מדד השירות בקופות הגמל - מי בולטת לחיוב וממי להתרחק?
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר, פרסמה היום (ד') את מדד השירות בחיסכון הפנסיוני לשנה החולפת (2016), מדד שאמור לעזור לחוסכים ולמבוטחים לקבל החלטות בבחירת הגופים שינהלו את כספם לעת פרישה.
באוצר דירגו את החברות בענפי הפנסיה, הגמל וביטוח המנהלים כאשר הבדיקה הייתה בעניין שביעות רצון הלקוחות, רמת הטיפול בפניות וזמן ההמתנה למענה הטלפוני. ציון שביעות רצון והמלצת לקוחות מהווה 70% מהציון הכולל במדד השירות. ציון תלונות הציבור מהווה 20% מהציון הכולל והציון לזמני המענה הטלפוני מהווה 10% בלבד.
את המקום הראשון במדד השירות בקופות הגמל תופס בית ההשקעות ילין לפידות (שנה שלישית ברציפות, כלומר מאז הושק המדד). גורמים בסביבת החברה מסבירים כי מדובר בהחלטה של הנהלת ילין לפידות להצטיין בשירות לקוחות, לגייס הרבה נציגי שירות ולהשקיע את המשאבים הדרושים כדי לענות מיד לכל שיחת טלפון. "בשירות לקוחות אין קסמים. זה לא מבוסס על כישרון ולא על ניסיון, זה עניין של השקעה. למיטב ידיעתנו אנחנו החברה היחידה בענף הגמל והפנסיה שאין לה מערכת לניתוב שיחות או מוקד הודעות. אצלנו נציג אנושי עונה לכל שיחת טלפון תוך שניות", כך אומרים היום בסביבת החברה.
את המקום הראשון במדד השירות של האוצר בתחום קרנות הפנסיה תופסת השנה (2016) חברת הראל שבשנה הקודמת (2015) הייתה ממוקמת במקום השלישי. אלטשולר שחם שבשנה הקודמת תפסה את המקום הראשון במדד השירות בקרנות הפנסיה התדרדרה למקום החמישי בדירוג השנה האחרונה.
- דוח פנסיה שנתי: מה חשוב באמת לבדוק?
- "האמון נבנה בהדרגה. בסוף לרוב, הלקוחות אומרים לי - 'תעשי מה שאת מבינה'"
את המקום הראשון במדד השירות בתחום ביטוח מנהלים תופסת פסגות (שנה שניה ברציפות כאשר הראל נמצאת מעט אחריה במקום השני, בדיוק כפי שהיה ב-2015.
דורית סלינגר: "מדד השירות מציע לחוסך מבט ייחודי על השירות שמספקות החברות המנהלות את החיסכון הפנסיוני שלנו. המדד הוא כלי נוסף להגברת התחרות לטובת הצרכן, מאפשר לחוסכים ולמבוטחים לקבל החלטות מושכלות ולממש את זכויותיהם. בנוסף, המדד הוכח כגורם חשוב בשיפור השירות לציבור".
- 12.חמדה 06/02/2018 08:12הגב לתגובה זוהחברה הכייייי גרועה 7 מדורי גהינום ! התעללות ברשות דורית סלינגר, למה הממונה על הביטוח היקרה לא מגבילה בזמן ומטווה פרמטרים ברורים לחברות הביטוח כדי למנוע התעללות? למה אין הגנה בכלל על ציבור המבוטחים?
- 11.פסגות- שירות בלתי נסבל (ל"ת)אוביקטיבי 24/07/2017 11:48הגב לתגובה זו
- 10.בעל ניסיון רע!! 24/07/2017 00:18הגב לתגובה זוכמעט שנה לקח לי להסדיר את עניין הגימלה שלי. לרוב אנשי השירות אין מושג, והם לא מאפשרים להגיע למננהל שמעליהם. נותנים לך תשובות סותרות, גורמים נזקים, ולך תתמודד עם כלל במשפטים שיימשכו שנים.
- 9.חתולי 15/07/2017 09:39הגב לתגובה זורציתי להפסיק את הפעילות שלי אצלם וכשרציתי את כספי לקח 3 חודשים של טירטורים מהגיהנום , שלחתי בסביבות 15 פקסים ודברתי בסביבות 3 שעות בטלפון איתם. ועדיין פתאום אחרי חצי שנה שוב הורידו .
- אודי 22/07/2017 04:17הגב לתגובה זומסכים שבית ההשקעות מיטב דש הגרוע ביותר ללקוחות -לצערי מניסיון הפסדתי שם הרבה כסף בשנים האחרונות חבל שנשארתי אצלם כל יום נוסף זה שוד וגזל של בית ההשקעות הזה
- 8.ומה לגבי קרן נאמנות?מי הקרן הטובה ביותר?איזה אתר מומלץ? (ל"ת)רק פנסיה? 10/07/2017 10:55הגב לתגובה זו
- 7.ומה לגבי קרן נאמנות?מי הקרן הטובה ביותר?איזה אתר מומלץ? (ל"ת)רק פנסיה? 10/07/2017 00:10הגב לתגובה זו
- 6.Shuki 09/07/2017 06:13הגב לתגובה זותמשיכו לגנוב מהפריירים
- 5.למה ביטוח כשניתן להשקיע? עלות נמוכה פי כמה (ל"ת)כד 07/07/2017 12:40הגב לתגובה זו
- 4.ילין לפידות ראשונים גם בתשואות. יש קשר? (ל"ת)אלקנה 06/07/2017 12:57הגב לתגובה זו
- 3.מה לנו כי נלין על ילין? גם התשואות במקום הראשון. (ל"ת)חיים 05/07/2017 15:16הגב לתגובה זו
- 2.למי ניתן להתלונן לגבי דמי ניהול בקרן יוזמה של מגדל? (ל"ת)אירית 05/07/2017 13:36הגב לתגובה זו
- מחליפים (ל"ת)מרק 01/02/2018 06:17הגב לתגובה זו
- levi ovad 05/07/2017 16:26הגב לתגובה זולפני הרבה שנים התלוננתי על דמי הניהול הגבוהים
- מוטי 05/07/2017 14:12הגב לתגובה זוקרן יוזמה היא קרן פנסיה ותיקה, תקנון קשיח, לא חושב שיש לך למי להתלונן.תגידי תודה שהקרן פנסיה קיימת ושהמדינה חילצה אותה על חשבון המיסים שאני משלם .
- 1.עופר 05/07/2017 13:18הגב לתגובה זומשנית, מה היו ביצועי הקרנות-זה הכי חשוב!