איל דבי על דלק רכב: "מחיר המניה כולל שתי כריות ביטחון"
מניית דלק רכב רשמה בחודשיים האחרונים ירידה של כ-20% ברקע לירידה מתמשכת במסירות הרכבים. עוד קודם לכן, לפני קצת יותר מחצי שנה, איל דבי מלאומי שוקי הון הוריד את ההמלצה למנייה ל'תשואת שוק' אבל כעת נראה שבלאומי שבעו מהפסימיות. בשורה התחתונה, דבי כותב כי מחיר המניה מגלם שתי כריות ביטחון, כאשר אחת מהן היא המשך הירידה במסירות הרכבים. דבי מחזיק במחיר יעד של 34.5 שקל למניה ל דלק רכב -2.9% דלק רכב 2,576 -2.9% בסיס:2,653 פתיחה:2,653 גבוה:2,678 נמוך:2,575 תמורה:1,943,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לעומת מחיר השוק של 29.11 שקל למניה.
וכך כותב דבי: "לפני קצת יותר מחצי שנה, הורדנו את המלצתנו למניית דלק רכב לתשואת שוק - עם מחיר יעד של 5.34 שקלים (מתואם דיבידנד). הסיבה להורדת ההמלצה הייתה פשוטה - "נשברנו" מהמרדף אחר הירידה במכירות הרכבים של החברה. בכל פעם שהנמכנו את התחזית המייצגת, דלק רכב השיגה אותה. אז זו בדיוק הנקודה, שגם לפסימיות יש נקודת שבירה, כך שצניחת השערים האחרונה מובילה אותנו להפוך בשנית את ההמלצה - מהחזק לקניה. האם ייתכן שטרם בשלה השעה, כלומר שזו המלצה שעלולה להקדים את זמנה? ייתכן, אבל לטווח הארוך היא נראית לנו נכונה. איננו משנים את מחיר היעד, אבל בחרנו להציג את שווייה הכלכלי של המניה בצורה מעט שונה. למה הכוונה? חילצנו ממחיר השוק את תחזית המשקיעים לביצועי החברה, ואז בחנו האם היא סבירה - או שמא שמרנית יתר על המידה. שני משתנים מרכזיים מכתיבים את ערכה הכלכלי של דלק רכב - היקף מסירות הרכבים ושיעור הרווח התפעולי )בשנה מייצגת(. אם כך הם פני הדברים, הרי שלגבי אותם שני משתנים, יהיה זה מעניין לבחון עד כמה הם רחוקים מתחזית המשקיעים".
מסירות רכבים
"ב-4 החודשים הראשונים של השנה, דלק רכב מסרה 8,548 רכבים. אם מנטרלים את חודש ינואר (שמוטה מסורתית באופן משמעותי כלפי מעלה), עולה כי בשלושת החודשים האחרונים - פברואר עד אפריל - עמד קצב המסירות החודשי על סדר גודל של 1,600 רכבים. לפיכך, שנת 2017 צפויה להסתיים סביב היקף מסירות של 21 אלף רכבים", כותב דבי.
שיעור רווח תפעולי
"שיעור הרווח התפעולי הנוכחי של דלק רכב, כפי שנרשם ברבעון הראשון של 2017 ,נשק לכדי 13% .העניין הוא, שמאז הין היפני נחלש בשיעור של שמונה אחוזים, וגם שערו של היורו נחלש בלמעלה משלושה אחוזים (ביחס לשקל). כפועל יוצא, ברור כי הרווחיות התפעולית של דלק רכב השתפרה לא מעט. לאיזו רמה? סביב 16%".
תחזית השוק
"בחרנו להמחיש אותה בטבלת הרגישות הבאה, שמציגה את מחיר המניה המשתמע, כתלות בשני המשתנים המדוברים - שיעור הרווח התפעולי והיקף מסירות הרכבים. בנוסף, הצגנו גם את שערי החליפין התואמים של הין היפני, שגוזרים את שיעורי הרווח התפעולי הרלוונטיים (הנחנו ששער האיורו יישאר קבוע). הערכים המופיעים בירוק משקפים את הנתונים הנוכחיים, בעוד אלו המופיעים באדום משקפים את תחזית השוק. ניתוח רגישות: מחיר כלכלי למניה, כתלות בין מסירות הרכבים לשיעור הרווח התפעולי".
ניתוח רגישות
"מחיר כלכלי למניה, כתלות בין מסירות הרכבים לשיעור הרווח התפעולי:
"בשורה התחתונה", כותב דבי, "מחיר המניה הנוכחי מגלם גם התחזקות של המטבע היפני וגם המשך ירידה במסירות הרכבים - מעבר לשפל אליו הגיעה החברה. יש בכך מעין כריות ביטחון ברכישה, שכן גם אם תרחיש פסימי זה אכן יתממש, עדיין תתקבל תשואה דו-ספרתית על ההשקעה".
גרף מניית מניית דלק רכב ב-12 החודשים האחרונים:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.ואתה בטוח שהם לא מגדרים את המטבעות ?1 23/05/2017 21:12הגב לתגובה זו1 0הרי ברור שישנו גידור גם אם חלקי לשערי המטבע והם לא ייהנו מכל הירידה בהתחזקות השקל .סגור
-
3.ללא השוואת מסירות מול שנה שעברה הניתוח לא שווה כלום.שוקי 23/05/2017 13:24הגב לתגובה זו0 0לא הסביר דבר רק טחן מיים.סגור
-
2.והחכמים יברחו. דלק רכב גמרה את הקרייה . לא ירדה מספיקהטיפשים קונים 23/05/2017 12:53הגב לתגובה זו0 3עוד 10% ירידה אולי אפשר לקנות.סגור
-
1.אייל דבי- מבין ברכבים ומבין בהשקעותמוסדי לשעבר 23/05/2017 12:28הגב לתגובה זו4 1אייל כמו תמיד כל מילה בסלע. - אני עוקב אחריו שנים! אני לא עושה צעד בבורסה הישראלית בלי אישור מאייל.סגור
-
משתתף בצער העמיתים (ל"ת)מושון 23/05/2017 15:38הגב לתגובה זו0 1סגור