צבי סטפק מתייחס לקיפאון שהולך ומחריף בשוק הדיור, ומספק תחזית למחירי הדירות

בשיחה עם Bizportal מתייחס צבי סטפק לטענות הקבלנים ולצפוי בחודשים הקרובים - ראיון מיוחד
 | 

שוק הדיור נמצא בהאטה חריפה. בסקירה האחרונה של האוצר כבר דיברו על קיפאון. ניתן להגיד שההתקררות בפעילות החלה בחודש ספטמבר האחרון ומאז רואים מגמה של החרפה, פחות ופחות עסקאות. בתוך כך, מגמת העלייה במחירי הדירות נבלמה ולפי הלמ"ס מאז אוקטובר האחרון נרשמת התייצבות ואפילו ירידה קלה במחירים. נוכח המצב שוחחנו עם צבי סטפק, יו"ר מיטב-דש שבשנים האחרונים התבטא לא מעט גם לגבי שוק הדיור.

איך אתה רואה את הסיטואציה הנוכחית בשוק הדיור? "אין ספק שהמצב הנוכחי הוא של התייצבות בשוק הדיור וזה כבר נמשך סדר גודל של חצי שנה. מיעוט עסקאות והתייצבות במחירים. אנחנו רואים תופעה של המתנה מצד הקונים, ובניגוד להמתנה שהייתה בזמנו עם תכנית מע"מ 0% הפעם לא מדובר בביקושים כבושים. הטענה שלי הייתה תמיד שהיצע יש מספיק, והגידול שהיה גדול מההיצע נבע מביקוש אמיתי של זוגות צעירים וכו' אבל התווסף לזה 'ביקוש מקדים' - כלומר  הורים שקנו דירות לילדים מחשש שהמחירים ימשיכו לעלות וגם ביקוש ספקולטיבי של משקיעים שקנו כדי למכור מאוחר יותר ברווח. אותו ביקוש מקדים וספקולטיבי - הוא יעלם, ועבור הביקוש האמיתי יש מספיק היצע ואפילו היצע עודף". 

מה צריך לקרות כדי שהמחירים יתחילו לרדת? "כדי לקבל ביטחון בכך שהסיפור בשוק הדיור השתנה, אני חושב שאנחנו צריכים לראות את המשך המגמה של התייצבות עם נטייה קלה מטה במחירים לפחות עד יולי-אוגוסט. אם עד אז אנחנו נראה את המשך המגמה את האטה, אז לקראת סוף השנה אנחנו עשויים לראות ירידה של ממש במחירי הדירות, כלומר לא עוד ירידה של 0.3% או 0.5%. כי המוכרים במצב כזה ייכנסו ללחץ, אם זה הקבלנים ואם זה מוכרי דירות יד שניה. סימני ההיכר הם יותר פרסומות בעיתונות מצד חברות קבלניות ופרסומות שכוללות כל מיני הטבות כמו מטבח חינם וכו' בניסיון לפתות את הקונים, כי בשלב הראשון הקבלנים יעשו הכל כדי שלא להוריד את המחירים. זה יהיה סימן לכך שהמגמה אכן מתהפכת. הדבר השני קשור למוכרי הדירות יד שניה ושם אנחנו נראה את אלה שקנו דירה נוספת ולא מכרו את הדירה הנוכחית שלהם - הם פתאום יזדרזו לבצע את המכירה. לאט לאט זה יהפך לשוק שבו הקונים הם אלה שמכתיבים את הטון ולא המוכרים".    

לאיזה ירידת מחירים ניתן לצפות? "אם אכן ההאטה הזו תימשך אז אפשר לדבר על מעבר למגמת ירידה של ממש, סדר גדול של 5%-8% בשנה. אנשים התרגלו לחשוב שמחירי הדירות רק עולים ועכשיו נראה תהליך של שינוי דיסקט. אם פעם דירות באזור גבעתיים-ר"ג היו נמכרות תוך שבועיים-שלושה, ברגע שזמן המכירה ייקח חודשים, אין לי ספק שזה ילחץ את המוכרים.  ב-2015-2016 מחירי הדירות עלו במצטבר בסדר גודל של 12%, אז העלייה הזו קודם כל צריכה לרדת. זה יהיה השלב הראשון".   

הטענה המרכזית של הקבלנים (ראו דוגמה) היא שהרוכשים לא נעלמו אלא רק עלו על הגדר ובשלב מסוים נראה ירידה מהגדר כי אנשים עדיין צריכים דירות - אז יהיו ביקושי גדולים, מה אתה חושב על זה? "מעבר לזה שהם אינטרסנטים, אני חושב שהקבלנים טועים. ברגע שיש ביקושים שהם לא אמיתיים אלא ספקולטיבים או ביקוש מקדים והביקושים האלה נעלמים, אז זה משהו דרמטי. לדעתי אנחנו עוד יכולים להגיע למצב של עודף היצע וזה עוד יותר ילחץ על המחירים. ואסור לשכוח שכחלון מאוד רוצה להראות הישגים ולכן הוא לא יוריד את הרגל מהגז. אגב, זה נכון שחלק מהסיפור הוא שהציבור השתכנע שמשהו השתנה בשוק הדיור והמחירים עשויים לרדת, אבל זה פשוט הצד השני למה שראינו בשנים האחרונות שבהן הציבור חשב שהמחירים רק יעלו. כלומר מה שדחף את המחירים מעלה עשוי לדחוף אותם מטה. ועוד לא הזכרתי את העובדה שהריבית על המשכנתאות עלתה בזמן שהריבית במשק נותרה ללא שינוי, תחשוב מה יקרה כאשר הריבית במשק תתחיל לטפס, זה עוד יותר ילחץ את מחירי הדירות מטה".  

האם אתה רואה שכסף שבעבר היה נכנס לשוק הדיור נכנס כעת לבורסה? "אם אני מסתכל על תחום ניהול התיקים אז בשנים קודמות אחוז ניכר מהכסף שנפדה היה כי המשקיעים החליטו לרכוש דירות. בתקופה האחרונה אנחנו רואים את זה הרבה פחות, אנשים לא יוצאים משוק ההון לצורך רכישת דירה. הייתי אומר שזה חוק הכלים השלובים". 

