ויסכים להרוויח 10 אחוז 8 אחוז. המפולת כבר התחילה והיא רק תלך ותתעצם.
    סגור
  • 37.
    ראיון מטומטם ...באיכות ירודה ....
    זכרוני 24/04/2017 21:05
    הגב לתגובה זו
    20 0
    מנכ"ל אשדר לאורך כל הראיון הציג את הדברים על פי מה שנוח כבעל עניין ויזם עם ציון עובדות הפוכות מהמציאות ...הנקודה החשובה ביותר ששכח משום מה לציין היא העובדה שאוטו טו עומדים להגיע 20000 פועלי בניין מקצועיים מסין וממדינות אחרות עם צוותות והנהלות עבודה שלהם ...קצב הבנייה שלהם והעמידה בלוחות זמנים הוא לאין שיעור טוב יותר מהחברות הקבלניות ועובדי השטחים ...תוך שנה מהיום המדינה תוצף בעשרות אלפי דירות שיתקשו למכור אותם אלא אם יורידו מחירים חזק .....חוזים נחתמו מול הסינים וקיימים תאריכים סגורים להגעתם .. חב' אשטרום עשו סדר עם המנכ"ל שלכם באשדר ...ותוודאו שכשהוא מתראיין אומר עובדות נכונות ולא מסלף .
    סגור
  • 36.
    קשקוש
    רומי 24/04/2017 21:02
    הגב לתגובה זו
    20 0
    יש לחייב בעלי קרקע בקנסות ומיסים גבוהים במידה ואינם בונים וקבלנים שלא בונים ויושבים על קרקע יש לחייב פי 3 מבעלי קרקע לעיל פשוט חוצפה
    סגור
  • 35.
    בלה בלה.. אשדר בעלי אינטרס שיפסידו אם יודו שהמחיר יורד (ל"ת)
    דן 24/04/2017 21:00
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 34.
    ארנון פרידמן היקר
    איציק 24/04/2017 20:55
    הגב לתגובה זו
    22 1
    כל הניתוחים שלך על הביקושים האדירים וההיצעים שלא מדביקים אותם לא מחזיקים מים. גידול טבעי יש והיה באוכלוסייה גם כשבניתם הרבה פחות וגם כשהמחירים ירדו ריאלית עד 40% בין 1998 ל 2008. בכל אופן, כיצד אתה מסביר את העובדה שמ 2008 מחירי הדירות עלו בכ 120% בשעה שמחירי השכירות עלו בכ 30-40%, בהתאם לעליית המדד והשכר? ההסבר המלומד שלך לא מסביר עליה כזאת במחיר. אפילו מדד תשומות הבנייה לא עלה על 22%.
    סגור
  • 33.
    קשקוש מוחלט של בעל עניין
    איציק 24/04/2017 20:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    בפעם הבאה שפונים אליכם כדי שתרכשו דירה, תשאלו את הקבלן שמוכר אם הוא בטוח שערך הנכס שלכם לא יירד בעתיד. במידה והוא עונה שהוא בטוח, תשאלו אותו אם הוא מתחייב, בכתב, שאם המחירים יירדו הוא יחזיר לכם את ההפרש בין המחיר החדש למחיר בו קניתם. לא מתחייב? כנראה שהוא לא באמת בטוח שנדלן רק עולה, ואמר את זה רק כדי לשכנע אותכם לקנות. ומה אכפת לו? הרי לספר סיפורים ולהלחיץ את הקונים לא עולה לו כסף, וכל הסיכון ממילא על הכתפיים של הרוכש
    סגור
  • 32.
    לציבור אין את הסכומים ההזויים האלה - מה לא ברור ? (ל"ת)
    דן 24/04/2017 20:19
    הגב לתגובה זו
    39 0
    סגור
  • לציבור יש כסף ועוד איך
    דובר הציבור 24/04/2017 21:37
    הגב לתגובה זו
    2 14
    תראה את המכוניות כולם עם ג'יפים.תראה את העסקאות שנסגרות בהרצליה פתח תקווה וראשון לציון רובם 2 מיליון שקל ומעלה וזה בלי שדיברתי על תל אביב רמת גן וגבעתיים..
