מניית פורסייט התפוצצה 32% במחזור גדול - הנה הסיבה
מניית פורסייט 0% פורסייט 8.4 0% בסיס:8.4 פתיחה:8.6 גבוה:8.6 נמוך:8.4 תמורה:1,080 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה היום 32% במחזור מסחר של מעל 27.5 מיליון שקלים, זאת מול מחזור יומי ממוצע במניה של 5.8 מיליון שקלים בחודש האחרון. המניה ריכזה את מחזור המסחר השביעי בגודלו בשוק היום.
מעבר לתיקון למהלך הנפילות של השבועות האחרונים (ראו התייחסות בהמשך), פורסייט קיבלה הבוקר המלצה חמה מצד גוף המחקר צ'רדן שהחלו לסקר את המניה בהמלצת 'קניה' עם מחיר יעד של 15 דולר, אפסייד גדול על מחיר הסגירה בניו יורק - 4.6 דולר.
וכך נכתב בהמלצה: "פורסייט פיתחה מערכת המבוססת על שתי מצלמות לשימוש כמערכת עזר לנהג (ADAS) ולרכבים אוטונומיים. שוק מערכות העזר לנהג והרכבים האוטונומיים הוא שוק גדול ומתאפיין בצמיחה מהירה, אך נמצא עדיין בחיתוליו. לאור העובדה שהחברה נרשמה לאחרונה למסחר בנאסד"ק, אנו צופים עלייה במודעות בקרב משקיעים וגישה טובה יותר להון הנדרש לה לצמיחה. בין מאיצי הצמיחה בטווח הזמן הקרוב נמצאים פיתוח מערכות להוספה לכלי רכב קיימים והצלחת המוצרים בסין".
בצ'רדן מציינים כי "ההשוואה הטובה ביותר מבחינת פורסייט היא למובילאיי שלאחרונה נמכרה לאינטל ב-15 מיליארד דולר", ומתייחסים למכפיל ההכנסות בו נסחרה מובילאיי (60) עוד לפני ההנפקה, כאשר ביצעה סבבי גיוס הון. ואחרי מתן דיסקאונט מגיעים לשווי של 284 מיליון דולר עד 614 מיליון דולר. על זה מוסיפים בצ'רדן את שווי ההחזקה של פורסייט ב-Rail Vision (מחזיקים 26%) לפי שווי של 50 מיליון דולר. כך מגיעים בצ'רדן לשווי אמצע של 500 מיליון דולר, או 15 דולר למניה. בצ'רדן מציינים כי המערכת של פורסייט מיועדת קודם כל לשוק הישראלי (שעומד על יבוא של כ-300 אלף רכבים בשנה) ולאחר מכן לשוק הסיני, שהינו שוק הרכב הגדול בעולם עם למעלה מ-28 מיליון רכבים חדשים בשנה. בתוך כך, הסיכון למחיר היעד של צ'רדן הוא האטה כללית בשוק הרכבים, בדגש על ישראל וסין. סיכונים נוספים שמציינים בצ'רדן קשורים להליך פיתוח המערכת.