תגובות לכתבה(119):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 72.
    זוג צעיר עם הון של 300 אלף שח ,לוקח משכנתא של 500 אלף ש
    לא עודפראייר 06/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמחיר הממוצע לדירה צריך להיות 800 אלף שח נ ק ו ד ה
    סגור
  • 71.
    50% ירידה ורק אחכ השוק יחזור לשפיות
    ש 06/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זוג צעיר עם הון של 300 אלף שח ,לוקח משכנתא של 500 אלף שח ובמחיר הזה צריך לקנות דירה נורמאלית
    סגור
  • 70.
    לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
    איציק 05/06/2017 23:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש סף חוב מסויים שהציבור, ככלל , מגיע אליו ואז הכל נתקע. כי עדיין יש את מגבלת השכר שלא עולה באותו הקצב. הבעיה העיקרית בבועה היא בעיית האשליה. אנשים חושבים שערך הבית שלהם יעלה באותו קצב לנצח וכך הם למעשה עשירים יותר ומסוגלים לקחת חוב גדול יותר שאם לא יעמדו בו, אזי תמיד יוכלו לממש את הנכס ולהחזיר את החוב. זוהי תופעה מערכתית ולא בדידה ולכן אינה ברת קימא אלא לתקופה המוגבלת לסייקל האשראי במשק. שהרי לפי הלוגיקה הזו כולם עשירים לתמיד ואנו יודעים שמצב זה הינו תאורתי בלבד. הסיום של הסייקל נקבע לפי סף החוב שלא ניתן לעמוד עוד בו וזה מותאם לתנאי המשק הלוקאלי. מיותרת ההשוואה לחול כי לעולם לא תצליח להשוות תפוחים לתפוחים. לכן סייקל חוב הוא תמיד עבור המשק המקומי שכמובן חשוף להשפעות מבחוץ כגון ריבית. כשערך הדיור מתקן, נשארים עם הרבה חוב, שצריך להחזיר מהשכר כי מימוש של הנכס כבר לא אופציה ריאלית כבעבר בכדי להחזירו. החוב נשאר קבוע פלוס ריבית. מבטיח לך שגם כאלה שקנו לכאורה בזמן, יקלעו לצרות כשזה יתהפך. כי פשוט הרגישו עשירים הרבה יותר ולקחו חובות גדולים יותר בהתאם, מבלי להתחשב ברמת השכר. אגב, זה מה שגורר מי
    סגור
  • 69.
    כפרה עליו איזה מבט מבין וחודר
    ברבור שחור 05/06/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אבל זה רק המבט - הנבואה ניתנה לשוטים ולמבקשי פרסום (בואו למיטב - יש שם ניהול רציני אלק) - אני זוכר לו את ההימור על הדולר כשזה ירד והרס לאנשים ממון רב - גם אז היה לו מבט כזה.
    סגור
  • 68.
    מר סטפק לפחות תודיע שאתה בניגוד עניינים.
    זאב 05/06/2017 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנשים שימכרו דירותיהם ילכו עם הכסף שיקבלו לסטפק על מנת שישקיע עבורם.
    סגור
  • טען עוד
  • 67.
    יש לזכור שצבי סטפק הוא אינטרסנט
    אני 05/06/2017 07:21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כבעל בית השקעות יש לו אינטרס ברור שמשקיעים יעבירו את הכספים שלהם מנדל"ן לבורסה הוא מעוניין ליצור מראית עין כאילו האטרקטיביות של נדל"ן יורדת כאשר ידוע שהתשואות בבורסה אפסיות. לכן יש לקחת את דבריו מאוד בערבון מוגבל.
    סגור
  • שוק הנדל"ן הוא בועה ענקית שתתפוצץ
    hu 05/06/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על אפך וחמתך, סטפק צודק, יוקר מחיה מטורף בארץ, הטריגר לפיצוץ הבועה בוא יבוא, החזירים ישלמו את המחיר
    סגור
  • 66.
    סטפק אינטרסנט
    זאב 05/06/2017 06:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כבעל חברת ברוקרים הוא פוחד שאנשים יפדו את כספם ויקנו דירות ולכן האינטרס שלו שאנשים ימכרו דירותיהם שהם לכאורה לדבריו במחירי שיא וישקיעו בבורסה.
    סגור
  • 65.
    הגיע הזמן ליושרה וגילוי נאות
    דניאל 03/06/2017 22:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הגיע כבר הזמן שמעל דעות "חופשיות" של בעלי עיניין המפורסמות כדעת מומחה - יוצג באנר גדול שאוצר "זהירות - חוות דעת של בעל עיניין". מר סטפק נהנה מכל שקל שמוסט משוק הנדלן לשוק ההון ואיננו אוביקטיבי.
    סגור
  • בולשיט,הוא אומר את האמת
    hu 05/06/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם הבורסה בועה שתתרסק, כמעט כל דבר שאתה נוגע במדינה שלנו זה בועה, מדינה שמתיימרת להיות סוציאלית,הגונה ועושקת, גונבת וגוזלת מאזרחיה, כוח להשחית
    סגור
  • מי אובייקטיבי?
    אוהד 05/06/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה צודק, אבל רוב בעלי ההון, וכן בנקים וכו' נהנים מכל שקל שמוסט משוק ההון לשוק הנדל"ן.
    סגור
  • 64.
    כל שנה יש 50 אלף זוגות שמתחתנים ו-13 אלף מתגרשים (מהם 6
    בוני 03/06/2017 21:35
    הגב לתגובה זו
    4 3
    יש ביקוש קשיח של לפחות 54 אלף דירות שמורכב מ-50 אלף שמתחתנים ןמחצית מ- 13 אלף מתגרשים - ובונים הרבה פחות אז איך יהיה ירידת מחירים ירידת מחירים יכולה להיות אם ירד המיסוי על שוק ההון !!!!
