: צ'ק פוינט חתכה קמפיין בינ"ל של 'אלנבי'
ביום חמישי האחרון עלה לאוויר קמפיין בינלאומי שהיה גם קמפיין הפרסום הראשון אי פעם של חברת צ'ק פוינט למוצר חדש אותו השיקה - ZoneAlarm Anti-Ransomware הנלחם בהאקרים שמשתלטים על קבצי מחשב וסוחטים גולשים בעבור דמי כופר. עם זאת, 24 שעות לאחר מכן, כבר ב-25 באוגוסט, הקמפיין שהיה אמור לעלות בכל העולם בוטל וירד מהאוויר בהוראת צ'ק פוינט, לאחר שהחברה התחרטה.
הקמפיין שיועד לקהל יעד צעיר שמבלה שעות רבות בגלישה ולכן גם מועד יותר לפורענות דיבר בשפה של צעירים בכיכובם של שני קומיקאים אמריקאים שגילמו את דמויותיהם של שני גנגסטה ראפרים בשם J0n-G0tti-y0ur-files ו-Hand$ome Ran$om. הסרטון שצולם בלוס אנג'לס בשבוע שעבר עלה בבוקר יום חמישי לעמוד הפייסבוק של ZoneAlarm לצד מיני סייט תחת השם fuckzonealarm, לכאורה של אותם שני ראפרים, שכבר הספיק לרדת מהאוויר כמו גם כל אזכור לסרטון-קליפ מוסיקה שהופק.
מה שנראה כניסיון נועז למדי לא להיות מיינסטרימי ובכלל עבור צ'ק פוינט כזינוק אדיר משקט תעשייתי ואופי סייברי-שמרני למן חיית רשת פרובוקטיבית לא החזיק מעמד וחוסל כמעט לאלתר. בהודעה פנימית לעובדי החברה ושהגיעה לידי אייס, כתב ניקולס לב, ראש מערך המכירות לצרכן, כי "אתמול שלחנו (לעובדים במייל, מ"ב) סרטון עם קליפ. הכוונה הייתה לייצר פארודיה על האקרים שיועדה לקהל הצעיר. לא הייתה שום כוונה לפגוע באף אחד.."
עוד כותב לב: "קיוויתי שזה יתקבל כשמהו שמח שייצור באזז למוצר אותו השקנו...בהתבסס על הפידבק שהתקבל, יהיה זה נכון שלא להמשיך ולהפיץ את הסרטון ואנחנו נמצא דרך אחרת לקדם את המוצר החדש שלנו..".
משרד הפרסום בית הקונספטים אלנבי קנה את עולמו בשנים האחרונות באמצעות סדרת הסרטים למותג סודה סטרים הבינלאומי שהפך להצלחה מסחררת מסביב לעולם. המשרד הצליח למצב עצמו בנישה מאוד נחשקת של לקוחות ישראליים הפועלים בגזרה בינלאומית כמו במקרה הנוכחי. כפי שזה נראה, הורדת הקמפיין מגיעה לאחר היסוס פנימי מצד הנהלת החברה ועובדיה הבכירים שחששו לתדמיתה השקט ופחות מתגובות של הקהל הרחב שכן הקמפיין לא הספיק לעשות גלים ובקושי סוקר על ידי סוכנויות החדשות מסביב לעולם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.מי חותם על הצקים אצל כל הלקוחות האלה? בושה והביתה! (ל"ת)ערמות של לא מקצוענים 29/08/2017 12:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.הסיבה האמיתית להורדת הקמפייןדודי בסר 29/08/2017 11:33הגב לתגובה זו0 0הסיבה האמיתית היא שאלנבי העתיקו את הקונספט מחברת אבטחת מידע אחרת! מה שמתאים לפרוייקטים בארץ אבל לא ברגע שעובדים עם ברנד עולמי ועוד מאותו התחום! ושוב בושה לתעשייה.סגור
-
מעניין מאדששש 21/09/2017 10:12הגב לתגובה זו0 0מעניין לראות את שני הסרטים יש לך קישורים אולי?סגור
-
2.בושה לחברה להעלות מיניסייט עם דומיין פאק.נעמי 28/08/2017 18:37הגב לתגובה זו1 1נזכרו לגנוז מאוחר מדיסגור
-
1.צריך לדעת לשים גבולותמבין בדיגיטל 28/08/2017 17:01הגב לתגובה זו1 0הרבה מאוד פעמים אני מסתכל על סירטונים שיוצאים ברשת ואני מזדעזע. פרובוקטיביות זו לא הדרך. שימו לב שמאחורי קמפיינים רצינים ובעיקר בדיגיטל הכוח הוא דווקא בחכמה ולא בבוטות. כנראה שגם אלנבי למדו זאת על בשרם.סגור