    סגור
  • למי שחושב שכולם עשירים פה כנראה שאתה לא גר פה. (ל"ת)
    גג 25/04/2017 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תסתכל על עובדי כלל, 6 בחודש ו3% העלאה בשנה :)
    הייטקיסט 01/07/2017 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב הציבור עני ובהלוואות שיתפוצצו לו בפרצוף חי בסרט :)
    סגור
  • 31.
    פוליטיקאים הורסים את המדינה
    חיים 24/04/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    8 9
    כחלון ''הצליח'' ''הצלחה'' גדולה יהודים מחו''ל כבר לא קונים פה דירות- וגם לא באים לכאן (ראה מס דירה שלישית ומגבלות עצומות על העברת כסף לארץ) ישראלים אמידים (''ימח שימם'') לא קונים פה דירות ומעבירים כספם לניויורק ברלין קנדה וכו' וכו' (ובסוף ילכו אחרי כספם)_(שם אין מיסים על ריבוי דירות) ברגע שקבלנים יתחילו להתרסק יווצר כדור שלג שיפגע בבנקים בעסקים נילווים לענף הבנייה ,וגם בזוגות הצעירים ובכלכלה כולה. הבנת כחלון!
    סגור
  • 30.
    מה הטעם לראיין בעל עניין? מה אתם מצפים שהוא יגיד
    cooky 24/04/2017 19:58
    הגב לתגובה זו
    30 3
    שהקבלנים בלחץ !!! חוץ מזה ישנם את בעלי הדירות יד שניה שאינם מצליחים למכור את דירותיהם כבר זמן רב בשל המחירים המטורפים אותם הם דורשים ויאלצו להוריד מחירים ולאחר גם הקבלנים
    סגור
  • 29.
    מכירת קרקעות תפיל את מחיריהן, וזה יביא להוזלת הדירות
    אופיר 24/04/2017 19:48
    הגב לתגובה זו
    23 2
    חברות בניה לחוצות למזומנים ימכרו קרקעות במקום לקנות קרקעות. שו' הקרקעות יהיה בעודף במקום במחסור. מחירי הקרקע יירדו עד לרמה שלחברות יזמיות אחרות משתלם לקנות אותן, לבנות עליהן, ולמכור תוך מבצעי הנחות שהקיפאון מחייב.
    סגור
  • גם ב2002 בשיא השפל זה לא קרה
    טור 24/04/2017 21:45
    הגב לתגובה זו
    0 11
    למה שיקרה עכשיו וקבלנים ייפטרו מקרקעות ? מחירי קרקעות פרטיות בשמיים ועולה כל הזמן פשוט כי לא משחררים קרקעות פרטיות לבנייה, רק אדמות מינהל בבעלות המדינה.בקיצור קפד ראשך והמשך לחלום חלומות חביבי.
    סגור
  • אשליות בחלומות. מחירים עולים
    טוני 24/04/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
    1 9
    לכל בעלע הפנטזיה : תפנימו שלאף בעל עניין ואינטרס כוחני שהם אלו ששולטים בשוק לא מעוניין בקריסה ובטח לא בירידה.אי לכך ההמתנה הנוכחית היא הכנה למקפצה הבאה במחירים. לאן? השמיים הם הגבול.אני זוכר שב2014 כתבו שאין לאן עוד למחירים לעלות, פשוט אין כי זה כל כך גבוה ומה קרה מאז? מחירים עלו.מתי שינוי? כשייבנו במרכז והרבה בדגש על התחדשות עירונית.
    סגור
  • 28.