    סגור
  • משכנתאות
    S 05/06/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התחיביות.לטווח ערוך .אין תעסוקה מיבטחת .אולי רק בבנקים וכל עובדי מדינה .אין נתונים מי קונים את הדירות .ישראל כיצוענית.זה תלו בביקושים.ותלוי תהאי המשכנתאות .ליקנות מקרר גדול זה בסדר צריך גם למלא . אותו בטת זה לא נכס מניב.עסקים כן
    סגור
  • 63.
    מסלסל במילים וחושש לחוות דעה נחרצת
    emanuel m 03/06/2017 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם אתה רואה שכסף שבעבר ..לדיור נכנס כעת לבורסה? "אם אני מסתכל על תחום ניהול התיקים אז בשנים קודמות אחוז ניכר מהכסף שנפדה היה כי המשקיעים החליטו לרכוש דירות. בתקופה האחרונה אנחנו רואים את זה הרבה פחות, אנשים לא יוצאים משוק ההון לצורך רכישת דירה. הייתי אומר שזה חוק הכלים השלובים". כאן, במקום לומר כן, מתחיל מהעבר ומלהג על "כלים שלובים"
    סגור
  • 62.
    כתבה מגמתית
    שלמה סופר 03/06/2017 09:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכותב שהוא אחד המובלים בבורסה מוביל בכתבה זו את העם לבורסה שגוססת מהסיבה כאשר הכספים שלנו בבורסה המובילם הם היחידים שמרויחים מכל פעולה בתיק זכרו את מפולת הבורסה ...
    סגור
  • 61.
    כחלון מפרסם בעיתונות ידיעות כוזבות ומעלה את העם על הגדר
    מחכים לבשורה 02/06/2017 23:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אדם רוצה דירות ואז אומר אולי ירד מחר? הנה הצליח לכחלון עם הנעליים ... אז מחר בטח הדירות .... אבל מה ... יש בעיה ... דירות זה מוצר השקעה בניגוד לנעליים... דירות זה מאקרו כלכלה ... זה משהו אחר... הפרסומים בעיתונות כוזבים ונועדו להלחיץ את העם... הלחץ יכול להמשך שנה ובינתיים יתווספו דירות רפאים ואז יבואו הביקושים ונראה עליות חדות ... גם סטפק יודע THE LONGER THE BASE THE HIGHER INTO SPACE/
    סגור
  • 60.
    איך כל דיכפין נהיה שמאי דירות ?
    כל אחד רוצה להיות .. 02/06/2017 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הוא מומחה להשקעות בשוק ההון למה הוא מפרשן נדל"ן ???
    סגור
  • 59.
    מי אינטרסנט כאן ?
    אינטרסנט באבו אבוה 02/06/2017 18:33
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האדון מנהל חברת השקעות ... האם הוא פרשן אוביירטיבי להמליץ לציבור היכן להשקיע את כספו "ללא סיכון" ??? צבי סטפק הוא מייסד ובעלים משותף של בית ההשקעות "מיטב דש". משמש מרצה ופרשן לשוק ההון, כותב בעיתוני הכלכלה בישראל
    סגור
  • 58.
    סטפק כבר לא..
    מאוכזב 02/06/2017 16:19
    הגב לתגובה זו
    3 4
    פעם החזקתי ממנו מצבי סטפק, אבל כבר זה זמן רב שהוא מזייף בענק והכשיל כמה פעמים כל מי שחיכה ולא קנה דירה. אני גם פורש מהשקעות במיטב-דש שהוא מבעליה. רק נדלן - יש קבלות מאז קום המדינה !
    סגור
  • מדינה מושחתת הון שלטון בעעעע
    מעריצים את ירון זליכ 07/06/2017 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לך תשמע הרצאה של זליכה ירון ביוטיוב ותלמד דבר או שניים.. קירות לא מייצרות!! השקעה בנדלן לא מניבה כלום למדינה! לצמיחה! לפיתוח! בעלי הון צריכים לגרום לצמיחה מדינית ואישית ולא רק אישית כי בסוף זה יתפוצץ!
    סגור
  • אתה צודק, הוא טועה בגדול - כנסו
    אריק 05/06/2017 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים לא ירדו ב 8% בשנה אלא ב 30% לשנה
    סגור
  • 57.
    אמר דברים מדוייקים
    חיים 02/06/2017 08:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1) אנשים קנו בכל מחיר כי האמינו שמחר יהיה יותר יקר. 2) היום אנשים התחילו להאמין שמחר יהיה יותר זול. 3) ספוקולנטים רבים הריצו את השוק למעלה קנו בכדי למכור יותר יקר והיום הם אינם מה שמשאיר את השוק רק למגורים ויש מלאי מספיק לכולם גם יד שניה 87,000 וגם חדשות לא מכורות מעל 40,000 זה הרבה מעל הצורך האמיתי שהוא קטן ממה שנמכר בשנים האחרונות כולל משקיעים כ24,000 דירות חדשות.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    חבר 04/06/2017 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מספר דירות לא מכורות כל המדף לא פורסם כבר חצי שנה ולכן לא ברור מאיפה המספר.מספר דירות ביד 2 לא מהווה מדד לכלום, כי אם מחר יקום אתר חדש פופולרי יותר ומספר בדירות ביד 2 יירד זה אומר משהו על הביקוש? ברור שלא!מה שקובע זה מדד ממשלתי כמו השמאי הממשלתי..או פרסומי הלמ"ס על התחלות וסיומי בנייה נמוכים ותוספת משקי בית של 58000 מדי שנה.מציע למי שקודקודו בראשו להיכנס לאתרים הרשמיים הללו ולעשות שיעורי בית, אני לא משקיע ולא מתווך ולפי הנתונים שאני הוצאתי יש חוסר של עשרות אלפי דירות . כמה בדיוק? קשה להגיד כי לא ידוע מה נקודת ההתחלה.מה שכן ידוע ,מבחינת הנתונים ,התחילו לפרסם כשהיה מחסור בדירות אחרי עלייה גדולה של שנות ה90.
    סגור
  • 56.
    מעבר להיותו מדבר מפוזיציה
    הקשקשן הזה 01/06/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
    1 7
    חוזר על אותה תחזית כבר שנה חמישית ברציפות בית ההשקעות שלו אף פעם לא פוגע ממילא וטמבל מי שפותח קרן השתלמות של מיטב
    סגור
  • 55.
