המניה שהפכה באופן רשמי לחלום הגדול של הסוחרים בת"א - מה אומר המנכ"ל?
כבר מזמן לא ראינו מניית חלום שכזו בבורסה בת"א. מניית פורסייט -2.33% זינקה היום (ה') עוד 17.5% במחזור גדול מאוד של כמעט 20 מיליון שקלים, המחזור הגדול אי פעם במניה. בתוך כך השלימה פורסייט מהלך עליות של מעל 200% תוך קצת יותר מחודשיים לשווי שוק של 570 מיליון שקלים. בדר"כ זינוק חד במניות מגיע בעקבות שיפור בביצועים, אצל פורסייט הסיפור הוא החלום.
את מניית פורסייט הקטנה כמעט ואף אחד לא הכיר עד לפני כחודשיים, אבל אז הגיעה עסקת 'מובילאיי''. כידוע, פורסייט פועלת אף היא בתחום מערכות הגנה מפני תאונות דרכים ומכאן מוחם הקודח של הסוחרים בת"א החל לעבוד. ביום הדיווח בנוגע לעסקת 'מובילאיי' הגיבה מניית פורסייט בזינוק של כ-10%, וזו כאמור הייתה רק ההתחלה.
נלך כמה צעדים אחורה - פורסייט זו חברה שהוקמה כ"ספין אוף" טכנולוגי מחברת האם 'מאגנא' שעוסקת בתחום הביטחוני, כאשר הטכנולוגיה וקווי המוצרים של מאגנא פרוסים באתרים רגישים בישראל ובעולם, ופורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הצבאית הזו שיודעת לאתר סכנות. הפיתוח בתוך מאגנא החל בשנת 2013 ובשנת 2016 כבר הושלם תהליך המיזוג בין השתיים. בימים שלאחר מכן יצאו בחברה לגיוס נאה של כמעט 26 מיליון שקל ועם הכסף הזה החלו לנוע ולעבוד כאשר המטרה העיקרית שלהם הייתה פיתוח דגם 'אלפא' בתוך כשנתיים. בפועל, בחברה הצליחו לפתח את דגם 'האלפא' תוך 9 חודשים בלבד. ב-1 לספטמבר 2016 הכריזו בפורסייט על כך שהמערכת עובדת. מספר חודשים לאחר מכן, הושלם הפיתוח מרמה של דגם אלפא למצב שכבר משווים את המערכת של החברה לאלה האחרות הקיימות בשוק.
את הרוח הגבית שקיבלה, הנהלת פורסייט גם ידעה לנצל כדי לנפח את קופת המזומנים ולחזק את ההון העצמי של החברה כאשר דיווחה על מספר סבבי גיוס משמעותיים ובמקביל גם על רצונה לרישום מניותייה בבורסה בארה"ב. בתוך כך, לפני כחודשיים הודיעה החברה על גיוס מוצלח של כ-23 מיליון שקל (גבוה ב-15% מהסכום שהיה מתכונן) כאשר שמות בולטים כמו נציגים ממשפחת 'קרסו', 'איילים' קרנות נאמנות ומייסדי חברת 'פיינל', לקחו חלק בהנפקה. בעניין זה נציין שעוד קודם לכן, לפני כשנה, גייסה פורסייט סכום מצטבר בהיקף של כ-27 מיליון שקל כאשר אז נכנסה 'קבוצת לובינסקי', יבואנית רכבי פיז'ו וסיטרואן בישראל.
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
ומה חושב מנכ"ל פורסייט חיים סיבוני, על ההשתוללות במניה?
בשיחה עם Bizportal התייחס סיבוני ל'הייפ' שנוצר במניה מאז עסקת מובילאיי. "נכון, קיבלנו רוח גבית ממובילאיי אבל זה לא העיקר - יש לנו טכנולוגיה חדשה והמשקיעים מבינים את זה. אנחנו נגיע לשלישיה המובילה בתחום. יכולנו להגיע למה שאנחנו היום גם בלי מובילאיי, למרות שזה עזר לנו. גייסנו 43 מיליון שקל לפני עסקת מובילאיי וזה מעיד על כך שמבינים שיש לנו משהו טוב ביד. השוק מבין שאנחנו יכולים לתת 'פייט' אמיתי למתחרות, כעת זה מחלחל והשוק מפנים במה אנחנו מחזיקים. רואים את התוצאות".
