המניה שטסה 12% בת"א הודות למזג האוויר החם באירופה
הרובוט לניקוי בריכות של מיטרוניקס שבשליטת קיבוץ עמק יזראל (60%) ממשיך לצבור לקוחות וליהנות ממזג האוויר החם שפקד את אירופה. החברה הציגה אמש עלייה מרשימה בכל בפרמטרים לרבעון השני, בין היתר, הודות לקו הרובוטים החדש שהושק בשנת 2015.
מניית מיטרוניקס -5.48% מזנקת כעת 12.6% בת"א במחזור של 10.5 מיליון שקל - פי 5 מהמחזור היומי הממוצע במניה בחודש האחרון.
עסקיה של מיטרוניקס מבוססים על יצוא וכ-98% מהכנסות החברה נובעות ממכירות ושירותים בחו"ל. מרבית מכירותיה של מיטרוניקס מופנות לחצי הכדור הצפוני שבו נפתחות הבריכות הפרטיות בסביבות חודשים אפריל - מאי ונסגרות בסביבות חודש ספטמבר. לפיכך, מפיצי החברה, רוכשים את מרבית המוצרים למלאי החל מחודש דצמבר - ינואר ועד חודש יוני. בחברה מעריכים כי נתח השוק שלה בעולם כולו מגיע ל-41%.
ברבעון השני הכנסותיה של מיטרוניקס ממכירת רובוטים לבריכות פרטיות עלו ב-26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-189.8 מיליון שקל. מכירותיה לבריכות הציבוריות עלו ב-6.4% - עלייה מתונה יחסית בצל השפעת שער החליפין. ההכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות כלו ב-12% ל-20.2 מיליון שקל. כלל המכירות עלו ב-23% ובנטרול השפעת שערי מטבע עלו ב-30%. האירו שהיווה כ-56% ממכירות החברה נחלש בממוצע בשיעור של כ-6.2% אל מול השקל, והדולר האמריקאי שהיווה כ-38% ממכירות החברה נחלש בממוצע בשיעור של כ-5% אל מול השקל. השפעת השינויים בשע"ח על המכירות ועל הרווח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מסתכמת בקיטון של 13.5 מליון שקל במכירות, קיטון של 8.8 מיליון שקל ברווח הגולמי וקיטון של 7.4 מיליון שקל ברווח התפעולי.
הרווח הגולמי עלה ב-21.8% ל-99.5 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח הגולמי נותר ללא שינוי מהותי סביב 43%. מנגד, מיטרוניקס רשמה עלייה חדה של 66% בהוצאות מחקר ופיתוח שהופנו למחקר בתחום טכנולוגיית המים והמשך פיתוח בתחום הרובוטים. בתוך כך, הרווח התפעולי עלה ב-27% ל-59.6 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, מיטרוניקס רשמה עלייה של 24.5% ברווח הנקי לעומת המקביל אשתקד ל-46 מיליון שקל.
אייל טריבר, מנכ"ל מיטקוניקס: "אנחנו מסכמים רבעון שני חזק בו צמחנו בשיעור של כ-30% בנטרול השפעת מטבעות, המשקף את פעילות החברה בשווקים. הצמיחה ברבעון נבעה ממזג אוויר חם באירופה, ממכירות מוגברות של קו ה-S שהמשיך להוות מנוע צמיחה משמעותי, לצד צמיחה יפה אך מתונה יותר, בקווי המוצר המסורתיים. התחלנו השנה בפעילות שיווקית דיגיטלית ממוקדת שהניבה לנו הצלחות ותרמה ליצירת מודעות לטכנולוגיית הרובוטים ולחיזוק המותג של החברה בכל השווקים המרכזיים. תפעולית השגנו ברבעון יעדים חשובים בשלושה מוקדים עיקריים: המשך הוזלת עלויות הייצור של הרובוטים, ייעול מפעל הכיסויים בצרפת והמשך התקדמות בהתייעלות המפעל בדלתון שהתבטא בשיפור הרווחיות הגולמית שלו ביחס לרבעון הקודם. כל אלה לצד הגידול בהיקף הפעילות הניבו שיפור ברווחיות התפעולית של החברה למרות ההשפעה השלילית של שערי המטבע. במבט אל המחצית השנייה של השנה, אנחנו מצפים להתארכות העונה באירופה ובארה"ב הנתמכת בצבר ההזמנות. בחצי הכדור הדרומי, אנחנו מצפים להמשך צמיחה ותרומה משמעותית של קו ה-S בהמשך חדירת הדולפין, יצירת מודעות למותג ופיתוח שווקים חדשים".
- 1.ותודה לעמירם ברכה על ה IR (ל"ת)ערן 24/08/2017 14:41הגב לתגובה זו