    בהחלט אמירה מרעננת ושונה
    אורן 01/06/2017 15:43
    הגב לתגובה זו
    10 0
    עכשיו נראה אם הוא צודק. מאחל לו ולכולנו, שכן...
    סגור
  • 54.
    ממש מגזים, 8% ירידה לא יקרה אלא אם המשק יקרוס
    דוד לוי 01/06/2017 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 16
    האטה, ירידה קלה, עד 4-5% במקרה הקיצוני אולי יש מצב כי כחלון באמת לוחץ. אבל...הלחץ הזה הוא זמני/מוגבל. בישראל יש ילודה גבוהה יחסית, הגירה חיובית, יהודים מחו"ל שרוכשים, אז יש ביקוש דיי קשיח לעומת...היצע מוגבל, מדינה קטנה, ועלויות הבניה עולות בטווח הארוך.
    סגור
  • 53.
    יש הרבה סיסמאות ללא נתונים
    עמירם זקין 31/05/2017 23:13
    הגב לתגובה זו
    1 11
    בכל הניתוחים שמוצגים לאחרונה חסר נתון מהותי - התחלות בניה! אין שום נתונים בנושא זה. שיטת המימון המקובלת בענף הבניה מחייבת מכירה מוקדמת בכדי לקבל ליווי בנקאי. יתכן שאין מכירות = אין התחלות בניה אולי בטווח הקצר תהיינה פה ושם ירידות מחיר אבל אי התחלות בניה פירושן מחסור בדירות בעוד שנה וחצי - שנתיים. מחסור בהיצע דירות = עלית מחירים
    סגור
  • 52.
    המחירים יורדים ואף אחד לא מדבר
    ישראלי 31/05/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סוף עונה
    סגור
  • 51.
    עצירה זמנית
    Rodoni 31/05/2017 09:41
    הגב לתגובה זו
    4 22
    אי אפשר לשנות את חוקי הטבע !!! כל עוד ההיצע נמוך מהביקוש כל ירידה תהיה לצורך עליה . אפשר להושיב את הקונים על הגדר לפרק זמן מסוים אבל לא לאורך זמן , אם לא יקנו דירות יצטרכו לשכור דירות , האם יש מלאי דירות להשכרה לכל אותם אנשים במחירים שאולי עדיף להם לשלם משכנתא ולבסוף הדירה תהיה שלהם. אולי להשקיע את הכספים בבורסה ולהנות מתספורות חינם . ירידה לצורך עליה.
    סגור
  • יש כעת המון המון דירות בבניה! חלק גם מתמא 38 שמתרחבת
    חנוך 03/06/2017 06:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוך שנה שנתיים בנינים גבוהים רבים יהיו מוכנים ואז ההיצע יהיה כפול מהביקוש!
    סגור
  • בלה בלה בלה אתה בור חסר מוח
    אריק 31/05/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    21 1
    אתה אינטרסנט חסר השכלה שמדבר שטויות במיץ. הבועה מתפוצצת יש המון דירות בשוק, כל יום יותר ויותר דירות נכנסות למעגל המכירה ולמעגל ההשכרה. נגמרו לכם התירוצים.
    סגור
  • אתה רוצה לקנות דירה בשקל. לך תעבוד!
    חסר מוח 01/06/2017 07:43
    הגב לתגובה זו
    1 17
    לא יעזור לך : חסרות דירות רק תסתכל על סיומי הבנייה ב15 שנה אחרונות וקצב גדילת משקי הבית ותראה למה חסר. תפסיק לבלבל את המוח אתה וחבריך למחאה שיש בועה ואטוטו הכל קורס כי זה שמענו כבר מ2012...יש פתרון אחד וזה לבנות לבנות ולבנות. דיבורים על ירידת מחירים ובןעה לא יפתרו את הבעיה.
    סגור
  • מה הקשר לקנות דירה בשקל?
    יואב 01/06/2017 10:09
    הגב לתגובה זו
    14 0
    לאנשים לא נראה הזוי שצריך יותר מ180 משכורות בשביל לקנות דירה? אף אחד לא מצפה לדירה בשקל או במתנה.
    סגור
  • עודף דירות...
    ארז 03/06/2017 08:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בשנים שנתנו אפס ריבית על פקדונות אנשים קנו דירות . לא יהיה מנוס מהעלאת הריבית יזרמו כמו נהר דירות למכירה .
    סגור
  • 50.
    הריבית מכתיבה את הירידות ולכן כדאי לחשוב על שוק כבוש.
    אורי... . 30/05/2017 23:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שאלת מליון הדולר היא עד כמה הריבית מונעת מאלו שזקוקים לדירה לרכוש דירה. התשובה לשאלה הזאת היא שקובעת אם השוק כבוש ועד כמה כן.
    סגור
  • 49.
    כדור שלג
    גדי 30/05/2017 23:10
    הגב לתגובה זו
    15 3
    ניפוח בועת האשראי תביא לחדלות פרעון של הרבה לווים ההזרמה של 5 מליארד שקל לחודש למשכנתאות מיתמתנת ענף הבניה הוא הענף שמימנו כל השוק ניזון ברגע שיקחו 2 מילארד שקל פחות משכנתאות השוק וכנס להאטה חריפה וחדלי הפרעון יצטרכו לימכור את הדירות בלחץ זה יביא להתמוטטות טוטאלית בשוק גם של הבנקים אי אפשר ליברוח מיזה מאוחר מידיי
    סגור
  • 48.
    ב- 2011 סטפק הבטיח שהדירות ירדו ב- 10% - 15% בשנת 2014
    סטפק קשקשן 30/05/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    7 12
    מזל שלא הקשבתי לקשקשן הזה, אם היתי משקיע ע"פ המלצתו במניות הייתי מפסיד הון
    סגור
  • 47.