מניית פורסייט זינקה כ-300% אחרי עסקת מובילאיי בשל ה'הייפ' שנוצר סביב תחום המערכות למניעת תאונות דרכים והרכבים האוטונומיים. תג המחיר שקיבלה מובילאיי הכניס תחת זרקור את כל החברות הפועלות בתחום, בטח בישראל. עם זאת, מהר מאוד החלה המניה לאבד גובה כאשר רק בחודש האחרון (להוציא את 3 ימי המסחר האחרונים) התרסקה המניה כמעט 60% במחזורי מסחר ערים. אחת הסיבות לאותה מפולת הייתה החשש ממוכרים גדולים שצפויים להגיע לשוק בחודש הבא - לכתבה המלאה
<
מניית פורסייט מתחילת השנה, והזינוק היום:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.זו מניית חלום...מכיר את החברה היטב 16/08/2017 04:58הגב לתגובה זו1 2כמו כל מנית חלום, אפשר לעשות עליה סיבוב כל עוד לא פותחים את התיבה... אלוהים ישמור את מי שיחכה לרגע שבו יפתחו את התיבה... זו תיבת פנדורה... אבל בתיבה הזו אין כלום... כלום... ZERO,,,סגור
-
מסכים איתך.דניאל 16/08/2017 12:42הגב לתגובה זו0 0מניית חלום בלהות...אם היה משהו שם מזמן היו עושים עסקה או לפחות משא ומתן.כנראה סיבוני ושות מסבנים את המשקיעים.סגור
-
13.מכרתי פורסייט ברווח גדול ועדין מחכה להזדמנות הבאה לקנותאברי 14/08/2017 16:01הגב לתגובה זו4 1פוטנציאל עצום בחברה הזו, מי שלא מבין את זה יהיה בשוק במהלך 2018. בניירות כאלה ששווי המניה מאוד מאוד רחוק מהפוטנציאל אני מחכה שהשערים ירדו ואז מתחיל לאסוף. אני אמשיך בדרך הזו עד שתגיע ההודעה המיוחלת שתקפיץ את המניה ותשאיר אותה למעלהסגור
-
כל חברת ביוטק מספרת על פוטנציאלdw 14/08/2017 16:47הגב לתגובה זו3 0עדיין לא ראיתי חברה אחת שלא הבטיחה גדולות ונצורות. ובפועל? רק מעט מאד הגשימו. נכון לעכשיו פורסייט עדיין לא מכרו מערכת אחת, כל שכן הרוויחו, אז זהירות זהירות זהירות. ש"ש של מאות מיליוני שקלים על דבר כזה זה מאד מאד יקר. מילא אם מדובר בכמה לירות להימורים, אבל רצוי מלהזהר להשקיע בניירות מסוכנים שכאלה יותר מדי, שכן בתרחיש כישלון (נקווה שלא יהיה אבל הסבירות יותר גבוהה שיכשלו וימחקו מאשר שיצליחו) הלך הכל. נ.ב. אם מעניין אותך פוטנציאל ב 2018 העף מבט על אלרון. יש לה 2 כרטיסי חיש גד: בריינסגייט (שבץ מוחי) ופוקרד (בדיקות מעבדה מהירות). מספיק הצלחה באחד מהם והנייר במקום אחר לגמרי. גם אמא דסק"ש בונה על זה. בניכוי מזומן בקופה נכון לעכשיו השוק לא מתמחר כרטיסי חיש גד אלו כפי שהוא מתמחר את פורסייט, כך שפורסייט ממש ממש לא זולה, ובריינסגייט ופוקרד הן השקעות הון סיכון רציניות מאד.סגור
-
12.הייתי בטוח מינימום עיסקת ענקdw 14/08/2017 14:19הגב לתגובה זו4 0לפני שנכנסתי לקרוא את הכתבה אפשר היה לנחש שאם המניה קופצת 30% , בווליום ענק, אז במינימום פורסייט חתמה על עיסקת ענק, אם לא הצעת רכש. ומה מגלים בסוף? שהצליחו לשכנע איש אחד שהמערכת עובדת. נו? אז מה? זה שמערכת עובדת עדיין לא אומר שיש הכנסות ורווחים. למובילאיי היו הכנסות ורווחים, וחוזים עם הרבה יצרני רכב, ועכשיו זה אינטל הגורילה. כמה יצרני רכב יעזו ללכת על משהו שאיננו intel inside? לא שזה לחלוטין