    בקיצור ערך המלאי שלך צפוי לעלות בגלל הישיבהעל הגדר, אז
    אופיר 24/04/2017 19:46
    הגב לתגובה זו
    27 0
    למה אתה לחוץ? אתה צריך לעודד את הציבור לשבת על הגדר כי הרי ככה המחירים יעלו הכי חזק נכון? פחחחח
    סגור
  • ערך מלאי
    תקרא תבין 24/04/2017 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הסביר לך שהקבלן לא נלחץ כל עוד יש לו מלאי של פחות מ-10 חודשי מכירות. כרגע הוא עוד לא שם, אבל אם הקפאון ימשיך אז יצטבר לו מלאי של הרבה יותר מ-10 חודשי מכירות ואז הוא יפליץ תירוץ אחר על למה המחירים רק ימשיכו לעלות והוא לא לחוץ
    סגור
  • 27.
    מי מאמין לאינטרסנטים??? (ל"ת)
    א 24/04/2017 19:46
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 26.
    מה שווה ראיון עם בעל עניין ואינטרסנט
    בוקי 24/04/2017 19:32
    הגב לתגובה זו
    33 3
    מה שברור שכל מוצצי הדם והעושקים בלחץ. תפסיקו לדברר את היזמים הקבלנים והמתווכים.
    סגור
  • 25.
    אשדר, עמידר וכו וכו
    אחד שחושב 24/04/2017 19:22
    הגב לתגובה זו
    26 3
    מה רציתם שהוא יגיד?! חרטטן. רצה לומר שיעלו אז התחיל במוטרד. אף אחד לא קונה והעם כבר ללא יכולת קניה. בסוף המוכרים כמו בכל שוק יבינו שאין למי למכור אז יורידו.
    סגור
  • קשקוש
    אני 25/04/2017 07:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עזוב דיבורים וכנס למשרדי מכירות. תראה שכמעט בכל הפרויקטים בשלב סיום השלד רוב הדירות כבר נמכרו
    סגור
  • אתה משקר. העם קונה ובגדול. עסקאות במיליונים
    אורי 24/04/2017 21:42
    הגב לתגובה זו
    0 6
    כנס לאתר רשות המיסים תראה כמב נסגרות עסקאות בפתח תקווה ראשון לציון כפר סבא 2 מיליון ומעלה. אז למי אין כסף ?
    סגור
  • 24.
    מוזר שקבלן "מוטרד" מעליית מחירים? (ל"ת)
    משה 24/04/2017 19:17
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 23.
    המסקנות השגויות של האיש הזה ממש מדהימות..
    טדי 24/04/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
    42 2
    הרי האיש כותב במפורש שלציבור נגמר הכסףובנוסף לזה, הוא כותב במפורש על עלית הריביות שמקשים על רכישת דירות.אז מה המסקנה הגאונית שלו?האיש מסיק שאנשים יצטרכו להתפשר על דירות יותר קטנות בפריפריה...כאילו מה?ואם לאנשים נגמר הכסף ו ריביות עולות..אז מי בדיוק יקנה את הדירות הגדולות והיקרות במרכז?מעניין שהמחשבה שהמחירים יירדו... אפילו לא חולפת במוחו הקדחתני של המנכ״ל המהולל...או שיש דברים שלא מדברים עליהם בביתו של הגוסס?
    סגור
  • איך לציבור נגמר הכסף?
    אלון 25/04/2017 07:33
    הגב לתגובה זו
    0 7
    לפני חצי שנה היה כסף לקנות בלי סוף דירות ופתאום נגמר? ואל תגיד לי שבגלל עליה של אחוז בריבית משכנתא פתאום נגמר הכסף.
    סגור
  • תקרא עוד קצת. הוא אומר שכמעט אין דירות במרכז.
    אבי 24/04/2017 22:07
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אז המסקנה האכן מתבקשת שאנשים יעברו לפריפריה.