    מיליארדי שקלים זורמים לרכישת נדל"ן בחו"ל
    זה יגמר בבכי 30/05/2017 16:33
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כחלון גורם לכך שהצעירים הפכו למשקיעי נדל"ן הרוכשים דירות בפריפריה במחיר למשתכן, ומקוים להשכיר את הדירה ולשכור דירה במרכז ליד העבודה וההורים ששומרים על הילדים ... הישראלים עם הכסף גילו את נפלאות ההשקעה בנדל"ן בחו"ל המניב תשואה שנתית של כ- 8%, לעומת 2.8% בישראל ... בקרוב, הביקושים לדירות מושכרות במרכז יפגשו את המלאי המצומצם של הדירות להשכרה, ואז, מחירי שכ"ד יוכפלו באזור המרכז
    סגור
  • 46.
    הזורעים רוח יקצרו סופה
    כלכלן 30/05/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    14 5
    בסוף כל המאמצים לרסק את שוק הנדלן למגורים יצליחו מעל למשוער. המשקיעים ישקיעו בחו"ל, היזמים יפשטו את הרגל, בנקים יאבדו 80% מהונם,המשק יכנס למיתון עמוק ולירידה חדה בתוצר, וכחלון יגיד שכמו שהבטיח אכן מחירי הדירות ירדו.
    סגור
  • 45.
    הדמוגרפיה מנצחת .
    עתידן 30/05/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    4 13
    מי שעיניו בראשו מבין היטב שלאורך שנים האוכלוסיה תכפיל את עצמה והשטח הראוי לבניה לא יתרחב ולהיפך . הסכם שלום יגרור מעבר של רבים לתוך תחום הקו הירוק . אז שלא יעבדו עליכם .
    סגור
  • שטויות במיץ עגבניות
    עמרי 30/05/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יש כל כך הרבה מדינות בהם האוכלוסיה מכפילה את עצמה והמחירים לא עולים כי אין לאנשים כסף: הודו, ירדן, מצרים... שכחת לציין מי האוכלוסיה שמכפילה את עצמה? חרדים, ערבים והאכלוסיות החלשות (חלילה לא ממקום של גזענות רק ניתוח המצב) והם לא ישלמו 2.5 מיליון שקל על 3 חדרים בגבעתיים. אז מה יהיה? או שיהיה היצע או שתהיה מדינת עולם 3 עם פאבלות כמו בדרום אמריקה....
    סגור
  • כדאי שתצפה בחדשות10 "4 זה ה-3 החדש". יותר ויותר חילונים
    עופר 03/06/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביאים 4-5 ילדים ויותר. זו הכפלה גם של החילונים..
    סגור
  • קצב יילודה של אישה יהודיה חיונית הוא 3.4
    עובדות 01/06/2017 07:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז אתה מספר אחרת...נו באמת . כמה שקרים בשם הרצון להראות שלא חסר דירות עוד תספרו?
    סגור
  • 44.
    מבצעים באופק
    רואה חשבון 30/05/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אני אישית יודע על כמה קבלנים אשר מגבשים דעה להורדת מחירים בלי שהעם ירגיש אז אני אומר לכם זוגות צעירים אל תתפתו למבצעים אל תשכחו שהקבלנים לא חברים שלכם!!!! מאחל לכולם בהצלחה וגם לבניי ולבנותיי תבדקו אותי טוב טוב
    סגור
  • 43.
    תמיד היו עליות וירידות אבל תמיד הייתה עליה
    יאיא 30/05/2017 09:42
    הגב לתגובה זו
    5 10
    בהחלט יכול להיות שתהיה ירידה לכמה שנים ( היא תהיה מינימלית) אבל פיסת הקרקע הזאת ( א"י ) תמשיך להיות מהיקרות ביותר בעולם מי שמנסה להעביר כספים לשוק ההון יודע שהתקבולים שלו הצטצמצמו ומנסה להחיות מקור הכנסתו
    סגור
  • 42.
    הקבלנים אינטרסנטים - וגם צבי סטפק אינטרסנט לשוק ההון (ל"ת)
    משה ראשל"צ 29/05/2017 22:02
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 41.
    צבי סטפק אדם רציני
    דוד מירושלים 29/05/2017 21:52
    הגב לתגובה זו
    23 2
    אכן צבי סטפק אדם רציני ומצליחן אמיתי. ממורה להסטוריה הפך לברוקר גדול. מסכים עם תחזיתו. אני כבר אומר בשנה האחרונה שעד סוף 2019 מחירי הדירות ירדו ב20-30% כתוצאה ממשבר כלכלי עולמי ולא בגלל מעשי ממשלתנו. חג שמח לכולם
    סגור
  • 40.
    אפשר לקנות אבל להתמקח 150 אלף פחות
    שי 29/05/2017 20:31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הכח עבר לקונים
    סגור
  • הכסף עבר להשקעות נדלן בחו"ל (ל"ת)
    זה יגמר בבכי 30/05/2017 16:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    עוד אינטרסנט שרוצה שתעבירו כסף לתיק השקעות
    יוסי 29/05/2017 19:12
    הגב לתגובה זו
    4 7
    ההשקעה הכי טובה זה דירה, אל סתכנו בכסף בבנק תיקי השקעות סטפק וכו'
    סגור
  • 38.
    פתרון מיידי וקל לבועת הנדלן
    חובב 29/05/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    10 3
    1. בנייה מסיבית של דירות (לשכירות ארוכת טווח ולרכישה לזכאים) ע"י קבלני ביצוע של המדינה ומכירת הדירות במחיר עלות. 2. העלאת הריבית למשכנתאות ל 6% למשקיעים בעלי דירה אחת ויותר ותנאי של 75% הון עצמי. 3. מיסוי שכד מהשקל הראשון והורדת המס על רווחי ההון בבורסה. לך על זה כחלון. והשם יהיה בעזרך על ההקלה שהבאת למדינה
    סגור
  • 37.
    שוק הנדלן סיים את הגאות , תקופת השפל מתקרבת, עומדים
    מייק 29/05/2017 18:13
    הגב לתגובה זו
    31 4
    בפני התקררות משמעותית בשוק. העליות בנדלן בעשור האחרון אלו עליות של 50 שנה ...לכן מי שמוחו בראשו מממש דירות ולוקח כסף לכיס וזה מוכח בכמות המשקיעים המתוחכמים שכבר מוכרים 18 חודשים.