בלתי אפשרי, אבל בטוח הרבה הרבה יותר קשה. די מאכזב לגלות שנייר מנתר 30% בגלל כלום. כל יום אנליסטים נותנים המלצות למניות. זה לא כזה מיוחד. אולי שהחברה תתחיל כבר למכור, להרוויח ולהצדיק את השווי המפולפל בו היא נסחרת? מפעל ייצור, כזה שייצר את המוצרים - אלה שיביאו את ההכנסות והרווחים, יש כבר, או שלמה להתקרצץ על עניינים טכניים שוליים כאלה? לתכוב דוח זה קל. למכור ולהרוויח בסכומים משמעותיים? זה כבר קשה הרבה יותר. לא לשכוח בבקשה את סיום תקופת הנעילה, כשאז משקיעים עלולים למכור מניות שקנו הרבה יותר בזול מהיום...סגור
- טען עוד
-
בוא נסגור את שוק הביומדגיל 14/08/2017 15:11הגב לתגובה זו0 0לפי הגישה שלך, בוא נסגור את כל חברות התרופות. אלה שאין להם מוצר רק חזון וחלום. לא נשקיע בהם כלום ואחרי שימצאו את התרופה לסרטן, אז נשקיע בהם. מה דעתך ? פורסייט בשלב החדירה וכשהיא מוזמנת לתחרות באותה שורה עם בוש ומוביל איי, כנראה שמי שהזמין להתחרות חושב שהיא באותה הרמה שלהם כשההבדל הוא שמוביל איי שווה 15 מיליארד דולר ופורסיית בקושי 100 מיליון דולרסגור
-
וקולפנט שווה 50 מלש"חdw 14/08/2017 16:40הגב לתגובה זו1 0וגם לה יש חלומות גדולים, ואפילו תחילת מכירות. אז מה? אגב - שים לב שמובילאיי איננה באמת שווה 15B$. היא מעולם לא הגיעה לשווי הזה ואפילו לא קרוב, במסחר הרגיל. מה שכן קרה זה שהיה קונה אחד, מאד מאד מסויים, שהסכים לשלם פרמיה אדירה. זהו. הקונה הזה כבר לא בשוק. על בסיס הקונה המאד מסויים הזה, והשווי המאד מאד חריג, צ'רדן בונים את כל התזה שלהם. נו. זה שיש אמג'ן בעולם זה אומר שקולפלנט צרכיה להיות שווה מיליארד? וגם אותם (כמו כל חברת ביוטק אחרת) יש סיכוי שיקנו לפי שווי מטורף. זה לא אומר שהמניה צריכה להסחר לפי שווי כזה. כן הגיוני לתת לתרחיש הזה איזשהו סיכוי, אבל מכאן ועד לתמחר נייר לפי פנטזיה חלומית, בעיסקה אחת ויחידה, שרוב הסיכויים שלא תחזור עוד לעולם? נו נו.סגור
-
לא נכוןמוזב 14/08/2017 19:50הגב לתגובה זו0 0מובילאיי בכוחות עצמה עברה את מחיר המכירה שלה לאינטל. מה זה אומר לנו ? זה דבר אחר. כל השיחות על מה החברה שווה אין להן הרבה בסיס בעולם המודרני חוץ מאשר המחיר בו שני הצדדים (אני ואתה, אינטל ומובילאיי) הסכימו לקנות/למכור מניה או מניות בשניה הזאת. כל השאר זה בלה-בלה-בלה. בנוסף לזה יש ניתוח עומק של החברה, החוזים והטכנולוגיה + פוטנציאל שכל אחד עושה לעצמו וכולנו ביחד בכדי להשער מהו אותו מחיר רצוי וסביר. כאן יש גם משמעות לעצם השוק שבו החברה "משחקת", מה המדדים של החברות האחרות בשוק, באיזה מדדים השקיעו/קנו חברות דומות או מובילות בשוק הזה וכו". מבחינת ערך זה - פורסייט יכולה בקלות לטפס עוד הרבה (פי 2-3-4 ויותר). האם זה מה שיקרה ? אין לדעת. אני כעיקרון לא אוהב חברות "חלום" בלבד כי התחתית שלהן היא 0 וגם מאוד קשה לבצע הערכה "אמיתית" שלהן ושל טכנולוגיה שלהן. בגלל זה השקעתי במובילאיי (זאת לא הייתה חברת חלום נטו, אלא חברה עם חוזים לרוחבה של כלל תעשיית הרכב העולמית של כמה שנים קדימה שניתן היה לנתח ולכמת ושהיה לה מרכיב משמעותי של חלום ושל טיימינג נכון של השוק) ואני כרגע לא משקיע בפורסייט - אבל בהצלחה להםסגור
-
ולמה שלא יקנו אותה ?גיל 15/08/2017 17:37הגב לתגובה זו0 0התרחיש שחברה סינית תקנה אותה אפשרי. תרחיש של חתימה חוזה גם הוא אפשרי. כמו כן, אני בטוח שהמכיר שפורסייט דורשת על התוכנה הוא הרבה יותר נמוך מהמחיר שמוביל איי דורשת וזה בהחלט יכול לקרוץ לסינים. מה תגיד אם בעוד שבוע או חודש יהיה חוזה לחברה ?סגור
-
הנייר נסחר באזור ה 40$ טרום הצעת הרכשdw 15/08/2017 15:11הגב לתגובה זו1 1פתח בבקשה גרף של MBLY ותתרשם בעצמך. אמנם נכון שבעבר היתה תקופה רגעית בה המניה נסחרה מעל 60$, אולם זו היתה קצרה ומי שקנה אז הפסיד כסף, למעט אם החזיק את הנייר במועד הרכישה של אינטל. לא ברור אם למובילאיי היתה באמת את היכולת להכנס ברצינות לתחום הרכב האוטונומי, כי זה דורש השקעות עתק. החבירה לאינטל הגורילה כן תאפשר זאת. פורסייט בהשוואה היא יתוש, וצ'רדן עושים טעות גסה, שלא לאמר רשלנית, בהשוואה למחיר מובילאיי בהצעת הרכש הנדירה מטעם גוף אחד ויחיד. השוק החופשי לא היה מוכן לשלם על מובילאיי מחיר כזה.סגור
-
11.הסיבה שלמנהלים יש המון אופציות מחוץ לכסף,מנהל בפורסייט 14/08/2017 14:00הגב לתגובה זו2 0אז מייצרים באז כדי להעלות את מחיר המנייה, והמנהלים לא מגיעים למצב של דיפולט אפס על האופציות.סגור
-
10.קזינו במיטבוT 14/08/2017 12:08הגב לתגובה זו5 0כל הבורסה במדינה הזאתסגור
-
9.איזה הכנסות? איזה הצלחה בסין? איזה עניין בנסדאק? על מה' 14/08/2017 11:51הגב לתגובה זו4 2מדובר פה ? מאז הרשימה בנסדאק המניה ירדה 50%...איפה יש הכנסות ? מה עם הפיילוט ההוא בסין ? כמה חברות כמו פורסייט יש בעולם לא סיפרו לנו...סגור
-
8.יש לי שאלה למי שמבין???דניאל 14/08/2017 11:29הגב לתגובה זו2 0אז עכשיו מה יהיה בחודש הבא אחרי שתעבור חצי שנה מההנפקה האם ימכרו בגדול או שיחכו לאיזו עסקה? תשובה כנה בבקשה.סגור
-
7.הכל היה ידוע גם לפני ה"המלצה" (ל"ת)נו באמת 14/08/2017 11:27הגב לתגובה זו3 0סגור
-
6.עוד המלצה מוזמנתעוד חבילה למכור 14/08/2017 11:17הגב לתגובה זו6 1כמה עוד התחרטו אלא שישמעו להמלצה הניבזית הזהסגור
-
5.אמרתי לכם לא למכור - זה היה ניעור קלאסי (ל"ת)Rsi-69.1 14/08/2017 11:10הגב לתגובה זו2 5סגור
-
4.מה זה צ'רדן ? בחיים לא שמעתי עליהם. (ל"ת)ע 14/08/2017 11:09הגב לתגובה זו2 2סגור
-
3.פורסייט עוד תעבור את שער 1,000על בטוח 14/08/2017 10:56הגב לתגובה זו16 7כעובד רכבת אני אומר לכם אין בעולם חברת רכבות שלא תקנה את הטכנולוגיה של פורסייט. אין כיום שום מערכת למניעת תאונות כמו של החברה. שלא לדבר בכלל על תחום הרכב. חוזה ראשון בסין והמניה טסה מעל 1,000 צריך עוד קצת סבלנות.סגור
-
יופי שאתה אומר...מה אני אגיד לך.... (ל"ת)ררר 14/08/2017 11:10הגב לתגובה זו2 2סגור
-
2.חחח מי זה צרדן בכלל זיהירות (ל"ת)שועלי 14/08/2017 10:46הגב לתגובה זו2 6סגור
-
1.צ'רדןקובי 14/08/2017 10:14הגב לתגובה זו3 2מי אלה?נשמח לקבל דעות על הגוף המסקרסגור