    סגור
  • לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
    איציק 24/04/2017 20:56
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ענק
    סגור
  • 22.
    הסיבה היחידה שהוא מוטרד היא שאין יותר קונים
    יוסי 24/04/2017 19:09
    הגב לתגובה זו
    35 1
    והחברה לפני פשיטת רגל!! ובקרוב הם יהיו מוכרחים למכור בהנחות של 30%
    סגור
  • איזה מסקנה טיפשית.
    ערן 25/04/2017 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 4
    בגלל ירידה של 9% במכירות במשך חודשיים אתה מסיק שהחברה לפני פשיטת רגל? הם יכולים להמשיך ככה שנים הם רק ימתנו את כמות הבניה וימתינו להתאוששות השוק שאין ספק שתגיע.
    סגור
  • 21.
    תגובה ל8
    מושיק 24/04/2017 19:07
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הנתונים בשטח שנגמר לנו הכסף ולא בא לנו להשתעבד 30 שנה ולהיות הםריארים האחרונים שיכבו תאור לאחר הירידות זהוווו
    סגור
  • לך נגמר הכסף. לעם ישראל יש הרבה
    קולט טמבלים 24/04/2017 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 7
    ולכןר רוב העסקאות לדירת 4 חדרים מסביב לתל אביב : פתח תקוה ראשון לציון כפר סבא מעל 2 מיליון שח
    סגור
  • 20.
    המנכ"ל הזה עד כדי כך מטומטם?
    דוד 24/04/2017 19:06
    הגב לתגובה זו
    29 3
    הבועה מתפוצצת ממש עכשיו! אנשים בהיסטריה בגלל צניחת המכירות ומנסים למכור כמה שיותר מהר כדי להפטר מהדירה. אלפי דירות מתווספות כל חודש ואין קונים. המחסור האמיתי הוא בקונים והקבלנים משקשקים.
    סגור
  • כן, אה? בגלל זה כולם מסמנים לך לייק...
    אבי 24/04/2017 22:05
    הגב לתגובה זו
    2 11
    כי יש עשרות אלפי אנשים שיושבים על הגדר ומחכים שהמחיר ירד או שהם יצליחו לחסוך עוד קצת כסף בשביל לקנות. בנתיים ההיסטריה היא רק בצד הקונים המתוסכלים.
    סגור
  • זהירות טרול לפניך. איפה קריסה? גוש וחלקה?
    אורי 24/04/2017 21:47
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אתה פשוט משקר. ציין בבקשה גוש וחלקה בהם יש קריסה? לציבור הקוראים אל תאמינו לסיסמאות שמפיץ אדם אחד .פשןט תבדקו נתונים באתר רשות המיסים.
    סגור
  • הוא לא עד כדי כך מטומטם אבל
    איציק 24/04/2017 20:56
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הוא עד כדי כך אינטרסנט
    סגור
  • 19.
    הירקנים: מחיר הירקות יעלו,מומלץ להשקיע בגזר ופיטרוזיליה
    אדם 24/04/2017 19:06
    הגב לתגובה זו
    29 1
    אצל האינטרסנטים תמיד יש מחסור ומחירים תמיד למעלה כי הביקושים צפויים להתפרץ בעתיד...אבל העובדות קצת שונות: א.נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לדירה חציונית! האמא של הבועות! ב. משך מכירה של דירה בממוצע ארצי כ15.3 חודש! זה אומר שהשוק מת! ג. ריבית משכנתאות גבוהה יותר מהתשואה על דירה באזור המרכז! ד. יש כ35,000 דירות חדשות (יש כאלה שטוענים שיותר)לכניסה מיידית וכל חודש מתווספים עוד כ2000 למלאי. ההתרסקות התחילה!
    סגור
  • 18.