    סגור
  • מיבאים אדמה ליבוש הים כדי ליצור שטחי בניה חדשים בת"א (ל"ת)
    הצחקת אותי 30/05/2017 16:37
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 36.
    המחירים תקועים כבר חצי שנה = מחירים יורדים
    ישראלי 29/05/2017 17:49
    הגב לתגובה זו
    28 2
    שלא יספרו סיפורים לכו למרכז מכירות של קבלנים ותראו איך הם התהפכו בגישה
    סגור
  • 35.
    האיש גאון נדל"ן - קבלו את זה:
    sus 29/05/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    14 15
    צבי סטפק: "מחירי הדירות צפויים לרדת ב-10% עד 15% בשנתיים הקרובות", יולי 2011. google it
    סגור
  • בראיה ארוכת טווח סטפק צודק!!!!
    יוסי 29/05/2017 22:39
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תחזית ניתנת לעשור קדימה. סטפק גאון פננסי בראיית תהליכים ארוכי טווח!!!
    סגור
  • נכון הוא כבר חזה את זה לפני 6 שנים, כלומר יש עוד 4 שנים (ל"ת)
    ד 30/05/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • הוא אינטרסנט אם לא שוק הדיור אז שוק ההון - שם מושבו (ל"ת)
    משה ראשל"צ 29/05/2017 22:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • רצו להגיד שסטפק קשקשן, אמר זאת ב-2011 מזל שלא הקשבנו לו (ל"ת)
    יוסי 29/05/2017 19:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 34.
    זה הזמן גם לעלות את מס שבח על המשקיעים שיברחו מהשוק
    החזירים למשחטה 29/05/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    32 6
    גם חבולים ומוכים ימש
    סגור
  • חזרים קנאים כמוך עדיך שהתגוררו ברחוב ..
    1 29/05/2017 19:13
    הגב לתגובה זו
    2 5
    או ברפת במקרה שלך
    סגור
  • 33.
    כבר שנים שעושים עם סטפק ראיונות מגמתיים והוא אומר בהם (ל"ת)
    שמחירי הדירות ירדו.. 29/05/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 32.
    כחלון מזמן יכל להוריד את מחירי הדיור-הוא לא רוצה
    מחיר למשתכן בדיחה. 29/05/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
    4 12
    העלאת מס למשקיע ל20 % הרצת מחיר למשתכן הבדיחה הזו עם סיכוי 0 מיסוי משקל ראשון לא רוצה
    סגור
  • 31.
    מנסיון איתו ,כל מה שהוא אומר תעשו הפוך (ל"ת)
    ככה תרוויחו 29/05/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    11 12
    סגור
  • 30.
    אני משקיעה בקופות הגמל 20 שנה ואין לי 5 אחוז מהכסף שלי
    דוד 29/05/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    9 3
    האם זה לו בושה שקופות הגמל צחקים על הציבור שמגיעם לפנסיה לו נשאר כלום חייבים לעסות גוף שידעג לציבור החוסך
    סגור
  • מכוון שאתה משקיע בעפיק הסולדי ....
    1 29/05/2017 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לכן התשואה שלך גם היתה בהתאם
    סגור
  • הקופה שלי עשתה בשנה שעברה 12.4%
    אזרח פשוט 29/05/2017 17:44
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אולי כדאי שתבדוק ותשווה לפני שאתה מכלל! שוק ההון פורח בשנים האחרונות לא פחות ואולי אף יותר משוק הנדלן
    סגור
  • ובשנה הבאה הקופה שלך תפסיד 15 אחוז
    שמטוב 30/05/2017 00:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כנראה לא הפנת את הבלוף שיש בקופות הגמל. שנה אחת מרוויחות ובשאר השנים מפסידות, אם תשים לב לא ניתן להשיג בקלות אינפורמציה לגבי רוב הקופות על הההשגים שלהם ב- 15 השנים האחרונות. למה מסתירים ? כי אם לא יסתירו יראו שהרווחים של רובן הם חרטא.
    סגור
  • 29.
    לצבי שלום למה שלו יפתחו בנק עצמאי של קופות הגמל שהיהה ל
    דוד 29/05/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שהיהיה לנו תצואה יותר טוב מקופות שמנהלות הקרנות הם לקחים לנו את הכסף ומשקעים בנחסים כמו הראל בעיילון על חשבון הציבור ועוד היתי פתח בנק שהוא ינהל אך ורק את הקופות שאני יצא לפנסיה לפחות היהה משהו לחיות ולו שהם לוקחים לי בלי רחמנות את הכסף
    סגור
  • 28.
    ההנהגה הזו
    כיגחג 29/05/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וחברה מרעיה מוצצים את הלשד של המדינה המסכנה הזו ובגלל זה המחירים עולים.
    סגור
  • 27.
    לעניות דעתי
    אקטיבי בשוק 29/05/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    25 2
    מי שימכור בחודשיים הקרובים עובד חכם. השקעות מוכרים בשיא ומחכים להזדמנויות נוספות\אחרות.
    סגור
  • 26.
    הזוי הסטפק הזה. אבוי למדינה שזוהי הנהגתה
    Kiss my stepak 29/05/2017 15:14
    הגב לתגובה זו
    8 15
    הדרך היחידה להוריד את המחירים היא לבנות דירות בכמויות . בעיקר באיזור המרכז. וזה מממממש לא קורה.
    סגור
  • אתה בעצמך הזוי. תחזור לטנף בגלובס.
    סניה 29/05/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
    15 3
    משקיע אומלל שכמוך. כל היום על המקלדת. תמכור כבר את הדירה שלך ושחרר אותנו.
    סגור
  • אח שלי אני רק מנסה לעזור לך
    כגד 06/06/2017 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות דירה ב 2 מילון שח לא תוכל לא עם דיבורים וכנראה גם לא עם עבודה. כדי שתעורר ותתחיל לדאוג לעצמך ולא לנסות לשנות דברים שיותר חזקים ממך וממני
    סגור
  • 25.