"כמו שדיווחנו, החברה החלה בפיילוט בסין ואנחנו ממתינים בקוצר רוח לתוצאות. בהתאם להתפתחויות שם נדע את הכיוון שלנו לשנה הקרובה. היעד להמשך השנה הוא מספר פיילוטים מוצלחים ולחתום על הסכמים, ברור שזה יקרה".
"אנחנו עדיין עובדים על שיפורים והמערכת ברמה כזו שאנחנו יכולים להתאים אותה לפי רצונו של הלקוח ובהתאם לצורך שלו. רמות הדיוק והיכולות שלנו יבואו לידי ביטוי בצורה משמעותית. גייסנו מתחילת הפעילות שלנו (5 בינואר 2016) כ-70 מיליון שקל וקופת המזומנים שלנו מאפשרת לנו לערוך פיילוטים ולהגיע להסכמים עם לקוחות".
נציין כי לא רק פורסייט רכבה על הגל, גם חברה הבת 'רייל ויז'ן' (בה שולטת פורסייט בכ-32%), המפתחת מערכת הגנה מפני התנגשות במכשולים על גבי מסילות הרכבת, זיהתה את המומנטום החיובי ויצאה למספרי סבבי גיוס לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר, כאשר האחרון היה לפני רק פחות מחודש.- אפסייד של 70% - אייפקס קפיטל בהמלצה על הכשרת הישוב
- ההשקעה שתציל את נקסטפרם - או תסבך אותה עוד יותר?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הדבר המשמעותי ביותר שקרה לפורסייט מאז הרוח הגבית שסיפקה עסקת מובליאיי היה ההסכם לביצוע פיילוט עם יצרנית הרכבים הסינית JAC Motors. מדובר בפיילוט הראשון שתבצע החברה בימים אלו ממש למערכת להתרעות בטיחות בזמן נהיגה כאשר מפורסייט נמסר כי בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי מחייב ביניהם. אותו דיווח אגב, שלח את המניה באותו היום לעלייה חדה של 15%.
נציין כי בחברה החליטו לנצל את ההקלות הניתנות לחברות קטנות ולא ייפרסמו את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה אלא רק פעמיים בשנה, כלומר דו"ח לכל מחצית.
האם החלום יתגשם או שיהפוך לחלום בלהות? זאת נדע רק בהמשך.
גרף פורסייט ב-12 החודשים האחרונים:
- 21.ים הדמעות 25/05/2017 12:07הגב לתגובה זולמי שלא קנה לפני הזינוק הגדול.
- 20.עזבו שטויות תקנו קולפלנט (ל"ת)אמנון 19/05/2017 12:40הגב לתגובה זו
- 19.יש דיבורים שהמוצר שלהם עולה מתעלה על מובילאיי (ל"ת)שמעון 14/05/2017 18:05הגב לתגובה זו
- ים הדמעות 25/05/2017 12:11הגב לתגובה זואבל אהבלים משלמים גם בשביל זה
- 18.בר 14/05/2017 18:02הגב לתגובה זובעשרות אחוזים
- 17.שי 14/05/2017 09:17הגב לתגובה זוההסתרה לא לטובתה !!!אים סיבוני כול כך בטוח בחברה שיפרסם דוחות רציפים מה עוד שאין להם חברות רכב בעלת מובילות עולמית שמתענינות. אלא רק תאגיד סיני זניח jac motors שלא בעל יכולת שיווק עולמית בסין הטכנולוגיה הזו לא תכנס כול כך מהר בגלל המחיר......תיזהרו מחברה שמנפיקה מהר ובזול למרות הפוטנציאל .
- gilmi 14/05/2017 11:06הגב לתגובה זותאגיד סיני זניח עם 40 אלף עובדים ? אתה רציני ? ומה אתה רוצה לקרוא בדוחות ? אנחנו יודעים שעדיין לא מכרים כלום ורק מוציאים כסף. מה חסר לך עוד בדוחות שלהם ?