    העובדות
    שרון 24/04/2017 18:48
    הגב לתגובה זו
    22 1
    העובדות מראות שלא חסרות דירות למגורים. לא להשכרה ולא למכירה. יעשה טוב מנכ"ל אשדר אם לא יספר לנו סיפורים על העלמות משקעים ועליית מחירי שכירות כי דירות להשכרה יש כמו זבל. גם הסיפור של קבלן לא מרגיש לחץ כי הוא לא בונה עד שהוא לא מוכר....... מה הקבלן יעשה בינתיים? ימכור חצילים? מציע לכל אחד להכנס לאתר מכירות ולראות את הלחץ שהקבלן משדר : הנחות מתנות וכיו"ב. רק תקנה בבקשה ותוציא אותי בשלום מהקרקע שבמכרז השתוללתי במחיר כדי לזכות בה.
    סגור
  • 17.
    זוהה עוד אינטרסנט
    המפענח 24/04/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    25 0
    שנכנס לפאניקה. לא קונים דירה במחיר בועה
    סגור
  • 16.
    המחירים ירדו מתחת למחיר למשתכן. זה ברור ומובנה. (ל"ת)
    ברגר 24/04/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 15.
    ירידה במכירות וקיפאון במחירים מסמנים רק דבר אחד!
    חיים 24/04/2017 18:22
    הגב לתגובה זו
    26 0
    את הדרך המהירה במורד המדרון. לך תמכור את הסיפורים שלך למישהו אחר. עשית סיבוב יפה על הזוגות הצעירים בעשור האחרון, התעשרת מספיק.
    סגור
  • 14.
    רק בבירת התמ"א ר"ג יש כעת 500 דירות חדשות בשלבי בניה שונים (ל"ת)
    אבג 24/04/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 13.
    6000 עובדים סינים בדרך
    יהושע מירושלים 24/04/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    24 1
    מה הם יקבלו דמי אבטלה? וזוהי רק ההתחלה ללללה
    סגור
  • לא מצחיק
    סוסו 24/04/2017 21:05
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כחלון ישלם להם מכספי המיסים שלנו במקום שימסה קבלנים שמחזיקים קרקע ולא בונים עליה בהקדם
    סגור
  • 12.
    הוא מדבר מפוזיציה כרגיל
    מחוסר דירה 24/04/2017 18:04
    הגב לתגובה זו
    25 0
    כל קבלן או בעל חברה לבנייה יגיד שהמחירים לא יירדו לעולם. הרי אם הוא אומר הפוך הוא יפוטר לאלתר.
    סגור
  • 11.
    כחלון תתעורר! אנשים צריכים דירות לא סמארטפונים!!
    אבי 24/04/2017 18:02
    הגב לתגובה זו
    10 6
    אני בתחושה דומה כמו מנכ"ל אשדר. לדעתי הירידה בעסקאות נובעת ממיעוט היצע ולא להיפך. אני כל יום על מודעות ביד 2 ברמת גן ופשוט אין דירות מפורסמות!! אנשים לא מוכרים וגם כבר יש הקפאה בהיתרים ובבניה של תמא 38 אז אין דירות חדשות. על מחיר למשתכן בכלל אין מה לדבר. 3 פעמים נדחה המכרז ברמת גן ועכשיו אפילו לא טורחים לעדכן באתר. עדיין מופיע "מסמכי המכרז יפורסמו ב-6 לאפריל" ואנחנו כבר ב-24 לאפריל!!! זה פשוט זלזול באנשים... כחלון אתה י-ש-ן!!!!!! נתראה בקלפי.
    סגור
  • אבל בסלולר הוא חזק, סוס מנצח לא מחליפים !!! (ל"ת)
    בן אהרון 25/04/2017 06:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    16 מיליון .
    עתידן 24/04/2017 18:01
    הגב לתגובה זו
    2 17
    זה יהיה מספר התושבים בישראל בעוד כ - 20 שנה . רק הנתון הזה מסביר לאן פני המחירים . נכון שמידי פעם יהיה תיקון אבל הכוון הכללי ברור .