    המגמות מתהפכות! אלו הם חוקי הכלכלה! והמגמה תתפוס תאוצה (ל"ת)
    קותי 29/05/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    23 2
    סגור
  • 24.
    מחירי דירות
    זיני 29/05/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    16 3
    מחירי הדירות צריכים לרדת ב25 אחוזים ומיד על הממשלה לבנות דירות להשכרה לזוגות צעירים ולהשכיר לזוגות צעירים פחות ממחיר השוק ואז דופקים את כל בעלי 3 דירות שמוצצים דם לזוגות צעירים ואז הם ימכרו את 2 הדירות שמשכירים ואז מחיר הדירות ירד בגלל הצע דירות שיגרום לידידת מחירים לא יתכן שמי שמשכיר דירה לא ישלם מס יש לשלם מיסים על משכירי דירות בישראל
    סגור
  • מה יהיה
    יוסי 29/05/2017 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אהבתי
    סגור
  • 23.
    מה יהיה עם כחלון?
    מציאותי 29/05/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
    7 20
    שנתיים בתפקיד והכל זז נורא לאט. היינו צריכים להיות במקום אחר לגמרי מבחינת המחירים אחרי שנתיים שלו בתפקיד. מי היה מאמין שלא נרגיש באופן מוחשי ירידות אחרי חצי קדנציה? המחירים יורדים אבל בקצב לא מספק וזאת אחרי עליה של 10 אחוזים בשנתיים. לא פלא שמפלגת כולנו מתרסקת בסקרים.
    סגור
  • תחזור לגלובס חתיכת אומלל. אני אקנה ממך אחרי שתוריד חצי (ל"ת)
    סניה 29/05/2017 15:54
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • חח... מעולם לא ירדו פה מחירי דיור ביותר מ-20-30% על פני
    עופר 03/06/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה! שנים. אז זה בטח לא יקרה עכשיו. תמשיך לחלום יא סניה... תשכח מירידה של יותר מ-5-6% לשנה. וזה יהיה בערך מה שתשלם בינתיים על שכירות... לא תצא מרווח.
    סגור
  • זז לאט בכוונה.להראות שעושה ולא לעשות כלום.
    צודק 29/05/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    1 5
    הוא רוצה בועה נשלטת שתתן מיסים שמנים
    סגור
  • 22.
    456 (ל"ת)
    123 29/05/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 21.
    בדיוק אותה כתבה מ2007
    גורם למשקיעים נזק 29/05/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
    14 22
    מי ששמע לרשע גם נשאר בלי דירה וגם לא הרוויח שקל בבורסה
    סגור
  • כול מילה בסלע.. היה גם הדגשה וחזרה ב 2009 למי שפספס חלי (ל"ת)
    Z 29/05/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 20.
    לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
    איציק 29/05/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    32 5
    נכון שגם צבי סטפק אינטרסנט, אך אני מסכים עימו וחותם על כל מילה.
    סגור
  • אתה מציע לקנות אוהל? (ל"ת)
    מבין ענין 29/05/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • יש פו כמה מגבים שגם אוהל לא מתאים להם ...
    1 29/05/2017 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם צרכים דיר חזירים
    סגור
  • 19.
    סטפק לא אינטרסנט ?
    חכם 29/05/2017 14:49
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סטפק רוצה שיעברו מנדל"ן לבורסה כי יש לו בית השקעות
    סגור
  • 18.
    למה לא קניתי ב2008??? למה לא מכרתי ב 2016??? (ל"ת)
    סתם אחד!! 29/05/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    28 0
    סגור
  • 17.
    העובדות - אתמול פרסם הבינתחומי נתון של עלית מחירים 2.4
    הפוך גוטה הפוך 29/05/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 33
    מתחילת השנה
    סגור
  • עובדות? נתון של חברת נדלן זה עובדות? מה קרה השמאי
    מייק 29/05/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    13 0
    לא טוב פתאום ? תתכחש תתכחש..המחיר יורד בזמן שאתה מתכחש.
    סגור
  • זה מכון בבן תחומי שממומן ע"י חברה קבלנית (ל"ת)
    אחד העם 29/05/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • נתון ממומן עי חברת נדלן שווה לתחת (ל"ת)
    ג'קי 29/05/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    24 0
    סגור
  • 16.
    שיתגלגל ויצבור תאוצה שלא נראתה מזה 15 שנה. (ל"ת)
    כדור שלג במורד 29/05/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    24 0
    סגור
  • 15.
    מחירי הדירות יורדים רבותי. זה הזמן למכור.. לא לקנות
    אלון 29/05/2017 14:27
    הגב לתגובה זו
    42 2
    למרות שיהיה קשה למכור עדיף עכשיו אולי קצת להתגמש במחיר אבל למכור ומהר אחר כך גם תתגמשו במחיר אבל המחיר פתיחה יהיה נמוך בהרבה
    סגור
  • לא יורדים. מחירים עולים. לא מרגישים שינוי בשטח (ל"ת)
    לא יורדים 29/05/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 12
    סגור
  • יד 2 מודיעין , 4 חדרים 1,600,000 יורדדדדדדדד (ל"ת)
    דן 30/05/2017 07:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    הנבואה ניתנה לשוטים (ל"ת)
    המציאותי 29/05/2017 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 13.
    צבי סטפק אדם אמיץ
    עפר 29/05/2017 14:10
    הגב לתגובה זו
    33 2
    שלא פוחד לתת תחזית מאד מפורטת. בואו ניתן כמה חדשים לבדוק אם צדק ולא נשמיץ כרגע.
    סגור
  • 12.
    שוק הנדלן נכנס לצינון שימשך שנים על גבי
    ם 29/05/2017 14:10
    הגב לתגובה זו
    29 0
    שנים. מי שחושב שהדהירות שראינו יחזרו בקרוב לא יודע על הוא מדבר, אנחנו לפני סיום מחזור כלכלי של גאות ומתכוננים לשפל ששיאו יגיע במהלך העשור הקרוב.
    סגור
  • 11.
    לא מעניין אותי בונים או לא בונים, יורד או עולה...
    אדי 29/05/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    30 0
    פשוט מאוד לא קונה דירה במחיר בועה!!!