- 16.דניאל 14/05/2017 08:32הגב לתגובה זוהמנייה עדין 3 אחוז משווי מובילאיי
- 15.מומחה לקנוניות 13/05/2017 18:59הגב לתגובה זוזה יפול. העיסקה שבו נקנתה מובילאיי היתה במחירים מאוד יקרים. יקח שנים רבות עד שהרכב האוטונומי ייושם בהצלחה.
- 14.דוד 12/05/2017 23:24הגב לתגובה זוידוע גם שקינאה גורמת לקמטים בגיל צעיר
- 13.סיבוני הזעמן מפזר מניות לכל דיחפין (ל"ת)רונלדו 12/05/2017 15:55הגב לתגובה זו
- רם 12/05/2017 18:42הגב לתגובה זושטויות - טכנולוגיה מדהימה
- 12.יאיר 12/05/2017 08:21הגב לתגובה זוהחברה מחזיקה ביהלום שנקרא רייל ויזן - 35 אחוז בחברה של פוטנציאל עצום בפניי עצמה - פוטנציאל ממנו תהנה פורסייט
- 11.שלמה 11/05/2017 18:50הגב לתגובה זולמרות שמערכת ההתראה שלה עולה באיכותה ודיוקה על זו של מובילאי
- משה 12/05/2017 07:29הגב לתגובה זוהזמנה אחת על ידיי יצרן - ושווי של 150 מליון דולר יהיה היסטוריה רחוקה ..
- 10.גאה לטוס באייר פורסייט 1 (ל"ת)טראמפ 11/05/2017 15:17הגב לתגובה זו
- 9.שמרן 11/05/2017 14:40הגב לתגובה זוחברים, הנייר נסחר בפיות מ-150 מיליון דולר, רכישה לפי מיליארד (זה 6% מהשווי שבו נרכשה מובילאיי) אומרת שהנייר שווה פי 6. לחברה טכנולוגיה ששווה לא פחות ממובילאיי ולכן הטירוף עוד לא החל. אני בפנים !
- 8.אריה 11/05/2017 14:03הגב לתגובה זואיש מאד מוכשר. ואני מאמין שמי שיקנה את מניות החברה היום עדיין ירוויח בענק
- 7.באפט 11/05/2017 14:00הגב לתגובה זוחברה עם טכנולוגיה שלה לא שווה על הנייר כרגע 5% ממובילאיי צריך להיות טמבל לא להבין שהיא הולכת לשלש ולרבע ערך כל שוק המכוניות מאות מיליארדי דולרים מסתובב סביב העניין של הרכבים האוטונומיים אז קצת קנאים תפרגנו לחברה ישראלית פורצת דרך
- 6.האם המערכת שלהם יודעת לזהות כבשים שנכנסים? (ל"ת)דני 11/05/2017 14:00הגב לתגובה זו
- 5.זהירות כבשים (ל"ת)דני 11/05/2017 13:59הגב לתגובה זו
- יודעת לזהות צרי עין. (ל"ת)מני 11/05/2017 16:43הגב לתגובה זו
- 4.שוק 11/05/2017 13:47הגב לתגובה זולא מדובר במניית דלת סחירות אלא במניה שמחזוריה בימים האחרונים אינם נופלים ממניות תא 90. החברות הגדולות בעולם עוסקות ברכב האוטונומי ויהיו מוכנות לשלם כסף גדול עבור טכנולוגיה פורצת דרך אם וכאשר זו תוכח כמוצלחת.
- 3.שלי 11/05/2017 13:47הגב לתגובה זוהבורסה צריכה לבדוק היום לא מחר איך מניה עולה 200%בחודשיים? דחו את המאזן לפי המותר?
- 2.כל פעם שיש כתבה כזאת יום למחרת המנייה מתרסקת (ל"ת)פורסייט 11/05/2017 13:07הגב לתגובה זו
- 1.חלום בלהות 11/05/2017 12:52הגב לתגובה זומ
- יצחק 11/05/2017 14:03הגב לתגובה זועוד לא מאוחר להכנס כאשר פורסייט תגיע ל 5000 (פי עשר מאשר היום ) שווי השוק שלה יהיה 1 מיליארד דולר שזה רק 7% משווי מוביל אי וזאת למרות שמערכת ההתרעה של פורסייט טובה יותר
- אם היא טובה יותר למה היא לא נסחרת בשווי גבוהה יותר (ל"ת)נפתלי 13/05/2017 12:56