חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

מניית פורסייט התפוצצה 32% במחזור גדול - הנה הסיבה

מערכת Bizportal | (22)

מניית פורסייט 3.57% זינקה היום 32% במחזור מסחר של מעל 27.5 מיליון שקלים, זאת מול מחזור יומי ממוצע במניה של 5.8 מיליון שקלים בחודש האחרון. המניה ריכזה את מחזור המסחר השביעי בגודלו בשוק היום. מעבר לתיקון למהלך הנפילות של השבועות האחרונים (ראו התייחסות בהמשך), פורסייט קיבלה הבוקר המלצה חמה מצד גוף המחקר צ'רדן שהחלו לסקר את המניה בהמלצת 'קניה' עם מחיר יעד של 15 דולר, אפסייד גדול על מחיר הסגירה בניו יורק - 4.6 דולר.  וכך נכתב בהמלצה: "פורסייט פיתחה מערכת המבוססת על שתי מצלמות לשימוש כמערכת עזר לנהג (ADAS) ולרכבים אוטונומיים. שוק מערכות העזר לנהג והרכבים האוטונומיים הוא שוק גדול ומתאפיין בצמיחה מהירה, אך נמצא עדיין בחיתוליו. לאור העובדה שהחברה נרשמה לאחרונה למסחר בנאסד"ק, אנו צופים עלייה במודעות בקרב משקיעים וגישה טובה יותר להון הנדרש לה לצמיחה. בין מאיצי הצמיחה בטווח הזמן הקרוב נמצאים פיתוח מערכות להוספה לכלי רכב קיימים והצלחת המוצרים בסין". בצ'רדן מציינים כי "ההשוואה הטובה ביותר מבחינת פורסייט היא למובילאיי שלאחרונה נמכרה לאינטל ב-15 מיליארד דולר",  ומתייחסים למכפיל ההכנסות בו נסחרה מובילאיי (60) עוד לפני ההנפקה, כאשר ביצעה סבבי גיוס הון. ואחרי מתן דיסקאונט מגיעים לשווי של 284 מיליון דולר עד 614 מיליון דולר. על זה מוסיפים בצ'רדן את שווי ההחזקה של פורסייט ב-Rail Vision (מחזיקים 26%) לפי שווי של 50 מיליון דולר. כך מגיעים בצ'רדן לשווי אמצע של 500 מיליון דולר, או 15 דולר למניה. בצ'רדן מציינים כי המערכת של פורסייט מיועדת קודם כל לשוק הישראלי (שעומד על יבוא של כ-300 אלף רכבים בשנה) ולאחר מכן לשוק הסיני, שהינו שוק הרכב הגדול בעולם עם למעלה מ-28 מיליון רכבים חדשים בשנה. בתוך כך, הסיכון למחיר היעד של צ'רדן הוא האטה כללית בשוק הרכבים, בדגש על ישראל וסין. סיכונים נוספים שמציינים בצ'רדן קשורים להליך פיתוח המערכת. מניית פורסייט זינקה כ-300% אחרי עסקת מובילאיי בשל ה'הייפ' שנוצר סביב תחום המערכות למניעת תאונות דרכים והרכבים האוטונומיים. תג המחיר שקיבלה מובילאיי הכניס תחת זרקור את כל החברות הפועלות בתחום, בטח בישראל. עם זאת, מהר מאוד החלה המניה לאבד גובה כאשר רק בחודש האחרון (להוציא את 3 ימי המסחר האחרונים) התרסקה המניה כמעט 60% במחזורי מסחר ערים. אחת הסיבות לאותה מפולת הייתה החשש ממוכרים גדולים שצפויים להגיע לשוק בחודש הבא - לכתבה המלאה

מניית פורסייט מתחילת השנה, והזינוק היום:  

 

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מכיר את החברה היטב 16/08/2017 04:58
    הגב לתגובה זו
    כמו כל מנית חלום, אפשר לעשות עליה סיבוב כל עוד לא פותחים את התיבה... אלוהים ישמור את מי שיחכה לרגע שבו יפתחו את התיבה... זו תיבת פנדורה... אבל בתיבה הזו אין כלום... כלום... ZERO,,,
  • דניאל 16/08/2017 12:42
    הגב לתגובה זו
    מניית חלום בלהות...אם היה משהו שם מזמן היו עושים עסקה או לפחות משא ומתן.כנראה סיבוני ושות מסבנים את המשקיעים.
  • 13.
    אברי 14/08/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    פוטנציאל עצום בחברה הזו, מי שלא מבין את זה יהיה בשוק במהלך 2018. בניירות כאלה ששווי המניה מאוד מאוד רחוק מהפוטנציאל אני מחכה שהשערים ירדו ואז מתחיל לאסוף. אני אמשיך בדרך הזו עד שתגיע ההודעה המיוחלת שתקפיץ את המניה ותשאיר אותה למעלה
  • dw 14/08/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
    עדיין לא ראיתי חברה אחת שלא הבטיחה גדולות ונצורות. ובפועל? רק מעט מאד הגשימו. נכון לעכשיו פורסייט עדיין לא מכרו מערכת אחת, כל שכן הרוויחו, אז זהירות זהירות זהירות. ש"ש של מאות מיליוני שקלים על דבר כזה זה מאד מאד יקר. מילא אם מדובר בכמה לירות להימורים, אבל רצוי מלהזהר להשקיע בניירות מסוכנים שכאלה יותר מדי, שכן בתרחיש כישלון (נקווה שלא יהיה אבל הסבירות יותר גבוהה שיכשלו וימחקו מאשר שיצליחו) הלך הכל. נ.ב. אם מעניין אותך פוטנציאל ב 2018 העף מבט על אלרון. יש לה 2 כרטיסי חיש גד: בריינסגייט (שבץ מוחי) ופוקרד (בדיקות מעבדה מהירות). מספיק הצלחה באחד מהם והנייר במקום אחר לגמרי. גם אמא דסק"ש בונה על זה. בניכוי מזומן בקופה נכון לעכשיו השוק לא מתמחר כרטיסי חיש גד אלו כפי שהוא מתמחר את פורסייט, כך שפורסייט ממש ממש לא זולה, ובריינסגייט ופוקרד הן השקעות הון סיכון רציניות מאד.
  • 12.
    dw 14/08/2017 14:19
    הגב לתגובה זו
    לפני שנכנסתי לקרוא את הכתבה אפשר היה לנחש שאם המניה קופצת 30% , בווליום ענק, אז במינימום פורסייט חתמה על עיסקת ענק, אם לא הצעת רכש. ומה מגלים בסוף? שהצליחו לשכנע איש אחד שהמערכת עובדת. נו? אז מה? זה שמערכת עובדת עדיין לא אומר שיש הכנסות ורווחים. למובילאיי היו הכנסות ורווחים, וחוזים עם הרבה יצרני רכב, ועכשיו זה אינטל הגורילה. כמה יצרני רכב יעזו ללכת על משהו שאיננו intel inside? לא שזה לחלוטין בלתי אפשרי, אבל בטוח הרבה הרבה יותר קשה. די מאכזב לגלות שנייר מנתר 30% בגלל כלום. כל יום אנליסטים נותנים המלצות למניות. זה לא כזה מיוחד. אולי שהחברה תתחיל כבר למכור, להרוויח ולהצדיק את השווי המפולפל בו היא נסחרת? מפעל ייצור, כזה שייצר את המוצרים - אלה שיביאו את ההכנסות והרווחים, יש כבר, או שלמה להתקרצץ על עניינים טכניים שוליים כאלה? לתכוב דוח זה קל. למכור ולהרוויח בסכומים משמעותיים? זה כבר קשה הרבה יותר. לא לשכוח בבקשה את סיום תקופת הנעילה, כשאז משקיעים עלולים למכור מניות שקנו הרבה יותר בזול מהיום...
  • גיל 14/08/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    לפי הגישה שלך, בוא נסגור את כל חברות התרופות. אלה שאין להם מוצר רק חזון וחלום. לא נשקיע בהם כלום ואחרי שימצאו את התרופה לסרטן, אז נשקיע בהם. מה דעתך ? פורסייט בשלב החדירה וכשהיא מוזמנת לתחרות באותה שורה עם בוש ומוביל איי, כנראה שמי שהזמין להתחרות חושב שהיא באותה הרמה שלהם כשההבדל הוא שמוביל איי שווה 15 מיליארד דולר ופורסיית בקושי 100 מיליון דולר
  • dw 14/08/2017 16:40
    וגם לה יש חלומות גדולים, ואפילו תחילת מכירות. אז מה? אגב - שים לב שמובילאיי איננה באמת שווה 15B$. היא מעולם לא הגיעה לשווי הזה ואפילו לא קרוב, במסחר הרגיל. מה שכן קרה זה שהיה קונה אחד, מאד מאד מסויים, שהסכים לשלם פרמיה אדירה. זהו. הקונה הזה כבר לא בשוק. על בסיס הקונה המאד מסויים הזה, והשווי המאד מאד חריג, צ'רדן בונים את כל התזה שלהם. נו. זה שיש אמג'ן בעולם זה אומר שקולפלנט צרכיה להיות שווה מיליארד? וגם אותם (כמו כל חברת ביוטק אחרת) יש סיכוי שיקנו לפי שווי מטורף. זה לא אומר שהמניה צריכה להסחר לפי שווי כזה. כן הגיוני לתת לתרחיש הזה איזשהו סיכוי, אבל מכאן ועד לתמחר נייר לפי פנטזיה חלומית, בעיסקה אחת ויחידה, שרוב הסיכויים שלא תחזור עוד לעולם? נו נו.
  • 11.
    מנהל בפורסייט 14/08/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    אז מייצרים באז כדי להעלות את מחיר המנייה, והמנהלים לא מגיעים למצב של דיפולט אפס על האופציות.
  • 10.
    T 14/08/2017 12:08
    הגב לתגובה זו
    כל הבורסה במדינה הזאת
  • 9.
    ' 14/08/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
    מדובר פה ? מאז הרשימה בנסדאק המניה ירדה 50%...איפה יש הכנסות ? מה עם הפיילוט ההוא בסין ? כמה חברות כמו פורסייט יש בעולם לא סיפרו לנו...
  • 8.
    דניאל 14/08/2017 11:29
    הגב לתגובה זו
    אז עכשיו מה יהיה בחודש הבא אחרי שתעבור חצי שנה מההנפקה האם ימכרו בגדול או שיחכו לאיזו עסקה? תשובה כנה בבקשה.
  • 7.
    הכל היה ידוע גם לפני ה"המלצה" (ל"ת)
    נו באמת 14/08/2017 11:27
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עוד חבילה למכור 14/08/2017 11:17
    הגב לתגובה זו
    כמה עוד התחרטו אלא שישמעו להמלצה הניבזית הזה
  • 5.
    אמרתי לכם לא למכור - זה היה ניעור קלאסי (ל"ת)
    Rsi-69.1 14/08/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מה זה צ'רדן ? בחיים לא שמעתי עליהם. (ל"ת)
    ע 14/08/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    על בטוח 14/08/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    כעובד רכבת אני אומר לכם אין בעולם חברת רכבות שלא תקנה את הטכנולוגיה של פורסייט. אין כיום שום מערכת למניעת תאונות כמו של החברה. שלא לדבר בכלל על תחום הרכב. חוזה ראשון בסין והמניה טסה מעל 1,000 צריך עוד קצת סבלנות.
  • יופי שאתה אומר...מה אני אגיד לך.... (ל"ת)
    ררר 14/08/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חחח מי זה צרדן בכלל זיהירות (ל"ת)
    שועלי 14/08/2017 10:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קובי 14/08/2017 10:14
    הגב לתגובה זו
    מי אלה?נשמח לקבל דעות על הגוף המסקר