    סגור
  • 10.
    תעשו גוגל עליו ותראו כמה שנים הוא כבר מבטיח ירידות
    שני 29/05/2017 13:50
    הגב לתגובה זו
    9 13
    היה ברור שיבואו בסוף ירידות. אך השאלה הייתה כמה הם יספיקו לעלות עד שיתחילו לרדת. מי ששמע לו לפני שש שנים כשאמר את זה, הפסיד המון כסף, כי היו עליות מדהימות מאז. גם אם עכשיו ירדו המחירים הם רחוקים להגיע למחירים של לפני שש שנים. כך שזה יהיה מצחיק לראות איך כל הלוזרים שטוענים כבר 10 שנים שיבואו ירידות ובגלל זה הם לא עשו עסקאות והפסידו המון כסף, טוענים כעת שבסוף הם צדקו, זה כל כך מצחיק. כמו אדם שיאמר בבוקר שעוד דקה לילה, וכך הוא ימשיך לומר את זה כל היום, בסוף הוא יצדק והוא צוחק על כל מי שהתווכח איתו....
    סגור
  • 9.
    אני אקנה דירה נוספת. (ל"ת)
    שירדו המחירים 29/05/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 8.
    מס רווחי נדל"ן=מס רווחי הון
    אלכס 29/05/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    12 3
    מיסוי על רווחי נדל"ן מהשקל הראשון יבריח את אחרוני המשקיעים שהם הגורם המרכזי להעלאת מחירי דירות. מס של % 25 על ההיון היה פופוליסטי וגם הרג את הבורסה , עכשיו זו הזדמנות לתקן את הפשלה.
    סגור
  • זה יגולגל על השוכרים (ל"ת)
    יש ר א לי 29/05/2017 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 7.
    אין יותר דחף שנה זה הולך להיגמר,לכולם ברור
    אכן אמרנו... 29/05/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    17 2
    גם לקבלנים גם לבנקים יוזמי דיור בעלי בתים,מתווכים ומשקיעים ביחד עם ציבור רוכשי הדירות שהיום כבר ניתן לדרוש הנחה ולא מדובר באחוז או שלוש..
    סגור
  • 6.
    אנליזה לקויה
    אוכלוסיה גדלה 29/05/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    3 11
    במרכז לפחות קיים ביקוש אדיר לדירות.תא רג אין כלל דירות 4 חדרים.מניח שהוא מדבר מפוזיציה,אולם להטעות אנשים זה חטא
    סגור
  • 5.
    צבי סטפק אינטרסנט מספר 1 לשוק ההון
    נו באמת 29/05/2017 13:16
    הגב לתגובה זו
    4 8
    לא מאמין למילה שיוצאת לו מהפה. העיקר שיכניסו כסף לשוק ההון ואנשים יפסידו את המכנסיים
    סגור
  • 4.
    הקבלנים אינטסרנטים, אבל גם אתה
    אני 29/05/2017 13:12
    הגב לתגובה זו
    13 14
    למי שלא מבין למה, תציצו בתשובה לשאלה האחרונה.
    סגור
  • נכון. אבל מה שהוא אומר הגיוני
    eli 29/05/2017 13:56
    הגב לתגובה זו
    11 1
    חבל שאף אחד לא נותן הצהרה לגבי האינטרסים שלו מראש.
    סגור
  • 3.
    שבתאי צבי פראייר לעומת המשיחי שקר שמספרים לכם שטויות (ל"ת)
    המוכיח 29/05/2017 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 11
    סגור
  • 2.
    לא נעים, יש כבוד לאיש אך בעניין זה הוא קשקשן
    יש ר א לי 29/05/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    4 36
    ביקוש קשיח, גידול טבעי של 50,000 יח"ד בשנה. אעזוב את כל השאר בתחום הביקשו, ההיצע לא גדל כי אין שיווק מספיק. הפצת נתוני כזה שיטתית
    סגור
  • אתה, את יודע איזה ירידה פראית יש מהארץ
    שמואל 03/06/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צעירים שמבינים לאן המדינה הולכת רוסים שבורחים לאירופה וקנדה אקדמאים שלא מוצאים עבודה אפילו אתיופים חוזרים לאתיופיה - וגם החותנים שלי ירדו השבוע מהארץ לארה"ב כי נשבר להם ה ז
    סגור
  • אתה טועה
    מקסים 29/05/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    19 1
    הוא אומר דברים מאוד נכונים
    סגור
  • מגיב 2 לדעתי לא קראת עדיין את אתר "הפרכת מיתוסים נדלן"-
    הרצל 29/05/2017 15:25
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ואני ממליץ לך לרוץ לקרוא אותו כי אתה מאמין בדברים שגויים מאוד (כן - יש אתר כזה, חפש הפרכת מיתוסים על נדלן בגוגל)
    סגור
  • 1.
    כולם שואלים מה צריך
    מאיר ם 29/05/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לקרות על מנת שהמחירים ירדו .. תשובה בניה בניה המספקת את שוק הדיור בעודף.. אבל ... המתפתחות הם בעדי האוצר ( רוצה מעסים ועוד מיסים ) בידי הקבלנים ( רוצים להרויח ועוד להרויח ) בידי הבנקים הנותנים מימון לקבלנים ומשכנתאות ( אבל רוצים להרויח ועוד להרויח ) לכן גם אם המדינה ואו הפרטיים ישחררו מגרשים המחירים יעלו.. הקבלנים יקנו ולא יבנו
    סגור
  • מי שצריך לעשות כחלון - לא עושה כלום. (ל"ת)
    כולם יודעים מה צריך- 29/05/2017 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • יש להביא קבלנים ופועלים מסין שהקבלנים פה ילכו לחפש....
    רון 29/05/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    10 0
    צריך להציף את הארץ בתשתיות ובבניה, לכל זוג צעיר ולכל חייל בצה"ל מגיעה הזדמנות הוגנת לקורת גג....
    סגור
  • תבדילמ בין קבלן לחברת ייזום.
    דוברת משרד 29/05/2017 15:01
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לעודד קבלנים קטנים ולחסוך מהם את הצורך בהתקשרות ליזם
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות