מדד השירות בקופות הגמל - מי בולטת לחיוב וממי להתרחק?

מערכת Bizportal | (16)
נושאים בכתבה פנסיה

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר, פרסמה היום (ד') את מדד השירות בחיסכון הפנסיוני לשנה החולפת (2016), מדד שאמור לעזור לחוסכים ולמבוטחים לקבל החלטות בבחירת הגופים שינהלו את כספם לעת פרישה.

באוצר דירגו את החברות בענפי הפנסיה, הגמל וביטוח המנהלים כאשר הבדיקה הייתה בעניין שביעות רצון הלקוחות, רמת הטיפול בפניות וזמן ההמתנה למענה הטלפוני. ציון שביעות רצון והמלצת לקוחות מהווה 70% מהציון הכולל במדד השירות. ציון תלונות הציבור מהווה 20% מהציון הכולל והציון לזמני המענה הטלפוני מהווה 10% בלבד.

את המקום הראשון במדד השירות בקופות הגמל תופס בית ההשקעות ילין לפידות (שנה שלישית ברציפות, כלומר מאז הושק המדד). גורמים בסביבת החברה מסבירים כי מדובר בהחלטה של הנהלת ילין לפידות להצטיין בשירות לקוחות, לגייס הרבה נציגי שירות ולהשקיע את המשאבים הדרושים כדי לענות מיד לכל שיחת טלפון. "בשירות לקוחות אין קסמים. זה לא מבוסס על כישרון ולא על ניסיון, זה עניין של השקעה. למיטב ידיעתנו אנחנו החברה היחידה  בענף הגמל והפנסיה שאין לה מערכת לניתוב שיחות או מוקד הודעות. אצלנו נציג אנושי עונה לכל שיחת טלפון תוך שניות", כך אומרים היום בסביבת החברה. 

את המקום הראשון במדד השירות של האוצר בתחום קרנות הפנסיה תופסת השנה (2016) חברת הראל שבשנה הקודמת (2015) הייתה ממוקמת במקום השלישי. אלטשולר שחם שבשנה הקודמת תפסה את המקום הראשון במדד השירות בקרנות הפנסיה התדרדרה למקום החמישי בדירוג השנה האחרונה. 

את המקום הראשון במדד השירות בתחום ביטוח מנהלים תופסת פסגות (שנה שניה ברציפות כאשר הראל נמצאת מעט אחריה במקום השני, בדיוק כפי שהיה ב-2015. 

 

דורית סלינגר: "מדד השירות מציע לחוסך מבט ייחודי על השירות שמספקות החברות המנהלות את החיסכון הפנסיוני שלנו. המדד הוא כלי נוסף להגברת התחרות לטובת הצרכן, מאפשר לחוסכים ולמבוטחים לקבל החלטות מושכלות ולממש את זכויותיהם. בנוסף, המדד הוכח כגורם חשוב בשיפור השירות לציבור".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    חמדה 06/02/2018 08:12
    הגב לתגובה זו
    החברה הכייייי גרועה 7 מדורי גהינום ! התעללות ברשות דורית סלינגר, למה הממונה על הביטוח היקרה לא מגבילה בזמן ומטווה פרמטרים ברורים לחברות הביטוח כדי למנוע התעללות? למה אין הגנה בכלל על ציבור המבוטחים?
  • 11.
    פסגות- שירות בלתי נסבל (ל"ת)
    אוביקטיבי 24/07/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    בעל ניסיון רע!! 24/07/2017 00:18
    הגב לתגובה זו
    כמעט שנה לקח לי להסדיר את עניין הגימלה שלי. לרוב אנשי השירות אין מושג, והם לא מאפשרים להגיע למננהל שמעליהם. נותנים לך תשובות סותרות, גורמים נזקים, ולך תתמודד עם כלל במשפטים שיימשכו שנים.
  • 9.
    חתולי 15/07/2017 09:39
    הגב לתגובה זו
    רציתי להפסיק את הפעילות שלי אצלם וכשרציתי את כספי לקח 3 חודשים של טירטורים מהגיהנום , שלחתי בסביבות 15 פקסים ודברתי בסביבות 3 שעות בטלפון איתם. ועדיין פתאום אחרי חצי שנה שוב הורידו .
  • אודי 22/07/2017 04:17
    הגב לתגובה זו
    מסכים שבית ההשקעות מיטב דש הגרוע ביותר ללקוחות -לצערי מניסיון הפסדתי שם הרבה כסף בשנים האחרונות חבל שנשארתי אצלם כל יום נוסף זה שוד וגזל של בית ההשקעות הזה
  • 8.
    ומה לגבי קרן נאמנות?מי הקרן הטובה ביותר?איזה אתר מומלץ? (ל"ת)
    רק פנסיה? 10/07/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ומה לגבי קרן נאמנות?מי הקרן הטובה ביותר?איזה אתר מומלץ? (ל"ת)
    רק פנסיה? 10/07/2017 00:10
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    Shuki 09/07/2017 06:13
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו לגנוב מהפריירים
  • 5.
    למה ביטוח כשניתן להשקיע? עלות נמוכה פי כמה (ל"ת)
    כד 07/07/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ילין לפידות ראשונים גם בתשואות. יש קשר? (ל"ת)
    אלקנה 06/07/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מה לנו כי נלין על ילין? גם התשואות במקום הראשון. (ל"ת)
    חיים 05/07/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    למי ניתן להתלונן לגבי דמי ניהול בקרן יוזמה של מגדל? (ל"ת)
    אירית 05/07/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
  • מחליפים (ל"ת)
    מרק 01/02/2018 06:17
    הגב לתגובה זו
  • levi ovad 05/07/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    לפני הרבה שנים התלוננתי על דמי הניהול הגבוהים
  • מוטי 05/07/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    קרן יוזמה היא קרן פנסיה ותיקה, תקנון קשיח, לא חושב שיש לך למי להתלונן.תגידי תודה שהקרן פנסיה קיימת ושהמדינה חילצה אותה על חשבון המיסים שאני משלם .
  • 1.
    עופר 05/07/2017 13:18
    הגב לתגובה זו
    משנית, מה היו ביצועי הקרנות-זה הכי חשוב!