    סגור
  • מכיר את השיחה הזאת?
    שם 24/04/2017 20:03
    הגב לתגובה זו
    26 1
    הוא: אני רוצה לקנות דירה. אני: אז תקנה.. הוא: אני לא יכול.. אני: אין לך מספיק הון עצמי?? הוא: יש, אפילו דיי גבוה.. אני: אז למה אתה לא יכול לקנות? הוא: חסרות דירות, אין מה לקנות.. השיחה הזאת מעולם לא התקיימה...וגם לא תתקיים. תפסיקו למכור לנו סיפורים פשוט המחירים בועתיים ולאנשים נגמר הכסף...לא חסרות דירות ולא ייחסרו בנתיים רק מצטברים המלאים.
    סגור
  • חסרים דירות. תעשה חשבון כיתה א
    אורי 24/04/2017 21:53
    הגב לתגובה זו
    1 11
    יש לך 84000 איש רשומים רק במסגרת מחיר למשתכן, אלו אנשים ללא דירות. ומה עם אלה שרוצים לשפר דיור ? עם הגרושים? עם היהודים שמגיעים מהגולה? יש פה חןסר של לפחות 150,000 דירות.
    סגור
  • 9.
    המנטרה של היזמים ממשיכה.
    ישראל ישראלי 24/04/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    27 2
    וחבל.הם חחפשים את הצרפתים ולא את עמך ישאראל ואת הזוגות הצעירים.ושלא יעבדו עליכם המנכלים והיועצים שלהם.לא לקנות שיקר.
    סגור
  • תמשיכו לטקבק קשקושים, זה לא יוריד מחירים.
    יש ר א לי 24/04/2017 18:33
    הגב לתגובה זו
    2 11
    דבריו אמת.היזמים לא יבנו בכדי להפסיד. כל האחריות על כחלון וביבי ומדיניותם הכושלת. היזמים והקבלנים אינם נציגי הממשלה.
    סגור
  • מה יעשה ימכור בשוק?????????????????? (ל"ת)
    בוריס 24/04/2017 21:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שלא יבנה. יבנו הסינים (ל"ת)
    איציק 24/04/2017 20:58
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 8.
    הנתונים בשטח הם:
    יש ר א לי 24/04/2017 17:58
    הגב לתגובה זו
    13 49
    א. מחירי הביצוע עולים. ב. אין שיווק קרקעות למעט מחיר למשתכן. לכן, איך ירדו המחירים? ג. האטה במכירות. לכן, קבלנים ימעיטו התחלות בנייה, יצטבר ביקוש כבוש וכשזה יתפרץ (א+ב+ג) תבכו כי המחירים יעלו ד. הריביות על המשכנתאות עולות התוצאה, מי שלא קנה עד עתה שימהר כי בהמשך הוא ממש לא יוכל לקנות.
    סגור
  • אם יד הקונים אינה משגת המחיר יורד.... (ל"ת)
    ג'קי 24/04/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • גיבוב של שטויות
    שרון 24/04/2017 19:43
    הגב לתגובה זו
    18 0
    א. אם אין דרישה לביצוע גם מחירי הביצוע ירדו ב. ממש לא נכון ג. תפנים שלא, אבל ממש לא חסרות דירות. בסופו של יום קבלן צריך למכור. גם לקבלן יש הוצאות קבועות. השאלה היא לא אם המחירים ירדו או לא (כי בפועל הם כבר יורדים במיוחד אצל קבלנים) אלא בכמה.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    אורי 24/04/2017 21:55
    הגב לתגובה זו
    2 5
    רק במחיר למשתכן יש 84000 איש .תוסיף גרושים, משפרי דיור, מתחתנים חדשין, יהודים עולים...
    סגור
  • עוד פעם אתם מטפטפים את הגרושים והעולים.. לא קונים את זה
    אריק 24/04/2017 23:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ובטח שלא קונים דירה במחיר בועה!!! עוד רגע תגיד לי שאנחנו צריכים דירות לחיות מחמד ולכן הביקוש עולה. בולשיט בולשיט בולשיט יא מובטל.
    סגור
  • ה) אז איך ימכרו עם לא יוכלו לקנות? (ל"ת)
    אבי 24/04/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 7.
    לטענתו-"אני מוטרד" ובו בזמן מוסיף שהמחירים יעלו-חיחיחי
    חושב שכותב 24/04/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    24 4
    עוד אינטרסנט-
    סגור
  • 6.
    חחחח מדבר מפוזיציה! משקשק כמו שקשוקה (ל"ת)
    חיים 24/04/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
    29 2
    סגור
  • 5.
    עושה כלום, רק לקחת יותר ויותר
    ממשלה שרק מדברת ולא 24/04/2017 17:53
    הגב לתגובה זו
    8 8
    מיסים וריבית מהציבור במקום לפתור את הבעיה האמיתית וליצר עוד דירות, ממשלה עם תוכנית דגל(מחיר למשתכן) שעומדת בשליש מהיעד של עצמה, עושים מאיתנו צחוק, לא חוזר על הטעות הזאת ומצביע שוב לכחלון
    סגור
  • 4.
    כנראה שישנם 43,000-47,000 דירות לא מכורות
    אורי 24/04/2017 17:51
    הגב לתגובה זו
    36 1
    "הנתון המשמעותי לצורך העניין הזה הוא כמות יחידות הדיור שנמצאות בבניה וטרם נמכרו, ואת הנתונים האלה הפסיקו לפרסם בטענה שיש בהם שגיאות." בשנת 2016 נמכרו כמעט 30,000 דירות חדשות (הנתון לא כולל דירות יד שנייה). באמצע 2016 כמות הדירות שלא נמכרו היתה כ-30,000 דירות ובבנייה 43,000-47,000 דירות, ראיתי נתונים שונים בנושא. כלומר בהחלט ייתכן שיש מעל 43,000 דירות לא מכורות כאשר בראייה ארצית המלאי יספיק לשנה וחצי גם אם יספיקו לבנות בכלל! בנוגע ל"לחץ לירידת מחירים לא יהיה על קרקע שבה קבלן לא התחיל לבנות" בגלל שאין עליו מס! בחוק ההסדרים לשנת 2017 היתה הצעה שכחלון דחף ושנגנזה וקבעה כי חברות בנייה שברשותן קרקע, שבה קיימת תכנית בנייה תקפה למגורים ואשר הבנייה בהן אינה מבוצעת, ימוסו מדי שנה ב-2.5% משוויה של הקרקע. יצוין כי מס רכוש הושת על בעלי הקרקעות עד לשנת 2000, אז בוטל. למה? התירוץ הוא שרשות המסים העלתה קשיים הכרוכים ביישומו של הצעד, שהמרכזי שבהם הוא היכולת לאתר את בעלי הקרקעות ומשרד המשפטים העלה שורה של הסתייגויות משלו. איך הצליחו להסתדר עד שנת 2000? קשקוש!
    סגור
  • כח בחשבון שדירות בשלבים שונים של בניה
    אני 25/04/2017 07:40
    הגב לתגובה זו
    0 6
    והמספר שהבאת (גם שהו מומצא ולא מבוסס על כלום) זה דירות שבנייתם תסתיים במהלך 1-4 שנים הקרובות ולא דירות גמורות וממתינות לאיכלוס כמו שאתה מציג אותם. אם הבניה תפסיק היום תצפה בעוד שנה וחצי להכפלת מחירים ואז באמת רק העשירים יקנו או יחליפו דירה כי ההיציע יספיק רק לעשירים.
    סגור
  • שטויות במיץ. אתה לא מבין כלום. כנס ותקרא
    אורי 24/04/2017 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 7
    התחלות בנייה מגובות במכירה קודמת של קבלן של לפחות חצי מהדירות בפרויקטים קודמים אחרת הבנק לא מעניק מימון לפרויקט חדש. כלומר חצי מהתחלות הבנייה לפחות נמכרו. בפועל נמכרו הרבה יותר והנה ההסבר : אם מסתכלים על מספרי עסקאות לדירה חדשה עד לסוף 2016 רואים קצב 2500 בחודש בממוצע וזה מביא למכירה של 30000 מקבלנים בנוסף להתחלות הבנייה של פרטיים כולל קבוצות רכישה מביא לאיזון בין מכירת דירות להתחלות בנייהה.הנתון על דירות על המדף הוא בלוף שלא פורסם כבר חצי שנה כי הוא נמוך בהרבה ממה שפרסמו לפני חצי שנה.
    סגור
  • משעמם אורי? לא נכנסים קונים למשרד? אז אתה מגיב פה לכולם (ל"ת)
    אריק 24/04/2017 23:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    תהיה מוטרד מנציגי המכירות שלך בפרוייקט טריו
    שאול 24/04/2017 17:46
    הגב לתגובה זו
    24 6
    4 פעמים מנסה לקבוע פגישה והגברת עסוקה בגירוש זבובים
    סגור
  • חצי מהטריו למכירה כדירות יד 2
    גר בסביבה 24/04/2017 17:50
    הגב לתגובה זו
    19 2
    דמי ניהול של 15 שח למטר ברוטו.... ולך תשאל את הדיירים על ליקויי בניה. על זה אמרו חז"ל...שומר נפשו ירחק.
    סגור
  • 2.
    מחירי הדירות
    דוד 24/04/2017 17:43
    הגב לתגובה זו
    38 5
    אני קורא לכל הזוגות הצעירים לעשות חרם נדלן כלומר לא לקנות דירה חדשה למשך שנה
    סגור
  • הלו??? כאילו דה...
    איציק 24/04/2017 20:59
    הגב לתגובה זו
    14 0
    המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור כי לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
    סגור
  • ????
    שי 24/04/2017 20:40
    הגב לתגובה זו
    1 13
    ומי ישלם את ההפרש של המחיר שסביר להניח שיעלה עוד?? אתה???
    סגור
  • חשבתי שלחרם כזה אין סיכוי סתם לירות לעצמנו ברגל, אבל אז
    אופיר 24/04/2017 19:51
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הכרחתי את עצמי לקרוא את כל המידע באתר "הפרכת מיתוסים על דירות" מהתחלה עד הסוף, ושיניתי את דעתי לגמרי
    סגור
  • אתה משקר באתר שלך.מסכן מי שמקשיב לך
    טון 24/04/2017 21:57
    הגב לתגובה זו
    1 11
    חבר חיכה והפסיד הרבה כסף בגלל שהאמין לשקרים באתר הזה.ראו הוזהרתם זהו עוקץ על גבכם
    סגור
  • 1.
    מי קובע ???
    שמשון הגיבור 24/04/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    51 8
    מי שקובע את מחירי הדירות זה הקונים ולא הקבלנים או המנכלים. תשאלו את קונה הדירות ותראו שהם חושבים בדיוק הפוך מהמנכל הזה. לא יעזור כלום המחירים ירדו בסופו של דבר.
    סגור
  • תגיד, כמה שנים הרוכשים חושבים ככה?
    sus 24/04/2017 18:24
    הגב לתגובה זו
    1 17
    מה קרה באותו הזמן? ואכן, בסוף הם ירדו ב5% (אחרי שיעלו עוד 15%)
    סגור
  • אחוזים
    מילנה 27/04/2017 16:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק שתדע, אחוזים בעליה הם לא אותם אחוזים בירידה. מחיר שעלה ב 100% צריך לרדת רק 50% בשביל להגיע לסכום המקורי
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות